eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
02_13951124_ارائه_الگویی_برای_نگاه.MP3
10.45M
🔊 | فایل صوتی سلسله جلسات فلسفه اجتماعی حکمت متعالیه 🎙 دکتر سید مهدی امامی جمعه ⏰ 24 بهمن‌ماه 1395 📍 سرای هنر و اندیشه(سُها) 📂 با موضوع: ارائه الگویی برای نگاه نوین به فلسفه اسلامی 🆔 @fekrat_net
انجمن علمی الهیات دانشگاه امام صادق علیه السلام با همکاری معاونت پژوهشی دانشکده الهیات، معارف اسلامی و ارشاد برگزار می کند: ⭕️ درسگفتارهای فلسفی با موضوع هرمنوتیک شلایرماخر ✔️مدرس دوره: جناب آقای دکتر محمد ابراهیم باسط دبیرعلمی گروه فلسفه و کلام سازمان سمت مترجم و پژوهشگر در حوزه فلسفه شلایرماخر ⏰ زمان برگزاری دوره: از ۲۰ آبان پنجشنبه ها ساعت ١۱ صبح جهت ثبت نام به آیدی زیر مراجعه نمایید پیام رسان بله : @ammar121ali پیام رسان تلگرام : @ali15880ali ⭕️توجه:دوره به صورت مجازی و رایگان است ✔️همراه با صدور گواهی دوره برای شرکت کنندگان @elahiat_isu [🖇انجمن الهیات را در سایر پیام‌رسان ها دنبال کنید(اینجا کلیک کنید)] نشانی در پیام رسان های: بله | ble.ir/elahiat_isu ایتا | eitaa.com/elahiat_isu سروش | sapp.ir/elahiat_isu اینستاگرام | instagram.com/elahiat.anjoman.isu کانال آموزشی (صوت و گزارش) | ble.ir/elahiat_isu_ed *ارتباط با دبیر انجمن:* 🌐 @sekhavatmh *ارتباط با مدیر کانال:* 🌐 @sisadosizdah انجمن علمی دانشجویی الهیات دانشگاه امام صادق علیه السلام
📝 | آغازی بر فهم دیگرگون در اقتصاد شناختی ✍️مرحوم دکتر محمدحسین فرج‌نژاد (آخرین یادداشت ایشان) 💭به فکرم فرو برد. انتقادی بود و صریح؛ بویی از آزادگی در انتهای بن‌بست تمدنی غرب را می‌داد؛ دریچه‌ای به نور گشوده بود انگار. کم‌کم باید امیدوار بود که انگاره «کاپیتالیسم نجات‌بخش» و «لیبرالیسم رفاه‌مند» دارد سست می‌شود. 💭فیلم «تجارت جهانی» از سینمای آمریکا را برای بار چندم دیدم. در یک کلام، می‌گفت: پولشویی و قاچاق، فروش پنهانی و میلیاردها دلاری اسلحه، راه‌انداختن درگیری و جنگ بیشتر در جهان، آوارگی و کشتار میلیون‌ها نفر؛ فقط برای کنترل بدهی ملت‌های جهان سوم، در مسیر کنترل بیشتر آنها. بانک و بورس و وال‌استریت هم، ابزارهای طریق سلطه‌اند و لاغیر. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 4 دقیقه 🆔 @fekrat_net
فکرت
📝 #بخوانید| آغازی بر فهم دیگرگون در اقتصاد شناختی ✍️مرحوم دکتر محمدحسین فرج‌نژاد (آخرین یادداشت ایش
💭آمریکا و اروپا و متحدین آنگلوزایان‌ها در جنوب شرق آسیا، افسار رسانه‌های آزاد و تجارت ناپاک را در دست گرفته و می‌تازند و می‌نوازند. شمشیرشان را پنهان کرده و پنبه‌ها را به شراب آمیخته‌اند تا انسان عصر انفجار اطلاعات و بمباران رسانه‌ها را با شلّاق سکس و توهم بنوازند و عقلش بربایند و برایش آواز آزادی بخوانند. درست مانند فیلم «وال استریت» الیور استون، که پدر هم به دختر خود رحم نمی‌کند، برای پول بیشتر در «رؤیای آمریکایی» امروز. 💭در سکانسی از فیلم «تجارت جهانی» رئیس یکی از بانک‌های واسط بین مافیای اروپایی ـ آمریکایی فروش اسلحه، چنین اعتراف می‌کند: «قلب سرمایه‌داری غربی، بانک است و بورس؛ و شبکه بانکداری یعنی سوار شدن بر بدهی‌های مردم. بدهی مردم، زمانی بیشتر می‌شود که در درگیری‌های محلی مبتلی شوند و در جنگ‌های محلی، اسلحه‌های کوچک، کاربردِ همگانی دارد و تجارت اسلحه‌های کوچک، سود سرشاری دارد. 💭ما هم به‌عنوان بانک، واسطه بین اسلحه‌سازان غربی و خریداران قاچاق اسلحه‌های کوچک از کشورهای جهان سوم هستیم. اما منفعت اصلی ما از سود سرشار این قاچاق تجارت‌نما نیست، بلکه هر جا اسلحه بیشتر راه پیدا کند، درگیری‌ها بیشتر می‌شود؛ هرجا درگیری بیشتر شود، ثبات به‌هم می‌ریزد. 💭هرجا ثبات به‌هم ریزد، اقتصاد تضعیف می‌شود؛ هرجا اقتصاد تضعیف شود، مردم وام بیشتری از بانک‌ها می‌گیرند و بدهکارِ سیستم سرمایه‌داری می‌شوند و در نهایت هر کس افسار بدهی‌ها را در دست داشته باشد، افسار زندگی مردم را در دست خواهد داشت و آنها را کنترل می‌کند.» و حقیقتاً آیا بدون ترکیب اقتصاد سکولار با رسانه و تبلیغات شناختی جدید و نظام آموزش اقتصاد لیبرال در جهان، می‌توان بر مردم حکومت کرد! 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 4 دقیقه 🆔 @fekrat_net
فکرت
💭آمریکا و اروپا و متحدین آنگلوزایان‌ها در جنوب شرق آسیا، افسار رسانه‌های آزاد و تجارت ناپاک را در دس
💭تلویزیون را خاموش کرده و با سرعت درونم را کاویدم. دو بخش شهری با اختلاف طبقاتی جدی در بمبئی، شیکاگو، لندن، نیویورک، زاهدان، کراچی، هنگ‌کنگ، شیراز، سنگاپور، سائوپائولو، تهران، برازیلیا و بوئنوس‌آیرس از ذهنم گذشت؛ میلیون‌ها فقیر جنوب‌شهری، در بند چند هزار نفر از ثروتمندان شبکه‌ای بالاشهر نشین. 💭پشت سر هم نکاتی به ذهنم رسید: رفاه سعادت‌مندانه دینی مردمان عالم یا کنترل و سلطه مادی بر مردم شرق و غرب؟ کدام را باید انتخاب کرد؟ کدام را می‌توان برگزید؟ تولید علم و عمل حکیمانه یا فریاد و علم سلطه‌گرانه؟ جهان ما را چه شده است! حق نیست که سر در گریبان برده و فکری کنیم. 💭مگر می‌توان بی‌تفاوت بود و نظاره‌گر این سطح از هماهنگی بین اقتصاد پنهان‌کار و پروپاگاندای جریان اصلی رسانه‌ها و تجارت ناپاک جهانی بود! چرا بانک و بورس و بیمه و قاچاق، در رأس اقتصاد جهان قرار گرفته‌اند؟ آیا این همان «بهشت شدّاد» موعود کاپیتالیسم لیبرال است یا «بهشت موعود» یهودیان صهیونیست حاکم بر هالیوود و المپیک و لاس‌وگاس و وال‌استریت؟ 👈ادامه مطلب را اینجامطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 4 دقیقه 🆔 @fekrat_net
فکرت
💭تلویزیون را خاموش کرده و با سرعت درونم را کاویدم. دو بخش شهری با اختلاف طبقاتی جدی در بمبئی، شیکاگو
💭پس کو رفاهی که دم از آن می‌زدند؟ کجاست آن توسعه بین‌المللیِ آرمانیِ فیلم‌ها و انیمیشن‌های جریان اصلی؟ کو وعده‌های تبلیغات تجاریِ سرمایه‌داران؟ ظاهراً رسالت تاریخی میلیاردها نفر از مردمان قشر خاکستری، در منظر اینان، جز مصرف انبوه و بی انتها نیست. واقعا دنیای آزاد همین است؟ جنت آخرالزمانی غرب همین بود؟ 💭این بود نتیجه تسلط سرمایه‌داری بر جنگ‌های اقتصادی و نبردهای نوین رسانه‌ای و شناختی اقتصادی؟ اقیانوس فقرا و مستضعفین جهان را چه شده است؟ مردمان سلطه‌پذیر، دیگر به اندازه سیلی هم مؤثر نیستند. توده‌های غافل را چه می‌شود؟ انسان مغروق در سرمایه داری و غرق در موسیقی و فیلم و سکس و شبکه‌های اجتماعی، زیر یوغ اربابان اطلاعاتی ـ ارتباطاتی. 💭این بود حقیقت تلخِ تصویرسازان بهشت موعود مادی؟ آدمی باید به کجا و کدامین پناهگاه، ره بیابد؟ جبرگرایان تاریخی چپ و راست، خوب توصیف می‌کنند؛ ولی راه فراری برای این وضعیت بغرنج ندارند. ژورنالیسمی ساخته‌اند تهاجمی و کوبنده؛ به بلندای برج‌های وال‌استریت و بنا شده بر گرده خون آفریقایی‌های شکارشده در استعمار سنتی؛ اما همچون «خانه‌ای بر روی آب». بی‌بخار و نومیدکننده و جز افسردگی و سودازدگی، نتیجه سوداگری و حاکمیت سرمایه و احزاب نخواهد بود. با ماتریالیسم و دئیسم و سکولاریسم، راه فراری از این وضعیت نمی‌توان یافت؛ سرنوشت اومانیسم، بازنمایی ذهنی رفاه است و لاغیر. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 4 دقیقه 🆔 @fekrat_net
فکرت
💭پس کو رفاهی که دم از آن می‌زدند؟ کجاست آن توسعه بین‌المللیِ آرمانیِ فیلم‌ها و انیمیشن‌های جریان اصل
💭فردگراییِ بی‌موطن و جامعه‌گراییِ بی‌خدا، ره به قبرستان روح دارد، نه گلستان وجود. اعتلای آدم در گذر از اسارت نفس خودپسند و رهایی از اومانیسم ساختارمند در علم اقتصاد مدرن است. پس چه باید کرد! اما انسان‌های رشید و فعال، طوفان ویرانگر ساختارهای متصلب اقتصاد لیبرال را به راه انداخته‌اند و تصمیم به بنای ساختمان دیگری دارند. 💭و به‌راستی امروز، اقتصاد شناختی و اقتصاد رفتاری که در دانشگاه‌های غرب متداول شده است، در خدمت تأثیرگذاری عمیق‌تر بر مردمان و تسلط بیشتر بر مصرف‌کنندگان برنیامده است؟ جز این است که امروز، مبانی پوزیتویستی و مادیِ علوم شناختی، تسلط تبلیغاتی شرکت‌ها بر مردم را بیشتر کرده است؟ پس باید به هوش بود که صرف «تقلید» و «ترجمه» در علوم شناختی و اقتصاد رفتاری و شناختی، برای ما سعادت و رفاه را به ارمغان نخواهد آورد؛ ولی باید بشناسیم‌اش به هزار دلیل. _پایان یادداشت_ 🆔 @fekrat_net
📝 | نسبت‌شناسی الگو در رسانه‌ی توحیدی و غیرتوحیدی ✍️محمدعلی شکوهیان‌راد 🔖از آنجا که محتوا، عنصر ارزش‌ساز است، وقتی که جریان رسانه، بخواهد محتوای ارزشی از نگاه توحیدی را به جامعه ترزیق کند و همه را به‌سمت الله بیاورد، طبق توضیحات پیشین، اینجا امت شکل می‌گیرد و مردم به تبعات فهم و بصیرت و درجه ایمانشان از این کانون مرکزی، در حلقه ولایت تعریف می‌شوند و به‌سمت عقب می‌روند. 🔖رسانه اینها را به‌سمت مرکز می‌آورد. دقیقاً در سمت مقابل، اگر محور بخواهد شیطان و باطل قرار بگیرد، جامعه را حول این می‌آورد و در نگاه امروزی ملت و نشنال می‌شود، اما به طور کل، یک جامعه غیر توحیدی را رقم می‌زند. لذا برمی‌گردیم به اینکه باید محتوا را تحلیل کنیم و ببینیم باید چطور محتوایی باشد که هر کدام از این دو حالت رقم بخورد. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. 🆔 @fekrat_net
🔴نشست علمی حل و فصل اختلافات در جهان اسلام مبتنی بر آموزه های قرآن و سيره نبوی صلی الله علیه و آله و سلم 🔻چهارشنبه 8/12، ساعت 19 الی 21 ❗️لینک نشست در فضای مجازی: https://www.skyroom.online/ch/razavimaharat1400/ejtehad2 🆔 @fekrat_net
03_13951201_دو_کارکرد_تاریخی_اجتماعی.MP3
9.42M
🔊 | فایل صوتی سلسله جلسات فلسفه اجتماعی حکمت متعالیه 🎙 دکتر سید مهدی امامی جمعه ⏰ 1 اسفندماه 1395 📍 سرای هنر و اندیشه(سُها) 📂 با موضوع: دو کارکرد تاریخی- اجتماعی فلسفه اسلامی 🆔 @fekrat_net
بررسی نقش مبانی انسان‌شناختی صدرالمتألهین در تحلیل مدینه فاضله.pdf
265.8K
🔴 فایل مقاله 🖊احمدحسین شریفی 🔶 عنوان مقاله: «بررسی نقش مبانی انسان‌شناختی صدرا در تحلیل مدینه فاضله» 🔷انتشار در مجله علمی- پژوهشی معرفت سیاسی شماره ۱۹ سال ۱۳۹۷ 🆔 @fekrat_net
⭕️ تأثیر سریالهای کره‌ای بر نوجوانان را باید به درستی درک و تحلیل کرد 🔻فاطمه قلی‌پور، پژوهشگر رسانه و فعال فرهنگی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه: ◻️ سریال «بازی مرکب» با ساخت معمولی و متوسط فنی‌اش شاید برای جامعه هنری چندان چشمگیر نباشد، اما تب این سریال در میان مخاطبین سنین مختلف، بازتاب آن در شبکه‌های اجتماعی و نیز مانورهای موفق تبلیغاتی شرکت‌های رسانه‌ای برای واگیر و انتشار هرچه بیشتر این تب در فضای مجازی، تلنگر بجایی برای دغدغه‌مندان است تا این بار به بخش‌هایی از جامعه که به نظر تاکنون مغفول مانده بود، بیشتر توجه کنند. ◻️ امید است شوک مقطعی «بازی مرکب» به فضای رسانه‌ای ایران، تحلیل‌گران و سیاستگذاران و حتی والدین را به تأمل وادارد و آنان را پای کی‌دراما بنشاند؛ این بار نه برای لذت بردن و بلکه برای نزدیک شدن به دنیای ذهنی نوجوانانی که همیشه انگشت اتهام و زخم برچسب را روی خود حس کرده‌اند؛ در حالی که نه محتوای جایگزین چندان مناسبی در اختیارشان گذاشته شده و نه بنیان هویتی خود را محکم کرده و نه از سوی محیط پیرامونی‌شان - از خانه تا جامعه - همراهی دریافت کرده است. بیشتر بخوانید: https://hawzahnews.com/xbqth @HawzahNews 🆔 @fekrat_net
📝 | مقایسه معنویت دینی با معنویت‌های سکولار ✍️دکتر محمد جعفری معنویت یکی از نیازهای اصلی انسان به شمار می‌رود و یکی از وجوه مهم ادیان نیز عبارت است از معنویت و توجه دادن انسان به ساحات ملکوتی عالم است. یکی از دلایل اهمیت معنویت نیز مسئله معنای زندگی است که این مقوله می‌تواند در راستای معنادار کردن زندگی بشر و امید به آینده کاربرد داشته باشد. با این حال، معنویت و عرفان در ادوار گوناگون از سوی افراد مختلفی نظریه‌پردازی شده و با توجه به این‌که از عصر رسول خدا(ص) و ائمه(ع) فاصله زیادی گرفته‌ایم، ممکن است این موضوع هم دست‌خوش تغییراتی نسبت به اصل خود شده باشد. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. 🆔 @fekrat_net
📝| تبیین جنگ جمعیتی و فرزند هراسی ✍️آیت الله اکبری 💬کاهش شدید نرخ جمعیت در ایران مساله‌ای طبیعی نیست، بلکه تلاش و سناریوی کاملا برنامه‌ریزی شده توسط غرب بوده است که متاسفانه در داخل نیز افراد و گروه‌هایی به آن دامن زدند. دشمن برای دست یافتن به هدف خود در جنگ جمعیتی، از طریق ایادی داخلی و خارجی خود با کار فرهنگی و تبلیغات موفقیت­‌هایی به دست آورد. از تبلیغات سوء علیه عائله­‌مندی و تلقی آن به عقب ماندگی تا ترساندن از فقر و حتی القای این مطلب به والدین که زیاد شدن فرزندان مانع تربیت خوب آنان می‌­شود. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 7 دقیقه 🆔 @fekrat_net
فکرت
📝#بخوانید| تبیین جنگ جمعیتی و فرزند هراسی ✍️آیت الله اکبری 💬کاهش شدید نرخ جمعیت در ایران مساله‌ا
◽️یکی از استراتژی‌های نوین جنگ، کاهش و به عبارت دقیق‌تر کنترل جمعیت دشمن می‌باشد. پروفسور ژاکلین‌کاسون، طی بررسی خود در کتاب جنگ علیه جمعیت (The War Against Populations)، نشان می‌دهد که کنترل جمعیت جهانی کاملاً منطبق بر پارامترهای دکترین نظامی و یک جنگ تمام عیار است. ◽️برتراند راسل، ایده خود در جنگ جمعیتی را این­چنین ارائه می­‌کند: «من وانمود نمی‌کنم که کنترل بارداری تنها راه جلوگیری از افزایش جمعیت است. جنگ تا کنون در این رابطه ناامیدکننده ظاهر شده است، اما شاید جنگ باکتریایی مؤثرتر باشد. ◽️اگر بتوان در هر نسل، یک بار “مرگ سیاه” (اشاره به اپیدمی طاعون در قرن ۱۴ که منجر به مرگ ۷۵ تا ۲۰۰ میلیون انسان شد) را در سراسر جهان گسترش داد، بازماندگان می‌توانند آزادانه و بدون این‌که جهان، بیش از حد، پر شود، تولید مثل کنند. سه راه برای ثبات جمعیت یک جامعه هست: کنترل بارداری، کشتن نوزادان یا جنگ‌های بسیار مخرب، و یا بدبخت کردن عموم مردم، به استثنای یک اقلیت قدرتمند.» 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. 🆔 @fekrat_net
📝 | جریان‌شناسی مواجهه مکاتب نظری علوم انسانی با اقتصاد اسلامی/سکولاریسم در حوزه و اخباری‌گری در دانشگاه ✍️دکتر عادل پیغامی ◽️علم اقتصاد در کشور ما، علمى وابسته و وارداتى است. زادگاه و خاستگاه این علم، فضاى دیگرى است و لذا در نظام ارزشى و فضاى دینى حاکم بر جامعه ما، در بسیارى از موارد، با اهداف و مقاصد جهان‌بینى و ایدئولوژى اسلامى، سازگار و هماهنگ نمى‌افتد. ◽️در دنیاى امروز با فرمول‌ها و اهرم‌هاى اقتصادى، تصمیم‌سازى می‌کنند و در اراده آدمیان و خواست و اشتهاء و اختیار انسان‌ها تأثیر مى‌گذارند. تعبیر عمیقِ «کادَ الفَقرُ أنْ یَکونَ کُفْراً» حکایت از همین نکته مهم و حساس دارد. یکى از رفتارهاى انسان، رفتار اقتصادى است و رفتار اقتصادى، ارتباطى وثیق و تنگاتنگ با فلسفه و نظام ارزشى و مبانى اخلاقى انسان دارد. ◽️نشریه تخصصی خردورزی با هدف تبیین اندیشه‌ای راهکارها و راهبردهای مواجهه با مشکلات موجود اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران و ارائه یک مدل راهگاش و کارآمد گفتگویی را با «دکتر عادل پیغامی، دانشیار دانشگاه امام صادق علیه السلام» انجام داده است، در ادامه متن این گفتگو تقدیم می‌گردد. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. 🆔 @fekrat_net
📝 | پلورالیسم دینی(بخش دوم)/ مواجهه با کثرت ادیان و پرسشگری ✍️میثم کریمانی 📙بدون شک ادیان توحیدی که باور دارند« آفریدگار و خالق این جهان واحد است» با ادیان چند خدایی که در نقطه مقابل معتقدند« این جهان دو یا چند خالق و آفریدگار دارد» و یا ادیانی همچون بودیسم که قائلند جهان ازلی و ابدی است و ادیانی که قائل به آغاز و انجام برای جهانند، قطعا نقطه مشترکی در جهان بینی خود نسبت به مبحث خلقت و خالق این جهان ندارند. 📙آنچه که وظیفه هر انسانی است این است که با تحقیق عقلانی و نگاه انتقادی اول با فهم دقیق باورهای مورد نظر و زوایای مختلف آنرا به خوبی بفهمد و سپس آن باورهایی که صدق و کذب بردار هستند را سنجیده و معقولیت یا عدم معقولیت و یا کاذب یا صادق بودن آنها را تشخیص دهد. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 5 دقیقه 🆔 @fekrat_net
04_13951208_چرایی_و_چگونگی_ورود.MP3
9.56M
🔊 | فایل صوتی سلسله جلسات فلسفه اجتماعی حکمت متعالیه 🎙 دکتر سید مهدی امامی جمعه ⏰ 8 اسفندماه 1395 📍 سرای هنر و اندیشه(سُها) 📂 با موضوع: چرایی و چگونگی ورود فلسفه اسلامی به عرفان 🆔 @fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💡مراسم اربعین و نکوداشت علامه حسن زاده آملی در دفتر مقام معظم رهبری قم ۱۳ آبان 🆔 @fekrat_net
goftogoo9.mp3
50.47M
🔸| ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - سید حمید حسینی کلام پژوه درباره علم جدید و مبانی خداشناسی 🔺با توجه به ادعای مخالفان استدلال عقلی بر وجود خدا دربارهٔ نقض شدن اموری چون قانون علیت در یافته‌های جهان کوانتومی، این جلسه به بررسی تأثیر پیشرفت علم بر باور عقلانی به وجود خدا اختصاص یافت و با حضور یکی از متخصصان علم فیزیک در این باره گفتگو شد. 🆔 @fekrat_net
📝| آشفته‌بازار سریال‌سازی در شبکه‌نمایش‌خانگی ✍️سمانه مهرپرور ⚡️بازار شبکه‌نمایش‌خانگی از زمانی داغ و پرطمطراق شد که به تدریج کلیشه‌ساختن‌ها و تکراری شدن داستان سریال‌های تلویزیونی، حوصله مخاطب ایرانی را از بین برد و علاوه بر آن سریال‌های زیرزمینی خارجی مانند فرندز، لاست و فرار از زندان با روایت‌هایی گیرا و جذاب، به جای مجموعه‌های تلویزیونی رسانه ملی، ذوق مخاطبان را قاپید. ⚡️در واقع شبکه‌نمایش‌خانگی درست زمانی وارد میدان شد که مخاطب ایرانی پای سریال‌های زیرزمینی بعضاً هالیوودی نشست و چنان توجه و تمرکزی بر داستان‌های دنباله‌‎دار آن دوخت که دیگر سریال‌هایی مانند نرگس، مرد هزار چهره، اغماء، جومونگ و غیره نتوانستند خیابان‌های شهر را در ساعات پخش خلوت کنند و امروزه خالی شدن خیابان‌ها برای تماشای یک سریال، دیگر در حد یک رویاست. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 5 دقیقه 🆔 @fekrat_net
فکرت
📝#بخوانید| آشفته‌بازار سریال‌سازی در شبکه‌نمایش‌خانگی ✍️سمانه مهرپرور ⚡️بازار شبکه‌نمایش‌خانگی از
⚡️در این گیرودار برخی از کارگردانان خسته از ممیزی‌های رسانه ملی، به تولید سریال‌های ملی و توزیع آن از طریق شبکه‌نمایش‌خانگی پرداختند. اولین سریال ایرانی این شبکه «قلب یخی» بود و چند ماه پس از آن سریال خانگی «قهوه تلخ» به کارگردانی «مهران مدیری» تمام توجه مخاطبان را به خود جلب کرد. چهارشنبه‌ای نبود که مخاطبان این سریال طنز در انتظار سی‌دی قسمت‌های جدید نباشند. ⚡️پس از اقبال قهوه تلخ، به تدریج این شبکه با محصولات جدید و جدیدتر مخاطبان را به سمت خود جلب و جذب کرد. تا به امروز که رونق سریال‌سازی در شبکه‌نمایش‌خانگی بسیار بیشتر از تلویزیون است. این شبکه حتی توانست ماهواره را هم کنار زند و مخاطب را تماشای سریال‌های ماهواره‌ای به سمت محصولاتش بکشاند. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 5 دقیقه 🆔 @fekrat_net
📻| الیگارشی‌ها؛ اصلی‌ترین مانع پیشرفت اقتصاد 🎙دکتر حسین راغفر 🔆در ایران هیچ جایی بر اساس هیچ الگویی در این سه دهه بعد از انقلاب مسائل را روشن نکرده و دوران پس از جنگ تاکنون؛ یعنی نزدیک به سی و سه سال بعد از جنگ در ایران یک الگوی کاملاً نئولیبرالی حاکم شده، الگوی اقتصاد کشور علی‌رغم تغییری که در دولت‌ها به‌وجود آمده به کار خود ادامه داده است؛ چون این الگو حافظ منافع الیگارشی‌ها است، به همین دلیل مادامی که این الگو تغییر نکند و نگاه به اقتصاد از تأمین منافع نخبگان به تامین منافع مردم تغییر جهت ندهد، امکان اصلاح برون‌رفت از این بحران هم وجود ندارد. 👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید. ⏰زمان مطالعه: 13 دقیقه 🆔 @fekrat_net