هدایت شده از مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه
❖ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه برگزار می کند!
▫️اجتهاد به مثابه روش تولید علوم انسانی اسلامی
🔸 با ارائه ی: آیت الله احمد مبلغی | حجت الاسلام والمسلمین سید فرید موالی زاده | حجت الاسلام والمسلمین امین اسدپور
🔸 برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام
💻 B2n.ir/n79235
•
•
•
•
༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻
https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
📣 دوره کارگاهی آموزش فنون:
خلاصه نویسی / تقریر نویسی / مرور نویسی
📚 با محوریت آثار استاد شهید مطهری
🎙با حضور حضرات آیات و حجج اسلام:
مجتهد شبستری - علی فرحـانی - اسلامپور - طاهایی - سلیمی - درویشی
🔸 شرکت در این دوره برای تمامی طلاب و دانشجویان برادر بلامانع میباشد.
➕ همراه با اعطای گواهی پایان دوره
📆 زمان: دوشنبه ۸ تا چهارشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳ از ساعت ۸ الی ۱۲
🕌 مکان: حوزه علمیه آیت الله ایروانی
•┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄•
📬 کانال رسمی حوزه علمیه حضرت آیتالله ایروانی(ره)
🆔 @howzeh_iravani
🔸 جلسۀ هفتگی #هیئت_ام_ابیها
📌 به مناسبت شب آخر ماه محرم الحرام
🎙 سخنران:
آیتالله "عبدالکریم فرحانی"
🎤 مرثیهسرا:
حجت الاسلام و المسلمین
"مرتضی حائری"
🗓 یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
⏱ راس ساعت ۲۰:۳۰
🕌 مکان:
مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(ع)
💢 برادران و خواهران
#اطلاعیه
•┈┈┈•✧؛❁؛✧•┈┈┈•
🔹 مکتب «فقـهالخـمینی»
🕌 مدرسهفقهیامیرالمومنین(ع)
🌐 شبکههای اجتماعی ما
🆔 B2n.ir/Eitaa_F_A
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 پخش زنده سخنرانی آیتالله فرحانی
📌 هیئت امابیها «علیهماالسلام»
هدایت شده از ارجاعات مکتب فقه الخمینی
✍ #معارف_نبوی
🔸 علامه سید محمدحسین طهرانی(ره):
🔹 و امّا از نقطۀ نظر معجزه بودن وجود رسول الله، مطلبی به نظر حقیر آمده است که شایان دقّت است؛ و این مطلب را تا به حال از کسی نشنیدهام و یا در کتابی ندیدهام.
🔹 و آن اینکه ما میدانیم رسول اکرم «صلّی الله علیه و آله و سلّم»، قرآن را بدون یک حرف کم و زیاد، حافظ بودند و در نمازهای واجبه و نمازهای مستحبّه میخواندند، بهخصوص در رکعات نماز شب؛ و در روایت است که آن حضرت پنج سورۀ مُسبِّحات را که سورههای حدید، حَشر، صفّ، جُمعه و تَغابن است، هر شب قبل از خواب میخواندند.
🔹 و چون از علّت قرائت این سورهها از آن حضرت سؤال کردند، در پاسخ فرمودند: در هر یک از این سورهها آیهای است که به منزلۀ هزار آیه از قرآن است؛ و بنا بر همین اساس در روایت وارد شده است که هر کس مسبّحات را شب قبل از خواب بخواند، نمیمیرد مگر آنکه رسول اکرم را میبیند و آن حضرت محلّ و مقام او را در بهشت به وی نشان میدهند.
و این حافظ بودن قرآن نسبت به رسول الله معجزه است، چون غیر از حفظ سائر افراد است.
رسول خدا «صلّی الله علیه و آله و سلّم» خطّ نداشتند، و آیاتی که بر آن حضرت وحی میشد، خود نمینوشتند؛ و در این مسأله ابداً جای شکّ و تردید نیست. در تمام مدّت عمر، کسی رسول الله را با قلم و کاغذ ندید که حتّی یک آیه را خودشان بنویسند؛ بلکه به کُتّاب وحی مراجعه میشد و آنان مینوشتند؛ رسول الله قرائت میکردند و آنها مینوشتند.
و این مسأله جای تعجّب است که رسول الله با آنکه خطّ نداشتند و آیات را خود نمینوشتند، این سورهها و سائر سورههای قرآن را بعد از نزول و بعد از ماهها و سالها و بعد از بیست سال و زیادتر بدون یک کلمه یا یک حرف کم و بیش میخواندند.
🔹 این چه قوّۀ حافظهای بوده است؟ و اصولاً آیا میتوان اینگونه حفظ را شدّت و قدرت قوّۀ حافظه نامید؟ آیا در تمام دوران تاریخ بشریّت، چنین امری نظیرش دیده شده است؟ آیا قویترین سخنگویان و زبردستترین خطباء، بدون ضبط سخنان خود به نوشتن یا به آلت ضبط صوت، میتوانند فقط به قدر یک دقیقه عین عبارات انشاء شدۀ خود را در هنگام خطابه یا بعد از آن بدون یک حرف پیش و پس و کم و زیاد بازگو کنند؟
🔹 و مسلمانان آن زمان، آیات قرآن را نزد رسولالله میخواندند و رسولالله مواضع اشتباه را تصحیح مینمودند؛ حتّی «واو» به جای «فاء» و «فاء» به جای «واو» اشتباه نمیشد؛ «وَ یَعْلَمُونَ»، «فَیَعْلَمُونَ» گفته نمیشد؛ و این بسیار عجیب و غریب است که هر چه تأمّل در اطراف و جوانب آن بیشتر گردد، اعجاز آن مشهودتر میشود.
🔹 این حقیر (سید محمدحسین طهرانی) اخیراً این مسأله را با حضرت استاد گرامی خود، عالِم بیبدیل و فقیه نبیل آیتالله استاد علاّمه طباطبایی «مُدّ ظلّه العالی» در میان گذاشتم.
فرمودند: آری مطلب همینطور است که میگوئید! رسولالله آیات قرآن را بدون یک حرف پس و پیش میخواندند و حتّی عین عباراتی را که سالهای قبل فرموده بودند، در موضع حاجت بازگو میکردند؛ و کَأنّه این عبارت را السّاعه فرمودهاند.
📚 معاد شناسی، ج۵، ص۳۱۰
🌐 پیوند مطالعه منبع
•┈┈┈•✧؛❁؛✧•┈┈┈•
🔍 کانال ارجاعاتمکتبفقهالخمینی
•┈┈┈•✧؛❁؛✧•┈┈┈•
🔹 مکتب «فقـهالخـمینی»
🕌 مدرسهفقهیامیرالمومنین(ع)
🌐 شبکههای اجتماعی ما
🆔 B2n.ir/Eitaa_F_A
هدایت شده از ارجاعات مکتب فقه الخمینی
✍ #معارف_رضوی
✍ #توسل_به_اهلبیت
🔹 در یک سفر به مشهد، یکی از حاضران پرسیده بود: شما به حرم میروید؟ علامه در پاسخ فرموده بودند: آری!
آن شخص دوباره سوال کرده بود: آیا شما هم مثل عامه مردم بر ضریح بوسه میزنید؟ علامه پاسخ داده بودند: نهتنها به ضریح، بلکه خاک تختۀ درب حرم و هرچه که متعلق به امام رضا (علیهالسلام) است را نیز میبوسم!
🔹 دیگری گفت: شلوغ است، نمیشود به حرم رفت؛ علامه فرمود بودند: ما هم جزو این شلوغیها...!
📚 زندگی و سلوک علامه سید محمدحسین طباطبایی، ص۷۳
🌐 پیوند مطالعه منبع
•┈┈┈•✧؛❁؛✧•┈┈┈•
🔍 کانال ارجاعاتمکتبفقهالخمینی
•┈┈┈•✧؛❁؛✧•┈┈┈•
🔹 مکتب «فقـهالخـمینی»
🕌 مدرسهفقهیامیرالمومنین(ع)
🌐 شبکههای اجتماعی ما
🆔 B2n.ir/Eitaa_F_A
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 تجلی حضرت رضا (علیهالسلام) در رضایت نفوس...!
🎙 #استاد_احمد_فرحانی
#امام_رضا
#فقه_الخمینی
•═══ ✧؛❁؛✧ ═══╔
🌐 شبکههای اجـتماعـی ما
🔹 مکتب «فـقـهالخــمینی»
🕌 مدرسهفقهیامیرالمومنین(ع)
🆔 B2n.ir/Eitaa_F_A
🔰 #اطلاعیه
🔸 جلسۀ #هیئت_ام_ابیها
▪️ مجلس روضۀ حضرتسکینه(س)
🎙 سخنران و مرثیهخوان:
حجت الاسلام و المسلمین میرزامحمدی
🗓 شنبه ۱۷ شهریور
⏱ از نماز مغرب و عشاء
🕌 مکان:
مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(ع)
💢 برادران و خواهران
•═══ ✧؛❁؛✧ ═══╔
🌐 شبکههای اجـتماعـی ما
🔹 مکتب «فـقـهالخــمینی»
🕌 مدرسهفقهیامیرالمومنین(ع)
🆔 B2n.ir/Eitaa_F_A
هدایت شده از ارجاعات مکتب فقه الخمینی
✍ #حقیقت_و_اعتبار
✍ #علامه_طباطبایی
💬 شهید استاد مطهری:
🔹 ماهیت «ادراکات اعتباری» و تفاوتهای آنها با «ادراکات حقیقی»، برای اولین بار بهوسیلۀ برخی از اساتید عظام ما تشریح و توضیح داده شده است که در شرق و غرب بیسابقه است!
❗️پ.ن: طبق قرائن دیگر از آثار شهید مطهری، مراد ایشان از «برخی از اساتید عظام ما»، علامه طباطبایی میباشد.
📚 فلسفه ابن سینا ج۲، ص۱۸
🌐 پیوند مطالعه منبع
•┈┈┈•✧؛❁؛✧•┈┈┈•
🔍 کانال ارجاعاتمکتبفقهالخمینی
•┈┈┈•✧؛❁؛✧•┈┈┈•
🔹 مکتب «فقـهالخـمینی»
🕌 مدرسهفقهیامیرالمومنین(ع)
🌐 شبکههای اجتماعی ما
🆔 B2n.ir/Eitaa_F_A
هدایت شده از ارجاعات مکتب فقه الخمینی
✍ #حقیقت_و_اعتبار
💬 شهید استاد مطهری(ره):
🔹... در این سلسله مقالات (مقالات کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم)، هم مسائلی که در فلسفۀ قدیم نقش عمده را دارد و هم مسائلی که در فلسفۀ جدید حائز اهمیت است طرح میشود و در ضمن، قسمتهایی میرسد که نه در فلسفۀ اسلامی و نه در فلسفۀ اروپایی سابقه ندارد.
📚 اصول فلسفه و روش رئالیسم، ج۲، ص۱۲
📎 پیوند مشاهدۀ منبع
❗️پ.ن: طبق عبارات دیگری از شهید مطهری فهمیده میشود که بخشی از آن مباحثی که ایشان سابقهای در فلسفۀ اسلامی و اروپایی برای آنها قائل نیستند، مباحث مربوط به «ادراکات حقیقی و اعتباری» میباشد.
•═══ ✧؛❁؛✧ ═══╔
🌐 شبکههای اجـتماعـی ما
🗂 ارجاعات مکتب فقهالخمینی
🆔 B2n.ir/f_a_erjaat
هدایت شده از ارجاعات مکتب فقه الخمینی
✍ #حقیقت_و_اعتبار
💬 شهید استاد مطهری(ره):
🔹 مقاله ۶، متکفل یک مبحث فلسفی نو و بیسابقۀ دیگری است که تا آنجا که ما اطلاع داریم، برای اولین بار این مبحث در این سلسله مقالات طرح شده و آن مبحث، مربوط به تمیز و تفکیک «ادراکات حقیقی» از «ادراکات اعتباری» است و این مطلب از مطالعه خود مقاله روشن خواهد شد.
📚 اصول فلسفه و روش رئالیسم، ج۲، ص۱۰
📎 پیوند مشاهدۀ منبع
•═══ ✧؛❁؛✧ ═══╔
🌐 شبکههای اجـتماعـی ما
🗂 ارجاعات مکتب فقهالخمینی
🆔 B2n.ir/f_a_erjaat
🔰 #فقه
📝 استاد #آیتالله_فرحانی:
🔹 کتاب «الخلل فی الصلاة» به دلیل اینکه جزو آخرین کتابهای حضرت امام خمینی(رحمةاللهعلیه) در فقه استدلالی بوده و به بحث فقه عبادات میپردازد، منبع با ارزشتری برای دستیابی به فکر فقهی امام میباشد.
🎙 درس خارج فقه ۱۴۰۳/۶/۱۸
•═══ ✧؛❁؛✧ ═══╔
🌐 شبکههای اجـتماعـی ما
🔹 مکتب «فـقـهالخــمینی»
🕌 مدرسهفقهیامیرالمومنین(ع)
🆔 B2n.ir/Eitaa_F_A
اصطلاحات فلسفی اصول .mp3
2.48M
🔰 #اصول
🔸 اصطلاحات فلسفی در علم اصول، غالبا متاثر از اصطلاحات کدام فیلسوف است؟
🎙 استاد #آیتالله_فرحانی
🗓 درس خارج اصول ۱۴۰۳/۶/۱۸
•═══ ✧؛❁؛✧ ═══╔
🌐 شبکههای اجـتماعـی ما
🔹 مکتب «فـقـهالخــمینی»
🕌 مدرسهفقهیامیرالمومنین(ع)
🆔 B2n.ir/Eitaa_F_A
🔰 #بیشتر_بدانیم | #طلبهنگاشت
📝 تفاوت اقسام تعریف در نگاه مشهور و ملاهادی و تاثیر آن در اصلاح اصولیون
🔹 مشهور منطقیین معتقدند که ۳ نوع تعریف وجود دارد:
۱. تعریف لفظی (تعریف لفظی به لفظ دیگر)
۲: تعریف شرح الاسم (تعریف ماهوی قبل از اثبات وجود شیء)
۳. تعریف حقیقی (تعریف ماهوی بعد از اثبات وجود شیء)
📌 مرحوم مظفر(ره) بعد از بیان این ۳ تعریف، فرق بین تعریف شرح اللفظ و تعریف حقیقی را اینچنین بیان میکنند:
✍ ... و حينئذ اذا کان عالما بوجود الشيء قبل العلم بتفصيل ما اجمله اللفظ الدال عليه ثم سأل عنه بـــ(ما)، فان ما هذه تسمي (الحقيقية). و الجواب عنها، نفس الجواب عن (ما الشارحة) بلا فرق بينهما إلّا من جهة تقدّم الشارحة على العلم بوجوده و تأخّر الحقيقية عنه.
📚 المنطق، ص۱۱۰ (کلیک کنید)
🔹 در مقابل، ملاهادی سبزواری قائل به دو نوع تعریف هستند:
۱. تعریف لفظی یا همان شرح الاسم
۲. تعریف حقیقی
یعنی ایشان تعریف شرح الاسم در دیدگاه مشهور منطقیین را قبول نداشته و «تعریف لفظ به لفظ دیگر» را، هم تعریف لفظی و هم تعریف شرح الاسم نامیده و تعریف ماهوی را منحصر در تعریف حقیقی دانستهاند.
📌 ملاهادی در اینباره بعد از تبیین تعریف حقیقی، چنین مینویسند:
✍ ... و في مقابله، تعریف اسمي هو شرح الاسم، و إيضاح حقيقة اللفظ، لا ماهية الشيء.
📚 شرح منظومه، ج۱، ص۱۸۹
🔹 حال با توجه به این اختلاف باید گفت که آخوند خراسانی(ره) در کتاب «کفایة الاصول»، اصطلاح «تعریف شرح الاسم» را بر اساس مبنا و اصطلاح ملاهادی معنا کرده و از آن بهره جستهاند که این نکته بایستی مورد توجه قرار گیرد، وإلّا سبب خلط مبحث خواهد شد.
📌 لذا آخوند خراسانی(ره) در ابتدای مبحث عام و خاص، تعاریف «مفهوم عام» را تعریف لفظی و تعریف شرح الاسم میدانند که با توجه به نکتۀ سابق باید دانست که ایشان این دو اصطلاح را به همان معنای (تعریف لفظ به لفظ دیگر) قرار دادهاند و فرقی بین آندو قائل نیستند:
✍ ...فإنّها تعاريف لفظية، تقع في جواب السؤال عنه بـــ(ما) الشارحة، لا واقعة فی جواب السؤال عنه بـــ(ما) الحقيقية... .
📚 کفایة الاصول، ج۲، ص۱۳۷
❗️تفصیل این نکته در آیندۀ نزدیک در یکی از شمارههای «لوح پژوهشی فرائد» قرار خواهد گرفت.
•═══ ✧؛❁؛✧ ═══╔
🌐 شبکههای اجـتماعـی ما
🔹 مکتب «فـقـهالخــمینی»
🕌 مدرسهفقهیامیرالمومنین(ع)
🆔 B2n.ir/Eitaa_F_A
🔰 #بیشتر_بدانیم
📝 تفاوت قضایای حقیقیه در نگاه مشهور و ملاهادی، و تاثیر آن در اصلاح اصولیون
💬 شهید مطهری(ره) دراینباره چنین میفرمایند:
🔹 حال، قضیۀ حقیقیه هم خود داستان جالبی دارد، هم در منطق اسلامی و هم در اصول اسلامی.
💢 تاریخچه قضیۀ حقیقیه در علم منطق
🔹 قضیۀ حقیقیه و خارجیه در منطق ارسطو نبوده است، کما اینکه در منطق جدید هم نیست. اینکه قضیه منقسم میشود به خارجیه و حقیقیه و ذهنیه، و قضیه حملیه است که تقسیم میشود به خارجیه و حقیقیه و ذهنیه، و حساب قضیه خارجیه از قضیه حقیقیه جداست، این را برای اولین بار بوعلی طرح کرده است و قطعا در منطق ارسطو نبوده است.
🔹 به عقیده بوعلی، قضیۀ حقیقیه واقعا یک قضیۀ حملیه است؛ منتها قضیه حقیقیهای که بوعلی گفته است بعدها در کلمات حاجی سبزواری ارزش خودش را از دست داده است، یعنی حاجی درک نکرده است این را؛ ولی دیگران نه، همان قضیۀ حقیقیه بوعلی بعدها به دست شیخ اشراق و صدر المتألّهین افتاده و مسألۀ معروف قضایای بتّیه و غیر بتّیه را که از مسائل خوب و عالی منطق ماست به وجود آورده است.
💢 تاریخچه قضیۀ حقیقیه در علم اصول
🔹 قضیۀ حقیقیه در علم اصول هم آمده است. در علم اصول به این صورت آمده است که گفتهاند وضع قانون و جعل احکام به نحو قضایای حقیقیه است، نه به نحو قضایای خارجیه.
به این جهت است که قضایای حقیقیه، بعد در علم اصول هم زیاد طرح شده است.
🔹 ولی قضیۀ حقیقیهای که علم اصول میشناسد، همان قضیۀ حقیقیهای است که حاجی سبزواری میشناسد؛ چون اولین کسی که قضایای حقیقیه را در علم اصول آورده است شیخ انصاری بوده است و شیخ انصاری و حاجی سبزواری یک تلاقی شش ماههای در مشهد داشتهاند و شیخ در نزد حاجی، منطق و فلسفه میخوانده و حاجی هم نزد شیخ، فقه و اصول میخوانده است. خیال میکنم قضیۀ حقیقیه را شیخ از حاجی یاد گرفته بوده است و لهذا طرز تعبیرش هم همان طرز تعبیر حاجی سبزواری است. و به هر حال همین اشتباه حاجی در فقه و اصول هم هست.
📚 شرح مبسوط منظومه، ج۱، ص۲۴۳-۲۴۴
•═══ ✧؛❁؛✧ ═══╔
🌐 شبکههای اجـتماعـی ما
🔹 مکتب «فـقـهالخــمینی»
🕌 مدرسهفقهیامیرالمومنین(ع)
🆔 B2n.ir/Eitaa_F_A
هدایت شده از ارجاعات مکتب فقه الخمینی
✍ #توسل_به_اهلبیت
✍ #علامه_طباطبایی
💬 مرحوم حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی در مورد علامه طباطبایی(ره) اینچنین نقل میکنند:
🔹 غالباً در مجالس روضه و مرثیۀ روزهای جمعه شرکت میکرد و گاهی با تمام وجود زارزار گریه میکرد؛ بطوریکه تمام بدنش میلرزید و از چشمهای درشت و جذابش اشك سرازير میشد؛ و بیگمان بسیاری از موفقیتها که داشت، مولود همین خصلت بود.
🔹 دلباختگی، شیفتگی و علاقه وی نسبت به خاندان پیغمبر تا حدّی بود که کتاب و علم را در مواردی که مصیبت و مرثیه و امثال آن بود، یکسره به يکسو مینهاد.
📚 یادنامۀ علامه طباطبایی، مؤسسۀ مطالعات و تحقیقات فرهنگی، ص۱۷۳
(برای مشاهدۀ منبع، روی آدرس کلیک کنید)
•═══ ✧؛❁؛✧ ═══╔
🌐 شبکههای اجـتماعـی ما
🗂 ارجاعات مکتب فقهالخمینی
🆔 B2n.ir/f_a_erjaat
اعتقاد منطقیون به اصالة الوجود .mp3
736.4K
🔰 #فلسفه
🔸 شاهدی بر اعتقاد ناخودآگاه بوعلی و مشهور منطقیین به اصالة الوجود...!
🎙 استاد #آیتالله_فرحانی
🗓 درس خارج اصول ۱۴۰۳/۶/۱۸
•═══ ✧؛❁؛✧ ═══╔
🌐 شبکههای اجـتماعـی ما
🔹 مکتب «فـقـهالخــمینی»
🕌 مدرسهفقهیامیرالمومنین(ع)
🆔 B2n.ir/Eitaa_F_A
🔰 #بیشتر_بدانیم
✍ شیخ الرئیس ابوعلی سینا:
🔹... فمطلب "ما" الذي بحسب الاسم، متقدم على كل مطلب؛ و أما مطلب "ما" الذي بحسب تحقق الأمر في نفسه، فمتأخر عن مطلب "هل" البسيط؛ فإنّ الذي يطلب ما ذات الحركة و ما الزمان، فإنما يطلب مائية أمر موجود عنده؛ و أما إن طلب أحد هل حركة أو هل زمان أو هل خلاء أو هل إله موجود، فيجب أن يكون فهم أولا ما تدل عليه هذه الأسامي.
🔹فإنه يمكن أن يعلم ما يدل عليه الاسم و لا يعلم هل ذلك المدلول عليه موجود أو غير موجود؛ و إن كان الحد إنما هو بالحقيقة للموجود. و لكن لا يوقف في أول الأمر أن هذا القول حد بحسب الاسم أو بحسب الذات إلا بعد أن يعرف أن الذات موجودة.
🔹و لذلك يوضع في التعاليم حدود أشياء يبرهن على وجودها من بعد كالمثلث و المربع و أشكال أخرى حدت في أول كتاب"أسطقسات الهندسة".
🔹فكان حدا بحسب شرح الاسم، ثم أثبت وجودها من بعد، فصار الحد ليس بحسب الاسم فقط، بل بحسب الذات: بل صار حدا بالحقيقة.
📚 الشفاء-المنطق / البرهان، ج۳،ص۶۸ / الفصل الخامس في المطالب و ما يتصل بها
•═══ ✧؛❁؛✧ ═══╔
🌐 شبکههای اجـتماعـی ما
🔹 مکتب «فـقـهالخــمینی»
🕌 مدرسهفقهیامیرالمومنین(ع)
🆔 B2n.ir/Eitaa_F_A
هدایت شده از ارجاعات مکتب فقه الخمینی
✍ #علامه_طباطبایی
💬 علامه سید محمدحسین طهرانی(ره):
🔹 علامه طباطبایی آقای حاج سیّد محمّد حسین تبریزی، استاد عالیقدری که قرن علمیِ فعلی، مرهون خدمات و افکار بلند و فضل و کمال ایشان است.
🔹 عالِم جلیلی که بواسطۀ تکان علمی که به حوزۀ علمیّه دادند، نهضتی علمی بوجود آوردند و با تدریس تفسیر و حکمت، طلاب علوم دینیّه را به حقائق معارف الهیّه آشنا نموده و برای هدم سنگر کفر و ردّ ملحدین، یگانه پایگاه متین و اساس رصین را پایهگذاری کردند.
🔹 [ایشان] صاحب تفسیر «المیزان» و کتب نفیسۀ دیگر، و استاد حقیر در تفسیر و اخلاق و فلسفه و هیئت قدیم [بودند].
📚 معاد شناسی، ج۱، ص۱۸۳
(برای مشاهدۀ منبع، کلیک کنید)
•═══ ✧؛❁؛✧ ═══╔
🌐 شبکههای اجـتماعـی ما
🗂 ارجاعات مکتب فقهالخمینی
🆔 B2n.ir/f_a_erjaat
🔰 #اصول
💬 استاد سید فرید موالیزاده:
🔹 مسئلۀ الفاظ، یک نقش عمدهای دارد نسبت به همۀ مباحث و علوم دینی، نه فقط فقه؛ یعنی این بخش از اصول فقه در کل علوم دینی ثمره عملی دارد.
🎙 درس خارج اصول ۱۴۰۳/۶/۲۴
(برای مشاهدهٔ منبع، کلیک کنید)
#استاد_موالیزاده | #فقه_الخمینی
•═══ ✧؛❁؛✧ ═══╔
🌐 شبکههای اجـتماعـی ما
🔹 مکتب «فـقـهالخــمینی»
🕌 مدرسهفقهیامیرالمومنین(ع)
🆔 B2n.ir/Eitaa_F_A