🌹تربیت مهدوی شهیدمدافع حرم
#حمید_رضا_اسداللهی
🌹شهیدحمیدرضا اسداللهی از خادمان پژوهشی مسجد مقدس جمکران و از نخبگان روابط بینالمللT از مدافعان سرافراز حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) سال ۱۳۹۴، اذان ظهر روز شهادت امام حسن عسکری(علیه السلام) در منطقه خانطومان در حلب سوریه پس از اقامه نماز به دست تکفیریهای داعش دعوت مولایش را لبیک گفت و به مقام والای شهادت که عمری در آرزویش بود نائل شد.
✅وصیت نامه زیبای شهید:
محمدجان عزیزم
👌هميشه آرزو داشتم پسرم عصاي دست امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) باشد؛ نه عصاي دست من!!!
🔺محمدجان! مهمترين وصيّتي که به تو دارم، تبعيّت کامل از وليّ فقيه است. بعد از آن ارتباط با قرآن و عترت.
👌زندگي نکن براي خودت، زندگي کن براي #مهدي(عجل الله تعالی فرجه)؛
👌درس بخوان براي #مهدي(عجل الله تعالی فرجه)؛
👌ورزش کن براي #مهدي(عجل الله تعالی فرجه)..
👌محمدجان من تو را از خدا نخواستم برای خودم نخواستم از خدا خواستم فرزندی به من بدهد که سرباز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) شود..
🌹شادی روح بلندش #صلوات
✅مانند شهدای عزیزمان در هر جایگاهی که قرار داریم به عشق امام زمان خدمت کنیم ...
🌹همانطور که امام خامنه ای عزیزمان فرمودند : عادت کنیم که همه اخلاص و فداکاری و محبت و همه قلب خود را به #امام_زمان علیه السلام تقدیم کنیم. ۹۴/۱۰/۱۹
✅ تمام تلاش کانال های حقیقت واصل و گنج نهفته تقدیم محضر امام زمان (ارواحنافداه)
📝محمدلو
@hagigatevasel
@gangenahofte
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبتهای خیلی عالی از حاج آقا عالی
تذکر برای خودمان و تعلیم فرزندان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺ببینید| حضرت خدیجه، شیفته کدام ویژگی حضرت محمد (ص) شد؟
🌹دهم ربیع الاول سالروز ازدواج نبی اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و امالمومنین خدیجه(سلام الله علیها)
کودک و هویت دیجیتالی(قسمت اول)
🔻مسئله هویت دیرزمانی است که در کانون توجه اندیشمندان و محققان جامعه شناسی و مطالعات فرهنگی قرار گرفته است.
🔹هویت نه تنها ارتباط اجتماعی را امکان پذیر می کند، بلکه به زندگی افراد معنا می بخشد، در این میان هویت یابی کودکان نیز فرآیندی برای خودشناسی آن به عنوان کنشگران اجتماعی است که معناسازی نیز به واسطه آن صورت می گیرد.
🔹هویت ها معانی کلیدی هستند که ذهنیت کودکان را شکل می دهند. به واسطه هویت کودکان به سایرین می گویند که چه کسی هستند و مهمتر اینکه نزد خودشان نیز شناسانده می شوند و کیستی روشنی پیدا میکنند.شکل گیری هویت در اجتماعات گوناگون به شکل های متفاوتی صورت می گیرد.
🔹با این مقدمه وقتی از هویت میخواهیم صحبت کنیم هدف این است که پاسخ های درست و تکیه گاه مستحکمی برای سوال "من که هستم" یا من کیستم؟ داشته باشیم.
🔹انسان از همان ابتدای تولد این سوال را در پس ذهن خود دارد ولی به دلیل غرق شدن در محیط و جابجا شدن نظام نیازها و ارضاها و به هم خوردن ترتیب سوالات اصلی و فرعی و عقب رفتن سوالات بنیادین و پیش آمدن سوالات روزمره بدلیل اقتضائات زندگی جمعی حس فراموشی و فاصله گرفتن از این دست سوالات به انسان دست می دهد.
🔹ارتباطات باعث می شود که اطلاعات از کانال های متعدد وارد ذهن انسان شده و #فرصت_خودکاوی و عمیق شدن در مبانی و بنیادهایی چون "من چه کسی هستم؟" را از شخص سلب می نماید .
🔹دغدغه هویت نه یک دغدغه فردی که یک دغدغه فلسفی_دانشی و البته اجتماعی و فرهنگی است که امروزه ابعاد سیاسی و اقتصادی نیز پیدا کرده است و باعث و بانی جهت یافتن فناوری ها و سیاست گذاری ها در سطح کلان جوامع و حتی تغییر و تحول #مدل_حکمرانی در جهان شده است.
🔹در این میان صحبت از هویت دیجیتال، یک دغدغه و سوال جدی تری است که مطرح شده و مساله ای است که کودکان ما را درگیر کرده است. مقابل چشمان والدین، فرزندان جامعه در حال شکل گرفتن به #سبک_متفاوتی هستند. جنس سوالاتشان و نوع رفتارشان و سطح تخیل و میزان تعقل و رنگ باورهایشان متفاوت شده و شکل جدیدی را تجربه می کند.
🔹انعکاس متفاوتی از جهان و جامعه و انسان ارائه می دهند و جهان بینی متفاوتی را #درونی_سازی می کنند.
🔹بازی و سرگرمی را حداکثری زندگی می کنند و ابزار بازی را بازوهای زندگی و عین خوشبختی تلقی می کنند. اسباب بازی در واقع #اسباب_هویت_سازی است و در زمینه سرگرمی، شخصیت کودک را می سازد. بهانه ای است که #ضمیر_ناخودآگاه_کودک را تسخیر می کند و نقش معماری رفتار کودک را به دوش می کشد. همین کودک درعصر جدید و به عنوان نسل جدید، آلوده به ابزاری چون کامپیوتر و تبلت و لپ تاپ شده است.
ادامه دارد...
✍علیرضامحمدلو
🆔 @andisheengelabi
کودک و هویت دیجیتالی(قسمت دوم)
🔸زندگی کودک هویتی دیجیتالی پیدا کرده و از حالت عادی و روتین خارج شده است. دیگر مثل قبل ساده نمی اندیشد و معمولی عمل نمی کند. مختصات ذهنی اش و منطق زندگی اش تغییر پیدا کرده و لذت و منفعت را جور دیگر و نوع دیگری می چشد و مدل دیگری درک می کند. نه تنها زاویه نگاهش به زندگی از چارچوب جعبه ای جادویی و دیجیتالی است اساسا دنیایی که ترسیم می کند نیز حال و هوایی متفاوت تر از قبل پیدا کرده است.
🔸زمان و مکان تصویری جدید و غیرمشخص یافته و دیگر تصور از حال و جغرافیا و پیشرفت نیز دچار نسبیت شده است. شخصیت کودک آن ثبات گذشتگان را ندارد و تزلزلی عجیب اطراف حال کودک را احاطه نموده است. نگرانی جای خود را به استرس داده و خوشحالی و مسرت رنگ و بوی هیجانی و تپش قلب گرفته است.
🔸#سرعت، چاشنی زندگی شده و شتاب دهنده های مصنوعی دیجیتال، تصمیم ساز حال و احوال خوش و ناخوش بچه ها شده اند. بدون رسانه، حس نشاط از روح کودک رخت بربسته و ذهن بچه نسبت به تجربه شادابی در کنار رسانه و کارتون ها و بازی های دیجیتالی، #شرطی شده است.
🔸وقتی از کودک درباره خودش سوال می شود، در پاسخ، از دیدنی ها و شنیدنی های دیجیتالش دریافت می کنیم و وقتی حال کودک را در طول روز و هفته مانیتورینگ می کنیم و در سبد آنالیز و ارزیابی قرار می دهیم، مشاهده می شود که انس جدی و مداومی با رسانه و اسباب بازی های دیجیتالش پیدا کرده است. تا رها می شود خود را بسمت #کلبه_دیجیتالش پرتاب می کند و وابستگی جدی با فضای رسانه ساخته اش پیدا کرده است.
🔸هویت دیجیتالی بطور کلی و باهمه توضیحات مطرح شده یعنی بینش ها و گرایش ها و کنش های کودک تحت تاثیر ابزار و فضا و مسائل زندگی دیجیتالی قرار می گیرد و در سطح بینش دچار #کم_عمقی و سطحی نگری می شود.
🔸در سطح گرایشی نیز محبت ها و احساسات کم عمق و زودگذر را تجربه می کند و #لذت_های_موقت مانع دریافت و ادراک لذت های عمیق خواهد شد. در سطح کنشی نیز #رفتارهای_خطی و بدون تحلیل و کم بهره از هوش و آینده نگری را شاهد خواهیم بود.
🔸برآیند این فرایند دیجیتالیستی، چیزی جز یک شخصیت کم عمق و کمترجذاب و بی بهره از موفقیت های بنیادین نخواهد بود.
ادامه دارد....
✍علیرضامحمدلو
🆔 @andisheengelabi
کودک و هویت دیجیتالی(قسمت سوم)
🔸شخصیت های دیجیتالی علاوه بر اینکه به تعبیر نیکلاس کار مولف کتابی در همین رابطه، دچار کم عمقی می شوند، حوصله و صبر پایین، #اراده_های_انفجاری و نه مستمر و مقاوم، نوسان رفتاری و فردیت عاری از معنا می شوند بگونه ای که هم از جمع و جامعه گریزان هستند و هم از تنهایی بشدت هراسان.
🔸این تناقض آنها را دچار شخصیتی متزلزل، ضعیف، #کم_اراده، افسرده و دارای اعتمادبه نفس پایین می نماید.
برای جبران چنین آسیب ها یا پیشگیری از چنین وضعیتی می توان مدیریت فضای تربیت کودک را جدی تر گرفت.
🔸عناصری که در تعلیم و تربیت کودک، #مداخله_کننده_مثبت محسوب می شوند را تقویت کرد و عناصر منفی را حذف یا کمرنگ و تضعیف نمود.
🔸مثلا میزان حضور اجتماعی و ارتباط با همسالان را بایستی افزایش و ارتباطات مجازی و میزان دسترسی به بازی های دیجیتال را کاهش داد.
🔸#لذت_های_دیجیتال چون آنی و در دسترس و سهل الوصولند و نیاز به عرق ریختن و جنب و جوش و همکاری و ارتباط میان فردی ندارند، انفجاری هستند.
🔸یعنی بطور حبابی #متورم می شوند و خیلی سریع نیز رو به خاموشی و سکوت می گرایند.اما لذت های ارتباطات واقعی که با کانال های ادراکی چشمی، شنوایی و حتی لامسه و بویایی در ارتباط مستقیم قرار دارند، #جرعه_جرعه به تجربه در می آیند و درونی سازی می شوند و جزیی از وجود و شخصیت فرد یا کودک می شوند.
🔸راز ماندگاری و ثبات و عمق اتفاقاتی که در غیر از فضای دیجیتال و مجازی رخ می دهند در همین مساله است. شخصیت دیجیتال یعنی شخصیتی که امکان #توهم_دانایی بالایی دارد و با حافظه اطلاعاتی چه بسا بسیار بالا، عاقله و هوش پایینی به سبب تحلیل های اندک داراست.
🔸جهانی بسیار متنوع و مشوش و شلوغ دارد اما درون و واقعیتی نحیف، کوچک و #زودرنج را یدک می کشد.
✍علیرضامحمدلو
🆔 @andisheengelabi
کودک و سه گانه تربیت رسانه ای(بخش اول)
🔹مشغول مطالعه مقاله ای با موضوع رسانه و تکنولوژی بودم که در انتهایش نوشته بود: تکنولوژی یک تقویتکننده است که خصلتهای خوب ما را پررنگ و خصلتهای بد ما را بدتر میکند. آنچه تکنولوژی انجام نمیدهد تبدیلکردن ما به آدمهایی بهتر است. این وظیفهای است که نمیتوانیم به ماشین محول کنیم.
🔸ضروری است که از نگاه یک پدر یا مادر دلسوز و مهربان و در نسبت با فرزندانمان این پاراگراف بالا را دومرتبه بخوانیم و دقیق تر بنگریم که آیا واقعا در #دهکده_جهانی به تعبیر مک لوهان که تکنولوژی فراگیر شده و اطلاعات به وفور در دسترس کودک سال و بزرگسال قرار گرفته و ارتباطات به موضوعی اینترنشنال و اپیدمیک بدل گشته چگونه باید از رسانه و تکنولوژی گوی سبقت را در تربیت کودکانمان بربابیم و به عنوان والدین کودک، تبدیل به واژه حاشیه ای و موجودی مزاحم نشویم؟
🔸در جنگ تربیت میان تکنولوژی و خانواده یا جهان حقیقی و مجازی که برای ارباب رسانه با شکار توجه کودکانمان، بودجه های هنگفت و اقتصادکلانی به دنبال دارد، چگونه می توان انسان بهتری بود و بازی را به نفع خانواده ازآب درآورد و کودک متعادل و موفق و سالمی تربیت نمود؟
🔸برای بهره برداری درست از رسانه در مسیر تربیت فرزند نه می توان دنیای مجازی اپیدمیک و فراگیر را بطور کامل پس زد و از اساس نپذیرفت و نه اینکه خیلی افراطی و بدون برنامه و #رژیم_مصرف، خود و خانواده را در اختیار تام و تحت آموزه های رادیکال رسانه ای قرار داد.
🔸آنچه که مهم و ضروری است و مسیر تربیت رسانه ای موفق و کم تنش و پرلذت را رقم می زند، شناخت صحیح #قوای_درگیر در ساحت رشد کودک است. #توجه، #تخیل،#تعقل سه عنصر اصلی برای شکل دهی شخصیت کودک هستند که اگر این زیربنا به درستی فهم و مدیریت شود، ابزار رسانه در خدمت اراده و اختیار انسان برای هرچه بهترشدن قرار خواهد گرفت.
✍علیرضامحمدلو
🆔@andisheengelabi
کودک و سه گانه تربیت رسانه ای(بخش دوم)
🔸اساسا توجه انسان و خصوصا کودک، با ابزار چشم و گوش جلب می شود و برخی روانشناسان پایه رشد کودک و ذهن فعال را #درست_دیدن و طرح اساسی برای #چه_دیدن و #چگونه_دیدن می دانند.
🔸خب در این موضوع باید حساسیت لازمرا به خرج داد تا متناسب با سن و اقتضای فهم کودک، خوراک تصویری وارد مغز و ذهن او شده و دچار #اختلال_تصویری نشود. می توان ادعا نمود که اگر دیدنی های کودک به درستی و دقت مدیریت نشود، ذهنی مشوش و #شخصیتی_فانتزی و تنوع طلب برای دوران نونهالی اش درحال شکل دهی خواهیم بود.
🔸در مرحله دوم اگر چه دیدن و چگونه دیدن و در یک کلام، توجهات کودک را درست ریل گذاری نکنیم، #تخیلات او را نیز مبتلا به پرتاب شدگی و #ولنگار خواهیم یافت. یکی از لوازم کسب تخیل در مسیر رشد، #قصه_خوانی برای کودک و گوش دادن و در اصطلاح زبان آموزی، لیسینینگ(lisining) از جانب کودک ماست.
🔸 هرچقدر از قهرمانان و الگوهای شایسته برای کودک بخوانیم و #عادت_های_شنیداری فرزندانمان را حماسی و باچاشنی مهربانی و قدرت و نه با خشونت و شهوت موزیکال و نه با ترانه های فانتزی و کم مایه از معرفت و واقعیت مهندسی نماییم، تمرکز، دقت و تخیل و آرمان گرایی مقدس را برایش به ارمغان خواهیم آورد.
🔸تعقل کودک و نونهال نیز بعد از شکل گیری توجهات و تخیلات هارمونیک و منسجم، شروع به رشد و شکوفایی می نماید و با #آموزش_کشفی در دریافت، پردازش و انتقال داده ها به یک وضعیت مناسب و فعالی بلحاظ ذهنی و ضریب هوشی خواهد رسید.
🔸 در این مرحله با سرمایه گذاری مجدد و توام با مهارت و بهره گیری از رژیم درست مصرف در #سه_سطح 1.گوش فعال و 2.ذهن گیرا و 3.زبان گویا، می توان قدرت تعقل کودک را مدیریت و اسباب شکوفایی اش را فراهم نمود.
✍علیرضامحمدلو
🆔 @andisheengelabi
کودک و سه گانه تربیت رسانه ای(بخش سوم)
🔸با این توضیحات بایستی تفاوت کودک فعال و کودک منفعل را به درستی درک نماییم. #کودک_منفعل کودکی است که فارغ از فضای خانواده و با فاصله گرفتن از دریافت عاطفه و تجربه و اطلاعات معتبر و متناسب با سن و حال و موقعیت خود، به راحتی و بدون فیلتر در دسترس رسانه ها اعم از تلویزیون و گوشی موبایل و سایروسایل ارتباط جمعی قرار گرفته و به اصطلاح، #مصرف_میشود.
🔸نظام توجهات بچه های منفعل بشدت متکثر و #متنوع و بدون اصول و ریتم خاصی می باشد که قابلیت درآمدن به هر فرم و صورتی را همچون ژله ای داراست.
🔸سطح تخیلات این بچه ها نیز از طریق رسانه ها #کانالیزه شده و به شکل و چهره تقلیدی از سوپرمن های خیالی و مجازی درآمده است که نه مهارت و نه هیچ ارزش افزوده ای را در بر نخواهد داشت.
🔸باید افزود از آنجایی که کودک رسانه زده، بطور مرتب درگیر کارتون ها و تصاویر اکشن بوده، عنصرسرعت در این ماجرای رسانه ای، به تنهایی، عامل کاهش تمرکز و دقت و پایین آمدن سطح حوصله و تفکر می شود. پس بایستی وارد کنترل و مهار ورودی های ذهنی کودک بشویم و به اصطلاح رسانه ای، اطلاعات دریافتی کودک را بطور نامحسوس و غیرمستقیم دروازه بانی نماییم.
🔸کنترل برنامه های کودک به معنای #مدیریت_توجه، #تخیل و #تعقل کودک است و همانطور که اشاره شد، عامل سرعت را بایستی با ابزار و مانع مطمینی همچون رژیم مصرف به نفع تربیت مصادره نمود.
🔸منظور از رژیم مصرف کودک شامل چیستی برنامه و تناسبش با سن و فهم و فرهنگ کودک، چرایی برنامه و اهداف پدیدآورندگان آن و میزان اعتبار و امتیازات آموزشی و فرهنگی اش و شرط سوم، چگونه دیدن و آشنایی با تکنیک های به کار رفته در برنامه ها و بحث و تبادل نظر بصورت کشفی یا #بارش_فکری پیرامون کارتون های موردعلاقه کودک و تزریق و کاشت سوادرسانه و #تفکرانتقادی در مواجهه با تمام تصاویر و ویدئوها در ساحت رسانه هاست.
🔸در توضیح مدل کشفی در دریافت محتوا و اطلاعات برای کودک باید گفت: ذهن کودک به دلیل فرم خاصی که دارد همیشه به دنبال #کشف است، هرگز عادت نمی کند، به هر چیزی که عادت کند بلافاصله به دنبالش ترک عادت می آید و کنار می گذارد.
🔸بارها دیده ایم که بچه ها بعضی از اسباب بازی ها را فقط یک بار بازی می کنند و بعد کنار می گذارند، چون دیگر چیز جدیدی برایشان ندارد. کودک عادت نمی کند، این بزرگسال است که عادت می کند.
🔸نکته دیگری که برای مهندسی ذهن و تربیت فکری-رسانه ای کودک ضروری است، کاربرد خاطرات خوب در فضای حقیقی است و هرازگاهی مرور این خاطرات در آلبوم مخصوص، بشدت باعث #شرطی_شدن و انس و علاقه وافر کودک به فضای باز و دور از رسانه می باشد و #تجربه_زیسته_کودک در کوه و دشت و صحرا و دریا و فضاهای باز هم باعث خنثی شدن عوارض مصرف رسانه ای می شود و هم باعث تعادل روحی و فاصله گرفتن از افسردگی و حفظ سلامت جسمی ذهنی و روانی کودک خواهد شد.
✍علیرضامحمدلو
🆔 @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اسوه_حسنه
🔸 به مناسبت ایام ولادت پیامبر رحمت حضرت محمدمصطفی(صلیاللهعلیهوآلهوسلم)، برخی از ویژگیهای اخلاقی پیامبر(ص) در خانه و خانواده را در بیان دکتر مریمحاجعبدالباقی میشنویم.
🌸قسمت اول: محبت به #کودکان
#پیامبر
#سبک_زندگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اسوه_حسنه
🔸 به مناسبت ایام ولادت پیامبر رحمت حضرت محمدمصطفی(صلیاللهعلیهوآلهوسلم)، برخی از ویژگیهای اخلاقی پیامبر(ص) در خانه و خانواده را در بیان دکتر مریمحاجعبدالباقی میشنویم.
🌸قسمت دوم: همسر دوستی
#پیامبر
#سبک_زندگی
بسم الله الرحمن الرحیم
✅✅بررسی سبک زندگی پیامبر خدا
🌺لَقَدْ كانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كانَ يَرْجُوا اللَّهَ وَ الْيَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَكَرَ اللَّهَ كَثِيراً «احزاب/۲۱»🌺
🌹امام خامنه ای: شخصیت عظیم نبی مکرم اسلام در صدر سلسه انبیا و اولیاء قرار گرفته است . و ما مسلمانان موظف شده ایم که به آن بزرگواران اقتدا کنیم . ۱۳۷۹/۲/۲۳
🌺به مناسبت میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد ص بخشهایی از سیره زندگی آن بزرگوار 🌺
1⃣بخش اول حوادث تاریخی زمان ولادت پیامبر هست که بسیار شگفت انگیز است و نشان از وقوع حادثه بزرگ در جهان است. فروریختن نمادهای شرک و اشرافی گری؛ نشان از این دارد که فردی متولد شده است که مبازه ای تمام عیار با شرک و بت پرستی و خلق و خوی شاهانه تکبر و اشرافی گری خواهد داشت.
2⃣بعدها هم حوادث تاریخی ورودش به خانه حلیمه سعدیه و برکت و فراوانی که به خانه ایشان همراه آوردند هم نشان از این داشت که این کودک ، #با برکت و مایه #رحمت است بر همگان
3⃣فوت پدر قبل از به دنیا امدنش سالها دوری از مادر و پرورش در دامان دایه و بعد در سنین کم ۶ سالگی و ۸ سالگی فوت مادر و پدربزرگ به دنبال هم نشان از تحمل رنج های فراوانش در زندگی دارد و 👈اینکه #خداوند قرار هست که خود حامی و #مونس و #همدم این کودک باشد .
4⃣در دوران نوجوانی و جوانی هم #امانت داری و #درست_کرداری و #صداقتش معروف بود به طوریکه به ایشان محمدامین نام نهادند . این نامگذاری و این خصلت نشان از این دارد که فردی که رهبر بزرگ جامعه ای قرار هست بشود لازم است به دو خصلت عظیم امانت داری و صداقت آراسته شود.
5⃣در دوران جوانی شرکت در پیمان #جوانمردان و یاری مستضعفان نشان از این دارد که این فرزند قرار هست که در آینده رهبر و حامی مستضعفان جامعه شود .
7⃣ #عبادتش در غار حرا و مبعوث شدنش برای پیامبری در این مکان حاکی از این هست که رهبر جامعه لازم است که پیوندمحکمی با خدا داشته باشد و اهل مناجات و تهجد و شب زنده داری باشد.
8⃣اعطای #معجزه_نزول_قرآن بر قلب پیامبر امّی و درس نخوانده ، نشانگر قدرت فوق العاده خدا در ایجاد تحولات علمی و معرفتی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و ..است که قرار هست با این معجزه #کتاب_قرآن و #اخلاص نبی مکرم اسلام رقم بخورد .
9⃣مژده ولادت دخترش #فاطمه_زهرا (سلام الله علیها) در سوره کوثر هم نشانگر شکستن سنتهای جاهلی نسبت به زنده به گور کردن دختران داشت که خداوند با مژده تولد کوثر ؛ نشان داد که اسلام ارزش و عظمت دختران را بالا خواهد برد.
🔟 #آراستی و نظافت پیامبر که معروف هست به ویژه استفاده از عطر
1⃣1⃣و #محبت و مهروزی بسیارش به #کودکان و ارج نهادن و شخصیت دهی به #جوانان و اعتماد به ایشان در مشورت با ایشان و اعطای مسئولیت های بزرگ به ایشان نشان از توجه اسلام به کودکان و جوانان دارد.
2⃣1⃣👌علاوه بر آن سفارش فراوانشان به #زنان و ارزش گذاری انسانی برآنها نشان از تحولات زیبا در فرهنگ جامعه داشت🌺
3⃣1⃣ #ساده_زیستی پیامبر و نشست و برخوردش با فقرا
4⃣1⃣اخلاق فوق العاده زیبای پیامبر و دلسوزی فوق العاده اش نسبت به هدایت امت که درآیات قرآن بارها مورد تجمید خدا قرار گرفته، نشان از اهمیت اخلاق زیبا در رفتار حاکمان و مسئولین و متولیان فرهنگی در خانواده و جامعه نسبت به گرایش افراد به دین دارد.
5⃣1⃣ #گذشت و بخشش پیامبر
گذشت و بخشش پیامبر که در فتح مکه به ویژه شاهد بروز این جلوه بارز و بخشش پیامبر بودیم آنجا که فرمان عفو عمومی صادر کرد و همه را بخشید . نشان از تحولات فوق العاده اخلاقی داشت
6⃣1⃣ #تدبیر پیامبر
تدبیر پیامبر به ویژه در هنگام تجدید بنای خانه کعبه مشهود بود آنجا که برای نصب حجرالاسود پیامبر فرمودند که پارچه ای بیاورند و حجرالاسود را در میان آن نهند و از تمام قبایل افردی گوشه پارچه را گرفته و نزدیک کعبه آورند . بااین اقدامشون جلوی اختلاف و تفرقه میان قبایل را گرفتند
8⃣1⃣ #صداقت پیامبر با مردم
زمانی که پسرشان ابراهیم فوت کرد مردم گمان کردند خورشیدگرفتگی به خاطر فوت ابراهیم است ولی پیامبر فورا مردم را جمع کردند و فرمودند: گرفتن خورشید به خاطر مرگ فرزندم نبوده است .پیامبر با این اقدامشان مردم را ازجهل و خرافه حفظ نمودند برخلاف برخی سیاستمداران که معتقدند با شعار هدف وسیله را توجیه میکند از غفلت مردم سوء استفاده می کنند. پیامبر نقطه مقابل این تفکر عمل میکردند.
9⃣1⃣ #استقامت پیامبر در سختی ها و مشکلات که در محاصره اقتصادی شعب ابی طالب هم مشهود بود .
0⃣2⃣ #استقامت و #شجاعت پیامبر که در جنگهای مختلف با دشمنان، مشهود بود که با صلابت و استواری در میدان حضور میافتند.
✅ همه و همه جلوه های زیبای زندگی پیامبر خدا هستند.
🌹سلام و درود خدا بر روح مطهر پیامبر خدا و اهل بیت مطهرش🌺
#صلوات
📝 محمدلو
@hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اسوه_حسنه
🔸 به مناسبت ایام ولادت پیامبر رحمت حضرت محمدمصطفی(صلیاللهعلیهوآلهوسلم)، برخی از ویژگیهای اخلاقی پیامبر(ص) در خانه و خانواده را در بیان دکتر مریمحاجعبدالباقی میشنویم.
🌸قسمت اول: محبت به #کودکان
#پیامبر
#سبک_زندگی
سلام ای گل محمدی-قصه.pdf
2.6M
#کتاب سلام ای گل محمدی
داستان های حضرت محمد ص برای کودکان
پیامبراکرم( ص)نیکوترین الگو .pdf
15.23M
🌷کتاب شعر کودکانه نیکوترین الگو
به مناسبت ایام ولادت حضرتمحمد (صلیاللهعلیهوآلهوسلم)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قبل از اینکه به بچههاتون نماز خوندن یاد بدید، یه کار مهمتر هست که اولویت با اونه...
داستان خوندن❗️
🌺ویژهی میلاد #پیامبر_رحمت "ﷺ"🌺
#سبک_زندگی_انسانی
#تربیت_کودک
@hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ببینید نماهنگ فوق العاده زیبای
🌸 دوران كودکی پیامبرمان حضرت محمد(ص) به روایت رهبر انقلاب🌸
🌺همراه با تصاویر فیلم سینمایی کودکی پیامبر (ص)🌺
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
🌺پیامبر خدا فرمودند: فرزندان خود را بر سه خصلت تربیت کنید: #دوست #داشتن #پیامبرتان ،دوست داشتن
#اهل_بیت او و خواندن #قرآن🌺
حدیث ۶۷۷۳ منتخب میزان الحکمه
💐امروز میخواهم درباره #مهربانی پیامبر نسبت به شما کودکان اشاره کنم که ببینیدچه قدر پیامبرمان شما را دوست دارند💐
🌸پیامبر به کودکان #ابتدا #سلام میکردند و میخواستند این خصلت سنت شود بعد از ایشان
🌸 پیامبر با کودکان #هم_بازی میشدند
🌸پیامبر به #بوسیدن و نوازش کودکان سفارش کردند
🌸پیامبر به #عدالت بین کودکان سفارش میکردند
🌸پیامبر به کودکان خیلی #توجه میکردند، در موقع نماز وقتی صدای گریه کودکی را می شنیدند نماز را زودتر تمام میکردند تا مادرکودک بتواند به فرزندش برسد.
🌺خلاصه اینکه پیامبرمان بسیار با کودکان #مهربان بودند و به اصحابشان هم سفارش میکردند🌺
🌸شادی قلب نازنین پیامبر خدا و تعجیل در ظهور امام زمان عج #صلوات🌸
📝محمدلو
@hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺ثواب عجیب بوسیدن فرزند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #تماشایی | کودک آسمانی
🔆 هر چه جلوتر میرویم، نورانیت این خورشید، بیشتر آشکار میشود...
🌺 ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) مبارک