هر روز یک نکتۀ ویرایشی
در واژههای پایانیافته به همزهای که پیش از آن حرف «ا» قرار دارد (الف ممدوده)، مانند آراء، اعضاء، انشاء، شهداء و ...، در فارسینویسی همزه حذف میشود. پس مینویسیم:
🔸 عفو و بخشش را از سیدالشهدا بیاموزیم.
🔸شمارش آرا تا فردا ادامه دارد.
🔸 زنگ انشا، زنگ تفریح بود!
👈 و در حالت اضافه، بهتر است «ی» میانجی به آنها اضافه کنیم، مانند: آرای مردم، اعضای بدن، انشای خوب.
#غلط_ننویسیم
#نکته_ویرایشی
🖊@ghalatnanevisim
#اشتباه_نوشتاری_در_فضای_مجازی
✅ یه قرار بذاریم از اون جا به بعدو با هم بریم.
❌ یه قرار بزاریم ازونجا به بعدو باهم بریم
#غلط_ننویسیم
#درست_بنویسیم
🖊@ghalatnanevisim
هدایت شده از عرفانهای نوظهور
📚دوره آموزش مقدماتی نقد عرفانهای کاذب
👨🏫 مدرسین: اعضای گروه علمی نقد عرفانهای کاذب معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم
🌟 مزایا:
💠به صورت مجازی.
💠یادگیری مسائل مهم و اساسی و کاربردی.
💠اعطای گواهی پایان دوره.
💠عضویت در گروه تبلیغ تخصصی نقد معنویتهای نوظهور حوزه علمیه قم
💠 شرکت در دوره تکمیلی و تخصصی
💠استفاده از فعالین دوره در تدریس دوره های دیگر
💠استفاده از فعالین دوره در طرح های پژوهشی
⏰ کلاس ها آفلاین برگزار می شود، گروه مجازی پرسش و پاسخ برای ثبت نامی ها تشکیل و همچنین مشاوره توسط اساتید ارایه خواهد شد.
🔶 سر فصل های دوره:
1️⃣مقدمات:
1. ضرورت موضوع: آمار، ابعاد، نمایی از آسیب ها و ...
2. تاریخچه پیدایش و گسترش معنویت های نوظهور
3. مروری بر سنخ شناسی معنویت های نوظهور
2️⃣ آشنایی اجمالی با معنویت های نوظهور فعال در ایران:
1. معنویت های نوظهور شرقی: یوگا، ذن، اوشو، سای بابا، انرژی درمانی، فنگ شویی و ...
2. معنویت های نوظهور غربی: تفکر نوین، کوئلیو، اکنکار، سرخپوستی، و ...
3. معنویت های بومی: عرفان حلقه، رام الله، ابرآگاهی، معنویت روشنفکری (سروش، ملکیان)، علی یعقوبی و ...
3️⃣ شبهه معنویت های نوپدید غربی (رایج در ایران)
4️⃣ شیوه مواجهه عملی: آشنایی اجمالی با الگوی مواجهه با معنویت های نوظهور
💵 هزینه دوره مقدماتی:100هزار تومان
لازم به ذکر است که مبلغ دوره 500 هزارتومان بوده است که شرایطی مهیا کردیم تا افراد با ۸۰٪ تخفیف ثبت نام کنند.
🔹برای ثبت نام عضو کانال عرفانهای نوظهور شوید
https://eitaa.com/erfanhay_nozohor
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
حکایت به قلم "ســاده و روان"
📚 باب هشتم : در آداب صحبت
🌺 آداب ۱۵
💫 به درماندگی و ناتوانی دشمن خود رحم نکن که اگر شرایط فراهم شود و قدرتمند گردد به تو رحم نخواهد کرد.
🔸دشمن چو بينی ناتوان لاف از بُروتِ خود مزن(۱)
🔹مغزيست در هر استخوان مرديست در هر پيرهن
۱_ از بروت خود لاف زدن : ادعای نیرومندی کردن. خود را قوی و توانا شمردن
#غلط_ننویسیم
#حکایات_سعدی
🖊@ghalatnanevisim
#توضیحات
-جُستن: پژوهش کردن
-یکسر: کاملاً
-سخن درست کردن: درستیِ سخن را بررسی کردن
-رفتن: روی دادن
-پراندیشه: پرخیال و نگرانی
-پرسیدن: بازجویی کردن یا احوالپرسی کردن
-اندیشیدن: نگران شدن
-ور ایدون: (و اکنون) اگر
-ابَر خیره: بهبیهوده، بیسبب
-جهاندار: خدا
-انجمن: مردم
-زوان گشادن: اعتراض کردن، بد گفتن
-خود: اصلاً، هرگز
-ندانم چه خواهد رسد ایزدی: نمیدانم تقدیرِ ایزدی چیست.
#غلط_ننویسیم
#شاهنامه_خوانی
🖊@ghalatnanevisim
خار و میخك - قسمت ۱۷.mp3
زمان:
حجم:
10.51M
🎙#روایت_شب| از دانشگاه تا میدان مبارزه
🖼قسمت هفدهم کتاب خار و میخک، نوشتۀ شهید یحیی سنوار
#غلط_ننویسیم
🖊@ghalatnanevisim
#معرفی_کتاب
📚عنوان: اصول فن ترجمه( فرانسه به فارسی)
✍نویسنده: محمدجواد کمالی
ناشر: سازمان سمت
در عصر کنونی، که عصر تبادل اطلاعات است و فرهنگ و دانش بشری روز به روز گسترش بیشتری مییابد، بیش از هر زمان دیگر به مترجمان کارامد و زبده نیازمندیم؛ زیرا اگر در انتقال فرهنگ و هنر و دستاوردهای جدید علمی و فنی دیگر کشورها، که جز از طریق ترجمه میسر نیست، لحظهای غفلت کنیم از قافلة پیشرفت و تمدن عقب خواهیم ماند و جبران این عقبماندگی بسیار دشوار خواهد بود. تقریباً، در همة کشورهای توسعهیافته، تربیت مترجم مسئلهای جدی و اساسی تلقی میشود و برای نیل به این هدف، دهها دانشگاه و مؤسسة تخصصی با امکانات مکفی و بهرهمندی از استادان مجرب مشغول فعالیتاند.
#غلط_ننویسیم
🖊@ghalatnanevisim
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️
📝من و پسران یعقوب برادران یوسف علیهم السلام از آنجا رفتم و در زیر تپه ای دیدم که قبر مادر موسی علیه السلام دفن شده بود، پس آن را زیارت کردم و بیرون رفتم. دره ای به نظرم رسید که در انتهای آن دریای کوچکی بود که طول آن شش لیوان و عرض آن سه لیوان بود و آب آن در غرب شهر بود و تمام آب آن به این دریا ریخته شد و زباله های شهر و ساکنان آن و ساکنان آن ایالت از آن می نوشند آلودگی و آب آلوده مسدود شود تا به دریا منتهی نمی شود، پس آب آن متعفن شد و برای آشامیدن نامناسب شد شهر که به دریا محصور شده هیچ دیواری ندارد و ساختمانهای زیادی در وسط دریا وجود دارد که کف آن صخره ای است و مناظری در آنجا بر روی سرهای دریا ساخته شده است در دریای طبریه، مسجد جمعه در مرکز شهر است و در سر آن، حمامی گرم است، بنابراین حمام کننده نمی تواند آن را بر روی بدن خود بریزد . گویند که آن را با آب سرد اختلاط نکردم سلیمان بن داود علیه السلام وارد آن شدم و در سمت غربی شهر طبریه مسجدی است به نام مسجد یاس مسجدی زیبا که در وسط آن صحن بزرگی با قبرستانی قرار دارد و اطراف آن یاسی که مسجد را به آن نامگذاری کرده اند و در گالری در ضلع شرقی قبر یوشع و زیر آن قرار دارد میدان قبر هفتاد پیامبر صلی الله علیه و آله است که به دست بنی اسرائیل کشته شدند
و در جنوب طبریه دریای لوط است که در آب شور است و آب دریای طبریه در آن می ریزد، شهر لوط در ساحل آن قرار داشت و هیچ اثری از آن باقی نمانده بود از مردی شنیده می شود که در آب های شور دریای لوط، چیزی شبیه سنگ های سیاه، غیر جامد، شبیه گاو از ته آن بیرون می آید و ساکنان آن را می گیرند، برش می دهند و به شهرها می برند. بیان می کند و گفته می شود اگر تکه ای از آن را زیر درخت بگذاری، کرم ها از آن دوری می کنند، بدون اینکه به ریشه اش آسیبی برساند، پس باغ از کرم ها و حشرات زیر زمین آسیب نمی بیند و مسئولیت بر عهده راوی است. همچنین گفته شد که داروسازان از آن استفاده میکنند زیرا کرمی را که به دانهها نقرا میگویند، دفع میکند کوهی است که در آن تکه سنگی از سنگ مرمر وجود دارد که بر روی آن به خط عبری نوشته شده است که پلیدها در زمان نگارش بر سر بره بوده اند و مقبره ای در خارج از شهر، به سمت قبر قرار دارد قبله، اما هیچ کس نمی تواند او را زیارت کند، زیرا مردم آنجا شیعه هستند، اگر یک نفر برای زیارت برود، بچه ها دور او جمع می شوند، او را اذیت می کنند، به او حمله می کنند و به او سنگ می اندازند و به همین دلیل نتوانستم. پس از زیارت او به روستایی به نام کفرکنا رفتم و در کنار آن تپه ای است که بر فراز آن آرامگاه حضرت یونس (علیه السلام) ساخته شده است در کنار آن چاهی با آب شیرین است که بعد از بازدید از این صحنه به آکا بازگشتم، با فاصله یک روز در آنجا ماندم و سپس راهی روستایی به نام حیفا شدم بسیاری از این شن و ماسه که توسط زرگران ایرانی استفاده می شود و به نام حیفا بر روی دریا ساخته شده است و دارای درختان نخل و بسیاری از درختان هستند که کشتی های دریایی می سازند بعد راه افتادیم و بعد از مسافت یک فرسنگ به روستای دیگری به نام کلیسا رسیدیم و آنجا بود جاده از دریا منحرف می شود و به سمت شرق وارد کوه می شود که در آنجا بیابان ها و معادن سنگی به نام دره تمساح وجود دارد که پس از طی دو لیگ به ساحل باز می گردد و در آنجا استخوان های بسیاری از حیوانات دریایی را در هم می بینیم. با خاک و گل و لای از امواج فراوانی که بر آن برخاست، سفت شد و به شهری رسیدیم که به آن قیصریه میگویند، بین آن و عکا، شهری زیبا با آبهای روان و درختان خرما و درختان پرتقال و ترنج دارای دیواری است که در آهنی دارد و چشمه های آب جاری دارد و مسجد زیباست و نمازگزاران در صحن آن از دریا لذت می برند گلدان مرمری است که شبیه چینی چینی است و به قدری عمیق است که در روز شنبه آخر شعبان صد فنجان آب در خود جای می دهد. (19 اسفند) از آنجا برخاستیم و حدود یک فرسنگ در امتداد جاده مکه قدم زدیم، دیدم که تمام جاده دشت و کوهستانی است با درختان انجیر و زیتون سلام و از آنجا تا رمله سه فرسنگ در جاده ای پر درخت مانند آنهایی که گفتم و در روز یکشنبه اول ماه مبارک رمضان و از قیصریه به آن هشت فرسنگ رسیدیم. شهری است بزرگ با دیواری مستحکم از سنگ و گچ، مرتفع و محکم، با دروازههای آهنی از شهر. دریا تا ساحل سه فرسنگ است و آب آن از باران است و در هر خانه ای حوضی برای همه آب های باران ساخته شد تا در وسط مسجد جمعه باشد طشت هایی پر از آب است، پس هر که را بخواهد از آن بردارد، مساحت مسجد سیصد در دویست قدم نوشته شده است که در پانزدهم ماه محرم است.
#غلط_ننویسیم
#سفر_نامه
🖊@ghalatnanevisim
⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️