eitaa logo
غلط ننویسیم
16.3هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
189 ویدیو
3 فایل
🔹 تبلیغات ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر https://eitaayar.ir/anonymous/v257.b53
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رو گرفتی که کبودی تو پیدا نشود باعث رنجش زخم دل مولا نشود سر سجاده دعا کرده حسن آهسته بی کسی کاش نصیب دل بابا نشود ز دهان زن همسایه شنیده زینب حال او بسکه وخیم است مداوا نشود بشکند دست مغیره که به قنفذ میگفت آنقدر ضربه شدید است که او پا نشود پسرش دید غم کوچه و غصب فدکش به گمانم که دگر عقده ی او وا نشود چه سرش آمده مرگش ز خدا می خواهد گذرش کاش دگر سمت گذرها نشود حال او زار و خراب است بمیرم ای وای دیگر از بستر بیماری خود پا نشود 🖊@ghalatnanevisim
هدایت شده از حاج ابوذر بیوکافی
9.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🔉 | هستی‌مو از تو دارم 🎙 با نوای 🔰 ایّام شهادت حضرت فاطمه (س) 📆 جمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ 🕌 آستان مقدس حضرت فاطمه اُخریٰ (س) 🏴 هیأت ثاراللّٰه (ع) رشت ♾ مشاهده و دریافت با کیفیت‌های مخلتف 🎵 فایل صوتی قطعه 🖌 متن شعر 🏴 به مناسبت ایّام شهادت 🇮🇷 کانال‌رسمی‌حاج‌ابوذربیوکافی ▫️ AbozarBiukafi_ir
✍ اصطلاح اصطلاح به دو معنی به کار می‌رود: ۱. اصطلاح مجموعه‌ای است از چند واژه که بر روی هم معنای مشخصی را می‌رساند بی‌آنکه معنایش سرجمع معانی واژه‌های سازنده‌اش باشد. به بیان دیگر، اصطلاح گروه نحوی یا عبارتی است که در زبان همچون واژه به کار می‌رود و معنایش غیرقابل پیش‌بینی است، مانند آب‌زیر کاه، از‌دست‌دادن، از دماغ فیل پایین افتاده، دل‌ودماغ‌نداشتن، پا‌به‌ماه‌بودن. اصطلاح در این معنی معادل idiom در زبان انگلیسی است. ۲. در فرهنگستان‌های ایران و نهادهای واژه‌گزینی اصطلاح عبارت است از لفظی است که دست‌کم در یکی از رشته‌های علمی یا فنی یا حرفه‌ای یا هنری بر یک مفهوم مشخص دلالت کند. اصطلاح در این معنی ممکن است یک واژهٔ بسیط یا مشتق یا مرکب یا مشتق – مرکب و یا یک گروه نحوی باشد: کانون، بستار، داربست، بکرزایی، فاصلهٔ کانونی. اصطلاح در این معنی معادل term در زبان انگلیسی است. ✅ علاءالدین طباطبایی، فرهنگ توصیفی دستور زبان فارسی، چ ۱، تهران: فرهنگ معاصر، ۱۳۹۵، ص ۳۹ تا ۴۰. 🖊@ghalatnanevisim
دیگر نخواهم بی شهیدان زندگانی یا فاطمه تو مادر رزمندگانی 🗓 مراسم ظهر شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) 📜 سخنران: حجة‌الاسلام والمسلمین استاد میرزا محمدی 🎙 مداحان: حاج اصغر زنجانی حاج مهدی رسولی کربلایی محمد جواد احمدی 🕰 فردا جمعه ۲۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۳۸۸ 📍 قم المقدسه، پردیسان، خیابان زاگرس، خیابان شهیدان نیازمند، مجتمع آموزشی شهید هندویان https://nshn.ir/2bsffB5xrt7e 🚩 هیئت متوسلین به حضرت علی اصغر (سلام‌الله‌علیه) @haliasghar @haliasghar
چند جایگزین فارسی در حوزۀ دانش رایانه Address نشانی code رمز، شناسه، کد command فرمان Configuration پیکربندی Cracker قفل‌شکن       cut     برش، بریدن delete پاک کرده، حذف design pattern الگوی طراحی domain name نام دامنه edit ویرایش کردن 🖊@ghalatnanevisim
✅ خرده می گیرند. ❌ شاگردان ما هم روزی خاطرات تلخشان را برای همگروهی هايشان تعریف میکنند و بر ما خورده میگیرند. 🖊@ghalatnanevisim
✍ بیناوند وندی است که بین دو عنصر قرار می‌گیرد و آن‌ها را به هم پیوند می‌دهد. بیناوندها نوعاً معنای مشخصی ندارند و می‌توان آن‌ها را در زمرهٔ واژهای تهی طبقه‌بندی کرد. برخی دستورپژوهان عناصری مانند – ا – در واژه‌های دمادم، سراسر و تکاپو را بیناوند به شمار می‌آورند. شمار دیگری از دستور‌پژوهان چنین عناصری را صورت‌ساز و حرف وقایه می‌نامند. ◻️یای وقایه برخی دستورپژوهان به آوای «ی» (= y) که در صورت وجود شرایط آوایی خاصی در هنگام ترکیب دو تکواژ در بینابین آن‌ها واقع می‌شود یای وقایه می‌گویند، مانند «ی» در «ترسایان» و «دانشجویان». این «ی» به اصطلاح زبان‌شناسان نوعی هم‌خوان میانجی است که در بین دو واکه قرار گرفته است. ◻️صورت‌ساز صورت‌ساز عنصری است که در واژه‌های پیچیده (غیربسیط) در بین دو تکواژ قرار می‌گیرد و ترکیب آن‌ها را تسهیل می‌کند. این عنصر ممکن است جانشین یک تکواژ دستوری شود، مانند «ا» در بناگوش که جانشین نشانهٔ اضافه شده است یا همین آوا در زناشویی (به‌معنی زن و شوهری) که جانشین حرف عطف «و» شده است. ◻️صورت‌ساز همچنین ممکن است معنایی نداشته باشد و فقط برای سهولت تلفظ به کار رود. چنان‌که واژهٔ «پیشاصنعتی» را می‌توان به‌صورت «پیش‌صنعتی» نیز به کار برد. بی‌آنکه معنایی از آن فوت شود. در واژه‌های «فناوری» و «دلاور» نیز «ا» صورت‌سازی فاقد معنی است. «ال» در واژه‌هایی مانند حق‌القدم و دارالترجمه نیز صورت‌ساز به شمار می‌آید. ✅ علاءالدین طباطبایی، فرهنگ توصیفی دستور زبان فارسی، چ ۱، تهران: فرهنگ معاصر، ۱۳۹۵، ص ۶۷ و ۳۳۲ و ۵۹۹. 🖊@ghalatnanevisim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعری که رهبر انقلاب را به گریه انداخت دیرآمدم در داشت می سوخت... یافاطمةالزهراء 🖊@ghalatnanevisim
🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 حکایت به قلم "ســاده و روان" 📚 باب هفتم : در تاثیر تربیت 🌺 حکایت ۱۱ 💫 در دوران كودكى از دانشمند بزرگى پرسيدم كه بلوغ واقعی انسان چه موقع تکمیل می گردد؟ در پاسخ گفت: در کتب قدیم سه نشانه برای بلوغ نوشته شده است : ۱ - زمانی که پانزده ساله می شوی ۲ - محتلم شدن ۳ - روييدن موى زير ناف. ولى بلوغ حقيقی انسان زمانی است که كسب رضاى خدا بيش از كسب لذب هواى نفس باشد. كسى كه چنين نيست محققان او را به عنوان بالغ نمى شناسند. 🔸به صورت آدمى شد قطره ای آب 🔹كه چل روزش قرار اندر رحم ماند 🔸وگر چل ساله را عقل و ادب نيست 🔹به تحقيقش نشايد آدمى خواند 🔸جوانمردى و لطفست آدميت 🔹همين نقش هيولايى مپندار 🔸هنر بايد که صورت مى توان كرد 🔹به ايوانها در از شنگرف و زنگار 🔸چو انسان را نباشد فضل و احسان 🔹چه فرق از آدمى با نقش ديوار 🔸بدست آوردن دنيا هنر نيست 🔹يكى را گر توانى دل به دست آر 🖊@ghalatnanevisim