eitaa logo
محفل شعر قند پارسی
266 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
245 ویدیو
88 فایل
ارتباط با ادمین‌های کانال : محمد محمدی‌رابع @shiraz_wound ارسال شعر ‌و مطلب : حسین کیوانی @h_keyvani
مشاهده در ایتا
دانلود
«برای کودکان غزه» «محمد الدوره» ها پکی پس از دیگری از آغوش پدر و مادر به آغوش مرگ، زندگی را وداع می کنند. صدای تیر و خمپاره و موشک هر شب در گوششان لالایی غریبانه می خواند. انگار ناف این طفلکی ها را بر جنگ و درد بریده اند. از آسمان شهر شب و روزآتش و دود و گلوله می بارد. مادران لابلای آوارها درد می‌زایند و وخنده های خاموش دخترکان را در گوش پاره های آجر،سوزناک زمزمه میکنند. موهای پریشان دخترکان که با خون خضاب خورده بر شاخه های دلشکسته زیتونها تاب میخورند. آه..چه دنیای بی‌رحمی.. آرزوها خروارخروار زیر آوار ها بغض می شوند و خنجر خورشید تشریح می‌کند، پیکر سرد طفلکان بازیگوش را. پدری فقط عطر عروسکهای دخترکش را در آغوش می‌کشد و فرزندی فقط قاب لبخند پدر را. تلمودها سطر سطر هذیان می‌بافند بر تن عقاید و باورها و زنان و کودکان،فوج فوج در دشت خون شناورند. لعنت به جنگ و لعنت به خودخواهی و زیاده طلبی. «اندکی صبر سحر نزدیک است» می آید روزی که دوباره زیتونها بر شاخه های شادی، همراه با نسیم آزادی به رقص در آیند و کوچه ها دوباره پر شود از هیاهوی بچه های بازیگوشی که سرود آزادی را در گوش زمین و زمان طنین اندازند و در میدان شهر به پای زیتون‌ها غم و غصه را قربانی کنند. نزدیک است روزی که وحشی صفتها فرار را تنها راه نجات خود بدانند و برای همیشه از صفحه روزگار محو شوند. انشاالله به زودی زود🤲 ک. قالینی نژاد_افروز
با عرض سلام و احترام خدمت دوستان گرامی با ما شعر و هنر را زنده بدارید چاپ کتاب با تخفیفی ویژه از ۳ مهر تا آخر مهر ماه اگر می‌خواهید آثار خود را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت و در زمان کوتاه چاپ کنید،  تنها با ما در  ارتباط باشید چاپ کتاب از صفر تا صد با کمترین هزینه و در کمترین زمان 1. روند کار چاپ کتب: آماده‌سازی فایل کتاب: دریافت فایل ورد از نویسنده/ ویراستاری/ صفحه‌آرایی/ طراحی جلد گرفتن مجوزها: اخذ شابک (شماره استاندارد بین‌المللی کتاب) از خانه کتاب/ ارسال به ارشاد برای گرفتن فیپا (فهرست‌نویسی پیش از انتشار) و مجوز چاپ/ أخذ تأیید جلد از ارشاد چاپ کتاب: به تعداد لازم (4 نسخه برای اعلام وصول + تعداد مورد نظر نویسنده) * در همه موارد هماهنگی لازم با نویسنده انجام و اطلاع‌رسانی میشه. 2. هزینه‌ها (متن معمولی) تایپ: در صورت نیاز (توافقی) ویراستاری: در صورت نیاز (توافقی) صفحه‌آرایی ایندیزاین: صفحه‌ای  3700  تومان امور اداری و مجوزها(شابک، فیپا، مجوز چاپ، تایید جلد، اعلام وصول): 290000  تومان طراحی جلد 345000  تومان تبلیغ   170000 دریافت هزینه پس از اتمام کار و در صورت رضایت نویسنده محترم * نویسنده میتونه هر قسمتی از کار را که خواسته باشه، خودش انجام دهد و هزینه آن کم می‌شود 3. ارسال نمونه کار به‌ویژه جلد و صفحه‌آرایی؛ کار طبق ایده و نظر نویسنده انجام میشه. 4. همکاری در انتشار اثر در آپ‌های الکترونیکی و  ویراستاری کتاب خود را به ما بسپارید   ما بر آنیم تا آثار شما را در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت  و قیمتی بسیار مناسب همراه با تخفیف ویراستاری کنیم.   ویرایش متون ادبی ، رمان ، داستان کودک ، شعر آزاد و کلاسیک در هر سبک  ، نثر و دلنوشته با قلمی قوی و زرین و متفاوت. هدف ما پیشرفت و شناخته شدن و بهتر شدن شماست. ادبیات و شعر اگر در اوج باشند یک جامعه در اوج خواهد ماند.   با ویراستاری و اصلاح اساتید برجسته و برتر     و با اقدام زودتر تخفیف بیشتر بگیرید. انتشارات زهره علوی تهران 📓شماره پروانه ی نشر انتشارات *13836*📓 پاسخگویی به سؤالات عزیزان نویسنده و شاعر با مشاوره ی رایگان 09391422370 با تشکر نماینده ی انتشارات محمد جهان زاد
سعید بیابانکی در چهارم مهر ۱۳۴۷خورشیدی در خمینی‌شهر اصفهان دیده به جهان گشود. خاندان پدری وی در اصل از اهالی خور و بیابانک هستند. نکته جالب توجه در خصوص این شاعر موفق این است که یغمای جندقی شاعر سده ۱۳ و همچنین حبیب یغمایی شاعر و پژوهشگر معاصر به گونه‌ای به وی متصل می‌شوند. سعید بیابانکی درباره‌ کودکی و نیاکان خود گفته است: «نیاکان ما ساکن منطقه بیابانک، با مرکزیت خور بودند که از کویر مصر به شهر سده در اصفهان کوچ کردند و من در این شهر متولد شدم. از سویی، اجداد ما به یغمای جندقی، شاعر قرن سیزدهم می‌رسند. شهر سده علی‌رغم مساحت کم و جمعیت اندک، عده زیادی شاعر خوب دارد از جمله ۲ شاعر در ادبیات کلاسیک به نام‌های سروش اصفهانی که شاعر دوره قاجار بوده است و میرزا نعیم که کمی بعد از سروش اصفهانی می‌زیسته و بهاریه‌ای معروف به نام هفت میوه دارد» قالب اشعار بیابانکی به سبک فارسی کلاسیک است و همچنین شعرهای طنز بسیاری در میان آثار خود دارد. این شاعر موفق معاصر در قالب‌های متفاوت اشعار بسیاری دارد از جمله سنتی، سپید، غزل و چارپاره اما در میان آن‌ها چارپاره‌های او شهرت بسیاری دارد. وی در چارپاره‌های خود به مفاهیمی چون عشق، مذهب، مسائل اجتماعی و تاریخی و همچنین زندگی شهدا و احیای فرهنگ‌ها پرداخته است. سید علی موسوی گرمارودی در مورد چارپاره‌های او چنین گفته که «چارپاره‌های سعید بیابانکی از چارپاره‌های شاعران دهه چهل و پنجاه بهتر است»زندگینامه شهدا از دیگر موضوعاتی است که بیابانکی به آن پرداخته است، این شاعر نامدار به خاطر سرودن اشعار زیبا و روان خود موفق به دریافت جوایز بسیاری شده و حتی برگزیده سومین جشواره شعر فجر شده است.
هنر من سرودن نظم است به همین علت است بی‌نظمم برخلاف جماعت شعرا من نه اهل بساط نه بزمم مخلص شاعران شیرازم چاکر عالمان خوارزمم مثل ران گراز ده ساله اندکی غیرقابل هضمم پشت جبهه به یاری کلمات تا بخواهند بنده می‌رزمم به علاوه کتاب هم دارم بنده یک شاعر اولوالعزمم
هرگز دلم برای کم و بیش غم نداشت آری نداشت غم که غم بیش و کم نداشت در دفتر زمانه فتد نامش از قلم هر ملتی که مردم صاحب قلم نداشت در پیشگاه اهل خرد نیست محترم هر کس که فکر جامعه را محترم نداشت با آنکه جیب و جام من از مال و می تهیست ما را فراغتی است که جمشید جم نداشت انصاف و عدل داشت موافق بسی ولی چون فرخی موافق ثابت قدم نداشت به بهانه 25مهر سالروز درگذشت شاعر دهان دوخته فرخی یزدی
"از آزادی تا قانون در اشعار فرخی یزدی" در پایان دوران مظفری و در زمان استبداد محمد علی‌شاه، مفاهیمی چون: آزادی، قانون و عدالت‏‌طلبی و استبدادستیزی در شعر فارسی فراوانی قابل‌توجهی یافت. از این میان، مفهوم آزادی با تلقی‏‏‏‏‏‌ای ‏اجتماعی و متفاوت با نگرش فردی کهن مهم‏ترین ‏خواستۀ مدنی شاعران فارسی است که در اشعار عصر مشروطه تجلی یافته است. از شاعران شاخص این زمان، فرخی یزدی بیش از دیگران به آزادی توجه داشته تا آنجا که حتّی در ردیف غزل‏‏‏‌های سیاسی‏‌اش چندبار از این مفهوم بهره برده است: آن زمان که بنهادم سر به پای آزادی دست خود ز جان شستم از برای آزادی تا مگر به دست آرم دامن وصالش را می‏‌دوم به پای سر در قفای آزادی در محیط طوفان‏زای، ماهرانه در جنگ است ناخدای استبداد، با خدای آزادی دامن محبت را گر کنی ز خون رنگین می‏‌توان تو را گفتن پیشوای آزادی فرخی ز جان و دل می‏‌کند در این محفل دل نثار استقلال، جان فدای آزادی (دیوان فرخی) البته در دیوان فرخی، نقطه‌ی ایجاد اعتدال در نقش اجتماعی "آزادی"، توجه به "قانون" است. او از شاعرانی است که بیش از دیگر سخنوران مشروطه به لزوم پیروی از قانون در اشاره کرده است: گر ز روی معدلت آغشته در خون می‏‌شویم هرچه بادا باد ما تسلیم قانون می‏‌شویم (همان) او در رباعیاتش نیز به ضرورت قانون‌محوری توجه کرده و آن را مسیر رسیدن به آزادی دانسته است: چون موجد آزادی ما قانون است ما محو نمی‏‏شویم تا قانون است محکوم زوال کی شود آن ملّت در مملکتی که حکم با قانون است (همان) او قانون و عدالت را مکمل هم‏‏‏ می‏‌داند. جامعۀ آرمانی او بر اساس همین دو مفهوم شکل گرفته است: خوش، آن‏که در طریق عدالت قدم زنیم با این مرام در همه عالم، علم زنیم قانون عادلانه‏‌تر از این کنیم وضع آن‏گاه بر تمام قوانین قلم زنیم دست صفا دهیم به معمار عدل و داد پا بر سرِ عوالم جور و ستم زنیم (همان) "دو کوچه تا نیما/ محمد مرادی" https://eitaa.com/mmparvizan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طوفان الاقصیٰ در سرزمین زخمی موعود پیکار در دامان الاقصیٰ ست هنگام نابودی اسرائیل در غرش طوفان الاقصیٰ ست ....... این غده ی چرکین زهرآلود از ریشه وبُن کَنده خواهد شد فصل بهار فتح و پیروزی از عاشقی آکنده خواهد شد ........... دنیا بداند قدس تنها نیست ارض فلسطین ارض موعود است خیبر شکن ها باز می گردند اینجا قرار مرز موعود است ......... خون سلیمانی ومُغنیه جاری به رگ های فلسطین است آزادی قدس شریف امروز در رزم مردان خدا بین است ........... با لشکر سجیٓل می آید پهپاد های عشق همراهش دنیا پر از شعر شکوفایی ست در دفتر لبخند چون ماهش .......... می آید و می ریزد او درهم کاخ ستمکاران دنیا را با بانگ تکبیر اناالمهدی سرسبز خواهد کرد فردا را کیوانی هفدهم مهر ۱۴۰۲ عملیات طوفان الاقصیٰ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦سوگ‌سروده افشین علا در شبکه خبر برای شهدای بیمارستان غزه ..
روزی که تیغ ها به شبیخون برآوریم با خون دمار ماکِر و مَکرون برآوریم اثبات کرده ایم که در روز ناگزیر اسب نفس بریده به جیحون برآوریم چندی اگرچه گاو مُطَلاّ به چَرچَر است ساطور هم به کُشتن صهیون برآوریم! قصه ی پُر غصه ی امروز بشریت، دد خویی انسان نماهایی است که بی هیچ فَضلی، خود را برتر می دانند و همگان را خوار می دارند و زار می خواهند و دست از ذبح کودکان بی گناه نیز بر نمی دارند! نیاز به محکوم کردن این مرام سبُعانه نیست که این کار پلیدتر است از هر ناروایی و نیز این که قرآن مجید، نفی انسان ها از میهنشان را با مرگ آن ها برابر نهاده است. خاصه که این ستمِ با مرگ برابر، بیش از هفتاد سال است ادامه دارد. محکوم باد، هزاران بار محکوم باد! عصر حَجَر از همان روزی که بیرون زد شرار از سنگ ها عقل روشن دید رازِ بی شمار از سنگ ها کوه را تا دید سر بر آسمان ساییده، گفت: برمی آید گوییا بسیار کار از سنگ ها! دید تا آتشفشان را گفت: می گردد بلند، روزِ ناچاری بلی، حتّی بُخار از سنگ ها بر زمین تا لرزه افتاد از گُسَل های نحیف می شنید انگار او، داد و هَوار از سنگ ها از همان عصرِ حَجَر، قصرِ حجر آمد پدید زندگی این گونه شد با اعتبار از سنگ ها! عقل اما هیچ با خود اینچنین باور نداشت تا ببیند انقلاب و انفجار از سنگ ها، تا ببیند این که یک روزی، گُرازِ آهنین سخت پیدا می کند راه فرار از سنگ ها «باغِ سنگی» میوه خواهد داد روزی، بی گمان «قدس» خواهد چید تُردِ آبدار از سنگ ها گرچه می روید بهار از بارش باران، ولی در فلسطین سبز می روید بهار از سنگ ها دکتر غلامرضا کافی _استاد دانشگاه ،پژوهشگر،نویسنده و شاعر «سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجر استان فارس »
برای غزه مظلوم پیراهن خونی تنت را دیدیم اِستادگی وشکستنت را دیدیم در گودی قتلگاه، تنها وغریب ای غزه به خون نشستنت را دیدیم کیوانی طوفان الاقصی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محمدحسن معیّری متخلص به «رهی» ۱۰ اردیبهشت ۱۲۸۸ در تهران متولد شد. از کودکی به شعر، موسیقی و نقاشی علاقه‌مند بود و ۱۷ سال بیشتر نداشت که اولین رباعی خود را سرود. رهی حضوری فعّال در مطبوعات داشت و اشعار او در مجلّات ادبی چاپ می‌شد. وی در اشعار فکاهی و انتقادی از نام مستعار «زاغچه»، «شاه پریون»، «گوشه‌گیر» و «حق‌گو» استفاده می‌کرد. او از اعضای مؤسّس انجمن ادبی «فرهنگستان» بود. در سال‌های آخر عمر به رادیو رفت و تصنیف‌های بی‌شماری ساخت. از ترانه‌هایش می‌توان به «شد خزان»، «شب جدایی» و «مرغ حق» اشاره کرد. از ثروت دنیا کتابخانه‌ای داشت که آن را یک سال پیش از مرگش به مجلس شورای ملّی اهدا کرد. رهی ۲۴ آبان ۱۳۴۷ در تهران درگذشت و در قبرستان ظهیرالدّوله به خاک سپرده شد. «سايۀ عمر» مجموعه غزل‌ها، «آزاده» مجموعه ترانه‌ها‌ و «گل‌های جاويدان» نام مجموعه مقالات او است.
برای غزه زمانی روی زخمت زوم کردیم تو را بستیم ولاک وموم کردیم خیانت های قوم سگیونی را نشستیم و فقط محکوم کردیم کیوانی محکومیت تنها با لهجه موشک
🔻شما؛ نویسنده چند سطر از آنچه در گذشت باشید 🔸در پی جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قراردادن بیمارستان المعمدانی غزه، پویش «سطر سطر فلسطین» با هدف نگارش کتابی درباره فلسطین که حاصل قلم و احساسات مختلف مردم خواهد بود، از سوی خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود. 🔸علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این پویش با بهره گرفتن از احساسات شخصی خود، آنچه را که در اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی بر فلسطین می‌گذرد، در چند سطر ‌بنویسند. 🔹شرکت کنندگان تا سیزدهم آبان‌ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند با تگ کردن صفحات خانه کتاب و ادبیات ایران در فضای مجازی و درج هشتگ آثار خود را ارسال کنند. 🔹همچنین می‌توانند نسبت به ارسال آثار خود به همراه نام، نام خانوادگی و شماره تماس در پیام‌رسان بله به شماره ۰۹۳۰۴۳۵۱۰۱۳ اقدام کنند. 🔹شرکت در پویش «سطر سطر فلسطین» برای عموم مردم آزاد است. آثار در دو رده دانش‌آموزی و عمومی داوری شده و به برگزیدگان این پویش بسته فرهنگی اهدا می‌شود. آثار منتخب نیز در قالب یک کتاب منتشر خواهد شد. 🆔 @Hvasl_ir
جمعۀ موعود گرچه صد داغ و هزاران غم سنگین داریم چشم امّید به فردای فلسطین داریم قدس از سیطرۀ کفر رها می‌گردد عاقبت حاجت مظلوم روا می‌گردد آفتاب از پس این ابر برون می‌آید نوبت عاشقی و فصل جنون می‌آید قدس آزادترین شهر جهان خواهد شد «نفس باد صبا مشک‌فشان خواهد شد» خنجر از پشت زدن حیله و ترفند شماست قبلۀ اول عشق است که در بند شماست بهراسید که مهدی ز سفر می‌آید صبر ایوبی این قوم به سر می‌آید خالی از عاطفه‌اید و تهی از احساسید بهراسید شمایی که خدانشناسید بهراسید از این آه که دامنگیر است به خود آیید که فردای قیامت دیر است به خود آیید خدا ناظر اعمال شماست آتش دوزخ در دیدۀ دجال شماست نحس در طالعتان است که قابیل شوید حقتان است گرفتار ابابیل شوید گرچه ابری‌ست هوا و شبمان تاریک است اندکی صبر عزیزان که سحر نزدیک است می‌رسد جمعۀ موعود و سواری از راه «هر که دارد هوس کرب‌وبلا بسم‌الله» ✍🏻 🏷 | 🇮🇷
به لهجه موشک به پای عشق می بایست جان داد به گرگ زخم دیده نی امان داد جواب سگیونیست بی پدر را فقط با لهجه ی موشک توان داد کیوانی