eitaa logo
محفل شعر قند پارسی
278 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
279 ویدیو
91 فایل
ارتباط با ادمین‌های کانال : محمد محمدی‌رابع @shiraz_wound ارسال شعر ‌و مطلب : حسین کیوانی @h_keyvani
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5834737093368091670.opus
1.07M
نقد شعر بانو هاله زارع نیریزی دکتر داودرضا کاظمی کانال ادبیات دانشگاه چالوس
تا کی به چاه سر بگذاریم و بگذریم؟ دندان سر جگر بگذاریم و بگذریم تا کی میان معرکه شیران شرزه را بی‌تیغ و بی‌سپر بگذاریم و بگذریم؟ یا دست روی دست بمانیم بی‌خیال یا دست بر کمر بگذاریم و بگذریم باید بت بزرگ هم این بار بشکند هیهات اگر تبر بگذاریم و بگذریم تردید و ناامیدی و تسلیم و ترس را وقت است پشت سر بگذاریم و بگذریم ای کودکان غزّه نشستن حراممان تنهایتان اگر بگذاریم و بگذریم
‏━━━━━━━━━━━ لبریز غربتیم، پر از جاده‌ایم ما حالا که بی‌تو تن به سفر داده‌ایم ما این جاده گفته بود که رفتن، رسیدن است! رفتیم و حال، از نفس افتاده‌ایم ما آیا برای او که دلش را به تو سپرد دلتنگ می‌شوی؟ چقدَر ساده‌ایم ما! چیزی زیاد و کم نشده در جهان تو یک اتّفاق بوده و افتاده‌ایم ما دل در مسیر عشق تو کم زخم خورده بود؟ زخمی بزن دوباره که آماده‌ایم ما... ‏━━━━━━━━━━━ ❏
وزير آموزش‌و‌پرورش: چرا یک کتاب آموزش شعر برای نسل جدید نداریم؟ 🔹صحرایی: بچه‌های ما در بهترین حالت در حد لذت‌بردن‌های ادبی ‌مانده­‌اند و به تولید ادبی نمی‌رسند. چرا ما یک کتاب آموزش شعر برای این نسل نداریم؟ 🔹استادان باید کتاب‌های آموزشی ارائه کنند و اندیشه‌های بزرگان باید به کتاب‌ بدل شود. باید مستند شود تا آموزگاریِ شاعران که ساحتی منحصربه‌فرد است، نمود بیشتری یابد. صفیرانقلاب
محمدعلی صاعد اصفهانی ۱۰ دی ۱۳۰۴ در اصفهان چشم به جهان گشود. خواندن، نوشتن و قرائت قرآن را از ۵ سالگی نزد پدرش میرزا اسدالله آموخت. پدر که از علاقه فرزندش به شعر آگاه بود او را از کودکی به انجمن عشیق، نزد صغیر اصفهانی و میرزا عباس‌خان شیدا برد. صاعد، تخلص او بود که بعدها آن را به‌عنوان نام خانوادگی خود قرار داد. وی یکی از صائب‌شناسان است و مقالاتی در این زمینه تألیف کرده است. صاعد از سال ۱۳۵۴ ریاست انجمن «کمال» را بر عهده داشت و چندین سال نیز مدیر انجمن «صائب» بود. وی ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ از دنیا رفت و در قطعه هنرمندان باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد. از آثارش می‌توان به «سرود روح‌القدس»، «تجلی در منا» و «مجموعه مقالات سبک هندی» اشاره کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پنجمین رویداد فرهنگی ادبی کوچه باغ جریان شناسی شعر فارس - شهرستان نی ریز کارشناس و مجری: دکتر غلامرضا کافی سخنران: دکتر آرزو حقیقی شاعران مدعو: سید احمد علوی، محمدجلال رنجبر 🕓زمان: یکشنبه ۷ مرداد ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ 🏛️مکان: شیراز – چهارراه حافظیه – سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان فارس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مؤسسه فرهنگی هنری آفتاب مهر صبا‌‌‌ قرارگاه شهید آوینی -باغ -ریز -کل-فرهنگ-و-ارشاد-اسلامی-فارس -شناسی-شعر-فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ۶ امرداد زادروز رضا رفیع (زاده ۶ امرداد ۱۳۴۷ تربت حیدریه) نویسنده، شاعر طنزپرداز، روزنامه‌نگار و مجری او اولین سروده‌های جدی‌اش را برای شاعر فصلی از عاشقانه‌ها، سهیل محمودی، صاحب صفحات شعر خلوت انس در مجله جوانان فرستاد. وی آن‌ها را به چاپ رساند و در نامه‌ای بلند بالا برایش نوشت: «بیش از شعر جدی، قدر قلم طنزت را بدان!» پیش از ورود به دانشگاه، همکاری طنزش را با نشریات تهران آغاز کرد و در مجله جوانان امروز، در کنار محمد پورثانی و عباس خوش‌عمل مشغول به فعالیت بود. از سال ۱۳۷۲ ساکن تهران شد و دو سال بعد نیز همزمان با نوشتن مطالب طنز و جدی، تحصیلات دانشگاهی‌اش در رشته زبان و ادبیات فارسی را پی گرفت. در سال ۷۶ مجله‌ای به نام «ماهنامه دنیای طنز» را از شماره صفر به راه انداخت که سردبیری آن را نیز بر عهده داشت. از سال ۷۹ نیز تا آخرین شماره هفته‌نامه سیاسی گل آقا در آبانماه ۸۱، سمت سردبیری و مسئولیت تحریریه آن به‌نام او رقم خورد. سمتی که پیش از آن بزرگانی چون مصطفی فرجیان و هوشنگ معمارزاده عهده‌دار آن بودند. او در کنار ادامه دادن تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، از سال ۸۱ عضو ثابت تحریریه روزنامه اطلاعات شد که ابتدای امر مدتی در سرویس مقالات و سپس دبیر سرویس گزارش و پس از آن نیز مسئولیت انتشار ضمیمه «ادب و هنر» روزنامه را برعهده داشت که تا امروز به صورت هفتگی منتشر می‌شود. همچنین از سال ۱۳۸۳ تاکنون ستون روزانهٔ طنز «بزن در رو» در روزنامه جام جم را می‌نویسد که مخاطبان خاص خود را دارد و تا به حال با وجود تغییر مدیریت‌ها، هیچ‌گاه متوقف نشده‌ است. وی در عرصه طنز و طنازی، با هر دو وجه نظم و نثر پیش رفته و البته در حوزه طنز منثور - آن هم از نوع ژورنالیستی‌اش - بیشتر قلم زده‌ است. جوهره و رویکرد اصلی و اساسی طنزهای او، سیاسی، ادبی و فرهنگی است. او دبیر و داور چندین جشنواره کشوری بوده‌ است و در سومین جشنواره طنز مکتوب، داور بخش نثر بود. از سال ۱۳۸۴ مسئولیت «خانه طنز» باشگاه نویسندگان و هنرمندان، وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران را بر عهده داشته و دارد که در حال حاضر به «امور ادبی» معاونت هنری سازمان تغییر نام داده‌ است. همچنین دبیر و مجری محفلی ادبی با عنوان شب شعر شکرخند در تهران است که از تیرماه ۸۵ به صورت ماهانه (اولین شنبه هر ماه) برگزار می‌شود. کتاب‌ها حرف اضافه | مجموعه نثرهای طنز از سال ۸۱ تا ۸۳ | نشر اطلاعات | چاپ اول ۱۳۸۴، چاپ دوم ۱۳۹۰‌. بزن در رو | گزیده‌ای از نثرهای طنز چاپ شده در روزنامه جام جم طنز و تغزل | مجموعه غزلیات طنزآمیز در نیمه دوم دهه هفتاد آب در هاون | مجموعه طنزهای منثور از سال ۸۴ تا ۸۵ باد در غربال | مجموعه طنزهای منثور از سال ۸۶ تا ۸۷ دایره بی زنگ | مجموعه طنزهای منثور از سال ۸۸ تا ۸۹ مشت بر سندان | مجموعه طنزهای منثور از سال ۹۰ تا ۹۱