هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 نسخه افسردگی در قرآن
🔻 در روانشناسی غربی برای درمان افسردگی چه نسخههایی تجویز میکنند؟ خیلیها موسیقی را یکی از ابزار اصلی درمان افسردگی میدانند. بسیاری ارتباط دوستی با جنس مخالف و یا انس با سگ و یا رقص را تجویز میکنند. علاوه بر این پرهیز از شرکت در محیط های غم آلود و همچنین دیدن فیلمهای غیر اخلاقی بسیار توصیه میشود. اما در آیات و روایات چه نسخههایی وجود دارد؟ در آیه ۲۶۱ سوره بقره خداوند میفرماید کسانی که اموالشان را در راه خدا انفاق میکنند خداوند ترس و حزن را از آنها بر میدارد.
حجت الاسلام عباسی ولدی. کرامت۳
#استاد_عباسی_ولدی
#تربیت_انسان
✅ @keraamat_ir
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تربیت واقعی چیست؟
🔻 تربیت باید در متن زندگی واقعی باشد و ما باید بچهها را در صحنههای واقعی قرار دهیم. وقتی دفاع مقدس بررسی میشود، میبینیم بچهها لباسهای رفقایشان را میشویند، اتو میکنند، کفشها را واکس میزنند، دستشوییها را می شویند و ... . اثر این فضا را مثلا با کلاسهای عقیدتی سپاه مقایسه کنیم! یا مثلا حلقههای در مساجد را در نظر بگیریم، آیه و بالوالدین احسانا را برای بچه ها می خوانیم، از زندگی علما و شهدا مثال میزنیم تا بچهها الگوپذیری داشته باشند. اما وقتی مسجد تمام میشود و بچه به خانه میرود، مادرش از او میخواهد برود نان بخرد، و او در جواب میگوید فلان مسابقه والیبال است و نمیرود! راهکار جایگزین این است که در چنین حلقههایی از بچه ها بپرسیم هر کسی چه کارهایی برای پدر و مادر و خانوادهاش انجام داده است؟ یعنی عملی که انجام شده را میپرسیم و خود بچهها پاسخ میدهند. با توجه به اینکه بیشترین اثر پذیری در نوجوانان از همسالان خود است این کار اثرگذاری بالایی خواهد داشت.
حجت الاسلام وافی. دوره ویژگی های مربی مطلوب
#تربیت_فرزند
#استاد_وافی
✅ @keraamat_ir
هدایت شده از HDAVODABADI
جوانان و همسرانتان را دریابید.
وقت بگذارید برای آنها.
این مهم است.
در مورد آنها سختگیری بیمورد نکنید.
ای بسا کسانی هستند به جوانهای شما چشم دوختهاند . نیّت میکنند برای خراب کردن آنها. چون نقش شما را میدانند.
خسته به خانه نروید.
با اَخم و تَخم به خانه نروید.
در شهرستانهای کوچک، به مسئولین توصیه میکنم:
ناهار را در منزل بخورید و بعد چند ساعتی بیشتر وقت برای کار بگذارید.
ولی در تهران نمیشود این کار را کرد.
حتماً وقتی که بچهها از مدرسه میآیند، وقتی را برای آنها قرار دهید.
وقتی را برای مادرشان که همسر شما و شریک زندگی شماست، قرار دهید.
او اگر همکاری نکند، شما هیچ کاری نمیتوانید انجام دهید.
حرفهایی که میدانید برایشان خوب است، معارف را بگویید.
آنها را تشویق به نماز و دعا کنید.
عبارتی از نهج البلاغه و صحیفه را برایشان بخوانید و ترجمه کنید.
خاطرهای از امام و ائمۀ معصومین را برایشان تعریف کنید.
نگویید که کارمان زیاد است.
بنده خودم هم اهل کار بودم و این بیست سال هم با گردشکار و اینجور مسائل سر و کار داشتم.
خیلی از وقتهایی که ما مصرف میکنیم، تضییع وقت است.
میتوان از آن وقتها کم کرد و به خانواده رسید.
وقت گذشته و شما هم باید به خانواده برسید!
مقام معظم رهبری
حضرت آیتالله العظمی خامنهای
18 اسفند 1377
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مهم ترین عامل برای شکوفایی فطرت کودکان
🔻 بزرگترین عامل برای شکوفایی فطرت بچهها این است که از امروز تصمیم بگیریم گناه نکنیم. اگر گناه کردیم سریع توبه کنیم. حتی احتمال دادیم گناه کردیم، توجیه نکنیم بلکه سریع توبه کنیم. باید گناهانی که در زندگی ما عادی شده است را گناه بدانیم. اما امروزه ملاک ما در ارزشگذاری اعمال، مبتنی بر دین نیست! مثلا بیحجابی را گناه بزرگی میبینیم اما غیبت کردن را اصلا گناه نمیدانیم! یا ۵ دقیقه قبل از اذان بداخلاقی میکنیم و به راحتی سر نماز میرویم و اصلا احساس نمیکنیم که گناه کردیم.
استاد عباسی ولدی. کرامت۲
#استاد_عباسی_ولدی
#تربیت_کودک
#ویژگی_های_مربی
#دوره_کرامت
✅ @keraamat_ir
هدایت شده از کرامت
🔰 چگونه بچه ها را به نماز علاقه مند کنیم؟
🔻 نمازتان را قشنگ بخوانید. یک محل خاصی برای نمازتان داشته که معطر باشد. وقتی نماز باحالِ شیرینِ میخوانید، همینطور که خدا خوشش میآید، بچه هم خوشش میآید، چون فطرت الهی دارد. اگر یک حرف تندی، اشتباهی به بچهات زدی، صدایش کن و بگو من این رفتار را با شما کردم، متوجه شدم که اشتباه بود. من را حلال کن. طبیعتاً میگوید حلال کردم. شما بگویید نه. خدا هم باید من را حلال کند. دو رکعت نماز بخوان و از خدا بخواه که خدا من را ببخشد. میدانی بچه چه میگوید؟ پیش خودش میگوید: «زنده باد نماز». اما اگر نکردی، شیطان میرود در ذهنش میگوید، ببین بابایت ۵۰ سال نماز میخواند اما حق تو را ضایع کرده. حالا هم که فهمیده، به روی خودش نمیآورد! تو هم ۵۰ سال نماز بخوانی بعدش میشوی مثل این بابا !!
برگرفته از کانال آیت الله حائری شیرازی
#تربیت_فرزند
#آیت_الله_حائری_شیرازی
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تا تن تعب نبیند، جان در طرب نیاید
در اینستاگرام👇
🌐 http://instagram.com/r.motavassel
در تلگرام👇
💠 http://t.me/ghonootekhomar
در ایتا👇
🆔 http://eitaa.com/ghonootekhomar
هدایت شده از لالایی خدا
معصومه متوسل.mp3
1.2M
🎧 پویش متن خوانی #بچه_های_کربلایی
🍃 معصومه متوسل ، ۸ ساله
🌀 شیراز
🔻با تشکر از شما بچه های کربلایی 😍
🔻إن شا الله در پناه امام حسین باشید🙏
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راهکار اثرگذاری بر فرزند در دوره نوجوانی
🔻 رفتارهای بچهها در سه منطقه سبز، زرد و قرمز است، یعنی رفتارهای خوشایند، رفتارهای ناخوشایند که هنوز به انحراف نرسیده و انحرافات رفتاری. اگر پدر و مادر در کودکی گفتمان مشترکی با بچه ایجاد نکرده باشند در دوره انحرافات، فرزند ارزشی برای آنها قائل نمیشود. بهترین کسی که میتواند در دوره انحرافات به نوجوان کمک کند، پدر و مادر هستند. متاسفانه خیلی از پدر و مادرها در منطقه زرد، اقتدار خود را از بین میبرند. مثلا اگر فرزند لیوانی را شکسته است، برخوردهای خشن با او میشود! در صورتی که میتوان با کمک خود او جارو و خاک انداز را آورد و خرده شیشه ها را جمع کرد. این رفتار موجب حفظ اقتدار پدر و مادر میشود. در غیر این صورت در هنگام انحرافات، بچه دیگر طاقت شنیدن نصیحتهای پدر و مادر را ندارد. اگر در دوران کودکی به کودک محبت شود، ممکن است در دوره نوجوانی بچهها به خطا بروند، اما با یک تشر پدری که همواره از او محبت دیده بر میگردد.
خانم دکتر عسلی. دوره تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی . ترم۱
#تربیت_فرزند
#استاد_عسلی
✅ @keraamat_ir
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راهکار کاهش اثر شخصیتهای کارتونی بر بچه ها
🔻 امروزه شخصیتها در فیلم ها و انیمیشن ها به قهرمان و ابرقهرمان تغییر کرده است. تاثیر شخصیت های قهرمان بر کودکان بیشتر است، چون اثرپذیری کودکان در این سن بالاست. به وسیله ایجاد رابطه خوب با فرزندان و گفتگو راجع به فیلم ها و انیمیشن ها میتوان علاوه بر مدیریت اثر آنها بر بچه ها، فضای انتقادی نسبت رسانه ها را در فرزندان ایجاد کرد.
استاد عبداللهی. دوره مجازی سبک مصرف فیلم و بازی در خانه.
🌐 ثبت نام در دوره از طریق
https://www.keraamat.ir/product/film-va-bazi-dar-khane/
#تربیت_رسانه_ای
#تربیت_فرزند
#استاد_عبداللهی
✅ @keraamat_ir
👇👇👇
https://www.instagram.com/p/CTfW4YpokPp/?utm_medium=copy_link
سختیهای شیرین! 👆👆👆
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اثر کارهایی که مربی، پنهایی انجام میدهد
🔻 ارتباط معلم و شاگرد ارتباطی مشافهی است. یعنی معلم باید در کلاس حضور یابد و درس دهد. اما در رابطه ولایی اینطور نیست. مربی در خانه و متربی در خانه خود است و مربی از همین فاصله اثرگذار است. رابطه، رابطهی کابلی نیست، بلکه رابطهای مغناطیسی است. یعنی اگر مربی در خلوت خود خطا کند، از ولایت ساقط میشود و اگر در خلوت خود رشد کند متربیش را نیز رشد میدهد. نمازی که مربی در خلوت خود میخواند، احسانی که میکند و نیت خیری که دارد متربی را رشد میدهد.
حجت الاسلام دسمی. تربیت اسلامی بر اساس رویکرد ولایی
#استاد_دسمی
#تربیت_ولایی
✅ @keraamat_ir
☑️ نقدی بر جملهی "نگو که سرت میآید! "
🔹عیبجو، کسی است که فقط عیوب را میبیند، آنهم نه به خاطر آنکه اصلاحی صورت بدهد و نه برای اینکه توجیه و دلیل عیب را برای اصلاح پیدا کند بلکه برای آنکه بتواند فرد را تحقیر کند
🔸اما نکته اینجاست دنبال تحقیر و ایراد گشتن از دیگران و ... فرق دارد با انتقاد دلسوزانه، نصیحت برادرانه، آموزش و رهنمایی و یا اصل جامعهساز امر به معروف و نهی از منکر که هر کدام تعاریف و احکام دقیق خودشان را دارند
🔹و البته آنان که در مقابل هر کدام از این واجبات حیاتبخشِ جمع و جامعه که هیچ ارتباطی با عیبجویی ندارد، میگویند: نگو که سرت میآید! گویا خواسته یا ناخواسته میخواهند با سوء استفاده از این جملات و جملات مشابه، بدون هیچ مخالفت و نقد و تذکری، در آرامش کاذب و امنیت کامل، در فضای مجازی و واقعی به خطاهایشان ادامه دهند!
در اینستاگرام👇
🌐 http://instagram.com/r.motavassel
در تلگرام👇
💠 http://t.me/ghonootekhomar
در ایتا👇
🆔 http://eitaa.com/ghonootekhomar
May 11
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سه روش اثرگذاری بر فرزندان
🔻 چطور می توانیم روی فرزندانمان بیشتر اثر بگذاریم؟ آیا خوب بودن پدر و مادر کافی است؟ برای اثرگذاری لازم است علاوه بر الگو بودن و محبوبیت، فرزندان، ما را انسانهای موفقی بدانند. مثلاً مادری که اهل نماز است اما به فرزند خود میگوید درسهایت را خوب بخوان تا مانند من بدبخت نشوی! فرزند برای چنین مادری ارزشی قائل نخواهد شد که از او الگو بگیرد. چون خود مادر برای خودش ارزش قائل نیست. مادرها باید توجه کنند که نباید خودشان را جلوی بچهها تخریب کنند. در مورد پدر هم به همین صورت است. مثلاً پدری که سر سفره غذا آهی میکشد و از قیمتهای بالا اظهار ناراحتی میکند، در این حالت بچه نسبت به پدر احساس بی عرضگی خواهد کرد. در این صورت این پدر و مادر نمیتوانند بر روی فرزند خود اثر گذار باشند.
حجت الاسلام تراشیون
#تربیت_فرزند
#استاد_تراشیون
✅ @keraamat_ir
♨️ یک دقیقه! 👇👇👇
https://www.instagram.com/p/CTwnJE6owZe/?utm_medium=copy_link
🎞 "تا خطِ پایان" رو ببینید👆👆👆
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چه هدفی رو برای بچه هاتون ساختید؟
🔻 مصداق خدمت به جامعه چیست؟ مثلاً اگر خداوند به من هوشی داده و الان جامعه نیاز به دانشمند هستهای دارد، و من به چیز دیگری هم علاقه دارم که جامعه به آن نیاز ندارد، بگویم خدایا من بنده تو هستم، تو دوست داری به جامعه اسلامی خدمت شود، پس من هم به دنبال همین کار میروم. یا مثلاً اگر من یک زن هستم و رهبرم نگران فرزندآوری است، الان در حال انجام کاری هستم که اگر من انجام ندهم ۱۰ نفر دیگر آن را انجام میدهند. اما فرزندآوری را من میتوانم انجام دهم و آنها نمیتوانند. چون قصدم از کاری که انجام میدادم نیز بندگی بود، الان مصداق بندگی من تغییر کرده، کار قبلی را رها می کنم و وظیفه الانم را انجام میدهم.
حجت الاسلام عباسی ولدی. کرامت۳
#تربیت_فرزند
#استاد_عباسی_ولدی
✅ @keraamat_ir
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تربیت میکنیم یا رفتارسازی؟!
🔻 گاهی ما رفتار سازی انجام میدهیم. رفتار تربیتی ایجاد کردن، تربیت نیست! مثلاً ممکن است در جامعه بستن کمربند را قانون کنیم و این رفتار به تدریج جزء فرهنگ مردم شود، که غرب در این زمینه بسیار قوی است! اما این تربیت کردن نیست. یعنی ممکن است من کمربند را ببندم اما روح اعتقاد به قانون در من وجود نداشته باشد. این جایی خود را نشان میدهد که اگر این قانون وجود نداشته باشد، چون فرد تربیت نشده است قانونشکنی میکند. تربیت آن است که با دل انسان کار دارد. اگر انسان باب دلش را باز کند و کسی را انتخاب کند و از او اثر بپذیرد، تربیت صورت میگیرد. ممکن است انسان پای صحبت کسی هم بنشیند اما فقط حرفهایش را میشنود و چون باب دلش را باز نکرده و این سخنان را انتخاب نکرده تربیتی نیز صورت نمیگیرد. پس تربیت از سنخ محبت و ایمان است.
حجت الاسلام دارابی
#تربیت_فرزند
#استاد_دارابی
✅ @keraamat_ir
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راهکار ویژه برای تشویق دختر به حجاب
🔻 اگر میخواهید دخترتان با حجاب شود، امکانات زیبا بودن و زیبا نمودن را در خانه و جاهایی که نیاز به حجاب نیست برایش فراهم کنید. چون حجاب یک سکه است که دو رو دارد، یک روی آن هنر پوشیدگی و روی دیگر آن زیبایی همراه با سلامتی است. ما از مادران میپرسیم، شما به عنوان یک خانم مومنه و محجبه چقدر زیبا و برازنده پوشیدن را وقتی که نه مهمان میخواهد بیاید و نه میخواهید مهمانی بروید، رعایت میکنید؟ یعنی از ابتدای صبح تا آخر شب چقدر شیوه پوشش و آرایشتان در خانه دلپسند است؟ معمولاً ۹۰ درصد به این صورت نیست! در این صورت چنین مادری الگوی مناسبی برای دخترش نخواهد بود و دختر به سراغ الگوهای دیگری از تلویزیون و سینما میرود. اگر دختر نوجوان دارید حتماً واجب است که هر روز یک تیپ خاص بزنید. در این صورت دخترتان از شما می پرسد: مامان! چقدر امروز قشنگ شدید! مگر کجا میخواهیم برویم؟ و مادر میگوید، مگر قرار است جایی برویم؟ خودمان در خانه هستیم. اگر دختر نوجوان دارید، حتماً آینه قدی داشته باشید چون در این سن طبیعی است که دختران زیاد جلوی آینه می ایستند و قربان صدقه خودشان میروند. پس من به عنوان یک مادر باید به زیبا بودن و زیبا نمودن دخترم کمک کنم بدون اینکه زن باشد، چون دختر بودن غیر از زن بودن است.
خانم نیلچی زاده
#تربیت_فرزند
#تربیت_دخترانه
#خانم_نیلچی_زاده
✅ @keraamat_ir
♨️ یک دقیقه! 👇👇👇
https://www.instagram.com/p/CT4_9-bIrXg/?utm_medium=copy_link
🎞 "پهلوانِ محله" رو حتماً ببینید👆👆👆
در اینستاگرام👇
🌐 http://instagram.com/r.motavassel
در تلگرام👇
💠 http://t.me/ghonootekhomar
در ایتا👇
🆔 http://eitaa.com/ghonootekhomar
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چگونه فرزندمون رو در تصمیم گیری کمک کنیم؟
🔻 بچهها باید یاد بگیرند که مختار و آزادند، در هر لحظه باید تصمیم بگیرند و نتایج تصمیمشان را بپذیرند. باید دایرههایی را برای تصمیمگیری فراهم کنید و کمکشان کنید به طوری که تحت تاثیر تشویق و تنبیهها قرار نگیرند. هنگامی که میخواهید بچهها را در تصمیمگیری کمک کنید، سریع آنها را به بهترین تصمیم راهنمایی نکنید، اجازه دهید تصمیمهایشان بچرخد، جلوی بچهها از یک تصمیم غلط دفاع کنید تا تفکر بچهها به کار بیفتد، گهگاهی خودتان را یک آدم مردد نشان دهید، نمیدانم بگویید و به بچه بگویید اجازه بده در این باره مطالعه کنم، دو نظر به او بدهید؛ مثلا امروز یک نظر بدهید، فردا یک نظر دیگر... . این فضاها بچهها را بالغ میکند. در صورتی که اگر خود را جلوی بچهها همه چیز دان نشان دهید، تنها راهی که جلوی پای بچهها میماند فرار از شماست!
حجت الاسلام پناهیان
#تربیت_فرزند
#استاد_پناهیان
✅ @keraamat_ir
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اجازه دهیم دخترمان، دختر باشد!
🔻 باید به هویت دخترانه دخترمان احترام بگذاریم، دختر باید دخترانه رشد کند. یعنی لباس دخترانه، اسباب بازی دخترانه و حتی لالایی و قربان صدقه دخترانه داشته باشد. دختر باید دامن بپوشد، موهایش را بلند کند و به خودش برسد. به دختر باید اجازه دهیم در مقابل محارم و در مجالس زنانه، زنانگی خودش را بروز دهد. الان در بعضی از مدارس خوب دخترانه، این اجازه داده میشود که دختران در مدرسه قدری زنانگی خود را بروز دهند؛ مثلاً یک گردنبند و گوشواره سادهای داشته باشد، موهایشان را ببافند، لباس قشنگ بپوشد. باید اجازه دهیم دخترانگی دخترمان در فضاهایی که از نظر شرعی معنی ندارد بروز پیدا کند. البته دختر باید در حضور پدر و برادر خود در لباس پوشیدن مراعات کند، اما این مسئله در تناقض با حرفهای بیان شده نیست. باید در فضای امن فرصت بروز دخترانگی دخترمان را فراهم کنیم.
دکتر سید کمیل حسینی
#تربیت_دخترانه
#استاد_سید_کمیل_حسینی
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکم:چرا جامعه مسلمونا تنها باگذشت۵٠سال از رحلت پیامبر در سال ۶١ هجری،در برابر ولی خدا، حجت خدا و جگرگوشه فاطمهزهرا با اینکه او رو میشناختن، ایستاد؟
دوم:علامه طباطبایی گفته بودن من به مناسبتی همه کتاب وسائل الشیعه جناب حر عاملی با٣۵هزار حدیث رو دیدم؛متوجه شدم که در دوران١٠سالهی امامت امام حسین یک مورد نداریم که یک نفر، یک سؤال از حضرت سیدالشهداء پرسیده باشه و نقل شده باشه!
یعنی در طول این١٠سال حتی یک نفر هم برای یک مسأله علمی، فقهی، تفسیری، اعتقادی و یا سبک زندگی به امام مراجعه نکرده! حکومت بنیامیه با برنامهریزی بلندمدت و با ایجاد مکتبهای انحرافی، این احساس نیاز به امام رو از مردم گرفته بود
سوم: در تاریخ اومده وقتی ابنزیاد ملعون از بصره به کوفه اومد، مردم بخاطر سابقه تلخ و وحشتناکی که ازش به یاد داشتن، بعد از دستور جنگ با امام، خیلیها از روی ترس شدید به سمت کربلا حرکت کردن
چهارم:با دقت به خطبهها، نامهها و ملاقاتهای چهره به چهره امام در طول مسیر مدینه تا کربلا، متوجه میشیم که مردم دچار یک مشکل روحی و بیماری اجتماعی شده بودن و اون بیماری این بود که زرق و برق دنیا چنان مردم رو فرا گرفته بود که معاد و قیامت رو فراموش کرده بودن که حضرت میخواستن با این بیانات این مشکل رو برطرف کنن
پنجم:پس این سه عامل مهم رو میشه برای این انحطاط و سقوط بزرگ جامعه اون روز مطرح کرد؛احساس نیاز به امام نداشتن،ترس از دشمن و دلبستگی شدید به دنیا.به عبارتی با برطرف کردن این سه مانع، توفیق همراهی امام و تبعیّت از حجت خدا برای من و شما میسرخواهدشد
در اینستاگرام👇
🌐 http://instagram.com/r.motavassel
هدایت شده از KHAMENEI.IR
14000627_42625_1281k.mp3
6.18M
🎙بشنوید | صوت کامل بیانات امروز رهبر انقلاب در دیدار قهرمانان المپیک و پارالمپیک ایران در بازیهای ۲۰۲۰ توکیو. ۱۴۰۰/۶/۲۷
🏆 @khamenei_ir
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تاثیر فیلم های شگفت انگیز بر خانواده
🔻 وقتی که حضرت سلیمان میخواهد ملکه سبا را تحت تاثیر خود قرار دهد، با او استدلال نمیکند. فضایی را ایجاد میکند که شگفت زده شود. بعد از اینکه شگفت زده شد میگوید «ظلمت نفسی». چرا بعد از شگفتی میگوید، به خودم ظلم کردم؟ وقتی انسان در برابر اتفاقی قرار میگیرد که نسبت به آن دانایی ندارد، احساس ضعف و شگفتی میکند، ناگهان فرو میریزد و حرف طرف مقابل را میپذیرد. ایمان آوردن بعضی از ما به تمدن غرب نیز به خاطر ظلمت نفسیهایی هست که میگوییم. دشمن این فرمول را کشف کرده و از آن دارد استفاده میکند. ما در رسانه چیزی داریم به نام «آن و لحظه». یعنی فکر میکنیم قهرمان داستان مُرد. اما یکدفعه بلند میشود. تولید آن و لحظه مکانیزم تولید شگفتی است که باعث میشود همه چیز آن آدم را بپذیریم و ابزار انتقال پیام در تمدن غرب نیز تولید قهرمانهای شاخصی است که آینه تمام ارزشهای یک تمدن میشوند تا مردم آنها را ببینند و بپذیرند. الان ما هم داریم همین کالاها را مصرف میکنیم. بنابراین نباید اجازه دهیم وقتی یک محصول رسانه موج می خورد و در جو خانواده قرار میگیرد، تبدیل به یک عمل شود. جلوی آن سد ایجاد کنیم. درباره دیالوگها و جزئیات آن با هم صحبت کنیم و اجازه ندهیم یک پذیرش صد درصدی ر اجع به آن ایجاد شود.
استاد مجید اسماعیلی. دوره کرامت۳
🔸 دسترسی به فیلم کامل این دوره با ۳۰٪ تخفیف از طریق
https://www.keraamat.ir/product/rasane-dar-eslam-va-gharb/
#تربیت_رسانه_ای
#استاد_اسماعیلی
✅ @keraamat_ir
45.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
من نمیدانم ذهنیت شما از کشور دانمارک چیست. اینکه این کشور مرفهِ شمال اروپا را به «پنیر دانمارکی» میشناسید یا «شیرینی دانمارکی» یا کاریکاتورهای موهن علیه آقارسولالله، یا با شاخص «راضیترین» و «شادترین» مردم جهان، فرقی نمیکند... من میخواهم شما را پای حرفهای زنی بنشانم که از امروز بعد از شنیدن کلمه دانمارک، تصویر جنایت و تباهی و ظلم علیه انسانیت در ذهنتان ترسیم شود.
خانم حمیده سلامتی، زن 33 ساله ایرانی که دولت دانمارک به بهانههای عجیب و غریب، فرزند 6سالهاش را قریب 2.5 سال از او و همسرش جدا کرده و در اختیار یک خانواده دانمارکی قرار داده است. روایت خانم سلامتی از این رنج و محنت و این ظلم آشکار حقیقتا تکاندهنده و دردآور است. این مادر، تنها در طول یک ماه اجازه دارد به مدت یکساعت و آنهم تحت نظارت شدید نماینده دولت با فرزندش دیدار کند؛ بدون اینکه آغازکننده گفتگو باشد و از همه بدتر اینکه حق ندارد پاره تنش را در آغوش بکشد. جالب اینجاست که این جنایت و ظلم آشکار، در قالب «دفاع از حقوق کودکان» انجام میشود! یکبار دیگر جمله قبلی را مرور کنید؛ «مادری حق ندارد بعد از یکماه دوری از فرزندش با او حرف بزند و او را به آغوش بکشد...»
دولت دانمارک تاکنون خانواده های زیادی را داغدار کرده؛البته به شیوه خودش: درواقع اگر بخواهیم خیلی کوتاه توصیف کنیم باید بگوییم با یک کودک ربایی دولتی روبرو هستیم
در اینستاگرام👇
🌐 http://instagram.com/r.motavassel
در تلگرام👇
💠 http://t.me/ghonootekhomar
در ایتا👇
🆔 http://eitaa.com/ghonootekhomar
☑️ مثل دستگاه!
دستگاههاي صوتي و تصويري را ديدهايد كه هر چه پيشرفتهتر ميشوند، هم ظريفتر و كوچكتر ميشوند و هم كارآيي آنها بيشتر ميشود.
ما آدمها هم همينطوريم. يعني هر چه در زمينه معنويات پيش رفته و بيشتر رشد كنيم، دست از كبر و بزرگي كشيده و خشوع و تواضع و افتادگي و كوچكي را پيشه ميكنيم و طبيعتاً ظرفيتها و استعدادهاي فراواني نصيب برده و خريداران و مشتريان ما به گونهاي چشمگير افزون و افزوده خواهند شد. يعني درست برخلاف وقتي كه در سر باد تكبر و غرور داريم.
در اینستاگرام👇
🌐 http://instagram.com/r.motavassel
در تلگرام👇
💠 http://t.me/ghonootekhomar
در ایتا👇
🆔 http://eitaa.com/ghonootekhomar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 فیلمی از سینه زنی ظهر عاشورا به میانداری مرحوم علی سلیمانی بازیگر تئاتر و سینما برای سلطان کربلا حضرت اباعبدالله حسین (علیهالسلام)
🔲 چهل روز گذشت؛ بخوانیم برایش فاتحه ای به همراه صلوات
در اینستاگرام👇
🌐 http://instagram.com/r.motavassel
در تلگرام👇
💠 http://t.me/ghonootekhomar
در ایتا👇
🆔 http://eitaa.com/ghonootekhomar
هدایت شده از کرامت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 راه های ایجاد اقتدار برای پدر و مادر
🔻 والدین موفق در تربیت رسانهای باید حافظه مشترک رسانهای با فرزند خود داشته باشند، یعنی حیاط خلوت رسانهای برای بچهها به وجود نیاید و بچهها در فضای تربیتی عطر وجود والدین را احساس کنند. این احساس چه زمانی ایجاد میشود؟ بچهها باید پدر و مادر را دوست داشته باشند؛ هم بین آنها ارتباط قلبی برقرار باشد و هم پدر و مادر شأنیت الگویی داشته باشند. والدین باید منبع اقتدار باشند. منبع اقتدار معنوی یعنی مثلاً وقتی وقت نماز میشود پدر، خود به نماز میایستند، وقتی نامحرم به خانه میآید، مامان با نامحرم گرم نمیگیرد و خوش و بش نمیکند، وقتی موقعیت عصبانی شدن به وجود میآید، اخمهای بابا در هم میرود، اما داد نمیزند و حرف بد نمیگوید.
استاد مدرسی. دوره تربیت مشاور و پشتیبان تربیتی
#تربیت_فرزند
#تربیت_رسانه_ای
#استاد_مدرسی
✅ @keraamat_ir
40.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماهنگ «ماشین زمان»
🔺بر اساس نوحه ماشین زمان از حاج میثم مطیعی
🎤با صدای گروه سرود دخترانهی آوای باران
📽 کارگردان : محمد عقیلی
✏️ترانه سرا: محسن رضوانی
🔺تهیه کننده: علی فلاحت
🎼مدیر تولید صوت : طاها چوگان باز
🔺مجری طرح: کوی استودیو
🔺تهیه شده در ماوا
در اینستاگرام👇
🌐 http://instagram.com/r.motavassel
در تلگرام👇
💠 http://t.me/ghonootekhomar
در ایتا👇
🆔 http://eitaa.com/ghonootekhomar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 نماهنگ حسرت (حتما ببینید!)
مداح و شاعر: حاج محسن عرب خالقی
اثری مشترک از
موسسه فرهنگی عقیق و ماوا
در اینستاگرام👇
🌐 http://instagram.com/r.motavassel
در تلگرام👇
💠 http://t.me/ghonootekhomar
در ایتا👇
🆔 http://eitaa.com/ghonootekhomar