eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
3.9هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
568 ویدیو
802 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
990905-ali-vateHazrateMasume-vaseteNur-eheyat-1.mp3
5.76M
🔖منبر کوتاه 🔖 سلام الله علیها 🔷حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ‼️موضوع👇 حضرت معصومه سلام الله علیها واسطه ی نوری حضرت زهرا سلام الله علیها سلام الله علیها
سخنرانی-حجت-الاسلام-عالی_مقام-والای-حضرت-معصومه-سلام-الله-علیها-1.mp3
10.11M
🔖منبر کوتاه 🔖 سلام الله علیها 🔷حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ‼️موضوع👇 مقام والای حضرت معصومه سلام الله علیها سلام الله علیها
96-09-21 momeni vorud H masumeh (S)~1.mp3
4.16M
🔖منبر کامل 🔖 سلام الله علیها 🔷حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ‼️موضوع👇 برکات ورود حضرت معصومه سلام الله علیها سلام الله علیها
اهلِ سبقت.mp3
8.64M
🔖منبر کوتاه صوتی 🔖 🔅شما هم اینجوری فکر می‌کنید؟ 👇 من اهل بیت علیهم‌السلام رو دوست دارم و اهل روضه و هیئت و زیارتم، پس اون دنیا هم همنشین اهل بیت علیهم‌السلام خواهم بود! 👈شما سخت در اشتباهید دو تا رذیله هست که در بسیاری از محبان اهل بیت علیهم‌السلام وجود داره، که مانع رسیدن به این مقام میشه! شاید در من و شما هم باشه❗️ 🔰
87-08-16 hoseyni bushehri.mp3
3.77M
🔖منبر کامل صوتی 🔖 سلام الله علیها ‼️موضوع👇 ماجرای توسل آیت الله مرعشی نجفی به حضرت معصومه سلام الله علیها سلام الله علیها
98-04-12 rafiee shab M H masumeh-doahaye ziyarat name hazrat masome (S)~1.mp3
608.6K
🔖منبر کوتاه 🔖 سلام الله علیها 🔷حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ‼️موضوع👇 دعاهای زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها سلام الله علیها
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
حسن بن جهم می گوید: از امام رضا ع شنيدم : هر کس دربارهء ما شعری بسراید و ما را مدح کند, خداوند شهری
. بسم الله الرحمن الرحیم گزارش از بیانات استاد مجاهدی دبیر شعر و ادبیات آیینی کشور مورخ 1401/8/15 قم سازمان تبلیغات اسلامی 🔰شعر غیور باید دردی از جامعه درمان کند/ دکان شعرفروشی بسته شود ✳️استاد محمدعلی مجاهدی دبیر شعر و ادبیات آئینی کشور در سوگواره شعر شهیدان حرم که به مناسبت هفتمین روز شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی حرم احمد بن موسی(ع) در سالن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد ✳️ اظهار داشت: شعر خنثی نه تنها هیچ باری از دوش جامعه بر نمی‌دارد بلکه زمینه را برای خیلی از مسائل ایجاد می‌کند. ✳️وی بیان داشت: سرودن شعر متعهد و آئینی در حقیقت جهاد است و در صدر اسلام رسول الله ص از فردی که قادر به حضور در جبهه جنگ نبود می‌خواست تا با سرودن شعر، عظمت پوشالی دشمنان اسلام را در هم شکند که شاعران با توجه به این فرموده پیامبر اسلام ص باید بدانند که چه جایگاه مهمی دارند. ✳️:ایشان افزودند شعر غیور باید بتواند دردی از جامعه درمان کند و زبان مؤمن در برابر دشمنان به منزله شمشیر اوست که مراد از زبان در حقیقت همین شعر است. ✳️ایشان فرمودند: شعر غیور حیات دارد و مرده نیست که اشعار اقبال لاهوری از این دست است، ایستایی و توقف در شعر در حقیقت مرگ شعر است و اگر قرار باشد شعر متوقف باشد و حرکتی نداشته باشد اثربخش نخواهد بود. 🔹استادمجاهدی با بیان اینکه امیدواریم دکان شعرفروشی بسته شود، خطاب به شاعران آئینی فرمودند: تلاش کنیم آثار ما جز آثاری باشد که مورد مقبول اهل بیت عصمتوطهارتعلیهمالسلام باشد و یاوه سرودن در واقع تلف کردن عمر است. ✳️وی با بیان اینکه ارزان‌ترین و مؤثرترین رسانه در این زمانه شعر است گفت: در عرصه فرهنگی باید هزینه کرد و اگر متولیان امور فرهنگی کشور در دهه‌ها اول انقلاب اهتمام ویژه‌ای به عرصه فرهنگ داشتند امروز وقت خوشه چینی بود که متأسفانه اینگونه نشد و فرصت‌ها را از دست دادیم و امروز باید برای آینده جامعه فکری اندیشید. ✳️دبیر شعر و ادبیات آئینی کشور تاکید کرد: باید تلاش شود تا از داشته‌هایمان در عرصه شعر آئینی و متعهد حراست کنیم و باید برای اهل ادب و فرهنگ حرمت قائل شد و شرایط اقتصادی آنان نیز باید درک شود که این امر در سیره اهل بیت (س) نیز بوده است. ✳️استاد محمدعلی مجاهدی افزود: شعرا به وظایف خود در این روزها عمل کردند که مسئولین فرهنگی نیز باید به وظایف خود عمل کنند. روابط عمومی کانون شاعران آیینی استان قم .
. امیر المؤمنین علیه السّلام روزهای آخر به درخواست حضرت زهرا کنار بستر فاطمه می‌نشست برای او قرآن می‌خواند. بی بی میفرمود: از پا افتاده‌ام، گوشت بدن من آب شده، دیگر نمی‌توانم به قبرستان بقیع بروم زن‌ها را جمع کنم آن‌جا گریه کنم. علی، حالا که اسیر بستر شده‌ام من را تنها نگذار، علی جان ؛ خودِ تو این چند روز از من پرستاری کن. امیرالمؤمنین علیه السّلام کنار بستر بی‌بی می‌نشست. آقا امیرالمؤمنین تماشا کرد دید فاطمه یک مشت استخوان شده، امّا به پهنای صورت اشک می‌ریزد. به حال فاطمه رقّت کرد، فرمود: «سَیِّدَتی»، ای بی‌بی من، ای همه کس من، فاطمه جان، چرا درد خود را به پسر عمو نمی‌گویی؟ درد تو چیست این‌طور گریه می‌کنی؟ بی‌بی ما درد پهلو داشت، درد بازو داشت، درد سینه، بین در و دیوار. این همه درد دارد ولی وقتی علی فرمود: فاطمه جان، چرا درد خود را به من نمی‌گویی؟ جواب داد: علی، آن دردی که فاطمه را به این روز انداخته درد مظلومیّت تو است، من برای مظلومیّت ولیّ زمان خود گریه می‌کنم. «أَبْکِی لِمَا تَلْقَى بَعْدِی‏»، برای غربت تو، برای مظلومیّت تو گریه می‌کنم. این‌جا امیر المؤمنین علیه السّلام کنار بستر فاطمه نشست، آخرین پناه خود، آخرین کمک خود، آخرین سپر خود را از دست داد. 📚[۸]– بحار الأنوار (ط – بیروت)، ج ‏۴۳، ص ۲۱۸٫ .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 💢مراتب عصمت؟💢 1- عصمت داراى مراتبى است كه پنج تن آل عبا و ساير ائمه نهايت مرتبه آن را دارا هستند. به عبارتى عصمت خاصّ داشته، نه تنها معصوم از گناهند، معصوم از سهو و خطاى غير عمد نيز مى باشند چون اين مقدار عصمت لازمه ى حجّت بودن آنهاست و همچنين رتبه ى وجودى آن بزرگواران برتر از تمام مخلوقات عالم است. لذا آن بزرگواران نه تنها سهو و خطاى غير عمد ندارند، بلكه حتّى مرتكب ترك اولى هم نمى شوند. 2 پس كسانى در جرگه پنج تن آل عبا و اهل بيت به معناى خاصّ آن هستند كه عصمتى تامّ داشته باشند و حضرت عباس ع اگر چه درجاتى از عصمت را داشته، ولى عصمت تامّ نداشته است. عصمت بر دو گونه است. يكم: عصمت تمام عيار، يعنى عصمت از گناه و سهو و خطا و فراموشى، كه اختصاص به انبياء و ائمه (ع) دارد. با وجود اين گونه عصمت، شخص حجّت خدا مى شود. دوم: عصمت از گناه كه اين گونه عصمت را بسيارى از انسانها مى توانند داشته باشند. براى مثال حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت زينب (س)، سلمان فارسى از آن جهت كه فرمودند: «سلمان منّا اهل البيت» و برخى از علماى ربّانى شيعه صاحب اين قسم از عصمت بوده اند. خود اين قسم عصمت نيز بر دو گونه است يا اكتسابى است و در اثر عمل به دين پديد مى آيد يا موهبتى است و از بدو تولّد در شخص وجود دارد. .
. 💢مواقف قیامت💢 «مواقف», جمع «موقف» ؛يعني مكان توقف, ايستگاه , باز داشتگاه و غيره است. پس از اين كه بندگان در صحنه قيامت حاضر مى‏شوند، ايستگاه‏هايى را بايد طى كنند تا به مقصد و مقصود نهايى خود برسند. به حسب روايات صحنه محشر و قيامت پنجاه موقف و ايستگاه دارد كه نخستين آنها به پاخاستن از قبر و حضور در صحنه محشر است. خداوند منان در قرآن مجيد مى‏فرمايد: تَعْرُجُ الْمَلائِكَهُ وَ الرُّوحُ إِلَيْهِ فِى يَوْمٍ كانَ مِقْدارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَهٍ: فرشتگان و روح به سوى او عروج مى‏كنند، در روزى كه مقدارش پنجاه هزار سال است. امام صادق(ع) با استناد به اين آيه مى‏فرمايد: فَحَاسِبُوا أَنْفُسَكُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا عَلَيْهَا فَإِنَّ لِلْقِيَامَهِ خَمْسِينَ مَوْقِفاً كُلُّ مَوْقِفٍ مِقْدَارُهُ أَلْفُ سَنَهٍ ؛ پيش از اين كه حساب شما را محاسبه كنند، از خود حساب بكشيد؛ زيرا قيامت داراى پنجاه ايستگاه است كه هر ايستگاه هزار سال به طول مى‏انجامد. اما در مورد اسامي مواقف قيامت مطالب زيادى در آيات و روايات نيافتيم، به نظر مى‏رسد اين مواقف و مشكلات مربوط به كافران و مؤمنانى كه به نحوى داراى مشكل هستند مى‏باشد و به جهت پرسش و پاسخ از اعمال انسان است و هر موقفى مربوط به بخشى از اعمال انسان است. اما در احاديثي كه از معصومين رسيده اگرچه از مواقف قيامت نام برده شده، اما اين گونه نيست كه يك جا و مفصل بيان شده باشد، بلكه پراكنده و در احاديث متعدد به يكي يا چند مورد از مواقف اشاره شده است كه بيان همه آنها در فرصت اين مركز نيست. لذا به چند مورد اشاره مي كنيم: 1- يكى از مواقف قيامت صراط است و آن ديواري است كه روى جهنم كشيده شده كه يك طرف آن صحراى محشر است و يك طرف آن راه بهشت است كه جهنم فاصله است بين صحراى محشر و بين بهشت بايد از روى اين صراط عبور كنند و به بهشت روند و آيه شريفه وَ إِنْ مِنْكُمْ إِلَّا وارِدُها كانَ عَلى‏ رَبِّكَ حَتْماً مَقْضِيًّا ثُمَّ نُنَجِّي الَّذِينَ اتَّقَوْا وَ نَذَرُ الظَّالِمِينَ فِيها جِثِيًّا: به همين صراط تفسير شده است 2- يكى از مواقف قيامت ميزان عدل است كه مي فرمايد وَ نَضَعُ الْمَوازِينَ الْقِسْطَ لِيَوْمِ الْقِيامَةِ ضمنا توجه داشته باشيد كه احتمال دارد مراد از ذكر عدد 50 در اين روايات، خود عدد نباشد، بلكه كنايه از كثرت مواقفي است كه در روز قيامت انسان بايد طي كند چنان كه همين احتمال دربارة 50 هزار سال بودن قيامت هم بيان شده و برخي علماء گفته‌اند كه مراد از آن خصوص عدد نيست، بلكه كنايه از كثرت و طولاني بودن اهوال روز قيامت بر گناهكاران است. .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎴 [جلسه‌ی هشتم] 👈🏼 فیش منبرهای 📚 مطالب مطرح شده: ۱. اشاره به کلمات بزرگان اهل‌سنت در شهادت حضرت محسن بن‌علی علیهماالسلام ۲. اعتراف ابوبکر به اشتباه خود در آخرین لحظات عمرش ۳. روایت جوینی شافعی از رنج‌های حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام ۴. اعتراضات شنیدنی ابن‌ابی‌الحدید ۵. روایت شبلنجی از حالات حضرت زهرا علیهاالسلام پس از پدر 🔆
Hekayate Hazrate Masomeh.mp3
5.52M
▪️حکایت عجیبی از عنایت حضرت زهرا به حرم حضرت معصومه سلام الله علیهما . سلام_الله_علیها
. لقمان حکیم گوید: روزی در کنار کشتزاری از گندم ایستاده بودم خوشه هایی از گندم که از روی تکبر سر برافراشته و خوشه های دیگری که از روی تواضع سر به زیر آورده بودند نظرم را به خود جلب نمودند و هنگامی که آنها را لمس کردم، •• شگفت زده شدم •• خوشه های سر برافراشته را تهی از دانه و خوشه های سر به زیر را پر از دانه های گندم یافتم با خود گفتم: در کشتزار زندگی نیز چه بسیارند سرهایی که بالا رفته اند اما در حقیقت خالی اند .
. 📌امام زمان "علیه السلام"                          بهترین_تکیه_گاه 🔰 وقتی که امام زمان را شناختی و معرفت نسبت به امام زمان پیدا کردی، حس بسیار متعالی در وجودت ایجاد میشود و درک میکنی که به یک تکیه گاه عظیمی تکیه زدی.....!! 👈 تکیه گاه عظیمی که در اوج جود و کرامت است!! 🔻 متاسفانه گاهی وقت ها خیال میکنیم امام زمان به ما کمک نمیکند. نا امید شدن از امام 👈 یعنی هنوز آن شناخت درست را از امام پیدا نکردم. نا امید شدن از امام 👈 یعنی عدم معرفت درست پیرامون امام!! 🔝 این اوج کم لطفی ما است. 🔚 این همه بر میگردد به این که ما نسبت به امام زمان معرفت نداریم. 💠 هر قدری که معرفت ما نسبت به امام زمان و پرودگار کمتر باشد، آرامش و حس طراوت ما نسبت به زندگی کمتر می شود.....!! ▫️تردید در وجود ما ایجاد می شود. ▫️ماندگاری آرامش از وجود ما دور می شود. 👈 همه ما به اینکه خداوند و توانایی دارد، شک نداریم.....!! 🔻 اما متاسفانه شک داریم که امام زمان و خداوند شاید به من کمک نکند و دستم را نگیرد. 🔝 این شک و تردید ما به عدم شناخت ما نسبت به امام زمان "ع" بر میگردد....!! 🔹 در جریانات اباعبدالله الحسین "علیه السلام" در کربلا مي بينيم كه حتي در رفتار امام با دشمنی که امام و یاران امام را به محاصره گرفتند، رفتار حضرت به دشمن چگونه بود.....!! پای_درس_استاد 🌹استاد .
5_6296388018320181164.mp3
3.22M
🎼 صوت_تلنگری 🔖 موضوع: راه های سلب توفیق شدن از راه "علیه السلام" 🌹استاد حسيني_ساجدي
. 1 ـ قیام مختار رَحِمَهُ الله (1) در این روز مختار شاد کننده ی دلهای اهل بیت علیهم السلام با ندای «یا لثارات الحسین» در کوفه قیام کرد. مختار در سال اوّلِ هجرت در طائف به دنیا آمد و در سال 67 هـ در کوفه به دست مصعب بن زبیر به شهادت رسید. کنیه ی او ابو اسحاق بود. ابو عُبَیده، پدرش از صحابه ی بزرگ بود که در جنگ با فارس شهید شد. بعد از پدر، دو برادرش حکم و جبیر شهید شدند. مختار در هجده ماه حکومتش، هجده هزار نفر از قاتلین سیّد الشهدا علیه السلام را به جهنّم فرستاد. این به غیر از کسانی است که به دست اصحاب و یاران او و ابراهیم بن مالک اشتر در بیرون کوفه و در کنار نهر خازر کشته شدند. سعد عموی مختار از طرف امیر المؤمنین‌ و امام حسن علیهما السلام والی مداین بود، و هرگاه جایی می رفت مختار را به جای خود می گذاشت. امیر المؤمنین‌ علیه السلام به او خبر از فتح و ظفر دادند، و میثم تمّار در زندان کوفه او را بشارت داد. در روز عید قربان حکم پسر مختار خدمت امام باقر علیه السلام آمد. بعد از اینکه خود را معرّفی کرد، امام باقر علیه السلام او را نزد خود خواند و او عرض کرد : آقای من، مردم درباره ی پدر من بسیار سخن می گویند. به خدا قسم سخن درست کلام شماست. امام علیه السلام فرمودند : مردم چه می گویند ؟ پسر مختار گفت : می گویند پدرم دروغگو بوده است. اکنون هر چه شما بفرمایید آن را قبول دارم. امام علیه السلام فرمود : سبحان الله، پدرم خبر داد که مهریّه ی مادر من از پولی بود که مختار آن را برای پدرم فرستاد. مختار خانه های خراب ما را آباد کرد، و دشمنان ما را به قتل رسانید، و هر خونی که از ما ریخته شد طلب نمود. آنگاه سه مرتبه فرمود : «رَحِمَ اللهُ أباکَ»، حقّی از ما نزد أحدی نماند مگر اینکه آن را گرفت. در کودکی امیر المؤمنین‌ علیه السلام او را روی زانوی خویش می نشاند و به او لطف و مرحمت می فرمود، و دست بر سر او می کشید و به او می فرمود : یا کیّس یا کیّس ! ای زرنگ، ای زرنگ ! امام باقر علیه السلام می فرماید : به خدا قسم پدرم مرا خبر داد که مختار نزد فاطمه بنت امیر المؤمنین‌ علیه السلام می آمد، و آن مخدّره برای او فرش پهن نموده پشتی برایش می گذاشت. سپس فرمود : هر حقّی که ما نزد کسی داشتیم او مطالبه نمود. قاتلین ما را کشت و برای ما خونخواهی نمود. (2) در روایت دیگر می فرماید : هنگامی که مختار سر نحس عُبیدالله را برای امام زین العابدین علیه السلام فرستاد، آن حضرت سر سفره بود و خوشحال شد و برای مختار دعا فرمود. (3) بنا بر قول دیگری قیام مختار در شب 14 ربیع الاوّل سال 66 هـ (4)؛ و بنا بر قولی 16 ربیع الثانی بوده است. (5) 📚 منابع : 1. ذوب النضار : ص 101. و ... . 2. بحار الأنوار : ج 45، ص 343، 351. و ... . 3. اختیار معرفة الرجال : ج 1، ص 341. و ... . 4. مقتل الحسین علیه السلام (ابی مخنف) : ص 326. و ... . 5. امالی شیخ طوسی : ص 240. و ... . .
دریای برائت - مرتضی سید کیائی.pdf
1.93M
. . 🔴 | کتابی فارسی در باب تبری از دشمنان اهل‌بیت علیهم‌السلام، باعنوان: 🔘 🔆 pdf