حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای:
#میرزا_کوچک_جنگلی یک واحد مینیاتوری از جمهوری اسلامی را در رشت به وجود آورد!
قضیه مرحوم میرزا کوچک جنگلی یک قضیه ویژه است اگر چه در آن دوره خاص یعنی در دوره فاصله بین مشروطیت و سر کار آمدن رضا خان حوادث مختلفی در کشور به وجود آمده است و همزمان با نهضت جنگل چند کار بزرگ دیگر در گوشه و کنار کشور مانند جریان شیخ محمد خیابانی در تبریز یا کلنل محمد تقیخان پسیان در مشهد هم اتفاق افتاده، اینها تقریباً همه همزمان هستند لیکن قضیه جنگل یک قضیه ویژهای است، ما قضایای تبریز و حضور مرحوم شیخ محمد خیابانی را خوب میدانیم هم در تاریخ نوشته شده و هم قضایای خصوصی و اطلاعات زیادی داریم، آن سبقه مردمی و نجابتی که در کار مرحوم میرزا کوچک خان جنگلی بود در هیچکدام از دو سه کار دیگر که همزمان در آن دوره اتفاق افتاده در سراسر ایران نظیر ندارد.
میرزا کوچک یک روحانی است یک طلبه است البته من شنیده بودم و برای ما سالها پیش نقل شد که ایشان مرحوم میرزای شیرازی را درک کرده، لیکن خیلی باورکردنی نیست، این را هم مرحوم پدرم نقل میکرد از مرحوم آقا سید علیاکبر مرعشی که شوهر خواهر پدر ما بود، یعنی باجناق مرحوم شیخ محمد خیابانی بود که او از بزرگان و علمایی بود که منزوی بود در تهران، او گفته بود که میرزا کوچک درس میرزا را درک کرده به نظرم نمیآید این خیلی قابل تأیید باشد زیرا میرزا کوچک سنش در وقتی که میرزای شیرازی از دنیا رفته ۱۴ یا ۱۵ سال بیشتر نبود و بعید به نظر میرسد ایشان توانسته باشند مرحوم میرزای شیرازی را درک کنند لیکن در اینکه طلبه بود شکی نیست.
منبع: بیانات مقام معظم رهبری، در جمع مسئولین کنگره بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی، روز ۲۹ آبان ۱۳۹۱. سایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له.
مشاهده مجموعه سخنان مقام معظم رهبری درباره میرزا کوچک:
http://www.rangeiman.ir/?p=91
🆔 @h_falahati
انالله و انا الیه راجعون
آیت الله سید رضی شیرازی ره از فعالان و همراهان انقلاب و امام و از متالهان معاصر دقایقی پیش درگذشت.
انشاءالله غریق نعمت ولایت و شفاعت ائمه ع قرار گیرند.
🆔 @h_falahati
✅ چرایی مذاکره در دولت فعلی!
🔹 چندی است که عاشقان مذاکره از فنون نخ نمای مسیر ما درست بود و شما هم همان کار را می کنید! استفاده می کنند!
بماند که لابلای حرفهای این جماعت عاشق غرب مغازله با آمریکایی ها و بهانه های عجیب و غریب و وقاحت های پایان ناپذیری وجود دارد که گفتنی نیست.
اما دولت کنونی در میدانی وارد شد که ملاحظاتی دارد.
-میدانی که دولت سابق ترسیم کرده بود و برخی مردم را با خود همراه نموده!
-میدانی که در صحنه بین الملل نسبت به ایران پس از برجام! ترسیم شده است!
-کثیری از شکست خوردگان و ورشکستگان پررو و پرگو که هنوز کنش سیاسی وسیع در کشور دارد!
-قول ضمنی که ریاست جمهوری منتخب نسبت به حل و فصل منازعات و اختلافات با برخی کشورها داده شده است.
و چند مورد دیگر.
🔸 حال در این صحنه ترسیم شده دولت فعلی که از ابتدا گفته است کار کشور و اداره آنرا به مذاکره گره نمی زند، وارد مذاکره ای ناخواسته شده است که حتی عجله و بی تدبیری تدبیریان، انتظارات استکبارگران غربی را دوچندان کرده است!
بنابراین برای پاسخ به بهانه جویان داخلی، اثبات قول خود به مردم و تصحیح چهره غرب در داخل و اتمام حجت در ارتباط با غرب و اندک امید برای حل مساله تحریم، با دست پر و تیم کارشناسی مفصلی برای رفع تحریم، وارد مذاکرات شده است.
لذا تا به این مرحله سخن در اعتماد به غرب یا خدشه عدم اعتقاد به آنها نیست کلام در یک رفتار معقول در سیاست داخلی و صحنه بینالمللی است، همین و بس.
🔸 حالا بهانه جویان داخلی و بعضا برخی افراد عجول در فهم مختصات کشور و جامعه این رفتار دولت جدید را نوعی عقبگرد معنی می کنند!
باشد که تدبیر و تشخیص بهتری داشته باشیم.
این تحلیل منافاتی با نقد و یا بیان اشکالاتی در کار دولت یا تیم مذاکره کننده ندارد.
🆔 @h_falahati
🔰رهبرانقلاب: خصوصیت مدرس چه بود؟ #مدرس خصوصیت عمدهاش این بود که هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریبگری در او اثر نمیکرد.۱۳۷۸/۱۱/۲۶
📸تصویری از رهبرانقلاب در کنار مزار شهید مدرس
🆔 @h_falahati
سیری در سیره نبوی، جلسه اول.mp3
زمان:
حجم:
12.7M
بازخوانی کتب شهید مطهری، سیری در سیره نبوی جلسه اول
#شهید_مطهری
🆔 @h_falahati
2.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد رحیم پور ازغدی؛
🔹تفکّری که امام در منشور روحانیت تحت عنوان #تحجر هدف گرفت، نسبت به زمانی که منشور روحانیت نوشته شد، قویتر شده!
#حوزه_سکولار
🆔 @h_falahati
#روشنگری
🔹کانال #حوزه_انقلابی در اقدامی دور از نجابت، با تهیه کلیپی با عنوان «جمعی از علما و نخبگان مخالف واکسیناسیون اجباری»، استاد میرباقری(دامت برکاته) را به عنوان مخالف واکسیناسیون اجباری معرفی میکند.
🔹این در حالیست که، ایشان در مرداد ۱۴۰۰ با حضور در مرکز واکسیناسیون میدان روحالله قم، واکسن ایرانی برکت را دریافت کرده بود. و هیچ کلامی از ایشان، مبنی بر مخالفت با این طرح ملی، نقل نشده است.
برخی از مدیران این کانال نیز چندی پیش، بعد از حضور در دفتر استاد و ملاقات با ایشان، به تقطیع و تحریف سخنان استاد به نفع خود دست زدند.
🔹غیراخلاقی و غیرعقلانی بودن چنین رفتارهایی واضح و آشکار بوده، و حکایت از آن دارد که این جریان، متاسفانه وارد مسیر پرخطا و لغزشی شده است.
▫️اعاذنا الله من شرور انفسنا🤲
کانال تحول حوزه
🖋اینجانب بارها بنا به فهم رسالت خود به برخی بزرگان حوزه و مسوولین نسبت به جریان فرقه گرا و پرخطر طب اسلامی تذکر داده ام!
این جریان دارد حرکت پرخسارتی را دنبال می کند.
❗️بنده نمی دانم که چرا برخی برنامه های اینها توسط مرکز خدمات حوزه و بخش هایی از مرکز مدیریت قم انجام می شود!
❗️ نمی دانم چرا حوزه علمیه خراسان دارای فکر منسجم و متوازنی نسبت به این جریان نیست!
اگر طب را قبول دارید! سامان دهید و اگر نقد دارید بیان کنید.
این حیرت چه معنایی دارد؟
اگر خودتان نمی دانید از اهل دانش کمک بگیرید.
با بی سوادی نمی توان مدیریت یک قشر فرهیخته را به عهده گرفت.
جلوی این خسارت و رفتار متحجرانه بی سوادهای حوزه را بگیرید.
🆔 @h_falahati
رهبری نسل جوان 2.mp3
زمان:
حجم:
5.5M
بازخوانی اندیشه شهید مطهری، رهبری نسل جوان
#شهید_مطهری
🆔 @h_falahati
✅ آری تفکر #نئولیبرال کشور را آزار داد و #خسارتهایی فراوانی به بار آورد.
اما اگر تلاش کنیم یک دولت انقلابی بدون نظریه را روی کار بیاوریم، خدمت کرده ایم؟!
روشن است که شعار ما با همه کار می کنیم!
ما به هیچ جناحی وابسته نیستیم!
تعلل در برخی نصبهای حساس!
برخی نصبهای متعارض و ناهماهنگ!
برخی تعلل ها در تصمیم گیری ها!
همه یک شاه بیت در بر دارد!
دولت متأسفانه برای #ابرچالشهای_کشور ایده نداره!
خطر دولت بدون ایده کم نیست. برخی افراد ابن الوقت در بین اصولگرایان این مهم را درک نمی کنند. یا درکی ندارند یا عملشان خدمت نیست.
لکن خوشبین هستیم که زودتر بتوانند به ایده مناسبی برسند.
#درک_میدان_انقلاب
#خسارت_نئولیبرالها
🆔 @h_falahati
روایت انقلاب | حامد فلاحتی
✅ هویت طلبگی جعلی یا قابل تبیین! نوشتار چهارم مرحوم شهید صدر ره در ومضات در گفتاری مساله هدایت فک
✅ هویت طلبگی جعلی یا قابل تبیین!
نوشتار پنجم
🔹در نوشتارهای قبلی به مساله برپایی حوزه بعنوان رکن اقامه دین در پرداختیم.
الزام اصلی برپایی چنین صنفی درک مسائل و لوازم اقامه دین است.
این درک تابعی از دقت و درک شرایط فعلی جامعه و نیازهای آن است.
چرا که ما حوزه ای می خواهیم که بتواند برای جامعه کنونی و عصر حاضر به ارائه دین بپردازد.
العالم بزمانه لاتهجم علیه اللوابس!
بنابراین با توجه به برخی اقتضائات عصری و اجتماعی و همچنین برخی لوازم ثابت اقامه دین، به انگاره ثابت و متغیر در حوزه مطلوب خواهیم رسید.
🔸 از آنجایی که خدمات حوزه در سه شاخه فهم، ابلاغ و اجرا دسته بندی می شود.
ما به طلابی نیازمندیم که در این ابعاد دارای توانمندی بینشی و نگرشی باشند.
ضرورت سازماندهی آموزش طلاب بر این مهم از اهم امور است.
#تحول_آموزشی و نه سیستم درسی یا تغییر کتب بسیار ضروری است.
لزوم تخصص،
لزوم ارائه خدمات حوزویان براساس توانمندی آنها
لزوم پاسخگویی به نیازهای متناسب جامعه،
ضرورت توان یابی در بخش اجرای دین،
او را نیازمند به یک دوره منسجم همه جانبه نشان می دهد.
تبعا فقدان چنین حوزه و نظام آموزشی، راه اصلاح اجتماعی را خواهد بست و راهبرهای اجتماعی را برای تحول و اصلاح اجتماعی تولید نخواهد کرد.
🔸 نگارنده از این سخنان و تحلیلها می خواهد به این نکته برسد که اولا مخاطب این سخنان، دستاندرکاران است لیکن در صورت عدم تحول این مهم از روی دوش طلاب برداشته نمی شود.
بر طبق قانون من التزم بشی التزم بلوازمه، پذیرفت که داوطلب راهبری اجتماعی باید مخاطرات پرورش خود را بپذیرد.
شانه خالی کردن از این مهم و بهانه تراشی در مسیر آن فقط وقت و نسل را از بین خواهد برد و عایدی برای جامعه نخواهد داشت.
ادامه دارد...
#تحول_حوزه
#هویت_حوزه
#تحول_آموزش
🆔 @h_falahati
🔰امام على عليه السلام:
🔻منِ اشتَغَلَ بِالفُضولِ، فاتَهُ مِن مُهِمِّهِ المَأمولُ
▫️هر كه به کارهای بی فایده مشغول شود، آرزوى مهم اش را از دست مى دهد
📚غررالحكم حدیث8633
🆔 @h_falahati