فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ رهبر انقلاب: شهید رئیسی در بیان مواضع انقلابی و دینی کاملاً صریح بود و دوپهلو سخن نمیگفت
🔻شهید رئیسی به تواناییهای داخلی عمیقاً اعتقاد و باور داشت.
🆔 @h_falahati
💢 پس از انتخابات
1⃣ کار برای خدا پشیمانی ندارد چه با پیروزی و چه شکست همراه شود چون در مسیر انجام وظیفه است. لذا شکست نیز هرگز موجب یاس نمی شود.
2⃣ دست کم دو عامل شکست کاندیدای اصلح را می توان در استمرار گرانیها از یک سو و منابع خبری دروغپرداز از سوی دیگر دانست.
🔸وقتی قیمت گوشت ۷۰۰۰۰۰ تومان می شود سایر پیشرفتهای فوق العاده دولت، نادیده گرفته می شود.
🔸وقتی فضای مجازی (تلگرام و اینستاگرام و واتساپ) توسط دشمن مدیریت می شود اکثریت جامعه از حقیقت مطلع نخواهند شد بلکه در دام ترسهای کاذب از کاندیدای اصلح و امیدهای واهی به جبهه رقیب خواهند افتاد.
🔹خداوند در آيه 11 سوره رعد می فرماید: «إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ» خدا وضع هیچ ملتی را تغيير نمىدهد مگر این که آنها وضع خود را تغيير دهند.
3⃣ جامعه نیازمند بهبود وضع معیشتی، و تغییر در شیوه بصیرت بخشی و بسترهای اجتماعی آن است
4⃣ فعلا همه باید به رأی مردم احترام بگذاریم و دست در دست هم، صادقانه به کمک دولت جدید در مسیر پیشرفت کشور حرکت کنیم.
🖌 ابوالفضل ساجدی
🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
🔰 آسیبشناسی رفتار انتخاباتی حامد فلاحتی ___________________________________ جریان انقلاب، کاندیداها
🔰 آسیبشناسی رفتار انتخاباتی
حامد فلاحتی
___________________________________
جریان انقلاب، کاندیداها!
قسمت دوم
🔻متأسفانه این شیوه های التقاطی در بین برخی کاندیداها که با نشان دادن پول ایرانی و افت آن شروع شد و به انشقاق بین آحاد جامعه با ادبیات ٩۶درصدی و ۴درصدی ادامه یافت به جایی رسید که در میانه کارزار انتخابات سال ١۴٠٣ آن ادبیات به خودداری در دفاع از مواضع بحق انقلاب اسلامی در برابر غرب و مواضع زورگویانه آن منجر شد!
کاندیدای پرطرفدار این دوره یعنی آقای قالیباف دو خرده گفتمان آسیبزا وارد ادبیات گفتمانی انقلاب کرد!
🔻 وی که خود را نماینده ای میانهرو معرفی کرد که توان اجماعسازی و همراه سازی بخشی از تودهها را با خود دارد!
و برخلاف ادبیات تند خود در سال ٩۶ از ادبیات ملایم و منتقدانه ٩٢ استفاده کرد و با این رویه از بسیاری مواضع صریح و روشن انقلاب دست کشید!
او در امتداد ٩٢ خود را کاندیدای بخش خاکستری معرفی کرد و این کار را با دست کشیدن از بیان برخی حقایق در جبهه انقلاب و مظلومیت های آن انجام داد!
سپس بسیاری از چالشهای مطرح شده توسط کاندیدای جریان لیبرال را به حال خود واگذاشت و با این کار عملا به خاکستری سازی گفتمان انقلاب دست زد!؟
🔻 این رویه آقای قالیباف که معلول بسیاری از مشاورههای اطرافیان وی بود منجر به نوعی تقلیل گرایی گفتمانی در بخشی از بدنه انقلاب گشت و آنها را به پیروی از ادبیات جدید تکامل یافته خود ترغیب کرد!
اینکه تندی جواب نمیدهد! ایران برای همه ایرانیان است!!؟
باید بپذیریم اشتباهاتی داشته ایم!؟
از موضع یک مسوول کاملا قابل قبول است اما از موضع یک انقلابی برداشتی سهل انگارانه از اصول مکتبی انقلاب را بدنبال خواهدداشت!
🔻این شیوه افراد را به این سمت سوق خواهد داد تا برای جذب رای هم به سمت انقلابیون گریزی بزنند و هم تقلایی در جهت افرادی داشته باشند که چندان با ادبیات انقلابی میانه ای ندارند!؟
این رویه باعث شد در میان نیروهای انقلابی انشقاق گفتمانی ایجاد شود! وی در گذشته هم بعنوان یک مسوول چنین ادبیاتی را در وقایع و حوادث مهمی چون برجام، اغتشاشات جنبش مهسا و مساله شفافیت و فیلترینگ از خود نشان داده بود!
در دوره ای که خبر مبهم رفتار سفر خارجی خانوادهی او مطرح شد، وی پس از مدتی منتقدین خود را فضول و برخی را سوپرانقلابی خطاب کرد!؟
حتی ستادهای تبلیغاتی ایشان، شب انتخابات، رفع فیلترینگ را بعنوان عاملی برای تحریک جامعه نسبت به رای استفاده کردند! که سنخیتی با نمایندگی وی از انقلاب و مطالبات ارزشی این جریان نداشت!؟
🔻 شاه بیت خرده گفتمان آسیبزای آقای قالیباف، گفتمان عملگرایی و سابقهزدگی بود!؟
ایشان اولین کسی نبود که این ادبیات را در میان تودههای انقلابی رواج میدهد! سالهای بسیار دور در دوران سازندگی آقای هاشمی رفسنجانی نیز در کشاکش اتخاذ رویکرد مناسب برای ساخت و ساز کشور، در انتهاء از ادبیاتی تکنوکراتگونه در قالب حزب کارگزاران سازندگی استفاده نمود و منجر به تولید یک جریان التقاطی در دهه هفتاد در کشور گردید!
اما آقای قالیباف این کار را با تکیه بر سابقه اجرایی اغراق شده و بادشده خودش انجام میداد!
نگارنده شواهد زیادی مبنی بر اغراق در این سابقه دارد. آقای قالیباف هرگز در دوره گذشته خود در سال ٩٢ و ٩۶ از چنین ادبیاتی استفاده نکرد!
در حالی که همین پتانسیلها در او وجود داشت! خصوصا با توجه به نبود نقصهای فراوان تصدیگری وی بر مجلس این مهم در آن سالها ضروریتر مینمود!؟
اما استفاده از این ادبیات در این دوره از انتخابات را یا باید معلول تحول نگرشی ایشان در انقلابیگری و سلوک انقلابی خود دانست؟! یا اینکه آنرا یک چرخش تاکتیکی با توجه به ترکیب نامزدهای انتخابات تلقی نمود!؟
ادامه دارد...
#جریانشناسی
#جریانانقلابی
#آسیبشناسی
🆔 @h_falahati
روحانیت و تجربه جدید انقلابیگری بعد از انتخابات ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳_ بخش نخست
#اختصاصی
🔻🔻🔻
انتخابات ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ برای جامعه مؤمنین و امت حزبالله و حوزویان از جهات متعدد یک نقطه عطف است، چگونه؟ یادداشت پیشرو و سلسله مطالب آتی را پی بگیرید.
۱. نحوه ورود یکپارچه روحانیان در امر انتخابات ۱۴۰۳ کاملا بیسابقه بود؛ هم از حیث کمیت، هم از این نظر که بدون ساماندهی ستادی و کاملا #خودجوش و #جهادی انجام گرفت.
و از قضا با تحلیل نتایج شمارش آرا و مقایسه با دور نخست، تاثیر تکاپوی انتخاباتی طلاب کاملا محسوس و مشخص است.
این #فعالیت_دهه_شصتی_طلاب است که جیغ بنفش حلقههای بسته قدرت در جریان غربگرا را به آسمان بلند کرده است!
۲. طلاب تمرکز شان را بر مشارکت حداکثری قرار داده بودند. این شاخصه موجب شده بود با #تبلیغات_ستادی فاصلهگذاری طبیعی شکل بگیرد. انگیزه و اولویت اقدامات قاطبه طلاب، لبیک به مطالبه رهبر عزیز بود.
همچنین مردم هم وقتی این روحیه و رویه را میدیدند، پذیرش شان صد چندان میشد. چون ملاحظه میکردند روحانیت در رتبه اول برای اعتلای نظام اسلامی و منافع ملت ایران، اینگونه به خط زده است نه آنکه بخواهد آبرویش را ابزار فعالیت سیاسی شخصی و جناحی کند.
با آنکه در دور دوم اغلب افت مشارکت داریم و امری طبیعی است اما افزایش محسوس مشارکت در دور دوم انتخابات، عجیب و جالب بود و حتما بخش قابل توجهی از این نتیجه عجیب محصول مجاهدتهای طلاب و روحانیون گمنام و خالص است.
۳. ترویج کاندیدای اصلح، خصوصا در دور دوم تبلیغ یکپارچه آقای جلیلی، نیز کاملا منطق داشت و کاملا مؤثر بود.
طلاب آقای جلیلی را از روی انگیزههای جناحی و شخصی یا بلکه دلیل وابستگی و قرابت حداکثری به شریعت و مبانی انقلاب اسلامی و نیز برخورداری از برنامه و رویکرد مدیریتی و راهبردی برای ترقی و تعالی سیاسی ایران اسلامی، اصلح یافته بودند لذا در مقام گفتگوی سیاسی دست شان پر بود و مردم در اغلب موارد وجود این نکات مثبت را در کاندیدای جریان انقلابی تصديق میکردند.
نتیجه هم آن شد که مردم به او اقبال نشان دهند و فرد منتخب با فاصله حداقلی نسبت به آقای جلیلی بتواند برنده شود.
طلاب در دفاع از کاندیدای اصلح، منطق و استدلال داشتند. برخلاف جریان غربگرا که هیچ چیزی در چنته نداشت و از همین رو به ابزارهای پوپولیستی رأیآوری روی آورده بود و در فرایند انتخابات لسان گویایی برای دفاع از داراییهای بالفعل کاندیدای خود برای تعالی ایران اسلامی نداشت. تحریک گسلهای قومیتی و مذهبی که در نتیجه انتخابات نمود بارز و تعیینکننده داشت؛ نشانهای از همین تحرکات پوپولیستی و البته رویکرد ناجوانمردانه و برخلاف چارجوبهای رقابت سیاسی اصولی بود.
مهم این است که طلاب بر قاطبه مردم ایران، #حجت را تمام کردند.
۴. از فردای انتخابات با اتفاقی در نتایج افتاده، روحانیان و طلاب با حفظ همدلی و #همگرایی و کمک به دولت، در مقام #مطالبهگری و #نقد_ناصحانه قرار گرفتهاند.
این موقعیت موجب میشود در ۴ سال آتی بدون هر گونه لکنت یا تعارف درد مردم را در منابر مطالبه کنند و حتما این مطالبه متشکل سرتاسری [که بر اساس آموزههای دینی جتما از روی #نصح و #انصاف و با ملاحظه جهات مثبت دولت است] حتما منشأ تحول خواهد شد. انشالله.
۵. در چهارسال آینده روحانیت برای کنشگری سیاسی، راهش را پیدا کرده است؛ بازسازی شبکه سراسری سازمان روحانیت؛ که از مهد کودک تا مدرسه و مسجد و دانشگاه و پایگاه و هيئت و حسینیه و مهدیه و اداره و محله و مجالس خانگی و... امتداد مییابد.
یک هفته طلایی فعالیت سیاسی روحانیان به واقع یک #رزمایش_سیاسی_تمام_عیار برای احیای سرمایه اجتماعی روحانیت بود که عمق راهبردی نفوذ روحانیت در کف جامعه متدین و نجیب مان را در مقابل دوست و دشمن به رخ کشید.
حالا ما در مقابل ۴ سال فرصت طلایی قرار داریم که بتوانیم نهاد روحانیت را به کارکردهای هویتی و کارآیی و کارآمدی تاریخیاش بازگردانیم.
خدمات اجتماعی روحانیت در کنار پایبندی حداکثری به تکالیف صنفی و تبلیغی و تربیتی، همواره برگ برنده ما در جهتدهی به توده مردم بوده است. امروز هم راه همان است.
انشالله همه همت خواهیم کرد که حتی یک لحظه از این فرصت هم از دست نرود.
از نخستین ساعات پس از اعلام نتایج، نگارنده با حجم انبوهی از پیامها و اظهارنظرها و اعلان آمادگی آحاد طلاب و روحانیان ارجمند مواجه بودم که به این معنا التفات کامل داشتند و هماکنون ما در مرحله گفتگوهای همهگیر روحانیان برای تحقق هر چه بهتر این مهم قرار داریم.
به مدد عنایت ویژه امام عصر علیهالسلام اگر این شبکه با بنیادهای اصیل طلبگی [و منهای دخالت هر دست بیرونی از حوزه] شکل بگیرد، آنوقت دیگر #شعبدهبازی_سیاسی جریان غربگرا به طول کامل ناکارآ خواهد بود.
بیایید دوباره به #منشور_روحانیت برگردیم.
بسمالله الرحمن الرحیم...
روزنه
🆔 @h_falahati
🔸آمار نهایی مشارکت در ۳۱ استان کشور در دور دوم انتخابات و میزان رای هر کدام از دو نامزد محترم ریاست جمهوری
🔹تأمل در این آمار هم از نظر «میزان مشارکت» و هم از نظر «نوع انتخاب»، برای کسانی که دنبال «تعمیق اخلاق و ارزشهای سیاسی و اجتماعی اسلام» در میان آحاد مردم هستند میتواند حاوی پیامهای فراوانی باشد.
🔻دغدغهمندان «سیاستورزی ارزشی» و «مدنیت اسلامی» با توجه به این آمار و درصدها و نسبتها میتوانند و میباید وظیفه تبلیغی و تبیینی خود را از هماکنون به درستی و با صبوری و درایت در گوشه گوشه کشور و نسبت به آحاد مردم انجام دهند.
#انتخابات
احمدحسین شریفی
🖋 در پانزده استان دکتر جلیلی رأی اکثریت را کسب کرده است و در شانزده استان هم دکتر پزشکیان رای اکثری را کسب کردند.
احتمال رای قوم گرایانه هست ولی این مساله آنقدری که دامن زده می شود پررنگ نیست.
به نظر می رسد که باید عامل اصلی را در برخی ضعف ها در روند خدمات دولت کنونی جستجو کرد و البته تغییر نگرش مردم در شناخت افراد و شاخصهای آنها که تابعی از آگاهی، سبک زندگی و نوع تحلیل مردم است.
این نکته که بدنه انقلابی در یک تلاش وصف ناپذیر توانست با خود حدود ١۴ میلیون را همراه سازد دارای اهمیت است هرچند آن بدنه ای که دور اول دکتر جلیلی را با آن فشار انتخاب کردند به نظر تشکیلاتی تر و ایدئولوژیکتر هستند.
🆔 @h_falahati
صدای امام خمینی.mp3
2.58M
🔰قیام برای خدا!
نهضت برای خدا!
این باخت ندارد!
امامره از یک عالم دیگر بود!
آرزویم در این شبها آن است که کمی نزدیک به عالم معنایی امامره بشوم تا اینقدر تزلزلها تکانم ندهد!
برای مخاطبین این کانال هم همین آرزو را دارم!
امامره یک عطیه ای بود در دوران ما!
تلاش کنیم امامره را بشناسیم!
#اخلاق
#مکتبی
🆔 @h_falahati
May 11
✏️ رهبر انقلاب: امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه اسلامی است، انجام دهد. ۱۳۷۴/۳/۱۹
#بعثت_خون
🏴فرارسیدن ماه محرم سید و سالار شهیدان علیه السلام و ایام عزای آل الله تسلیت باد🏴
🆔 @h_falahati
🔓 ماجرای دیدار مشهد و تهران جلیلی قالیباف چه بوده است؟
چون آقایان شروع به نوشتن کرده اند و ظاهراً مثل همیشه تمایل ندارند کامل بنویسند مجبورم نکاتی را بگویم!
بنای اجماع همواره بر کناره گیری افراد دارای رای کمتر بوده است ولی این دوره برخی با حدس و گمان میگفتند اگر جلیلی با وجود سه برابر رای قالیباف کنار برود بهتر است ...که ارقام نشان داد اگر دکتر قالیباف کنار می رفت بعید نبود که همان دور اول هم کار تمام شود.
👈 اما چه شد که ماجرا برعکس شد؟
یعنی اصرار کردند که باید شخص دارای رای بیشتر کنار برود؟!
تحلیل و حدس فوق؟! خیر!
کار به اینجا رسید که دکتر قالیباف فرمودند بنده حجت شرعی دارم برای ماندن ... از چه کسانی؟ از آنها که به من تکلیف کردند بیایم!
صبح روز بعد یعنی پنجشنبه یکی از دوستان به رهبر معظم انقلاب مراجعه کرده و سوال میکنند و پاسخ منفی محکمی درباره تکلیف به شخصی از کاندیداها دریافت میشود و معلوم می شود که دیگران در این ماجرا نقش داشته اند نه رهبری معظم ...
غیر این هر چه گفته شود خلاف واقع است!
عليرضا کمیلی
🖋 آقایان اگر غیر از رهبری و سرمایه های معنوی نظام و تکلیف و وظیفه!! بیان و دلیل دیگری دارید و فکر میکنید این به اصطلاح افشاگری شما آن فاجعه نظرسازی، قدرتطلبی و شهوت منصب گیری شما را میپوشاند و آن سه میلیون رأی را از یادها می برد و توجیه می سازد! بیان کنید!؟
آنهم در صورتی که واقعا نفعی برای عموم می بینید که این مباحث می تواند به رشد جامعه کمک کند!؟
در غیر این صورت جنبه باخت یا شکست یا هرچیز دیگری که نام آنرا می گذارید! داشته باشید و به کار انقلاب برسید!
ذهن دیگران را هم بیخود درگیر نکنید و منفی بافی نفرمایید.
#بسته_تحلیلی
🆔 @h_falahati
🎥ببینید|| دستگیری حجتالاسلام سیدکاظم روحبخش در عربستان بخاطر ستیز با اسرائیل کودککش
چند روزی است که خبر دستگیری حجتالاسلام روحبخش در عربستان دست به دست میشود و اخیرا با انتشار فایل صوتی او زندان این خبر تایید شد اما اکنون در خبرها آمده ایشان به علت تبلیغ بر علیه رژیم کودککش صهیونیستی توسط پلیس مدینه دستگیر شده است.
برای #آزادی سید کاظم #دعای_فرج بخوانید
اللهم فک کل اسیر
🏷 #حج_برائت 🕋
روزنه
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 کودکان اسرائیلی بسته های کمکی را که قرار بود برای غیرنظامیان گرسنه در غزه باشد، نابود می کنند...
🔸 حتی کودکان صهیونیست هم در نسل کشی مردم غزه نقش ایفا میکنند!
🖋فاشیسم به بدترین شکل آن در حال انجام است و صهیونیستهای غاصب و ضدانسانیت حتی اینگونه فرزندان خود را بار می آورند!
اساسا می شود نام اینها را انسان نهاد تا با آنها مذاکره و سازش داشت؟!
#طوفان_الاقصی
🆔 @h_falahati
🔺پایین ترین میزان رای از کل واجدین شرایط برای یک رئیس جمهور در طول عمر جمهوری اسلامی در این دوره با ۲۶/۷ درصد به نام آقای پزشکیان ثبت شد و ۴۹/۸ درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند.
❇️ در دوره شهید رییسی ۴۸/۹ درصد شرکت کردند و ایشان با رأی ۳۰/۲ درصد کل واجدین شرایط رییس جمهور شد.
❇️ طبق مبنای اسلامی ملاک مقبولیت (و نه مشروعیت) لزوما اعلام رضایت اکثریت افراد جامعه نیست، بلکه ملاک، حضور «من به الکفایه» برای نصرت امام جامعه و نظام اسلامی است (طبق فرموده امیرالمومنین علیه السلام: حضور الحاضر و قیام الحجة بوجود الناصر) و در قالب انتخابات، اعلام رضایت اکثریت شرکت کنندگان کفایت میکند ولو شرکت کنندگان اقلیت باشند. در مورد رییس جمهور هم همین قاعده جاری است. لذا طبق این مبنا که در قانون هم آمده است، دکتر پزشکیان چون منتخب اکثریت شرکت کنندگان است پس رییس جمهور همه است.
در نظامهای دموکراتیک هم همین قاعده آن هم برای مشروعیت جاری است. یعنی حتی اگر مشارکت ۳۰ درصد هم باشد منتخب اکثریت شرکت کنندگان یعنی کسی که بالای ۱۵ درصد رای بیاورد مشروعیت دارد.
⛔️ نکته جالب اینست که آن کسانی که میگفتند رییسی با رای ۳۰/۲ درصدی رییس جمهور اقلیت بود و چون مشارکت زیر ۵۰ درصد بود اساسا مشروعیت نداشت، الان میگن مشارکت زیر ۵۰ درصد مشروعیت دارد و پزشکیان با رأی ۲۶/۷ درصدی رأی رییس جمهور اکثریت است.😊
⛔️کسی که یک را بزرگتر از پنج میداند طبیعتاً ۲۶ را از ۳۰ که هیچ از ۵۰ هم بزرگتر میداند.😉
سیاستودیانت|حجتالاسلامابوطالبی
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 عاقبت وعدهها بعد از گذشت سه روز از انتخابات
🔸عضو شورای سیاستگذاری ستاد پزشکیان: پزشکیان دغدغه حل مسئله فیلترینگ را دارد، اما جایی قول نداده که آن را بر میدارد
🔹مجری: ایشون در مناظرات قول رفع آن را دادند...
صابرین نیوز
🖋 درست است آقای پزشکیان وعده ای نداده اند ولی این مساله مهم است که به درخواستهای مردم مانند یک نامزد نگاه نکند و کمی مسوولانه تر به وعده های یا توقعات نگاه کند!
از روز اول با انکار وارد شوید آخر و عاقبت خوبی نخواهید داشت.
شما اکنون رئیس جمهور هستید!
🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
🔺 عاقبت وعدهها بعد از گذشت سه روز از انتخابات 🔸عضو شورای سیاستگذاری ستاد پزشکیان: پزشکیان دغدغه ح
دیکتاتوری جماعت تمامیت خواه شروع شد!
همینها منتقد حاکمیت یکدست و یک پارچه هستند!؟
🆔 @h_falahati
نشست هویت طلبگی ٣.mp3
29.95M
نشست #هویت_طلبگی
ماهیت شناسی صنف روحانیت
مولفه های هویت ساز در #روحانیت
شناخت دین
ترویج دین
اقامه دین
#هویتطلبگی
#ویژه_طلاب
#حوزهوروحانیت
🆔 @h_falahati
مرور کتاب دغدغه های فرهنگی ٧.mp3
38.34M
#بازخوانی تحلیلی کتاب #دغدغههایفرهنگیرهبری
موانع، چالشها و تهدیدهای درونی
سایش گفتمانی انقلابیها، اشاعه فرهنگ خودی، برخی مباحث انتخاباتی
#جلسه_هفتم
#منظومه_رهبری
🆔 @h_falahati
نشست هویت طلبگی ٢.mp3
26.44M
نشست #هویت_طلبگی
تاریخچه شکل گیری صنف روحانیت و #دورانانقلاباسلامی
#هویتطلبگی
#ویژه_طلاب
#حوزهوروحانیت
🆔 @h_falahati
کتاب-چهار-گفتار.pdf
3.41M
#پیشنهاد_مطالعه
کتاب تحلیلی از اهداف قیام امام حسین ع در بیان رهبری
#منظومه_رهبری
#محرم
#امام_حسینع
🆔 @h_falahati
⭕️ دکتر جلیلی: شعارهای انتخاباتی ما فراگیر و ملی بود و میتواند نه تنها رقیب مزاحم نباشد بلکه رفیق حامی باشد
دکتر سعید #جلیلی در جمع اعضای ستادهای استانی:
🔹انتخابات به معنای تعطیل کردن احساس مسئولیت قبل و بعد روز رای گیری نیست بلکه انتخابات به معنای تاکید بر حق و وظیفه مشارکت ،برای تمام آحاد مردم است.
🔹عزم ما بر مشارکت فعال در چهارچوب اخلاق و قانون است.
🔹در ایام بعد از انتخابات هم سلوک سیاسی متفاوت و ممتازی را به نمایش خواهیم گذاشت.
🔹در مردم سالاری دینی از رقابتهای دشمنانه و کینه توزانه خبری نیست.
🔹اگر کسی از گفتمان دولت سایه احساس خطر میکند قطعا با معنا و مبانی آن آشنا نیست.
🔹برنامههای خود را برای مشارکت متشکل تودههای میلیونی هواداران اعلام خواهیم کرد.
🔹هر جایی که لازم باشد از عملکرد دولت آقای پزشکیان دفاع کنیم، بی هیچ ملاحظهای از ایشان و دولتش دفاع خواهیم کرد.
🔹اگر اقدام درستی در دولت برادرمان آقای پزشکیان دیدیم و حمایت نکردیم، قطعاً در پیشگاه خدا معاقب خواهیم بود.
ـــــــــــــــــــــــ
🆔 @h_falahati
❌" کار تمام است "
خاطرات هاشمی رفسنجانی:
(۲۹ دی ۱۳۸۰)
🔖دكتر [حسن] روحانى، [دبیر شورای عالی امنیت ملی] آمد.گفت،در ملاقات با آقاى [سیدمحمد] خاتمى، [رییس جمهور]، ايشان را ناراحت ديده و گفته است كه از نامزدشدن در دور دوم رياست جمهورى پشيمان است و مىترسد كه نتواند دوره را به سر رساند؛چون با توجه به نزاعها و اختلاف نظر با رهبرى،كار مهمى نمىتواند انجام دهد.گفت، در جريان ۱۸ تير [۱۳۷۸] كوى دانشگاه، بعضى از افراد دوم خردادى، مثل [سعید] حجاريان و [فریدون] وردىنژاد،معتقد بودند كه كار حاكميت تمام است و دانشجويان برنامه تظاهرات صريح و وسيع عليه رهبرى داشتند كه با دخالت سپاه و بسيج خنثى شد.
گفت، اكنون وزارت امورخارجه و سپاه، بر سر حضور در افغانستان تعارض دارند و در جلسه دبيرخانه [شورای عالی امنیت ملی]، بينآقایان [محسن] امينزاده، [معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه] و [قاسم] سليمانى، [فرمانده نیروی قدس]، درگيرى لفظي پيشآمده و آمريكاييان و غرب از نظر وزارت امورخارجه حمايت مىكنند و بنا دارند مانع حضور سپاه شوند و نظر رهبرى اين است كه سپاه، حضور مؤثر داشته باشد.🔖
( عکس برشی است از مطلبی در مجله #آگاهی_نو )
#جریانشناسی
#جریاناصلاحات
🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
🔰هدایتگری عاشورا و مسوولیتپذیری اجتماعی حامد فلاحتی ___________________________________ قسمت اول
🔰هدایتگری عاشورا و مسوولیتپذیری اجتماعی
حامدفلاحتی
_______________________
قسمت دوم
🔻پیام مهم عاشورای اباعبدالله الحسین ع منطق مسوولیت پذیری اجتماعی است.
ایشان در خطبه منی صاحبه و تابعین را نسبت به سکوت در برابر مفاسد و مظالم حاکمیت سرزنش می کنند و می فرمایند مجاری امور و مسند حکم الهی بایدبه دست علمای امت باشد.
علمای امت باید در برابر انحرافات از خود حساسیت نشان دهند!
🔻 چرا علمای امت و صحابه و تابعین در دوگانه امام حسین ع انتخاب عافیت طلبانه دارند!؟
دوگانه ای که در طرح امام حسین ع هست انتخاب بین اسلام مسوولانه و اسلام عافیت طلبانه است!؟
🔻گره ماجرا باید در تعلقات و دغدغه ها جستجو شود!
انسان موجود علقهمدار و انسگیرنده است!
انسها و علقه های انسان حقیقت عینی او را می سازند و نشاندهنده این حقیقت هستند که او مجموعه ای از علقهها و وابستگیها است.
علقهها سه پیامد برای انسان دارند:
_خودفراموشی و ناآگاهی از خود
_برهم خوردن ارزشهای انسان
_غفلت و گم کردن هدف
این سه پیامد انسان را از اسلام مسوولانه به اسلام عافیت طلبانه سوق میدهد.
🔻افرادی که نمی توانند از عقله های خود برای انتخابهای متعالی بگذرند محکوم به اسلام عافیتطلبانه هستند.
زندگی غربی و منفعتطلبی ناشی از فردگرایی افراطی در آن آرام آرام چنین انسانهایی می سازد.
والسلام علی عباد الله الصالحین
#محرم
#امام_حسینع
🆔 @h_falahati
🔹 من «جلیلیچی» نیستم. سال ۹۲ به او رای ندادم. دور اول انتخابات همین امسال هم به او رای ندادم. به ضعفها و محدودیتهای او در مقام یک سیاستمرد واقفم. اما حالا که پس از سه هفته ممنوعیت سخن گفتن درباره نامزدهای انتخاباتی امکان نوشتن یافته ام دوست دارم از او بنویسم.
🔹 از سعید جلیلی که به نحو کمنظیری نماینده بخش بزرگی از فضیلتها و زیباییهای انقلاب اسلامی پنجاه و هفت در سیاست ملی ماست.اگر آرمان پنجاه و هفت پیوند یافتن و بلکه یگانه شدن دین و سیاست در متن حیات مدنی بود، این یگانگی نخست باید در وجود سیاستمرد محقق شود. جلیلی به وضوح مصداق این معناست.
🔹 پیشتر نوشتم که مهمترین میراث شهید رییسی سیاست تقواست و اینک باید افزود که میراثدار او از این جهت بیشک سعید جلیلی است. با این ملاحظه که آنچه برای سید شهید با شمّ و غریزه محقق بود، برای جلیلی با نحوی تفصیل و نظرورزی همراه شده است. نحوی درک سازوار مبتنی بر دیانت از سیاست و مقاومت و عدالت که در جزئیات مشی عملی و زیست شخصی نیز متبلور است. و این فقط مربوط به امور کلان سیاست نیست؛
🔹شاید به چشم کسانی خرد و کم اهمیت به نظر برسد، برای من اما اینکه سیاستمداری داریم که در اوج مشاجره پینگیپنگی مناظره دونفره، وقتی رقیب قرآن میخواند، ملتزم به امر «فاستمعوا له و انصتوا» لب از سخن میبندد، قیمتی است.
🔹اینکه مجاهد جانبازی داریم که زخم و جراحت خود را محمل تبلیغ سیاسی قرار نمیدهد (شاید هنوز هم بسیاری از مردم جانباز بودن او را ندانند) ارزشمند است. اینکه نامزد انتخاباتی داریم که در نحوه عمل خود، در گفتن و نگفتن، در رفتن و ماندن، بیش از هر چیزی حجت شرعی را در نظر میآورد همان لحظه طلایی سیاست پنجاه و هفتی است.جلیلی امروز خیلی بیش از گذشته در منظر و مرئی وجدان ایرانی ما حاضر است.
🔹میدانم که بابت جمله بعدی ملامت و تمسخر خواهم شد اما چه باک؟ این وجدان ایرانی هر چند به او رأی ندهد اما عمیقا دوستش دارد. همچون شمایلی از فضیلتهای بنیادینی که مدینه ما را برافراشته است: تقوا، شجاعت، سلامت، سادهزیستی و مردمداری. ممکن است بسیاری بترسند و ترجیح دهند که در این شرایط سخت و خطرناک چون اویی سکان کشور را به دست نگیرد. اما این ترس به خلاف تصور همراه با نفرت نیست. تلاش دو هفته اخیر برای نفرت ساختن حول جلیلی موفق نبود (به خلاف مورد احمدی نژاد در سال هشتاد و هشت).
🔹فضیلت و تقوا چیزی نیست که از نظر انسان ایرانی نکتهسنج مخفی بماند و او کسی را که به این زیور آراسته است، نمیتواند دشمن بدارد.همچنین این ترس چندان مربوط به ویژگیهای شخصی جلیلی نیست در واقع این ترس، ترس از تنگ شدن زندگی و مجال و امکانهای آن (خواه در پرتو سیاست حجاب و محدودیت اینترنت یا نزاع با قدرت های جهانی) به حفره های بزرگی در کلیت سیاست انقلابی باز میگردد.
🔹 بار دیگر مسائل جلیلی را به یاد آوریم اینکه جلیلی زبان تخاطب با بخش مهمی از مردم را ندارد؛ اینکه ایدههای در نسبت با تکثر واقعاً موجود در ایران امروز ندارد؛ اینکه ایده آزادی در منظومه او جای روشنی ندارد و اینکه ایده امکان پیشرفت بدون همراهی با هژمونی غرب هنوز اعتماد و امید چندانی بر نمی انگیزد؛ جملگی به کاستیهای اساسی نیروی انقلاب و گفتار و طرح سیاسی آن بازمیگردد.
🔹 اگر این خللها زیر عبای پوشاننده شهید رییسی و سیادت و صفا و معنویت او از نظر مخفی شده بود که البته چندان هم نشده بود به معنای حل و فصل آنها نبود و مسیر آینده مسیر در انداختن طرحی نو و حل و فصل واقعی این کاستی هاست. با مشاجره ملال آور تعیین مقصر و سرزنش متقابل در میان نیروهای انقلابی گامی به پیش برداشته نمی شود.
🔹شمایل محبوب و دوست داشتنی جلیلی اینک به مثابه یک سرمایه سیاسی متعلق به نیروهای انقلاب است. من تصور میکنم روند وقایع ماهها و سالهای پیش رو ارزش اجتماعی این سرمایه را بالاتر نیز خواهد برد. اما گشایش آینده ما در هزینه کردن مسرفانه این سرمایه نیست در تلاش جدی و سخت کوشانه و بیرحمانه برای حل مسائلی است که موجد ترس فوق الذکر میشود. کاش سعید جلیلی خود به محور این تلاش تبدیل شود.
✍سجاد صفارهرندی(عضو هیئت مدیره پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی)
🆔 @h_falahati