eitaa logo
حامد فلاحتی
1.2هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
3.8هزار ویدیو
224 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نقش زیارت امام رضا علیه السلام در شکل‌گیری جغرافیای شیعه 🆔 @h_falahati
راهنمای سیر مطالعاتی آثار آیت الله مصباح یزدی.pdf
1.49M
📘راهنمای سیر مطالعاتی آثار آیت الله مصباح یزدی رحمه الله 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس عرب: 📍با توهین به ایران و مقایسه این کشور با اسرائیل شرافت خودتان را زیر سوال نبرید، این حرف‌های شما زشت و بیخود است... 🖋جوانک مجری مانند بسیاری رسانه‌ای های دست‌نشانده غربی دارای افکار پوچ و بی‌خاصیت است. با یک مقایسه احمقانه سعی در مخدوش کردن ایران داشت که کارشناس عرب جواب او را داد. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازهم مغالطه دوقطبی‌سازی! حضرت عباسی با امنیت شوخی نکنید! دیروز آقای ظریف، وزیر سابق امور خارجه در یک نشست دانشجویی که با عنوان «‌نظم جدید در دنیا‌» برگزار شده بود، گفت: «‌موشک مهم است به ابالفضل مهم است، به خدا مهم است. اما مردم مهم‌تر هستند»! این بخش از سخنان ایشان به‌گونه‌ای است که انگار تلاش متخصصان نظامی ایران برای ساخت موشک، به معنای کم‌اهمیت دانستن مردم است! باید از ایشان پرسید؛ آقای ظریف چه کسی گفته است موشک مهم‌تر از مردم است که جنابعالی احساس تکلیف کرده‌اید این تلقی را به زعم خود اصلاح کنید؟! مگر «‌موشک» و «‌مردم‌» در دو نقطه مقابل و متضاد با یکدیگر قرار دارند که توجه به یکی از آن دو به معنای کم‌اهمیت دانستن دیگری باشد؟! موشک برای حفظ جان مردم است. مگر برای شما، جان و مال و نوامیس مردم اهمیتی ندارد؟! پس چرا توان موشکی را که برای حفظ جان مردم است را در مقابل مردم و اهمیت دادن به مردم قرار می‌دهید؟! اینطور نکنید! با امنیت مردم بازی نکنید! جای برجام‌تون هنوز درد می‌کند! اقتصاد را نابود کردید، حضرت عباسی امنیت شوخی بردار نیست، بزارید این یکی لااقل بماند، خواهش میکنم! ابوحسین 🖋 اگر آقای پزشکیان تنش دوست ندارد بهتر است زودتر این کنشگری های ضدامنیت ملی کشور را تمام کند. بخش امنیتی کشور تصمیم به فروش فاتح به روسیه گرفته و این معنای روشنی برای اروپا دارد. ظریف هم علت این کار را می داند. پس این پالس برای چه کسانی است. در کل در این وضعیت تصمیم‌گیری این دولت کجای استراتژی‌های نظام است. حیرانیم که برخی در کشور چه فکر می‌کنند. 🆔 @h_falahati
‍ درباره سخن ناروای آقای پناهیان 🔹بی دقتی آقای پناهیان در اظهار نظر اخیر درباره روزنامه کیهان، موجب ذوقمرگی رسانه های زنجیره ای یی شد که اتفاقا ماموریت اصلی آنها دوقطبی سازی در کشور است. 🔻 نگاهی به رسانه هایی که از سخن نسنجیده و ناروای آقای پناهیان استقبال کردند، نشان می دهد این خطیب محترم دچار خطای تشخیص شده و به سمت جبهه خودی شلیک کرده است. 🔹استقبال کنندگان، همان هایی هستند که اتفاقا خود را در قطب معارضه و تحریف و تخریب نظام و انقلاب تعریف کرده اند. 🔻دو قطبی سازی را باید تعریف کرد و گرنه رهزن عقلانیت و انصاف می شود. دوقطبی سازی، مذموم و مطرود است، در عین حال نمی توان تقابل اساسی جریان تبیین و روشنگری با جریان تحریف و تشکیک و تخریب محکمات انقلاب اسلامی را با دوقطبی سازی اشتباه گرفت. 🔹ایشان اگر دقت به خرج می داد، می دید که کیهان طی دو ماه گذشته در کنار برخی انتقاد ها، موثرترین حمایت ها را از آقای پزشکیان داشته که در آرشیو این روزنامه موجود است. در عین خال، استدلال کیهان روشن است: این که کابینه را مقدس سازی نکنند و مسئولیت و عملکرد آن را پای رهبری ننویسند. 🔻کیهان، هم آقای پزشکیان را از برخی همراهان ناهمراه بر حذر داشته است و هم تاکید دارد که اگر جریان نفاق فرصت یابد به نام وفاق، نفوذ و مهره چینی کند، فرصت خدمتگزاری دولت را نابود خواهد ساخت و این، خسارت غیر قابل جبران، نباید اتفاق بیفتد. رویکرد کیهان، ترجیح برخورد صادقانه، بر برخورد مجامله آمیز و منافقانه است. 🔹این نکته مهم را باید یادآور شد که به تصریح امیر مومنان (ع)، «کثرت وفاق، نفاق است». و نیز، این بیان حکیمانه از آن حضرت است که فرمود: «به خدا چون كفتار نباشم كه با آهنگ به خوابش كنند و فريبش دهند و شكارش كنند. من تا زنده ام به يارى جوينده حقّ، رويگردان از آن را، و با فرمانبر يكدل، نافرمان بد دل را می زنم.» 🔻 سخن اخیر آقای پناهیان، بی انصافی بود و امید که ایشان، این اظهار نظر نسنجیده را که احتمالا از سر سهو لسان بوده، جبران کند. محمد ایمانی 🖋 تامل در رویه سخنوری این روزهای این خطیب محترم که شخصا بارها از مواضع او دفاع کرده ام مهم و درس آموز است. ابتدا گمانم در موضوعات انتخاب شده در محرم واقعا دیدن یک مشکل اجتماعی در بین حزب‌اللهی‌ها بود اما هرچه گذشت مصداق یابی‌های ایشان نوع سخن را روشن‌تر کرد. هنوز صبورانه به احترام این استاد معظم و خطیب ارزشمند سکوت میکنم هرچند پاسخهای محترمانه‌ای به برخی سخنانشان در محرم دادم. اما ظاهرا این شلیک برعکس ایشان در آینده فکری خودش هم تاثیراتی داشته باشد. بقیه بماند به وقت دیگر... 🆔 @h_falahati
چقدر گاه این اشتباهات هزینه‌ساز است. ابتدا علیه جریان حزب‌اللهی که با فکر و اندیشه به کاندیدایی رسید که (بخاطر مزیت‌هایی که در او بود)، آمدید اتهام تحجر را گسترده کردید. حال همراه با کسانی که به جریان حزب‌اللهی می‌گویند طالبان! اتهام دوقطبی می زنید!؟ همه اینها هم به اسم وفاق و اینکه رضایت رهبری در همکاری است، صورت می‌گیرد. افسوس.. گمانمان آن بود که آقازاده‌های محترم دیدگاه‌های خودشان را در مجازی می‌گویند و نظرات شما اینطور نیست. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشنهاد خوبی است. مگر مطالبه رهبری ساماندهی به مجازی و رسانه‌ها نبوده است!؟ چرا آقای رئیس مجلس که چهارسال است در مجلس هستند این کار را نکردند؟! راستی معیار دوقطبی چیست؟ آراء حضرتعالی در این زمینه؟! باید ببینیم شما در این باب چه نظری دارید. شما با عملکرد ضعیف و مبهم خود در انتخابات این دوقطبی را شکل ندادید؟ بعد از انتخابات به جریان حزب‌اللهی انگ تحجر نزدید؟ رهبری نفرمودند مطالبه یک کار در راس جبهه فرهنگی انقلاب است؟ رهبری نفرمودند به جریان مطالبه‌گر انگ نزنید؟ سوالات زیاد است چرا فکر می‌کنید محور تحلیل هستید! زمان بازبینی در اندیشه‌های شما نیست؟ شما که عَلَم گفتگو دارید نمی خواهید حرف جریان فاضل و اندیشمند درون جبهه انقلاب را بشنوید. باشد این هم بعنوان یک رفتار بد دیگر از سوی برخی که با مخالف خود اینگونه سخن می‌گویند. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 همه خوبن، دوقطبی نکنید! خطّی که معاویه ترویج می‌کرد... قابل توجه یک عده افرادی که تا حرف می زنیم میگن دو قطبی نکنید. هردو قطبی باطل نیست. این پیش فرض که همه انقلابی هستند و همه خوبند را از کجا آوردید؟ 🆔 @h_falahati
واکنش رهبر معظم انقلاب به ((اشتی ملی خاتمی)) مورخه 27بهمن 1395: حالا یک عدّه‌ای یاد گرفته‌اند تعبیرات «آشتی ملّی، آشتی ملّی» [را گفتن]؛ این حرفها به نظر من معنی ندارد؛ مردم مجتمعند، با هم متّحدند؛ آنجایی که پای اسلام در میان است، پای ایران در میان است، پای استقلال در میان است، پای ایستادگی در مقابل دشمن در میان است، مردم با همه‌ی وجودشان ایستاده‌اند. ممکن است در فلان مسئله‌ی سیاسی دو نفر با هم اختلاف نظر داشته باشند [امّا] تأثیری نمیگذارد. چرا میگویید آشتی؟ مگر قهرند که بیایند با هم آشتی کنند؟ این تعبیرات را روزنامه‌ها پَروبال میدهند، متوجّه نیستند که اشکال ایجاد میکند. وقتی شما میگویید آشتی، مثل این است که یک قهری وجود دارد؛ [درحالی‌که] قهری وجود ندارد. بله، مردم ما با آن کسانی که به روز عاشورا اهانت کردند قهرند. ملّت با آنهایی که روز عاشورا، با قساوت، با لودگی، با بی‌حیایی آمدند جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر است. با اینها آشتی هم نمیکنیم، و با آن کسانی که با اصل انقلاب بدند، میگویند اصل نظام هدف ما است، میگویند انتخابات بهانه‌ی ما است؛ که البتّه آنها عدّه‌ی معدودی‌اند، عدّه‌ی کمی‌اند؛ در مقابل اقیانوس عظیم ملّت ایران آنها یک قطره‌اند؛ چیزی نیستند. این اقیانوس با یکدیگر منسجم و متّحد است؛ این اتّحاد وجود دارد و باید وجود داشته باشد و روزبه‌روز باید تقویت بشود. 🔻بهتر است آن آقایی که معتقد است بچه های حزب‌اللهی حرفهای رهبری را نمی‌خوانند کمی از آن اوج!! پایین بیاید و کلمات رهبری را بخوانند. ما دشمن ایشان نیستیم ولی سخن وفاق و آشتی و دوقطبی نسازید ایشان یک طرف را می نوازد و به دیگری تازیانه می‌زند!؟ این خودش دوقطبی سازی نیست؟ 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️وفاق ملی همان آشتی ملی است! از آستین انقلاب حرف لیبرالهای بی‌اعتقاد به مبانی انقلاب بیرون زده است نامش هم این است که رهبری رضایت ندارد!؟ ❗️ عجیب است! چند شب پیش بچه‌حزب‌اللهی که مسوولیت هم داشته و دارد نصیحت میکرد که چون مطالبه متر و معیار ندارد مردم را از مطالبه زده نکنید! سعی کنید به دولت کمک کنید(یعنی گیر ندهید همکاری کنید؟ حتی در کارهای غلط گویا؟!) خیلی عجیب هستند عده‌ای خیلی مدعی هستند عده‌ای 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️ فتنه‌گر دیروز، معاون حقوقی امروز 🔺 ایشون که در فیلم می‌بینید جناب مجید انصاری هستند که تو سال ۸۸ میگه: «تا آخر کنار میرحسین موسوی ایستاده!» 🖋 آقای خطیب توانمند و اندیشمند! چگونه می‌شود با این عناصر وفاق کرد؟ چگونه اگر علیه اینها بگوییم و دم بزنیم ما دوقطبی سازیم؟ 🆔 @h_falahati
1⃣ دوستان می‌گویند حاج‌آقا شما به کار علمی بپردازید همان بیانات شهید مطهری و بهشتی و... این کارها سیاسی است؟!! 2⃣ چطور می‌شود عده‌ای دنبال حذف زاکانی از شهرداری به دلایل واهی هستند! اتفاقی یک عده محرم به بچه انقلابی‌ها تاختند و متحجر خواندند؟! همینطور اتفاقی در جریان بررسی کابینه یک عده منتقد و اهل بررسی را مخالف رهبری جلوه‌ دادند؟! همینطور اتفاقی هم یک خطیبی در هیئت محفلی در مشهد یک دورهمی شکل دادند و گفتند ببندید و جمعشان کنید اینها دوقطبی‌سازند؟! 3⃣ همه اینها اتفاقی است؟! نمی دانم چرا وقتی جبهه مقاومت نیاز به ما دارد و ما دچار تعلل هستیم صدای سید مقاومت هم درآمد! این حوادث رخ می‌دهد و آقایان خود را ابراندیشمندان انقلاب هم می‌دانند؟ به اسرائیل تنفس می‌دهید؟ حرف گزاف زدن حرف بی موقع زدن از بصیرت است؟ 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدرت تشخیص سخنان رهبری را داشته باشیم و اصلی و فرعی کنیم! شان نزول سخنان و جایگاه آنرا تشخیص دهیم نمی توانیم از دیگران که متبحر هستند بپرسیم. این سخنان مربوط به قبل از انتخابات مجلس سال گذشته است که دوقطبی کاذبی شکل گرفت و برخی سلیقه‌ها در آن بیش از حد نقد در حد انشقاق رشد کرد برای آن جهت رهبری تذکر دادند. مساله فتنه حجاب و فتنه ٨٨ سلیقه نیست. انقلاب سلیقه نیست. عجیب هستند برخی این همتی که در تذکر به حقیر دارید برای فهم کلمات رهبری بگذارید حتما به نقطه مطلوب می‌رسید ان‌شاءالله 🆔 @h_falahati
ملاک دوقطبی‌های کاذب در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی 🔻🔻🔻 ▫️رهبر حکیم انقلاب در دیدار با بسیجیان(۱۴۰۲/۹/۸) ملاک دوقطبی کاذب را بیان کردند: از بپرهیزید. در کشور مدام دوقطبی درست میکنند: طرف‌دار زید، طرف‌دار عمرو؛ طرف‌دار فلان فکر، طرف‌دار [فلان]؛ این حرفها چیست! آن کسانی که شما را، شما را، شما را، شما را، را، این چیزها را قبول دارند، برادر شما هستند، حالا گیرم یک اختلاف‌سلیقه‌ای هم با شما داشته باشند. یکی از چیزهایی که انسان واقعاً باید از آن شِکوه کند و گله کند، بعضی از اظهارات در این فضای مجازی است؛ سر یک چیز بیخود، این به آن می‌پرد، آن به این می‌پرد! پرهیز کنید؛ شما که بسیجی هستید [این کار را] نکنید. 🔶حاشیه روزنه بعد از اتفاقات تلخ انتخابات اخیر که با تخریب دو طرفه فراگیر طرفداران دو کاندیدای انقلابی علیه یکدیگر همراه بود و رأی‌آوری کاندیدای رقیب را به دنبال داشت، عده‌ای از هسته سخت دو اردوگاه انتخاباتی همچنان آن نزاع‌ها را ادامه داده‌اند و هر روز یک طعنه و کنایه جدیدی تولید می‌شود! عجیب‌تر از تحرکات مجازی جوان‌ها، اقدامات برخی چهره‌های با سابقه جریان انقلابی است که مع الاسف به روی آورده‌اند! نمونه مهم این طیف، برخی خطبای ارجمند هستند که گاه در توصیف گفتمان مطالبی بیان می کنند که پیکان آن هجمه به حزب‌الهی‌ها است و موجب تفرقه و حاشیه در جبهه مؤمنین می شود و گاهی دیگر در مذمت دوقطبی‌سازی سخن می‌گویند که مورد خوشایند رسانه‌های برجامی واقع شده است! حتما تحجر در تضاد با انقلابی‌گری است و اصولا امام این ادبیات را در توصیف ولایتی‌های سکولار تولید کردند و همیشه باید مراقب این خطر باشیم. چنان که دوقطبی‌سازی کاذب هم خطری بزرگ و مستمر است. اما خوب است برای موضع‌گیری‌های مان داشته باشیم و بهترین ملاک مراجعه به محکمات و تصریحات امام و آقا ست. بر اساس بیانات آقا، اختلافات بی‌مبنا و سلیقه‌ای را باید کنار گذاشت! بر این اساس، تمام موضع‌گیری‌های درون‌گروهی برخی حضرات صاحب تریبون که تمام توان و تمرکز شان را بر کوبیدن برادران انقلابی خود قرار داده‌اند، برخلاف نظر آقا و مصداق نهی صریح ایشان است! بله برادر عزیز! خود شما که با تمسک به ادعای نفی دوقطبی‌سازی، یک گروه انقلابی‌ها را می کوبی، برخلاف نظر آقا داری حرکت می‌کنی! رهبر عزیزمان ملاک دوقطبی‌سازی را شفاف بیان کرده‌اند؛ با چه کسانی نباید دوقطبی‌سازی کرد؟ با کسانی که مبانی و اصول و دین و انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند! حالا سؤال اساسی آن است که، اگر کسانی این چیزها را قبول نداشته باشند چه؟ با آنها هم نباید فاصله‌گذاری کرد؟ قطعا و حتما باید مرزبندی و موضع‌گیری‌ داشت. برخی نظرپراکنی‌های ناپخته بعضی عزیزان نشان‌گر آن است که اطلاع دقیق و درستی از مبانی اسلام ناب و دیدگاه‌های امام و آقا ندارند. این دوستان برای حفظ دین‌شان هم که شده خوب است قبل از اظهارنظر در موضوعات حساس _که گاهی احساسات عده زیادی از مؤمنین را جریحه‌دار می‌کند و هیچ مبنای درستی هم ندارد_ به مبانی و محکمات امام و رهبری مراجعه کنند یا از اهل اطلاع بپرسند. کانال روزنه 🆔 @h_falahati
1_3.pdf
322.9K
❓تاریخ هجوم به خانه حضرت زهرا(س) و شهادت حضرت محسن(ع) چه زمانی بود!؟ 📒نوشتاری از استاد شیخ محمدهادی (مدرس درس خارج تاریخ اسلام) 🔺نتیجه این : از بررسي مجموع حوادث و از كنار هم نهادن آنها، به ويژه حضور بريده در سپاه اسامه و خودداري وي از بيعت با ابي‌بكر، پس از بازگشت از مؤته، مي‌توان نتيجه گرفت كه حمله و هجوم به خانه علي(ع) و فاطمه(س) كه در پي آن، بيعت اجباري از علي(ع) صورت گرفت، حدود، 50 روز يا 75 روزپس از رحلت حضرت رسول‌اكرم(ص) بوده است، و اين نشان مي‌دهد كه اميرمؤمنان(ع) در اين مدت، مقاومت كرده و در نهايت، بيعت او با تأخير و اكراه صورت گرفته است. کشکول ناب حوزوی 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کتاب شوریدگی در تذبذب 📔سازمان مجاهدین خلق از آغاز تا پایان 🖊نویسنده سید حمید روحانی 🆔 @h_falahati
🔰آقای پناهیان کدام طرف ایستاده‌اید؟! 🔸۱۹ شهریور ۱۳۹۹ که برای دفاع از آقای پناهیان در مقابل هجمه ناجوانمردانه رسانه‌های زنجیره‌ای و لشگر مجازی‌شان و حتی برخی جریان‌های داخل جبهه انقلاب نوشتیم و توصیه به رعایت «انصاف» و «اخلاق» کردیم؛ فکرش را هم نمی‌کردیم که حدود ۴ سال بعد در ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ آقای پناهیان (احتمالا ناخواسته و شاید با مشورت و آدرس غلط برخی اطرافیان) به همان سو بروند و با سخنانی که از یک روحانی بعید به نظر می‌رسد، آرزوهای چندین و چند ساله دشمنان تابلودار انقلاب علیه کیهان را تکرار کنند! 🔸«الدهرُ يَومان: يومٌ لكَ و يومٌ علَيكَ»، روزگار دو روز است؛ روزی با تو و روزی بر تو. این کلام مولا را ما سال‌هاست در کیهان زندگی کرده‌ایم. نه از تعریف و تمجید افراد سرمست شدیم و نه از تقابل و طعنه همان افراد هراسان. سال‌هاست که به تقابل و طعنه و بدگوئی مخالفان کمترین اهمیتی نداده‌ایم، بنابراین بدیهی است که اظهارات آقای پناهیان را که در مقایسه با آنها بسیار ناچیز است، نادیده می‌گیریم و به آن اهمیتی نمی‌دهیم. ولی کاش آقای پناهیان سخنان اخیر خود را با تبلیغات مشابه رسانه‌های بیگانه علیه کیهان به مقایسه بنشیند و اگر تفاوتی در آن دید، ما را هم بی‌خبر نگذارد! 🔸کلی‌گویی کار آسانی است. انتظار آن بود که آقای پناهیان به جای کلی‌گویی، دقیقاً بفرمایند کیهان در کجا و چگونه دوقطبی‌سازی کرده است؟! کیهان به این فریب که تمام وزیران معرفی شده با هماهنگی و نظر مثبت حضرت آقا انتخاب شده‌اند اعتراض کرد و در حالی که خواص در مقابل این فریب خطرناک سکوت کرده بودند، اسناد و دلایل محکمی بر بطلان آن ارائه کرد. آیا سخنان اخیر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «بیشتر وزرای معرفی شده را نمی‌شناختم و نظری ندادم» تأییدی بر ادعای ما نبود؟ 🔸کیهان به حضور زاویه‌دارها در برخی پست‌های حساس اعتراض کرد، یعنی دقیقاً از دستورالعمل رهبر معظم انقلاب به آقای رئیس‌جمهور پیروی کرد. کجای این اقدام کیهان دوقطبی‌سازی است؟! کیهان در دفاع از دستاوردهای ۳ ساله شهید رئيسی اعلام کرد که دولت آن شهید بزرگوار اسب زین شده به دولت چهاردهم تحویل داده است و به فهرست بلند بالایی از این دستاوردها اشاره کرد. آیا دفاع از شهید رئیسی در مقابل هجوم ناجوانمردانه گروهی از مدعیان اصلاحات، دوقطبی‌سازی است؟! 🔸کیهان در گزارشی مستند تاکید کرد که به کارگیری افراد زاویه‌دار و بیگانه با انقلاب «وفاق ملی» نیست. این نیز تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و هست که در کمتر از دو ماه از روی کار آمدن دولت جدید؛ سه مرتبه و در سه سخنرانی مجزا به تفصیل نسبت به انتصاب افراد بدسابقه و بیگانه با انقلاب هشدار داده‌اند. کجای این کار دوقطبی‌سازی است؟! آقای پناهیان سخن شما به عنوان یک روحانی انقلابی باید سنجیده و حساب شده باشد. نمی‌خواهیم از کیهان تعریف کنید و از بدگویی‌تان علیه کیهان هم نگران نیستیم ولی از افتادن شما به دام بدخواهان بیم داریم؛ به خاطر خودتان و نه خودمان. ما دوستدار شما هستیم و نمی‌خواهیم ببینیم اظهارات شما با تشویق و حمایت دشمنان نظام و اسلام روبرو شود؛ کسانی که دشمن شما نیز هستند. 🔸مطالبه‌گری؛ دوقطبی‌سازی نیست و منافاتی هم با وفاق و حفظ اتحاد ندارد؛ همانطور که رهبر انقلاب هم ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ فرمودند: «ملّت باید با دولت همراه باشد، اتّحاد را حفظ کند؛ این منافات ندارد با انتقاد کردن یا حرف زدن یا مطالبه کردن؛ اینها اشکالی ندارد… قوای سه‌گانه هم باید با هم متّحد باشند -دولت، مجلس، قوّه‌ی قضائیّه- باز این منافات ندارد با اینکه مجلس در قبال دولت به وظایف خودش عمل کند؛ به وظایف قانون اساسی عمل بکند؛ سؤال کند، مطالبه کند، بخواهد، قانونگذاری کند، استیضاح کند و امثال اینها.» 🔸اگر این موارد دوقطبی‌سازی است پس تکلیف «جهاد تبین» و «جنگ روایت‌ها» و ضرورت دفاع از آموزه‌های انقلاب و … چه می‌شود؟‌ آیا تاکید رهبر انقلاب بر مقابله با مفسدان دوقطب‌سازی است؟! و یا طرد ملی‌گرایان و نهضت آزادی و انجمن حجتیه از سوی حضرت امام دوقطبی‌سازی بوده است؟! 🔸از کیهان به عنوان روزنامه دوقطبی‌ساز سخن گفته‌اید و بعد به روزنامه‌های اطلاعات و جمهوری اسلامی هم اشاره کرده‌اید! چرا از روزنامه‌های زنجیره‌ای مثل هم‌میهن و سازندگی و اعتماد و شرق و … نامی نبرده‌اید؟! آیا نگاهی گذرا به مطالب آنها که کارویژه‌شان نفرت‌پراکنی و دوقطبی‌سازی است در این چند سال انداخته‌اید؟ اگر پاسختان مثبت است، رسم آزادگی چه می‌شود؟ و اگر جوابتان منفی است و از آنها خبر ندارید که، چه عرض کنیم؟! 🔸و بالاخره کیهان یاد گرفته است که خط‌شکن باشد؛ از طعنه‌ها و تهمت‌ها نرنجد و با فشار و تهدید از مسیر خود منحرف نشود و یا شانه خالی نکند و به لطف و عنایت خدای مهربان از این راه باز نمی‌گردد. آقای پناهیان شما از اظهارات نادرست‌تان برمی‌گردید؟ @Kayhan_online @h_falahati
منشور روحانیت، صحیفه امام‌ره، ج٢١، ص٢٨١ 🆔 @h_falahati
وحدت یک ارزش مطلق است یا مقید؟ 🔸️گاهی چنین القا می‌شود که وحدت یک ارزش مطلق است و هر چه انسان‌ها با هم متحدتر باشند، در یک مسیر باشند، نیروهایشان متراکم باشد، بدون هیچ قید و شرطی مطلوب است. وحدت خیلی خوب است اما در صورتی که در راه یک هدف ارزنده‌ای باشد. اگر کسانی اتحاد کنند بر این‌که حقی را احیا کنند، جلوی ظلمی را بگیرند، این بسیار وحدت خوبی است؛ بسیار اتحاد مقدسی است. اما اگر کسانی با هم توطئه و اتحاد کنند بر این‌که حقی را پایمال کنند، ظلمی را شایع کنند، فسادی را رواج بدهند، این وحدت و اتحاد هیچ مطلوبیتی ندارد، به همان اندازه‌ای که خود آن گناه بد است، وحدت آن هم بد است. ۱۳۸۹/۰۵/۲۳ 📱 @mesbahyazdi_ir 🖋فرق با سایرینی که می‌خواهند نقش آفرینی تبیینی داشته باشند در این نقطه نظرات اصولی و مبناگروانه است که در همان دوران این افراد می‌گفتند امثال استاد مصباح و شهید مطهری را قبول داریم ولی تبیین تربیتی ندارند؟! خدا صاحبان فکر و اندیشه را رحمت کند. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 عرفان امام خمینی، عرفان اصیل اسلامی است. ⬅️ عرفان امام، عرفان مبارزه با طاغوت است، نه عرفان انزوا یا عرفان سازش. ⬅️ از عرفان امام، نظریه حکومت دینی و ولایت فقیه بیرون می‌آید. 🔰 : 🟤 امام راحل، هم در وادی سير عملی براساس عرفان و هم در شناخت عرفان عملی و عرفان نظری، جزو سرآمدهای اين قافله هستند و بی‌ترديد از انسان‌های انگشت‌شماری هستند كه می‌توان در طول اين مسيرِ عارفان از آنها نام برد كه هم به درک عرفان نظری رسيدند و هم حقيقت عرفان عملی را شناختند و هم متحقّق به اين دو حقيقت شدند. 🟤 من گمان می‌كنم آن عرفانی كه ما در حوزۀ اديان الهی داريم و انبيای الهی پرچمداران او بودند از نوع عرفان امام رضوان الله تعالی عليه است. گرچه عرفان عملی و نظری‌ای كه عارفان اسلامی و شيعی در طول تاريخ تبيين كردند، متأثر از فرهنگ اسلامی است ولی آنچه ما می‌توانيم به‌عنوان عرفان اصيل از آن ياد كنيم، شبيه همان چيزی است كه شما در انديشه و رفتار امام رضوان الله تعالی عليه می‌بينيد. 🟤 برخلاف بعضی سكولارها كه می‌گويند انبياء كاری با سياست نداشتند، ما پيامبری نمی‌شناسيم كه با سياست كار نداشته باشد! همه انبياء در عين اينكه سرآمد عارفان بودند و مراحل شهود و سلوک را طی كرده بودند و با امر الهی به‌سوی عالم انسانی برای هدایت انسان رجوع كرده بودند، ولی همه‌شان اهل ميدان سياست و مبارزه بودند و جامعه‌پردازی می‌كردند و از سياستمداران بنام تاريخ بشريت به حساب می‌آيند. من گمان می‌كنم عرفان اصيل اسلامی هم همين است، یعنی عرفانی است كه از دلش درآميختن با قدرت و ثروت، برای اصلاح قدرت و ثروت، بيرون می‌آيد، نه انزوا و كناره‌گيری یا سازش. 🟤 آن نگاه عارفانه به جهان كه انسان را به انزوا و كناره‌گيری و گوشه‌نشينی دعوت می‌كند و‌ اهل مبارزه با طاغوت نیست، با عرفان اصيل اسلامی سازگار نيست. گرچه در عرفان اسلامی دعوت به زهد شده، اما اين زهد از دل درآميختن با جهان عبور می‌كند و به‌معنای انزوا و گوشه‌گيری و سازش نيست. 🟤 از انديشه‌ عرفانی امام، نظريه‌ حكومت دينی و ولايت فقيه ناشی شده است؛ یعنی به‌لحاظ عملی، اين انسان عارف دست به يک انقلاب بزرگ در مقياس اجتماعی زدند كه موازنۀ جهانی را به‌نفع مذهب و معنويت تغيير داده و به‌طرف تحقق تمدن نوین اسلامی حرکت کرده است. 🟤 در انديشه‌ عرفانی امام، برخلاف نظريۀ بسياری از عارفان كه انسان را به پرهيز از قدرت و ثروت دعوت می‌كنند، ايشان با ثروت و قدرت، آن هم در مقياس حكومت، درآميختند و بنای يک حكومت جديد را گذاشتند و نوع جديدی از حكومت را در دنيای پيچيدۀ مدرن تأسیس كردند. 🟤 امام خمینی، بر خلاف عرفایی كه صلح كلی هستند (يا منزوی‌اند يا سازش‌كار)، به مبارزه و قتال با کفر و استکبار رو آوردند و صف‌بندی بين حق و باطل را به‌خصوص در مقياس جهانی فعال كردند. ایشان انسان عارفی هستند كه وارد ميدان جهان شدند و فرمودند: "ما تا آخرین نفر و تا آخرین منزل و تا آخرین قطرۀ خون برای اعلای کلمه الله ایستاده‏ایم و برخلاف میل تمامی آنها، حکومت نه شرقی و نه غربی را در اکثر کشورهای جهان پایه‌ریزی خواهیم نمود". (۳۰ دی ۱۳‌۸۸) 🖇 پروندۀ نکته‌ها از آیت‌الله میرباقری دربارۀ (در حال تکمیل و به‌روزرسانی)↙️ https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6568 ☑️ @mirbaqeri_ir 🆔 @h_falahati
‌ 🔴کـاذب‌تـریـن دوقـطـبـی ➖ مادر دوقطبی‌های کاذب در تاریخ انقلاب اسلامی 🌀 کاذب‌ترین دوقطبی از بدو انقلاب تا کنون عبارت است از دوقطبی کاذب دو باند و قبیله سیاسی غرب‌گرا (موسوم به اصلاح‌طلب) و محافظه‌کار (موسوم به اصول‌گرا) ▪️البته این دو قطب کاذب، در درون، یکی هستند، و برخی عناصر مشترک‌شان عبارت است از: قدرت‌طلبی، خشونت، اهانت به منتقد، انقلابی‌ستیزی، منطق‌گریزی، گفتگوگریزی، دفع حداکثری و نداشتن مرزبندی کامل با دشمن ▪️اما بخشی از دوقطبی‌های کاذب متولد شده از این زوج سیاسی از طریق مقابل هم قرار دادن ارزش‌ها👇👇 • دوقطبی کاذب حجاب _ امنیت (با ادعای اینکه اگر دنبال حجاب باشیم امنیت‌مان صدمه می‌بیند، لذا با کشف حجاب کنار بیاییم!! ) در حالی که حجاب، امنیت‌آور است. • دوقطبی کاذب عدالت _ ولایت در حالی که ولایت، پرچم‌دار و طلایه‌دار اقامه عدالت است. • دوقطبی کاذب اصلحیت _ مقبولیت در حالی که اصلحیت مقبولیت‌آور هم هست. • دوقطبی کاذب اصلحیت _ وحدت در حالی که وحدت فقط حول اصلح، قابل تحقق است. • دوقطبی کاذب مقاومت _ اقتدار در حالی که هزینه مقاومت کمتر از سازش است. حجت الاسلام رحمت الله معظمی @r_moazzami @h_falahati
❌ سازمان بورس ❌ به راحتی خوردن آب سه میلیارد بهم وام بده !! ⭕️ آیا مجید عشقی، مدیر نالایق و متخلفی است؟! هرگز !!😎 ✅ کانال ایتا مقداد خداداد 🆔 @meghdad_khodadad 🆔 @h_falahati