تحریمهای اتحادیه اروپا علیه ایران
🔹در ادامه حمایت غرب از اغتشاشات اخیر در ایران، اتحادیه اروپا تحریمهایی علیه ایران اعمال کرد.
@Farsna
🖊 دیگر مسامحه با غرب مستکبر و وحشی معنی ندارد دولت مذاکره را تعطیل و تمامی سفارتها را به سطح کارداری برگرداند و سفرا را به عنوان عناصر نامطلوب تلقی کند!
غیر از این باشد رفتار شما با دولت غربگرای روحانی تفاوتی ندارد و اندیشه و تصمیم منسجمی ندارید!
🆔 @h_falahati
چه پاسخ خوبی داد حمید رسایی به سئوالی در مورد این که: چرا با وجود فیلترینگ در پلتفرمهای فیلتر شده فعالیت میکنید؟
#حسین_دارابی
🖊 این نکته آقای رسایی در پاسخ به یک کاربر و تایید آقای دارابی درست است لکن تطبیق آن مربوط به شان و میزان تاثیرگذاری و نحوه فعالیت افراد دارد بدیهی است بسیاری چنین شانی ندارند.
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 دیدن این کلیپ ضروری است!
❗️ آزمایشی که به شما ثابت میکند چطور میتوانید با دانستن حقیقت، آن را تکذیب کنید و فکر کنید کار درست را انجام میدهید!
اتفاقی که در این فتنه گریبان، قریب به اتفاق کاربران را گرفت و از جانب رسانهها به آنها تحمیل شد!
هنگامی که در برابر رفتارهای غیرمنطقی مقاومت خود را از دست می دهیم و استقلال شخصیتی نداریم!
تاثیر رسانه!
#سواد_رسانه_ای
🆔 @h_falahati
.
💢 گوسفند، نه بیشتر!
♦️تصور می کردیم آمریکایی ها، فقط به عربستان سعودی به چشم "گاو شیرده" نگاه می کنند.
🔹اما نشریه فرانسوی معتقد است آمریکا، کشورهای اروپایی را مثل گلّه گوسفند، به هر سمت که بخواهد، می برد.
♦️گوسفند را البته آخر سر به کشتارگاه می برند.
🔹نشریه گلوبال تایمز هم اخیرا نوشت اوکراین از نگاه آمریکا، فقط گوشت دم توپ است، نه بیشتر و نمی تواند حتی عضو ناتو باشد!
♦️یاد اصلاح طلبانی افتادم که می گفتند آمریکا مثل گاوی است که دیگر کشورها، پستان های او را گرفته و دوشیده اند، اما ما در جمهوری اسلامی، همیشه شاخش را گرفته و درگیر بوده ایم (!)
محمد ایمانی
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چرا شرایط سخت شد؟!
#مرض_غربگرایی نیازمند استغفار است!
🆔 @h_falahati
✅ سطح منازعه انقلاب اسلامی!
حامدفلاحتی
______________________________
نوشتار اول
☀️ و کایّن من نبیّ قاتل معه ربیّون کثیر فماوهنوا لمااصابهم فی سبیل الله...
🔰 این روزها بسیاری از به اصطلاح کارشناسان و محققان علوم انسانی در قالبهای گوناگون در رسانه ها حتی تلویزیون دست به تحلیل هایی از جنس آنچه خوانده اند، زدند و تبعا جمهوری اسلامی را در جایگاه مقصر نشاندند و عامل اصلی این وضعیت اغتشاشی را آرمانها و اهداف انقلاب و عملکرد چهل ساله آن و... دانستند.
در این وضعیت تحلیلی برخی سیاسیون کینه ورز هم ضریب این تحلیل ها را بالا بردند!
اما آنچه واقعیت داستان انقلاب در سطح کلان اجتماعی است، این نکته است که جریان غرب از کورسو امیدهایی مانند ماجرای فوت #مهسا_امینی هم نمی گذرد و یک #جنگ_شناختی و #رسانه ای را با ما از دست نمی دهد!
مساله مهم پاسخ به چرایی این فرصت طلبی است!
این حجم از رصد و شناسایی از نقاط ضعف، در هیچ دوره تاریخی برای حکومت و نظامی رخ نداده است!
🔷 به نظر می رسد که #سطح_منازعه انقلاب با جریان تمدنی غرب به حدی رسیده است که طرف مقابل آخرین حربه های خود بکار می گیرد!
عمق این منازعه از ابتدای انقلاب خیلی قابل درک نبود و برخی افراد از عموم مردم و برخی افراد به اصطلاح خواص قشری نگر این منازعات نظامی و سپس اقتصادی را نتیجه شعارها و اعلامیه های رسمی و ایدئولوژیک انقلاب می دانستند و معتقد به پسروی در آنها شدند!
اما نتیجه آن پسروی ها در حوزه فرهنگ و اقتصاد، فشار بیشتر و عدم حل منازعات در سطح کلان بود! تا جایی که گاه جریان غرب را به پیروزی امیدوارتر کرد!
چرا این منازعات حل نشد؟ به این دلیل که هرگز در این دو نوع نگاه امکان حل منازعه نیست عامل آن هم به رسمیت نشناختن انقلاب توسط غرب است و چرا که غرب موجودیت انقلاب را نافی تمام نرم افزارها و خرده فرهنگ های خود می بیند!
پس انقلاب اصل موجودیت غرب را هدف گرفته است!
هنگامی که ظرفیت منازعه انقلاب تا این سطح رشد کرده و برای آن برنامه و آمادگی کسب کرده است، فعالان و کنشگران داخلی انقلاب باید برای این سطح درگیری خود را آماده سازند!
این مساله فراتر از ساماندهی خدمات رسانی در داخل کشور و حرکت به سوی عدالت است! این مساله نیازمند به ربیّیون و الهیونی دارد خود را وقف نورانیت جامعه و اقامه توحید کرده اند!
این سطح از گفتمان انقلاب مشکل عمومی سازی دارد و خواص سیاسی به فراخور حال خود تاملات قابل قبولی از آن ندارند.
عمومی سازی گفتمان انقلاب یکی از نکاتی است که #شهید_بهشتی در گفتار مراحل انقلاب بدان اشاره دارد.
امید که این سطح از منازعه انقلاب را درک کنیم و به سمت آن حرکت کنیم.
#گفتمان_انقلاب
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #کلیپ_نوشت | اشتباه میکنند...
🔻 رهبر انقلاب: انگیزهی دولتهای خارجی این است که احساس میکنند کشور در حال پیشرفت به سمت قدرت همهجانبه است و این را نمیتوانند تحمّل کنند؛ این را احساس میکنند، میبینند. میبینند که بحمدالله بعضی از گرههای قدیمی در حال گشوده شدن است...
👈🏻 برای اینکه این حرکت را متوقّف کنند، نشستهاند برنامهریزی کردهاند...
📥 سایر کیفیتها👇
https://khl.ink/f/51162
🆔 @h_falahati
🌀 نظرات و تذکّرات استاد شهیدی دربارۀ طرح تغییر متون حوزههای علمیّه
🔸 استاد محمّدتقی شهیدی پس از درس در حلقه درسی خویش، برای جمعی از فضلای حوزۀ علمیّۀ قم، مطالبی دربارۀ طرح تغییر متون حوزوی بیان فرمودند که بدین شرح است:
🔹 در تغییر متون درسی حوزهها، باید نظر مراجع عظام و ارکان حوزه رعایت شود و نظر ایشان بر نظر دیگران، مقدّم است. قوام و بالندگی علمی حوزه به امثالِ آیتالله شبیری زنجانی است و ارائۀ طرح جدید بدون تأمین نظر ایشان، به نظر اینجانب، اشتباه است.
🔹 در این طرح جدید که آن را عِدل طرح قدیم قرار دادهاند، هرچند ما در حسن نیّت برخی از عزیزان -مانند مدیر محترم حوزه- شکّی نداریم؛ امّا در عمل، جمعی از مدیران اجراییِ میانی، اعمال سلیقه کرده و مطابق تخییر، عمل نکردهاند؛ بلکه در عمل، طلّاب را به سوی طرح جدید سوق دادهاند! اگر گفته میشود که مشکل از زیرساختهاست، میتوان نتیجه گرفت که ارائۀ چنین طرحی در شرایط کنونی، صلاح نبودهاست.
🔹 بدون نامبردن از طرح جدید هم میشد برخی کتابهای معتبر مانند «حلقات» را -اگر مراجع بزرگوار، نظر مخالف، ابراز نمیکردند- بدون هیاهو، دستکم در برخی مدارس، پذیرفت؛ در این صورت، حسّاسیّتی نیز برانگیخته نمیشد.
🔹 در کتابهای جدیدی که مطرح شده، کتابهایی مانند «الفائق» و «الشخص الاعتباريّ» را تنها بهعنوان کتابی در کنار کتابهای درسی (و نه جایگزین آنها) میتوان پذیرفت. این دو کتاب، اگرچه نتیجۀ زحمات گروهی از استادان محترم است و در جلسات متعدّد بررسی شده؛ امّا در آن جلسات، سلیقههای مختلف، مطرح بوده و انتخاب مطالب و نظر نهایی، طبق ضوابط مطرح نزد ادارهکنندگان جلسات بودهاست و آن را به تکتکِ اعضا نمیتوان نسبت داد. البتّه، موضوعات خوبی در آنها مطرح و بحث شدهاست؛ امّا به هر حال، من جایگزینشدنِ آنها بهجای برخی کتابهای درسی را صلاح نمیدانم؛ البتّه، اگر بهعنوان متن درسی مستقلّ خوانده شوند، مانعی ندارد.
🔹 از این دو کتاب بگذریم، نگرانی این است که راه برای تدریس کتابهای ضعیف باز شود و این مسئلهای است که در آینده، برای حوزههای علمیّه، خطرناک است.
〰〰〰〰〰〰
📌 بیشتر بخوانید:
🌀 استاد شهیدی: با اینکه #حلقات بدیل اختیاری #کفایه بشود موافقم
https://eitaa.com/manahejj/5577
🌀 استاد شهیدی: حلقات، خوب و مفید است / قبول ندارم متن پیچیده علمیت را بیشتر میکند
https://eitaa.com/manahejj/5580
#تحول_کتب_درسی
#ویژه_طلاب
مناهج
🆔 @h_falahati
جزوات و لوازمالتحریری که از دانشجویان معترض اصفهانی کشف و ضبط شد.
با این تصویر خیلی راحتتر میشه نخبههای اوین رو تصور کرد ☺️
#حسین_دارابی
🖊 آن استاد دانشگاهی که توییت می کند تا آزاد شدن تمامی دانشجویان کلاس درس تشکیل نمی شود!!
خود اغتشاش گر است.
🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
🌀 نظرات و تذکّرات استاد شهیدی دربارۀ طرح تغییر متون حوزههای علمیّه 🔸 استاد محمّدتقی شهیدی پس از د
🌀 رسائل و کفایه سالهاست از متون درسی حوزه حذف شدهاند
🖋 علی مهدوی
❇️ حضرت آیتالله العظمی شبیری زنجانی -دام بقائه- که به راستی در فقاهت و تقوا از سرآمدان و بزرگان محترم حوزههای علمیه شمرده میشوند، دلسوزانه و خیرخواهانه نکاتی را در عظمت و اهمیت رسائل و کفایه و تهدید افت تحصیلی طلاب بر اثر کمرنگشدن این کتب فرمودهاند.
همه بزرگان و همچنین شورای عالی، دغدغهی رشد و اعتلای هرچه بهتر حوزه و روحانیت را دارند؛ لذا سخنان حضرت آیت الله العظمی شبیری نیز در غایت شفقت و دلسوزی و نگرانی برای آیندهی حوزههاست.
👈🏻 اما اگر شورای عالی -یا حتی مسئولین حوزه- خیلی پیشتر از آغاز طرح، چالشهای پیشروی حوزه در نظام آموزشی را برای مراجع و بزرگان حوزه تبیین میکردند، شاهد عدم همراهی برخی بزرگان با طرح تحول نبودیم.
🔹 باید تبیین میشد که سالهاست رسائل و مکاسب و کفایه برای بخش قابل توجهی از بدنهی سطوح عالی، به عنوان کتب درسی حوزه نیست! ولو اسم و امتحانش هست.
🔻 از آنجا که رسائل و کفایه با وجود اهمیت و علمیتی که دارند: به عنوان متن آموزشی نگاشته نشدند، دارای متونی مغلق هستند و انسجام آموزشی لازم بین مطالب آنها نیست تا هندسهی علم اصول را براحتی به طلاب سطوح عالی منتقل کند و افزون بر همه، نوع تحصیلی که طلاب در مدارس آموزش و پرورش داشتهاند، برای آنها ذائقهای ساخته است که نوعا طبع طلاب با کتبی همچون رسائل و کفایه سازگار نیست؛ لذا الزام این کتب بر همهی طلاب در این سطح، موجب سرخوردگی و یأس طلاب در فهم علم اصول میشود؛ مگر عده قلیلی که زحمت فهم این کتب را به جان خریدهاند و با مطالعه و تدرّس و شرح و مباحثه، فراز و نشیبهای فهم آن را بر خود هموار میکنند.
🔺 در مقابل، «کتاب حلقات» علاوه بر اینکه محتوای علم اصول را در سطح بالاتری به طلاب ارائه میدهد، بر سیاق آموزشی و روان نگاشته شده، دارای انسجام محتواست و طلبه متوجه ربط بین مسائل و هندسهی آنها میشود؛ و افزون بر همه، طلبه احساس رشد و یادگیری پیدا میکند.
♨️ حوزه سالهاست با افت شدید تحصیلی مواجه است؛ نه اینکه طلاب نمیخواهند درس بخوانند (که شاید عده قلیلی هم یافت شوند که حال درسخواندن نداشته باشند)؛ اما بسیاری، توان و حوصلهی فهم متون دشوار این کتب را ندارند. لذا سرخورده و آزرده و چه بسا افسرده از اینکه کتاب جایگزینی برای تحصیل رسمی نیست، دل از فهم این کتب بریده و به تلخیصخوانی -آن هم با هدف اخذ نمره قبولی- روی میآورند.
🔹 سالهاست، تعداد قابل توجهی از طلاب آزاد، حتی حاضر به خریدن و تورق کتب رسمی حوزه (یعنی رسائل و مکاسب و کفایه) نیستند؛ و به جای این کتب، به خریدن کتب تلخیص و نمونه سؤال و مطالعهی آنها در شب امتحان روی آوردهاند. تا جایی که در اذهان برخی اینگونه تداعی شده کأنّ علم اصول، علم بیثمر یا کمثمری است!!
🔹 نکتهی بسیار مهم اینکه گزاف نیست اگر بگوییم نود درصد از بدنهی حوزه، نمیتواند با این برنامهی سنگین درسی، با علم اصول مأنوس شود و حتی در اثر الزام آن، از علم اصول منزجر میشود. همانطور که حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی هم فرمودند: «توجّه خاصّ علماء به "کفایة الأصول" سبب شده که این کتاب، متن درسی و جایگزین کتب پیشین گردد و در این میان، هیچ الزامی در کار نبودهاست»؛ لذا این هم صحیح به نظر نمیآید که به هر قیمتی برای آحاد حوزویان یک برنامهی واحد، الزام شود؛ ولو به تبع آن، بسیاری از طلاب، انگیزهی تحصیل را از دست بدهند.
❓اگر یک عده، توان فهم مطالب شیخ یا آخوند رضوان الله تعالی علیهما را نداشته باشند، بهتر نیست کتابی به عنوان بدیل قرار داده شود که کار مرحوم شریعت اصفهانی را برای طلاب امروز انجام دهد و مطالب اصول را قابل فهمتر و سادهتر برای طلاب تبیین کند؟
✅ دغدغهی امروز شورای عالی که در واقع نمایندگان بزرگان حوزه هستند این است که در این دوراهی: یا راضی شوند بسیاری از طلاب، هیچ اصطیادی از علم اصول نداشته باشند یا تدبیری کنند که بدنهی سطوح عالی، حظّ حداکثری و بهرهی لازم را از علم اصول ببرند؛ کما اینکه ورودیهای درس خارج، حکایت از کیفیت علمی خیلی بهتر طلابی دارد که با حلقات، مأنوس بودهاند.
🔹 امیدواریم شورای عالی این دغدغهی خطیر را برای حضرات مراجع از جمله حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی که از سرمایههای کمنظیر حوزههای علمیه هستند تبیین کنند تا ایشان و دیگر بزرگان نیز موافقت و همراهی خود را با این طرح تحولی اعلام کنند.
🔹 همچنین امیدواریم #مرکز_مدیریت که دستاندرکار اجرایی این برنامه هست، ضعفها و برخی اشتباهات و تغایراتی که بین مصوبهی شورای عالی با آنچه در صحنهی واقعیت دارد اجرا میشود را شناسایی و برطرف کنند.
🗂 #تحول_کتب_درسی
#شورای_عالی
#افت_تحصیلی
مناهج
#تحول_حوزه
🆔 @h_falahati
لجاجت های علی آقا اسطوره!!
ظاهرا دایی که خیلی از گلهایی که زده است مشعوف است و به نظرش می رسد بخاطر آن گلها می تواند راجع به هر موضوعی اظهار نظر کند و رطب و یابس ببافد حالا یادش آمده که پدر اسرا پناهی هم هست مانند فاطمه معتمد آریا که می گفت من مادر آن دختری هستم که شما کشتید!!
لجبازی سلبریتی که حتی در زندگی خصوصی خودش دروغ گویی می کند معنای عجیبی دارد!
ظاهرا از جایی دارد دستور می گیرد یا گرفتاری دارد او چند سال پیش گفته بود یک ازدواج کردم سپس دخترش دنیز دایی دروغش را برملاکرد حال در مورد کشور و نظام چرندیات می گوید!
نمی دانم این بی مقدار کی سرمایه ملی شده است ولی مدعی العموم جلوی این کذب گویی را بگیرد اذهان و افکار عمومی هم حقوقی دارند.
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدیری: ایران را تکه تکه نمیخواهیم
مهران مدیری:
🔹مصادره اتفاقات کشور توسط دیگران ناجوانمردانه است، مراقب خودمان در فضای مجازی باشیم. ایران را یکپارچه میخواهیم.
🔹خالق آثار تلویزیونیام، خودم هستم، اما مالک آن صداوسیماست.
@TasnimNews
🖊 امید که این آغازی بر پایان مدیری در قاب تلویزیون باشد و دیگر آنتنی در اختیار این افراد قرار نگیرد و جریان مسامحه دوباره این جملات را غلط کردم تلقی نکنند.
دادگاه و رسیدگی قضایی سرجایش محفوظ است.
خون هایی ریخته شده است و کشور آسیب دید.
🆔 @h_falahati
اگر آشوب، ابزار فشار آمریکاست
اصلاح طلبان چرا سواری می دهند؟!
🔹کانال وابسته به افراطیون مدعی اصلاحات، ضمن تایید دست داشتن دولت آمریکا در اغتشاشات، آن را " پیام رئالیستی به ایران" خواند و اعتراف کرد که آشوب اخیر و آشوب 88، ابزار فشار آمریکا بوده است. کانال امتداد وابسته به حزب اتحاد ملت می نویسد:
🔻آمریکا، احیای برجام و محدود کردن برنامه هسته ای ایران را از طریق فشارهای بیشتر دنبال می کند، آیا از مسیر اوباما در سال 88 استفاده خواهد کرد، مسیری که اوباما اعتراف کرده «اشتباه بود»؟مهمتر از آن اینکه آیا مسیر بایدن و اوباما از یکدیگر جداست؟ یا آنکه هر از دو مسیر به دنبال حصول یک توافق با ایران هستند؟
🔻درست در شرایط بحران اعتراضات در ایران، چند پیام علنی از واشنگتن به تهران مخابره شده: "جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید: مذاکرات برجام به بن بست رسیده و تمرکز دولت جو بایدن بر پاسخگو کردن حکومت ایران است".
🔻آنتونی بلیکن : زنان و جوانان ایران رهبری این «نمایش خودجوش خشم» را بر عهده دارند. (تاکید بر خشم، تلاشی بود بر تبرئه خشونت و پیام روشن برای حاکمیت داشت).
🔻بایدن : «آنچه در ایران بیدار شده، چیزی را بیدار کرده که فکر نمیکنم تا مدتها آرام بگیرد". مهمتر از همه، اظهارات اوباما رئیس جمهور سابق است: «سال 88 اشتباه کردیم که از جنبش سبز حمایت نکردیم".
🔹این کانال می افزاید:
🔻"تا به حال دولت بایدن در عمل همان کاری را کرده که اوباما انجام داد. دولت اوباما از توئیتر خواسته بود که تعمیراتش را به تعویق بیندازد. دولت بایدن هم تحریم های مربوط به IT را تغییر داده تا به ادعای خود دسترسی به اینترنت را برای ایرانیان آزاد کند. اما هر دو، یک مسیر را طی می کنند. اوباما تلاش می کرد با حمایت ظاهری از جنبش سبز و گفتگوهای پشت پرده، به توافقی با ایران دست پیدا کند. بایدن هم تلاش می کند تا با فشار بیشتر، به خواسته خود برسد. ظاهرا برداشت آمریکا این است که باید کاری که در دو سال پایانی دولت اوباما انجام دادند، از همین حالا انجام دهند.
🔻این طرف و در ایران، در دولت روحانی، فشارهای حداکثری آمریکا تحمل شد و درحالی که امکان داشت از فرصت روی کار آمدن بایدن استفاده کنیم، با اقدام نامناسب مجلس نتوانستیم آن همه هزینه ها را با یک پیروزی به پایان ببریم. حالا باید دید ایران در مقابل گفتمان رئالیستی دولت بایدن چه گفتمانی را اتخاذ خواهد کرد؟ آیا در پاسخ به این رفتارها، دولت تلاش برای چیده شدن دوباره میز مذاکره را رها می کند؟ در این صورت آیا می تواند مانع از اثرگذاری بیشتر تحریم ها در داخل شود؟".
🔹تحلیل کانال وابسته به حزب اتحاد ملت (تیم شکوری راد و آذر منصوری)، اولا اعترافی صریح و شرم آور به این است که آمریکا و افراطیون مدعی اصلاحات در آشوب افکنی اخیر همانند سال 88، کنار هم ایستاده اند و ثانیا غرض آمریکا چه آن روز و چه امروز، نه حمایت از مردم ایران یا معترضان و آزادی، بلکه ضربه زدن و مجبور کردن ایران به مذاکره از موضع ضعف بوده است. بنابراین جای سوال است که مدعیان اصلاحات چرا با آمریکا همراهی کردند؟
🔹مفهوم دیگر این تحلیل، آن است که مدعیان اصلاحات و تحرکات آنها، ابزاری مشابه و موازی ابزار فشار و تحریم، در خدمت رژیم جنایتکار و عهدشکن آمریکاست. افراطیون غربگرا در واقع می گویند اگر در مقابل فشارهای آمریکا تسلیم می شدید، آشوب افکنی (ما) به نیابت از آمریکا، در سال های 1388، 1398 و 1401، اتفاق نمی افتاد(!)
🔹یادآور می شود نشریه صدا، وابسته به حزب اتحاد ملت، دو سال قبل هنگام دیدار دونالد ترامپ با رئیس جمهور صربستان -که او را پشت میز خود نشانده و تحقیر کرده بود- نوشت:
🔻«از نگاه منتقدان، عکسی که ترامپ از مذاکرهکننده می پسندد، این تصویر [ملاقات تحقیر آمیز رئیسجمهور صربستان] است: همچون برّهای در مذبح و بردهای در مسلخ. آيا اقداماتي از این جنس را بايد مايه شرمساري دانست؟ فرض كنيم سياستمدار صرب همچون متهمي در اتاق بازجويي و حتي يك برده نشسته؛ اگر منافع، چنین اقتضایی كند، بايد آن را تمسخر كرد، يا عقلانيت سياسي خواند؟».
محمد ایمانی
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 برخی بدون دیدن واقعیت دچار شتابزدگی در قضاوت شدند
آیت الله میرباقری در برنامه جهان آرا:
🔹 ما جنگطلب نیستیم، ولی مجبوریم دفاع همهجانبه داشته باشیم. این درگیریها حتما به پیروزی جبهه حق منجر خواهد شد، البته اگر ظرفیتهای تاریخی و تمدنی خود را نشناسیم مغلوب میشویم و پیش داوری میکنیم.
🔹 یکی از اتفاقاتی که در این درگیری رخ داد، برخی از کنشگران علوم انسانی دچار شتابزدگی شدند، با اینکه واقعیتهایی پیش روی آنها بود اما داوری ایدئولوژیک داشتند و بر اساس مطالعات عینی تحلیل و قضاوت نکردند. تحلیلها کاملا ایدئولوژیک بود، واقعیات عینی و مقدورات تمدنی و آرایش بزرگ منطقهای ما در مقابل غرب را ندیدند.
#جریان_روشنفکری
#علوم_انسانی_غربی
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ خبرنگار شبکه آلمانی:
📍غیرقابل باور است اما سلاح ایرانی نقش اصلی را در نبرد اوکراین دارد/ظاهرا قرار است موشک های زمین به زمین ایرانی و پهپاد آرش 2 هم به روسیه صادر شود...
🖊راجع به این گزارش ها و موضع رسمی ایران این توضیح لازم است که اولا ایران سالهاست هم پیمان نظامی روسیه است و البته در مواردی روسیه چندان به تعهدات خود عمل نکرد! مثلا سامانه s300 را خیلی دیر تحویل داد.
پس پیمان نظامی ربطی به جنگ اوکراین ندارد.
ثانیا این گزارش ها را نمی توان تماما به امکانات ایرانی نسبت داد هرچند در مواردی ممکن است درست باشد اما هدف غرب اعمال فشار جدید بر ایران است ولی خودشان می دانند که سال٢٠٢٠ زمان قطع نامه سازمان ملل راجع به منع فروش تسلیحات تمام شده است.
#شاهد_136
🆔 @h_falahati
قمارباز کلاه برداری که دم از شرافت می زند و خود را بسیار آدم حسابی می داند!
مشغول بت بازی است!!
الحمدالله چه موجوداتی اپوزیسیون نظام اسلامی هستند!
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جواب منطقی و زیبا به صاحبان شعار زن، زندگی، آزادی
🔺۷ دقیقه صحبت این بزرگوار شاید بشود گفت بیش از ۷۰۰ ساعت مطلب روشنگری دارد..
گروهها واشخاص مختلفی را که در این فتنه دست داشتند (بهاییان یهودی. منافقین خلق. کومله. سلطنت طلبها ومحمدر ضا پهلوی ملعون. عربستان سعودی. و...) با بیان منطقی و مستدل به افتضاح کشیده و رسوا نموده است..
#امام_زمان
#ایران
#حجاب
#زن_عفت_افتخار
#مرد_عزت_اقدار
#لبیک_یا_خامنه_ای
🆔 @h_falahati
حاضر بههر توافقی توأم با هر خسارتی نیستیم
«امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه:
🔹 ما از میز مذاکره فاصله نگرفتهایم، ما حاضر به هر توافقی توأم با هر خسارتی نیستم بلکه بهدنبال توافقی منطقی هستیم که منافع کشور را تأمین کند.
🔹یکی از مشکلات در برجام این است که تعهدات بهطور روشن مشخص شده اما رفع تحریمها به روشنی بیان نشده است.
🔹در حاشیه برجام با درخواست آمریکاییها مواجه شدیم که ۶۰ نفری که بهخاطر دست داشتن در ترور سردار سلیمانی در لیست سیاه ایران قرار گرفتند را از این لیست خارج کنیم که خواسته نابجایی بود و به آنها صریحاً گفتیم که این موضوع خط قرمز ماست.
tn.ai/2790236
@TasnimNews
🖊 این سخنان آنهم در زمانی که هم اروپا تحریم جدید وضع کرده است هم آمریکا فقط فرستادن پالس ضعف است!
امان از این منش دیپلماتیک!
نمی دانیم چرا دیپلمات های کشورهای غربی صراحت بیشتری در بیان خواسته ها و تدابیرشان دارند!
🆔 @h_falahati
🔺 تلاش همیشه برای مردم
🔸 میگفت من مستحبات زیاد که بهجا بیاورم، از نوشتن وقتم کم میشود. مستحبات برای خود من است، ولی نوشتن به خاطر مردم است. در هر فرصتی این قلم را بهدست میگرفت و مینوشت. اصلاً همان که مینوشت، همان چاپ میشد. پاکنویس و چرکنویس نداشت.
📚 کتاب بهرنگِ صبر، خاطرات همسر شهید صدر، صفحه ۲۱۲
🆔 @h_falahati
عده ای مذهبی ها که این روزها روشنفکر شده اند توضیح دهند که مقابل این رفتارهای ضدقانون چه باید کرد!؟
#حجاب
🆔 @h_falahati
🔴 رهبر انقلاب: دانشگاه جلوی سلطه دشمن را میگیرد
رهبر انقلاب، در دیدار جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی:
🔹یک رکن مهم پیشرفت کشور دانشگاه است و در دانشگاه هم عمدتاً نخبگان علمی هستند. این که شما میبینید در مقاطع مختلف ــ نه فقط حالا دیروز و پریروز ــ تلاش شده که دانشگاهها و کلاسها تعطیل بشود، بچهها سر کلاس نروند، استاد نرود و ... این ناشی از این است که دانشگاه نقش اساسی دارد.
🔹حالا آن کسی که استاد را تلفنی تهدید میکند که اگر بروید چنین و چنان، -او حالا خودش معلوم نیست عامل اصلی باشد، عامل پشت صحنه مهم است- این بخاطر آن است که هر چه دانشگاه را بتوانند لنگ و تعطیل و خراب و ناقص کنند برای دشمنان کشور و برای دشمنان پیشرفت کشور مغتنم است. دانشگاه یکی از بزرگترین موانع در مقابل سلطهی استکبار است، ما باید این را بدانیم که قدرتهای گردن کلفت جهانی هدفشان سلطه است، به چه وسیله؟ یک روز با اسلحه، یک روز با فریب، یک روز با علم، با علم هم سلطه پیدا میکنند.
🔹دانشگاه جلوی سلطه را میگیرد یعنی شما اگر چنانچه توانستید سطح علم کشور را بیاورید بالا در مقابل سلطهی دشمن یک مانعی ایجاد کردهاید.
🆔 @h_falahati