eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
4.3هزار ویدیو
243 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 مباحث نظری انقلاب اسلامی 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
🟢چگونگی مواجهه با بی‌ادبی و بی‌ادبان 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ادب از مهم‌ترین سرمایه‌های اخلاقی و وجودی هر انسانی است: «ادب مرد، به از دولت اوست» مع‌الاسف این فضیلت بزرگ اخلاقی در جامعه ما، قدری کم رنگ شده است. البته هیچ جامعه معصومی را نمی‌توان یافت؛ بی‌ادبان در همه‌جا حضور دارند؛ ما باید مهارت اخلاقی مواجهه با بی‌ادبی و بی‌ادبان را بیاموزیم و در خود و متربیان‌مان تقویت کنیم. به نظر می‌رسد برای مهار بی‌ادبی و در مواجهه با بی‌ادبان چند نکته مهم را باید مورد توجه قرار دهیم: یک، توجه کنیم که خود ما هم معصوم نبوده و نیستیم. خود نیز در مواقعی نسبت به افرادی بی‌ادبی کرده‌ایم! دو، بدانیم که خواهی نخواهی در همه ساحت‌های زیست اجتماعی خود با افراد بی‌ادب و گستاخ مواجهه می‌شویم. بی‌ادبان در همه جا حضور دارند: در خیابان، در بیایان، در کلاس درس، در شهر در روستا در حوزه، در دانشگاه ...؛ به همین دلیل باید تلاش کنیم مهارت مواجهه با بی‌ادبان را بیاموزیم. سه، تلاش کنیم منشأ، علت یا دلیل بی‌ادبی او را بفهمیم؛ شاید مشکلات خانوادگی داشته باشد، شاید از جای دیگری ناراحت باشد، شاید اساساً رفتار خود را بی‌ادبی نداند! شاید به دلیل ساده‌لوحی یا ویژگی‌های شخصیتی خاصش، ابزار افراد دیگری قرار گرفته باشد! در عین حال هرگز سعی نکنید دلیل بی‌ادبی را در همان حین بی‌ادبی، از خودشان جویا شوید. زیرا افراد بی‌ادب و گستاخ، عصبانی هم هستند؛ و در حین عصابنیت هیچ اعتمادی به سخنان آنان نمی‌توان داشت. چهار، قلب و ذهن خود را درگیر آن گستاخی و بی‌ادبی نکنید. تمرکز و توجه ویژه به آن ممکن است خود شما را هم دچار رذایل اخلاقی دیگری کند: ممکن است دچار سوء ظن یا کینه و بغض نسبت به آن شخص شوید. که اینها نیز به نوبه خود گناهانی بزرگ‌اند. پنج، هرگز مقابله به مثل نکنید. و این دشوارترین اما مطمئن‌ترین راه مواجهه با بی‌ادبان است. دشواری آن از این جهت است که بی‌ادبی از مُسری‌ترین رفتارهای اجتماعی است. چون شخص بی‌ادب اصل شخصیت و هویت ما را نادیده می‌گیرد و به آن حمله می‌کند! و در چنین شرایطی همه ما تمایل به دفاع از خود داریم و مع الاسف عموماً راه دفاع را در مقابله به مثل می‌بینیم! اما باید بدانیم که رفتار متقابل فقط اوضاع را بدتر می‌کند. و این همان نتیجه‌ مورد علاقه فرد بی‌ادب است. اما در هر شرایطی باید مواظب باشید که در زمین افراد گستاخ و بی‌ادب بازی نکنید. باید چرخه و زنجیره بی‌ادبی را قطع کنید. و راه قطع این چرخه آن است که مواظب باشیم رفتار یا سخن ما تحت‌الشعاع رفتار یا سخن افراد بی‌ادب قرار نگیرد. حتی نباید سعی کرد که بلافاصله فرصت بی‌ادبی و گستاخی را از فرد بی‌ادب گرفت! سکوت و طمأنینه و آرامش شما، موجب می‌شود فرد گستاخ و بی‌ادب خلع سلاح شود. مهم‌ترین پادزهر بی‌ادبی، آرامش و خونسردی و مهربانی است. به تعبیر هاینریش بل، نویسنده بزرگ آلمانی قرن بیستم و برنده جایزه ادبی نوبل: «هنوز هم که هنوز است اظهار ادب، در مقابله با یک فرد بی‌ادب، مطمئن‌ترین، طریق تحقیر است» البته قصد ما از اظهار ادب در برابر فرد بی‌ادب، هرگز نباید تحقیر او باشد چرا که قصد تحقیر دیگران را داشتن نیز خود نوعی بی‌اخلاقی است. شش، اگر بی‌ادبی در جمع صورت می‌گیرد، سعی کنید با شوخ‌طبعی و مزاح و بیان حکایت‌های خنده‌دار مناسبی فضا را تلطیف کنید. چون افراد بی‌ادب همه فضا را پر از انرژی منفی می‌کنند. آنان قدرتی شیطانی در آلوده کردن فضا دارند. شوخی و خنده می‌تواند انرژی‌های منفی را از فضا دور کند. هفت، بی‌ادبی و گستاخی دیگران را باید پلی برای صعود و تعالی خود قرار دهیم؛ یعنی نه تنها در زمین بی‌ادبان بازی نکنیم که از دامی که برای ما تنیده‌اند، ریسمان صعود به تعالی و کمال نفس ببافیم. این شیوه برخورد حکیمان و فرزانگان عالم با بی‌ادبان بوده است: به علیه السلام گفته شد: «مَنْ أَدَّبَكَ؟» (ادب از که آموختی؟) در پاسخ فرمود: «مَا أَدَّبَنِي أَحَدٌ رَأَيْتُ قُبْحَ الْجَهْلِ فَجَانَبْتُه؛‏ کسی مرا ادب نکرد. من، زشتی نادانی و سفاهت را دیدم و از آن پرهیز کردم.» به قول : «لقمان را گفتند: ادب از که آموختی؟ گفت: از بی‌ادبان، که هر چه از ایشان در نظرم ناپسند آمد، از فعل آن پرهیز کردم.» (علیه السّلام) است که فرمود: إِذَا رَأَيْتَ فِي غَيْرِكَ خُلُقاً ذَمِيماً فَتَجَنَّبْ مِنْ نَفْسِكَ أَمْثَالَهُ؛ هر گاه در دیگری اخلاق ناپسندی را دیدی، بپرهیز که آنگونه رفتار در خودت نباشد!» 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
فرزین: بانک‎های تجاری باید از بنگاه‌داری خارج شوند رئیس‎ کل بانک‌مرکزی: 🔹بانک‎ها به زودی در قالب ف
در اقتصادی که یک ضدانقلاب(سلاح‌ورزی) می‌ماند و دولت به وظیفه خود عمل نمی‌کند و واکنشی هم به این همه اعتراض ندارد و مجلس توجیه‌تراشی می‌کند!!! ولی یک بنر که سخن رهبری را بیان می کند نمی‌ماند؟؟ یعنی اساسا این اقتصاد ربطی به و ندارد؟! دولت و مجلس هم.... خب بس است دیگر از انقلاب و خطوط آن نگویید چون اولیات راهم نمی‌دانید! ضمنا هرآنچه در این جملات لمس کردید نامش یک غلیظ است! 🆔 @h_falahati
💠 از خاک تا افلاک! مرحوم آیت الله مصباح یزدی(ره): 🔹ما باید این مسأله را برای دیگران تبیین کنیم که جنگیدن برای ارضای عواطف انسانی یا برای اموری مانند آب و خاک که ارزش مادی دارد، قابل مقایسه با دفاع از اسلام و فدا کردن جان در راه آن نیست. 🔹 آیا یكی دانستن شهادت در راه خدا، با کاری که حتی حیوانات هم به صورت غریزی آن را انجام می‌دهند، کوته‌فکری نیست؟ تفاوت ارزش جان دادن در راه امور مادی، و تقدیم جان برای خدا، از خاک تا افلاک است. 📆1396-10-10 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ای شقایق های آتش گرفته ، دل خونین ما شقایقی است که داغ شهادت شما را بر خود دارد، آیا آن روز نیز خواهد رسید که بلبلی دیگر در وصف ما سرود شهادت بسراید ؟ سیدمرتضی آوینی 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ کسی که پشت تریبون از عدم دسترسی دستگاه‌های نظارتی بر عملکرد بانک‌ها گلایه می‌کند، رئیس سازمان بازرسی کل کشور است! اگر این سخنان آقای خدائیان درست است، چرا نمایندگانی که برای بخشنامه معاون وزیر کشور یقه خود را پاره می‌کردند، با شنیدن این سخنان خونشان به جوش نیامد؟ چرا یک دستگاه نظارتی نمی‌تواند بررسی کند که بانک‌ها به چه کسانی وام داده‌اند و ... حمید رسایی 🆔 @h_falahati
🔰 حصری که شکسته شد 🔹 ولایت‌پذیری و ولایت‌محوری یکی از جلوه‌های بسیار ویژه دفاع مقدس محسوب می‌شود که در بسیاری از مقاطع جنگی از جمله عملیات غرورآفرین ثامن الائمه ( شکست حصر آبادان) کاملا مشهود است ❇️ امام خمینی طی پیامی به رزمندگان اسلام چنین فرمودند که «من منتظرم كه اين حصر آبادان از بين برود. و [هشدار] مى‌‏دهم به پاسداران، قواى انتظامى و فرماندهان قواى انتظامى كه بايد اين حصر شكسته بشود؛ مسامحه نشود در آن... »(صحيفه امام، ج‏۱۳، ص: ۳۳۴) 🔹قدرت انگیزشی کلام امام راحل آنچنان بر سربازان پا به راکابش تاثیرگذار بود که نه تنها حصر آبادان در پنجم مهرماه ۱۳۶۰ شکسته شد، بلکه پیروزی‌های پیاپی دیگری نیز رقم زدند 🔹 امروزه نیز همین روحیه ولایت‌محوری باعث می‌شود در مقابل حملات شناختی دشمنان پیروز میدان باشیم. 🔹 به همین دلیل حملات شناختی دشمنان به سمت ولایت‌ محوری، ولایت فقیه، عالمان دینی و جامعه روحانیت روز به روز تشدید می‌شود. 🌐 رحا مدیا 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نامه‌نگاری عجیب برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت در مخالفت با دستور رهبرانقلاب 🔹رئیس کمیسیون قضایی مجلس:‌ بعد از مکاتبه برخی اعضای مجمع تشخیص با رهبرانقلاب در مورد سلب اعتبار از معاملات غیررسمی اموال غیرمنقول، ایشان بیان فرمودند که"اگر مجمع تشخیص مصحلت، مصلحت یقینی مورد نظر حقیر را تصدیق نمی‌کند به تشخیص خود عمل کند." 🗨حاشیه صراط؛ 🔻دو نکته: 1. اگر این ادعا درست باشد خیلی مایه تاسف است که وجود برخی از "مصلحت سنجان کشور" در قامت مسئول، خودش به مصلحت کشور نیست! 2. چرا باید چنین ادعای بزرگی توسط رئیس کمیسیون قضایی مجلس، بدون بررسی صحت و سقم آن در رسانه ملی مطرح شود؟! ❓"خدشه دار شدن اعتماد مردم به مسئولین" چه جایگاهی از اهمیت و حساسیت در نزد مسئولین دارد؟؟ صراط 🖋 این ارباب تشخیص مصلحت در کشور وقتی مصلحتی توسط ولی فقیه بیان نشده حرفی نیست به تشخیص و شور و مشورت خود عمل کنند ولی وقتی مصلحت قطعی و یقینی بیان می شود این رفتار تمرد نیست؟! شگفت آور است این رفتار! غصه دار است این عمل! سالهاست وضعیت حکمرانی ما اینگونه است و منِ مبلغ تهمت‌های متعدد دانشجو و استاد و روحانی بی بصیرت و... را به شخص رهبری باید تحمل کنم!! 🆔 @h_falahati
8.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
علت تعلل مجمع تشخیص مصلحت نظام در خشکاندن ریشه فساد چیست؟ 🆔 @TasnimNews 🆔 @h_falahati
نفی سکولاریسم در کلام امام خمینی 🔻 | 6مهر ...در اذهان بسیاری- بلکه اکثری، بیشتری از مردم، بیشتری از اهل علم، بیشتری از مقدسین- این است که اسلام به سیاست چه کار دارد؛ اسلام و سیاست اصلًا جداست از هم. همینی که حکومتها میل دارند، همینی که از اول القا کرده‌اند این اجانب در اذهان ما و حکومتها در اذهان ما که اسلام به سیاست ... آخوند چه کار دارد به سیاست. فلان آخوند را وقتی عیبش را می‌گیرند می‌گویند: آخوند سیاسی است! اسلام را می‌گویند از سیاست کنار است؛ دین علی‌ حده است، سیاست علی‌ حده. اینها اسلام را نشناخته‌اند. اسلامی که حکومتش تشکیل شد در زمان رسول الله و باقی ماند حکومت- به عدل یا به غیر عدل. زمان حضرت امیر بود، باز حکومت عادله اسلامی بود؛ یک حکومتی بود با سیاست، با همه جهاتی که بود. مگر سیاست چی است؟ روابط ما بین حاکم و ملت، روابط ما بین حاکم با سایر حکومتها- عرض می‌کنم که- جلوگیری از مفاسدی که هست، همه اینها سیاساتی است که هست. احکام سیاسی اسلام بیشتر از احکام عبادیش است. کتابهایی که اسلام در سیاست دارد بیشتر از کتابهایی است که در عبادت دارد. این غلط را در ذهن ما جاگیر کردند. حتی حالا باورشان آمده است آقایان به اینکه اسلام با سیاست جداست...(6مهر1356، صحیفه امام، ج3، ص227) 🔊رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی 🆔 @h_falahati
از نمای نزدیک! جبهه های جنوب 🆔 @h_falahati
👓 سند مهمی که نشون می‌ده در زمان شاه هم سازمان فضایی بین‌المللی داشتیم! ❗️ اشرف پهلوی شخصا مامور بود که مردم و حتی خارجی‌ها را به بفرسته😂😂 🔹 سند گزارش محرمانه ساواک: والا حضرت اشرف پهلوی بزرگترین باند قاچاقچیان مخدر ایران را می‌کند!!! 🔹 در سند دیگری آمده: والاحضرت اشرف پهلوی بعلت شناخته شدن در مسافرتهائی كه برای حمل مواد مخدره مینمایند از طرف پلیس كشورهای اروپایی تحت نظر میباشد! ❗️ حالا هی ناشکری کنید☺️ حوزه توییت 🆔 @h_falahati
خطرناک تر از آهنگ مبتذل!! آن وقت آن مدیر رسانه ای سعی می کند این لمپن غیرقابل اصلاح و این آدم هرزه دوباره به قاب رسانه برگردد که مسابقه و... اجرا کند! هرزگی را به اسم شادی تئوریزه می کند و خواست نسل!! جا می زند و هرروز در هر ریز و درشتی نظر می دهد!؟ 🆔 @h_falahati