#مهدویت
📚 بعضی از علایم امام زمان عجل الله فرجه الشریف، در هنگام قیام:
🌸 مانند سلیمان، ماه و خورشید را بخواند و اجابت او کنند.
🌸 خداوند ابرهای رام را در اختیار ذوالقرنین گذاشت و ابرهای سخت رعد و برق دار را، برای قائم (علیه السلام) ذخیره فرمود. در کیفیت ظهور خواهد آمد، که اصحاب او بر روی ابر سوار شوند.
🌸 ابر بر وی سایه افکند. وقتی از مکه خارج شود، در سایه ابر حرکت کند و به زبان فصیح که جن و انس بشنوند ندائی از ابر، بر آید که این است مهدی آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم).
🌸 پیش از قیام و در وقت قیام و بیعت گرفتن، به نام او، از آسمان ندا خواهد شد. ذکر نداهای متعدد در تشریفات ظهور خواهد شد.
🌸 به هر طرف حرکت کند، یک ماه قبل از رسیدن ایشان، ترس در دل دشمنان، می افتد.
🌸 شمشیرها از آسمان، به عدد اصحاب او نازل شود و بر هر شمشیر، نام صاحب او و خصوصیات او نوشته باشد.
🌸 در تشریفات ظهور خواهد آمد که ملائکه به نصرت او نازل شوند و جبرئیل و میکائیل و اسرافیل همراه او باشند و او را مدد کنند.
🌸 عیسی بن مریم به مدد او نازل شود و پشت سر او نماز بگزارد.
🌸 اصحاب کهف و رجعت عده ای از گذشتگان به دنیا: و نیز خواهد آمد که اصحاب کهف و عده ای از قوم موسی و عده ای از اصحاب پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و امیر المومنین (علیه السلام) و عده ای از ارواح مومنین، به یاری ایشان، حاضر شوند.
🌸 او را طی الارض باشد، زمین در زیر پای او پیچیده شود.
🌸 همه جای دنیا را ببیند، بلندیهای زمین برای او پست، و زمین برای او به منزلهی کف دستش باشد.
🌸 هر مشکل برای او آسان باشد، هر سخت و دشوار برای او رام گردد.
🌸 زمین را به نور خود روشن کند، به طوری که بندگان از نور آفتاب بی نیاز گردند.
🌸 دوست و دشمن، صالح و طالح را می شناسد و آنچه هر کس پنهان کرده می داند.
🌸 کور مادرزاد و مریض را شفا بخشد، در شب معراج خداوند به پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود به وسیله او (یعنی امام زمان) کور را بینا کنم و مریض را شفا بخشم.
کتابــــــمهدیمنتظرصفحه۳۳و۳۴
@hadise_shia
بعد از این که دیدم ایرانِ شیعه، در سایه سکوت بیش از یک میلیارد و نیم سنّی چه کرد، از اینجا و در صحت کامل عقل و در مقابل همه جهان، تشیع خود را اعلام میکنم، و برادران و خواهرانم را دعوت میکنم شیوه علی بن ابیطالب و اهل بیت رسول خدا را پیش گرفته و از دشمنانشان اعلام برائت کنند.
@hadise_shia
#تصوف
📚 آقای وکیلی، برای اختراع عرفان مثبت، تلاش زیادی کرد. یکی دیگر از این تلاش ها را بیان و رد می کنیم:
🔹 شاخصهى دوازدهم
🔸آقاى وكيلى در کتاب عرفان و حكمت، صفحه ۵۶، می گوید:
🔺عرفان مثبت، از شطحيّات، به دور است و يا لااقلّ، اگر شطحيّاتى دارد، آن را توجيه نمى كند و به اشتباهات خود معترف است.
📚 پاسخ
🔹ملاّصدرا، در کتاب کسر اصنام الجاهلیه، صفحه ۴۵، شطحيات را اين گونه تفسير مى كند:
🔺ادعاهای عریض و طویل، در عشق با خدا، و رسیدن به او، که از اعمال ظاهری و عبادت بدنی، بی نیاز می کند، تا جایی که بعضی از آنها، ادعای اتحاد با خدا، از بین رفتن حجاب بین خود و خدا، و دیدن و صحبت کردن با خدا می کنند. و نیز، شطحیات یعنی کلماتی که ظاهری زیبا دارند، اما مفهوم و معنایی ندارند، و هیچ فایده ای بر آنها مترتب نیست، جز تشویش قلوب و مدهوشی عقول و متحیر شدن ذهن ها.
🔸بعضی از شطحيّات افرادی كه از نظر آقاى وكيلى، عرفانشان مثبت است، را نقل مى كنيم:
🔹ابو يزيد بسطامى، در شرح فصوص خوارزمى، ج ۱، ص ۱۸۶، مى گويد:
🔺إلهى ملكى أعظم من ملكك لكونك لى و أنا لك.
خدایا دارایی من از دارایی تو بزرگتر است، چون تو مال من هستی و من مال تو.
🔸در فتوحات مكيّة، ج ۲، ص ۳۶۱ آمده است:
🔺لو أنّ العرش و ما حواه مائة ألف ألف مرّة فى زاوية من الزوايا قلب العارف ما أحسّ بها.
اگر عرش و آنچه در آن است، صد هزار هزار بار بزرگتر شود، و در گوشه ای از گوشه های قلب عارف باشد، عارف آن را حس نمی کند.
🔹ابو يزيد بسطامى، در المقدّمات من كتاب النّص النصوص، ص ۲۰۳ مى گويد:
🔺سبحانى ما أعظم شأنى.ليس فى جبّتى سوى اللّه.
منزه هستم، چه قدر شأن من بزرگ است. در لباس من، غیر از خدا نیست.
🔸امّا اين كه گفتند عرفان مثبت، شطحيّات را توجيه نمى كند؛ مراجعه كنيد به كتاب «كسر الأصنام الجاهليّة» تأليف ملاّصدرا، شطحيّات ابو يزيد بسطامى را توجيه مى كند. در صفحه ۴۲ این کتاب می گوید:
🔺شاید ابو یزید بسطامی، قول خدا را حکایت می کند.
🔹گفتنى است كه آقاى وكيلى، چند شاخصه ديگر، درباره تفاوت، ميان عرفان و تصوّف مثبت و منفى ذكر كرده كه در حقيقت، فرق اساسى ميان آن دو ايجاد نمى كند، مثل اين كه در کتاب عرفان و حکمت، صفحه ۵۶، می گوید:
🔺عرفان مثبت، عرفان را عام، و همه و همه را قابل آن مى داند، مرحوم علاّمه طهرانى مى فرمودند: راه عرفان، جادّه اصلى دين بوده ولى آن قدر مردم اين راه را نرفتند، تا اين كه جادّه حاشيه اى شده است. ولى عرفان منفى، عرفان را از ابتدا فقط مخصوص افراد خاصّى مى داند.
🔸خلاصه آن كه مهم ترين فرق هايى كه آقاى وكيلى، براى عرفان مثبت و منفى ذكر كرد، بى فايده بود و كسانى كه از نظر آقاى وكيلى، عرفانشان مثبت است، مبتلا به همان شاخصهها هستند.
@hadise_shia
#تقویم_شیعه
📚 ۸ شوال
🔸ويرانى قبور ائمه بقيع عليهم السّلام
⏳در ۸ شوال سال ۱۳۴۴ هجری، قبور ائمه بقيع عليهم السّلام و نيز قبر حضرت حمزه در اُحُد، به دست وهابيون، تخريب شد.
⏳علت و انگيزه تخريب اين قبور مطهّر، در كتب مختلفى كه بر ردّ عقائد ضالّه وهابيّت تأليف شده، بيان گرديده است. آنان اضافه بر قبور مطهّر ائمه معصومين عليهم السّلام، ديگر قبور را هم تخريب نمودند كه عبارتند از: قبر منسوب به حضرت فاطمه زهرا #ــــَــــلامُاللَّہِعَلَیہا، قبر مطهّر فاطمه بنت اسد #ــــَــــلامُـاللَّہِعَلَیہا، مادر أمير المؤمنين #عَلَیہِالـــَّـــــلامُـ، قبر مطهّر حضرت امّ البنين #ــــَــــلامُـاللَّہِعَلَیہا، قبر ابراهيم پسر پيامبر #صَلَّےاللّہُعَلَیہِوَآلِہِ، قبر اسماعيل فرزند امام صادق #عَلَیہِالـــَّـــــلامُـ، قبر دختران پيامبر #صَلَّےاللّہُعَلَیہِوَآلِہِ، قبر حليمه سعديه دایه پيامبر #صَلَّےاللّہُعَلَیہِوَآلِہِ، و قبور شهداى زمان پيامبر #صَلَّےاللّہُعَلَیہِوَآلِہِ.
⏳وهابيّان در سال ۱۳۴۳ در مكه، گنبدهاى قبر حضرت عبدالمطلب، ابوطالب، خديجه، و زادگاه پيامبر #صَلَّےاللّہُعَلَیہِوَآلِہِ و فاطمه زهرا #ــــَــــلامُـاللَّہِعَلَیہا را با خاك يكسان كردند. در جدّه نيز قبر حوا و ديگر قبور را تخريب كردند. در مدينه گنبد منّور نبوى را به توپ بستند ولى از ترس مسلمانان قبر شريف را تخريب نكردند.
⏳در شوال ۱۳۴۳ با تخريب قبور مطهّر ائمه بقيع #عَلَیہِمُالـــَّـــــلامُـ، اشياء نفيس و با ارزش آن قبور مطهّر را به يغما بردند. قبر حضرت حمزه عليه السّلام و شهداى احد را با خاك يكسان كردند، و گنبد و مرقد حضرت عبداللَّه و آمنه پدر و مادر پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله، قبر اسماعيل پسر امام صادق عليه السّلام و ديگر قبور را هم خراب كردند.
⏳در همان سال به كربلاى معلى حمله كردند، و ضريح مطهّر را كندند و جواهرات و اشياء نفيس حرم مطهّر را كه اكثراً از هداياى سلاطين و بسيار ارزشمند و گرانبها بود، غارت كردند و قريب به هفت هزار نفر از علماء، فضلا و سادات و مردم را كشتند. سپس به سمت نجف رفتند كه موفق به غارت نشدند و شكست خورده برگشتند.
🔸جنگ حمراء الاسد
⏳در ۸ شوال سال ۳ هجری، جنگ حمراء الاسد اتفاق افتاد. «حمراء الاسد» نام مكانى در اطراف مدينه است.
⏳بعد از جنگ احد (بنابر قولى كه جنگ احد را در هفتم شوال نقل كرده است) و آمدن مسلمانان به مدينه، پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله براى آنكه مبادا قريش، مراجعت كنند و به مدينه حمله نمايند، امر نمود تا بلال ندا دهد: امر خداوند متعال است كه بايد آنان كه در احد حاضر بوده اند و جراحت ديده اند به تعقيب دشمن بروند.
⏳اصحاب، كار معالجه را رها كردند و لباس رزم پوشيدند. أمير المؤمنين عليه السّلام هم با اينكه بيشتر از هشتاد جراحت برداشته بود و بعضى بسیار عميق بود، لباس رزم پوشيدند و رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله در حاليكه به ایشان نگاه مى كردند و مى گريستند، پرچم را به آن حضرت دادند و مسلمين حركت كردند.
⏳بعد از تعقيب و تاخت بر كفار، مسلمانان سه روز در حمراء الاسد ماندند و آنگاه به مدينه مراجعت كردند.
@hadise_shia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نوحه
ازحـــــــــــینبگو
@hadise_shia
جریان غصب خلافت.mp3
7.19M
#منبر
🔸خلافت، چگونہ غصب شد؟
🔹بررسی اتفاقات قبل و بعد وفات رسول خدا صلی الله علیه و آله
@hadise_shia
#تفسیر_روایی
📚 سوره مبارکہ سبأ
🌸 وَ لَا تَنفَعُ الشَّفَاعَةُ عِندَهُ إِلَّا لِمَنْ أَذِنَ لَهُ حَتَّی إِذَا فُزِّعَ عَن قُلُوبِهِمْ قَالُوا مَاذَا قَالَ رَبُّکُمْ قَالُوا الْحَقَّ وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْکَبِیرُ (۲۳)
🌸 و شفاعت در پیشگاه او سود نمی بخشد، مگر برای آن کس که به وی اجازه دهد تا چون هراس از دلهایشان برطرف شود، میگویند: پروردگارتان چه فرمود؟ میگویند: حقیقت را، و او بلند مرتبه و بزرگ است*
@hadise_shia
#تفسیر_روایی
🔸علی بن ابراهیم، از پدرش، از ابن ابی عمیر، از معاویة بن عمّار، از ابوالعباس مکبر روایت میکند که گفت:
🔸شخصی به نام ابو اَیمن نزد امام باقر علیه السلام آمد و عرض کرد: ای ابو جعفر! مردم را میفریبند و میگویند: شفاعت محمد، شفاعت محمد؟!
🔸امام باقر علیه اسلام به خشم آمدند و رنگ چهره شان تغییر کرد. سپس فرمود: وای بر تو ای ابو اَیمن! آیا نمی دانی وقتی صحنههای پر از هول و هراس قیامت را مشاهده کنی، به شفاعت محمد صلی الله علیه و آله نیاز پیدا میکنی؟ وای بر تو! آیا محمد صلی الله علیه و آله تنها برای کسی که آتش جهنم بر او واجب شده است شفاعت میکند؟! تمام پیشینیان و آیندگان نیازمند شفاعت محمد، رسول خدا صلی الله علیه و آله در روز قیامت میباشند. رسول خدا صلی الله علیه و آله حق شفاعت برای امت خود را دارد و ما حق شفاعت برای شیعیان خود را داریم و شیعیان ما حق شفاعت برای مردمان خود را دارند.
🔸سپس حضرت فرمودند: مؤمن برای [قبیله بزرگی] مانند قبیله رَبیعه و مُضَر شفاعت میکند و مؤمن حتی برای خادم خود نیز شفاعت میکند و میگوید: پروردگارا! به خاطر خدمتی که به من میکرد (او را ببخش)، او مرا از سرما و گرما حفظ میکرد.
#ترجمه_تفسیر_برهان_ج۷_ص۵۴۸
@hadise_shia
#تفسیر_روایی
🔹شرف الدین نجفی، از پدرش، از علی بن مهران، از زرعه، از سماعه روایت میکند که گفت: از امام صادق علیه السلام پیرامون شفاعت رسول خدا صلی الله علیه و آله در روز قیامت پرسیدم و حضرت پاسخ دادند:
🔹مردم در روز قیامت محشور میشوند، در حالی که عرق بر سر و روی آنان جاری است. پس میگویند: ما را نزد پدرمان آدم علیه السلام ببرید تا او برایمان شفاعت کند. پس نزد آدم علیه السلام میآیند و به او عرض میکنند: نزد پروردگارت برایمان شفاعت کن. آدم علیه السلام پاسخ میدهد: شما باید برای شفاعت نزد نوح علیه السلام بروید. پس آنها نزد نوح میآیند و او آنان را به رفتن نزد پیامبر پس از خود ارجاع میدهد و همین طور، هر پیامبر، مردم را به پیامبر پس از خود ارجاع میدهد تا آن که به عیسی علیه السلام منتهی میشوند و او میفرماید: شما باید نزد محمد صلی الله علیه و آله بروید، و آنان نزد محمد صلی الله علیه و آله میروند و از ایشان میخواهند که برای آنان شفاعت کنند.
🔹پس پیامبر صلی الله علیه و آله میفرماید: با ما بیایید، پس به راه میافتند تا به در بهشت میرسند و حضرت، به سجده افتاده و تا هر زمان خدا بخواهد صبر میکند. سپس خداوند به او میفرماید: سرت را بالا بگیر ای محمد و شفاعت کن که مورد پذیرش قرار میگیرد و بخواه که هرچه بخواهی به تو ارزانی داشته میشود. این گونه میشود که رسول خدا صلی الله علیه و آله برای آنان شفاعت میکنند.
#ترجمه_تفسیر_برهان_ج۷_ص۵۴۹
@hadise_shia
#حدیث_خوانی
📚 عبادت من درآوردی
🌸 قصص الأنبیاء علیهم السلام بِالْإِسْنَادِ إِلَی الصَّدُوقِ عَنْ أَبِیهِ عَنْ سَعْدٍ عَنِ ابْنِ یَزِیدَ عَنِ ابْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنْ هِشَامٍ عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام قَالَ:
🌸 أُمِرَ إِبْلِیسُ بِالسُّجُودِ لآِدَمَ فَقَالَ یَا رَبِّ وَ عِزَّتِکَ إِنْ أَعْفَیْتَنِی مِنَ السُّجُودِ لآِدَمَ لَأَعْبُدَنَّکَ عِبَادَةً مَا عَبَدَکَ أَحَدٌ قَطُّ مِثْلَهَا قَالَ اللَّهُ جَلَّ جَلَالُهُ إِنِّی أُحِبُّ أَنْ أُطَاعَ مِنْ حَیْثُ أُرِیدُ.
🌸 از امام صادق علیه السلام روایت شده که فرمودند: وقتی شیطان، مامور به سجده آدم شد، گفت: خدایا، قسم به عزتت، اگر مرا از سجده آدم عفو کنی، تو را عبادت میکنم، چنان عبادتی که هرگز تاکنون احدی مثل آن عبادت نکرده باشد. خدا فرمود: من دوست دارم از راهی که میخواهم، فرمانبرداری شوم.
بحار،ج۲،ص۲۶۲
🔸با ادله فراوان، ائمه دوازده گانه شیعه، حجت خدا، و مسیر رسیدن به دستورات الهی هستند. هر کس، عبادات را از مسیر آنها، دریافت کند، عبادتش مقبول است، و در غیر این صورت، از راهی که مورد رضای خدا نیست، رفته است و عبادت او، من درآوردی و مردود است.
@hadise_shia
#حدیث_خوانی
📚 اهمیت احترام به روایات، حتی در فرض عدم فهم آن
🌺 بصائر الدرجات أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ جَمِیلِ بْنِ صَالِحٍ عَنْ أَبِی عُبَیْدَةَ الْحَذَّاءِ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ سَمِعْتُهُ یَقُولُ
🌺 أَمَا وَ اللَّهِ إِنَّ أَحَبَّ أَصْحَابِی إِلَیَّ أَوْرَعُهُمْ وَ أَفْقَهُهُمْ وَ أَکْتَمُهُمْ لِحَدِیثِنَا وَ إِنَّ أَسْوَأَهُمْ عِنْدِی حَالًا وَ أَمْقَتَهُمْ إِلَیَّ الَّذِی إِذَا سَمِعَ الْحَدِیثَ یُنْسَبُ إِلَیْنَا وَ یُرْوَی عَنَّا فَلَمْ یَعْقِلْهُ وَ لَمْ یَقْبَلْهُ قَلْبُهُ اشْمَأَزَّ مِنْهُ وَ جَحَدَهُ وَ کَفَّرَ بِمَنْ دَانَ بِهِ وَ هُوَ لَا یَدْرِی لَعَلَّ الْحَدِیثَ مِنْ عِنْدِنَا خَرَجَ وَ إِلَیْنَا أُسْنِدَ فَیَکُونُ بِذَلِکَ خَارِجاً مِنْ وَلَایَتِنَا.
🌺 ابو عبیده حذاء میگوید: از امام باقر علیه السلام شنیدم که فرمود: دوست داشتنی ترین اصحاب من نزد من، با تقواترین و داناترین و با کتمان ترین آنان نسبت به حدیث ما است، و بد حال ترین و مبغوض ترین آنان نزد ما کسی است که حدیث را میشنود که به ما نسبت داده شده و از ما روایت شده، ولی نمی فهمد و نمی پذیرد و قلبش از آن منکر و بیزار است، و این به کفر میانجامد؛ در حالی که نمی داند، شاید حدیث را ما گفته باشیم و او با انکار آن حدیث، از ولایت ما خارج میگردد.
بحار ج ۲ ص ۱۸۶
@hadise_shia
#تصوف
🔸لازم است يك شاخصه ديگر، كه ميان دراويش و صوفيان حوزوى مشترك است، را ذكر كنيم و آن عبارت است از طلب اطاعت مطلقه، از مريد و لزوم ارادت و محبّت تامّ او به مرشد و مراد.
🔹آقاى محمّد صادق طهرانى در کتاب نور مجرّد، ج ۱، ص ۵۵۴، مى نويسد:
🔺«مؤمن و محبّ واقعى، بعد از ملاحظه ادلّه اى كه بر حجّت و عصمت قول و فعل امام دلالت دارد، و بعد از علم به اين كه انسان كامل، آيينه تمام نماى حضرت حقّ، و محلّ ظهور تجلّى اسماء و صفات حسناى پروردگار است، در برابر قول معصوم و يا ولىّ خدا، اگر او را به سخت ترين كارها امر نمودند و فرمودند كه خود را از بلندى به پايين بينداز، يا زندگى خود را با دست خود آتش بزن، يا هر امر ديگرى كه به ظاهر مستلزم هلاك انسان است، بدون درنگ و تأمّل و از روى طوع و رغبت بايد انجام دهد تا طعم شيرين و حقيقى ايمان را ذوق كند».
🔸در همین کتاب، ص ۵۸۱، می گوید:
🔺«مهم ترين عامل، در سير و رشد سالك، محبّت تامّ و ارادت تامّ و اعتماد به تربيت و مقام استاد است، ذرّه اى تنزّل از ارادت و اعتقاد به استاد و مشاهده نقصان در وى، يا مشاهده تقدّم و تفوّق خود، در كمالى از كمالات و فضايل، بر استاد، خود به خود باب إفاده و استفاده بين آنها را مسدود نموده و در اثر آن، شاگرد از تربيت استاد محروم مى شود».
🔹حاصل آن كه ميان تصوّف مثبت و منفى، تفاوت مهم و اساسى نيست، خصوصاً كه هر دو گروه معتقد به نظريه وحدت وجود و موجود هستند، كه آثار و ثمرات فاسدى در پى دارد و در آینده درباره آن سخن خواهيم گفت.
@hadise_shia
23.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نوحه
ازحــــــــــــــــینبگو
@hadise_shia
#مهدویت
📚 نام سفیانے چیست؟
🔸در روایات متعددی که از سفیانی و حوادث مربوط به او، سخن به میان آمده، بیش تر از دو واژه «سفیانی» و «ابن آکلة الاکباد» (پسر زن جگرخوار) استفاده شده است.
🔹واژه دوم که کم تر به کار رفته، بدون تردید نام حقیقی او نیست، بلکه به نسب او اشاره دارد، یعنی از فرزندان هند جگر خوار است.
🔸واژه اوّل نیز نام حقیقی این شخص نیست؛ چرا که این واژه از «سفیان» و «یا»ی نسبت، ترکیب شده است که اشاره به انتساب او به خاندان ابوسفیان است، و نمی تواند نام حقیقی او باشد.
🔹درباره نام سفیانی، سه روایت از پیشوایان دینی به دست ما رسیده است: یک روایت او را «حرب» و روایت دیگر او را «عنبسة» و روایت سوم او را «عثمان» معرفی کرده است.
🔸امام علی علیه السلام فرموده اند:
یخرج إبن آکلة الاکباد من الوادی الیابس... اسمه عثمان و أبوه عنبسة؛
فرزند زن جگرخوار از سرزمین خشک قیام میکند... نامش عثمان و فرزند عنبسه است.
🔹ما نمی توانیم درباره نام سفیانی، به صورت قاطعانه قضاوت کنیم. شاید دلیل این که در روایات از نام او کم تر سخن به میان آمده، این باشد که دانستن نام او چندان ثمری در بر ندارد؛ چرا که او به هر نامی باشد، افراد فراوانی یافت خواهند شد، که همان نام را داشته باشند، پس دانستن نام او، به شناسایی او کمک نخواهد کرد.
🔸آن چه مهم است و در شناسایی او تأثیر دارد، اقدامات او و حوادث مربوط به اوست. از همین رو، پیشوایان دینی بیش تر، به تبیین اقدامات او پرداخته اند.
🔹عبدالله بن ابی منصور گوید: از امام صادق علیه السلام پرسیدم که نام سفیانی چیست؟ حضرت فرمودند:
🔸وَ مَا تَصْنَعُ بِاسْمِهِ، إِذَا مَلَكَ كُوَرَ اَلشَّامِ اَلْخَمْسَ دِمَشْقَ وَ حِمْصَ وَ فِلَسْطِينَ وَ اَلْأُرْدُنَّ وَ قِنَّسْرِينَ فَتَوَقَّعُوا عِنْدَ ذَلِكَ اَلْفَرَجَ.
با نام او چه کار داری؟ وقتی او مناطق پنج گانه شام شامل: دمشق، حِمص، فلسطین، اردن و قنّسرین را تصرف کرد، منتظر فرج باشید.
#تاملی_در_نشانههای_حتمی_ظهور_ص۱۳۳
@hadise_shia