#مبعث
#بخش1
#قاف
#یاسین_حجازی
#پیامبراکرم
🔖 و هر خوابی که بدیدی هم چون صبح صادق راست آمدی و خلوت و عُزلَت از مردم دوست داشتی، چنان که وی را هیچ خوشتر از آن نیامدی که تنها نشستی و با مردم نیامیختی.
هر سال یک ماه از مکّه بیرون آمدی و در غار حِرا خلوت ساختی و از مَشغَلۀ خَلق به کلّی عُزلت گرفتی و اوقاتِ خود را به عبادت و طاعتِ حق مُستَغرق کردی و بفرمودی تا درویشان که آنجا می رسیدندی، طعام دادندی و تیمار داشتندی و تعهّد کردی.
و چون یک ماه آنجا خلوت برآوردی، بازِ مکّه آمدی. و چون به مکّه بازآمدی، اوّل هفت بار طوافِ خانۀ کعبه بکردی و بعد از آن به خانۀ خود رفتی.
و هم بدین حال می بود و هر سال این وظیفه نگاه می داشت تا آن سال درآمد!
💌گفت: روزی نشسته بودم خالی به مناجات.
همی نگه کردم: بُرنایی را دیدم!نیکورویی!نیکومویی!نیکومنظر،نیکوجامه!قدمِ وی بر زمین و سرِِ وی به عَنانِ آسمان رسیده.
مرا گفت:« اِقرأ یا محمّد!»
من گفتم:« چه خوانم؟»
گفت:« اِقرأ بِاسم رَبِّک! بگو: بسم الله الرحمن الرحیم.»
من این بگفتم. از برکتِ این نام راحتی در هفت اندامِ من آمد...
👈🏻ادامه دارد...
ـــــــــــــــــ
✅اثر مینیاتور فوق از استاد#محمود_فرشچیان می باشد؛ که در موزه قرآن حرم رضوی علیه السّلام نگه داری می شود.
18.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#رحمة_للعالمین
🎉السّلام علیکَ یَا رَسولَ الله🎉
🎙با نوای: گروه تواشیح محمّدرسول الله
🖋 شعر فارسی به قلم: احمد جنتی
🎥تصویربرداری در مدینة النبی شهرک سینمایی نور
🏷#گروه_محمد_رسول_الله/ #احمد_جنتی/ #مبعث / #حضرت_محمد صلی الله علیه و آله
ـــــــــــــــــــــــــــ
به جهت پیوستن به #حلقه_رندان و مشاهدۀ آثار بیشتر لطفاً لینک زیر را لمس بفرمائید:👇
https://eitaa.com/joinchat/1185873964Cab5f90b3dd
May 11
حلقۀ رندان
#مبعث #بخش1 #قاف #یاسین_حجازی #پیامبراکرم 🔖 و هر خوابی که بدیدی هم چون صبح صادق راست آمدی و خلوت و
#مبعث
#بخش2
#قاف
#یاسین_حجازی
#پیامبراکرم
🔖از پیش من برفت. من سورت «اقرأ» تا آنجا که بگفته بود از بر داشتم و هم چون نقشی بود که بر دل من کرده بودند.
من از غار برون رفتم.
چون به میان کوه رسیدم، آوازی شنیدم از جانب آسمان که میگفت: «یا محمّد! تویی پیغمبر خدای و منم جبرئیل!»
چون این آواز شنیدم، سر برافراشتم: جبرئیل را دیدم به صورت مردی ایستاده بود و قدمها هر در آفاق آسمان فروهشته بود، یکی به مشرق و یکی به مغرب، و مرا میگوید: «یا محمّد! انت رسول الله و أنا جبریل.»
من هم چنان بایستادم و در وی نگاه میکردم و نه از پیش میرفتم و نه از پس و در هر گوشهای از آسمان که نگاه میکردم، او را هم چنان دیدمی که ایستاده بودی و قدمها در آسمان فروهشته بودی. تا زمانی دیر برآمد. پس هم چنان ایستاده بودم و نگاه میکردم...
چون دراز بکشید، خدیجه دلمشغول شد از بهر من و هر جای کس فرستاد به طلب من.
چون زمانی برآمد، جبرئیل از چشم من ناپیدا شد و آنگه من باز پیش خدیجه رفتم.
خدیجه گفت: «یا محمّد! کجا بودی؟ که عظیم دلمشغول بودم از بهر تو و مرد به هر جای فرستادم تا تو را طلب کنند.» آنگه چون دید که نه بر آن حالم که از برِ وی برفتم، پرسید که «یا محمّد، تو را چه افتاده است که چنین شدهای؟ مگر بترسیدهای؟»
👈🏻ادامه دارد...
حلقۀ رندان
#مبعث #بخش2 #قاف #یاسین_حجازی #پیامبراکرم 🔖از پیش من برفت. من سورت «اقرأ» تا آنجا که بگفته بود از
#مبعث
#بخش3
#قاف
#یاسین_حجازی
#پیامبراکرم
🔖خدیجه را گفتم: «دثّرونی! دثّرونی! مرا بپوشید!»
خدیجه وی را به جا بپوشید.
جبریل بازآمد. گفت: «یا ایّها المدّثّر! ای جامه در سر آورده! برخیز خلق را بیم کن از دوزخ و با توحیدِ خدای را خوان آنکه تو رسول خدایی!
12.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞#حاج_محمد_صمیمی در هفتمین قسمت #برنامه_محیا :
✅کارکرد مهم #نوحه معماری ناخودآگاه مخاطب است.
دلیل علمی آن هم این است که چند هنر قوی مثل #ادبیات ، #موسیقی و #اجرا(پرفورمنس) هم افزایی می کنند.
✅نوحه قطعا #رسانه است.
✅✅⚠️امامی که در نوحه ها تصویر می شود با آن امام حقیقی فاصله دارد و این خطرناک است.
24.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔖#حاج_محمد_صمیمی ،در هفتمین قسمت #برنامه_محیا با بیان اینکه متاسفانه به نوحه سرایی با این میزان اثرگذاری در جامعه از سوی نهادهای فزهنگی نگاه حرفهای نمی شود گفت :
✅من فکر میکنم که نوحهسرایی در مطالعات اجتماعی ما یتیم واقع شده است. بگذارید یک مثال بزنم؛ چرا بهار نوحهسرایان بیست تا بیست و پنج سالگی است؟
چرا که عمدتا تعهدات خانوادگی بر آنها بار نشده است.
✅✅بنده معتقدم که #نوحه_سرایان ما هویت علمی و فرهنگی و معینی ندارند. این موضوع در حالی است که وقتی به آثار و اشعار شاعران از دههها قبل تا به امروز نگاه میکنید میبینید که خط فکری او معین و مشخص است.
✅حال سوال این است که چرا نوحهسرای ما هویت ندارد؟ به این دلیل است که او فرصت نداشته در کتابخانه بنشیند و مطالعه مختصری داشته باشد. او باید از ساعت شش صبح کارت بزند و به خاطر اضافه کاری تا هشت شب بایستد. تمام خلاقیت او هم در همان محل کارش صرف میشود.
👇🏻صوت کامل این گفتگو در پست بعدی👇🏻
مجله تصویری هیات-چشم انداز آينده نوحه.mp3 - Google Drive.mp3
15.23M
#بشنوید
🎧صوت کامل گفتگوی#محمد_رسولی با #حاج_محمد_صمیمی ،در هفتمین قسمت #برنامه_محیا دربارۀ #هویت_شاعر
حلقۀ رندان
🔖بزودی...! 🖋مجموعهای ادبی در#حلقه_رندان؛کاری از #شیخ_محمدحسین_شاهرخ 🆔@halghe_rendan
📍موضوع برنامهٔ جدید در حلقه رندان را، زیر ذرهبین مشاهده میکنید.
با هشت حرف از این نُه حرف، حدس خود را خلق کنید😍
#حلقه_رندان
#شیخ_محمدحسین_شاهرخ
🆔@halghe_rendan
✅ #کشف_المثل را به خوراک هفتۀ خود اضافه کنید.
🔎#کشف_المثل مجموعهای بدیع در #حلقه_رندان
🖋تحقیق و گردآوری:
#شیخ_محمدحسین_شاهرخ
🆔@halghe_rendan
حلقۀ رندان
✅ #کشف_المثل را به خوراک هفتۀ خود اضافه کنید. 🔎#کشف_المثل مجموعهای بدیع در #حلقه_رندان 🖋تحقیق و گ
📍اهداف مجموعۀ #کشف_المثل نسبت به ضرب المثل های عربی و فارسی
۱.معرفی
۲.تبیین
۳.ابهام زدایی (از ساختار و الفاظ مَثل و تطورات آن)
۴.نحوه بکارگیری بلیغ هر ضرب المثل
▪️در ادامه با ضرب المثل آشنا شده و جایگاه آن را در ساختار بلاغت و گفتارهای بلیغ، تبیین خواهیم نمود.
🗓 برنامه #کشف_المثل
✔️شنبهها ضرب المثل عربی
✔️دوشنبهها ضرب المثل فارسی
#کشف_المثل
#حلقهرندان
#شیخ_محمدحسین_شاهرخ
🆔@halghe_rendan