eitaa logo
حرم
2.6هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
6.5هزار ویدیو
629 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷نسیم و باغ انگور و ترانه 🌱هوای صبح و سنتور و ترانه 🌷سماور جوش و قوری قل قل شعر 🌱بفرما چایی و نور و ترانه 🌱سه شنبه تون سرشار از عشق 🌷و لحظات به یادماندنی
بار‌ها توبه شکستَم تو، ولی بخشیدی کِی شَوَد حُر شَوَم و توبه‌ی مردانه کنم؟ سینه ویران شده‌ی توست به ولله حسین گنج را من طلب از سینه‌ی ویرانه کنم‌ #لبیڪ_یا_حسین_ع ✋ #اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤یا امام حسن عسکری علیه السلام🖤 ای یازدهم امام شیعه ای مفتخر از تو نامِ شیعه بر سامره و حریمِ پاکت بر مهدی تو سلامِ شیعه غلامتم آقا...💔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤یا امام حسن عسکری علیه السلام🖤 در عزای امام عسکری آید زنای اهل دل صد فغان همراه با شور و نوا یابن الحسن آب شد شمع وجودش زآتش زهر ستم خاک غم بر سر کنم زین ماجرا یابن الحسن اجرک الله یا صاحب الزمان...💔
#حرم_فاطمہ_س_آغوش_خداسٺ💚 اے بےنشانہ اے ڪه خدا را نشانہ اے هر سو نشان توسٺ ولے بےنشانہ اے زهراے پاڪ ، اے غم زیباے دلنشین تو خواندنے ترین غزل عاشقانہ اے #یازهرا_س🌷 #بانوے_بےنشان💔
شکّی_نیست_که_مرگ_عمر_بن_الخطاب_در.pdf
6.08M
#نهم_ربیع_الاول_سالمرگ_عمر_بن_خطاب
احادیثی در باب ایام محسنیه حضرت امیرالمؤمنین علی ابن ابی طالب علیه السلام می فرمایند: من علی ابن ابی طالب علیه السلام و برادر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله باز می گردم و دشمنانم و قاتلین فرزندم محسن علیه السلام را زنده می‌کنم و آنها را به عنوان قصاص به قتل می رسانم منبع 📚 حضرت محسن علیه السلام، انصاری ص ۵۶ #انتشارش_واجب #محسنیه_را_نگه_می_داریم #شیعیان_سکوت_بس_است #دهه_محسنیه #شعائر_محسنیه
استاد_یوسفی_تبری_امام_جواد_ع_از.mp3
2.24M
🏴استاد شیخ محمّدحسین یوسفی: تبرّی آقا جوادالائمّه علیه‌السلام از قاتلین مادرشان، حضرت زهرا سلام‌الله علیها؛ •خشنودی قلب مقّدس حضرت زهرا سلام‌الله علیها، «اَللّٰهُمَّ الْعَنِ الْجِبتَ وَ الطّاٰغوُتَ وَابنَتَیهِمٰا وَ النَّعثَلْ»
اشاره قرآن به عزای حضرت محسن علیه السلام و تحریف معنوے آن.... قَالَ الْمُفَضَّلُ: یَا مَوْلَایَ أَسْأَلُ قَالَ: اسْأَلْ قَالَ: یَا مَوْلَایَ‏ وَ إِذَا الْمَوْؤُدَهُ سُئِلَتْ بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ‏ قَالَ: یَا مُفَضَّلُ تَقُولُ الْعَامَّهُ إِنَّهَا فِے ڪُلِ‏ جَنِینٍ مِنْ أَوْلَادِ النَّاسِ یُقْتَلُ مَظْلُوماً قَالَ الْمُفَضَّلُ: نَعَمْ، یَا مَوْلَایَ هَڪَذَا یَقُولُ أَڪْثَرُهُمْ قَالَ: وَیْلَهُمْ مِنْ أَیْنَ لَهُمْ هَذِهِ الْآیَهُ هِیَ لَنَا خَاصَّهً فِے الْڪِتَابِ وَ هِیَ مُحَسِّنٌ (عَلَیْهِ السَّلَامُ) لِأَنَّهُ مِنَّا وَ قَالَ اللَّهُ تَعَالَى: قُلْ لا أَسْئَلُڪُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّهَ فِے الْقُرْبى‏ وَ إِنَّمَا هِیَ مِنْ أَسْمَاءِ الْمَوَدَّهِ فَمِنْ أَیْنَ إِلَى ڪُلِّ جَنِینِ مِنْ أَوْلَادِ النَّاسِ وَ هَلْ فِے الْمَوَدَّهِ وَ الْقُرْبَى غَیْرُنَا یَا مُفَضَّلُ قَالَ صَدَقْتَ یَا مَوْلَایَ مفضل مے گوید: اے مولا آیا سوالے بپرسم؟ 👈امام صادق علیه السلام فرمودند: بپرس. عرض ڪرد: اے مولاے من در مورد آیه 👇👇👇 « اذا المؤود سئلت باے ذنب قتلت» 📘سوره تكوير آیه 8-9 «هنگامے ڪه از مؤوده سوال شود ڪه به چه گناهے ڪشته شد؟ » حضرت فرمودند: اے مفضل! عامه (اهل بدعت) مے گویند ڪه این آیه در مورد هر جنینے از اولاد مردم مے باشد ڪه مظلومانه ڪشته شده است. مفضل عرض ڪرد: آرے اے مولای,من اڪثرشان همین را مے گویند. 👈حضرت فرمودند: واے بر ایشان از ڪجا چنین مے گویند. این آیه مخصوص ما در ڪتاب خدا آمده و آن👈 است زیرا او از ماست. چون خداوند متعال فرموده است: بگو هیچ اجر رسالتے جز مودت با اهل بیتم نمے خواهم. و مؤوده از اسماے مودت هست. پس از ڪجا به هر جنینے اطلاق مے شود. اے مفضل! مگر مودت و قربے ڪسانے غیر از ما هستند؟ مفضل عرض ڪرد: راست گفتے اے مولاے من. 📘الهداےه الڪبرے: ص۴۱۷؛ 📘بحارالانوار: ج۳۳، ص۲۲۹؛ 🔥اللّـــــهُمَّ العَن صَنَمَــــي قُرَيـــشٍ وَ جِبتَيــــها وَ طاغُوتَيــــها وَ اِفكَيــــها وَابنَتَيــــهِما🔥
حرم
🌷بسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 ▪️ #فضائل_و_زندگانی_حضرت_فاطمه_زهرا علیها السلام ▪️◼️ #بخش_هش
🌷بسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 ▪️ علیها السلام ▪️◼️ بودن علي و بني از اجتماع ▪️▪️◼️ عالم بزرگ، شيخ مفيد (متوفي ۴۱۳ ه. ق) در كتاب ارشاد مي‌گويد: پس از رحلت پيامبر (ص)، امام علي (ع) مشغول غسل دادن و كفن و دفن جسد مطهّر پيامبر (ص) بود، و بني هاشم بخاطر مصيبت بزرگ رحلت پيامبر (ص) از مردم جدا بودند، قوم از فرصت استفاده كرده و به مسأله خلافت و تعيين خليفه پرداختند و سرانجام در غياب علي (ع) و بني هاشم، خلافت ابوبكر برقرار شد، آن گونه كه بين انصار، اختلاف افتاد، و جماعت آزادشدگان (در فتح مكّه) و آنانكه پيامبر (ص) براي تأليف قلوب، به آنها اجازه ي ورود به اسلام را داده بود از اينكه مسأله ي خلافت، چند روز تأخير بيفتد كراهت داشتند تا قبل از فراغت بني هاشم، مسأله را تمام شده اعلام كنند، با ابوبكر بيعت كردند، زيرا او در مكان اجتماع (سقيفه) حاضر بود، و اسباب و لوازم كار او آنچنان آماده شده بود كه موضوع را مطابق مراد و مقصود او آسان نمود، ~~~~~~~~⚜️🔸💠🔸⚜️~~~~~~~~
سمیر زند سلام
2.93M
#جدید ✅نام تو بردم زیر باران، باران گریه کرد #حیوان_گریه_کرد 🎤نریمان پناهی
@maddahi14 - مداحی۱۴-X-جوادمقدم.mp3
5.67M
#کربلایی_جواد_مقدم🎤 🔴 #زمینه زیبا(زده آتیش به جون...) 🔴ویژه #شهادت_امام_حسن_عسکری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ترفندهای خلاقانه مخصوص مامانایی که بچه مدرسه ای دارن😍 #ترفند
خوبیهای دنیا شادیهای پی درپی تقدیم به شما دوستان عزیز خوشبختی ستون زندگیتون باشه مهرتون ماندگار ظهرسه شنبه تون بخیر
بِه بخورید پوست صاف و شفاف داشته باشید. #میوه #به
💯درمان زخم معده با انجیر 👍
🍃هر پادشاهی ابتدا یک نوزاد بوده... هر ساختمانی ابتدا فقط یک طرح روی کاغذ بوده... مهم نیست امروز کجایی...!؟ مهم اینه که فردا کجا خواهی بود...!؟ هر کس در زندگی خود یک کوه اورست دارد که سرانجام یک روز باید به آن صعود کند...!!! زمین خوردی!؟ عیبی ندارد... برخیز...!!! نگذار زمین به جاذبه اش ببالد... سر به دو زانوی غم فرو مبر،سرت را بالا بگیر... قدرت دستانی که به سویت دراز شده از یاد برده ای!!؟؟ کوله بارت ریخت!؟عیبی ندارد... سبک باشی راحتتر اوج میگیری... زندگی عالیست پس عاشق زندگیت باش.. از آرامش بگیر و بدون ترس از آینده به زندگی ادامه بده موفقیت در انتظار توست ...
و زدن به همسر و فرزندان باعث آرامش و پیشرفت آن ها می شود. امام علی علیه السلام : 🔰گنج های روزی در گشاده رویی است 📚بحار الانوار ج ۷۵ ص ۵۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎁 بهترین هدیه همسران به یکدیگر 👌شعار محوری خانواده خوب #حجت_الاسلام_پناهیان
☔️🌞☔️ 🌞☔️ ☔️ ⁉️ ؟! ✅ ممکن است این سوال در ذهن ما شکل گرفته باشد؛ که چرا معمولا آنانکه گناهکارترند؛ بظاهر مرفه تر و از نعمتها برخوردار ترند؟! 💟 امام مومنان ، امیر بیان، اینگونه پاسخ می دهند: 💠 چه بسا كسي كه با نعمت هايي كه به او رسيده، به دام افتد؛ و با پرده پوشي بر گناه، فريب خورد؛ و با ستايش شدن توسط دیگران، آزمايش گردد؛ و خدا هيچ كس را همانند "مهلت دادن"، نيازمود...! 📗نهج البلاغه/حکمت 116/ 📖 قرآن کریم در همین رابطه میفرماید: 🖇آیا گمان می کنند اموال و فرزندانی که به آنان می بخشیم، برای اینست که درهای خیر را بسرعت بسوی آنان بگشاییم؟! [چنین نیست!] ؛ بلکه آنان نمی فهمند [که این مایه ی امتحانشان است] ! 📗(مومنون 55و56)
🔶 آخرین وصایای صلی‌الله‌علیه‌وآله به 🔶 ...ثُمَّ أَقْبَلَ عَلَى عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلَامُ فَقَالَ: يَا أَخِي، إِنَّ قُرَيْشاً سَتَظَاهَرُ عَلَيْكُمْ وَ تَجْتَمِعُ كَلِمَتُهُمْ عَلَى ظُلْمِكَ وَ قَهْرِكَ. فَإِنْ وَجَدْتَ أَعْوَاناً فَجَاهِدْهُمْ وَ إِنْ لَمْ تَجِدْ أَعْوَاناً فَكُفَّ يَدَكَ وَ احْقُنْ دَمَكَ. أَمَا إِنَّ الشَّهَادَةَ مِنْ وَرَائِكَ، لَعَنَ اللَّهُ قَاتِلَكَ. ... سپس صلی‌الله‌علیه‌وآله رو به عليه‌السّلام كرد و فرمود: برادرم، بزودى بر عليه تو متّحد مى‏‌شوند و بر سر ظلم و مغلوب كردن تو سخنشان يكى مى‏‌شود. اگر يارانى يافتى با آنان كن و اگر يارانى نيافتى دست نگهدار و خون خود را حفظ كن. بدان كه در انتظار توست خدا قاتل تو را كند. 📚كتاب سليم بن قيس ج‏۲ ص۹۰۸ ، الغيبة (للطوسي) ص۱۹۴ ، بحارالأنوار ج‏۲۹ ص۴۳۸
✅ دشمن علی علیه السلام را دشمن بدار، اگر چه پدر و فرزندت باشد عَنْ حَسَنِ بْنِ عَلِيِّ العسکری علیه السلام عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام قَالَ:‏ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله لِبَعْضِ أَصْحَابِهِ ذَاتَ يَوْمٍ: يَا عَبْدَ اللَّهِ! أَحِبَّ فِي اللَّهِ، وَ أَبْغِضْ فِي اللَّهِ، وَ وَالِ فِي اللَّهِ، وَ عَادِ فِي اللَّهِ؛ فَإِنَّهُ لَا تُنَالُ وِلَايَةُ اللَّهِ إِلَّا بِذَلِكَ، وَ لَا يَجِدُ رَجُلٌ طَعْمَ الْإِيمَانِ وَ إِنْ‏ كَثُرَتْ‏ صَلَاتُهُ‏ وَ صِيَامُهُ‏ حَتَّى يَكُونَ كَذَلِكَ. وَ قَدْ صَارَتْ مُؤَاخَاةُ النَّاسِ يَوْمَكُمْ هَذَا أَكْثَرُهَا فِي الدُّنْيَا عَلَيْهَا يَتَوَادُّونَ‏ وَ عَلَيْهَا يَتَبَاغَضُونَ، وَ ذَلِكَ لَا يُغْنِي عَنْهُمْ مِنَ اللَّهِ شَيْئاً. فَقَالَ لَهُ: وَ كَيْفَ لِي أَنْ أَعْلَمَ أَنِّي قَدْ وَالَيْتُ وَ عَادَيْتُ فِي‏ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ؟ وَ مَنْ وَلِيُّ اللَّهِ تَعَالَى حَتَّى أُوَالِيَهُ وَ مَنْ عَدُوُّهُ حَتَّى أُعَادِيَهُ؟ فَأَشَارَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله إِلَى عَلِيٍّ علیه السلام، فَقَالَ: أَ تَرَى هَذَا؟ فَقَالَ: بَلَى. قَالَ: وَلِيُّ هَذَا وَلِيُّ اللَّهِ فَوَالِهِ، وَ عَدُوُّ هَذَا عَدُوُّ اللَّهِ فَعَادِهِ. ثُمَّ قَالَ: وَالِ وَلِيَّ هَذَا وَ لَوْ أَنَّهُ قَاتِلُ أَبِيكَ وَ وَلَدِكَ، وَ عَادِ عَدُوَّ هَذَا وَ لَوْ أَنَّهُ أَبُوكَ وَ وَلَدُك‏. مولا حضرت عسکری علیه السلام از پدران گرامیش علیهم السلام نقل می کند که رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله روزى به يكى از اصحابشان فرمودند: اى بنده خدا! در راه خدا، حبّ و بغض داشته باش و براى خدا محبّت و دشمنى نما، زیرا به ولايت حقّ تعالى نخواهى رسيد مگر با همین امر، و اساساً کسی طعم و مزه ايمان را نمى‏ چشد مگر چنين باشد، هرچند نماز و روزه‏اش بسيار باشد. اكثر دوستى‏ هاى مردم با هم دنيايى است، و به خاطر دنيا با هم مودّت ورزيده و به یکدیگر بغض می ورزند، و به طور قطع چنين حبّ و بغضى آنها را از (محبّت و دوستى در راه) خدا بى‏ نياز نمى ‏كند. آن صحابی عرض کرد: چگونه بدانم كه دوستى و دشمنى من در راه خداى عزّ و جلّ مى‏باشد؟ و اساساً ولىّ خدا كيست تا دوستش داشته، و دشمن خدا كيست تا دشمنش بدارم؟ رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله به امیرالمؤمنین عليه السّلام اشاره نموده و فرمودند: آيا او را مى ‏بينى؟ آن صحابی عرض كرد: بله. حضرت فرمودند: او ولىّ خداست، پس دوستش بدار، و دشمنش دشمن خدا است، پس او را دشمن بدار. سپس فرمودند: دوست علی علیه السلام را دوست بدار، اگر چه قاتل پدر و فرزندت باشد، و دشمن علی علیه السلام را دشمن بدار، اگر چه پدر و فرزندت باشد. 📚 علل الشرائع، ج‏1، ص140-141
حرم
🌷بسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 💠فضائل امیر المؤمنین علی علیه السلام از کتب #شیعه_و_سنی 💠 #پي
🌷بسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم🌷 💠فضائل امیر المؤمنین علی علیه السلام از کتب 💠 (ع): 🌸🌸🌸 ۷- سيّد شرف الدّين در 📚مراجعات/ ۷۵ مى گويد: «براى امامان عترت طاهره همين بس كه نزد خدا و رسول خدا همچون قرآن مجيدى باشند كه به هيچ روى باطلى بدان‌ها راه نيابد و همين حجّتى است كه همه را با قدرت وامى دارد تا نسبت به مذهب آن‌ها تعبّد داشته باشند. يك مسلمان هرگز براى كتاب خدا جانشينى را نمى پذيرد پس چگونه براى همسنگان آن انتقال را روا مى دارد؟. » ۸- آشتيانى در 📚لوامع الحقائق (مبحث امامت) ۱- ۲ در ضرورت عقلى حديث ثقلين مى گويد: «ما در بحث نبوّت بيان داشتيم كه بايد براى كمال يافتن حكمت ايجاد جهان جسمانى و سامان يافتن امور دنيوى و اخروى مردم، عالمى حكيم وجود داشته باشد كه بدون اختصاص به زمان و عصر و قرنى، پاك و بركنار از خطا باشد. نيز در همان جا نبوّت پيامبر ما (ص) و خاتميت او و اين كه پيامبرى پس از او نخواهد آمد و دين و شريعت او تا روز رستخيز باقى خواهد ماند ثابت شد. ضرورتا روشن است كه شارع حكيم در هر رويداد و رخدادى حكمى دارد كه مردم بايد بدان عمل كنند. آيات قرآنى نيز در حرمت تشريع و بدعت گذارى در دين، صراحت دارند، و روشن است قرآن كريمى كه بر پيامبر (ص) نازل شد و تا روز رستخيز معجزه باقى خواهد ماند در هدايت و آموزش و به كمال رساندن مردم، كافى نيست و اختلاف هاى ميان مسلمانان با آن از ميان نمى رود، زيرا هر يك از آن‌ها قرآن را بر اساس رأى و مسلك خود تفسير مى كند با آن كه در قرآن، آيات مجمل و متشابهى وجود دارد كه فهم مقصود از آن‌ها به مفصّل و مفسّر و مبيّنى نيازمند است كه با خاندان وحى و رسالت در پيوند باشد، پس پيامبر (ص) ضرورتا مى بايست جانشينانى داشته باشد كه پس از ارتحال او به انجام همان وظايفى كمر بندند كه پيامبر (ص) در زمان حياتش بدان‌ها مى پرداخت؛ وظايفى همچون آموزش بندگان و به كمال رساندن ايشان و تبليغ احكام دين و اجراى قوانين دينى و نظاير آن- كه پيش تر در فوايد وجود پيامبر بيان داشتيم- و اثبات حقيقت اسلام براى مسلمانان و نبوّت محمّد (ص) با براهين قطعى يا اظهار معجزات و كرامات، و تبيين آيات مجمل و متشابه قرآنى، و حفظ شريعت محمّدى از تغيير و دگرگونى. » ۹- سيّد محسن امين در📚 الغدير ۳/ ۲۹۸ مى گويد: «حال كه اين حقيقت دانسته شد آشكار گشت كه ممكن نيست مقصود از اهل بيت، همه بنى هاشم باشند، بلكه آن عامّى است كه اختصاص زده شده است با كسانى كه اختصاص شان در فضيلت و علم و زهد 📚ترجمه كشف اليقين، ص: ۳۳۷ _____ _ و عفت و نزاهت به اثبات رسيده است يعنى همان امامان خاندان پاك و دوازده امامى كه مادرشان زهراى بتول است، زيرا اجماع است در اين كه ديگران از عصمت بى بهره اند و وجدان نيز اقتضاى خلاف آن را دارد، چه، از اعضاى ديگر بنى هاشم، گناه سر مى زند و بسيارى از احكام را نمى دانند و امتيازى بر ديگر خلايق ندارند و نمى توان آن‌ها را همسنگان قرآن در امور پيشگفته تلقّى كرد، پس بايد برخى از آن‌ها مطرح باشند نه همگى شان، زيرا آن‌ها چنانند كه گفتيم. امّا تفسير زيد بن ارقم كه مقصود، مطلق بنى هاشم است در صورت صحّت صدور اين سخن از او پس از اقامه دليل بر بطلان آن ديگر ضرورتى در پذيرش آن وجود نخواهد داشت. » در📚 خلاصة عبقات الانوار ۲/ ۲۴۲ سخنى مشابه از توفيق ابو علم رسيده است....... ~~~~~~~~⚜️🔸💠🔸⚜️~~~~~~~~
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا