eitaa logo
حرم
2.6هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
6.2هزار ویدیو
622 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
✴️ یکشنبه👈 20 آذر / قوس 1401 👈16 جمادی الاول 1444👈11 دسامبر 2022 🏛 مناسبت های دینی و اسلامی. ⭐️احکام دینی و اسلامی. 📛امروز برای امور زیر مناسب نیست: 📛مسافرت. 📛جابجایی و نقل و انتقال. 📛و دیدارها خوب نیست. 👼مناسب زایمان و نوزاد بعدازظهر اعمال و رفتارش صالح باشد.ان شاءالله. 🚘سفر: مسافرت خوب نیست و در صورت ضرورت همراه صدقه باشد. 🔭 احکام نجوم. 🌓امروز : قمر در برج سرطان است و از نظر نجومی برای امور زیر نیک است: ✳️امور کشاورزی و زراعی. ✳️بذر پاشی و کاشت. ✳️آغاز نگارش کتاب پایان نامه و مقاله‌. ✳️خرید کردن. ✳️درختکاری. ✳️معامله ملک و خانه. ✳️و کندن چاه و آبراه خوب است. 📛ولی امور ازدواجی. 📛و بنایی خوب نیست. 💇‍♂ اصلاح سر و صورت: طبق روایات ، (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ،باعث حزن و اندوه می شود. 💉🌡حجامت. یا #زالو انداختن در این روز، از ماه قمری، باعث فرج و نشاط می شود. 💑مباشرت: مباشرت امشب برای صحت جسم مفید و فرزند حاصل از آن حافظ قران گردد.ان شاءالله. 😴😴تعبیر خواب: خوابی که شب " دوشنبه " دیده شود طبق آیه ی 17 سوره مبارکه " اسراء" است. وکم اهلکنا من القرون من بعد نوح... و چنین استفاده میشود که کاری که باعث آزردگی و حزن و اندوه خواب بیننده باشد پیش آید ولی عاقبت بخیر شود.ان شاءالله و به این صورت مطلب خود رو قیاس کنید...... 💅 ناخن گرفتن: یکشنبه برای ، روز مبارک و مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بی برکتی در زندگی گردد. 👕👚 دوخت و دوز: یکشنبه برای بریدن و دوختن روز مناسبی نیست . طبق روایات موجب غم واندوه و حزن شده و برای شخص، مبارک نخواهد بود‌( این حکم شامل خرید لباس نیست) ✴️️ استخاره: وقت در روز یکشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ و بعداز ساعت ۱۶ عصر تا مغرب. ❇️️ ذکر روز یکشنبه : یا ذالجلال والاکرام  ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۴۸۹ مرتبه که موجب فتح و نصرت یافتن میگردد . 💠 ️روز یکشنبه طبق روایات متعلق است به و . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌸بامید پرورش نسلی مهدوی ان شاءالله🌸
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ ◻️▫️موضوع • قسمت — پنجاه • یکم ✅ 💌 گزیده ای از روایات تبری ▫️ 2 در پیمان نامه دوم آمده است که : خداوند انتخاب خلیفه را به مسلمانان واگذار کرده است. و چنانکه کسی ادعای تعیین خلیفه توسط حضرت پیامبر خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله نماید ، دروغ گفته و اصحاب حضرت پیامبر خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله از چنین چیزی بی اطلاع هستند . از اقربای آن حضرت بودن نیز دلیل استحقاق خلافت نخواهد بود . اگر کسی مطلب فوق را نپذیرد و از جماعت مسلمانان فاصله بگیرد ، بایستی کشته شود ، هر کس که باشد !!
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ ◻️▫️موضوع • قسمت — پنجاه • دوم ✅ 💌 گزیده ای از روایات تبری ▫️ 3 ◻️▪️حضرت پیامبر اکرم محمد مصطفی صلی الله علیه وآله روز بعد (از نوشتن صحیفه دوم، در مدینه) پس از نماز صبح به اجتماع آنها اشاره کرد و فرمود : خداوند متعال دستور داده است که من از کشتن آنها صرف نظر نمایم وگرنه آنها را گردن می زدم. 📚 ارشاد القلوب 332_336 ، بحار 101/28_106 آثار و اخباری که از این پیمان شوم حکایت می کند بسیار است ، مراجعه شود به : کتاب سلیم ،تفسیر عیاشی ،امالی شیخ مفید ، تفسیر قمی و...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖مسئولیت آخر در روسیه 🔸این یک برنامه تلویزیونی شیعی یا حتی اسلامی نیست، این شخص نیز یک واعظ روحانی مسلمان نیست، بلکه برنامه‌ای تلویزیونی است از مسکو با نام «مشارکت ایگور میخائیلوویچ دانیلوف»، از برنامه‌های تلویزیونی پرطرفدار کشور روسیه.... ←در این برنامه به غصب خلافت از امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه‌السلام و تلاش غاصبین برای رسیدن به قدرت و ارتباط آنان با یهود و به صبر و صداقت حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه‌السلام اشاره می‌شود؛ بیان مفهوم انتظار و ظهور دولت امام عصر ارواحنافداه پایانی زیبا بر این برنامه تلویزیونی است. ⚫️ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ⚫️
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ ◻️▫️موضوع سلقلقیه • قسمت — سی پنجم ✔️ ◻️▫️ ‌در‌ آیه قسمت سوم✔️ 🔺نظر علمای عمریه ✍«الجامع لأحكام القرآن»؛ «سورة النور» قوله تعالى الخبيثات للخبيثين والخبيثون للخبيثات والطيبات للطيبين. مسألة:  الجزء الثاني عشرالتحليل الموضوعي [ص: 195] الخبيثات للخبيثين و الخبيثون للخبيثات و الطيبات للطيبين والطيبون للطيبات أولئك مبرءون مما يقولون لهم مغفرة ورزق كريم.  قال ابن زيد:  المعنى الخبيثات من النساء للخبيثين من الرجال ، وكذا الخبيثون للخبيثات ، وكذا الطيبات للطيبين والطيبون للطيبات . وقال مجاهد ، وابن جبير ، وعطاء ،وأكثر المفسرين : المعنى الكلمات الخبيثات 👈من القول 👉للخبيثين من الرجال ، وكذا الخبيثون من الناس للخبيثات👈 من القول 👉، وكذا الكلمات الطيبات👈 من القول👉 للطيبين من الناس ، والطيبون من الناس للطيبات👈 من القول 👉. ☝️⬅️ قال النحاس في كتاب معاني القرآن : وهذا أحسن ما قيل في هذه الآية. 🔺 مجاهد و سعید بن جبیر و عطاء و اکثر مفسرین در خصوص این آیه گفته اند: «معنایش این است که کلمات خبیث از قول لایق و از زبان خبیثان از مرد (و زن) است و بالعکس کلمات طیب از قول و دهان مردان و زنان طیب بیرون می آید.» 👈و نحاس در کتاب معانی القرآن گفته است: «این بهترین چیزی است که گفته شده است.» 🔺ابن زید حرف عمریه رو زده، که گفته شد با عقل جور در نمیاد. http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?flag=1&bk_no=48&surano=24&ayano=26
▫️◽️ قسمت 🔖 هشتاد یکم✔️ ▪️علم حضرات ائمه معصومین علیهم السلام به ما کان و ما یکون قسمت سوم ✔️ ♦♦➖➖➖➖♦♦ 👥عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ سَهْلٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنْ عَبْدِ الْكَرِيمِ عَنْ جَمَاعَةَ بْنِ سَعْدٍ الْخَثْعَمِيِّ 👥 أَنَّهُ قَالَ: كَانَ الْمُفَضَّلُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فَقَالَ لَهُ الْمُفَضَّلُ جُعِلْتُ فِدَاكَ يَفْرِضُ اللَّهُ طَاعَةَ عَبْدٍ عَلَى الْعِبَادِ وَ يَحْجُبُ عَنْهُ خَبَرَ السَّمَاءِ قَالَ لَا اللَّهُ أَكْرَمُ وَ أَرْحَمُ وَ أَرْأَفُ بِعِبَادِهِ مِنْ أَنْ يَفْرِضَ طَاعَةَ عَبْدٍ عَلَى الْعِبَادِ ثُمَّ يَحْجُبَ عَنْهُ خَبَرَ السَّمَاءِ صَبَاحاً وَ مَسَاءً. •———••———••———••———••———• مفضل به حضرت امام جعفر الصادق عليه السلام عرض كرد: قربانت گردم، ممكن است خدا اطاعت شخصى را بر بندگانش واجب سازد و خبر آسمان را از او پوشيده دارد⁉️ فرمود: نه، خدا بزرگوارتر و مهربانتر و مشفق ‏تر از آنست كه اطاعت شخصى را بر بندگانش واجب كند و سپس خبر آسمان را در هر صبح و شام از او پوشيده دارد. 📚الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏۱، ص: ۲۶۱ 👀 جهت مطالعه پیرامون شئون اهل بیت علیهم السلام هشتک را در کانال سرچ نموده سپس با پیمایش کلید های مجازی 🔼🔽 به تمام مطالب حول این موضوع دسترسی پیدا کنید .
▪️◼️ 🥀 - 16 • روز مانده تا شهادت حضرت فاطمةالزهرا سلام الله علیها این اشک ناب ماست بیان حیات ما هنگام دُرّ فشانی ما فاطمیه است ما روضه های زنده داغ مدینه ایم مبنای روضه خوانی ما فاطمیه است ⚫️ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ⚫️
✴️ یکشنبه👈 20 آذر / قوس 1401 👈16 جمادی الاول 1444👈11 دسامبر 2022 🏛 مناسبت های دینی و اسلامی. ⭐️احکام دینی و اسلامی. 📛امروز برای امور زیر مناسب نیست: 📛مسافرت. 📛جابجایی و نقل و انتقال. 📛و دیدارها خوب نیست. 👼مناسب زایمان و نوزاد بعدازظهر اعمال و رفتارش صالح باشد.ان شاءالله. 🚘سفر: مسافرت خوب نیست و در صورت ضرورت همراه صدقه باشد. 🔭 احکام نجوم. 🌓امروز : قمر در برج سرطان است و از نظر نجومی برای امور زیر نیک است: ✳️امور کشاورزی و زراعی. ✳️بذر پاشی و کاشت. ✳️آغاز نگارش کتاب پایان نامه و مقاله‌. ✳️خرید کردن. ✳️درختکاری. ✳️معامله ملک و خانه. ✳️و کندن چاه و آبراه خوب است. 📛ولی امور ازدواجی. 📛و بنایی خوب نیست. 💇‍♂ اصلاح سر و صورت: طبق روایات ، (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ،باعث حزن و اندوه می شود. 💉🌡حجامت. یا #زالو انداختن در این روز، از ماه قمری، باعث فرج و نشاط می شود. 💑مباشرت: مباشرت امشب برای صحت جسم مفید و فرزند حاصل از آن حافظ قران گردد.ان شاءالله. 😴😴تعبیر خواب: خوابی که شب " دوشنبه " دیده شود طبق آیه ی 17 سوره مبارکه " اسراء" است. وکم اهلکنا من القرون من بعد نوح... و چنین استفاده میشود که کاری که باعث آزردگی و حزن و اندوه خواب بیننده باشد پیش آید ولی عاقبت بخیر شود.ان شاءالله و به این صورت مطلب خود رو قیاس کنید...... 💅 ناخن گرفتن: یکشنبه برای ، روز مبارک و مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بی برکتی در زندگی گردد. 👕👚 دوخت و دوز: یکشنبه برای بریدن و دوختن روز مناسبی نیست . طبق روایات موجب غم واندوه و حزن شده و برای شخص، مبارک نخواهد بود‌( این حکم شامل خرید لباس نیست) ✴️️ استخاره: وقت در روز یکشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ و بعداز ساعت ۱۶ عصر تا مغرب. ❇️️ ذکر روز یکشنبه : یا ذالجلال والاکرام  ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۴۸۹ مرتبه که موجب فتح و نصرت یافتن میگردد . 💠 ️روز یکشنبه طبق روایات متعلق است به و . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌸بامید پرورش نسلی مهدوی ان شاءالله🌸
حضرت زهرا ⬛️ سقط شدن حضرت مُحَسِّنْ علیه‌السلام [با سند صحیح] ┄┅━𖣐▪️﴾﷽﴿▪️𖣐━┅┄ 📌امیرالمؤمنین ؏‌‍لیه‌السلام فرمودند:«پیش از آنکه فرزندانتان ‌متولد شوند برایشان اسم بگذارید...،زيرا فرزندان سقـط شدهٔ شما در روز قيامت به هنگام ديدار، از شما شكايت مى‌كنند و مى‌گويند:«چرا براى ما نام نگذاشتى‌؟!»همانا پيامبر خدا صلی‌الله علیه وآله پيش از آن‌كه محسن متولّد شود برايش نام نهاد». عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ اَلْقَاسِمِ بْنِ يَحْيَى عَنْ جَدِّهِ اَلْحَسَنِ بْنِ رَاشِدٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ  أَبِي عَبْدِاَللَّهِ﴿؏﴾ قَالَ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ جَدِّي قَالَ قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ﴿؏﴾:«فَإِنَّ أَسْقَاطَكُمْ إِذَا لَقُوكُمْ  يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ وَلَمْ تُسَمُّوهُمْ يَقُولُ اَلسِّقْطُ لِأَبِيهِ أَلاَّ سَمَّيْتَنِي وَقَدْ سَمَّى رَسُولُ اَللَّهِﷺ مُحَسِّناً قَبْلَ أَنْ يُولَدَ». 📚📕الکافي ج:۶ ص:۱۸ 📚📘الخصال ج:۲ ص:۶۳۴ 📚📕علل الشرایع ج:۲ ص:۴۶۴ 𖣐➵━━➵━━━➵━━➸━┅┄ ✍🏻بررسۍ صحّت روایت ⇣تصحیح علما⇣ ⫸علامه محمدتقۍ مجلسۍ: ﴿وفي القوي، عن أبي بصير﴾ 📚📗روضة المتقين  ج:۸ ص:۶۲۵ ⫸سیّد خوئۍ: ﴿الطريق كطريق الشيخ إليه صحيح﴾ 📚📗معجم رجال الحديث  ج:۱۵  ص:۶۸ 𖣐➵━━➵━━━➵━━➸━┅┄ ⇣بررسۍ رجال سند⇣ دو طریق براۍ روایت ذکر شده: 📌سند شیخ کلینۍ:«عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ اَلْقَاسِمِ بْنِ يَحْيَى عَنْ جَدِّهِ اَلْحَسَنِ بْنِ رَاشِدٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ» 📌سند شیخ صدوق:«أَبِي قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى بْنِ عُبَيْدٍ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ يَحْيَى عَنْ جَدِّهِ الْحَسَنِ بْنِ رَاشِدٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ» هردو سند صحیح اند وما سند شیخ کلینۍ را بررسۍ میڪنیم: ⫸🔹عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا √در این طبقه چندین راوی از ثقات هستند. رجال نجاشۍ ج:۱ ص:۳۷۸ ⫸🔹أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ نجاشۍ میگوید:﴿شيخ القميين ، ووجههم ، وفقيههم ، غير مدافع﴾ رجال نجاشۍ ج:۱ ص:۸۲ ⫸🔹قَاسِمِ بْنِ يَحْيَۍ وحَسَنِ بْنِ رَاشِدْ شیخ صدوق در مورد روایتۍ که این دو راوۍ در سند آن هستند میگوید: ﴿أَنَّهَا أَصَحُّ الزِّيَارَاتِ عِنْدِي مِنْ طَرِيقِ الرِّوَايَةِ﴾ 📕من لا يحضره الفقيه ۵۹۸:۲ یعنۍ: آن نزد من زیارت از طریق روایت است؛پس توثیق عام این دو راوۍ ثابت میشود. سید خوئۍ میگوید: ﴿أنه لا يبعد القول بوثاقة القاسم بن يحيى لحكم الصدوق بصحة ما رواه في زيارة الحسين(ع)، عن الحسن بن راشد، و في طريقه إليه: القاسم بن يحيى﴾ معجم الرجال ج:۵ ص:۶۸ همچنین میگوید: ﴿القاسم بن يحيى وهو ﴾ معجم الرجال ج:۵ ص:۳۱۳ ⫸🔹أَبِي بَصِيرٍ نجاشۍ میگوید:﴿أبو بصير الاسدي ثقة، وجيه﴾ رجال نجاشۍ ج:۱ ص:۴۴۱ 💢سند صحیح است💢 ♻️چند نڪته در مورد روایت: این روایتِ صحیح السند، سقط وشهادت محسن بن علۍ﴿؏‍لیه‌السلام﴾ را تأڪید میڪند. 𖣐➸━━➵━━━➵━━➸━┅┄ ❌طبعاً ادعای اینکه سقط بصورت طبیعۍ بوده ،مجازفه و تعسّف است زیرا در مقابل مرویات متواترۍداریم که سبب سقط حضرت محسن را ضربه هاۍ مهاجمین به بیت وحی بیان میکنند؛ پس با اعتضاد این روایت صحیح به طائفه دیگرِ اخبار مۍیابیم که حضرت زهرا﴿؏‍لیهاالسلام﴾ در اثر ضرب و جرح عمر و سربازانش ، محسن بن علۍ﴿؏‍لیه‌السلام﴾ را سقط کرده است.
⚫️اشتراکات میان شیعه و مخالفین در چیست؟ ✍️از وجود نازنین امام صادق علیه السّلام سوال شد: اشتراکات میان شیعه و مخالفین چیست؟ امام در پاسخ فرمودند: به خدا سوگند شما (شيعیان) بر هیچ کدام از آن چه که آنان (مخالفان) هستند و اعتقاد دارند نیستید! و آنان بر هیچ کدام از آن چه شما هستید و اعتقاد دارید نیستند؛ پس با آنان مخالفت کنید که از حقیقت بی‌‌بهره‌‌اند!!! ✍️و همچنین امام در روایتی دیگر فرمودند: به خدا سوگند، خداوند برای احدی خیری در تبعیّت از غیر ما (مخالفین) قرار نداده است و قطعاً کسی موافق ماست که مخالف دشمنان ما باشد، و کسی که با دشمنان ما در قول یا عمل موافقت نماید، پس نه او از ماست و نه ما از او هستیم!!! 📚وسائل‌الشيعه ج۱۸ ص۸۵ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
⚫️رسول خدا صلّی‌ اللّه علیه و آله: حاکم اسلامی نباید مردم را فقیر کند، تا کافرشان سازد!!! 📚اصول کافی ج۱ ص۴۰۶ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
⚫️مولانا امیرالمؤمنین علیه‌السّلام: سِتَّةٌ تُختَبَرُ بِهَا عُقُولُ النَّاسِ اَلحِلمُ عِندَ الغَضَبِ وَ الصَّبرُ عِندَ الرَّهَبِ وَ القَصدُ عِندَ الرَّغَبِ وَ تَقوَى اللّهِ فِی كُلِّ حَالٍ وَ حُسنُ المُدَارَاةِ وَ قِلَّةُ المُمَارَاةِ شش چيز است كه با آنها خِرَدهاى مردم سنجيده مى‌شود: بردبارى در هنگام خشم، شكيبايى به گاه ترس، ميانه روى به هنگام خواهش و ميل، ترس از خدا در همه حال، خوش مدارا كردن و كمتر جدال كردن. 📚غررالحكم ح۵۶۰۸ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
⚫️از سرور بانوان، حضرت فاطمه دختر سرور پیامبران صلوات خداوند بر او و پدرش و همسرش و فرزندانش باد روایت شده است که از پدرش محمد صلی الله علیه و آله پرسید: پدر جان، جزای مردان و زنانی که نماز را سبک بشمارند، چیست؟ فرمود: ای فاطمه، هر مرد یا زنی که نمازش را سبک بشمارد، خداوند او را به پانزده خصلت گرفتار نماید: شش چیز آن در دنیا، و سه چیز هنگام مرگ، و سه چیز در قبرش، و سه چیز در قیامت هنگام بیرون آمدن از قبر به او خواهد رسید؛ امّا آنهایی که در دنیا به آن مبتلا می‌گردد عبارتند از: اول: خداوند، خیر و برکت را از عمر او برمی‌دارد؛ خداوند، خیر و برکت را از روزی‌اش برمی‌دارد؛ خداوند عزیز و جلیل نشانهٔ افراد صالح را از چهرهٔ او محو می‌کند؛ در برابر اعمالی که انجام داده، پاداشی نمی‌گیرد؛ دعایش به سوی آسمان بالا نمی‌رود! و ششم این که هیچ بهره‌ای از دعای بندگان صالح ندارد. و آنهایی که هنگام مرگ به او می‌رسد: اول این که با ذلّت و خواری جان می‌دهد؛ دوم این که گرسنه می‌میرد! سوم این که تشنه جان می‌سپارد، که حتی اگر آب تمام رودخانه‌های دنیا را به او بدهند، سیراب نخواهد شد! و امّا آنهایی که در قبر گریبان‌گیرش گردد: اول اینکه خداوند فرشته‌ای را بر او می‌گمارد، تا در قبر آزارش دهد؛ دوم این که خداوند قبر را برایش تنگ می‌گرداند؛ و سوم این که قبرش تاریک می‌شود! و آنهایی که در روز قیامت هنگام بیرون آمدن از قبر به آن مبتلا می‌شود، عبارتند از: اول این که خداوند فرشته‌ای را بر او می‌گمارد، تا به صورت بکشاندش، در حالی که مردم به او می‌نگرند؛ دوم این که سخت از او حساب می‌کشند؛ و سوم این که خداوند نظر رحمت به او ننموده و پاکیزه‌اش نمی‌گرداند، و عذاب دردناکی خواهد داشت. 📚بحارالانوار ج۸۳ ص۲۱ «اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
دلم حیاط خانه مادربزرگ را میخواهد... یک بعدازظهر تابستان باشد... باغچه را آب دهیم، فرشی بیاندازیم روی ایوان بوی خاک و آب و گل و برگ انگور! .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر این دعا قشنگه: «اگر که قسمتت بار سبک نیست، برایت شانه‌هایی قوی، اگر که سهمت زندگی آسان نیست، برایت اراده‌ای محکم، اگر که زمانه‌ات نامهربان است، برایت دلی مهربان، و اگر که روزگارت کم مداراست، برایت سینه‌ای صبور آرزو می‌کنم. به امید اینکه خیلی زود، باقی روز و شب‌هایت بی‌فکر و خیال بگذرد..»
* 💞﷽💞 ❤️ از رفـتارت شـرمنده میـشوم با اینکہ خـستہ اے اما دلـت نمے خواهد باز هم من ڪار کنم! * * * * * * مائده ڪوچولو برادرزاده ات تازه سہ سالگے اش تمام شده... خیلے بہ تو وابستہ اسـت! مـادرش موهایش را چـترے زده و دو طرف را خرگوشے بستہ است موهای کـوتاه و بامزه اش بیـشتر از پیش جذابترش ڪرده! پیراهن ڪوتاه و ملوسی هم بہ تنـش کرده... لباس شیرے رنگ با گل هاے ریز صورتی و بنـفش ڪفش هاے صدادار و کوچکش را بہ زمین مے کوبـد تا برایـش بوق بزند!! بغلـش مے ڪنے و بہ آشـپزخانہ پیـش من مے آوریـش براے آخریـن بار سـوپے کہ پختہ ام را هم میزنم و شعلہ را خامـوش میکنم بہ پـیشت مے آیم و باهم بہ جمع مهمـان ها می پـیوندیم چـادر رنگے ام را روے سرم مرتب میکنم و کنارت روے مـبل مینشینم رو بہ مائده می گویم : سـلام عزیز دلم!خوبے؟ سرش را تڪان میدهد و عروسـک دستـش را آن طرف و این طرف میکند روے پاهایت می نشـانے اش و گوشہ ے گوشش را می بوسے و میـگویی : بلدی شـعر بخونے؟ سـرش را بالا و پایین میڪند _آفــــــــرین...چندتا؟ انگشـت های ریز و کوچکش را باز میکند و با ناز بچہ گانہ اش میگوید : ده تا بلدم! مـهمان ها از شیرینے اش سر سوق مے آیند و هـر ڪدام بہ نحــوے تشـویقش میکنند بہ چهره ے زیبایش نگاه میکنم...کمے هم بہ تو شباهـت دارد! با لبـخند دسـتش را میگـیرم و میگـویم : حالا بـخون ببینیم... همہ سکوت میکنند او هم با همان لحن شیرینش میخـواند : یہ توپ دالم قیلقیلیہ...سخ و سیفیـد و آبیہ...میزنم زمـین اَوا میـره... وقتے شعرش را تمـام میکند براش دسـت میزنیم و او از خجــالت در آغوشـت جمع میـشود! تو هم آنـقدر ذوق میکنے و فــشارش میدهے کہ جـیغش در میاید!! حـــسودے ام مــیشود...در دلم میگـویم اصـلا اگـر با برادر زاده ات اینگونہ اے حتمـا بعد از بہ دنیا آمدن زینـب یا علے اڪبر کوچکمـان دیگر بہ من نگاه هم نمیکنے... از فکر احمقانہ ام خنده ام میگیرد و میگویم : مگر میـشود کسی کہ اینقدر محبـت و احترام را آموختہ همسرش را از یاد ببرد؟!!! واقعا میـــشــود...؟! نویسنده : خادم الشهـــــــــــــ💚ــــدا بامــــاهمـــراه باشــید
* 💞﷽💞 ❤️ روز هشـتم هم از روز شمارم گـذشت...با اینکہ هر روز شکستہ تر و آشفتہ تر میشوم اما مجبورم مثل بازیگرے تمام رفتارهایم را با تو نـقش بازے کنم شاید هم مثل عروسـک خیمہ شب بازے کہ شرایـط زندگے اش او را بہ بازے وا میدارند... چـــون تو نباید بشکنے... باید استوار بمانے... تا تسلیم نـشوے... تا استوار بمانے... تا بتوانے دفاع کنے... اشکالے ندارد تمـام این تلخے هاے شیرین را بہ جان میخـرم ، فـداے عمہ ے سادات!برو دلبــرم... بہ خدا سپـردمت...فقط اے کاش نخـواهد بنده ے عزیزش را پـیش خودش ببرد! دفترچہ ے خاطراتم را از قفسہ ے کتابخانہ ڪنار انبوهے از کتاب ها بر میدارم تا دوباره با او درد و دل کنم... بــســمـ ربــ الــحـســـینـ و الشـهدا مے شنوے؟می شنوے خدایا...آنقدر پـشت خط می ایستم تا اخـر جوابم را بدهے همانظور کہ در افکارم با خدا صحـبت میکردم متوجہ نوشتہ اے کہ بی اراده و بے توجہ چنـد ثانیہ قبل نوشتمش مے افتم...دلم میلـرزد...وسـط دفترچہ ے چوبے ام با خـط درشـت نوشتہ بودم: "شـــهادتت مــــبارڪ محمــــدجان" "شهیـــد محمــــد بالامنـــش" نـویسنده : خادم الشهـ💚ـدا بامــــاهمـــراه باشــید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مادر آفریده شد ❤️ تا روزها کسی باشد دلش تنگمان شود آفریده شد تا دل ببرد از آدمی و اگر نباشد جای خالی‌اش زندگی را خالی کند از سکنه...😔 آفریده شد تا دستهایش هر غذایی را خوشمزه، هر دردی را التیام، هر دعایی را مستجاب و هر زندگی را بخیر کند ❤️مادر زندگی در کنارت چه زیباست❤️ قدر مادران گلتون را بیشتر بدونید🥰
دهه شصت کودکی سال‌های دور از خانه (اوشین) مشق نوشتن کنار بخاری گذاشتن پوست نارنگی روی بخاری صدای بارش باران در پشت پنجره گاهی یک تصویر یک دنیا خاطرات را یاد آدم می‌آورد خاطرات شیرین روزهای کودکی...
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ ◻️▫️موضوع سلقلقیه • قسمت — سی ششم ✔️ ◻️▫️ ‌در‌ آیه قسمت چهارم✔️ 🔺نظر علمای عمریه ✍اما از بزرگای علم تفسیر جماعت عمریه مجاهد و ابن جبیر و اکثر مفسرین می گویند: یعنی کلمات خبیث از جنس سخن (زشت و خبیث) از دهان مردان خبیث می آید و همچنین هم در مورد زنان هم هست و کلمات طیب از (جنس) سخن طیب از زبان مردان (وزنان) طیب بیرون می آید. 👈فقط یه نکته اگر علم بزرگان تفسیر شان را زیر سوال نمی برن؛ این نکته رو هم یاد آور بشوید که قرطبی می گوید: این حرف مجاهد,ابن جبیر و اکثر مفسرین عمریه است.
💠 باطن تمام حرام‌ها در قرآن کریم، رهبران و امامان جائر و غیرمعصوم هستند 🔹محمد بن منصور گوید: از عبد صالح امام موسی کاظم(علیه السلام) درباره این سخن خداوند پرسیدم: «إِنَّما حَرَّمَ رَبِّیَ الْفَواحِشَ ما ظَهَرَ مِنْها وَ ما بَطَنَ» {پروردگار من فقط زشتی‌ها را -چه آشکارش باشد و چه پنهان- حرام کرده است} الأعراف/۳۱ حضرت فرمود: آیات قرآن ظاهر و باطنی دارد؛ تمام آنچه خداوند در قرآن حرام کرده آن ظاهر است و باطن این حرام‌ها، امامان جائر(رهبران ظالم و غیرمعصوم) هستند؛ و تمام آنچه خداوند در کتاب خود حلال کرده آن ظاهر قضیه است؛ و باطن آن حلال‌ها، امامان حق(پیشوایان معصوم) هستند. 📚- الکافی، ج۱، ص۳۷۴ - بصائر الدرجات، ج۱، ص۸۶ - الغیبة للنعمانی، ص۱۳۱ - التفسیر للعیاشی، ج۲، ص۱۶ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
▫️◽️ قسمت 🔖 هشتاد دوم✔️ ▪️علم حضرات ائمه معصومین علیهم السلام به ما کان و ما یکون قسمت چهارم ✔️ ♦♦➖➖➖➖♦♦ 👥مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنِ ابْنِ رِئَابٍ عَنْ ضُرَيْسٍ الْكُنَاسِيِّ 👤 قَالَ : سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ علیهما السلام يَقُول :ُ وَ عِنْدَهُ أُنَاسٌ مِنْ أَصْحَابِهِ عَجِبْتُ مِنْ قَوْمٍ يَتَوَلَّوْنَا وَ يَجْعَلُونَا أَئِمَّةً وَ يَصِفُونَ أَنَّ طَاعَتَنَا مُفْتَرَضَةٌ عَلَيْهِمْ كَطَاعَةِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم ثُمَّ يَكْسِرُونَ حُجَّتَهُمْ وَ يَخْصِمُونَ أَنْفُسَهُمْ بِضَعْفِ قُلُوبِهِمْ فَيَنْقُصُونَا حَقَّنَا وَ يَعِيبُونَ ذَلِكَ عَلَى مَنْ أَعْطَاهُ اللَّهُ بُرْهَانَ حَقِّ مَعْرِفَتِنَا وَ التَّسْلِيمَ لِأَمْرِنَا أَ تَرَوْنَ أَنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى افْتَرَضَ طَاعَةَ أَوْلِيَائِهِ عَلَى عِبَادِهِ ثُمَّ يُخْفِي عَنْهُمْ أَخْبَارَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ- وَ يَقْطَعُ عَنْهُمْ مَوَادَّ الْعِلْمِ فِيمَا يَرِدُ عَلَيْهِمْ مِمَّا فِيهِ قِوَامُ دِينِهِمْ فَقَالَ لَهُ حُمْرَانُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَ رَأَيْتَ مَا كَانَ مِنْ أَمْرِ قِيَامِ- عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ علیهم السلام وَ خُرُوجِهِمْ وَ قِيَامِهِمْ بِدِينِ اللَّهِ عَزَّ ذِكْرُهُ وَ مَا أُصِيبُوا مِنْ قَتْلِ الطَّوَاغِيتِ إِيَّاهُمْ وَ الظَّفَرِ بِهِمْ حَتَّى قُتِلُوا وَ غُلِبُوا فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ علیهما السلام يَا حُمْرَانُ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى قَدْ كَانَ قَدَّرَ ذَلِكَ عَلَيْهِمْ وَ قَضَاهُ وَ أَمْضَاهُ وَ حَتَمَهُ عَلَى سَبِيلِ الِاخْتِيَارِ ثُمَّ أَجْرَاهُ فَبِتَقَدُّمِ عِلْمٍ إِلَيْهِمْ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص قَامَ عَلِيٌّ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ ع وَ بِعِلْمٍ صَمَتَ مَنْ صَمَتَ مِنَّا وَ لَوْ أَنَّهُمْ يَا حُمْرَانُ حَيْثُ نَزَلَ بِهِمْ مَا نَزَلَ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ إِظْهَارِ الطَّوَاغِيتِ عَلَيْهِمْ سَأَلُوا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ يَدْفَعَ عَنْهُمْ ذَلِكَ وَ أَلَحُّوا عَلَيْهِ فِي طَلَبِ إِزَالَةِ مُلْكِ الطَّوَاغِيتِ وَ ذَهَابِ مُلْكِهِمْ إِذاً لَأَجَابَهُمْ وَ…….. •———••———••———••———••———• ضريس كناسى گويد: در حالى كه جمعى از اصحاب خدمت امام باقر عليه السلام بودند، شنيدم كه آن حضرت مي فرمود: من در شگفتم از مردمى كه از ما پيروى مى‏ كنند و ما را پيشواى خود مي دانند و ميگويند اطاعت ما چون اطاعت رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله واجب است، با وجود اين دليل و حجت خود را ميشكنند و با ضعف قلبى كه از خود نشان دهند خود را مغلوب كنند و حق ما را كاهش دهند و بر كسى كه خدايش برهان حق معرفت و گردن نهادن به امر ما را عطا فرموده خرده‏ گيرى كنند، شما مي پذيريد كه خداى تبارك و تعالى اطاعت اوليائش را بر بندگانش واجب كند و سپس اخبار آسمانها و زمين را از ايشان پوشيده دارد و اصول علم را نسبت بسؤالاتى كه از ايشان مى ‏شود و قوام دين ايشان است از آنها قطع كند. حمران عرض كرد قربانت گردم، پس بفرمائيد: موضوع قيام على بن ابى طالب و امام حسن و امام حسين عليهم السلام چگونه شد كه ايشان براى يارى دين خداى عز ذكره خروج و قيام كردند و چه بلاها از طغيانگران سركش ديدند و بالاخره هم بر ايشان غلبه كردند و امامان كشته و مغلوب شدند. امام باقر عليه السلام فرمود: اى حمران خداى تبارك و تعالى آن مصيبات را براى ايشان مقدر فرموده و از مرحله قضا و امضا و حتم گذرانيده و در اختيار خود آنها گذاشته بود و پس از آنكه خود آنها آن مصيبات را اختيار كردند، خدا هم آن را به مرحله اجرا گذاشت، پس على و حسن و حسين عليهم السلام با خبرى كه قبلا از پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله شنيده بودند و ميدانستند، قيام كردند و هر كس از ما هم كه سكوت كند، سكوتش از روى علم و بصيرت است: اى حمران! اگر ايشان در زمان گرفتارى و غلبه طغيانگران از خداى عز و جل جدا بخواهند كه سلطنت طغيانگران را زايل كند و دولتشان را نابود سازد، خدا اجابت ميكند و آن گرفتارى را از ايشان برميدارد و پس از آن سر آمدن مدت طغيانگران و نابودى سلطنتشان از پاره شدن و از هم پاشيدن يك گلوبند برشته كشيده زودتر انجام مى‏ گيرد. اى حمران بلاهائى كه به آنها مي رسد، بواسطه گناهى كه از آنها سرزده و يا براى عقوبت نافرمانى خدا نمى‏ باشد، بلكه براى درجات و كرامتى است كه خدا خواسته بدان نائل آيند، نسبت به ايشان گمانهاى ديگر مبر. 📚الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏۱، ص: ۲۶۲
💠 ترس از حاکم، گرانی قیمت‌ها، کسادی کسب و کار، مرگ‌های ناگهانی و کم حاصل بودنِ محصولات زراعی در آستانه ظهور! 🔹محمد بن مسلم گوید: امام صادق علیه السلام فرمود: در آستانه قيام قائم علامت‌هایی خواهد بود؛ بلاهایی از جانب خدا برای بندگان مؤمنش گفتم: آنها چيست؟ فرمود:همان سخن خداوند:{ولنبلونکم بشیء من الخوف والجوع ونقص من الأموال والأنفس والثمرات وبشر الصابرین،۱۵۵/بقره} {و حتما شما را با چیزهایی از ترس، گرسنگی، كمبود مال‌ها و جان‌ها و ميوه‌ها آزمایش خواهیم کرد و بشارت ده به صابران}: [شما را آزمايش خواهيم كرد] يعنی مومنان را [با ترس] یعنی ترس از حاکم بنی فلان در اواخر حکومتشان [گرسنگی] یعنی با گرانی قيمت‌ها [کمبود مال‌ها] یعنی فساد تجارت‌ و كم‌سود بودن آن [نقص جان‌ها] یعنی مرگ ناگهانی [کمبود ميوه‌ها] يعنی كم حاصل شدن  محصولات زراعی و كم بركتی ميوه‌ها [به صبرکنندگان بشارت ده] یعنی در چنين شرایطی، به قیام قائم(عليه السلام) مژده ده سپس فرمود: ای محمد! اين است تاويل اين آيه و خداوند فرموده: {تاويل آیات را جز خدا و راسخان در علم، کسی نمی‌داند،آل عمران/۷} 📗الغيبة للنعمانی ص٢٥٨-٢٥٩
🔹رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند: «زمانى بر مردم  خواهد آمد كه رسيدن به حکومت جز از راه كشتار بدست نمی‌آید، و رسيدن به ثروت از راه غصب و تجاوز و بخل، و رسيدن به دوستى از طريق كنار گذاشتن دين و پيروى از هواى نفس میسر می‌‏شود. ←هر كس چنين زمانى را درک كند و در عين حال با اينكه قدرت بر تحصيل مال دارد ولی بر فقر و تهيدستى صبر نمايد و دشمنى و كينه مردم را تحمل کند با اينكه می‌تواند از آن راه دوستی دیگران را جلب نمايد، و گمنامى را انتخاب نمايد با اينكه می‌تواند كسب قدرت و عزت بكند، خداوند به چنين شخصى پاداش پنجاه صدیق که نبوت و رسالت مرا با صدق و اخلاص تصديق نموده باشد می‌دهد.» 📗كافی، ج‏۲، ص۹۱، ح۱۲ 📕بحار الأنوار، ج‏۶۸، ص۷۵، ح۹، باب الصبر و اليسر بعد العسر پ.ن: این گونه احادیث شریفه، به مؤمن قوت قلب می‌دهد که در دوران پر محنت غیبت، صبر، ثبات و پایمردی بیشتری در پیروی از حق داشته باشد.