eitaa logo
حرم
2.6هزار دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
6.5هزار ویدیو
629 فایل
❤﷽❤️ 💚کانال حرم 🎀دلیلی برای حال خوب معنوی شما🎀 @haram110 ✅️لینک کانال جذاب حرم https://eitaa.com/joinchat/2765357057Cd81688d018 👨‍💻ارتباط با ادمین @haram1
مشاهده در ایتا
دانلود
36.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◼️▪️🏴 بعضی حرف‌ها را... فقط می‌شود به مادر گفت! گاهی، از چشم‌ها می‌فهمد... گاهی از سکوت... بعضی وقت‌ها هم... با سَر روی شانه گذاشتن‌اش و... آرام گریستن! این شب‌ها... خیلی حرف دارم برای گفتن! اجازه می‌دهی بگویم؟! دلم برایت تنگ شده؛ مادرجان! را می‌شنوید باصدای حاج •••• 🔴اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🔴 |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 نماهنگ "بی بی جان " 🏴 شهادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) تسليت باد. 🍃↲‌(سلام الله علیها) @haram110
‍ ┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ ◻️▫️پژوهشی در باب معصوم علیه السلام قسمت • دوم ☑️ ✍... نحوه بندگی خدا، اگر بخواهد مورد قبول ذات مقدسش قرار گیرد، باید از ناحیه خودش ارائه شود. ما عقلا میتوانیم به اینکه باید خدا و ربّ و مُنعم خود را بندگی کنیم پی‌بریم، اما همین عقل نسـبت به راه و طرز بنـدگی او حکم میکند که باید از اخـذ نماییم؛ به خصوص که میدانیم خداونـد ما را به حال خود رها نکرده تا هر طور که میخواهیم به بنـدگِی او بپردازیم، بلکه از جانب خویش رسولانی فرسـتاده تا آیین بنـدگی او را به ما بیاموزنـد و به این وسـیله حّجت خود را بر ما تمام کرده است؛ بنابراین ما نمیتوانیم هرگونه که دلمان بخواهد او را عبادت کنیم. 🔻اصولا فلسفه نبوت و امامت همین است که بشر راه بندگی خدا را به طورصحیح یاد بگیرد و با تشخیص خود در این مسـیر قدم برندارد. و‌ عقل انسان هم ارسال رسل و بعثت انبیا را ازطرف خدا پسـندیده و ممدوح میداند. لذا وقتی با انبیا و اولیاي الهی برخورد میکند، آن را مغتنم می‌شمارد و دین حق را میشناسد وسعی در تطبیق خود با آن می‌کند. 🌐 وقـتی یکی از منکران وجـود خـدا از حضرت امـام صـادق علیـه‌السلام از فلسفه وجود انبیا و رسولان الهی سوال میکند، ایشان چنین میفرمایند: : «وقتی براي ما وجود آفریـدگار صانعی که از ما و همه مخلوقات خود متعالی است (شبیه به هیچیک از مخلوقات نیست) ثابت شـد و (نیز روشن شد که) او حکیم و بلندمرتبه است به طوريکه مخلوقات او را نمی‌بینند و با او تماس ندارند تا اینکه بیواسطه با او ارتباط داشته و او هم با ایشان بیواسطه در ارتباط باشد و با هم بحث و گفتگو داشته باشند، (نیاز به) وجود سفیرانی در میـان مخلوقات خـدا اثبات میشود که ازطرف او براي مخلوقات و بنـدگانش سـخن بگوینـد و مصالـح و مفاسـد ایشانرا به آنها یاد دهند و از آنچه موجبات سعادت و بدبختی خود آگاهشان کنند. بنا بر این وجود امر و نهی کننـدگان از جـانب خـدای حکیم دانـا در میان خلق خود و سـخنگویان از جانب او ثابت میشود. و اینهـا عبارتنـد از پیـامبران و برگزیـدگان الهی از میـان آفریـدگانش ، که به حکمت تربیت شـده و مبعـوث به حکمت هم شـده‌اند اینها با آنکه در شکل و ترکیب خلقت خود شبیه بقیه مردم هسـتند ولی با دیگران متفاوت بوده، از جانب خداوند حکیم دانا ، موید به حکمت الهی هستند.» 📚 اصول کافی، کتاب الحجة، باب الاضطرار الي الحجة، ح١ (ر.ک : تصویر الحاقی) 🔖 پی‌نوشت: خداوند اگر می‌خواست می‌توانست با همه مخلوقات خود بدون واسطه ارتباط برقرار کند. این برای او سخت تر از اینکه با عده خاصی ارتباط مستقیم برقرار کند و از طریق آنها با دیگران سخن بگوید , نبوده و نیست. اما در عمل چنین نکرده و می‌بینیم که نوعا افراد ارتباط طرفینی با خداوند ندارند؛ البته هر کس می‌تواند با خدای خود سخن گوید و با او مناجات نماید و او هم سخن همه را می‌شنود و احتیاج به واسطه‌ای در اینجا نیست؛ اما اینکه انسانها از خدا و و او آگاه شوند(*) این چیزی نیست که برای نوع آنها بدون واسطه انجام شده باشد. 🔸لازمه بودن خدا از صفات مخلوقات ، این است که هر کس خود بخواهد نمی‌تواند ارتباط طرفینی با خدای سبحان برقرار کند. چنین ارتباطی از جانب انسان با خدا برقرار نمی‌شود، و این خدای متعال است که با هر کس بخواهد این گونه رابطه‌ای برقرار میکند و در صورت لزوم او را «سفیر» و «مُعَبِّر» از جانب خود در میان مردم قرار می‌دهد. پس راه چنین ارتباطی از طرف ما با خدای متعال بسته است. این خداست که با هر کس بخواهد چنین ارتباطی برقرار می‌سازد و نشانه‌هایی هم برای این ارتباط قرار می‌دهد تا هر کس بتواند تشخیص دهد اینچنین ارتباطی را خدا با چه کسانی برقرار کرده است. 🔚 این نشانه ها همان معجزاتی است که به دست پیامبران و ائمه علیهم السلام ظاهر میشود. و لازمه داشتن چنین منصبی از طرف خداوند اینست که آن انسان برگزیده به وسیله خالق خود تأیید شود و خود از مسیر رضای الهی خارج نشود؛ زیرا شأن سفارت و معبر بودن از جانب خدا ، اقتضا می‌کند که و او برای دیگران باشد. و اگر مردم احتمال خطا و اشتباه را درباره او بدهند ، دیگر به هیچ سخنی که او از طرف خدا می‌گوید اعتماد نمی‌کنند. و این موجب نقض غرض الهی از ارسال رسل و بعث انبیاست. 🔚 بنابراین داشتن علم و حکمت الهی که اشتباه در آن راه ندارد و نیز برخوردار بودن از کمال یعنی حفظ و صیانت الهی، لازمهٔ عنوان سفیر و معبر از جانب خداست. (*) در مستقلات عقلیه خدا به طور تکوینی با افراد عاقل ارتباط برقرار کرده و حجت را بر ایشان تمام نموده است. بنابراین در مواردی مانند آنکه حُسن و قبح چیزی ذاتیِ آن است شخص عاقل از طریق عقل یا رسول باطنی می‌داند خدا از او چه خواسته است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝خسته‌شدیم‌از‌ 🎤بانوای:کربلایی‌امیر‌برومند ⚠️تهیه‌و‌تولید‌از‌کانال‌خودمون # ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 【 @haram110
سلمان فارسی رضوان اللّه علیه روایت نموده: در زمان خلافت عمر، شخصی از احبار (اسقف) یهود به مدینه آمد، پرسید: خلیفه پیغمبر کیست؟ 🔥عُمر را نشان دادند. گفت: تو خلیفه پیغمبری؟ گفت: بله، گفت: از تو مسائلی را می‌پرسم، اگر جواب دادی مسلمان می‌شوم. 🔥عُمر گفت: آن مسائل چیست؟ حبر گفت: سه مسئله و سه مسئله و سه مسئله و یک مسئله: و اگر کسی از تو داناتر است او را معرفی کن. ‼️عُمر گفت: بر تو باد به حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام. چون خدمت حضرت آمد، فرمود: هر چه خواهی بپرس. «حبر» گفت: اول درختی که در زمین روئیده شده و اول سنگی که بر زمین وضع کردند و اول چشمه ای که جاری شد کدام است؟ حضرت فرمود: گمان شما یهود آن است که اول درخت (سمره) است، لکن چنین نیست، اولین درخت عجوه (نوعی از خرما) می‌باشد. و اولین سنگ را سنگ بنای بیت المقدس می‌دانید و آن دروغ است، بلکه حجر الاسود می‌باشد و فردای قیامت، شهادت دهد بر آن کسی که نزد او آمده است. و اولین چشمه را چشمه بیت المقدس می‌دانید و آن خلاف است، بلکه آن چشمه ای بود که صاحب و همراه حضرت موسی علیه السلام ماهی مرده را در آن انداخت، فورا زنده شد. یهودی گفت: این از جمله انشاء حضرت موسی و هارون علیهماالسلام است (یعنی درست و تائید شده در تورات است). پرسید: مکان پیغمبر شما در بهشت کجا می‌باشد؟ فرمود: بهشت عدن. یهودی گفت: این املاء موسی و هارون است. پرسید: خلفاء پیغمبر شما چند نفرند؟ حضرت فرمود: اثنی عشر من اهل بیته یأمرون بالمعروف وینهون عن المنکر ولا یخافون لومة لائم: ✨دوازده نفرند از اهل بیت او، که امر به معروف و نهی از منکر می‌نمایند، و از ملامت کنندگان نمی ترسند. یهودی گفت: این از انشاء (تائید شده از سوی) موسی و هارون است. پرسید: وصی آن پیغمبر بعد از چند سال بماند؟ حضرت به انگشتان عدد سی را اشاره کرد: یعنی سی سال است. گفت یک مسئله دارم، اگر جواب دهی ایمان می‌آورم. فرمود: بگو. گفت: وصی او بمیرد یا کشته شود؟ فرمود: رنگ (خضاب) کنند این را از این، و دست را بر محاسن و سر مبارک گذاشت. یهودی گفت: «اشهد ان لا اله الا اللّه وان محمدا رسول اللّه وانک وصی رسوله». و از جمله موالیان و شیعیان آن حضرت شد. 📕اثبات ولایت امیرالمومنین علیه السلام از قرآن و سنت ج۱ ص ۲۸۵ ؛ 📗الکافی: ج۱ ص۵۳ با اندک اختلاف. @haram110
حرم
سلمان فارسی رضوان اللّه علیه روایت نموده: در زمان خلافت عمر، شخصی از احبار (اسقف) یهود به مدینه آمد
به این روایت دقت کنید اگر غصب خلافت تمیکردند و میگذاشتند حق به حق دار برسد آیا غیر از دین اسلام و مذهب شیعه مذهب دیگری بود؟. اگر دور امیرالمومنین را خالی نمیکردند آیا امیرالمومنین مظلوم میشد؟ چه کسانی باعث شدند که عمر و ابابکر ملعون توانستند حق امیرالمومنین را غصب کنند. و تا الان در حال حمایت کردند از این دو خبیث هستند؟ محبت کردن به کسانی که تبعیت کردن از این خبیث چه گناهی دارد. قضاوت با شما @haram110
♦️کمیت اسدی گوید:به علیه السلام عرض کردم سرورم از شما سوالی دارم. امام صاف مقابل ما نشستند و فرمودند بپرس. گفتم:از شما درباره آن دو نفر[ و ] سوال دارم. فرمود:ای کمیت!تا ظهور قائم👈 به اندازه حجامت خون ریخته نمیشود و مالی از راه حرام بدست نمی آید و با زنی به حرام نکاح نمیشود مگر آنکه گناهش به گردن آن دو نفر نیز هست.ما بنی هاشم بزرگ و کوچکمان را به سب و برائت از آن دو امر میکنیم.👉 📕رجال الکشی جلد۱صفحه۲۰۶ 📕ریاض الابرار جلد۲صفحه۲۲۳ 📕بحار الانوار جلد۴۷ص۳۲۲ 💎کمیت از علیه السلام نیز این سوال را پرسیده بود: 🟨ورد بن زید گوید:به امام باقر عرض کردم فدایت گردم کمیت آمد. فرمود او را داخل کن. کمیت از امام درباره شیخین پرسید. امام فرمود:☚☚خونی ریخته نمیشود و حکمی مخالف حکم خدا و رسول و علی علیهما السلام داده نمیشود مگر آنکه گناهش بر گردن آن دو نیز هست.☛☛ 📗رجال الکشی جلد۱صفحه۲۰۵ 📗مسند امام باقر علیه السلام جلد۲صفحه۱۳۰ اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک... @haram110
موسی بن محمد می‌گويد: به امام هادی (علیه السلام) نامه‌ای نوشتم و از ایشان درباره شناخت ناصبی سوال پرسیدم که آیا ناصبی جز اینکه و (ابوبکر و عمر) را بر اَمیرالمومنین (ع) مقدّم و امام می‌داند علامت دیگری هم دارد؟ پس امام در پاسخ نامه‌ام نوشتند: هر کس که بر این اعتقاد باشد او است. 📚وسائل الشیعه / ج ۲۹ / ص ۱۳۳ @haram110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 داستان عجیب گله از امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف 🎙 حجت‌الاسلام استاد عالی ┅═✧❁••🌺••❁✧═┅ @haram110 ┅═✧❁••🌺••❁✧═┅
khedmat Be Madar.mp3
2.17M
با صدای شهید حاج شيخ احمد ضيافتے كافے با اشتراک این لینک ما را به دوستان خود معرفی کنید @haram110
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ والله قسم که شما شیعیان در هیچ چیز از عقایدتان، اشتراکی با عمری ها ندارید و آنان هم در هیچ عقیده ای اشتراکی با شما ندارند، پس با آنان مخالفت کنید 🟢وَ عَنْهُ عَنْ أَبِيهِ عَنْ سَعْدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: مَا أَنْتُمْ وَ اَللَّهِ عَلَى شَيْءٍ  مِمَّا  هُمْ فِيهِ وَ لاَ هُمْ عَلَى شَيْءٍ  مِمَّا أَنْتُمْ فِيهِ فَخَالِفُوهُمْ فَمَا هُمْ مِنَ اَلْحَنِيفِيَّةِ عَلَى شَيْءٍ . 🟢ابی بصیر از حضرت امام جعفر الصادق علیه السلام روایت کرد که حضرت فرمودند: والله قسم که شما شیعیان در هیچ چیز از عقایدتان، اشتراکی با آنها [عمری ها] ندارید و آنان هم در هیچ عقیده ای اشتراکی با شما ندارند، پس با آنان مخالفت کنید چراکه آنان در هیچکدام از عقایدشان پیرو دین حنیف و حقیقی اسلام نیستند.[ و همه عقایدشان آلوده به تحریف و بدعت و آراء شخصیشان است نه تعالیم حقیقی الهی] 📚تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة ج ۲۷، ص ۱۱۹ ✍پی نوشت: شاید کسی متعجب شود و بگوید چطور چنین چیزی ممکن است در حالیکه اقلا خدای هر دو مذهب الله است و پیامبرش محمد بن عبدالله صلی الله علیه و اله و روزه رمضان و نماز مشترک دارند و کتابشان قرآن است!؟ جواب میدهیم: اشتراک الفاظ غیر اشتراک مفاهیم است، بله هردو مذهب الله را خدای واحد عالم میدانند! اما وقتی تحقیق کنیم که الله "جل اسمائه" را چگونه معرفی میکنند، میبینیم توهین آمیز ترین معرفی را نسبت به الله دارند و در صحاح خود، خدا را به شکل نوجوانی امرد و الاغ سوار معرفی میکنند که دارای جسم است و پنج انگشت دارد و چشم و اجزاء دارد و موهای فرفری دارد و سوار تختش که میشود از شدت سنگینی او تختش جیرجیر میکند و.... ولی در توحید ناب شیعی، الله منزه است از هرچه که وصف کنندگان با عقول ناقص خود وصفش کنند و منزه است از جسمانیت و حد و حدود داشتن و انتقال و سکون و حرکت و قابل روئیت مادی بودن [ولو در خواب]... و قدیم و ازلی است و لیس کمثله شی است. یا اگرچه در ظاهر هردو مذهب نام پیامبرشان حضرت محمد صلی الله علیه و اله است، ولی پیامبر شیعه کجا و پیامبر عمریه کجا! انان پیامبرشان را ممکن الخطا میدانند و کسی که به تماشای رقص و موسیقی میرود و طبق اراجیف عایشه سلقلقیه! عایشه سلقلقیه را سوار گردنش میکند تا باهم رقص را تماشا کنند و در خانه اش مطربان مینوازند، العیاذبالله ایستاده بول میکند! و سحر و جادو میشود و توهم بسرش میزند که گمان میکند با همسرش همبستر شده ولی نشده! و فقط به امور اخرت علمش بیشتر از مردم است و در امور دنیا حتی در حد کشاورزی هم نمیتواند مشاوره درستی بدهد! و دائم در حال ناز کشیدن از عایشه و مسابقه دویدن با عایشه در انظار مردم و و... ولیکن حضرت رسول خدا محمد مصطفی صلوات الله علیه و اله معرفی شده در شیعه که به آن معتقدند، او افضل از جمیع انبیاء و ملائکه مقربین است و افضل مردم در آداب و معاشرت و اعلم الناس من الاولین و الاخرین است و عصمت مطلق از هرگونه رجس و جهالت و پلیدی دارد، محبوب او در دنیا و اخرت اهلبیت مطهرش علیهم السلام که وارث علم او وصی او در امامت و هدایت امت هستند میباشد... در امامت، آنان هر اراذل و اوباشی که با تبانی و شارلاتان بازی و کودتا بتواند یک حکومت اسلامی تاسیس کند را امام و خلیفه واجب الاطاعت خود میدانند ولو کسی در حد عمربن زنا و ابوبکر زندیق باشند که تیمم کردن بلد نباشند و بارها اعتراف کنند که کل الناس افقه من العمر... ولی در نزد شیعه، امام معصوم علیه السلام بعد از پیامبر اسلام صلی الله علیه واله باید کسی باشد که خود خدا معرفی کرده باشد، و امت را در بلاتکلیفی رها نکرده باشد، و از خصائص او عصمت و طهارت از هر جهل و رجس و نادانی و ناتوانی است، و در هیچ سوالی از دین جاهل و وامانده نباشد و افضل از انبیاء سابق باشد چراکه در جایگاه افضل انبیاء قرار میگیرد، و شهادت قران در حقش وجود داشته باشد[ مثل ایه مباهله ایه تطهیر ایه اکمال و ایه اولی الامر و صدهها ایه دیگر که به اعتراف بزرگان عمریه همه در شان حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام نازل شده] و امام کسی است که ولایت تکوینی بر عالم دارد و معجزاتش مصدق این خصوصیتش است... نماز نماز عمریه سرتاپا الوده به بدعتها و اختراعاتی است از قبیل دست بسته نماز خواندن و وضوی غیر از روش پیامبر اسلام و اذان تحریف شده و جایگزین شده با جملات اختراعی عمر بن زنا ! و بدتر از همه نماز بی ولایت اهلبیت علیهم السلام که بفرموده اهلبیت علیهم السلام چنین نمازی پیش نمازش ابلیس است و با زنا و سرقت تفاوتی ندارد. و هزاران سخن دیگر……
🌺🌸🌺 با خواندن سه بار سوره توحید، به خانواده و همسایه های شما برکت داده می شود عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: مَنْ قَرَأَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ مَرَّةً بُورِكَ عَلَيْهِ، وَ مَنْ قَرَأَهَا مَرَّتَيْنِ بُورِكَ عَلَيْهِ وَ عَلَى أَهْلِهِ، وَ مَنْ قَرَأَهَا ثَلَاثَ مَرَّاتٍ بُورِكَ عَلَيْهِ وَ عَلَى أَهْلِهِ وَ عَلَى جِيرَانِه‏. (الکافی، ج2، ص619) حضرت باقر علیه السلام فرمود: هر کس سوره توحید را یک بار بخواند، به او برکت داده می شود، و هر کس این سوره را دو بار بخواند به او و خانواده اش برکت داده می شود و اگر آن را سه بار قرائت نماید، به او و خانواده و همسایگانش برکت داده می شود. ✅ «اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
💎👌 سه بار سوره توحید، معادل ختم قرآن عنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: سَمِعْتُ الصَّادِقَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ علیه السلام يُحَدِّثُ عَنْ أَبِيهِ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام قَالَ:‏ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله يَوْماً لِأَصْحَابِهِ: أَيُّكُمْ يَخْتِمُ الْقُرْآنَ فِي كُلِّ يَوْمٍ؟ فَقَالَ سَلْمَانُ: أَنَا يَا رَسُولَ اللَّهِ! فَغَضِبَ بَعْضُ أَصْحَابِهِ فَقَالَ: أَ لَيْسَ زَعَمْتَ أَنَّكَ تَخْتِمُ الْقُرْآنَ فِي كُلِّ يَوْمٍ؟ قَالَ: نَعَمْ. قَالَ: فَأَنْتَ أَكْثَرَ أَيَّامِكَ صَامِتٌ؟! فَقَالَ: لَيْسَ حَيْثُ تَذْهَبُ، وَ لَكِنِّي سَمِعْتُ حَبِيبِي رَسُولَ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله يَقُولُ لِعَلِيٍّ علیه السلام: «يَا أَبَاالْحَسَنِ! مَثَلُكَ فِي أُمَّتِي مَثَلُ‏ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ، فَمَنْ قَرَأَهَا مَرَّةً قَرَأَ ثُلُثَ الْقُرْآنِ، وَ مَنْ قَرَأَهَا مَرَّتَيْنِ فَقَدْ قَرَأَ ثُلُثَيِ الْقُرْآنِ، وَ مَنْ قَرَأَهَا ثَلَاثاً فَقَدْ خَتَمَ‏ الْقُرْآنَ. فَمَنْ أَحَبَّكَ بِلِسَانِهِ فَقَدْ كَمَلَ لَهُ ثُلُثُ الْإِيمَانِ، وَ مَنْ أَحَبَّكَ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ فَقَدْ كَمَلَ ثُلُثَا الْإِيمَانِ، وَ مَنْ أَحَبَّكَ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ نَصَرَكَ بِيَدِهِ فَقَدِ اسْتَكْمَلَ الْإِيمَانَ. وَ الَّذِي بَعَثَنِي بِالْحَقِّ يَا عَلِيُّ! لَوْ أَحَبَّكَ أَهْلُ الْأَرْضِ كَمَحَبَّةِ أَهْلِ السَّمَاءِ لَكَ لَمَا عُذِّبَ أَحَدٌ بِالنَّارِ» وَ أَنَا أَقْرَأُ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ فِي كُلِّ يَوْمٍ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ. فَقَامَ وَ كَأَنَّهُ قَدْ أُلْقِمَ حَجَراً. (امالی صدوق، ص33- 34) حضرت صادق علیه السلام از پدران گرامیش علیهم السلام نقل می کند که فرمودند: روزی رسول خدا صلّی الله علیه و آله به یارانش فرمود: کدامیک از شما هر روز ختم قرآن می کنید؟ سلمان عرض کرد: من. یکی از اصحاب آن حضرت، از سخن سلمان غضبناک شد و به سلمان گفت: تو واقعا هر روز ختم قرآن می کنی؟ سلمان فرمود: بله. گفت: تو که اکثر ایّام ساکتی و سخنی نمی گویی؟! فرمود: این گونه نیست که تو می پنداری، زیرا من از حبیبم رسول خدا صلّی الله علیه و آله شنیدم که به امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمود: «ای اباالحسن! مثل تو در امتّم، مثل سوره «قل هوالله احد» است. پس هرکس یک بار این سوره را قرائت نماید، یک سوم قرآن را خوانده است. و هرکس دو بار این سوره را قرائت کند، دو سوم قرآن را خوانده است. و هرکس سه بار این سوره را بخواند، قرآن را ختم کرده است. (ای علی!) کسی که تو را به زبانش دوست داشته باشد، یک سوم ایمانش کامل است. کسی که تو را به زبان و قلبش دوست داشته باشد، دو سوم ایمانش کامل است. و هرکس تو را به زبان و قلبش دوست داشته باشد و با دستانش تو را یاری کند، ایمانش کامل است. ای علی! قسم به کسی که مرا به حق برانگیخت، اگر اهل زمین تو را آنگونه که اهل آسمان دوست دارند، دوست می داشتند، هیچکس به آتش جهنّم عذاب نمی شد.» پس سلمان گفت: و بر این اساس، من هر روز سه بار سوره «قل هوالله احد» را می خوانم. پس آن مرد معترض برخاست در حالی که گویا سنگ به دهنش زده بودند (و پاسخی نداشت). ✅ تذکر: هر روز سه بار سوره توحید را بخوانیم و پاداش آن را از جانب مولایمان حضرت صاحب الزمان علیه السلام به روح مطهر امیرالمومنین و حضرت زهرا علیهماالسلام تقدیم نماییم. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏نماز والدین در روز دوشنبه بعد از بالا آمدن آفتاب قَالَ النَّبِيُّ صلّی الله علیه و آله:‏ مَنْ صَلَّى يَوْمَ الْإِثْنَيْنِ عِنْدَ ارْتِفَاعِ النَّهَارِ أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ الْحَمْدَ وَ آيَةَ الْكُرْسِيِّ مَرَّةً مَرَّةً، وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ، وَ وَهَبَ ثَوَابَهَا لِوَالِدَيْهِ، أَعْطَاهُ اللَّهُ قَصْراً كَأَوْسَعِ مَدِينَةٍ فِي الدُّنْيَا.(جمال الأسبوع، ص70) رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: هرکس روز دوشنبه، بعد از آن که خورشید بالا آمد، 4 رکعت نماز بخواند(دو نماز 2 رکعتی)، در هر رکعت یک بار سوره حمد، یک بار آیة الکرسی، و سه بار سوره توحید؛ و ثواب آن را به پدر و مادرش هدیه کند، خداوند به وی کاخی می بخشد که مانند وسیع ترین شهر در دنیاست. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
😢🙏 ای خدا! اگر تو سلمان را بیامرزی که کاری نکردی، امّا اگر ... عالم بزرگوار و با تقوا، جناب آقای سیدعلی رضوی از مرحوم آیةالله آشیخ محمدرضا جعفری که از فقها و شاگردان بزرگ مرحوم آیت الله خویی بوده است، این داستان را نقل می کند: مرحوم آقا یحیی سجادیان، یکی از علما و زهاد تهران بود که قبل از مرحوم آیت الله سید احمد خوانساری در مسجد سیدعزیزالله تهران نماز می خواند. مرحوم آشیخ مرتضی زاهد نیز از علما، وعاظ و بزرگان اهل تقوا در تهران بود. این دو بزرگوار در یک شب در خواب می بینند که یکی از اولیاء الله در تهران در فلان آدرس از دنیا رفته است. فردا صبح، هر دو به آدرسی که در خواب به آنها گفته شده بود، می روند و متوجه می شوند که هر دو خواب یکسانی دیده اند. درِ خانه را می زنند و  می بینند که یک مرد داش مشتی سیبیل در رفته با کلاه جاهلی در را باز می کند. به او می گویند کسی در این منزل از دنیا رفته است؟ پاسخ می دهد: بله، پدرم از دنیا رفته است، چطور؟ می گویند: ماجرای او را بگو، از زندگی اش برایمان بگو. می گوید: پدرم داش مشتی و اهل هر خلافی بود. بیمار شد و مدّتی در بستر بیماری افتاد. شب گذشته ناگهان دستش را به طاقچه گرفت و بلند شد و نشست و شروع کرد با خدا اینجور صحبت کردن: ای خدا! اگر تو سلمان را بیامرزی که کاری نکردی. ای خدا! اگر تو ابوذر را بیامرزی کاری نکردی. اما اگر منِ گنهکار بی همه چیز را بیامرزی، اینجا خدایی کرده ای. این را گفت و از دنیا رفت. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
😳⚠️چه بسا پرهیزکارانی که قطع رحم می کنند عَنْ أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ قَالَ: قَالَ أَمِيرُالْمُؤْمِنِينَ فِي خُطْبَتِهِ: «أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الذُّنُوبِ الَّتِي تُعَجِّلُ الْفَنَاءَ». فَقَامَ إِلَيْهِ عَبْدُاللَّهِ بْنُ الْكَوَّاءِ الْيَشْكُرِيُّ فَقَالَ: يَا أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ! أَ وَ يَكُونُ ذُنُوبٌ تُعَجِّلُ الْفَنَاءَ؟ فَقَالَ: نَعَمْ، وَيْلَكَ قَطِيعَةُ الرَّحِمِ؛ إِنَّ أَهْلَ الْبَيْتِ لَيَجْتَمِعُونَ وَ يَتَوَاسَوْنَ وَ هُمْ فَجَرَةٌ فَيَرْزُقُهُمُ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ، وَ إِنَّ أَهْلَ الْبَيْتِ لَيَتَفَرَّقُونَ وَ يَقْطَعُ بَعْضُهُمْ بَعْضاً فَيَحْرِمُهُمُ اللَّهُ وَ هُمْ أَتْقِيَاءُ. (الكافي، ج‏2، ص: 348) ابوحمزه ثمالی می ‏گوید: امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ‏ای فرمود: «پناه می‏برم به خدا از گناهانی که در نابودی [گنه‏کار] شتاب می‏کنند». عبدالله بن کَوّاء برخاست و گفت: ای امیرالمؤمنین! مگر گناهانی هم هست که در نابودی شتاب کنند؟ حضرت فرمود: آری، وای بر تو! آن گناه، قطع رحم است. [آگاه باش] چه بسا خاندانی اهل گناه و فجور که گرد هم آیند و یاری هم کنند و خداوند به آنها روزی دهد، و چه بسا خاندانی پرهیزکار که از هم جدا شوند و از همدیگر بِبُرند و خداوند آنها را از [نعمت‏های خود و فراخی روزی] محروم کند. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏👌نمازهای روز دوشنبه حضرت عسکری علیه السلام فرمود: هرکس روز دوشنبه ده رکعت نماز بخواند، در هر رکعت، یک بار سوره حمد و ده بار سوره توحید، خداوند در روز قیامت برای او از آن نماز نوری قرار می دهد که از آن نور، موقف (قیامت) روشن می شود به گونه ای که همه کسانی که خداوند خلق کرده است، در آن روز به واسطه آن نماز به او غبطه می خورند. (جمال الأسبوع، ص41) رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: هرکس روز دوشنبه، وقتی روز بلند شد، چهار رکعت نماز بخواند، در رکعت اول سوره حمد و آیةالکرسی، در رکعت دوم سوره حمد و سوره توحید، در رکعت سوم سوره حمد و سوره فلق و در رکعت چهارم سوره حمد و سوره ناس، و بعد از نماز ده بار استغفار کند، خداوند همه گناهانش را می آمرزد و به او قصری در بهشت فردوس عطا می کند که ویژگی آنچنانی دارد که در روایت بیان شده است. (جمال الاسبوع، ص68) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌎🌺🍃 🌺 ❇️ تقویم نجومی 🗓 سه شنبه 🔸 ۹ آبان / عقرب ۱۴۰۲ 🔸 ۱۵ ربیع الثانی ۱۴۴۵ 🔸 ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ 🌗 امروز قمر در «برج جوزا» است. ✔️ برای امور زیر خوب است: امور ازدواجی امور تجاری صید دیدار با مسئولین و درخواست از آنها آغاز نویسندگی آغاز امور آموزشی ارسال کالا 👶‌ ‌زایمان خوب نیست. 🚙 مسافرت خوب است. 🌎🔭👀 💑 انعقاد نطفه مکروه است و فرزند همیشه رو به فقر و تنزل می‌رود. 💇 اصلاح سر و صورت باعث سرور و شادی خواهد شد. 🩸حجامت، خون دادن، فصد و زالو انداختن باعث سلامتی می‌شود. ✂️ ناخن گرفتن روز مناسبی نیست. باید بر هلاکت خود بترسد. 👕 بریدن پارچه روز مناسبی نیست و شخص، از آن لباس خیری نخواهد دید. به روایتی آن لباس یا در آتش می‌سوزد یا سرقت شود و یا شخص، در آن لباس مرگش فرا رسد. خرید لباس اشکال ندارد. کسانی که شغلشان خیاطی است می‌توانند در روزهای خوب بُرش بزنند و در روزهای دیگر آن را تکمیل کنند. 🌎🔭👀 😴 تعبیر خواب رویایی که امشب (شب سه شنبه) دیده شود، تعبیرش در آیه ۱۵ سوره مبارکه « حجر » است. ﷽ لقالوا انما سکرت ابصارنا شخصی بی حد و حساب، با خواب بیننده گفتگوی باطل کند ولی به جایی نرسد و کار خواب بیننده روبراه شود. ان شاءالله چیزی همانند ان قیاس گردد. 🌎🔭👀 📿 وقت استخاره از ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۲ از ساعت ۱۶ تاعشای آخر (وقت خوابیدن) 📿 ذکر روز سه شنبه یا ارحم الراحمین  ۱۰۰ مرتبه 📿 ذکر بعد از نماز صبح ۹۰۳ مرتبه «یا قابض» که موجب رسیدن به آرزوها می‌گردد. ☀️ امروز متعلق است به علیه‌السلام علیه‌السلام علیه‌السلام اعمال نیک خود را پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌎🔭👀 ⏳ مدت زمان اعتبار این تقویم از اذان مغرب آغاز و اذان مغرب روز بعد پایان می‌یابد. 🌺 🌎🌺🍃
‍ ┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ ◻️▫️پژوهشی در باب معصوم علیه السلام قسمت • سوم ☑️ ✅ معرفی راهنمایانِ الهی به وسیله خداوند ✍‌... ویژگیهایی که برای برگزیدگان الهی بیان شد، چیزهایی نیستند که انسان بتواند با خواست و میل خود در خود یا دیگری به وجود آورد ؛ و یـا حّتی کسـانی را که چنین ویژگیهایی دارنـد با عقل خود بشناسـند. بنابراین هم ایجاد این ویژگیها و هم شـناخت آنها فقط این افراد به وسیله خود خداوند انجام شود. یعنی هم خدا این خصوصیات را به هرکس که بخواهد عطا میکند، و هم معرفی این افراد به وسیله خداوند انجام میپذیرد. مثلاً تشـخیص ویژگی «عصـمت» از عهده انسان عاقل خارج است. ما حّداکثر میتوانیم در یک حوزه بسیار محدودی که دین به ما تعلیم داده است تشخیص دهیم که آن پیامبر یا امام ، طبق آن عمل میکند یا خیر. ولی این، عصمت نیست. یعنی حفظ و صـیانت الهی از هرگونه احتمال اشـتباه و لغزش. این یک امر آشـکار و نمایان نیست که قابل تشـخیص حس یا عقلی باشد. بنابراین تنها راه حصول اطمینـان از وجود این ویژگی در برگزیـدگان الهی، این است که خود خـدا نشـانه هایی را برای تشـخیص این افراد در آنهـا قرار دهـد؛ ماننـد که عبـارت است از عمـل خـارق العاده اي که نشاندهنـده قـدرت الهی(نه بشـري) در برگزیـده خـداست؛ قـدرتی که تحصـیل آن بـا قوای انسـانی غیرممکن است. پس از آنکه نبوت یـک رسول برای انسان ثابت گردیـد، اوصیای او هم به وسیله خودش از طرف خدا مشخص می‌شوند و ما در مقام تشخیص نباید به چیزهایی برخورد کنیم که با شأن سفارت و مُعَبّریّت از جانب خداوند ناسازگار باشد ؛ که اگر چنین بود معلوم میشود که آن‌ شـخص، مـّدعی دروغین مقام و منصب الهی است. ✔️ مثلا برگزیدگان الهی باید خداشناس ترین انسانها باشند و سخنان و اعمال آنها انسان را با توحید خداي یکتا بیشتر آشنا نماید، و اگر به فرض از خدا و احکام او بی اّطلاع یا کم اطلاع باشـند و خودشان محتاج دسـتگیری و تعلیم دیگر انسانها باشـند، نمی‌توان به حرف و سخن او اعتماد کرد‌‌. اینجاست که سرّ سخن حکیمانهٔ حضرت امام جعفر الصادق علیه‌السلام براي ما روشن میشود: 💠 اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي نَفْسَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَكَ‏اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي رَسُولَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي رَسُولَكَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَكَ‏ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِي حُجَّتَكَ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دِينِي‏ 🔹خـدایا، خـودت را بـه مـن بشـناسان؛ که اگر خـود را به من نشـناسانی، پیـامبرت را نمیشـناسم. خـدایا، رسـول خـود را به من بشـناسان ؛ که اگر رسـول خود را به من نشـناسانی، حّجت تو را نمیشـناسم. خـدایا،حّجتت را به من بشـناسان؛ که اگر حّجت خود را به من نشناسانی، از دین خود گمراه میشوم. 🔚 این دعایی است که حضرت امام جعفر الصادق علیه السلام برای خاص زمان غیبت حضرت حجت بن الحسن العسکری ارواحنا فداه تعلیم داده‌اند. و مفاد آن این است که شناخت پیامبران الهی از طریق شناخت و معرفی خدا صورت می‌گیرد و شناخت حجت الهی نیز از طریق شناخت پیامبران.