eitaa logo
محمدعلی انصاری
3هزار دنبال‌کننده
523 عکس
770 ویدیو
2 فایل
محمدعلی انصاری www.hedayatnoor.com ارتباط با ادمین @bhn_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5988070453787236371.mp3
3.75M
تحيّر و جهل به هدف، مهم ترين آفت وجودى انسان ١٨-شرح دعاى ١٦ صحيفه سجاديه، جلسه ششم ( بخش سوم) محمدعلى انصارى زمان: ١٨:٥٣ حجم : ٣.٥ MB @Hedayatnoor
۱۲ تیر ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۳ تیر ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۳ تیر ۱۴۰۳
22.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تفاوت نماز خواندن با اقامه نماز محمدعلی انصاری زمان: ۵:۲۴ حجم: ۲۱.۸ MB @Hedayatnoor
۱۳ تیر ۱۴۰۳
۱۳ تیر ۱۴۰۳
۱۳ تیر ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۴ تیر ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۴ تیر ۱۴۰۳
🔰۲۴۵- آیا اختلاف نظر میان پیروان ادیان الهی ناپسند و نکوهیده است؟ 🔹در پاسخ به این پرسش می‌توان گفت دو گونه اختلاف نظر وجود دارد: یکی اختلاف نظر پیش از علم و آگاهی و دیگری اختلاف پس از علم و آگاهی. بسیار فرخنده و مبارک است که چند نفر، پیش از آنکه دربارۀ مطلبی علم و آگاهی پیدا کنند، با یکدیگر اختلاف نظر و تضارب آراء داشته باشند. چنین چیزی باعث می‌شود با انگیزۀ بهتری به تحقیق و مطالعه دست بزنند و کمبودهای علمیِ خود را در حلّ آن مسئله جبران کنند. اما اگر برای چند نفر حقیقت امری روشن شود و پاسخ مسئله‌ای نمایان گردد، ولی آن‌ها به خاطر حفظ جایگاه و موقعیت خود همچنان بر رأی و نظری که پیش از کسب علم داشتند، پافشاری کنند، این اختلاف نظر نامبارک است و باعث سقوط شخصیت اخلاقی و علمی آنان می‌شود. چنین اختلاف نظری مبتنی بر عقل نیست؛ بلکه بر اساس خودخواهی و نفسانیت صورت می‌گیرد. متأسفانه اختلاف نظر میان پیروان ادیان الهی بیشتر از نوع دوم است. یعنی بسیاری از آنان می‌دانند که حق چیست و خداوند چه چیزی از آنان می‌خواهد؛ اما برای اینکه جایگاه دین، مذهب و فرقۀ خود را بالا ببرند و آن را از دیگر ادیان و مذاهب برتر نشان بدهند و از این رهگذر برای خود موقعیتی دست و پا کنند، با حقیقتی که دریافته‌اند درمی‌افتند و آن را نمی‌پذیرند. اینجا دیگر بحث حقیقت‌طلبی و معرفت‌جویی نیست؛ بلکه پای منافع در میان است و هرگاه پای منافع در میان باشد، اختلاف و نزاع امری طبیعی و عادی است. ▫️کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۲۱، صص ۶۲۶-۶۲۵. @Hedayatnoor
۱۴ تیر ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۴ تیر ۱۴۰۳
راهکار شیطان برای نفوذ در انسان این گونه است که وقتی آدمی تصمیم جدی برای انجام گناه می‌گیرد، با ترغیب و تشویقش، به او جرئت و جسارت می‌دهد. بسیاری از انسان‌ها گمان نمی‌کنند روزی برسد که بخواهند دست به مال و ناموس دیگران دراز کنند، اما شیطان با وسوسه و اغواگری به سراغشان می آید و اندک اندک آنان را گستاخ می‌کند و به ورطۀ گناه می‌کشاند. حوزۀ فعالیت شیطان منحصر در گناه و عصیان نیست؛ بلکه او انسان‌ها را از انجام اعمال نیک و صالح نیز بازمی‌دارد. شيطان می‌کوشد در جان انسان کسالت و رخوت وارد کند تا در انجام کارهای نیک کُندی ورزد. وقتی آدمی همت به خرج می‌دهد تا به عملی صالح دست بزند، شیطان با ده ها حیله دست به کار می‌شود و در جانش چنين وسوسه می‌افکند که: قدم های خيری که تاکنون برداشته‌ای کافی است و همين ها تو را عاقبت به خير خواهد کرد. برو به فکر همسر و فرزند و آينده ات باش؛ تو را چه به انجام کارهاي خير اضافی؟! شيطان گاه مستقيماً اين وسوسه ها را در جان انسان القا می کند و گاه آن را از زبان ديگران به گوش انسان می رساند. چه بسیار انسان هایی که هنگام تصمیم فردی خیِّر به انجام کار خیر، زبان به مخالفت گشوده اند و با سخنان شبهه ناکِ شیطان پسند، در جان او شک و تردید افکنده اند. سوگمندانه گاه با یک سخن وسوسه انگیز شیطانی، صدها انسان از اقدامات مثبتشان دست می شویند. ▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۵، صص ۶۲۱.۶۲۰. @Hedayatnoor
۱۴ تیر ۱۴۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۵ تیر ۱۴۰۳