eitaa logo
دانشگاه حجاب
13.8هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
3.8هزار ویدیو
184 فایل
نظرات 🍒 @t_haghgoo پاسخ به شبهات 🍒 @abdeelah تبلیغ کانال شما (تبادل نداریم) 🍒 eitaa.com/joinchat/3166830978C8ce4b3ce18 فروشگاه کانال 🍒 @hejabuni_forooshgah کمک به ترویج حجاب 6037997750001183
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ملکیان.mp3
1.32M
👌گناه کردن،کاری ندارد،مومن بودن جسارت میخواد ✅ به خودت افتخار کن چون.... 🎵سرکار خانم ملکیان 🌸 @hejabuni | دانشگاه حجاب 🎓
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دانشگاه حجاب
بسم حبیب 🍁نقاب نغمه 🎵 #قسمت_نوزدهم سلامی به گوش نوازی موسیقی امواج دریا🌊 خب بعد از پرداختن به اثرات
بسم حبیب 🍁نقاب نغمه 🎵 خب خب خب... سلامی به زیبایی نغمه برگ های پاییزی🍁 پاییز از اون فصل های پر نغمه است و ما به همین مناسبت میخوایم یه نتیجه گیری از قسمت های قبل داشته باشیم: خب ابتدا باید بگم مسئله ی گرایش به موسیقی یه مسئله طبیعیه،که نیاز به پاسخگویی داره... مثل اینکه ما همه توی خوردن غذا با هم اشتراک داریم و یک نیاز طبیعی هست اما نکته اینجاست در مورد رفع این نیاز ما پیشنهاد های متنوعی داریم که بر روی هر کدوم نظریه های انسان شناختی و فاکتورهای اقتصادی , سیاسی , فرهنگی ، رخ نشون داده... و برای همین سردرگمی زیادی رو به همراه داره و پاسخگویی صحیح و بدون ضرر و عوارض جانبی کار سختی شده و برای همین باید دقت کرد.👌 حالا همونطور که قبلا هم گفته شد ما دو نوع موسیقی داریم : 🔰موسیقی غیر غنایی: شامل صداهای موزون طبیعت، مارش نظامی , صوت قرآنی , آواز حدی (برای تحریک حیوانات و دام ) می شود. این نوع موسیقی میتواند پاسخگوی گرایش طبیعی انسان به زیبایی های سمفونی و موزون باشد و با اجراهای متنوع می تواند جایگزین موسیقی غنایی باشد. 🔰و موسیقی غنایی: هرگونه آهنگی است که به لحاظ شکل یا محتوا موجب تحریک شهوت و متناسب با مجالس گناه است . این گونه موسیقی , گاهی آرامش تخدیرگونه برای اعصاب دارد و گاهی هیجانات ناهنجار برای روان در پی دارد. خب قبلا هم با این مسائل آشنایی داشتیم و اینکه گفتیم چرا موسیقی حرام گوش ندیم، حالا میخوایم ببینیم از دیدگاه دین چه نوع موسیقی حرام محسوب میشه؟🧐 🔺موسیقی های حرام📛: 2⃣موسیقى مطرب یعنى آهنگهایى که موجب (تحریکات غیرارادى در شنونده شود) و انسان را از یاد خدا غافل مىسازد. منظور از محرک بودن نیز نوعى و شأنى است؛ یعنى، به طور معمول چنین اثرى را دارا باشد نه فقط نسبت به شخص خاص! 2⃣ موسیقى همراه با مضامین لهوى که به گونهاى موجب فساد اخلاق و انحراف اذهان است مانند ترانههاى عاشقانه و اشعارى که در وصف زن، شراب و غیره است و از همین قسم است اشعارى که به هر نحو موجب ترویج باطل و مخالفت با حق باشد مانند توهین به مقدسات و یا در جهت تایید کفر و شرک و نظامهاى فاسد و سردمداران آن باشد. 3⃣موسیقى در مجلس گناه و لهوولعب مانند آهنگهایى که در حال رقص یا نوشیدن شراب و غیره نواخته می‌شوند . ❌حرام هستند. و فرقی نمی‌کند این موسیقی میخواد از صدا و سیما پخش بشود یا نه . مجاز باشد یا غیر مجاز در صورت داشتن هر کدوم از این ویژگی ها حرام است. ✔در مورد اثرات گوش دادن به موسیقی های حرام هم که مفصل صحبت کردیم... 🍀درسته نقاب نغمه به قسمت های آخرش داره میرسه اما موسیقی پا برجا است مراقب گوش هاتون باشید و ما رو هم تا قسمت آخر همراهی کنید🌷 تا قسمت بعد فعلا خدانگه داااار🙃 🌸 @hejabuni | دانشگاه حجاب 🎓
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌🔗📌 «کاش یکی به من فرمان می‌داد که: حرامه❗️نکن❗️»📛 ♨️بغض یکی از میلیون‌ها مظلوم غربی که زندگیشان از همان ابتدا در زیر سُم لیبرالیسم لگدمال می شود⏪خود،گواهی است بر این که دود عدم و بی قیدی بیشتر در چشم خود می رود... ♨️زن تازه مسلمان آمریکایی از بن دندان حس کرده که اسلام با احکام و واجب و حرامش است. 🔎( ترجمه و زیرنویس یکی از اعضاء محترم کانال) @hejabuni |دانشگاه‌حجاب 🎓
🔴 آفتی به نام سریالهای ترکیه ای 🔴 1⃣ﺩﺭ اکثر ﺳﺮﯾﺎﻟها ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻋﺎﺩﯼ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﻣﺮﺗﮑﺐ ﻗﺘﻞ ﯾﺎ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﺑﻪ ﺩﯾﮕرﺍﻥ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ❗️ 2⃣ ﺩﺭ اڪثر ﺳﺮﯾﺎﻟﻬﺎ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﯾﮏ ﺯﻥ ﻣﺘﺎﻫﻞﺍﺯ ﻣﺮﺩ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺣﺎﻣﻠﻪ ﺍﺳﺖ❗️ 3⃣ ﺍﮐﺜﺮﺍ ﻋﺪﻩ ﺍﯼ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺷﯿﺎﺩﯼ، ﺍﺧﺎﺫﯼ، ﺗﺠﺎﻭﺯ، ﻗﺘﻞ ﻭ ﯾﺎﻏﯽﮔﺮﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ❗️ 4⃣ﺣﺪﺍﻗﻞ ﯾﮏ ﮐﻮﺩﮎ ﺣﺮﺍﻣﺰﺍﺩﻩ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﭘﺪﺭ ﻭﺍﻗﻌﯿﺶ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﯿﺴﺖ❗️ 5⃣ﻫﻤﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺪﯾﮕﺮ ﺩﺭﻭﻍ ﻣﯿ‌‌ﮕﻮﯾﻨﺪ ﻭ ﮐﻤﺘﺮ ﻓﺮﺩﯼ ﺭﺍ ﻣﯿﺘﻮﺍﻥ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﯾﮏ ﮐﻼﻡ ﺳﺨﻦ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﮕﻮﯾﺪ❗️ ♦️ﺧﻮﺩمان ﻭ ﮐﻮﺩﮐﺎﻧمان ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽﺗﻤﺎﺷﺎﯼ ﺍﯾﻦ سریال های ﻏﯿﺮﺍﺧﻼﻗﯽ ﻭ ﻏﯿﺮ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﺪﻫﯿم ﺯﻳﺮﺍ ﺩﺭ ﺑﻠﻨﺪﻣﺪﺕقطعا اثرات ویرانگری بر اخلاق خانواده خواهد داشت. 🌸 @hejabuni | دانشگاه حجاب 🎓
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💙| •دنبال قلبے زیبا باش، نه یک صورت زیبا آدم های زیبا همیشه خوب نیستند، اما آدم‌های خوب همیشه زیبا هستند... | 🌸@hejabuni | دانشگاه حجاب🎓
دانشگاه حجاب
#پرسش_پاسخ #علل_انحرافات_جنسی ❓چه عواملی باعث افزایش انحرافات جنسی در جامعه میشه؟ ♻️قسمت دوم ⏭گ
♻️قسمت سوم ❓چه عواملی منجر به بروز انحرافات جنسی در جامعه می شود؟ ⚠️پسری که قبل از ازدواج با دخترای زیادی رابطه داشته نسبت به همه ی دخترا بدبین می شه و فکر می کنه بقیه دخترا هم مثل همین هایی که باهاشون دوست بوده هستن و برای ازدواج کردن تعلل می کنه؛ 🤷‍♂ممکن از ازدواج کردن و تشکیل زندگی بترسه و داشتن روابط آزاد و بی قید رو ادامه بده.بیشتر کسایی که قبل ازدواج روابط نامشروع زیادی داشتن بعد ازدواج هم این عادت ناپسند رو نمی تونن ترک کنن و بعد از چند سال دوباره برمی گردن به همون روشی که قبلا در پیش گرفته بودن و زندگی شون رو به فنا میدن. 🙍‍♀روابط نامشروع قبل از ازدواج آسیبش برای دخترا خیلی بیشتره.دخترا به دلیل روحیه شکننده تر و احساسات سرشارشون خیلی زود دلبسته می شن و به امید ازدواج وارد رابطه می شن 📛 اما وقتی بعد از مدتی متوجه می شن که هدف از این دوستی بهره جنسی بوده نه ازدواج یا ناچار می شن تن بدن به هر خواسته ای یا اینکه با هم کات کنن و سعی کنن فراموش کنن 💔دختر و پسری که قبل ازدواج دوستی های نامشروع داشتن و در مطلوب ترین حالت که این رابطه به ازدواج ختم بشه به جای اینکه حالا که به هم رسیدن روز به روز زندگی شون عاشقانه تر و قشنگ تر بشه ↪️برعکس نسبت به هم سرد تر می شن چون توی زندگی نمی تونن مثل دوران دوستی خودشون رو به بهترین شکل ممکن نشون بدن.قبل ازدواج تعهد و مسئولیتی گردن شون نبود اما حالا کم کم چهره واقعی شون رو نشون میدن و در موارد زیادی به این نتیجه می رسن که به درد هم نمیخورن 🧐اصلا میدونید چرا میگم این دوستی ها حتی اگر منجر به ازدواجم بشه بعد ازدواج مطلوبیتش رو از دست میده؟!‌به نظر من آدمایی که ایمان شون سسته اونجوری که از کارهای حرام لذت می برن اگر همون لذت از راه حلالش در اختیارشون قرار بدی هیچ رغبتی بهش نشون نمیدن 🙄یه جورایی مرض دارن؛ توی قرآن هم درمورد افراد منحرف عبارت «فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ» به کار رفته یعنی کسانی که در در دلهای آنان یک نوع بیماری است 🔝افزایش خیانت و طلاق از ثمرات همین ولنگاری و بی بندوباری جنسیه اما توی گوش شون نمی ره که نمی ره.فک می کنن این حرفا نشانه تحجر هست و به روز بودن مساویه با تبعیت محض از فرهنگ غربی،وقتی هم به مشکل خوردن سرشون بالا می گیرن و با جملات انگیزشی که مد شده خودشون رو بی تفاوت نسبت به شکستی که تجربه کردن نشون میدن 🙌از ما گفتن بود *خواه پندگیر و خواه ملال* ادامه دارد... 📚بقره،آیه۱۰ 🌸 @hejabuni | دانشگاه حجاب🎓
دانشگاه حجاب
🔴به روز باشیم گزارشی از عملکرد سازمانهای جاسوسی برای تقابل با جمهوری اسلامی در قالب توانمندسازی زنا
🔴به روز باشیم این تصویر در رسانه‌ها و فضای مجازی با عنوانِ کوچکترین شهید مسجد ولایت منتشر شده و بر دل هر آزاده‌ای داغ گذاشته است. مسجد شیعیان که توسط عوامل داعش منفجر شد و چندصد کشته و زخمی بجا ماند! عامل این اقدام تروریستی، ‏یک داعشی ‎ به نام محمد اویغوری بود که جنایت کشتار شیعیان قندوز را رقم زد! عکس دوم را ببینید: ‏سمت راستی، ربیعه غدیر، رهبر اویغورهای ‎ که دنبال تجزیه‌طلبی‌اند در حال سخنرانی در همایش سازمان مجاهدین خلق(منافقین)، در سال ۲۰۱۶ و سمت چپی، محمد الایغوری عامل حمله انتحاری ‎ به مسجد قندوز! برخی مسلمانان اویغور، گرایش تکفیری پیدا کرده و با حمایت آمریکا و ‎ بدنبال تجزیه‌طلبی در چین هم هستند! (برای همین هم مسلمانان یمن و سوریه و ... رو تکه تکه می کردند ولی اشک تمساح واسه مسلمونای چین میریختن) ❇️ پ.ن: تامین امنیت عموم مردم افغانستان و شیعیان بعهده گروه طا.لبان است که کنترل این کشور را بدست گرفته. تا حالا درگیری‌های زیادی با د‌.اعش داشتند اما باید هرچه سریعتر با تشکیل دولت فراگیر و متشکل از همه جریانات درون افغانستان، در تامین امنیت و حذف این غده چرکین از مملکت افغانستان اقدام فوری نمایند. ✍داود مدرسی‌یان 🌸@hejabuni | دانشگاه حجاب🎓
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دانشگاه حجاب
✍️ #تنها_میان_داعش #قسمت_چهاردهم 💠 بدن بی‌سر مردان در هر گوشه رها شده و دختران و زنان جوان را کنا
✍️ 💠 در انتظار آغاز عملیات ۱۵ روز گذشت و خبری جز خمپاره‌های نبود که هرازگاهی اطراف شهر را می‌کوبیدند. خانه و باغ عمو نزدیک به خطوط درگیری شمال شهر بود و رگبار گلوله‌های داعش را به‌وضوح می‌شنیدیم. دیگر حیدر هم کمتر تماس می‌گرفت که درگیر آموزش‌های نظامی برای مبارزه بود و من تنها با رؤیای شکستن و دیدار دوباره‌اش دلخوش بودم. 💠 تا اولین افطار چند دقیقه بیشتر نمانده بود و وقتی خواستم چای دم کنم دیدم دیگر آب زیادی در دبه کنار آشپزخانه نمانده است. تأسیسات آب در سلیمان‌بیک بود و از روزی که داعش این منطقه را اشغال کرد، در لوله‌ها نفت و روغن ریخت تا آب را به روی مردم آمرلی ببندد. در این چند روز همه ذخیره آب خانه همین چند دبه بود و حالا به اندازه یک لیوان آب باقی مانده بود که دلم نیامد برای چای استفاده کنم. 💠 شرایط سخت محاصره و جیره‌بندی آب و غذا، شیر حلیه را کم کرده و برای سیر کردن یوسف مجبور بود شیرخشک درست کند. باید برای به نان و شیره توت قناعت می‌کردیم و آب را برای طفل خانه نگه می‌داشتم که کتری را سر جایش گذاشتم و ساکت از آشپزخانه بیرون آمدم. اما با این آب هم نهایتاً می‌توانستیم امشب گریه‌های یوسف را ساکت کنیم و از فردا که دیگر شیر حلیه خشک می‌شد، باید چه می‌کردیم؟ 💠 زن‌عمو هم از ذخیره آب خانه خبر داشت و از نگاه غمگینم حرف دلم را خواند که ساکت سر به زیر انداخت. عمو می‌خواند و زیرچشمی حواسش به ما بود که امشب برای چیدن سفره افطار معطل مانده‌ایم و دیدم اشک از چشمانش روی صفحه قرآن چکید. در گرمای ۴۵ درجه تابستان، زینب از ضعف روزه‌داری و تشنگی دراز کشیده بود و زهرا با سینی بادش می‌زد که چند روزی می‌شد با انفجار دکل‌های برق، از کولر و پنکه هم خبری نبود. شارژ موبایلم هم رو به اتمام بود و اگر خاموش می‌شد دیگر از حال حیدرم هم بی‌خبر می‌ماندم. 💠 یوسف از شدت گرما بی‌تاب شده و حلیه نمی‌توانست آرامَش کند که خودش هم به گریه افتاد. خوب می‌فهمیدم گریه حلیه فقط از بی‌قراری یوسف نیست؛ چهار روز بود عباس به خانه نیامده و در شمالی شهر در برابر داعشی‌ها می‌جنگید و احتمالاً دلشوره عباس طاقتش را تمام کرده بود. زن‌عمو اشاره کرد یوسف را به او بدهد تا آرمَش کند و هنوز حلیه از جا بلنده نشده، خانه طوری لرزید که حلیه سر جایش کوبیده شد. 💠 زن‌عمو نیم‌خیز شد و زهرا تا پشت پنجره دوید که فریاد عمو میخکوبش کرد :«نرو پشت پنجره! دارن با می‌زنن!» کلام عمو تمام نشده، مثل اینکه آسمان به زمین کوبیده شده باشد، همه جا سیاه شد و شیشه‌های در و پنجره در هم شکست. من همانجا در پاشنه در آشپزخانه زمین خوردم و عمو به سمت دخترها دوید که خرده‌های شیشه روی سر و صورت‌شان پاشیده بود. 💠 زن‌عمو سر جایش خشکش زده بود و حلیه را دیدم که روی یوسف خیمه زده تا آسیبی نبیند. زینب و زهرا از ترس به فرش چسبیده و عمو هر چه می‌کرد نمی‌توانست از پنجره دورشان کند. حلیه از ترس می‌لرزید، یوسف یک نفس جیغ می‌کشید و تا خواستم به کمک‌شان بروم غرّش بعدی، پرده گوشم را پاره کرد. خمپاره سوم درست در حیاط فرود آمد و از پنجره‌های بدون شیشه، طوفانی از خاک خانه را پُر کرد. 💠 در تاریکی لحظات نزدیک مغرب، چشمانم جز خاک و خاکستر چیزی نمی‌دید و تنها گریه‌های وحشتزده یوسف را می‌شنیدم. هر دو دستم را کف زمین عصا کردم و به سختی از جا بلند شدم، به چشمانم دست می‌کشیدم اما حتی با نشستن گرد و خاک در تاریکی اتاقی که چراغی روشن نبود، چیزی نمی‌دیدم که نجوای نگران عمو را شنیدم :«حالتون خوبه؟» 💠 به گمانم چشمان او هم چیزی نمی‌دید و با دلواپسی دنبال ما می‌گشت. روی کابینت دست کشیدم تا گوشی را پیدا کردم و همین که نور انداختم، دیدم زینب و زهرا همانجا پای پنجره در آغوش هم پنهان شده و هنوز از ترس می‌لرزند. پیش از آنکه نور را سمت زن‌عمو بگیرم، با لحنی لرزان زمزمه کرد :«من خوبم، ببین حلیه چطوره!» 💠 ضجه‌های یوسف و سکوت محض حلیه در این تاریکی همه را جان به لب کرده بود؛ می‌ترسیدم عباس از دست‌مان رفته باشد که حتی جرأت نمی‌کردم نور را سمتش بگیرم. عمو پشت سر هم صدایش می‌کرد و من در شعاع نور دنبالش می‌گشتم که خمپاره بعدی در کوچه منفجر شد. وحشت بی‌خبری از حال حلیه با این انفجار، در و دیوار دلم را در هم کوبید و شیشه جیغم در گلو شکست... ✍️نویسنده: 🌸 @hejabuni | دانشگاه حجاب 🎓
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5992210952584432015.mp3
1.45M
🎙 سه روز حساس در زندگی دکتر 🌸 @hejabuni | دانشگاه حجاب 🎓
دانشگاه حجاب
🔰چادر ؛ دین و تاریخ ملی 🔰 قسمت سوم ♨️شواهدی برای رد دیدگاه دوم وسوم راجع به معنای جلباب 1⃣شاهد او
🔰چادر ؛ دین و تاریخ ملی 🔰 قسمت چهارم ب) كاركرد جلباب: براي فهميدن كاركرد جلباب و كيفيت پوششي آن، لازم است⬅️ به معناي «ادناء» در آيه ي «يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ» بپردازیم ❇️آلوسي از ابن عباس و قتاده و زمخشري در تفسير كشاف از ابن سيرين نقل كرده اند كه◀️ منظور از «يدنين» قرار دادن جلباب در بالاي ابرو و گردن و جمع و جور كردن و قرار دادن گوشه‌هاي جمع شده ي آن در بالاي بيني است، (1) كه معمولاً بانوان مومن ومحجبه در مواجهه با نامحرم اين كار را انجام مي‌دهند. ◀️از عبارت ابن عباس، قتاده و ابن سيرين معلوم مي‌شود كه جلباب همانند چادرهاي فعلي، پوششي جلوباز بوده است كه واژه ي «يدنين» در آيه ي شريفه نيز مؤيد اين مدعاست؛ ⬅️بنابراين، از نظر كاركرد و كيفيت پوشش نيز جلباب قرآني، شبيه چادرهاي امروزي بوده است. *⃣با اين كه بحث بر سر الفاظ و نام گذاري نيست ⏺و مهم اين است كه حقيقت و مصداقي از پوشش، شبيه چادرهاي فعلي، در صدر اسلام موجود بوده است، ⏪ولي با اين همه، خوش بختانه در كتاب‌هاي واژه‌هاي قرآني و كتاب‌هايي كه درمورد جلباب بحث نموده اند، جلباب به چادر معنا شده است ⏪و اين مؤيد بسيار خوبي است بر اين كه آنها نيز به دليل اشتراك جلباب و چادر، مثل ما، از جلباب قرآني معناي چادر را فهميده اند. (2) ♻️ گذشته از آنچه كه براي اثبات شباهت معناي و گفته شد👇👇 ✳️چگونه ممكن است كه مراجع تقليد، به عنوان بزرگ ترين رهبران ديني اسلام در زمان غيبت، چادر را مطلوب و بهتر معرفي كنند، (3) ولي در عين حال، گوينده ي محترم بدون ارائه ي هيچ دليل و مدركي، ادعا نمايد كه چادر هيچ ارتباطي به دين و مذهب ندارد؟! 🔰حاصل اين كه، با توجه به مشابهت بسيار نزديك جلباب قرآني با چادر، از نظر اندازه و كاركرد، پس مي‌توان ادعا كرد⬅️ كه چادر ارتباط محکمی با دين اسلام و قرآن دارد؛ ❌و بدين ترتيب ادعاي اول كه چادر ارتباطي با دين و مذهب ندارد رد می‌شود. ⬅️ادامه دارد... 📚منابع: 📔کتاب حجاب شناسی چالش ها وکاوش های جدید (حسین مهدی زاده) نشرقم حوزه علمیه قم مرکز مدیریت 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 1. الشرتوني، سعيد الخوري، اقرب الموارد في فصح العربيه و الشوارد، تهران: دارالاسوة للطباعة و النشر، الطبعة الاولي؛ ۱۳۷۴ ه. ش. 2. شعراني، ابوالحسن؛ دمع السجوم، ترجمه ي نفس المهموم، تهران: انتشارات علميه اسلاميه، ربيع الاول ۱۳۷۴ ه. ق. 3. ؛ نثر طوبي، دائرة المعارف لغات قرآن مجيد، انتشارات اسلاميه. 🌸 @hejabuni | دانشگاه حجاب 🎓
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔬 دلیل منع تراشیدن ریش از دید 👆🌡💉 📘 برگرفته از کتاب "علوم نوین در اسلام" 🌸 @hejabuni | دانشگاه حجاب 🎓
🌸محبت 🔺 چیزی که بیشتر از همه کانون خانواده را گرم و مستحکم نگه می‌دارد محبت است. ➡️ ۱۳۸۱/۲/۱۰ @Khamenei_Reyhaneh 🌸 @hejabuni | دانشگاه حجاب 🎓
🌹| : همانا حجاب سپر امن الهی است... | 🌸@hejabuni | دانشگاه حجاب🎓
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دانشگاه حجاب
🔴به روز باشیم این تصویر در رسانه‌ها و فضای مجازی با عنوانِ کوچکترین شهید مسجد ولایت #قندوز #افغانس
🔴به روز باشیم(پاسخ به شبهه) متن شبهه: مردم فارس (استخر) در زمان خلافت امام علی شورش کردند که علی حاکمی به سوی آنها فرستاد و آنها را کشتار کرد!! (شبهه خلاصه شده) ✅ پاسخ 🔹 کشتار مردم فارس در زمان خلافت امام علی یکی از دروغ‌های بی‌شرمانه فضای مجازی است. مردم فارس دو مرتبه شورش کردند، یکی در زمان خلیفه سوم یعنی عثمان که آن شورش توسط عبدالله بن عامر سرکوب شد. یک بار دیگر نیز در ابتدای خلافت امام علی علیه السلام و به دلیل اعتراض به خراج (مالیات) شورش کردند که حضرت «زیاد» را برای آرام کردن اوضاع به فارس فرستادند. وی با سیاست و درایت و بدون جنگ و خونریزی، اوضاع را کنترل کرد و سازش برقرار شد. ▫️گزارش تاریخی زیر در این زمینه، خواندنی است: «پيرى از مردم استخر گويد: پدرم مى‏‌گفت: «زياد را ديدم كه سالار فارس بود و ولايت يك پارچه آتش بود، زياد چندان مدارا كرد كه مانند پيش به اطاعت و استقامت آمدند و به جنگ نپرداخت. مردم فارس مى‏‌گفتند: رفتار اين عرب همانند رفتار خسرو انوشيروان بود كه نرمش و مدارا مى‏كرد و مى‏‌دانست چه كند.» گويد: وقتى زياد به فارس آمد كس پيش سران ولايت فرستاد و كسانى را كه‏ به يارى وى آمدند وعده داد و آرزومند كرد، جمعى را نيز بيم داد و تهديد كرد، بعضى را به جان بعضى ديگر انداخت، بعضى‏ها خطر گاه ديگران را گفتند، گروهى گريختند، گروه ديگر به جاى ماندند. بعضى‏شان بعضى ديگر را بكشتند و فارس بر او راست شد، اما با گروهى مقابل نشد و جنگى نكرد. در كرمان نيز چنين كرد. آنگاه به فارس باز گشت و در ولايتهاى آنجا بگشت و بكسان وعده‏هاى خوب داد تا مردم آرام شدند و ولايت به استقامت آمد. سپس سوى استخر رفت و آنجا فرود آمد» (تاريخ طبري، ج‏6، ص: 2674) 🔹 بنابراین شبهه‌افکنان، با در هم آمیختن دو واقعه، سعی کردند، چهره‌ی سراسر نور و عدالت امیرالمومنین علیه السلام را در نزد ایرانیان خدشه‌دار کنند. البته پر واضح است: چراغی را که ایزد برفروزد هر آنکس پف کند، ریشش بسوزد😏 👈از کانال پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی 🌸@hejabuni | دانشگاه حجاب🎓
🌗شب یتیمے صاحب الزمان ‌﴿عج﴾ .... 🏴 @hejabuni | دانشگاه حجاب 🎓
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دانشگاه حجاب
✍️ #تنها_میان_داعش #قسمت_پانزدهم 💠 در انتظار آغاز عملیات ۱۵ روز گذشت و خبری جز خمپاره‌های #داعش نب
✍️ 💠 در فضای تاریک و خاکی اتاق و با نور اندک موبایل، بلاخره حلیه را دیدم که با صورت روی زمین افتاده و یوسف زیر بدنش مانده بود. دیگر گریه‌های یوسف هم بی‌رمق شده و به‌نظرم نفسش بند آمده بود که موبایل از دستم افتاد و وحشتزده به سمت‌شان دویدم. 💠 زن‌عمو توان نداشت از جا بلند شود و چهار دست و پا به سمت حلیه می‌رفت. من زودتر رسیدم و همین که سر و شانه حلیه را از زمین بلند کردم زن‌عمو یوسف را از زیر بدنش بیرون کشید. چشمان حلیه بسته و نفس‌های یوسف به شماره افتاده بود و من نمی‌دانستم چه کنم. زن‌عمو میان گریه (سلام‌الله‌علیها) را صدا می‌زد و با بی‌قراری یوسف را تکان می‌داد تا بلاخره نفسش برگشت، اما حلیه همچنان بی‌هوش بود که نفس من برنمی‌گشت. 💠 زهرا نور گوشی را رو به حلیه نگه داشته بود و زینب می‌ترسید جلو بیاید. با هر دو دست شانه‌های حلیه را گرفته بودم و با گریه التماسش می‌کردم تا چشمانش را باز کند. صدای عمو می‌لرزید و با همان لحن لرزانش به من دلداری می‌داد :«نترس! یه مشت بزن به صورتش به حال میاد.» ولی آبی در خانه نبود که همین حرف عمو شد و ناله زن‌عمو را به بلند کرد. 💠 در میان سرسام مسلسل‌ها و طوفان توپخانه‌ای که بی‌امان شهر را می‌کوبید، آوای مغرب در آسمان پیچید و اولین روزه‌مان را با خاک و خمپاره افطار کردیم. نمی‌دانم چقدر طول کشید و ما چقدر بال بال زدیم تا بلاخره حلیه به حال آمد و پیش از هر حرفی سراغ یوسف را گرفت. 💠 هنوز نفسش به درستی بالا نیامده، دلش بی‌تاب طفلش بود و همین که یوسف را در آغوش کشید، دیدم از گوشه چشمانش باران می‌بارد و زیر لب به فدای یوسف می‌رود. عمو همه را گوشه آشپزخانه جمع کرد تا از شیشه و پنجره و موج دور باشیم، اما آتش‌بازی تازه شروع شده بود که رگبار گلوله هم به صدای خمپاره‌ها اضافه شد و تن‌مان را بیشتر می‌لرزاند. 💠 در این دو هفته هرازگاهی صدای انفجاری را می‌شنیدیم، اما امشب قیامت شده بود که بی‌وقفه تمام شهر را می‌کوبیدند. بعد از یک روز آن‌هم با سحری مختصری که حلیه خورده بود، شیرش خشک شده و با همان اندک آبی که مانده بود برای یوسف شیرخشک درست کردم. 💠 همین امروز زن‌عمو با آخرین ذخیره‌های آرد، نان پخته و افطار و سحری‌مان نان و شیره توت بود که عمو مدام با یک لقمه نان بازی می‌کرد تا سهم ما دخترها بیشتر شود. زن‌عمو هم ناخوشی ناشی از وحشت را بهانه کرد تا چیزی نخورَد و سهم نانش را برای حلیه گذاشت. اما گلوی من پیش عباس بود که نمی‌دانستم آبی برای دارد یا امشب هم با لب خشک سپری می‌کند. 💠 اصلاً با این باران آتشی که از سمت بر سر شهر می‌پاشید، در خاکریزها چه‌خبر بود و می‌ترسیدم امشب با گلویش روزه را افطار کند! از شارژ موبایلم چیزی نمانده و به خدا التماس می‌کردم تا خاموش نشده حیدر تماس بگیرد تا اینهمه وحشت را با قسمت کنم و قسمت نبود که پس از چند لحظه گوشی خاموش شد. 💠 آخرین گوشی خانه، گوشی من بود که این چند روز در مصرف باتری قناعت کرده بودم بلکه فرصت هم‌صحبتی‌ام با حیدر بیشتر شود که آن هم تمام شد و خانه در تاریکی محض فرو رفت. حالا دیگر نه از عباس خبری داشتیم و نه از حیدر که ما زن‌ها هر یک گوشه‌ای کِز کرده و بی‌صدا گریه می‌کردیم. 💠 در تاریکی خانه‌ای که از خاک پر شده بود، تعداد راکت‌ها و خمپاره‌هایی که شهر را می‌لرزاند از دست‌مان رفته و نمی‌دانستیم بعدی در کوچه است یا روی سر ما! عمو با صدای بلند سوره‌های کوتاه را می‌خواند، زن‌عمو با هر انفجار (روحی‌فداه) را صدا می‌زد و به‌جای نغمه مناجات ، با همین موج انفجار و کولاک گلوله نیت روزه ماه مبارک کردیم. 💠 آفتاب که بالا آمد تازه دیدیم خانه و حیاط زیر و رو شده است؛ پرده‌های زیبای خانه پاره شده و همه فرش از خرده‌های شیشه پوشیده شده بود. چند شاخه از درختان توت شکسته، کف حیاط از تکه های آجر و شیشه و شاخه پُر شده و همچنان ستون‌های دود از شهر بالا می‌رفت. 💠 تا ظهر هر لحظه هوا گرم‌تر می‌شد و تنور داغ‌تر و ما نه وسیله‌ای برای خنک کردن داشتیم و نه پناهی از حملات داعش. آتش داعشی‌ها طوری روی شهر بود که حلیه از دیدار عباس ناامید شد و من از وصال حیدر! می‌دانستم سدّ شکسته و داعش به شهر هجوم آورده است، اما نمی‌دانستم داغ عباس و ندیدن حیدر سخت‌تر است یا مصیبت ... ✍️نویسنده: 🌸 @hejabuni | دانشگاه حجاب 🎓