eitaa logo
حِرفِه‌ی هُنَر/ زهرا ملک‌ثابت
474 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
145 ویدیو
91 فایل
کانال عمومی حرفه‌ی هنر راه ارتباطی: @zisabet
مشاهده در ایتا
دانلود
اندر کرامات من 😎 می‌دونید موقع نقدشدن اثرم توسط اساتید چکار می‌کنم؟ بعد از تشکر و سپاس اینقدر ویس را گوش می‌کنم و گوش می‌کنم و گوش می‌کنم تا حفظ بشم یا جملات را تایپ می‌کنم و اینقدر می‌خونم و می‌خونم و می‌خونم تا ملکه ذهنم بشه بعد میرم سراغ بازنویسی لطفا وقتی نقد می‌کنم به‌عنوان راهبر با من اینگونه رفتار کنید که آنگونه رفتار کردم 🙏🪴 .
. 📣خبری فوری فتح گروه حرفه‌هنر توسط آخوندها و سربازان اسلام😄 ‌.
. . آیا انتصاب یک مدیر هنری با سابقه نظامی در رسته سرباز کار درستی است؟ آیا ما برای برادران نظامی تعیین تکلیف می‌کنیم که چه موقع و چطور کنند؟ پس چرا برای ادمین شدن در گروه حرفه‌هنر چانه می‌زنید؟! 😁 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. تقسیم‌بندی انواع سینما و داستان (‌متن دراماتیک) از نظر میشل فوکو: ۱. متن‌های تصریحی ( آشکار) ۲. متن‌های تلویحی ۳. متن‌های مسکوت مانده  محموجواد جزینی تقسیم‌بندی میشل فوکو از ادبیات اشاره و تاکید کرد: ادبیات تصریحی یا آشکار آن نوع ادبیاتی است که برای عوام نوشته می‌شود و تقریباً در آن همه چیز گفته می‌شود تا مخاطب با متن همراه شود. ادبیات تلویحی ادبیاتی است که نویسنده در داستان چیزهایی را می‌گوید و چیزهایی را هم نمی‌گوید تا مخاطب که از سطح عوام بالاتر است، خود آنها را دریابد. ادبیات مسکوت مانده هم ادبیاتی است که در آن داستان‌نویس چیزهایی را می‌گوید و خیلی چیزهای دیگر و البته بسیار مهم را نمی‌گوید تا مخاطب بیشتر از سطح قبلی درگیر متن شود. جزینی که مدیر نخستین هنرستان داستان‌نویسی در ایران بوده است، در پاسخ به این سئوال که خودش را جزو کدام یک از این سه دسته داستان‌نویسان می‌داند، گفت: یقین دارم که نتوانسته‌ام از ادبیات مسکوت مانده چیزی خلق کنم و گمان می‌کنم جزو دسته دوم باشم. منابع: کارگاه داستان‌نویسی خاتم در آپارات و مصاحبه در سایت تبیان تجربه های داستان نویسی جزینی https://article.tebyan.net/262099/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%AC%D8%B2%DB%8C%D9%86%DB%8C 🔻🔻🔻🔻🔻 فوروارد فقط بالینک کانال حرفه‌هنر https://eitaa.com/herfeyehonar
. فیلم بلیدرانر ۲۰۴۹ ( blade runner 2049) ساخته ریدلی اسکات، فیلمی در ژانر تخیلی و زیرژانر علمی_تخیلی است. این فیلم خیلی‌چیزها را می‌گوید یا به آن می‌پردازد: ماجراجویی تکنولوژی و هنر از تبعیض و تحقیر از عدالت‌خواهی و حقیقت‌جویی از عشق و وفاداری از هرزگی و شهوت از تمایل به بقاء خویش و بقاء نسل از هویت‌جویی و انسانیت‌زدایی و غیره این فیلم خیلی چیزها را می‌گوید اما فقط اشاره‌ای دارد به مسئله خیلی مهم فیلم مسئله خیلی مهم همان انتظار برای منجی است اما او یک دختر است، درست شبیه به داستان حضرت مریم حضرت مریم زمانی که متولد می‌شود عده‌ای انتظار تولد حضرت مسیح را داشتند که می‌دانیم حضرت مسیح از او متولد می‌شود و ادامه ماجرا که شنیده‌ایم در فیلم بلید رانر بعد از آنکه دخترِ خاطره‌ساز به‌عنوان فرد موردانتظارِ متولدشده به‌مخاطب معرفی می‌شود، در سکانس پایانی جو(شخصیت اصلی) روی پله‌های برفی دراز می‌کشد و بانگاه به آسمان برفی از کارهای خودش خوشحال است و انگار منتظرست تا ادامه ماجرای منجی را تقدیر رقم بزند. و اما معنای اسم جو که مخفف جوزف است: جوزف(Joseph)، جوزف فرم انگلیسی نام عبری یوسف است. در برخی روایت تائیدنشده در اسلام که برخی از غیرمسلمانان باور دارند، شخصی به نام یوسف نجّار، شوهر حضرت مریم بوده است. یادداشت و تحلیل: زهرا‌ ملک‌ثابت 🔻🔻🔻🔻🔻 فوروارد فقط بالینک کانال حرفه‌هنر https://eitaa.com/herfeyehonar
جهت مطالعه بیشتر 👇 یوسف نجار که بود و چه ارتباطی با حضرت مریم(س) داشت؟ - گنجینه پاسخ ها - اسلام کوئست - مرجعی برای پاسخگویی به سوالات دینی، اعتقادی و شرعی https://www.islamquest.net/fa/archive/fa88421
. وقتی با راهبری یک رویداد حس ناخدا بهم دست‌میده 😁 .
راهبر مثل ناخدای کشتی حدوداً پنجاه روز هست که باهمیم، به‌خاطر رویداد داستان‌نویسی "زنان مقاومت" از منابع مطالعاتی و تصویری شروع کردیم. دیدن مستندها، پوسترها، منابع مجازی و مطالعه کتاب تا ایده‌یابی و رسیدن به ایده‌داستانی تا نوشتن طرح یا نسخه اولیه قطعا این روزهای آخرِ کار، فعالیت‌ها اوج گرفته و عرقِ ملوان‌ها درآمده چون حالا نوبت بخش مهم کارهست: بخش بازنویسی. ناخدا مدام دستور میده: "این کارو بکنین! اون کارو نکنین!" امروز یکی از دوستان پیام داده: "اگه اینطوری باشه من تا ده ماه دیگه دارم بازنویسی می‌کنم 😐" منم این جوابو دادم که درواقع پیام برای همه ملوان‌های این کشتی هست: "داستان‌تون داره خیلی خوب میشه یه کم دیگه طاقت بیارید طناب‌ بادبان‌ها را محکم نگه دارید من دارم ساحل می‌بینم 😃" ⛱️ 🌊 .
. به قول ما یزدی‌ها: چقّه خَشه 😍 خَش= خوش، عالی، هرچیز مثبت✅️ .
پروژه نفوذ در مورد هوش مصنوعی، خارجی‌ها داستان‌‌های زیادی نوشتند و فیلمهای جذاب و پرفروشی ساختند (‌ مخصوصا هالیوود) اما هنوز در ایران، سیاستگذارانی هستند که با داستان تخیلی مخالفند و نویسندگان این ژانر در ایران، تحت فشارند همین چندوقت پیش یکی از سازمان‌های یزد یکی از نویسندگان را جهت سخنرانی دعوت کرده‌بود ایشان ساحت زندگینامه را پاک‌تر از ساحت داستان می‌دانستند همچنین معتقد بودند بر اساس فقه اسلامی نوشتن داستان تخیلی درست نیست بعداً در گروه مجازی وابسته به افراد این سازمان دولتی گفتم که بعضی از بزرگواران تفاوت تخیل با خیال ( وهم) را هنوز نمی‌دانند که چند روز بعد هم از آن گروه حذفم کردند آن آقای نویسنده مدعو در سخنرانی‌اش چندین بار کلمه "نفوذ فرهنگی" را آوردند و حسابی روی این کلمه تاکید داشتند به‌ایشان و امثال ایشان نمی‌خواهم تهمتی بزنم چون ممکن است از روی کم اطلاعی و کم سوادی این حرفها را بزنند ولی به هرحال شک کردن به این صحبت‌ها جایز است. نقش همسر مومن مختار در سریال مختار دیالوگ جالبی داشت: "آدمی به تشکیک بالغ می‌شود" پیشنهاد می‌کنم علاوه بر اینکه سیاستگذاران حوزه نویسندگی دقت بیشتری روی حرفهایشان داشته‌باشند، ناظرین هم روی حرفهای آن‌ها دقت بیشتری داشته‌باشند و از آن‌ها استدلال بخواهند صرف آوردن ادبیاتی مثل "پروژه نفوذ" و حتی مایه گذاشتن از آیات قرآن مثل آیه شریفه وَالشُّعَرَاءُ يَتَّبِعُهُمُ الْغَاوُونَ ، ملاک نیست. درخواست اینکه اگر کسی بدون استدلال و تفسیر آیات، نویسندگان و هنرمندان را تحت فشار روحی_ روانی، ذهنی، مالی، کاری و اجتماعی قراردهد و مانع رشد داستان و هنر شود از طرف نهادهای مدنی و ناظرین دولتی برخوردهای جدی‌تری صورت بگیرد. در نهایت نویسنده برای مخاطب می‌نویسند. مخاطب نوجوان و جوان امروز به سمت انواع ژانرها تمایل دارد و محدود کردن داستان در ایران به رئالیسم، نتیجه‌اش آن است که مخاطبان به سمت داستان‌ها و فیلمهای خارجی تمایل داشته باشند. 🔻🔻🔻🔻🔻 کانال حرفه‌هنر https://eitaa.com/herfeyehonar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جهت اطلاع‌رسانی 👇👇👇👇
📚✨ 💠 *کارگاه متن‌خوانی «تاریخ بیهقی‌»* 📖 🔷 بررسی ظرفیت‌های داستانی متون کهن به خوانش و تحلیل‌؛ میرشمس‌الدین فلاح‌هاشمی 📆 دوشنبه‌ها 🕔 ساعت ١٧ بصورت حضوری و آنلاین تاریخ شروع: ۱۹ شهریور ماه مبلغ شهریه: ۴۰۰ هزار تومان، امکان پرداخت در دو قسط 📍 خیابان انقلاب اسلامی، حدفاصل ابوریحان و فلسطین، بن‌بست سروش، پلاک ٢، واحد ١ 🔷 ‏برای راهنمایی و ثبت‌نام می‌توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمائید. ٠٢١_۶۶۴٧٠٠١۶ ٠٩٣۵۴۶۴٨٠٧٩ @z_ghomi
یک آموزش مفید 👇👇👇👇
تبدیل فایل متنی به فایل word در گوشی: ۱.درقسمت notes گوشی داستان‌تون را وارد کنید ۲. بزنید روی سه نقطه نوارابزار. گوشه بالا ۳. گزینه ذخیره فایلی را بزنید ۴. گزینه microsoft word را انتخاب کنید ۵. گزینه انجام‌شد را بزنید ۶. نام داستان‌تون را وارد کنید ۷‌ گزینه ذخیره را بزنید ۸. در قسمت فایلهای شخصی جستجو کنید 🔻🔻🔻🔻 فوروارد با لینک کانال حرفه‌هنر https://eitaa.com/herfeyehonar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️شعر خوانی شاعر اهل بیت سرکار خانم پروین امیدواری عضو انجمن ترنم بسیج هنرمندان شهرستان ابرکوه و عضو گروه حرفه‌هنر به مناسبت شهادت امام رضا (ع) ٢۵شهریور ١۴٠٢ شمسی مصادف با ٣٠صفر ١۴۴۵ قمری 🔻🔻🔻🔻🔻 کانال حرفه‌هنر https://eitaa.com/herfeyehonar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نویسنده‌‌ی بد این متن را که‌ می‌نویسم حتّی شامل خودم هم می‌شود زمانی که کارهایی را انجام نمی‌دهم یا انجام می‌دهم. ۱. نویسنده‌ای که استراحت و تفریح ندارد. زمانی که نویسنده از یک فرآیند داستانی فارغ می‌شود اما خیلی سریع به سراغ فرآیند داستانی دیگر می‌رود. نویسنده از آنجا که مدتها ذهن و روحش با شخصیت‌ها و موقعیتهای یک داستان درگیر میشود باید استراحت کوتاهی بکند. عده‌ای می‌گویند دوران افسردگی نویسنده ولی من نامش را می‌گذارم دوران استراحت نویسنده ۲. نویسنده‌ای که پشتکار ندارد. زمانی که نویسنده بین دو فرآیند داستانی فاصله زمانی زیادی می‌گذارد. در این صورت به‌سختی به داستان‌نویسی برمی‌گردد. پیشرفت در مستمر نوشتن است. فاصله زیاد و تمرین غیرپیوسته باعث پَسرفت است. ۳. نویسنده‌ای که مدیریت روابط ندارد. مثلا کسی که هنوز خانواده و اطرافیانش او را نویسنده نمی‌دانند یا خودش از عنوان شغل نویسندگی اِبا دارد. یا هرکس با هرپیشنهادی او را به راهی در نویسندگی می‌کشاند که نتیجه‌اش خستگی و فرسودگی است. درواقع نویسنده‌ای که اختیارش دست خودش نیست یک نویسنده بد است‌. نویسنده‌ای که با همکارانش تعامل کم یا منفی دارد فرقی نمی‌کند با نویسنده‌ای که می‌خواهد همه را راضی نگه‌دارد چون در هرصورت نویسنده بد است. ۴. نویسنده‌ای که خیلی سرش شلوغ است. این نویسنده برنامه‌های همزمانِ زیادی دارد و گمان می‌کند تا قبل از اینکه دنیا تمام شود باید همه آن پروژه‌ها را انجام دهد اما وقتی که نمی‌تواند سرخورده می‌شود. ۵. نویسنده‌ای که به‌روز نیست. کسی که به دانش قبلی خودش کفایت می‌کند و کم یا خیلی کم مطالعه می‌کند. نویسنده‌ای که فقط در حوزه یا سبک موردعلاقه‌اش مطالعه می‌کند و فیلم می‌بیند. نویسنده‌ای که دانش را فقط در کتاب و فیلم می‌داند و سهمی برای تجربه و معاشرت با مردم قائل نیست. ۶. نویسنده‌ای که زینت المجالس است. نویسندگان به‌علت مطالعه بالا، دانش عمومی زیادی کسب می‌کنند، گاهی اینقدر حضورشان در مجالس و مجامع پُررنگ است و رونق‌دهنده می‌شوند که نویسندگی‌شان تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. بلاگری و حضور زیاد در گروه‌های مجازی نیز شامل آن می‌شود. ۷. نویسنده‌ای که بدقول است. نویسنده‌ای که پروژه‌ای را قبول کرده یعنی باید قبل از آنکه قبول کند برنامه‌ریزی درست کرده‌باشد حتی در برنامه‌ریزی مسائلی مثل بیماری، مشکلات شخصی، فوت عزیزان، جنگ، زلزله، سیل و حتی پروژه‌های پیشنهادی دیگر را برآورد کند. اینکه وسط یک پروژه نویسنده انصراف بدهد یعنی حرفه‌ای نیست. ۸. نویسنده‌ای که ترسو است. هیچ‌کس قدرت ذهن‌خوانی ندارد. اگر در سازمان یا پروژه‌ای مشکلی است، باید نویسنده محترمانه مسئله را مطرح کند. حتی لازم می‌شود گاهی جسورانه انتقاد کند و به همراهش پیشنهادهایی را مطرح کند. نویسنده بد، توان انتقاد و ارائه پیشنهاد ندارد. اما مدیری که پاسخگو نیست و توان حل مسئله را ندارد، یک مدیر بد است که دیر یا زود از شما یک نویسنده بد می‌سازد. نکته مهم: نویسنده بد، به مرور خودش را در مسیرهایی قرار می‌دهد که کار برای بازگشت از غلط و در مسیر صحیح قرارگرفتن خیلی سخت و دشوار می‌شود. نکته مهم‌تر: از آنجا که نویسندگی در عصر جدید به صورت گروهی و تعاملی است، نویسنده‌ای که روحیه تعامل ندارد یا توان مدیریت کردن خودش و برنامه‌هایش را ندارد از پروژه‌هایی محروم می‌‌شود، حتی اگر متخصص باشد چون هیچ‌کس نمی‌خواهد با یک نویسنده بدقول کار کند. یادداشت: زهرا ملک‌ثابت 🔻🔻🔻🔻🔻 فوروارد با لینک کانال حرفه‌هنر https://eitaa.com/herfeyehonar
. 📌 در گروه حرفه‌هنر در مورد کار گروهی/ تیمی/ تشکیلاتی داریم صحبت می‌کنیم. شما هم اگر نظر یا تجربه‌ای در این زمینه دارید بفرستید. @zisabet