مکتبی که برای کودک و نوجوان جامعه، حساب جدی و خاصی بازکردهاست و به آنها شخصیت واقعی شان را هدیه کردهاست؛ که میتوانند در مقدرات تاریخ خود شبیه قاسم و عبدالله اثرگذار باشند و از عهدهی آنها کاری برمیآید.
امروز آیا کشف کردهایم که چه بار عظیمی را کودک و نوجوان ما میتواند بر دوش بگیرد و در تاریخ حساس پیشاظهور اثرگذار باشد؟
✍️محمد حسین مطهری
#امام_حسین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🔴 درد و رنج بدبینی
✍️ احمدحسین شریفی، رییس دانشگاه قم
🔻شاید بتوان گفت اغلب درد و رنجها در زندگیهای فردی، معلول و محصول «ذهنیتهای منفی» و «بدبینی» است.
🔻بسیاری از افراد زندانی زنجیرهای تخیلی و توهمی خودساختهای هستند که خود بر گرد ذهن و ضمیر خود بستهاند.
🔻با تغییر ذهنیت و نوع نگاه خود به مسائل، میتوانیم تصویر و تفسیر درستی از آنها داشته باشیم. بدیها لزوماً در ذات امور نیست؛ ممکن است در نوع نگاه ما به آنها باشد.
🔻#زینب_کبری سلام الله علیها، قهرمان بزرگ کربلا، علیرغم همه درد و رنجهای جانکاهی که دیده بود، چه زیبا فرمود:
ما رأیتُ الّا جمیلاً؛ چیزی جز زیبایی ندیدم.
#مثبتاندیشی
#اخلاق_اجتماعی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔸 حضور زنان مکشفه در هیأتها
✍️ علی مهدیان
این که ورود کشف حجاب کنندگان به هیاتها تضعیف جایگاه شریعت و فقه است، حرف ناقص و خطایی است. بله رها کردن ظاهر و شریعت به نیت حفظ باطن و سلوک، یک انحراف سابقه دار است که ریشه در اندیشه جهله صوفیه دارد.
هیات محیط با ارزشی است که فضای معنوی و روابط دو سویه ولایی را در خدمت «اصلاح امت جدی» قرار میدهد. اگر آنچه مقدم بر امر به معروف و نهی از منکر است، شکل گیری بستر ولایی و «رابطه دو طرفه ولایی» است. و اگر فن آوری هیات و اردوهای راهیان نور و جهادی از این جهت موفق است،خصوصا برای کسانی که از سر جهل و غفلت خطا میکنند. اما همانطور که اگر قرار باشد صورت هیات از یک محیط معنوی و پر از غیرت دینی تبدیل شود به یک محیط بی رگ و بی غیرت، عملا هیات کار کرد خود را از دست میدهد. همینطور است اگر هیاتها به امر کلان اجتماعی و سیاسی بی تفاوت باشند.بین پدیده اجتماعی در حال توسعه و امر فردی موردی باید تفاوت گذاشت.
وقتی یک پدیده در حال فراگیری و همه گیری است باید در مقابلش به گونه دیگری برخورد کرد. کشف حجاب کنندگان چه بدانند چه ندانند، قصه گسترش کشف حجاب در حال مدد دادن به جبهه دشمن است و لذا حرام سیاسی است. در مورد حرامهای سیاسی ماجرا همیشه متفاوت است و قرار نیست هیاتها کمک کننده به برنامه دشمن باشند.
متن کامل در این صفحه
#حجاب
#مهارت_رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#پویش_عاشورانویسی
🏴 «گام نهادن در طریق عشق»
✍️نجمه صالحی
همیشه با آمدن محرم، بغض، گریبان دل را تنگ در آغوش میکشد و هقهق نالهها تا دامان ستارهها پر میکشد.
با آمدن محرم، صدای مویهٔ عرشیان به گوش میرسد، صدای ندبههای دسته جمعی... دلهای زلال عاشقان مکتب سیدالشهدا علیهالسلام چون آب ریخته از مَشک تیر خوردهٔ قمر منیر بنی هاشم علیهالسلام بیتاب آل الله علیهمالسلام هستند.
🔗متن کامل
🏴 «هیأت کانون تبیین»
✍️زينب نجیب
آیتالله خامنهای در توصیف امر روشنگری میفرمایند: «هرکدام از شما بهعنوان یک وظیفه، مثل یک چراغی، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید... افکار درست را، افکار صحیح را منتشر کنید، پاسخ به اشکالات را، پاسخ به ابهامآفرینیها را در این فضا با استفادهی از این امکان منتشر کنید و میتوانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید.»5/7/1400، (بیانات در پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی)
ایشان با نگاهی مکتبی به هیئتها بهعنوان عناصر تأثیرگذار در پیروزی انقلاب و پس از آن، در هشت سال دفاع مقدس، آن را کانون تبیین معرفی میکنند.
🔗متن کامل
🏴 «عصر حماسه»
✍️فاطمه ابنعلی
اما حالا بعد از همه فراز و نشیبها، وقتی این پرچم را به دیوار میزنم، با افتخار به خودم میگویم: دیدی ایران نگذاشت تاریخ تکرار و دوباره به ساحت اهلبیت(ع) تعرض بشه!؟
🔗متن کامل
🏴 «میدانداری زنان»
✍️سعیده رحیمی
اینکه میگوییم زنان عاملیت تام در صحنهی سوگ عاشورایی دارند، یعنی از ظرفیتی سخن میگوییم که میتواند دل را بلرزاند نه تنها دلهای عاشق و عاشورایی مردان مومن را ، بلکه دلهای سنگ و سیمانی جبههی کفر را. اشکهای کثیف معاویه را هم زنی سرازیر کرد به محبت علی (علیه آلاف التحیة و الثناء)
🔗متن کامل
پ.ن: برای حضور در پویش عاشورانویسی میتوانید با سردبیر مجله افکار بانوان حوزوی گفتوگو کنید.
#عاشورا
#بانوان_نویسنده
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
AUDIO-2022-08-06-20-03-57.mp3
4.31M
#حسینیه_اهالی_قلم
🎙حاج محمود کریمی
تموم دنیا روضه خونه، اشکام میریزه دونه دونه
بهونهی گریههام امشب، عموی صاحب الزمونه
ساقی کربلا اباالفضل، امید خیمهها اباالفضل
آبروی ام بنین و آینه مرتضی اباالفضل
خدای عشق عاشقاشه، ولی خودش عاشق ارباب
به روی پاهاش بوسه موج به روی شونش سر مهتاب
حسین نگاه میکرد به چشماش زینب دعا میخوند تو گوشش
لباس رزمش و تنش کرد یه مشک خالی روی دوشش
لالایی رباب این شد بخواب مادر دورت بگرده
چشمات و روی هم بزاری عموت با آب بر میگرده
کسی نمونده توی دنیا مرامش و ندیده باشه
فرات از اینجا خیلی دور نیست دیگه الان باید رسیده باشه
الان دیگه تو آب رفته مشکش و زیر آب برده
عموت و که میشناسی مادر مطمئنم که آب نخورده
...
#یااباالفضل
#امام_حسین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#پویش_عاشورانویسی
✍️ حجت الاسلام مهدی عامری در قول سدید نوشت:
🔹اگر زندگی به حالت عادی خود پیش می رفت، ما آخوندها الان در هیات و مسجد بودیم و آن کشیش و اسقف در کلیسا و آن خاخام در کنیسه و آن موبد در نیایشگاه خود! اما امروز همه اینها زیر یک سقف جمع شده اند تا از تقدس کتابهای آسمانی دفاع کنند.
🔹یکی گفت در قرآن نام مقدس خدا و موسی و عیسی و داود و سلیمان ذکر شده، توهین به قرآن اهانت به همه این نامهای مقدس است.
🔹دیگری از روی انجیل خواند و آزادی را معنا کرد که جز خدا، احدی آزادی مطلق ندارد و باید به چارچوبهای انسانی و روح قدسی مقید بود.
🔹آن یکی گفت کتابها را بسوزانید انجیل و تورات و قرآن و اوستا در قلبهای ماست آیا قلب ما را هم می توانید بسوزانید؟ بعد از هر هتک حرمت و اهانتی دلهای ما قرص تر و ایمان ما قوی تر خواهد شد.
متن کامل در این صفحه
✍️ حجت الاسلام محمد صادق ناطقی در حرمشهر قم نوشت:
امام حسین در لحظات آخر حیاتشان در گودال قتلگاه با لبهای خشکیده و غرقه در خون، چشم بر آسمان دوخته و زمزمه میکردند؛ الهی رضاً برضائک، صابرا لبلائک ، تسلیما لامرک ، لا معبود سواک ، یا غیاث المستغیثین
جالب است بدانیم، در دهه اخیر روانشناسان مثبتگرا، جهت درمان اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و ... از مدل درمانی شکرگزاری استفاده میکنند، یعنی به درمانجو میآموزند که باید نعمتهای خداوند را ببیند و از آن سپاس گذاری کند، آنها کشف کردهاند که شکرگزاری بر روی نورنهای مغز اثر مثبتی دارد و حس شادی در انسان ایجاد میکند.
متن کامل در این صفحه
✍️ امیر خندان در صفحه «یادداشتهای یک طلبه» نوشت:
از اکستنشن و هایلایت بگذریم!
آقا جان دیدم لاک ناخن در شأن شما نیست! هست!؟
گفتم کمی به سر و صورت بپردازم. مگر موی دلفریب زنی که با هزینه گزاف اکستنشن کرده و با هایلایت هم تزیین، از لاک سیاه ناخن بالاتر نیست؟ مگر دل چندین مرد و زن را بهتر از ناخن نمی لرزاند؟ مگر شرافت زنانه را بهتر نمی فروشد؟
متن کامل در این صفحه
✍️ محمد مهدی زارع در صفحه «دست اول» نوشت:
آقا یه سؤال:
اگر قرار بود شراب باشه
بیحجابی هم باشه
می و ساغر و مستی هم باشه
حالا یه دو رکعت نمازم با شال کنارش باشه
اصلا برای چی امام حسین قیام کرد؟؟
دور هم بودیم با یزید دیگه !!
✍️ بابک شکورزاده در نعیم نوشت:
شعور حسینی در عزاداری سالار شهیدان از نکات مهمی است که باید در اولویت قرار بگیرد و محبین آن حضرت از آن غافل نباشند. یکی از اساسیترین مصادیق شعور حسینی این است که انسان محبت خود را عملا هم ثابت کند و این امر فراهم نمیشود مگر با تمسک به اوامر و نواهی امام حسین و سایر معصومین علیهمالسلام.
متن کامل در این صفحه
✍️ علیرضا مکتبدار در دیباج نوشت:
📌بر اساس آمارهای معتبر جهانی، دین مقدس اسلام و تعالیم نورانی قرآن کریم، روز به روز حصار مغزها و قلبها را میشکند و تا عمیقترین لایههای اندیشه و جان افراد آگاه و حقیقتجو، رسوخ مییابد.
📌رسوخ تعالیم روحبخش قرآن در جان انسانهای آزاده و ستمدیده، هیچگاه خوشایند جاهطلبانی که ذهن و جسم دیگران را در خدمت بیچون و چرای منافع خود خواستهاند، نبوده و نیست.
متن کامل در این صفحه
#عاشورا
#محرم #حجاب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
مسابقه یادداشت نویسی و پادکست
آثار تولیدی خودتون در دهه اول محرم امسال رو برای آی دی ادمین کانال سازمان بسیج رسانه @seyed_dost بفرستید
به اسم خودتون بعنوان یک پست در کانال انتشار می یابد.
ملاک برنده شدن براساس بالاترین ویو مطلب بین دیگر پست های مسابقه می باشد.
زمان ارسال آثار از هم اکنون تا پایان روز یازدهم مرداد
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
@brqom_ir
📕دلستان و گلستان
✍️ سید یاسر یعقوبی در روحانیت مردمی نوشت:
سالهای اول طلبگی در فضای مجازی با حجتالاسلام اسماعیل آذری آشنا شده بودم.
آقای آذری در فقیرترین روستاها در استاد کهگیلویه و بویراحمد حضور پیدا می کند و در کنار حل مشکلات مردم با کمکهای مردمی، بچهها را با کتاب و داستان آشنا میکند.
الان هم یک تیم بزرگ از دانشجوها و طلاب جهادی دارند که در منطقه به معضلات فرهنگی کودکان و نوجوانان و گسترش فرهنگ کتابخوانی می پردازند.
همیشه دوست داشتم این ایده را در تبلیغهای روستایی که میروم، پیاده کنم تا اینکه امسال شرایطش فراهم شد. در تبلیغ امسال، در آخرین لحظات کتاب پنج جلدی «دلستان و گلستان» را همراه خودم کردم.
ابتدای کلاس رفتیم برای آموزش وضو، پس از تمرین وضو و اهدای جایزه به بهترین وضو، رفتیم وسط حیات مسجد نشستیم برای قصه خوانی.
نزدیک نماز بود که حاج حسین، پیرمرد باصفای روستا هم در جمع ما حاضر شد و با داستان همراه شد و در مواردی هم با لبخند داستان را همراهی میکرد. تا آخر کلاس یکی دو پیرمرد دیگر روستا هم به جمع ما اضافه شدند.
کتاب را بین کلاس سومیها و بالاتر -که مهارت خواندن بیشتری دارند- دست به دست چرخاندم تا بلندبلند برای بقیه بچهها بخوانند.
با اینکه بچهها تپق میزدند، اما در گفتگوی انتهای جلسه، مشخص شد که پیام داستان به خوبی توسط بچهها دریافت شده است.
کتاب دلستان و گلستان، مجموعهایست از داستان هایی با موضوع سبک زندگی اسلامی که در بستر زندگی های قدیمی، در دو روستای مجاور به نامهای دلستان و گلستان روایت میشود .
داستانها روان و جذابند و نویسنده سعی کردهاست بهصورت نامحسوس مفاهیم و آموزههای سبک زندگی را به بچهها یاد بدهد.
به مبلغین محترم توصیه میکنم حتما از این کتاب در برنامههای تبلیغی خود استفاده کنند.
#تبلیغ
#روحانیت_مردمی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#معرفی_کتاب
کتاب "آخوند درباری" از انتشارات داعیه حوزه علمیه آیت الله دامغانی همدان به چاپ رسیده است.
در این کتاب به بررسی این پدیده و نحوه مواجهه حضرت امام خمینی(ره) با آنها پرداخته شده است.
این کتاب در دو بخش تنظیم شده که در بخش ابتدایی به مقدمه اعتقادی پیرامون ضرورت حجت الهی پرداخته که در زمان غیبت امام معصوم، فقها بنابر نص صریح آموزههای دینی، روایات و سیره معصومین به عنوان نائب پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه هدی در جامعه میباشند و از نقش خطیری برخودار هستند.
در بخش دوم کتاب نیز به صورت مبسوط پدیده "آخوند درباری" اشاره میشود.
در دوران طاغوت پهلوی، مطبوعات کشور خبر از اجرایی شدن پدیدهای با عنوان سپاه دین دادند. در این طرح به دستور دربار اقدام به معمم کردن افراد ساواکی و عدهای وابسته به حکومت و دربار میشود. در مقابل روحانیت شریف با رهبری حضرت امام خمینی(ره) به مقابله با این طرح برخاستند.
لازم به ذکر است که این کتاب بنابر فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین به رشته تحریر در آمده است زیرا که پدیده "سپاه دین" و به تبع آن "آخوند درباری" برای همگان مشخص نبوده و با پدیده "سپاه دانش" اشتباه گرفته میشود.
#تبلیغ
#کتابخوانی
#آسیب_شناسی_تبلیغی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#اشعار_عاشورایی
🖌فاطمه معصومه شریف
صدای العطش کودکان و رود فرات
و گریه بر غم طفل رباب خواهی کرد
https://eitaa.com/shaeranehowzavi/1925
🖌 عاطفه جوشقانیان
همینکه تیر به چشمش نشست هلهله برخاست
حواس تیر به مرد و حواس مرد به خیمه..
https://eitaa.com/shaeranehowzavi/1924
🖌فرح یار محمدی
هر گوشهای زینت گرفت از جسم پاکت
کردی برایم فرصت گریه فراهم
https://eitaa.com/shaeranehowzavi/1922
🖌احمد رفیعی وردنجانی
مادر به یک گهواره دلخوش بود،آنهم
وقتِ هجومِ لشکرِ غارتگران رفت
https://eitaa.com/shaeranehowzavi/1917
🖌فائزه امجدیان
پرسید حسین: بینتان مردی نیست؟
بیرحمترین جواب را حرمله داد...
https://eitaa.com/shaeranehowzavi/1906
🖌رضا یزدانی
نمیدانند این اصحاب نار، این شعله بر دوشان
که «حمد» آتش نمیگیرد که «الرحمان» نمیسوزد
https://eitaa.com/shaeranehowzavi/1893
🖌علی کاملی
به زینب گفت وقتی رفت از خیمه که: ای عمه!
شنیدی نالههای یوسف در چاه میآید؟
https://eitaa.com/shaeranehowzavi/1868
🖌مسعود یوسف پور
شفاست تربت تو، گفت هر که را که مریض است
نخست تربت، اگر نیست چای روضه بنوشان
https://eitaa.com/shaeranehowzavi/1849
#شاعران_حوزوی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#پویش_عاشورانویسی
🏴«دختر خورشید»
✍️نجمه صالحی
نور چشم آشناترین آشنا بر بود، همو که همچو معنی لقبش موجب حفظ و نگهداری میشود*، حفظ خوبیها، نگهداری رابطهها، او "رقیه" است و واسطهی اجابت دعا!
هنوز طنین صدای دعوت پدر، در کوچه پس کوچههای تاریک تاریخ بشری به گوش میرسد.
🔗 متن کامل
🏴«نقش یهود در تحریف واقعهی کربلا»
✍️مخدره چمنخواه
چگونه ممکن است پس از رحلت پیامبر(ص) جامعهای ۱۸۰ درجه تغییر کند و دگرگون شود؟! به خانه حضرت زهرا(سلام اللهعلیها) حمله کنند و آن را به آتش بکشند و یا حضرت علی(علیهالسلام) را به اجبار برای بیعت به مسجد ببرند. و دیگر وقایعی که بعد از رحلت پیامبر(صلیالله علیهوآله) رخ داده است. تحلیل این واقعه نشان میدهد که «جریانسازی» این حوادث، از قبل طراحی شده است.
🔗 متن کامل
🏴«محرم محفل زیباییهاست»
✍️فاطمه شکیب رخ
با آمدن محرم هر سال رنگ مهربانی حسین علیهالسلام شهر را غرق نظم شور انگیز و نوینی میکند؛ مسبب این تغییر مثل آمدن بهار پس زمستان، پیوند محبان را در محافل اشک، به عرضه نمایش میآورد.
همه با هر عقیده، سن و سال، نژاد، پوشش و امثال آن در زیر یک سقف، بهخاطر یک عشق مشترک گرد میآیند، خود را محتاج به نگاه صاحبخانه میدانند، خدمت و شرکت در این محافل را رزق میشمارند، زیرا که دلهای محبان متصل به محبتی خالص گشته که اشک و آه و سوز، حاصل تراوش آن شده است…
🔗متن کامل
🏴مِنَ الغَریب اِلی الحَبیب ...
✍️نرگس ایرانپور
حکایتش حکایت غریبی است. تکرار تاریخ، قصه هر روز ماست. همچنان تمام زمینها کربلاست و ندای هل من ناصر حسین بن علی در آن طنینانداز است و تمام روزها عاشورا است. من الغریب تا الحبیب پیام غربت ابی عبدالله است که دست به دست و به گواهی تاریخ به دست ما رسیده. حبیبابنمظاهر، یادگار هفتاد و پنج سالهای بود که شمشیر رزمش را در جمل و صفین و نهروان در دفاع از اسلام از نیام کشیده و حالا در دیار هزار رنگ کوفه سکونت داشت. در رکاب پیامبر و امیرالمؤمنین علی علیهالسلام محاسن سپید کرده و گرد پیری بر قاب چهرهاش نشسته بود.
🔗متن کامل
🏴«سهم ما زنها از عاشورا»
✍️زهرا نجاتی
منِ زن، از کربلا زیاد حرف دارم چه از عروس هفده روزهی وهب،
چه از مادر وهب که سر پسرش را به سمت عمرسعد پرتاب کرد.
چه از همسر زهیر که برخلاف زنان کوفی مردش را فرستاد زیرتیغ دشمن، برای دفاع از امامش،
چه از زینب درکربلا که برخلاف همیشه و همهجا، موقع شهادت دو جوان رعنایش، رخ به حسین ننمود تا مبادا امامش را شرمنده ببیند.
🔗 متن کامل
پ.ن: برای حضور در پویش عاشورانویسی میتوانید با سردبیر مجله افکار بانوان حوزوی گفتوگو کنید.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
1896800.mp3
3.95M
#حسینیه_اهالی_قلم
🎙حاج محمود کریمی
بالا بلندِ بابا؛ گیسو کمندِ بابا…
اگه تو بری تو این غریبی؛
دل به کی ببنده بابا؟
ای ماهیِ غرق خونم؛
ای باغِ گل خزونم
پاشو که منم؛ مثِ تو نیمه جونم...
پاشو بریم که سکینه بیقراره،
چه جوری برتگردونم ای پاره پاره
از من مگه دل بریدی؟
حالِ پدروُ ندیدی؟
کشتی منو بس که رو خاک؛
پا کشیدی
علی اکبرم…
#محرم
#علی_اکبر
#امام_حسین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔻 پاسخی بر دهن کجی روشنفکرانه به عاشورا
✍️ هادی حمیدی، عضو کانون نویسندگان حوزوی
در ایام ماه محرم و رمضان المبارک که مناسک دینی بیشتری از سوی مردم انجام میشود شاهد تحلیلهای سکولار به انجام عبادات یا عزاداری با محوریت موضوعاتی چون عشق و ارادت،توبه، بخشش گناهان و قرائت های رحمانی از دین مبین هستیم.
در این میان تساهل حداکثری، نسبت به درنوردیدن حد و مرزهای شرعی بسیار پررنگتر است و مساله حجاب نیز با توجه به حضور بانوان و فصل گرما و تابستان اهمیت و ضریب خاصی مییابد.
در این مقام توجه به دو نکته، ضروری است؛
۱. حجاب اسلامی واجبی، فردی، اجتماعی و سیاسی است و هیأت و حسینیه مکانی مقدس است.
پر واضح است که نباید با توجیه جذب فرد یا افرادی با ورود بی ضابطه آنها به هیئات عزاداری، عده بیشتری از مؤمنین را به گناه آلوده کنیم و نشاید به عادی شدن بیش از پیش حرام الهی آن هم در مکانهای مقدس کمک نماییم.
آغوش هیأت، مسجد، حسینیه و حرم ائمه هدی و امامزادگان واجب التعظیم علیهمالسلام برای همه مشتاقان و علاقمندان در طول تاریخ باز بوده و هست به شرط رعایت ادب و آداب عزاداری! همانگونه که شرکت در هر جلسه،مکان و محیطی قوانین و لوازم خاص خود را می طلبد.
به نظر می رسد تذکر محترمانه و دلسوزانه همراه با مدارا و زبان نرم و لیّن نسبت به رعایت احکام شرع مقدس و قانون کشور عزیزمان، بهترین راهکار برای دوگانه سکوت یا تذکر در مواجهه با افراد بدحجاب یا مکشفه هنگام ورود به حسینیهها و هیئات عزاداری است.
هدیه شال یا روسری سیاه از طرف مسؤلین مراسم و دعوت توام با احترام بر زیبایی این حرکت مشفقانه همراه با محبّت و قاطعیت می افزاید.
۲. نکته مهم دیگر رعایت حرمت عزاداری و صاحب عزاست.
گناه علنی، بی حرمتی و دهن کجی به "دستگاه سیدالشهداء" علیه السلام است.در این ایام حتی برادران زرتشتی و ارمنی و...که از ارادتمندان و عاشقان سید و سالار شهیدان و حضرت باب الحوائج ابالفضل العباس علیهما السلام هستند حرمت نگه داشته و حجاب و آداب اسلامی را رعایت می نمایند! زیبنده نیست برخی شیعهزادگان و محبین اهلبیت علیهم السلام در کشور اسلامی از این عزیزان عقبتر باشند!!
بدیهی است که رعایت آداب عزاداری و پاسداشت حرمت آن هم از طرف مهمان هم میزبان در حضور صاحب عزای حقیقی آن،ضروری و الزامیست.
چه زیبا سرود شادروان پروین اعتصامی که؛
پاکی آموز به چشم و دل خود، گر خواهی
که سراپای وجود تو مطهّر گردد...
#التماس_تفکر
#آداب_عزاداری
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌 دوگانۀ «قربانی» و «قهرمانی»
✍️ دکتر حبیب الله بابایی نوشت:
در تفکر مسیحی نوعا نگرش قربانیگرا در برابر نگرش قهرمانیگرا بوده، و همین نیز موجب گشته که کسانی مانند اونامونو در صدد برآیند درکانون اندیشۀ دینیشان بر نگرش قهرمانیگرا به جای نگرش قربانیگرا تأکید نمایند و برآن اساس، ایمانی نه صرفا به معنای «پذیرفتن»، بلکه به معنای «در افتادن» درست نمایند.
نگاه قهرمانی و توجه به ابعاد وجودی، با نیهیلیسم شرقی در تضاد قرار گرفته و آن را نیز چاره میکند. در نیهیلیسم شرقی، جهان ما جهان غیر واقعی است، و وابستگی ما به این جهان وابستگی به یک توهم است.
متن کامل در این صفحه
#عاشورا
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN