eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.3هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
608 ویدیو
204 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
| ▫️هفدهمین رویداد مهارتی_تحلیلی فکرت؛ 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی این هفته با عنوان: آخرین جلسه مهارت‌های نگارش و یادداشت‌نویسی همراه با یادداشت‌خوانی با حضور: استاد سعید احمدی 🔸حضوری ویژه اعضای باشگاه فکرت(برادران) 🔶پخش زنده برای عموم علاقه‌مندان به نگارش رسانه‌ای https://www.skyroom.online/ch/shenakht/gaade 📆 زمان: شنبه 27 آبان، ساعت 16 تا 17:30 🏢 مکان: خیابان بسیج، رسانه فکرت 📣 نام‌نویسی حضوری و مجازی به نشانی‌ 🆔 @Rahmani @HOWZAVIAN
. 📌 آیا مرگ علوم انسانی غربی فرا رسیده است؟! @HOWZAVIAN
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
✅ در تکاپوی حکمرانی فراغت 👤 دکتر سیدحسین شرف‌الدین 📌امروزه فراغت یکی از ارزش‌های مطلقی است که به مثابه میزانی برای توسعه‌یافتگی اعتبار می‌شود و در مقابل آن، کار ضد ارزش است. «سرگرمي‌خواهي» به عنوان يکي از ويژگي‌هاي انسان مدرن، نوعي اراده معطوف به لذت‌جویی و مسرت‌خواهی است که فرد درخلال اشتغال به برخي فعاليت‌هاي غيرالزامي بدان دست می‌یابد. 📌 در جامعه کنونی غرب «اصل لذت» چون حق مسلمی برای عموم انسان‌ها، اعتبار شده و متناسب با این حکم، «نظامات قانونی» به صورتی شکل گرفته که در آن «امکان اقناع آزادانه شهوات» برای همه افراد فراهم باشد، وظیفه رسانه‌های گروهی و مخصوصا تلویزیون در این شرایط با فرض این مقدمات معین خواهد شد. 📌 اینها همه در حالی است که به نظر شهید آوینی، کار و اشتغال نقش بالقوه‌ای در هويت‌بخشي، شکوفايي استعدادها و خلاقيت‌ها، رشد و تعالي قابليت‌ها و ظرفيت‌هاي انساني، ايجاد خودباوري، احساس مفيدبودن، تربيت بدن، اعطاي منزلت اجتماعي و توسعه و سازندگي جامعه دارد. 📖 دیده‌بان اندیشه شماره 49 🆔 @Didebane_Andisheh
بمناسبت سالگرد ✍️گفت‌وگوهای بین علامه طباطبایی و هانری کربن از اوایل سال ۱۳۳۸ آغاز شد. علامه چگونه توانست فراتر از حوزه، فراتر از مکتب و فراتر از سلیقه واحد گفتگو کند و ما آیا اکنون میتوانیم نه در آن وسعت بلکه فقط درون حوزه، اینگونه گفتگو‌ کنیم؟! @HOWZAVIAN @ahmad_olyaei
. 😊خواستگاری با تِم نیچه آشنایی با چهارتا فیلسوف و حفظ‌کردن چند جمله فلسفی که با ربط و بی‌ربط لابه‌لای حرف‌های روزمره چپانده بشود، در بالا بردن پرستیژ آدمی تأثیری دارد که اصلاً انگار بوگاتی سوارید و دکمه‌سردستتان طلاست. «نیچه» برای شروع، گزینه مناسبی است. مثلاً فرض کنید می‌خواهید بروید خواستگاری و جیبتان جوری رنگ پول به خود ندیده که دچار بحران هویت شده است، صبح تا شب از خودش می‌پرسد: «ز کجا آمده‌ام؟ آمدنم بهر چه بود؟». اینجاست که لِنگ مرحوم مغفور نیچه را می‌گیرید و می‌کشید وسط بحث. بذر چند هندوانه شیرین را زیر بغل خانواده دختر بکارید. از وسواس و دقتتان در انتخاب ایشان به دلیل نقش مادر در تربیت فرزند صحبت کنید. بازنشر طنز نوشت سمیه رستمی، عضو تحریریه رسانه‌ی فکرت، در روزنامه سراسری سراج https://serajonline.com/News/OnlineNewsItem/21650 @HOWZAVIAN
🔎حیثیت گمشده و تصویرسازی منفی از سه مولفه‌ فرهنگی_تمدنی ✍️ علیرضامحمدلو 🔸تردیدی نیست که یکی از اضلاع حکمرانی در عصر اطلاعات و ارتباطات و جامعه شبکه ای به تعبیر کاستلز، مدیریت تصویر و انگاره سازی است. انگاره ها و تصویرها در کنار کارآمدی و مشروعیت، در نظم و امنیت و مدیریت اجتماعی نقش بسزایی دارند. ▫️از این پرسپکتیو که دلالت های فرهنگی_هویتی و مولفه‌های معرفتی_تمدنی را در بازنمایی مورد توجه قرار می‌دهد و نه از حیث کارگردانی و فضاسازی یا از جهت پیرنگ داستانی و شخصیت پردازی، مینی‌سریال ، سه تصویر منفی و خطرناک برای مخاطب القا می کند که در ادامه می‌آید. ▫️لازم به ذکر است که این اثر، تابستان امسال و در ۹ قسمت به کارگردانی سجاد پهلوان زاده(کارگردان سریال سقوط) و بازی مهدی حسینی نیا، بهاره افشار و الناز حبیبی و... از شبکه خانگی پخش گردید به جهت رعایت اسپویل، فقط نکات تحلیلی بدون اشاره به خط روایت سریال تقدیم می‌شود. 1️⃣ تصویری تحقیرشده از زن: مخرج مشترک از سه نقش اصلی زن در سریال را در این سه عبارت می توان خلاصه کرد: نگاه ابزاری و کالاشدگی/ القای حقارت و ضعف و ترحم/ تروما و حس انتقام. هیچ نقش مثبتی در شاهد نبودیم و همه زنان نیز مبتلا به ضعف های عمیق و تباهی بودند. 2️⃣ تصویری گسیخته از خانواده: پدرانی که یا معتادند و یا قمارباز که با چاشنی خشونت و بددهنی، دختر شوهر می‌دهند و نسبت به تادیب و حقوق و آینده فرزندان، اعمال اقتدار یکطرفه می کنند و یک فروپاشی عینی و ذهنی را برای رقم می‌زنند. همسران و شوهران داستان هم یا جاه طلب و عیاشند یا جاهل و بی‌اعتبار. 3️⃣ تصویری جهل‌اندود از غیرت: در واقع این سریال با بی توجهی مرد به همسرش شروع می شود، با جهل و خشونت و قتل تحت عنوان و حیثیت و ، پیش می رود و با سوءتفاهم و حس درماندگی پایان می پذیرد. جهل و تعصب نامیدن و سوءتفاهم خواندن مفاهیمی همچون غیرت و ناموس در سریال، ضربه عمیقی بر پیکر مولفه‌های راهبردی فرهنگ است. ▫️ که آلترناتیو سریال های ماهواره‌ای تلقی می‌شد، حال تبدیل به ماشین انگاره سازی شده و با ایده عبور از کلیشه‌ها در حال تصویرسازی منفی و سیاه از مولفه های فرهنگی_تمدنی جامعه است. تردیدی نیست که در ساحت تصویر طبق ، اگر باد بکاریم چند صباحی دیگر با انباشت ذهنیت ها و تصاویرسیاه، در ساحت رفتار اجتماعی طوفان درو می‌کنیم. 🔻در واقع گسست و پارگی های اجتماعی گاها نتیجه ذهنیت هایی است که از پس مصرف های متفاوت رسانه ای بدون دروازه‌بانی (Gatekeeping) و نظارت حاصل می‌شوند و دال بر این هستند که به تعبیر اروینگ گافمن را باید در مدیریت اجتماعی جدی‌تر تلقی کرد. @HOWZAVIAN @asre_tabyin