eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.2هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
611 ویدیو
205 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
☀️ نشست «چرایی تخریب قبور بقیع و ضرورت بازسازی آن» برگزار می‌شود دوازدهمین پیش کنگره بین‌المللی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» با عنوان «چرایی تخریب قبور بقیع و ضرورت بازسازی آن» برگزار می‌شود. به گزارش ابنا ـ به همت پژوهشکده حج و زیارت و با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) دوازدهمین پیش کنگره بین‌المللی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» با عنوان «چرایی تخریب قبور بقیع و ضرورت بازسازی آن» برگزار می‌شود. در این نشست آیت الله «محمدهادی یوسفی غروی» استاد تاریخ اسلام و تشیع و دکتر «کامیار صداقت ثمر حسینی» عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به ارائه دیدگاه‌های خود خواهند پرداخت. @HOWZAVIAN
🔻با رأی مگه چیزی عوض شد؟! ✍️ روح الله سلیمانی مگه سری قبل رأی دادم چیزی عوض شد⁉️ بله جانم بیا تا برات بگم: + مجوز واردات خودرو بعد از چندین سال صادر شد... + حقوق سربازها حدودا ۱۲ برابر شد + حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری ترمیم شد ... + طرح رتبه بندی معلمان پس از ۱۰ سال تصویب شد + قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بعد از چندین سال صادر شد... + قانون جهش تولید دانش بنیان تصویب شد + کشته‌های کرونا از روزی ۷۰۰ نفر شد صفر + وام ازدواج از تورم جلو افتاد + مجلس تصویب کرد ستادکل نیروهای مسلح نسبت به کاهش خدمت سربازی به میانگین ۱۲ ماه اقدام کند + برای سال آتی میانگین حقوق سربازان مجرد به ۶ میلیون تومان و حداقل حقوق سربازان متاهل نیز به ۹ میلیون تومان خواهد رسید!!! + امسال تونستیم تو زمینه رشد ماهانه فولاد رکورد سال پیش رو بزنیم + نمایندگانی اومدن که برای کشور هزینه هایی مثل برجام 20 دقیقه ای ایجاد نکردن رأی درست بدیم بهتر میشه لیست پدرخوانده‌هارو بریزین دور تا شفافیت هم تصویب بشه. @HOWZAVIAN
🔷استعاره شیطان ✍️حمید احتشام‌کیا 🔸امیدوارم این یادداشت چراغی باشد برای بهتر دیده‌شدن صحنه‌ای که در آن تشخیص گرگ از میش و دوست از دشمن دشوار شده است. 🔹حتما زیاد از شیطان و دشمنی‌های او با انسان شنیده‌اید و خوانده‌اید؛ قرآن پُر از آیه‌هایی است که از این دشمنی حکایت می‌کند. بحث‌های قرآنی و عرفانی و برهانیِ «شیطان» بماند برای اهلش در محلش؛ در این یادداشت می‌خواهم تأویلی که پس از سال‌ها تأمل درباره شیطان بدان دست‌یافته‌ام را با شما خوبان به‌اشتراک بگذارم. 🔸شیطان در جهان استعاره از دنیا و روح حاکم بر آن است و در انسان استعاره از جسم و جسمانیت بلکه استعاره از بدن و احساساتِ معطوف به آن است. 🔹می‌دانید که هیچ‌کس نمی‌تواند بدون گذر از دنیا به آخرت رود؛ تصور کنید کسی به دنیا آمده، از دنیا بهره برده و قرار است آن را ترک کند و به آخرت سفر کند؛ آن هم چه آخرتی! 🔸شیطان وقتی می‌بیند بچه آدمی آمده از او (دنیا) بهره برده، در او رشد کرده، اما قرار عشقی‌اش را با دیگری (خدا) گذاشته، قصد ترک دنیا کرده تا خدا را ملاقات کند، چه حالی می‌شود؟ 🔹حتما با خود می‌گوید: «حدوث جسمانیش با من بود، حالا که روح درآورده، آدم شده! می‌خواهد خدا را ملاقات کند! گُه اضافه خورده مردک؛ پدرش را درآوردم، خودش را هم درمی‌آورم، سیب‌به‌حرام! مگر من جاده‌صاف‌کنش هستم که از من عبور کند تا به او وصول کند!» 🔸آری همین‌طور است. شیطان هرگز بر آدم سجده نکرد؛ یعنی نپذیرفت که جاده‌صاف‌کن انسان باشد. دنیا می‌دانست که انسان اگر هم آخرت را بخواهد، ابتدا به دنیا می‌آید. این همان گفته معروف شیطان است: «بر سر راهشان می‌نشینم» آری دنیا بر سر راه انسان نشسته است؛ اما بر سر راهش نشسته که راه‌بندش شود نه راهنمایش. 🔹دنیا می‌خواهد دنیا بماند؛ اگر قرار باشد هرکه بیاید، بخواهد برود، که دیگر دنیا، دنیا نمی‌شود؛ سنگ روی سنگ بند نمی‌شود؛ می‌شود کاروان‌سرا، می‌شود گذرگاه. البته که دنیا گذرگاه است، اما خودش درباره خودش اینگونه فکر نمی‌کند. او خودش را دنیا می‌داند می‌فهمید؟ دنیا! (بلند و کشیده بخوان) 🔸خوب حالا اگر شما باشید و چیزی که به‌دنیاآوردیش، پروراندیش، از چرب‌وشیرینت خوراندیش تا رامت شود، عاشق زارت شود، موجب اعتبارت شود، یکدفعه برایت شاخ شود که تو بی‌ارزشی و من می‌خواهم رهایت کنم به آخرت بروم، چه حالی می‌شوی؟ 🔹به هر حال دنیا در ما سهمی دارد. یعنی هر فرزندی از فرزندان آدم، شیطانی دارد و دنیایی؛ چون بدن و احساساتی دارد. یا بهره‌ات را از دنیا گرفته، به راهت می‌روی و به آخرتت می‌رسی یا بهره‌ها ازت می‌گیرد تا آبادش کنی و در نهایت در قربانگاهش فدایش شوی. 🔘 متن کامل @HOWZAVIAN
. 💠 معلّی اشک شوق دارد! ✍️ مجید ابطحی ☀️ برنامه‌ی این روزهای معلی اشک شوق دارد، چرا؟ 🔹بخاطر عشق مردم به اهل‌ بیت؟ نه فقط این! 🔹بخاطر مداحان متواضع و با اخلاص؟ نه فقط این! 🔹بخاطر حضور اقوام مختلف ایرانی، بافرهنگ‌ها و لباس‌های گوناگون در کنار هم؟ نه فقط این! 🔹همه‌ی اینها قشنگ ند، زیبا، لذت بخش؛ اما آنچه شیرینی را بیشتر می‌کند چیست؟ شادی مردم! همین؟ آری شادی مردم! دشمن برای گریاندن این مردم خودش را کشت! دشمن برای گریه‌های این مردم برنامه‌ها داشت، نشد! خدایا شکرت!🤲 این مردم شادند؛ خنده دارند؛ دور هم اند! خدایا شکر! @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻اسحاق، مصداق فرار مغزها! ✍️مرتضی بذرافشان در روزهای اخیر، اخبار تماما درستی، در باره حقیر، اسحاق قالیباف، شنیده اید. در این رابطه، ذکر چند نکته، به شرح ذیل، ضروری است: _با پدرم، لطفا، کاری نداشته باشید. فضل پدر برای فرزند چه حاصل و بالعکس. _در انتخابات، شرکت کنید و به سرلیستی پدرم رای دهید؛ قصه ما جداست. _در ایران، فرزند مسئول بودن، چرا جرم است؟. ژنهای خوب، حق هیچ کار اقتصادی و مدیریتی را ندارند.نخبه کشی رایج است. _حق رفتن حتی به ترکیه و خرید سوغات، مثل سیسمونی بچه را هم نداریم.خنده دارنیست؟!. _باید، ساده زندگی کنیم؛ با الاغ و قاطر و نهایتا دوچرخه، به سفر برویم. اخیرایک شاسی بلند، برای هدیه تولدم، باترس ولرز، از دوست همکلاسی ام، قبول کردم. باور کنید ۴ درصدی نیستیم ما. _برای تحصیل در دانشگاه هم تحت نظریم. حتی اگر نخبه باشیم، مثل خودم، به استفاده از رانت پدر، متهم هستیم؛ ولی ما کاری به این حرفها نداریم. _به همین دلیل، برای مهاجرت به کانادا و اقامت و تحصیل در این کشور، با خون دل بسیار و نظر دادگاه محترم همان کشور، خوشبختانه، موفق شدم، ویزا بگیرم. انشالله ۱۲ اسفند! عازم هستم. _چون به بلوغ شرعی و قانونی رسیده ام، نیازی نبود، پدر از این سفر خبر دار شود. _همانطور که ابوی فرمود، سفر به ترکیه، مگه گناه است؟واقعا سفر به کانادا هم گناه نیست. مثل اقامت فرزند خانم خزعلی در استرالیا. _درسته هزینه اولیه برای اقامت، حدود ۶ میلیارد تومن است؛ ولی پول قلکم ،ذره ذره جمع شد وانگهی دریا شد. تعحب نکنید. _قول شرف میدهم، فقط به فکر درس باشم ولاغیر وتحت تاثیر سازمانهای جاسوسی، تخلیه اطلاعاتی نشوم و سربلند به ایران برگردم و بتوانم جانشین خوبی برای پدر بازنشسته ام باشم و به ملت زیر ۴ درصدی خدمت کنم.آمین. @HOWZAVIAN
🔎حسینیه معلّی و دلالت‌های ده‌گانه ✍️علیرضا محمدلو ▫️این بررسی با نگاه بر نکات مثبت و وجوه راهبردی و اضلاع مهمی است که در این برنامه به بار نشسته و مدعی است که علی رغم برخی ضعف‌های فرمی یا محتوایی یا اجرایی، بایستی دلالت های چنین برنامه ای را برداشت کرده و در موقعیت ها و فرم های متنوعی مدلسازی نمود تا مخاطب را در نسبت با دین و ، آگاه‌تر و مشتاق‌تر نمود. 1️⃣ ترکیب شادی و معنویت: شاید یکی از شبهات یا ذهنیات نسبت به دین و مناسک دینی، درونگرایی و برجسته کردن گریه ها و گرایش به غم و غصه بود که این برنامه با این به تقابل جدی پرداخت و ترکیب نوع و لازمی را به جامعه ارائه داد که طبیعتا در تنظیم سرعت و کیفیت و برد بیشتر به مشورت نیاز دارد. 2️⃣ شور مرکب با شعور: انتقال معرفت دینی و معرفی کتاب و رد و بدل اطلاعات مذهبی و اجتماعی و سیاسی و احترام به والدین و ادب برخورد با مردم و خانواده در حد و مدیوم یک برنامه رسانه‌ای هم در نوع خودش جالب بود که گاها با روایت خوانی میثم مطیعی و خاطره گویی سیدمجید بنی فاطمه و تکمله های نجم الدین شریعتی صورت می‌گرفت. در برنامه های شاد معمولا عنصر مغفول واقع می شود که در این برنامه دقت خوبی شده بود اما اینکه چه چیزی، را چه کسی، در چه زمانی و با چه بیانی ارائه می‌داد هم محل تاملات بیشتری است. 3️⃣ صمیمیت و اخوت: در عصر فناوری و تفردیافتگی و (Lonely Crowd) به تعبیر رایزمن، این احساس اخوت و صمیمیتی که از طرف داوران نسبت به همدیگر یا مجریان و حتی مهمانان و تماشاگران به تصویر کشیده شد، فرامتن معنوی_ارتباطی قشنگ و بجایی در سطح افکارعمومی برجای می‌گذارد. 4️⃣ توجه ویژه به نوجوان: در پیچیدگی های دنیای مدرن و بحبوحه پیدایش نسلی نو که به یا نسل نت و زِد، مشهور شده اند، جای خالی فاکتور ارزشمندی بنام "توجه" و تعریف نقش برای انتقال ۱.هویت، ۲.جهت و ۳.معنا موج میزند که در این برنامه در حد قابل قبولی به این مساله دقت شده بود که البته به ارتقاء ایده ها و فرم ها باید توجه ویژه داشت و یک افق بالاتری را برای چنین برنامه هایی به ثمر رساند. 5️⃣ احترام به بانوان: شاید در تم شاد مذهبی با لوای هیات، تعریف نقش برای بانوان یک تلقی شود. این برنامه در حد دعوت و نقش دهی به تعدادی از تیم های اجرای بانو و اختصاص یک سمت کامل از تصویر برای بانوان با حفظ عدالت در تصویر و انتخاب زاویه دوربین نه دور نه نزدیک(مدیوم شات)، بنظر کار سختی را با نمره نسبتا خوبی به انجام رساند که البته جای اندیشه ورزی و تامل کیفی بیشتری دارد. 6️⃣ توجه به آیین ها و سنت ها: در واقع با اصالت دادن و برجسته کردن آیین ها و سنت های محلی، را در ساحت جامعه سازی یکدست، تک سایز، فاقد تفاوت و خلاقیت و البته قابل پیش بینی تحت عنوان پرطمطراق شهروند خوب و مدرن به نقد کشید. 7️⃣ پُررنگ سازی وحدت اجتماعی: دعوت از اقصی نقاط کشور با زبان ها و آیین های مختلف و همچنین بها بخشی به اجرای اهل سنت با تم ترکمن یا بلوچ یا کرد و تشویق بی نظیر حضار و شوخی و صمیمیت و تبادل هدیه با ذاکرین جلسه، دلالت یکپارچگی اجتماعی(social entegration) را به مخاطب منتقل می‌کرد. 8️⃣ امتداد و برد بین‌المللی: دعوت از شیخ جلیل القدر نیجریه ابراهیم زکزاکی و بسیاری از شرکت کنندگان مسلمان از کشورهای همسایه و حتی آفریقا و نفس انتخاب نزار القطری در ردیف داوران برنامه، حکایت از یک منطقه ای و بین المللی حاکم بر برنامه داشت که نکته لطیف راهبردی داشت. 9️⃣ احترام صریح به ولایت و رهبرانقلاب: با زبان شعر و اجرا در قاب رسانه ملی از باب ابراز علاقه و محبت به رهبری هم قابل توجه بود. احترام و قداست یک راهبر فراموقعیت در قالب خاطره یا نقل قولی جالب یا حکم فقهی ویژه و متناسب از ایشان و ابراز احساسات حضار و مجریان و ایجاد فضای تولی هم جای تقدیر داشت. البته وجه هنری، غیرمستقیم گویی، ایده ناظر، جذابیت داستانی، موقعیت شناسی راوی ها، وزن محتواها و توجه به ظرافت هایی که مخاطب به اصطلاح خاکستری را هم با ماجرا همراه کند، بایستی تقویت شود. 🔟 احترام به پیشکسوت ها و پدرهای جامعه: در قسمت های مختلف شاهد این اتفاق مبارک بودیم که یک دلالت راهبردی جدی دارد. تعارف که نداریم در عصر اطلاعات و جهان مدرن، نسبت ها بهم ریخته و سکوها و مرجعیت‌های فکری و معنوی و تربیتی جامعه دستخوش تغییر و تکثر و تحقیر شده است. اساسا عصر مدرن، دوره عبور از پدرها و پدری هاست و یک ولنگاری و و نظارت را دنبال می‌کند تا به یک مدیریت استاندارد جهانی با وساطت‌های برساخته رسانه زده و بدون وساطت عناصر سنتی فرهنگ و لایه های مداخله گری چون خانواده و رهبران فکری و تربیتی ختم شود. @HOWZAVIAN
🔰فراموشی اولویت‌ها ✍️سیدعبدالله هاشمی 🔸مقام معظم رهبری پیرامون انتخابات، مشارکت عمومی‌ را بعنوان اولویت اول و انتخاب اصلح را اولویت دوم تعیین فرمودند. رصد مجموعه کنش‌های نخبگان فکری و سیاست‌ورزان جوان، همگی نشان از اهتمام به اولویت دوم دارد و مسئله مشارکت عمومی به اندازه هر یک از نامزدها و رای آوری آنان مورد اهتمام دغدغه‌مندان نیست. اگر به رقابت نامزدهای انتخاباتی از منظر اولویت اول نگاه شود هر یک از این عزیزان سبد رای اختصاصی داشته و سهمی در افزایش مشارکت عمومی دارند.درنتیجه تاثیر مهمی در تحقق اولویت اول می‌گذارند. بنابراین نه تنها جای تخریب اهانت بی‌تقوایی نیست بلکه جای سپاس و قدردانی است. علاوه بر نادیده انگاری اولویت اول،نوع گفتگوها و تبلیغاتی که از طرف برخی طرفداران برای انتخاب اصلح در حال انجام است،مورد رضایت عموم مردم نیست و همین امر نه تنها به افزایش مشارکت کمک نمی‌کند بلکه می‌تواند برخی را از رای دادن منصرف کند. ❇️باید همگی توجه داشته باشیم که وضعیت مشارکت عمومی از نامزد مقبول ما بهتر نیست و خدای نکرده اگر اصل انتخابات ضعیف برگزار شود هرکسی هم رای بیاورد، آرزوهای امروز برآورده نمی‌شود و این وعده‌های شیرین به کام نخواهد نشست. @HOWZAVIAN
🔆علی اکبرهایِ اسفند ✍️ سعید کرمی تقارن ماه شعبان و موالید آن با سالروز شهادت شهدای شاخص و قهرمانان ملی ما،جلوه ی خاصی به این ماه داده است و سوژه ی بسیار خوبی را برای سخنرانان و عوامل فرهنگی فراهم کرده است. وقتی در روایاتی که در مورد شهدای انقلاب اسلامی وارده شده سیر میکنیم به جمله ی جالبی برمیخوریم: قتلاهم شهداء کشته شدگان این انقلاب شهید هستند... این جمله را در کنار جمله ای می‌گذاریم که حضرت علی اکبر از پدر بزرگوارش حضرت سیدالشهداء پرسید: اَ لَسنا بِالحَقّ،آیا ما حق نیستیم؟ و امام جواب مثبت داد سپس حضرت علی اکبر عرضه داشت: لا نُبالی بالموت پس اگر راه ما حق است از مرگ هراسی نداریم... . شهدای اسفندماه در میدان عمل علی اکبر گونه عمل کردند. دم از حق زدند و برای خدا کار کردند و در راه خدا جان دادند در حالیکه بهترین جوانان روی زمین بودند. این شهداء همچنان هدایتگر بشریت هستند و راه را به گمراهان در ظلمتکده ی دنیای مدرن نشان میدهند. اخلاقیات و سیره ی شهدای اسفندماه تجلّی اخلاق و منطق علی اکبر امام حسین علیه السلام به صورت مجسم است و بهترین الگوی حسنه برای جوان امروز است. امید آنکه راهشان را ادامه دهیم و هیچ گاه در برابر آنها احساس شرمندگی نکنیم بلکه همچون آنها مجاهدانه جهت اعتلای کلمه ی الله تلاش کنیم. @HOWZAVIAN
8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ⭕️مخالفت هجومی و برنامه معلی ... 🔺✍️مسئله ی مخالفت هجومی بدان معناست که طرف مقابل بطور مطلق در مقام هجوم است و راهکار خود را برای اصلاح آن مسئله مخالفت هجومی می‌داند به هر طریقی. واین شیوه ی مخالفت کردن همان شیوه ای است که معاندین جمهوری اسلامی با تمام امپراتوری رسانه ای شان انتخاب کرده و مدام در فضای رسانه با استفاده از این طریق فضای جامعه را به نفع خود رقم می‌زنند ،حال طرف مقابل این مسئله را چه بداند و چه نداند، به نوعی همصدایی یا سهل کردن کار دشمن کرده است ... 🔺به طور یقین در هر کاری یک نقاط قوتی موجود ویک سری نقاط منفی ، این مسئله به نوعی دور از انصاف و نگاه تعصبگرایانه گرایانه وهجومانه نسبت به این مسئله است ... 🗓یادداشت کامل مربوط به اثرات مخالفت هجومی در جامعه @HOWZAVIAN
🔴 دو بانگ می‌آید به‌ ضد ✍️ علی خسروی دور از گله‌مندی‌ها و فارغ از دل‌خوری‌ها و نزاع‌های فرسایشی، ما امروز وظیفه‌ای بزرگ‌تر و مهمتر از این نداریم که مردم را پای صندوق‌های رأی بیاوریم و سفرۀ آشتی با انتخابات را برای کسانی که «قهر» کرده‌اند پهن کنیم. در تاریخ هر کشوری، روزهایی است که در هر لحظه‌اش، سطری از آیندۀ آن کشور رقم می‌خورد. ما اکنون در یکی از آن «روزها» و «لحظه‌ها» به سر می‌بریم. از امروز تا یازدهم اسفند که قرار است انتخابات برگزار شود، از سرنوشت‌سازترین روزها و لحظه‌های ایران است. مسلماً انتخابات وضعیت کشور را در کوتاه‌مدت بهبود نمی‌بخشد؛ اما در درازمدت، فضای کشور را عقلانی‌تر و برای پیشرفت آماده‌تر می‌کند. در این انتخابات، مخالفان(تحریم‌پیشگان خارجی و داخلی)، با همۀ امکانات سیاسی، رسانه‌ای و اعتباری خود به میدان آمده‌اند تا نگذارند انتخابات پرشور یا بدون دردسر برگزار شود. هرچند به برخی از آن، خنیاگران زمین «جهل» و «توهم»، همچون ساکنان مواجب بگیر رسانه‌های غربی، عبری و عربی باید یادآوری کرد: قهر کلاغ از باغ، اسباب خرسندی باغبان است! اما به هرحال به گمان من، این روزها هر کس که نامی و اعتباری و جایگاهی و محبوبیتی و قلمی یا فرصتی برای اظهار نظر دارد، باید صدای خود را به نفع گرم‌تر شدن تنور انتخابات بلند کند؛ وگرنه به مسئولیت تاریخی خود عمل نکرده است. باری؛ صحنۀ کارزار روشن است؛ در یک سو جنود دشمن با هم‌دستی مزدوران فارسی زبان‌ قرار دارند و در دیگر سو کسانی چون سردار شهید که ایران و انقلاب را حرم می‌داند و انتخابی که در دستان توست: در جهان دو بانگ می‌آید به‌ضد تا کـدامین را تـو بـاشی مستعد @HOWZAVIAN
🌻 نمایی از حکومت موعود ✍️ غلامرضا رضایی تربقان در صدای خاوران نوشت: برخی از ویژگی‌های حکومت حضرت مهدی(عج) به‌ طور مختصر از منظر قرآن و احادیث: 🔻۱ـ ماهیت حکومت جهانی امام‌مهدی(عج): حکومت جهانی اسلام به رهبری امام‌زمان(عج) دارای روح و ماهیت ویژه‌ای است که دیگر حکومت‌ها از آن بی‌بهره‌اند. این حکومت پیامی ‌دارد که در بستر عمل به ارزش‌های وحیانی، دنیای بهتری را به بشر ارزانی بدارد که در سایه عبادت و بندگی خداوند به دست می‌آید. متأسفانه آنچه در حکومت امروز بشری کمتر یا اصلاً به چشم نمی‌خورد، خداست و عدم پایبندی به وحی و اخلاق و ارزش‌های معنوی است و اساساً تار و پود حکومت‌ها بر سرمایه‌اندوزی، مال‌پرستی و سود بیشتر از هر طریق و ترفندی بناگذاری شده است و این تار و پود، جای عشق به‌خوبی‌ها، ارزش‌ها، ایثار و مجاهدت‌ها و بالاخره زیبایی‌های زندگی را اشغال کرده و جامعه انسانی را از گردونه خوبی‌ها حذف کرده است. 🔻۲ـ قلمرو جهانی: حکومت امام(ع) حکومتی جهانی است که روایات آن را تأیید می‌کنند. امام باقر(ع) فرمودند؛ “قائم از خاندان پیامبر است. فرمانروایی او شرق و غرب را فرا خواهد گرفت و خداوند به دست او دین خود را بر همه ادیان غلبه می‌دهد. اگرچه مشرکان را خوش نیاید“. 🔻۳ـ مقبولیت عمومی: برای تشکیل جامعه واحد و امت واحده مقبولیت لازم است. از این‌رو در زمان حکومت حضرت مهدی جهان‌بینی توحیدی برگرفته از آموزه‌های ناب اسلامی فراگیر و جهانی می‌شود و حکومت او مورد قبول همه افراد و اجتماعات بشری است. امام صادق(ع) فرمودند: امام مهدی(عج) از میان ملت‌ها و آیین‌ها اختلاف را برمی‌دارد و یک دین بر همه مردم حاکم می‌گردد. 🔻۴ـ احیاء سنّت محمدی و نابودی بدعت‌ها: با گذشت زمان به‌وسیله منحرفان و زورمندان دگرگونی و تحریف‌هایی در احکام الهی پدید آمده است که حضرت حجت پس از ظهور و تشکیل حکومت، آن‌ها را تصحیح و تعدیل می‌کند. علاوه بر آن اجرای بعضی از احکام الهی تنها در زمان حکومت او فراهم می‌شود. 🔻۵ـ گسترش عدالت: امام عصر(عج) عدالت اجتماعی عظیمی را در جامعه جهانی ایجاد می‌کند. پیامبر(ص) فرمودند: “مهدی(عج) چنان عدالتی را در زمین‌بر پا می‌کند که زندگان آرزو می‌کنند ای‌کاش مردگان‌شان زنده بودند و از عدالت او بهره‌مند ‌می‌گردیدند.“ 🔻۶ـ پیشرفت علم: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: “نهمین امام از فرزندان امام حسین(ع) قائم است که خداوند به دست او سرزمین تاریک زندگی را نورانی و روشن می‌کند و از عدل آکنده می‌سازد و علم و دانایی را پس از جهل و نادانی فراگیر می‌سازد. 🔻۷ـ شکوفایی اقتصاد و رفاه اجتماعی: ازجمله اقدامات امام زمان(عج) آباد کردن زمین و بهره‌برداری از امکانات آن تا سر حد امکان است. او با برنامه‌ریزی‌های دقیق که از دانش بیکران الهی او برخاسته است، همه مناطق زمین را آباد می‌کند، به‌گونه‌ای که هیچ ویرانه‌ای بر روی زمین نمی‌ماند، مگر آنکه آباد می‌گردد. فقر از جامعه ریشه‌کن و هیچ نیازمند به زکات دیده نمی‌شود. 🔻۸ـ رشد و کمال عقلی مردم: امام باقر (ع) فرمودند: “در زمان حکومت حضرت به همه مردم حکت و علم آموزند تا آنجا که زنان در خانه‌ها بر اساس کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) قضاوت کنند“. 🔗 متن کامل @HOWZAVIAN