eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
483 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
💢از نهج البلاغه به پزشکیان! 🔻به مناسبت نکات مطرح شده درباره "فتنه" در اولین نشست خبری ایشان کلیدواژه ی پرتکراری که از مسئولیت های میانی کابینه تا نام دولت فعلی را فراگرفته،واژه ی"وفاق" ست و مطلوب شان هم جذب حداکثری افراد برای افزایش سرمایه اجتماعی و وحدت در جامعه است! از سوی دیگر در نشست خبری اخیر، صحبت های رئیس جمهور درباره فتنه و مسائل پیرامونی ان را شنیدیم که تأمل برانگیز بود! به نظر می اید اصلی ترین نکته چالشی در طرح وفاق اقای پزشکیان همین "چگونه بودن موضع شان در برابر فتنه و منتسبین به فتنه" است 🔍بدون پرداختن به رفرنس های بیانات رهبر،صحیفه نور و تحلیل اتفاقات ۴۶ ساله اخیر،به نظر می اید بازخوانیِ چند نکته برای ما و ایشان از نهج البلاغه ی مورد علاقه شان،ضروری و مفید باشد!: 1️⃣ فتنه از آن مسائلی ست که فارق بین حق و باطل در ان وجود دارد و به این خاطر فتنه نامیده شده که محل آزمایش و تشخیص حق ست، نه محل مباحثه دو طیف فکری که صرفا اختلاف نظر و سلیقه دارند! چرا که اساسا فتنه از روی مخالفت با حق و بدعت و هواخواهی پدید می اید! «إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْكَامٌ تُبْتَدَعُ، يُخَالَفُ فِيهَا كِتَابُ اللَّهِ وَ يَتَوَلَّى عَلَيْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَى غَيْرِ دِينِ اللَّهِ»خطبه۵۰ 2️⃣ سخن از فتنه که به میان می اید قرار نیست طرف باطل به بطلان خود اقرار نماید بلکه حق و باطل را ممزوج می کند،رویارویی با نظام اسلامی را تقلیل دادن به خود حق پنداری فتنه گران در اعتراض نسبت به تقلب۸۸یا تنگدستی ناشی از گرانی بنزین۹۸ و یا حفظ کرامت زنان۱۴۰۱، مساله ای نیست که توجیه کننده رفتار و رویکرد فتنه گران باشد! در نظر نگرفتن وجود حق و باطل در فتنه بی معناست و یک طرف این منازعه،شیطان ست!! «وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْث‏ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ»خطبه ۵۰ 3️⃣ مرزبندی با فتنه و فتنه گر از خطوط قرمزی ست که جای تعارف و ترس ندارد، رهبری بر ان تاکید مکرر کرده اند و ان وقتی که خاتمی نیز بحث آشتی ملی را مطرح کرد با موضع گیری و تبیین رهبری در این باره مشخص گردید مرزبندی با فتنه،دستخوش مسامحه و سیاست بازی نمی شود. «فإنّي فَقَأْتُ عَينَ الفِتنَةِ ،ولَم يَكُن لِيَجْتَرِئَ علَيها أحَدٌ غَيري بَعدَ أنْ ماجَ غَيْهَبُها واشْتَدَّ كَلَبُها»خطبه۹۳....«أَيُّهَا النَّاسُ شُقُّوا أَمْوَاجَ الْفِتَنِ بِسُفُنِ النَّجَاةِ وَ عَرِّجُوا عَنْ طَرِيقِ الْمُنَافَرَةِ»خطبه۵ 4️⃣ تفاوت آشکاری وجود دارد میان عوامل متعمدی که آگاهانه در فتنه فعالیت داشته اند با عوامل فریب خورده ای که بعدا اعلام پشیمانی کرده و در صدد جبران برآمده اند؛یکی پنداشتن هر کدام از این دو دسته با دیگری مستلزم افراط یا تفریط ست «أَنَا أَطْمَعُ أَنْ تَلْحَقَ بِي طَائِفَةٌ فَتَهْتَدِيَ بِي وَ تَعْشُوَ إِلَى ضَوْئِي، وَ ذَلِكَ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ أَنْ أَقْتُلَهَا عَلَى ضَلَالِهَا وَ إِنْ كَانَتْ تَبُوءُ بِآثَامِهَا»خطبه۵۵ 5️⃣ بخش مهمی از مرزبندی با فتنه،استفاده نکردن از عوامل متعمدی ست که از راه خود اعلام انزجار نکرده و همچنان با طعن و تخریب نسبت به شخصیت ها و مفاهیم ارزشی،راه خود را ادامه می دهند؛وفاق با چنین گروهی،کاملا بی مورد ست! «و لكنَّني آسى أنْ يَليَ أمرَ هذهِ الاُمّةِ سُفَهاؤها و فُجّارُها»نامه۶۲...«وَ مَنْ شَرِکَهُم فِی الآثامِ، فَلَا یَکُونَنَّ لَکَ بِطَانَةً، فإنَّهُمْ أَعْوانُ الْأَثَمَةِ وَ إخوَانُ الظَّلَمَةِ»خطبه۴۰ 6️⃣ هدف از وفاق اگر رسیدن به ظرفیت حداکثری برای وحدت و به کارگیری نیروهای جامعه باشد با افراط در دایره ی مصادیق آن و به کارگیری بدنام ها، عملا به دفع یکدیگر و هدر رفت سرمایه ها می رسیم که خود نقض غرض وفاق ست! «...فَيتّخِذوا مالَ اللّه دُوَلاً و عِبادَهُ خَوَلاً و الصّالِحينَ حَرْبا و الفاسِقينَ حِزْبا»نامه۶۲ 💢در پایان فارغ از تیپ شخصیتی جناب پزشکیان و بی پیرایه بودن گفتار و زبان بدن ایشان و بلکه زیادی غیر رسمی بودن در مقام ریاست جمهوری! شخصا معتقد به حُسن نیت ایشان هستم و برای دلسوزیشان احترام قائلم اما به نظر می اید در "وفاقِ" مد نظرشان،نابخردی و آسیب های جدی وجود دارد و ثمرات مطلوب شان را در پیش نخواهد داشت که به بیان امیرالمؤمنین(ع):نابخردی در امور،خود موجب از بین رفتنِ "وفاق" ست! «إِيَّاكَ وَ اَلسَّفَهَ فَإِنَّهُ يُوحِشُ اَلْوِفَاقَ»مستدرک الوسائل،ج۱۲،ص۷۹ ✍🏻احمدرضا محسنات @howzavian_khuzestan
مدرسه اندیشه‌ورز رحا برگزار می‌کند؛ ✍️رواق اهل قلم(۹)✍️ 💢 ۲۰ تجربه از دنیای نویسندگی 🖊تجربه‌های استاد مهدی‌کردفیروزجایی مدرس نویسندگی و رمان‌نویس 👤به میزبانی حجت الاسلام محمدرضابابایی، فعال فرهنگی_تبلیغی 📅 زمان: شنبه ۳۱ شهریور ⏰ ساعت: ۲۱ الی ۲۲ 🔗 در بستر اسکای روم نام نویسی: @Jahaderevayat 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia ............................................ 🌻نخبگان، استادان و دوستان‌تان را به دعوت کنید.👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
. تضمین امنیت با مالکیت ابزار ✍ نسا خلیلی ▫️تجربهٔ چهل و خرده‌ای سال جمهوری اسلامی،مواجههٔ صنعت و ابزار غرب با دیگران را شفاف نشان می‌دهد: - آن‌ها تا جایی که بتوانند، انتقال تکنولوژی و حتی استفاده از ابزار را محدود می‌کنند. گاهی با قوانین بین‌المللی دسترسی به آن را غیرقابل امکان می‌کند. - اگر در مواردی کنترلش از دستشان خارج شود؛ با بدافزار و خرابکاری کار خود را پیش می‌برند. نمونه‌های استفاده از هر دو رویکرد را طی سال‌های گذشته دیدیم: ▪️زمانی با فلش آلوده از طریق ویروس استاکس‌نت سعی می‌کنند سانتریفیوژ‌های نیروگاه را خراب کنند که با هوشیاری و ذکاوت شهید احمدی‌روشن از خسارت سنگین به نیروگاه هسته‌ای جلوگیری می‌شود. ▪️ اخیراً، با فروش قطعه معیوب، سعی در تخریب شبکه عصبی موشک را داشتند تا موشک‌ها خودبه‌خود منهدم شوند و باز هم با هوشیاری، عوامل اولیه شناسایی می‌شوند. دشمن حتی به ده درصدِ خودکفانشده از زیرساخت موشکی کشور طمع می‌کند. ▪️اما، در اقدامات اخیر، او به هر نرم‌افزار و سخت‌افزاری طمع کرده است؛ واتس‌آپِ شهید هنیه، آی‌پدِ هلی‌کوپتر شهدای خدمت، دوربین‌های تلفن همراه و پیجر‌های موتورولا در لبنان. ▫️به فرموده رهبر انقلاب خصوصیاتی برای استفاده از ابزار باید درنظر گرفت، از جمله آنکه «ابزار بایستی پیشرفته باشد؛ بایستی ناوابسته باشد؛ ابزار مال خود شما باید باشد؛ خود شما بایستی ابزار را به وجود آورده باشید، تولید کرده باشید، ابداع کرده باشید؛ به معنای حقیقی کلمه مالک ابزار باید باشید.» (بیانات در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه امام‌حسین(علیه‌السلام)، ۱۳۹۸/۰۷/۲۱). اگر در زیرساخت، قوی ظاهر‌ نشویم؛ باز هم با ماجراجویی صهیونیست‌ها هزینه خواهیم داد. «یک بار جستی ملخک، دوبار جستی ملخک آخر کف دستی ملخک» @AFKAREHOWZAVI
💠 از تعطیلی درس‌آمیز یک درس تا حواشی بی‌مزه‌ی ضدانقلاب 👓 توضیح آقای صلح‌میرزایی عضو خبرگان تهران: چرا آیت‌الله مجتبی خامنه‌ای کلاس درس خارج را تعطیل کرد؟ 🔸حجت‌الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی از اساتید حوزه و عضو مجلس خبرگان در یادداشتی با عنوان «استادی اخلاقی و متًقی» برای خبرگزاری تسنیم نوشت: 🔹۱)‌ بارها استاد مجتهدی تهرانی(ره) از ورع و احتیاط شدید آیت الله سیّد مجتبی خامنه‌ای تمجید می‌کرد. بعدها از کارکنان دفتر قم حضرت آقا نیز این توصیفات را شنیدم. و در جلساتی که خدمت حاج آقا مجتبی رسیدم نیز این ورع را یافتم. 🔹۲) در حوزه‌های علمیه،‌ کرامتهای رفتاری را دیده یا شنیده‌ایم که وقتی برای دیگران تعریف می‌کنیم یا باور نمی‌کنند یا تعجّب می‌کنند. یکی از اساتید بنده دو هفته اول را به حوزه نمی‌آمد تا درسهای دیگر اساتید تشکیل شود. چون دیده بود که سالهای قبل،‌ با تشکیل کلاس ایشان،‌ جذابیت درسشان آنقدر بالا بود که دروس دیگر اساتید را تعطیل می‌کرد. 🔹۳)‌ اخیراً خبری منتشر شد که ۱۶۰۰ نفر از طلاب مقطع خارج حوزه‌های علمیه قم و مشهد و دیگر استانها برای شرکت مجازی در درس آیت الله سید مجتبی خامنه‌ای ثبت نام کرده‌اند اما ایشان در اولین روز درس، تعطیلی موقت این درس را اعلام کرده‌اند. 🔹۴) تعطیلی درس آیت الله سیّد مجتبی خامنه‌ای،‌ بسیار مورد توجّه و گفتگو و تحلیل قرار گرفت. امّا آنچه علّت حقیقی تصمیم ایشان می‌تواند باشد اقتدای ایشان به سیره‌ی علمای سلف است. علمای اخلاقی گاهی که درس خود را پررونق می‌دیدند برای تربیت نفس خود آن درس را تعطیل می‌کردند مگر اینکه حجّتی می‌یافتند تا با آن احتیاط اخلاقی خود، مخالفت کنند. 🔹۵) باخبر شدم برخی از علمای بزرگ و شاگردانشان از ایشان خواسته‌اند درس را برقرار نمایند و امیدوارم این درس پراستفاده تشکیل گردد. آنچه باعث خنده است تحلیلهای پوچ و مادّی ضدّانقلاب و منافقان است که با نگاه دنیوی خود به تحلیل این پدیده‌ها می‌پردازند. @Dailynotes20 ♻️@howzavian_tehran
استعدادی که نداشتم ✍ ملیحه براتی دیشب از میان جمله‌های آقای فیروزجایی وقتی رسیدیم به مبحث استعداد، شاخک‌هایم تیز شد. من قبل از این یک سال و نیمی که دستی در نوشتن پیدا کردم هیچ علاقه‌ای به آن نداشتم. استعداد هم، هر چه برمی‌گردم به دوران دانش‌آموزی که ببینم شاهکاری قابل ارائه داشته ام، می‌بینم نسخه قابل ارائه‌ای‌ نداشتم که هیچ، اما خداییش شاهکار چرا. شاهکارهایی که نویسندگانش کسان دیگری بودند و من تنها بخاطر ارائه دادن درجه یکی که مو لای درزش نمی‌رفت توانستم نمرات خوبی از درس انشا بگیرم. نمراتی که گاهی هزینه بابتش پرداخت می‌کردم، مثل دادن بخشی از پول توجیبی‌ام به خواهرها و برادرها. بگذریم،زمانی‌که قدم گذاشتم در مسیر هنری و نقاشی استعداد که نداشتم، خیلی هم بی‌صبر بودم. یعنی همانطور که دوستان گوشه‌ای از یک درخت را سایه می‌زدند من سه درخت کنار درخت اولی می‌کاشتم. گاهی قلم‌مو دست می‌گرفتم و توی طرح‌های دیگران هم که فکر می‌کردم دارد زیادی طول می‌کشد دست می‌بردم. تلاش و پشتکار فراوان هم اگر از خانواده ما بپرسید با لبخند یک طرفه‌ و نگاه‌شان به محضرتان می‌رسانند که با آن میانه‌ای نداشتم. در مجموع اکثرا دنبال لقمه حاضر و آماده بودم‌. شدیداً به این اصل معتقد بودم، وقتی دیگرانی هستند که کار را بهتر از تو انجام می‌دهند چرا باید تو زحمت بکشی. وقتی شروع کردم توی فضای مجازی به نوشتن. از طومار نویسی‌ها و مبهم نوشتن متن‌هایم که نیاز به توضیح و تفسیر داشت نقد شدم. هیچ‌وقت کتاب‌ها را عمقی نخواندم. تمام دامنه کتابخوانی من هم زندگینامه شهدا بود، کتاب‌های انگیزشی و موفقیت و از دنیای رمان دو تایی خوانده بودم. قصدم از نوشتن اینها این بود که بگویم اگر قلمی دست به دست رسیده به شما و یادداشتی، کپشنی، روایتی نوشتید، بی‌دلیل نبوده، قطعا از بین این همه انسان شما باید اثری روی این کره خاکی گذاشته و بگذارید. چه یک خط، چه یک رمان، یا حتی نوشتن چند جمله توی کانال شخصی. شاید هم قرار است ما راه باز کنیم برای بقیه نویسنده‌ها، مشوق باشیم برای عده‌ای، انگیزه بدهیم به آن‌هایی که امیدی به ماندن ندارند. قدر اساتید نمیدانم، نمی‌فهمم ولی شاید معنای رسالت همین باشد. پانوشت: دیشب نوشتمش و الان جز همان کلمه "دیشب" ابتدایی‌اش چیز دیگری را تغییر ندادم. خواستم حس در لحظه نوشتن را همان طور دست نخورده نگه دارم. https://eitaa.com/qhadeh
چگونه با آمریکا برادر شویم! مهمترین راهکار برای برادر شدن با شیطان بزرگ آمریکای جهان خوار این است که حتی اگر گیاه‌خوار هستید و رژیم لاغری گرفتید دارای شیطنت های ویژه و خاصی باشید و دست همه وسواسِ خناسِ کوچک و بزرگ وطنی را از پشت ببندید به گونه ای که کف کرده و مات و مبهوت شوند . با خواندن چند آیه کلام الله و نهج‌البلاغه مولا، خود را یک معتقد بی‌شیله‌پیله خاکی، نشان دهید و اصرار بورزید که برنامه‌ای ندارید و برنامه شونصدم توسعه مملکت را بس بوده و چیزی از اقتصاد و سیاست و...سرتان نمی شود و کار را به کارشناسان می سپارید. وقتی جلوی دوربین قرار گرفتید با منش لاتی و چاله میدانی بگویید از دیپلماسی و پروتکل‌های مرسوم و دست و پا گیر بیزارید و همزمان ترانه "بابا تو دیگه کی هستی دست شیطون بستی" را زمزمه کنید! با شعار گنده و دهان پر کنِ منتقد افکنِ وفاق ملی! و در یک اقدام گازانبری همه اساتید اخراجی را به دانشگاه فراخوانده و افراد فتنه‌گر و مساله دار را به مسؤلیّت های خطیر گمارده و اعضای خانواده را در سوراخ سومبه های کابینه جاساز کنید. با این شاهکارهای مکرر و پارازیت های شبانه‌روزی مفصل ، به جو بی‌ دین! و آن پدرسوخته موطلایی ترامپت!! خاطر نشان کنید اگرچه سگ زرد برادر شغال است و ۱۲ برادر یوزارسیف او را به چاه افکندند ولی شما اون برادر خوبه خواهید بود و خلاصه هر کدامشان که روی کار بیایند علی برکت‌الله اوکی هستی و دنبال دردسر و موشک هوا کردن و تشنج و تنش و کُنش نیستی و بزرگترین دین انسانیت است و صلح کلا چیز خوبی است و گفتگوی تمدن‌ها علاج قلب های بیمار سران کشورهاست بشرطی که سوتی ندهی و نگویی که في قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا... ✍ هادی حمیدی 🆔@Labkhandghalam
🟢 قدس؛ دروازه ورود به ملکوت 🔹قسمت اول 🖊حسین انجدانی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مسأله قدس، مسأله ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک و حتی ژئواستراتژیک نیست؛ همه اینها هست، اما بالاتر از همه اینها، مسأله قدس مسأله‌ای است که بنده آن را می‌نامم. قدس، پایانه عالَم مُلک به سوی ملکوت است. معراج پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله در قدس اتفاق افتاده؛ عروج حضرت عیسی علیه السلام به آسمان و بازگشت او به زمین، از قدس بوده و هست؛ و حکومت الهی و ملکوتی حضرت سلیمان نبی سلام الله علیه نیز در این سرزمین مقدس بوده است. قدس اگر به دست بیفتد، دروازه‌های عالم ملکوت بر روی اهل زمین باز خواهد شد و نزاع شیعه با یهود در همین مطلب نهفته است. شیعه به دنبال این است که قدس را تحویل علیه السلام بدهد تا او دروازه‌های ملکوت را بگشاید. پیامبر اکرم پس از سامان دادن امور داخلی به سمت قدس حرکت کرد تا آنجا را فتح کند، اما نفوذی‌های یهود، حضرت را به شهادت رساندند؛ زیرا اگر قدس به دست انسان کامل بیفتد و حکومت ملکوتی او برپا شود، یهود دیگر باید عطای تسلط بر دنیا را به لقایش ببخشد. پس از پیامبر اعظم، می‌دانستند که اگر کار به دست امیرمؤمنان علیه السلام بیفتد او نیز چنین خواهد کرد و چنان خواهد شد؛ به همین دلیل پیش‌دستی کردند و حاضر شدند قدس را به صورت ظاهری به دست دیگرانی غیر از علی بدهند. وقتی عمرو عاص عازم فتح فلسطین بود، فرمانده رومیان به نام ارطبون گفت: «فاتح فلسطین، فردی خواهد بود که دارای چنین صفاتی باشد» که صفات عمر بود. پس از این که عمر برای فتح فلسطین حرکت کرد، فردی یهودی به وی گفت: «انک لن ترجع الی بلادک حتی یفتح الله بک ایلیا» تو به سرزمین خود بازنمی‌گردی تا اینکه خدا ایلیا (قدس) را به دست تو فتح کند؛ و می‌دانید که یهود برنامه‌های خود را در قالب پیشگویی بیان می‌کند. و سرانجام قدس با صلح به وسیله خلیفه دوم فتح شد. ✔️ ادامه دارد... @howzavian_tehran
🔆 محفل شعرخوانی 🌐پخش از اسکای روم به نشانی https://www.skyroom.online/ch/researchpl/sb 📌دوستانی که تمایل دارند در این شعرخوانی مجازی حضور داشته باشند، امروز ساعت ۱۸ در خدمتشون هستیم. @shaeranehowzavi
☀️ مجلات مجازی نویسندگان حوزوی در استان‌ها (به ترتیب تاریخ فعال‌سازی) ☑️ گام نخست نهضت نوشتن...👇 1. نویسندگان حوزوی (مرکزی_قم) به سردبیری علی اسفندیار 🔗 https://eitaa.com/howzavian 2. نویسندگان حوزوی خراسان رضوی به سردبیری علی صالحی 🔗 https://eitaa.com/HOWZAVIAN_khorasan 3. نویسندگان حوزوی البرز به سردبیری میلاد حسن‌زاده 🔗 https://eitaa.com/howzavian_alborz 4. نویسندگان حوزوی کرمان به سردبیری ابراهیم انجم شعاع 🔗 https://eitaa.com/HOWZAVIAN_kerman 5. نویسندگان حوزوی چهارمحال و بختیاری به سردبیری سیدعبدالله هاشمی 🔗 https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari 6. نویسندگان حوزوی آذربایجان غربی به سردبیری محمدرضا بابایی 🔗 https://eitaa.com/howzavian_westazarbaijan 7. نویسندگان حوزوی اصفهان به سردبیری محمدجواد رحمانی 🔗 https://eitaa.com/howzavian_isfahan 8. نویسندگان حوزوی همدان به سردبیری مجید رحیمی 🔗 https://eitaa.com/howzavian_hamedan ۹. نویسندگان حوزوی زنجان به سردبیری سعید فتحی 🔗 https://eitaa.com/howzavian_zanjan ۱۰. نویسندگان حوزوی فارس به سردبیری محمدجواد ابراهیم زاده 🔗 https://eitaa.com/howzavian_fars 11. نویسندگان حوزوی تهران به سردبیری مهدی عامری 🔗 https://eitaa.com/howzavian_tehran 12. نویسندگان حوزوی خوزستان به سردبیری علی صالحی 🔗 https://eitaa.com/howzavian_khuzestan ۱۳. نویسندگان حوزوی مازندران به سردبیری هادی حمیدی 🔗 @howzavian_mazandaran ۱۴. نویسندگان حوزوی آذربایجان شرقی به سردبیری مجید ابطحی 🔗 @howzavian_eastazarbaijan ۱۵. نویسندگان حوزوی استان یزد به سردبیری محمد دهقانی 🔗 @howzavian_yazd 🌿کانون فرهنگی تبلیغی مدادالفضلاء آماده همکاری با جهادگران روایت و نویسندگی است. 🌻نخبگان، استادان و دوستان‌تان را به دعوت کنید.👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ چرا نوشتن؟! 🔍 راه نجات فرهنگ هر ملتی، تولید ادبیات و ایجاد گفتمان سالم و روح‌نواز است. ✔️ یکی از راه‌های مهم رسیدن به آرمان توحیدمحور، نوشتن است و نوشتن است و نوشتن. 📌تکرار نوشتن، خردورزی را در لایه‌های گوناگون جامعه نهادینه می‌کند. 🔗 پیش به سوی @HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
⁉️ چرا نوشتن؟! 🔍 راه نجات فرهنگ هر ملتی، تولید ادبیات و ایجاد گفتمان سالم و روح‌نواز است. ✔️ یکی ا
. ✍ نوشتنِ تجربه، تجربه‌ی نوشتن شاهین کلانتری از فعالان نویسندگی خلاق در کشور می‌نویسد: ✔️ نوشتن تجربه می‌شود مارک روتکو گفت: «نقاشی درباره‌ی تجربه نیست، خود تجربه است.» به همین سیاق می‌توان گفت: نوشتن خود تجربه است. اما چه نوع نوشتنی؟ حرف از موضوع و گستره‌ی تخیل نیست. تجربه را حال‌وهوای لحظه‌های نوشتن می‌سازد. همیشه که بنویسی، نوشته تجربه می‌شود تجربه نوشته می‌شود. @HOWZAVIAN
. ✍️ دهمین برنامه‌ی «رواق اهل قلم» 💢 ۲۰ تجربه از دنیای نویسندگی رسانه‌ای 🖊تجربه‌های دکتر سیدپویان حسین‌پور، مدرس رسانه و کنشگر فضای مجازی 👤به میزبانی حجت الاسلام محمدرضا بابایی، فعال فرهنگی_تبلیغی 📅 زمان: شنبه ۷ مهرماه ⏰ ساعت: ۲۰ تا ۲۱ 🔗 در بستر اسکای روم نام نویسی: @Jahaderevayat متن خبر ✨این برنامه به همت مدرسه اندیشه‌ورز با حضور نویسندگان و علاقه مندان به نگارش رسانه ای شنبه‌ها با حضور استادان نویسندگی و رسانه برگزار می‌شود. 🌐 رحا مدیا 🌐 نویسندگان حوزوی 🆔 @rahamedia 🆔 @howzavian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نویسندگان حوزوی
. ✍️ دهمین برنامه‌ی «رواق اهل قلم» 💢 ۲۰ تجربه از دنیای نویسندگی رسانه‌ای 🖊تجربه‌های دکتر سیدپویان
. . از جهاد روایت👇 1️⃣عزیزانی که در جلسات قبلیِ رواق اهل قلم نام‌نویسی کردند فقط با نشانه‌ی «✅» اعلام حضور کنند 2️⃣عزیزانی که برای نخستین بار می خواهند حضور یابند نام‌نویسی کنند. اعلام حضور و نام نویسی از طریق 👈 @Jahaderevayat 🖊حضور در «رواق اهل قلم» برای همه مخاطبان آزاد است، تنها شرط مدرسه رحا «دستیابی جبهه انقلاب به مهارت نگارش رسانه‌ای و تولید محتوای فاخر در فضای مجازی» است. ⭐️ شنبه‌های هر هفته ساعت 20 تا 21، میزبان شما مشتاقان نویسندگی هستیم. پیش به سوی
. اکسیر حیات در معدن زغال سنگ ✍فاطمه مهدوی مردان هنرمند روزگار، راز جاودانگی را در هرجایی از کره‌ی خاکی که باشد، می‌یابند و خود را به آن رسانده و بهره می‌جویند. اینان جان کلام امیرالمومنان (علیه‌السلام) را دریافته‌اند که فرموده باشد: «هنر آن است که در میان مردم و مثل آنان زندگی کنی ولی از یاد خدا غافل نشوی.» ساده‌ترین و شاید ضعیف‌ترین قشر جامعه می‌باشند که نه ادعایی دارند، نه سر و صدایی، نه قابی برای دیده شدن و نه دست و پا زدنی برای افتادن بر سر زبان‌ها. فقط تقلای آبرومندانه برای تامین معاش و دستان و بازوانی پرتلاش، این است مشی آنان در زندگانی. این کارگران ساده در پی روزی حلال، از هیچ کوششی مضایقه نکرده و تن به سخت‌ترین و پر زحمت‌ترین حرفه دادند و در گرمای جانکاه، در محیطی پر خاک و دود، پر سروصدا و پرخطر، جان شیرینشان را بر سر دست گرفتند تا تمام سختی را در همین دنیا یکجا متحمل شوند و در صحرای محشر جزو آسوده‌خاطران باشند. انفجار معدن، تنها یکی از خطرات این شغل سخت است و کارگران معادن خوب می‌دانند که احتمال چه اتفاقات هولناک دیگری در حرفه‌ی آنان وجود دارد و همچنین حقوق آنان چشمگیر نبوده که بشود گفت به طمع آن قبول زحمت می‌کنند. آنان و همه‌ی جامعه‌ی کارگری، بر اساس نیاز جامعه و داشتن روحیه‌ی خدمتگزاری و تامین معاش پا به این عرصه می‌گذارند. حادثه‌ای تلخ انفجار معدن زغال‌سنگ طبس، در آغاز سال تحصیلی دل‌های مردم ایران را داغدار نمود و دیدن تلاش نیروهای مختلف امدادی برای کشف پیکر مفقودین جانکاه‌تر از آن می‌باشد. در شروع فصل پاییز خانه‌ی بیش از چهل خانواده‌ی ایرانی رنگ‌حزن و خزان گرفت و همه مردم را متالم نمود. روز اول مهر بود و مهرِ پدری را نیک، به فرزندان خود نشان دادند. حتماً دفتر و مداد و کیف و کفش محصلان خود را تهیه نموده بودند و جان به جان آفرین سپردند تا فرزندان، یک عمر، بنویسند از ایثار و غیرت پدران. امروز، فرزندان یک ایران وظیفه دارند که بخوانند درس‌های نانوشته‌ی این غیورمردان را و بنویسند شرح عاشقی مردان خدا را. آری! نام این کارگران ساده دل با اکسیر حیات تلاشگری در تاریخ ایران جاودانه شد و به وعده‌ی الهی که زحمت‌کشان عرصه‌ی معاش را اجری چون شهداست، همچون شهیدان راه خدا حیات ابدی یافتند. روحشان قرین رحمت بیکران الهی. @AFKAREHOWZAVI
🏷 خواب و خوراک این روزهای ما ⭕️ اولین باری که دوست عزیزم آقا حامد تقدیری بنده را به عنوان خادم دوستان سازمان مدارس صدرا پذیرفتند، عرض کردم «من هنوز باید مشق‌هایم را بنوسیم» 😊 کنایه از کار پژوهشی که صبح‌ها برای تدوین دایرة المعارف دارم. ⭕️ اما هر روز نماز ظهر را که می‌خوانم دیگر پوشه و «مدرسه آینده‌ساز» در ذهن من باز می‌شود. دوست دارم کاری را که برعهده می‌گیرم خواب و خوراک من بشود. شبها خوابش را ببینم. در خلوت‌هایم، موقع رانندگی، در دعاها و زیارت‌هایم همراهم باشد. من و همکارانم این چند ماه با «الگوی مدرسه تراز سند تحول» داریم زندگی می‌کنیم. خواستم این حس واقعی خودم را به شما دوستان و اساتید و همکارانم انتقال دهم، تا برایش دعا کنید. دعا کنید تا خدا به دست و پا زدن های ما برکت بدهد. اگر کمکی از دستتان هم برمی آید بسم الله ... شما هم کار را برای خودتان بدانید و سهیم باشید. 📜 محسن بختیاری 🍀🌸 @howzavian_qom
از ادعا تا ابتلا خیلی از ما انسان ها، کوه ادعا هستیم. یعنی به زبان حال میگوییم که: من آنم که رستم بود پهلوان.... مثلا ادعای رفاقت کردن، ادعای دوست بودن با دیگران، ادعای پر تلاش بودن.... ولی خوش بُود گر محک تجربه آید به میان تا سیه روی شود هر که در او غش باشد در دیدگاه یکی از دوستان، فیلم سینمایی زندانیان(Prisoners) را میتوان با این نگاه دید: از ادعا تا ابتلا... ادعا گاهی جنبه فردی دارد و گاهی جنبه اجتماعی و در این فیلم هر دو بعد با یکدیگر گره میخورد. یک فرد مسیحیِ معتقد، که موقع شکار روزی رسان بودن خدا را به فرزندش یادآوری میکند، گردنبند صلیب در ماشینش نگه می دارد و....در موقع ابتلا به یک گرفتاری، مشروب خواری را شروع می‌کند و فردی را که گمان میکند سارق کودکش هست، تا سر حد مرگ شکنجه میکند. اطرافیان او هم در معرض امتحان ادعا تا ابتلا قرار میگیرند. ما کوه ادعا هستیم ادعای عدالت خواهی ادعای حقیقت‌جویی ادعای.... موقع ابتلا، حقیقت ادعا کشف می شود. پی‌نوشت: فیلم زندانیان(محبوسان) جذاب، پلیسی و دارای نکات داستانی است، اما بُعد جنایی فیلم سبب می شود تا دیدن فیلم را به همه توصیه نکنم. ✍🏼 امیر خندان 🆔 @howzavian_isfahan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 علامه حسن زاده آملی؛ فیلسوفی که همچنان زنده است 🔶 علامه حسن حسن‌زاده آملی، دانشمندی از دیار آمل، در سومین سالگرد عروجش همچنان در قلب‌ها و ذهن‌ها زنده است. ____________________ 🆔 @howzavian_mazandaran
. بزرگ‌سربازان سرزمینم... ✍زينب نجیب در میان انبوهی از قصه‌های دفاع مقدس رسیدم به رزمندگان نوجوانی که عاشق و شیفته‌ی امام بودند اما تنها این شیفتگی، آن‌ها را عازم جبهه نکرد؛ بلکه بالاتر از عشق خمینی، عشق الهی و معارف اصیل اسلامی بود که آن‌ها را به کرب و بلا کشانده بود. اصلا نمی‌شود بدون رسیدن به عمق حقیقت، جان شیرینت را کف دست بگیری و عازم جنگ شوی. جنگ با کسی شوخی ندارد. اگر شعار باشی قالب تهی می‌کنی و باز می‌گردی. باز می‌گردی و ناروایت‌هایی از جبهه می‌گویی که فقط لایق بزدلی همچون خودت هست. حقیری که با اولین تصویر از قهرمانان واقعی به سودای قهرمانی و معروف شدن، راهی جبهه می‌شود اما با اولین صدای شلیک پشت می‌کند لایق راوی جبهه و جنگ بودن نیست. گاه با خود می‌اندیشم وقتی شهید رضا دادبین 15 ساله، تیر به کتفش می‌خورد و به‌شدت زخمی می‌شود، و به دوستانش که در تلاش بودند تا او را به عقب برگردانند می‌گوید: " اگه من را ببرید عقب، توی راه شهید می‌شوم. شما هم به خاطر من خودتان را به زحمت نیندازید. فقط من را به طرف قبله بخوابانید، دست و پایم را هم بگیرید تا موقع جان دادن تکان نخورم و عراقی‌ها متوجه جایم نشوند»، آیا او واقعا نوجوان بود؟ آیا او هم فقط سودای قهرمانی و محبوبیت در سر داشت؟ شاید برخی تصور کنند که نوجوانان حاضر در جنگ جوگیر فضای جنگ بودند و آنجا حاضر شدند اما سوال اینجاست جوگیری تا به کجا؟ جوگیری تا ماندن و جان دادن اصلا معنا می‌دهد؟ جوگیری نهایتا تا زمانی جواب می‌دهد که اولین صدای انفجار را کمی نزدیک به خود بشنوی نه آن زمانی که هر لحظه به مرگ نزدیک می‌شوی...نه آن زمان که در لحظات شهادت به دنبال قبله‌ای، نه آن زمان شهادت که نگران زحمت دوستانی، این چه معرفت و اخلاصی است؟ آری، امروز تلاشی در رسانه‌ها می‌شود تا غیرت، فداکاری، ایثار، شجاعت، مقاومت در وجود آن نوگل‌های پاک و معصوم را مخدوش کنند. از آن‌ها کودکانی سرباز بسازند که تنها با تبلیغات به جبهه رفتند و از کودکی آنها سوءاستفاده شده، آن‌ها را به مسلخ مرگ کشانده‌اند. اما کور خوانده‌اند شهید زنده است او شاهد و ناظر است. او خود بهتر می‌تواند پرده از این لجن‌پراکنی‌ها بردارد، او بهتر می‌تواند از آنچه برایش جان داده دفاع کند و اهداف شوم نااهلان را آشکار سازد. آری، قلم ما کاره‌ای نیست... @AFKAREHOWZAVI
باسمه تبارک و تعالی «اللَّهُمَّ إِنِّي أَعْتَذِرُ إِلَيْكَ مِنْ مَظْلُومٍ‏ ظُلِمَ‏ بِحَضْرَتِي فَلَمْ أَنْصُرْه‏» 💔این روزها صحنه هایی تکان دهنده از مظلومیّت مسلمین و مؤمنین در جلوی دیدگان عالمیان نمایان شده است. گویا امتحان بزرگی از کلّ بشریّت دارد گرفته میشود. و همه ی این مظلومیّتها در محضر آن نور ازل و ابد و آن ملائکه مقرب و اولیاء الهی در حال رخ دادن است. دارند ما را میبینند که میخواهیم چه کنیم؟! 🔹نبردی دیگر از این واضحتر در صف بندی جنود عقل و جهل هم مگر سراغ داریم؟! اکنون خون برادران مؤمنمان در حال جاری شدن است. همانها که برای جهاد در راه همان ایمان و عقیده ی ما منازلشان ویران و اموالشان معدوم و اولادشان یتیم میشود. 😞و مایی که در امنیّت و خوشی کنار خانواده مان نشسته و این صحنه ها را میبینیم! این آیات مثل تازیانه ای بر قلب آدم فرود می آید که: 📖«يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ما لَكُمْ إِذا قِيلَ لَكُمُ انْفِرُوا فِي‏ سَبِيلِ‏ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ أَ رَضِيتُمْ بِالْحَياةِ الدُّنْيا مِنَ الْآخِرَةِ فَما مَتاعُ الْحَياةِ الدُّنْيا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا قَلِيلٌ» 😞خدایا خودت شاهدی که کاری از دستمان بر نمی آید. به امراء و رؤسایمان خوش بینیم. ولی یک چیزی هست که آزارم میدهد. اینکه نکند به خاطر برخی ضعفها یا ترسشان از طاقت ما به این نبرد مقدس نمیشتابند؟! 😞نکند اینها زیر سر آلودگی های ما به تعلّقات این دنیای پست است! این روزها که گاهی برق میرود و عمق تعلّقمان به این نیازها را میفهمم حالم از این پیشرفتها هم به هم میخورد! خوشا بحال پدرانمان و آن زندگی کم تعلّقشان! @howzavian_yazd
عصر غیبت ▪️در دوران غیبت، وظیفه‌ی منتظر صرفا دعاکردن نیست. زمانه‌ای که در آن زیست می‌کنیم، دوران تخصص‌گرایی است. ما در زمان حال با تخصص‌مان می‌توانیم برای ظهور حضرت"عج" موثر باشیم. ▪️یک‌بار در منبر در هیئتی گفتم: فرض کنید حضرت ظهور کرده و الان در کنار ما هستند. احیانا اگر دندان مبارک ایشان درد کند، در جمع ما هیئتی‌ها چندتا دندان‌پزشک داریم که دندان حضرت را مداوا کنند؟! [برخی‌ها ناراحت شدند!!!] ▪️حضرت اگر ظهور کنند، دنبال متخصص می‌گردند. فخری‌زاده‌ها، شهریاری‌ها، طهرانی‌مقدم‌ها، حاج‌قاسم‌ها، حججی‌ها و... اینها را نیاز داریم. ▪️تخصص، آن گم‌شده‌ی ما حزب‌اللهی‌ها است. ✍️امیرحسن‌اوصالی @howzavian_zanjan
🔻 عالم واقعی در پی درد مردم روایتی از آیت الله احمد عابدی از زندگانی علامه حسنزاده آملی ⚠️ زمانی که کمونیست‌های چپ به آمل حمله کردند، آمل را شهر هزارسنگر می‌گویند، اگر این جمله را بگویم، مبالغه نکرده‌ام؛ در بهمن سال 1360، فرمانده اصلی میدان، آیت‌الله حسن‌زاده بود. 🔘 خود ایشان چند نفر از جوان‌ها را به‌عنوان فرمانده قسمت‌های مختلف شهر آمل تعیین کردند و برای دفاع از شهر و مبارزه با آنها فرستادند که خیلی از آنها نیز شهید شدند، حتی خود علامه هم لباس رزم پوشیده‌بودند. وقتی دشمن حمله کرده و امنیت مردم در خطر است؛ وقتی دشمن مردم را می‌کشد، بهترین رسیدگی به مردم، دفاع از جان و امنیت آنان است. ✅ حفظ جان مردم مهم‌ترین کار ایشان بود. چه کسی آن موقع وسط میدان آمد و اینگونه دفاع کرد؟ خیلی‌ها در آن موقع به‌دنبال عافیت‌طلبی بودند و فرار می‌کردند. می‌گفتند: به ما چه ربط دارد؟ ✍ علی ملکوتی‌نیا 🔗 متن کامل یادداشت 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) @rahamedia ____________________ 🆔 @howzavian_mazandaran
قسم به تین و به زیتون، قسم به آزادی به انتفاضه‌ی غیرت، به چشم آبادی قسم به چفیه‌ی خونین، به راویان سحر قسم به حجله‌ی ویرانِ صبحِ دامادی قسم به واژه‌ی غزّه، قسم به خون شهید دوباره می شنوی چنگِ نغمه‌ی شادی قسم به داغِ دلِ مادرِ ستمدیده که سبز می‌شود آخر، خزان آن وادی قسم به نون و قلم تا دوباره بنویسد سلام قدس عزیز! ای نماد آزادی @shaeranehowzavi
🔻از سرگذشت ✍️ سعید احمدی کل موجودی حسابم امروز نزدیک هشتصدهزارتومان بود. نمی‌دانم با چه دلی پایم را گذاشتم در فروشگاه بوستان کتاب. تازه‌های نشر را دید زدم، برایم مالی نبودند، گوارای ناشرها و نویسنده‌ها. سر طبقات ادبیات، چشمم لغزید روی «عبور از خود». از سال دوم دهه‌ی نود تا پارسال، پنج بار از مرز چاپ گذشته است. چند جای آن را که خواندم، محمود دولت‌آبادی را دیدم با تجربه‌های نویسندگی‌اش. گذری بر سرگذشت قلمی‌ و البته زندگی‌اش. من هر وقت به کم‌پولی می‌رسم دو کار می‌کنم یا کتاب می‌خرم یا کباب می‌خورم. بیشتر هم دومی؛ اما امروز سهمی برای اولی می‌گذارم. خواندن این تجربه‌ها به لذت یک عمر ملچ‌ملوچ انواع اطعمه و اشربه می‌چربد. بیش از یک‌هفتم موجودی‌ام می‌رود توی جیب انتشارات دفتر تبلیغات. شاید کمتر از یک ده‌هزارم موجودی کتاب او هم می‌نشیند میان دستان من. آن به پول‌هایش اضافه کرد من به کتاب‌هایم. فکر نمی‌کنم سرگذشت کسی مثل نویسنده‌ی کلیدر نیز جز همین باشد؛ البته با تفاوت‌هایی. می‌خوانم تا حاصل‌های قیمتی خالق روز و شب یوسف دستم بیاید؛ بعد حاصل عمرها را می‌نویسم و به ثمن بخس می‌دهم به انتشاراتی‌ها کارت بکشند. نمی‌دانم چرا این‌جا، پیراهن یوسف‌ می‌شود قبای برادران ناتنی؟ پیراهنی که آید از او بوی یوسفم، ترسم برادران غیورش قبا کنند. خخخ! @ghalamdar 🆔 @howzavian_isfahan