eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.3هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
605 ویدیو
204 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖 فیلم‌نامه «موسی» در دستان ابراهیم 🎥 مرحوم سلحشور به آرزویش می‌رسد 👈 کام صهیونیست‌ها تلخ‌تر می‌شود، وقتی تاریخ را فرزندان قرآنی ما به روایت بنشینند. پ‌ ن: خبرگزاری تسنیم نوشت: حاتمی‌کیا درباره پذیرفتن کارگردانی سریال موسی(ع) گفت: پذیرفتن کارگردانی این سریال را نوعی ادای دین به مرحوم سلحشور می‌دانم. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
💠 تخفیف ۲۵ درصدی مؤسسه بوستان کتاب 🔸همزمان با روز کتاب و کتابخوانی و و همچنین آغاز طرح کتاب، مؤسسه بوستان کتاب در تمامی شعب، آثار خود را با ۲۵ درصد تخفیف و همچنین آثار ناشران همکار را با ۱۵ درصد تخفیف ارائه می کند. @tablighnews
📝 امتداد؛ آلترناتیو فرهنگی 💠واکاوی مدل موفقیت تمدنی اسلام 🔻تغییرات فیزیولوژیک و هورمنی در بافت فکری انسان‌ها، انجام فعالیت های فرهنگی را دشوار و صعب العبور کرده است. ابزارها هر چند، ساعات روشنایی را افزایش داده اند اما قدرت مطالعه نسل ها به شدت سقوط کرده و متخصصان نیک اندیش فرهنگی با تبحر و ایجاد هرم‌های کمی و کیفی: مدارس و دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مساجد، هیأت‌ها، تشکل‌ها، کانون‌ها، انجمن ها، موسسات، ... هنوز در پله اول ایستاده اند. اما پیامبر اکرم (ص) با قدرت نرم فرهنگی، موفق به برافراشتن تمدن اسلامی گشتند. موفقیت در عصر جاهلیت را باید در مدل؛ امتداد فرهنگی جستجو کرد. 🔻امتداد فرهنگی؛ پیوستگی، داشتن نظام جامع برنامه ریزی، ستونی حرکت کردن، کار تشکیلاتی و منسجم انجام دادن، گره زدن اقتصاد و فرهنگ، زندگی، ازدواج، شغل، درس و علم با هم، جریان الکتریسته معنویت و علم در مدار معرفت، انسان سازی با نابودی خط استوای قبیله و شهر، پله پله، همانند سیرو سلوک همراه ساختن جامعه با خود، من ها را به ما مبدل ساختن. 🔻امتداد یعنی همان تعداد اصحاب صفه که در قسمت شمالی مسجد النبی با رها کردن خانه، دارایی، جایگاه و منزلت اجتماعی به دور پیامبر اکرم(ص) حلقه زدند. همان اوس و خزرجی که پوست انداختند و انصار نام گرفتند. 👈 صفحه مجازی نویسنده👉 ✍ سید جواد محمدزاده https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
خوب نگاه کنین👆 یک در سخت ترین شرایط هم می‌تونه اثر خودش را بذاره زیر خروارها بی مهری و فشار طاقت فرسا هم که باشه، می‌تونه اثرگذار باشه ذهن و روان و تصورات من و شما که از این دیوارها و آجرها سخت تر نیست هست؟ 👈متن کامل👉 ✍حدادپور جهرمی @HOWZAVIAN نمونه‌ای موفق در ایده‌پردازی‌های فرهنگی است و نویسنده‌ای حرفه‌ای و پرمخاطب... بخوانیدش.
🔫 چرا حمل و نگهداری اسلحه در آمریکا حق شهروندی است؟ 🔸واگذاری به دست مردم غیر نظامی یک اصل ثابت در مدیریت کشورها نیست، بلکه تنها در مواقع ضرورت که خاصی وجود دارد، می توان از ظرفیت های مردم با چارچوبهای مشخص بهره برد. مثل کمیته انقلاب اسلامی در اوایل انقلاب برای استقرار امنیت در مقابل ترورهای منافقین یا دفاع مقدس و ... . 🔸حدود 220 سال پیش (سال 1789) در آمریکا قانون اساسی نوشته شد و تا چند سال بعد متمم های ده گانه به آن اضافه شد. در سال 1791 متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا تصویب شد: ▪️ «از آنجا که داشتن یک نیروی شبه نظامی برای امنیت یک کشور آزاد ضروری می‌باشد، حق ملت برای نگهداری و حمل اسلحه نباید نقض شود.» ❓نیروی شبه نظامی در چه صورتی می تواند امنیت یک کشور آزاد را تأمین کند؟ ❓آیا دادن حق نگهداری و حمل اسلحه به مردم می تواند امنیت آن ها را تضمین کند؟ 😳 طبق اخبار رسمی در سال ۲۰۱۲ هر روز به‌طور متوسط ۳۲ نفر در آمریکا به علت شلیک گلوله کشته شدند و بیشتر سلاح‌های به کار گرفته شده در اتفاق‌ها، به‌طور قانونی تهیه شده‌اند. 🔸بنظر شما مواجه جمهوری اسلامی ایران در 40 سال تجربه حاکمیت از نظر تأمین مردم ایران منطقی تر بوده یا پافشاری دولت فدرال آمریکا بر قانونی که بیش از دو قرن از تصویب آن می گذرد؟ 🔸گروه شبه نظامی (مثل بسیج و کمیته) در جمهوری اسلامی امری داخل ساختار و محدود به چارچوب های امنیتی است ولی در قانون اساسی آمریکا، گسترش سلاح میان مردم به عنوان یک و ضد ساختار یا آنارشیستی است. 🔸چرا دولت فدرال آمریکا 220 سال تغییرات انسانی را ملاحظه نکرده و به فکر بازنگری در قانون اساسی نمی افتد؟ 👈 متن کامل 👉 ✍سید مجتبی امین جواهری @HOWZAVIAN
من تیتر یادداشت‌های شما هستم برخی کاربران می‌گویند: آقای مدیر کانال ، چرا خودت نمی‌نویسی؟ از این مطالبه چند برداشت می‌‌شود که اینجا مجال گمانه‌زنی نیست. اما امشب با خودم کلنجار رفتم که واقعا چه پاسخی باید بدهم به کاربر جستجوگر و ماجراجو؟👇 من روزی نیست که ننویسم و شبی نیست که فکر نکنم؛ اما به سبک و سلیقه خودم رفتار می‌کنم👇 📣 من یادداشت‌های شما هستم و این که تجربه‌ی خبری و رسانه‌ای‌ام را پای همین ترغیب و تشویق نویسندگان حوزوی گذاشته‌ام‌ تا حوزه و حوزویان خوانده شوند. البته بخش مهم این کانالِ خودجوشِ تنها، انتخاب از دل نوشته‌های شماست. ✓ سخن گفتن از «تیترزنی» و این که چه مهارت‌های بین رشته‌ای پیش‌نیازش هست، بماند وقت دگر. ✍ علی اسفندیار https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔴 وزارتخانه خودکشی و تنهایی در انگلیس نشانه چیست؟ 🔸دوری غرب از روش مردم‌دارانه آخرین پیامبر خدا 🔴 از مسائلی که اومانیست و انسان‌محوری دنیای امروز برای انسان‌ها به ارمغان آورده است، فاصله گرفتن مردم از همدیگر و فرورفتن آن‌ها در دنیای تنهایی‌هایشان است. فرهنگ غربی که به‌جای ترویج تعهد و مسئولیت‌پذیری، بر طبل احقاق حقوق یا بهتر بگوییم خودخواهی‌ها و هوس‌ها و خواهش‌های دل می‌کوبد، به‌شدت جوامع انسانی را به سمت فروپاشی و از هم گسستگی سوق داده است. 🔶برای اثبات این مدعا که قوانین دنیای امروز که خاستگاه آن دنیای غرب و فکر اومانیستی است، بیان یک مطلب کافی است که در کشوری که الان در حال صادر کردن فرهنگ خود به کشورهای دیگر خصوصاً کشورهای جهان سوم است، دو وزیر در کابینه‌ی دولتش رونمایی می‌شود که تابه‌حال نمونه‌ی پیشین نداشته است؛ "وزیر پیشگیری از خودکشی" و "وزیر امور تنهایی" دو سِمت جدیدی است که در کشور انگلیس طی سال‌های اخیر از آن رونمایی شده است. 💫در دنیای غرب، با عنوان آزادی انسان، کرامت انسانی لگدمال شده است و این باعث ایجاد تشنگی در بین مردمان آن سرزمین گشته است تا بدان جا که به دنبال راه فراری از این مهلکه می‌گردند. 👈 متن کامل👉 ✍️ مصطفی راهی @HOWZAVIAN
✅ ویژه طلاب برادر سراسر کشور 🔹دوره آموزش مجازی زبان‌های اسپانیایی، پرتغالی و فرانسوی با همکاری معاونت ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار می‌شود. 🔹برای کسب اطلاعات بیشتر و نام‌نویسی به نشانی زیر مراجعه بفرمایید: https://nassimrahmat.ir @HOWZAVIAN
🔕 کلیشه‌ها ما را از حقیقت دور می‌کند مردم رعایت نمی‌کنند مردم مسافرت نروید مردم مراسم نگیرید مردم ... از زمان آمدن کرونا این👆 جملات را زیاد شنیده ایم. جریمه می‌کنیم، تعطیل می‌کنیم، توبیخ می‌کنیم. همه تقصیرها گردن مردم است! آیا واقعا همین طور است؟ آیا عملکرد صدا و سیما درست است؟ آیا عملکرد بخش درمانی و پزشکی ما بی عیب است؟ ما چطور می‌توانیم ثابت کنیم جاهای دیگری هم عیب و ایراد دارد؟ کسی هست که جرأت کند به جای جمله تکراری «کادر درمان خسته شده اند» «از کادر درمان تشکر می کنیم» جملات دیگری بگوید؟! مثلا بگوید روش درمانی شما کاستی دارد؟ یا غلط است؟ با "همه تقصیرها را گردن مردم انداختن" واقعیات عوض نمی‌شود. تا صدا و سیمای ما، دولت ما، وزارت بهداشت ما و... متوجه اشکالات خودشان نباشند و فقط مردم را متهم کنند، چیزی عوض نمی‌شود، بدتر هم می‌شود. 👈منبع👉 @HOWZAVIAN
✅ روایت امام موسی صدر از زندگی و اندیشه‌هایش در «آنچه خود گفت» 🔹 انتشارات مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی کتاب «آنچه خود گفت: روایت امام موسی صدر از زندگی و اندیشه‌های خود» با ترجمۀ را منتشر کرد. 🔹 کتاب ترجمۀ متن مصاحبه‌ای ۱۱۰ دقیقه‌ای است که امام موسی صدر در نیمۀ دوم دهۀ هفتاد میلادی با مونا مکی داشته است. هدف مکی نوشتن پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد خود دربارۀ امام صدر و شیعیان بود. امام صدر در این گفت‌وگو از خانواده، دوران کودکی و تحصیلات حوزوی و دانشگاهی و هجرت به لبنان و وضعیت آن زمان ایران و لبنان و تلاش‌ها و اقدامات و دستاوردهایش سخن گفته است. 👈 منبع 👉 @HOWZAVIAN
🔍کرونا و اثبات حقانیت دین 🔹وقتی کرونا در جامعه ظهور و بروز پیدا کرد حملات به دین و مذهب از سمت مدعیان روشنفکری دینی شروع شد و آنچنان دین را مورد سخره قرار دادند که گویی گمان می بردند، می توانند تفکر و تمدن غرب را دوباره با مغزهای کوچک غرب زده شان زنده کنند، لکن ورق برگشت و تمدن پوچ غرب از پوسته خود خارج شد و حقیقت خود را به جهانیان نشان داد و این ویروس به ما گفت: که اخلاق بدون دین فقط توهم اخلاق است و هیچ ضمانت اجرایی ندارد و کرونا شاخ امانیسم{انسان محوری} غرب را شکست. 🔹کرونا واقعیت ها را عریان تر کرده است و به ما مردمانی را نشان داد که از ترس این ویروس، حمله و یورش به فروشگاه های بزرگ بردند و با خرید انواع سلاح ها، خواستند تا بتوانند کمی در زندگی مادی خود به سر کنند. 👈 متن کامل👉 ✍ یوسف فشکی @HOWZAVIAN
🔄 تحلیل اجتماعی مفهوم «کار» از نگاه علامه جعفری علامه جعفری به عنوان فلیسوفی که اندیشه های عمیق فلسفی او در حوزه جامعه و فرهنگ امتداد یافته، به ابعاد این موضوع توجه کرده است. وی در خلال اندیشه های خود به مسئله نسبت امر اجتماعی و اقتصاد توجه نموده است. از پیامدهای دیدگاه او می توان به تحلیل مفهوم «کار» اشاره کرد. علامه جعفری کار را بر اساس دو مؤلفه ی الف) حركتِ واجد آثار مفید و ب) متضمن هدف گیری آگاهانه تعریف می کند. تلازم مفهوم کار با هدفمندی، ظرفیت توسعه این مفهوم را از تعریفی اقتصادی فراهم می آورد. در نتیجه جدای از حیات انسان و جهان اجتماعی او نیست. 👈 متن کامل 👉 ✍️محمد وحید سهیلی @HOWZAVIAN