#پوستر
📣 فراخوان جشنواره ادبی رسانهای حضرت ابوطالب(ع) منتشر شد
✔️شعر در قالب: کلاسیک و نو
✔️نثر ادبی در قالب: دلنوشته و مینیمال
✔️نثر رسانهای در قالب: یادداشت و گزارش
📌از برترین آثار در دو بخش جایزه ویژه و حق التألیف تقدیر میشود.
🔗 زمان ارسال آثار: از بهمن99 تا 30 بهمن 99
🔗ارسال به دبیرخانه گروه نویسندگان حوزوی به نشانی @rahil1357 در شبکه پیام رسان ایتا
🔗برای دریافت اطلاعات بیشتر به کانال نویسندگان حوزوی به نشانی https://eitaa.com/howzavian مراجعه فرمایید.
#حق_الناس
💠 آیت الله مرعشی نجفی(ره):
«من خیلی بارم سبک است و هیچ نگرانی ندارم؛ تنها یک چیز مرا زجر میدهد و آن این است که میترسم در ایّام زندگیام نوشته یا صحبتهای من در هر موردی باعث شده باشد که حقی ناحق شود یا در همسایگی ما گرسنهای بوده باشد و ما غذای سیر خورده باشیم که والله و بالله و تالله اگر چنین چیزی بوده، من آگاهی نداشتهام.
شما هم بارتان را سبک کنید و از تجمّلپرستی و خانهی بزرگ و ... بپرهیزید که همه چیز ظرف چند دقیقه نابود میشود.»
🇮🇷 کانال قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی
#مشاهیر #اخلاق
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#معرفی_کتاب
📚بازی آغاز شده
🔅 روش های شناخت و تحلیل بازی های کامپیوتری
✍ محمد حسن یادگاری
📖 در جهان اکنون ما بازی های کامپیوتری به یک نیروی مهم فرهنگی و اقتصادی تبدیل شده اند و به صورت گسترده ای در مجامع علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی مورد توجه قرار گرفته اند. کتاب حاضر با توجه به سه حوزه تشکیل دهنده هر چرخه رسانه ای - یعنی «متن پیام»، «مخاطب» و «سازمان صنعت رسانه»- به ارائه روش های تحقیق متناسب با این چرخه در حوزه مطالعات بازی میپردازد.
https://sooremehr.ir/book/4035
ناشر : سوره مهر - سال نشر : 1399
انجمن سواد رسانه طلاب
#بازی #تربیت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 کرامت بزرگ آیت الله مصباح
🔻 اين روزها عدهای از دوستان آيتالله مصباح، در رسانه ملی به نقل پارهای از کرامتهای آيتالله مصباح پرداختند که آری ايشان از زمان مرگ خود و وضعيت بعد از مرگشان مطلع بودهاند و همچنين بعد از مرگ چشمان خود را برای غسالشان باز کردهاند.
🔹بنده به آن دوست پاکنیت عرض ميکنم اينها که چيزي نيست؛ چنين مسائلی درباره بسياری از افراد عادی هم فراوان نقل و تجربه شده است.
🔹کرامت بزرگ آيتالله مصباح اين بود که آنچه ديگران در آيينه نمی ديدند، در خشت خام ميديد. ايشان پيش از انقلاب، انحطاط انديشهاي و عملي برخی از انقلابيون بزرگ را پيشبينی کرد. (انقلابيونی که حتي خودشان را پدرخوانده انقلاب ميدانستند و حتی ابراز میکردند آنها بودند که امام را براي تسريع در پيشبرد اهدافشان، جلو انداختند؛ به اين دليل که سيد بود و مقبوليت مردمي داشت!)
🔹کرامت بزرگ آيتالله مصباح اين است که از اوايل دهه شصت، بی اعتقادی پارهاي از مدعيان روشنفکري غربزده و نفوذيان انگليسي به اسلام و انقلاب را که حتي در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم نفوذ کرده بودند! و در رسانههای جمهوری اسلامی به تفسير مثنوی و نهج البلاغه ميپرداختند!، ابراز کرد و تقابل آنها با تفکر اسلامی و قرآنی و انقلابی را دست کم ده سال جلوتر از دیگر افراد تیزبین آفتابي کرد.
🔹کرامت آيتالله مصباح اين نيست که بعد از مرگ، براي غسّال چشمان خود را باز کند؛ چشمان او هميشه باز و بينا و بصير بود؛ او شصت سال است که به دنبال بازکردن چشمان ديگران بر روي حقايق اسلام و فرهنگ اهل بيت بوده است و در اين جهاد بزرگ، عمارگونه هزاران چشم را بينا کرده است؛ فتنههای عمیق را آشکار کرده است؛ غبارهای غلیظ را کنار زده است و عمارگونه جان و آبرو و هستي خود را فداي انقلاب و ولايت کرده است. اینهاست کرامات عمار انقلاب.
✍شریفی
🇮🇷 کانال اساتید انقلابی
#علامه_مصباح_یزدی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💐با سلام خدمت اعضای محترم نویسندگان حوزوی
🔹این کانال همواره به دنبال شناسایی زمینههای رشد نویسندگی در حوزه علمیه است، از حضور سه دسته باید در این کانال قدردانی ویژه کنم، اول: مخاطبان غیرحوزوی که نوشته حوزویان را دنبال میکنند، دوم: نویسندگان حرفهای حوزه که تحمل خود را از برخی نوشتهها بالا میبرند، سوم: طلاب نوقلم که اراده آهنین برای شروع دارند؛ بیتردید کنار آمدن این سه طیف در چنین کانالی، سبب رشد و تعالی مجموعه جامعه دینی خواهد شد، ویژگی ها و معایب عرصه نوشتن دینی و انقلابی خود را نشان می دهد.
✔️ بر خود فرض میدانم زبان قدردانی برای حضور یکایک عزیزان در این محفل بگشایم به این سبب که برای جریان یافتن نوشتن و نویسندگی در حوزه صبور هستند؛ حرکتی که نیازمند همکاری همگان است.
📌 و اما جشنواره حضرت ابوطالب علیه السلام که مخاطبش همه اعضای محترم هستند؛ فرصتی است برای نوشتن شما. بی شک همه مخاطبان به ویژه پژوهشگران مجال مناسبی برای تدوین مقالات علمی ندارند، خدا را شاکریم فرصتی مهیا شده تا بهانه ننوشتن😊 برای همایشها گرفته شود، میتوانیم در فرمهای متنوع و با تعداد کلمات محدود بنویسیم؛ #اینجا_را_قدر_بدانیم و در رقابت این چنینی، قلم خود را محک بزنیم.
✍️ قوانین کلیدی برای نگارش اثر در جشنواره ادبی رسانه ای حضرت ابوطالب(ع)
موضوع: درباره ابعاد شخصیتی حضرت ابوطالب(ع) حامی پیامبر اکرم(ص) و پدر گرامی امیر مؤمنان(ع) دست به قلم شوید. توجه داشته باشید که قرار نیست در قالبهای پیشنهادی به همه زوایای شخصیتی پرداخته شود، #زاویه_دید نویسنده و #پردازش_روان و تبلیغی، امتیاز اصلی نوشتههاست.
به ترتیب👇
نام کامل نویسنده:
تحصیلات:
شماره تلفن:
شماره حساب و کارت بانک ملی:
شهر:
تیتر اثر:
متن اثر: ....
و درج کلمه: «پایان»
....................................................
حداکثر کلمات در متن اصلی(بدون مشخصات نویسنده)👇
مینیمال: 60 کلمه
نثر ادبی: 500 کلمه
یادداشت: 800 کلمه
گزارش کتاب: 1000 کلمه
گزارش تحلیلی تاریخی: 1200 کلمه
تا سی ام بهمن فرصت ارسال دارید.
🗞ارسال در قالب فایل ورد
اندازه قلم ۱۴
فونت B Mitra
سپاس💐
#نویسندگان_حوزوی
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
📕 کتاب #کشتی_پهلو_گرفته را بخوانیم(2)
✍️ استاد سیدمهدی شجاعی
🔻آیا هیچکس توانسته است غم فاطمه(س) را در سوگ پدر به تصویر بکشد جز نالههای بیت الاحزان فاطمه؟
🔻در اندوه جگر سوز علی(ع) در مواجهه با فاطمهی میان در و دیوار و گاه شستن صورت نیلی و بازوی کبود فاطمه (س) هیچ هنرمند عارفی توانسته است بسراید آنچنان که از عمق رنج آدمی در چروکهای پیشانی علی(ع) خبر دهد و وسعت غمهای خلقت را در پهنای اشک علی(ع) بشناسد و بشناساند جز با اشک پنهانی علی(ع)؟
#شهادت_حضرت_زهرا
#فاطمیه #حضرت_فاطمه
#کانون_فرهنگی_یاس_نبی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔅 مصباح دوستان
#خاطرات
بعد از چند سالی شلوغ کاری تویدورانِ تحصیلی راهنمایی و دبیرستان ، فصل جدید دانشجویی برایم شروع شد.سال ۸۹بود.
اوایل دانشگاه هم همان شلوغ بازی ها ادامه داشت.فکر کنم آخرین شلوغ کاری هم یک برف بازی حسابی توی دانشگاه بود.
کم کم شلوغ بازی ها، جای خودش را به گروه مطالعاتی و حلقه مباحثاتی داد.
امین، از رفقای ارشد جامعه شناسی که از کارشناسی شیمی تغییر رشته داده بود، هم بحث خوبی بود...صبور، آرام،با سواد...
بحث ها هم حولمحور علوم انسانیبود؛ مثل ژاپن اسلامی، جنبشنرم افزاری، علوم انسانی اسلامی و....
غیر از امین رحمانی، حجت صیادی، رسول جوهری و دیگرانی هم بودند که مباحث جدید و جدی را مطرح می کردند.
کم کم شوخی ها و خنده های سر کلاس، تبدیل شده بود به مباحث جدی تر که نشان از تفاوت عمیق نگاه ها بود...
فصل تضادها و تنافی ها،شروع شده بود.خاتمیت و جامعیت دین با آنچه که برخی از اساتیدبه عنوان«دین هم صدایی بینصداهاست» در تضاد علنی بود.
برخی هم که خیلی شیک و مجلسی التقاط را تدریس میکردند... «غرب و تمدن غرب خوبی هایی داره، اسلام هم خوبی هایی ، و ما باید بین این ها جمع کنیم برایتمدن نوین».این بود کلام استادی که بعد از کلاس با او بحث کردم و با اشاره به کلمه التقاط، تلمیحا پذیرفت که بله!این نگاه متهم به التقاط است...
👈 خواندن بیشتر 👉
✍ یادداشتهای یک طلبه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 مدیریت کشور با دسته بیل!
امروز 22 دیماه یک هزار و سیصد و نود و نه هجری شمسی، در یکی از بخشهای گزارشی اخبار ساعت دو شبکهی یک سیما، گفتگویی شد با صادرکنندهی نمونهی امسال که همین امروز معرفی و از او قدردانی شده بود.
مجری آماری ارائهی کرد دلالتگر بر اینکه اختلاف فاحشی بین میزان واردات و صادرات ما وجود دارد؛ یعنی واردات خیلی بیشتر از صادرات است؛ در حالی که ظرفیت صادرات کشور ما بسیار بیشتر از آن اندازهای است که امروز انجام میشود. بعد از این صادرکنندهی نمونه پرسید به نظر شما چقدر از مشکلات شما در صادرات، ناشی از تحریمهای بیرونی است و چه قدر ناشی از تحریمهای داخلی (=کوتاهیهای خواسته یا ناخواستهی سیاستگذاران و مدیران دولتی). او پاسخ گفت: ۳۰ درصد خارجی و ۷۰ درصد داخلی و بعد نمونههایی از بیتدبیرهایی دولتیان را بیان کرد.
حرف او را در کنار نظرهای کارشناسی دیگری گذاشتم که اتفاق نظر دارند که سهم سوء مدیریت (اگر نگوییم سوء نیت) در مشکلات امروز جامعهی ما به مراتب بیشتر از سهم دشمنان بیرونی است. اینجا بود که ناگهان مدل مدیریتی دولت فخیمهی یازدهم و دوازدهم را کشف کردم؛ مدلی که میتوان آن را «مدیریت دسته بیلی» نامید. برای روشن شدن جزئیات این مدل از داستان زیر کمک میگیرم.
آوردهاند که مرد کشاورزی خواست آتشی روشن کند که خیر سرش چای کوفت کند؛ ولی خود آتش گرفت. خوشبختانه او چند برادر داشت که در زمینهای کناری مشغول کار بودند و به سرعت خود را بالای سر او رساندند و آتش را خاموش کردند و او را به مریضخانه بردند. طبیب پس از معاینه و سیتیاسکن و آندوسکوپی و... در پروندهاش نوشت: ۳۰ درصد سوختگی ۷۰ درصد کوفتگی. سپس رو به برادران غیورش کرد و علت را پرسید. گفتند حقیقتش چیزی دم دستمان نبود، مسائل کشور را با بیل خاموش کردیم!
✍ جیم جواتی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#کتاب_بخوانیم تا نویسنده شویم
💠 معرفی کتاب
🔹حتما کارتون جوجه اردک زشت را دیده اید. در این داستان جوجه اردکی در مزرعهای سر از تخم بیرون میآورد و به واسطهٔ زشتی اش مورد ریشخند و تمسخر هر روزهٔ دیگر حیوانات مزرعه قرار میگیرد، تا اینکه با رسیدن به سن بلوغ به قوی سپید زیبایی تبدیل میشود و شگفتی و شرمساری دیگر حیوانات را برمیانگیزد.
🔹داستان جوجه اردک زشت را شاعر و نویسنده ای دانمارکی، به نام هانس کریستین اندرسن (۱۸۰۵_۱۸۷۵) نوشته است. این را گفتم تا شما را با کتاب قصه زندگی من نوشته این نویسنده آشنا کنم. نویسنده ای که برای رده سنی کودکان و نوجوانان می نوشت. وقتی کتاب قصه زندگی من را بخوانید تصدیق می کنید که جوجه اردک زشت داستان زندگی خود نویسنده است. نویسنده ای مذهبی که آغازین سطور کتابش را با نام خدا آغاز می کند و پایانش را نیز با یاد او به سرانجام می رساند. نویسنده محجوب در صفحات میانی کتابش نیز از مفاهیم دینی و مذهبی بهره می برد.
🔹این کتاب ۱۳۰ صفه دارد و من آن را امروز در مسیر رفت و برگشت قم و تهران و نیز سالن انتظار بیمارستان خواندم. در قسمتی از کتاب می خوانیم:《زندگیِ من بد قصهای نیست؛ کم پربار و میمون نبود. اگر در دوران بچگی که بیکس و یکلاقبا پا به عرصه اجتماع گذاشتم، پریِ دانا و توانایی سر راهم سبز نمیشد و نمیگفت: «کار و هدفت را انتخاب کن، آن وقت من هم با رشد فکریت و متناسب با سیر منطقی عالم، راهبر و نگاهدارت میشوم»، امکان نداشت سرنوشت من سعادتآمیزتر و اثربخشتر و موفقتر از این از کار دربیاید. قصه زندگی من حقیقتی را که بر من روشن کرده، بر عالم و آدم هم آشکار خواهد کرد و آن اینکه خدای بخشندهای هست که همه چیز را به خیر و صلاح ما میسازد. میهنِ من، دانمارک، سرزمین شاعرانهای است مالامال از قصههای عامیانه و ترانههای دیرینه و تاریخ گرانبار آن با تاریخ سوئد و نروژ درآمیخته. جزیرههای دانمارک از جنگلهای باشکوه درختان آلش و کشتزارهای غله و شبدر پوشیده شده و بیشباهت به باغهایی نیست که به سبک زیبا آراسته شده باشند. فونن، یکی از این جزیرههای سرسبز است که زادگاه من، اودنسه، در آن قرار دارد. اسم این خطه از اودین، ربالنوع کافران، گرفته شده که بنابر اعتقادات کهن در اینجا میزیسته. فونن که مرکز جزیره است از کوپنهاگ بیست و دو مایلی فاصله دارد....》
این کتاب را نشر نی منتشر کرده است.
✍️ محمدصدرا مازنی
#کتابخوانی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
حوزه/ جشنواره ادبی ـ رسانهای حضرت ابوطالب(ع) آغاز به کار کرد
به گزارش خبرگزاری حوزه، جشنواره ادبی ـ رسانهای حضرت ابوطالب(ع) با مشارکت دبیرخانه «همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع)؛ حامی پیامبر اعظم(ص)»، «خبرگزاری حوزه» و «گروه نویسندگان حوزوی» آغاز به کار کرد.
بر اساس این گزارش: این جشنواره با هدف تولید محتوا و بهرهمندی از ظرفیت اصحاب رسانه و ادبیات درصدد است، در سه بخش «شعر»، «نثر ادبی» و «نگارش رسانهای» آثار مرتبط با شخصیت حضرت ابوطالب(ع) پدر بزرگوار امیر مؤمنان علی(ع) را جمعآوری کند.
علاقهمندان به شرکت در این جشنواره تا ۳۰ بهمنماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
هنرمندان و نویسندگان میتوانند آثار خود را در قالبهای شعر کلاسیک و نو، دلنوشته و مینیمال و یادداشت و گزارش به دبیرخانه گروه نویسندگان حوزوی به نشانی rahil۱۳۵۷@ در شبکه پیام رسان ایتا ارسال کنند.
همچنین از برترین آثار در دو بخش جایزه ویژه و حق التألیف تقدیر و بهترین آثار این جشنواره نیز در رسانههای دینی و کانال نویسندگان حوزوی منتشر میشود.
قابل ذکر است: علاقهمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر به کانال نویسندگان حوزوی به نشانی https://eitaa.com/howzavian مراجعه فرمایند.
گفتنی است: جشنواره ادبی رسانهای حضرت ابوطالب(ع) با مشارکت دبیرخانه همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع) تحت اشراف مجمع جهانی اهل بیت(ع) با همکاری خبرگزاری حوزه و گروه نویسندگان حوزوی، اسفندماه امسال در قم برگزار میشود.
https://hawzahnews.com/x9YQG
#خبرگزاری_حوزه #همایش_حضرت_ابوطالب #نویسندگان_حوزوی
بازتاب در
خبرگزاری مهر mehrnews.com/xTx3C
خبرگزاری شبستان http://shabestan.ir/detail/News/1014140
تبلیغ نیوز / دفترتبلیغات اسلامی @tablighnews
پایگاه خبری عصر قم http://www.qom-online.ir/
🔴 درسهايي که بايد از علامه مصباح آموخت
🔸عليرغم بيتقواييهاي فراوان عدة زيادي از مخالفان آيتالله مصباح، ايشان دربرابر شديدترين تهمتها و افتراها و ناجوانمردانهترين ناسزاها، هيچگاه پا از جادة حلم و بردباري و تقوا بيرون نگذاشت.
🔸دربرابر همه تهمتهاي ناروايي که به شخص او زده شد، واکنشي جز بردباري و سکوت نشان نداد. حتي تاجايي که ميتوانست، به شاگردان خود نيز اجازة عکسالعمل متقابل نميداد. او هرگز خود را گرفتار اين حاشيهها نکرد؛ او از مصاديق بارز اين آيه بود که «يُجاهِدُونَ في سَبيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِم»
🔸تهمت انقلابي نبودن به مردي که از نخستين حلقههاي ياران امام بوده است و مجاهدتهاي کمنظيري در راه پيروزي انقلاب کرده است، کم تهمتي نبود؛ با نگاهي به 8 جلد کتابي که مشتمل بر بيانيههاي جامعه مدرسين است، معلوم ميشود آيتالله مصباح از ابتداي نهضت تا واپسين روزهاي پيروزي نهضت، جزء کساني است که بيشترين امضاها را بر بيانيههاي انقلابي جامعه مدرسين دارد. حال با وجود اين، عدهاي ناآگاه يا مغرض در بوق و کرنا کنند که ايشان سابقة انقلابي نداشته است، افترايي بسيار سنگين و ناجوانمردانه است.
👈 خواندن بیشتر 👉
✍️ احمدحسین شریفی
#علامه_مصباح_یزدی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📕 کتاب #کشتی_پهلو_گرفته را بخوانیم(3)
✍️ استاد سیدمهدی شجاعی
سوز اشکهای فاطمه هنوز پای عارفان را در بیت الاحزان او سست میکند و کمر ابرار را میشکند و آتش به جان اولیاء الله میاندازد.
معاذالله که رشحهی هیچ قلمی بتواند با اشک سوزناک علی به هنگام شستن پیکر فاطمه برابری کند. کجاست اسماء؟
از او بپرسید، فرشتگانی که در اشکهای آن هنگام علی به تبرک غسل میکردند، بال و پرشان نسوخت؟
درد را اگر بسیار عمیق باشد به زخم تشبیه میکنند و زخم را اگر بیش از حد سوزنده باشد به آتش و حرارت! کدام آتشی میتواند با هُرم قلب علی در بیست وپنج سال سکوت خار در چشم و استخوان در گلوی او برابری کند؟
پس اینگونه دردها مشبه نیستند مشبهُبهاند.
انگار که تاریخ را در سرزمین شیعه با خون رقم میزنند با مظلومیت خون.
#شهادت_حضرت_زهرا
#فاطمیه #حضرت_فاطمه
#کانون_فرهنگی_یاس_نبی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN