eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
530 ویدیو
186 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 تغییر واژه به خاطر جلوگیری از سوء استفاده یهودیان «راعِنا» چیست؟ چرا قرآن مسلمانان صدر اسلام را از «راعِنا» نهی می‌کرد؟ راعِنا تعبیری است دو پهلو که خداوند، برای جلوگیری از سوء استفاده یهود، بکارگیری این تعبیر در خطاب به پیامبر(ص) را نهی کرد: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَقُولُوا رَاعِنَا وَقُولُوا انْظُرْنَا؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، نگویید: «راعنا»، و بگویید: «انظرنا» (بقره:۱۰۴) هنگامی که پیامبر(ص) مشغول سخن گفتن بود و آیات و احکام الهی را بیان می‌کرد، مسلمانان از او می‌خواستند کمی آهسته سخن بگوید تا بتوانند مطالب را خوب درک کنند. مسلمانان برای این درخواست تعبیر «راعنا» به معنی مهلت دادن را به کار می‌بردند. یهود کلمه «راعنا» را از ماده «الرعونه» (به معنی کودنی و حماقت) استفاده می‌کردند و این تعبیر نزد آنان معنای بدی داشت. یهود با استفاده از جمله‌ای که مسلمانان می‌گفتند، پیامبر یا مسلمانان را مسخره می‌کردند. آنان این جمله را تکرار می‌کردند و می‌خندیدند. در نهایت این آیه نازل شد و برای جلوگیری از سوء استفاده یهود، به مؤمنان دستور داد به جای جمله «راعنا» ،تعبیر «انْظُرْنا» استفاده کنند تا دستاویزی برای دشمنان لجوج قرار نگیرد. مفسران معتقدند قرآن با صراحت برای جلوگیری از سوء استفاده مخالفان به مؤمنان توصیه می‌کند حتی از گفتن کلمه مشترک که ممکن است دشمن از آن معنی دیگری قصد کند و به تضعیف روحیه مؤمنان بپردازد پرهیز کنند. واژه «راعنا» در آیه ۴۶ سوره نساء نیز از زبان یهود آمده که برای طعنه زدن می‌گفتند: «شنیدیم و نپذیرفتیم» و «بشنو و باور مکن» و «راعنا» و خداوند به آنان گفت اگر می‌گفتند: «شنیدیم و فرمان بردیم» و «بشنو و ما را بنگر» برای آنان بهتر بود. @HOWZAVIAN
💠 عصر دعای همگانی ✍️ رضا زرخانی «دعای همگانی برای ظهور یعنی رفراندوم و مطالبه همگانی برای ظهور»؛ با این تیتر، ما را به یاد جمله تاریخی امام علی(ع) می‌اندازد، زمانی که مردم از جور، ستم و تبعیض خلیفه سوم و با قتل وی! جلوی در خانه ایشان (امام علی) اجتماع کردند، و مطالبه عدل علی کردند. امام این جمله را فرمودند: اگر حضور و اجتماع حاضران نبود، و حجت بر من تمام نمیشد، افسار خلافت را بر گردن آن رها میکردم. هرچند شاید مطالبه‌گری مردمان آن زمان از امام اول شیعیان از سر استیصال و از سر نیاز و صرفا جهت رفع گرفتاری‌های مادی ایشان بوده باشد؛ نه از سر اشتیاق و عطش برای آبادانی دنیا و آخرت! چرا که ایشان خطبه غدیر را با چشم سر دیدند و به گوش خود شنیدند؛ اما ولی زمان خود خود را 25 سال خانه‌نشین کردند و به خاطر همین است که امام راحل فرمودند: "مردم ما از مردم زمان پیامبر برتر و والاتر هستند." که امام ‌ندیده خود را با چشم دل میبینند و مطالبه می‌کنند. به نظر می‌رسد، امروز که مردم دنیا گرفتار مسائل روحی، و هم گرفتار مسائل مادی، تنها راه نجات ایشان شاید مطالبه‌گری در قالب دعا باشد، و اخیرا اجرای سرود زیبای "سلام فرمانده" با درون مایه دعای ظهور، در میان دهه نودی‌ها نوعی اجرای رفراندوم و مطالبه‌گری همگانی برای ظهور منجی عالم بود. از این رو تا زمانی که جامعه ما از کبر، غرور و التذاذ مادی کنارگیری نکند و مطالبه جدی برای ظهورش نداشته باشند؛ تا قیام قیامت افسار حکومت ولی الله بر گردنش رها خواهد بود، و ما سرگردان و یتیم وار رها خواهیم بود. شاید به خاطر همین، از میان دعاها تأکید برای دعای ظهور امام زمان(عج) بیش از سایر دعاها در کتب روایی مورد تأکید است؛ چرا که تنها راه رفراندوم ظهور ولی الله در قالب دعا متجلی است. امروزه شاید تنها تحقق و نمود عینی دعای معروف ربنا آتنا فی دنیا حسنه و فی الاخره الحسنه در زندگی بشر، فقط با سکانداری بقیه الله قابل تصور است و لاغیر! @HOWZAVIAN
🔸رقابت نخبگانی مسئله محور دین و حکمرانی (سال دوم) 💠عرصه های رقابت 1️⃣ - قوه قضائیه حل مسائل منتخب قوه قضائیه با محوریت سند تحول قضائی 2️⃣- شورای نگهبان صلاحیت و فرآیندهای شورای نگهبان در بررسی مصوبات مجلس شورای اسلامی 💠امتیازات 🔸 ۶۰ میلیون تومان حمایت نقدی و پژوهشی 🔸تا ۳۰ امتیاز نخبگانی بنیاد ملی نخبگان 🔸امکان همکاری پژوهشی با پژوهشکده شورای نگهبان و معاونت راهبردی قوه قضائیه 🔸استفاده از اساتید برتر پژوهشکده شورای نگهبان 🔸حمایت از ایجاد تیم های حل مسائل حکمرانی در انتهای رویداد 💠زمان برگزاری: تیر و مرداد 1401 💠مهلت ثبت نام: ۵ الی ۲۵ خرداد لینک ثبت نام: 🌐https://dinhokmrani.org/event2 میز قوه قضاییه👆👆 🌐https://dinhokmrani.org/event3 رقابت علمی شبیه سازی شورای نگهبان👆👆 @HOWZAVIAN @din_hokmrani
🔴 جشن اصلاح‌طلبانه‌ی دو پاره کردن ملت! ✍️ کبری آسوپار 🔹 محمدرضا تاجیک، تئوریسین اصلاح‌طلب در سخنانی انتقادی نسبت به اصلاح‌طلبان گفته بود که «رژیم حقیقت یک جامعه اگر رژیم ارزشی و دینی است، نو اصلاح‌طلبی نمی‌تواند به‌صورت تافته‌ای جدا بافته وارد فضای سکولار شود و بخواهد از آن زاویه با جامعه سخن بگوید، و باید بداند ریزبدنه‌هایی که به صورت هیئت‌ها و مساجد عمل می‌کنند -و دیری است که اصلاح‌طلب‌ها آن را به حاشیه کشیده‌اند- می‌توانند مجرای ارتباط با توده‌های مردم باشند. من باید مشقی بنویسم که با شرایط زمانه و جامعه من بخورد و بتواند یک جریان را مورد پذیرش مردم قرار بدهد، نه اینکه مردم نتوانند با آن رابطه برقرار کنند.» 🔸 از سخنان او هنوز یک هفته هم نمی‌گذرد که خواص اصلاح‌طلب تمام قد به تقابل با برنامه‌ای برخاسته‌اند که برای بیعت کودکان این جامعه با امام زمان (عج) تدارک دیده شد و محور آن هم سرودی حماسی در مورد حضرت بود؛ سلام فرمانده! ✅ بهانه کرده‌اند که مصادف با عزای مردم آبادان، در ورزشگاه «جشن» گرفته‌اند. چه کسانی را می‌گوییم؟ حامیان همان جریانی که در دوران دولت‌شان، متروپل مجوز گرفته و استاندار محبوب‌شان ربان افتتاحیه متروپل را قیچی زده و ۶ ماه مانده به پایان دولت روحانی، با حکم او رییس سازمان ملی استاندارد شده است. 🔹 می‌گویند در شب شهادت امام صادق علیه‌السلام جشن گرفته‌اند؛ چه کسانی؟ همان‌هایی که سال ۸۸ لیدرها و حامیان جریانی بودند که حرمت شکنان عاشورا را، حمله کنندگان به نمازگزاران ظهر عاشورا و آتش زنندگان پرچم اباعبدالله را «مردم خداجوی تهران» نامیدند. می‌گویند گردهمایی سرودخوانی حماسی برای امام زمان، «جشن» است. چه کسانی؟ همانانی که عمری مردم مذهبی و مداحان اهلبیت را متهم کردند که مجالس شهادت و تولدتان همه عزاست و بلد نیستید جشن بگیرید و مولودی خوانی‌تان در نیمه شعبان و ولادت امام زمان هم شبیه عزاداری‌ست. 🔸 می‌دانید آقای عبدی، آقای صادقی، آقای رمضان‌زاده، برادران اصلاح‌طلب! تعارف که نداریم؛ این ژست‌ها به شما نمی‌آید! طوری برای گردهمایی «سلام فرمانده» جشن، جشن راه انداخته‌اید، گویی خانه را یک هفته‌ست سیاه‌پوش کرده‌اید و خواب و خوراک را از غم متروپل کنار گذاشته و همه برنامه‌هایتان را لغو و فقط عزاداری می‌کنید! می‌دانید، صدای دعای بخشی از مردم مومن و هیاتی این سرزمین در ورزشگاه آزادی برای مصیبت‌دیدگان آبادانی زیاده بلند بود، حواس‌مان از مجلس عزای شما برای متروپل پرت شد. نشانی روضه و مجلس عزایتان را بفرمایید، برای عرض تسلیت خدمت برسیم! ✅ از قضا جشن اصلی را شما گرفته‌اید که آوار متروپل گرچه برای مردم آبادان، مرگ و مصیبت آورد، برای شما بهانه آفرید تا با قوت بیشتری تلاش دو ماهه برای تخریب سرودی امام زمانی را پیش ببرید. وگرنه سلام فرمانده نه جشن بود و نه بی اعتنا به مصیبت بخشی از مردم. از قضا این مردم به خوبی آموخته‌اند در عزا و مصیبت، به سایه توسل اهلبیت علیهم‌السلام پناه بجویند و درد را تسلی ببخشند و صبوری هدیه بگیرند. 🔹 اما شما هم با خودتان و ملت تعارف نداشته باشید؛ توانایی شکل‌دهی اجتماعی مذهبی را ندارید. راقم این سطور پیش از این مراسمات مذهبی جریان شما را هم از نزدیک دیده است. بانی مجلس حجت‌الاسلام محسن رهامی بود و سخنران آن شب، حجت‌السلام سید هادی خامنه‌ای. تعداد خانم‌ها شاید ۱۰ نفر بود و تعداد آقایان هم در نهایت ۱۵۰ نفر. آنقدر گفتمان خود را مبتنی بر تقابل با نظام ارزشی جامعه اسلامی نهاده‌اید که توان شکل‌دهی یک اجتماع مذهبی را حتی در دهه اول محرم هم ندارید و حتی همان مردمی هم که انتخاب سیاسی‌شان شما هستید، روضه‌ و اشک‌شان را پای منبر مداحانی دارند که شما آنها را بخاطر مواضع سیاسی‌شان تخطئه می‌کنید. 💢 شما نمی‌توانید مرجع مذهبی مردم باشید. برای پوشاندن چنین ضعفی، فریاد می‌کشید، آنقدر بلند که صدای هیاهوی‌تان مانع شنیدن حرف حق شود. اما آنچه را که دارید دوپاره می‌کنید و پاره‌ای را در ورزشگاه آزادی و پاره‌ای را به آبادان می‌اندازید، جامعه ایران است. اویی که در آبادان مصیبت دیده، مردم است، اویی هم که در ورزشگاه آزادی به امام زمان سلام می‌دهد، مردم است. و شک نکنید اگر گردهمایی سلام فرمانده در آبادان برگزار شود، همان عزاداران خواهند آمد و اگر فراخوان اعزام مردم عادی به آبادان برای کمک صادر شود، پدران همان کودکانی که در آزادی سلام فرمانده خواندند، صف اول داوطلبین خواهند بود. چنانچه حصر آبادان را در دوران جنگ تحمیلی همین ولایتمداران و هیاتی‌ها شکستند. این ملت را که همیشه در کنار هم بوده‌اند، دو پاره نپسندید. @HOWZAVIAN @kh_enghelab
نویسندگان حوزوی
🔴 جشن اصلاح‌طلبانه‌ی دو پاره کردن ملت! ✍️ کبری آسوپار 🔹 محمدرضا تاجیک، تئوریسین اصلاح‌طلب در سخنان
یادداشت‌های خانم کبری آسوپار را ارزش خواندن دارند ضمن این که خواننده مطبوعاتی هم نباید عینک نقد را بر زمین بگذارد.
🔴 سیاسی کاری افراطی جشنواره کن ✍️ بابک شکورزاده جشنواره کن در طول دور‌ه‌های مختلف به وضوح نشان داده که سیاسی کاری را بر ارزش هنری اثر ترجیح ‌می‌دهد و اساسا جشنواره‌ای سیاسی است. حداقل در مورد آثار ایرانی به روشنی این مطلب را به اثبات رسانده است. هر فیلمی که فلاکت و بدبختی جامعه ایران را به تصویر بکشد و سیاه نمایی بیشتری داشته باشد خواهان بیشتری در این جشنواره دارد و بهتر مورد تمجید قرار می‌گیرد. البته این رویه منحصر به جشنواره کن نیست و برخی از جشنواره‌های غربی دیگر را نیز شامل می‌شود؛ ولی به هر حال از جهت اسم و رسمی که این جشنواره دارد این روند در این جشنواره بیشتر به چشم می‌آید. با وضعیتی که این جشنواره دارد که حتی صدای " ژان لوک گدار " فیلمساز سرشناس و صاحب سبک فرانسوی را درآورده و او هم اذعان به سیاسی کاری این جشنواره دارد، انسان به این نتیجه می‌رسد که فیلمساز غیور و شرافتمند کسی است که اگر اثرش در این جشنواره گُل کرد باید به حال خود تأسف بخورد و بداند که مسیر غلطی را پیموده تا مورد تحسین این جشنواره قرار گرفته است. اوج وقاحت و سیاسی کاری این جشنواره در دوره اخیر، جایزه‌ بهترین بازیگر زن است که به زهرا امیرابراهیمی بازیگر مهاجرت کرده و فاسد فیلم موهن عنکبوت مقدس داده شد. فیلمی که علاوه بر دروغ‌پردازی و تحریف وقایعی در طول سال‌های 80- 79، بی‌شرمانه به ساحت مقدس امام هشتم شیعیان توهین کرده است. این هتاکی به نمایی از فیلم باز می‌گردد که نام آن یعنی عنکبوت مقدس بر روی تصویر مشهد با مرکزیت حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام نمایش داده شده است و حالا همین نمای اهانت آمیز در تیزر رسمی این فیلم منتشر شده و به پوستر این فیلم در فضای مجازی نیز تبدیل شده است. برخی از چهر‌ه‌های فرهنگی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند و به نوعی از ساحت این امام رئوف و عظیم‌الشأن دفاع کرده‌اند. حامد عسگری شاعر و از چهره‌های فرهنگی با انتشار یک استوری در اینستاگرام خود خطاب به زهرا امیرابراهیمی یکی از بازیگران اصلی این فیلم که به همین دلیل جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را گرفته است، نوشته: «امام رضا علیه‌السلام مهربان‌تر از این حرفا است که برشما غضب بگیرد، من هم فحش و توهینی نمی‌کنم. مهربان‌ترین آقای جهان را خیلی ارزان فروختید، زهرا خانم» حجت الاسلام امیرحسین جعفری از فعالان فرهنگی در پستی اینستاگرامی نوشته است: «حالا باید به این زن گفت که اگر یک نَمی از دریای غیرت و مرام امام رئوف ما در کسی وجود داشته باشد، امکان ندارد رضا باشد به اتفاقی که برای شما افتاد. ضربه زنندگان به آبروی شما، طبق نظر اسلام مستحق بزرگترین مجازات‌ها هستند و در روز قیامت قطعا باید حق شما را ادا کنند با شدیدترین حالت... با ایفای نقش در فیلمی که به امام هشتمِ عزیز توهین می‌کند، دقیقا از چه انتقام گرفته‌اید؟» با این اوصاف آن چه که مایه تأسف است این است که برخی‌ها در داخل کشور به زهرا امیر ابراهیمی بابت این جایزه تبریک گفته‌اند و مصیبت در جایی است که این‌ها اطلاع داشته باشند که این شخص برای چه فیلم موهنی جایزه دریافت کرده است! امیدواریم که خداوند متعال همه ما را از خواب غفلت بیدار نماید و محبت اهل بیت عصمت و طهارت ارادت به ایشان را بیش از پیش در دل‌های ما افزون فرماید و ما را در زمره مدافعین ساحت این بزرگان قرار دهد. "السلام علیک ایها الامام الرئوف یا علی بن موسی الرضا " @HOWZAVIAN
gooyeh_1950 (2).pdf
8.89M
❇️ روزنامه / شماره 1950 ✅ دو شنبه 9 / خرداد 1401 شمسی / سال / 8 صفحه ⬅️هر با مداد ما را در های دنبال و پی دی اف راروی تارنماهای و گویه ملاحظه نمایید. https://www.jaaar.com/kiosk/archives/Gooyeh https://www.gooyeh-qom.com/
نویسندگان حوزوی
❇️ روزنامه #گویه / شماره 1950 ✅ دو شنبه 9 / خرداد 1401 شمسی / سال #هجدهم / 8 صفحه ⬅️هر با مداد
👌 گاهی اوقات دوستان مطبوعاتی و رسانه‌ای بسته های خبری شان را برای مدیر نویسندگان حوزوی ارسال می کنند، بی تردید همه محتوای یک رسانه را نمی توان به نقد و بررسی نشست؛ اما این نگاه را می توانید شما داشته باشید. هدف اصلی من در ارسال این بسته های رسانه ای آشنایی نویسندگان فاضل حوزوی با فرم و روش ستون بندی است. امیدوارم روزی برسد که تعداد ستون نویس های حوزوی در حوزه از تعداد انگشتان به بی شمار برسند. مخلص شما😊
. 📜 واکنش به اهانت فیلم "عنکبوت مقدس" به ساحت مقدس امام رضا(علیه السلام) ✍️ الناز رحمت نژاد جشنواره "فیلم کن" باید نسبت به احساسات جریحه دار شده میلیون ها عاشق امام رضا در جهان پاسخگو باشد ⏹ هیچ ایرانی مسلمانی نمی تواند به فیلم "عنکبوت مقدس" که هدفش تخریب جامعه ایران اسلامی و مشهد است نه حل یک بحران اجتماعی افتخار کند. 🔗متن کامل یادداشت @HOWZAVIAN
🕷عنکبوت‌های نامقدّس ✍️محمدجواد محمودی 👹شیطان که اصلی‌ترین مصداق امروزی آن، لیبرالیسم غربی است؛ سال‌هاست با شعار سکولاریسم و دموکراسی و آزادی، بشر را به بردگی گرفته است. 👈🏻او با اسلام_منفعل سازش دارد و از اسلام فعال و کنشگر، واهمه... رفاقت دیرینه‌اش با و دشمنی آشکارش با ، گواه صادقی بر این مدّعاست! 😡راز عصبانیت دشمن از هم همین است، 🌱چون این سرود انتظار پویا را نغمه می‌کند، و زمانی که میلیون‌ها آزاده با این سرود همنوا می‌شوند، پایه‌های این قدرت پوشالی را به لرزه در می‌آید... ⚠️این در صورتی است که اگر هزاران سرود بسازی، امّا سخنی از انتظار و انقلاب نزنی، 👏🏻نه تنها ناراحت نمی‌شود، چه بسا برایت بایستد و کف هم بزند!!! 🏆با این بیان، تجلیل و تقدیر شیاطین، از امثال امری طبیعی است، چون باید ایجاد و تقویت شود، و الّا اگر دنیا حرف شیعه انقلابی را بشنود، از خواب غفلت و بردگی بیدار خواهد شد! ‼️آن‌ها خوب می‌دانند که بارگاه حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(علیه‌السلام)، پایگاه آزادگان جهان و پایتخت است... و به همین دلیل، از این نام ترس و وحشت دارند! 🕸عنکبوت، خانه‌اش سست‌ترین است، «إِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ»، و چه لانه‌ای سست‌تر از تمدّن نحس غربی؟! ❌زوال و نابودی‌تان نزدیک است، ... @HOWZAVIAN
💐میلاد حضرت معصومه(س) و دو نوشتار 🌼 مقام عصمت حضرت فاطمه معصومه(س) یکی از کرامات روشن حضرت که برای همه محسوس می باشد، این است که پس از دفن این بانو در قم در پرتو توجهات و فیوضات حضرت فاطمه معصومه ـ علیها السلام ـ علوم اسلامی در این شهر رشد و گسترش بی نظیر در طول تاریخ یافته و عالمان بزرگی در دامن معنویت این بقعه مطهر و آسمانی تربیت شده هر یک از عالمان تربیت شده در فضای معنوی شهر قم در هر نقطه از ایران و جهان استقرار یافته اند. 🔗 متن کامل در خبرگزاری حوزه 🌼 چرا حضرت معصومه(س) قم را برای سکونت انتخاب کردند؟ مطالعه سیره ائمه گواهی می‌دهد که طهارت و پاکی مادر شرط اساسی برای گزینش مادران امامان بوده است و سعادتی که نصیب فاطمه معصومه ـ سلام الله علیها ـ شده این بود که مادرش، مادر امام رضا ـ علیه السّلام ـ نیز بود. لذا از هر آلودگی در هر اندازه‌اش به دور ماند. 🔗 متن کامل در خبرگزاری حوزه @HOWZAVIAN
💢 در ، هرزۀ بزک‌شده به دست شیاطین و دشمنان جمهوری اسلامی و عرض ارادت به ساحت حضرت علی‌بن‌موسی الرضا علیه آلاف التحیة والثناء 👾هرزۀ فرومایه ✍️ محمدتقی عارفیان ای زنک گفته‌ای که زَر شده‌ای فکر کردی که مفتخر شده‌ای مفت‌‌مفتی ولی تو خر شده‌ای باز هتّاک و پرده‌در شده‌ای هرزه بودی و هرزه‌تر شده‌ای ننگ این مرز پرگُهر شده‌ای لعنت بی‌حدوعدد بر تو خواری و عار تا ابد بر تو تو به‌ظاهر شدی ستارۀ کَن با فروش تن و تبار و وطن پای تا سر، تو را گرفته لجن به بهای چه می‌فروشی تن؟ داده‌ای روح خود به اهریمن بر تو نفرین مرد و لعنت زن تو به شیطان فروختی خود را شدی عفریته، سوختی خود را جز بدی هیچ نیست زینت تو راه ابلیس شد طریقت تو فسق و بی‌عفتی شریعت تو مرگ بر این‌همه رذیلت تو گشت "بَل هُم اَضَلّ" حقیقت تو شده از کَن، لجن غنیمت تو شدی از مستی هوس، کر و کور بر سرت خاک عالم ای مزدور! ای فرومایۀ پلید دَبَنگ بندۀ شهوتی و بند فرنگ هنرت نیست جز جفا و جفنگ پر شد آیینۀ دلت از زنگ خوردی از جام جهل غرب، شرنگ کرده‌ای باز پاره پالاهنگ جفتک انداختی چو ماده‌خران تا شوی رام جشن بی‌هنران هنر هفتم تو شد گندم کردی اصل و نژاد خود را گم پشت کردی به قبلۀ هفتم تا شوی برگزیده در کَن و رُم شده‌ای چارپای بی دم و سُم در جهنم شود تنت هیزم فکر کردی شدی هنرپیشه زدی اما به ریشه‌ات تیشه گر که عریان شدن هنر باشد هر سگ و خوک از تو سر باشد هنرت هتک دین اگر باشد سود هم جملگی ضرر باشد گرچه گوشِ دل تو کر باشد حرفم این بیتِ مختصر باشد توبه کن توبه، از عذاب بترس! ای تبهکار، از عقاب بترس! شب‌پره نور را چه می‌فهمد؟ بت‌پرست از خدا چه می‌فهمد؟ نانجیب از حیا چه می‌فهمد؟ زن هرزه وفا چه می‌فهمد؟ نجسی از طلا چه می‌فهمد؟ گبر و مرتد، رضا چه می‌فهمد؟ با رضا آشنا اگر بودی کی چنین هیزم سَقَر بودی عشق ما جان ما امام رضاست نور چشمان ما امام رضاست سروسامان ما امام رضاست میر و سلطان ما امام رضاست قلب ایران ما امام رضاست شرط ایمان ما امام رضاست با تبار علی درافتادی دشمنی کردی و برافتادی @HOWZAVIAN