eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
479 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 گذرگاه مهران ✍️ فاطمه میری انگار اربعین زودتر از هر زمانی به تو نزدیک می‌شود و باید خودت را مهیا کنی برای رسیدن به اقیانوسی از ارادت ارباب بی‌کفن. خوب عزاداری می‌کنی در محرم، دل را پاک نگه می‌داری، تا شاید تو هم اجازه پیدا کنی برای عرض ارادتِ ارباب و عرض اندام برای هرکه تو را خوار و خفیف می‌خواهد. دلت حال و هوای خانه‌پدری دارد. تپش قلب جز ارادت به آن دریای پر عظمت چیزی نمی‌گوید. ...و تو در اوج امنیت وارد کشور دیگری می‌شوی. کشوری که هشت سال با آن جنگیده‌ای. من؟ من کجا و جنگ کجا؟ اصلا شناسنامه من به آن سال‌ها قد نمی‌دهد. باید بگردم در خورجین خاطرات بچگی تا شاید چیزی پیدا کنم. اما جنگ برای بعضی‌ها وظیفه شد. تکلیف شد. جنگ آن‌قدر مهم شد برایشان که در دوئل زندگی، شهادت را برگزیدند. در اوج شعف بار و بندیل را سوار ماشین می‌کنم و به سمت مهران می‌روم. هیچ چیزی نمی‌توانست حال مرا خراب کند و تذکری باشد برای من که سر مست از زیارت اربعین بودم. مگر ورودی مهران. ۵ کیلومترمانده به شهر تا چشم کار می کند ماشین است. حواسم پرت راه است ولی مقصد همین رفتن است. به هرچیزی فکر می‌کنم غیر از آنانی که راه را هموار کردند. کسانی که لحظه‌ای نگاه به گنبد نورانی ابا عبدالله برایشان حسرت شد. ورودی مهران خودش برایم کربلایی جدید بود. جایی که هشت شهید تازه تفحص شده کنار هم آرمیده بودند. با همان بدن‌های رنجورشان آمده‌‌بودند به استقبال زائران اربعین. بدن‌هایی که بیش از ۳۰سال گرمای جنوب به آن‌ها تابیده بود. حال مادرانشان خیلی عجیب است. نه! به خدا خیلی دست نیافتنی‌ست. مادران دلشان برای هم می‌سوزد چون درد مادر شدن را چشیده‌اند. سختی بزرگ‌کردن بچه‌ را لمس کردند. با هربار تب کردن بچه مرده‌اند و زنده‌شدند. مادران برای آفتاب سوختگی صورت فرزندانشان غصه می‌خورند. گاهی کِرِم می‌زنند. گاهی کلاه بر سر فرزند می‌گذارند تا نکند پوستش تیره شود. نکند گرما زده شود. من هم می‌خواستم برای بچه‌ام مادری کنم در اربعین.کلی وسیله با خودم آوردم. اما معراج الشهدای مهران حالم را خراب کرد. فقط یک لحظه خودم را جای مادر یکی از این شهدا گذاشتم. نه کار من نیست. خدا به داد دلشان برسد. داد دلی که نجیبانه است، آنقدر که صدایش به گوش کسی نمی‌رسد. اربعین برای من همان‌جا شروع شد. جایی که باید برای حسین علیه‌السلام از خودت بگذری، از فرزندت بگذری. اما خدا اهل حساب و کتاب است. با کریم معامله کردن جز منفعت چیزی ندارد. شهدا و مادرانشان با خدا معامله کردند و حالا در ثواب تک‌تک قدم‌های زائران شریکند. چه خوش معامله‌ای! و چه خوش محبوبی! از اربعین نگفتم از مهمان‌نوازی‌ها نگفتم چون در ورودی مسیر بهشت، در بهشت معراج‌الشهدای مهران گرفتار شدم. دلم گرفتار زیست عالمانه شهدا شد. شاید اگر اهل دل بودم صدای قهقهه‌ی مستانه‌شان را می‌شنیدم. کاش ما را هم روزی خور خوان با برکت ارباب کنند. مرگی چنین میانه میدانم آرزوست. @HOWZAVIAN
📌 مهران مدیری؛ سازنده «مرد بی غیرت » و «زن تجمل گرا » ✍️ پوریا نقدی در طول سال ها که از ابتدا تا آخرین کاری مهران مدیری که از رسانه های مختلف پخش شد ،چه در قالب صدا و سیما و چه اخیرا در شبکه نمایش خانگی در بیشتر کارهای مهران مدیری چیزی که بیشترین جلب توجه را دارد مرد ضعیف و ذلیل در خانواده و زن تجمل گرا و رییس در خانه است که مدام در سر مرد خانه می کوبد و مرد خانه هم هیچ مدیریتی بر خانه و فرزندان ندارد و مدام از طرف زن خانه مورد تحقیر و سرزنش قرار میگیرد! درهمه سریال های مدیری هیچ نظم و برنامه ای در خانواده وجود ندارد و صرفا مرد مشغول توسری خوردن و زن خانه هم مشغول آرایش و تجمل طلبی و غر زدن و تحقیر مرد و بچه ها در این بین بسیار بی ادب و مشغول منفعت طلبی و سو استفاده از روابط پدر و مادر و گاهی در سکانس سریال هیولا ساخته مدیری پسر خانواده برای پنهان کردن رابطه پدر با خانمی دیگر از مادرش از پدر باج خواهی و حق السکوت می خواهد! ترویج متلک‌ ها و تیکه و کنایه های زشت و منزجر کننده در جامعه که دوستان به یاد دارند همواره بعد از کارهای مدیری تا چند ماه بر سر زبان بچه های این مملکت می افتاد و آموزش غلط به زنان ایرانی از دیگر ویژگی های سریال های ضعیف مدیری در سال های گذشته بوده است در برنامه شو دورهمی هم مدیری در نهایت به این نتیجه رسیده که می توان بدون دردسر سریال سازی به شکل راحت تر و مفت تر !صرفا با دعوت از یک مهمان سلبریتی و جمله «عاشق شدی» پول درآورد و در نهایت این برنامه ضعیف برای آقای پر ادعا ۳۰ میلیارد تومان هم درآمد داشت !برنامه ای که هیچ عایدی برای فرهنگ مملکت ندارد و صرفا با بهانه سرگرمی محوری خوراک ضعیف و سخیف را به مخاطب ارائه می دهد و صرف تمرکز بر سلبریتی هایی مثل مدیری این برنامه ها را به جای کیفیت در برنامه سازی به تبلیغ از سر تا پای مجری بی تدبیر تبدیل می کند و اوج هنر برنامه صحبت های کلیشه ای و سیاه نمایی مدیری در برنامه است ! دمل چرکین سلبریتی پروری و بزرگ کردن فیک و مصنوعی سلبریتی ها در دوره ای از صدا و سیما این روزها بیرون زده است که این جمعیت زیاد جنبه توجه زیاد و بیش از حد را ندارند و از جایی کلا در توهم خودشان غرق می شوند و به خود و کشور آسیب می‌زنند که کار به جایی می رسد که امثال مهران مدیری با سابقه سریال هیولا و برنامه دورهمی و علی کریمی با سابقه دریبل زنی! انتظار تغییر رژیم و تشکیل و ادعای لیدری و تحلیلگری سیاسی اجتماعی اقتصادی دفاعی امنیتی دارند! مهران مدیری نماد سلبریتی است که خودمان بزرگش کردیم و با بها دادن به سریال های ضعیف و برنامه بی کیفیت و با سپردن بی‌برنامه آنتن برایش توهم ایجاد و در نهایت طغیان می کنند و به همه چیز دان متوهم تبدیل می شوند که شاید به مرور تجویز پزشکی و طبابت هم بدهند! از مهران مدیری که گذشت و از پول ملت بزن و دررو کرد و طلبکار هم هست ولی مراقب باشیم از این به بعد مدیری ها و کریمی ها را بیخودی و بیشتر از خودشان مطرح و بزرگ نکنیم که از ماست که بر ماست ... وقتی با محدودیت و انحصار و باز نبودن فضای رقابت برای همه و تنبلی به یکباره کل طنز تلوریون را به مدیری، کل برنامه فوتبال کشور را به فردوسی پور ،کل برنامه های اجتماعی و شوهای شبانه را به چند سلبریتی می دهیم به مرور خودمان این افراد را دچار توهم و اشتباه محاسباتی می کنیم تا جایی که فردوسی پور ظریف را به برنامه نود دعوت و به نود در مورد برجام‌ هم تحلیل میگذارد ! به هر حال طغیان مدیری ها و کریمی ها و اظهار نظرهای طلبکارانه ی حامد بهدادها و امثالهم ما را به این نتیجه می رساند که باید رویه را اصلاح کرد و بیشتر مراقب حفاظت از فضای رسانه و مجازی کشور باشیم و در یک کلام «افراد را بیش از حد خودشان پررو و مطرح نکنیم». @HOWZAVIAN
🔰سب نامه و ژاژخایی روشنفکر آمریکایی! ✍️ مهدی عامری 🔹دکتر عبدالکریم سروش از دل امریکا برای مراجع و مشایخ در ایران نامه ای نوشته و خود را در جایگاه مصلح دیده و از پنداشته است که دم مسیحایی دارد و با نفحه رحمانی اش قلم فرسایی کرده و مراجع را امر به معروف و نهی از منکر نموده است! 🔹 همین حس خودبرتربینی و تبختر موجب شده او با تفرعن بر برج عاج بنشیند، خود را همچو رسولی خجسته سروش بداند که باید یک مشت جاهل خائف را نصیحت کند و البته کاش اگر چنین اندیشه ای در سر داشت، بر سبیل ادب طی طریق می کرد و عبارات و تعبیرات شعرگونه خود را با ناسزا و بدکلامی نمی آلود، تا لااقل آن‌چه نوشته در حد شب نامه های دانشجویی وزنی پیدا می کرد و تبدیل به سب نامه نمی شد! ژاژخایی هنر دندانش هزل دستور لب خندانش 🔹خط به خط این یادداشت کوتاه آقای سروش پر از پلشتی و بدگویی و بدخویی و حقد و بی انصافی است و آنگاه که مغز متفکر یک جریان، این گونه بی محابا به بزرگان دین و مردمی ترین نهاد شیعه توپخانه می گشاید از سلبریتی و سیاستمدارش می شود انتظار ادب و منطق داشت؟ وقتی سلطان تکثرگرایی و پلورالیسم تنها خود را صراط مستقیم می داند و بر بقیه چون با او هم نظر نیستند ضرب و شتم را روا می دارد، اگر در کف خیابان هم بیاید با آتش و درفش می آید! 🔹البته نه اینکه سروش آداب و خوش سخنی و احترام را بلد نباشد، چه آنکه چند سال پیش وقتی می خواست علیه تحریمهای ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران سخن بگوید، ابتدا با نرمی و گرمی نظام آمریکا و قوه قضاییه آنجا را ستود و آنگاه درلابلای تملقهایش به شیطان بزرگ و پرزیدنت آن، اشاره ای هم به تحریمهای آمریکا علیه ملت ایران کرد. آری! روشنفکران دور از ملت و فرنگ نشسته فرهنگشان برای دشمن ملت ایران است و شاخ و شانه کشیدن شان برای ایران! 🔹 کاش آقای سروش از اخراج و بیکاری نمی ترسید و یک نامه به کسانی می نوشت که با تحریم و جنگ رسانه ای خرخره ملت را می فشرند و روز به روز به تنگناهای مردم مظلوم می افزایند. اگر البته ایشان دغدغه اش عدالت و مبارزه با جائر و رفاه ملت ایران بود خود به خود می بایست این کار را می کرد اما چه باید کرد آقای سروش آن زمان که ایران بود جایزه اش را از نهادهای امریکایی می گرفت امروز که در آغوش امریکاست بیش از این نمی توان از او توقع داشت! 🔹 او اگر منصف بود، نمی نوشت «چرا روحانیان محرم مردم نمی شوند و محروم نوازی نمی کنند»؟ همین یک پرسش نمایی از تمام این نامه است که نشان دهد که نویسنده یا شاعر این متن چقدر از ماجرا دور است و یا خود را به تجاهل می زند! هنوز بین مردم ایران خاطره خدمات خالصانه روحانیون و طلاب به مردم در شرایط سخت کرونا زنده و جاری است. خاطرات حضور روحانیون در بحرانهایی مانند سیل و زلزله و غیر از آن در شرایط دیگر که همواره بین محرومین و مستضعفین بوده اند و چشمهای کم سو شده لیبرالزده آنها را نمی بیند! هر که بی‌باکی کند در راه دوست ره‌زن مردان شد و نامرد اوست 🔹اینکه از ینگه دنیا در کنار دشمن ملت ایران به محترمترین قشر نزد مردم ایران، یعنی مراجع اهانت کنیم آیا محروم نوازی است؟ جناب سروش بهتر می داند آنکه مردم سال‌های سال است نه تنها مردم کوچه و خیابان بلکه دانشجویان و نخبگان از آنها عبور کرده اند، روشنفکرانی هستند که هیچگاه با مردم همراه نبوده اند و حرمت‌ فکر و اندیشه را با قدرت و ثروت و آرامش دنیوی، خرید و فروش کرده اند. 🔹به غدیر و سلام فرمانده و اربعین و محرم و صفر ارجاع نمی دهم، خوب است جناب سروش، خروش مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر علما را در همین چند سال اخیر نگاه کند و در خلوت خود آن را تحلیل کند. 🔹به نظر می بایست برای این جوان دهه هشتادی هیجان زده که سینه ستبر کرد و در خیابان آمد احترام بیشتری قائل شد تا آن شاعر ترسوی بیرون خزیده فحاش که هنری جز حرافی و هتاکی ندارد! ای دل به ادب بنشین برخیز ز بدخویی زیرا به ادب یابی آن چیز که می‌گویی @HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
⛔️⛔️ عطر در شیشه زهر ‼️ ✍️ محمد مهدی زارع 🔻🔻سه تامل در پاسخ نکات سه گانه استاد مومنی عزیز که در تو
1️⃣ سلام... اصل دهه سازی اشکال دارد و اینکه سیدحسین مومنی بانی باشد یا علوی بروجردی چیزی رو حل نمی کند... 2️⃣ ببخشید به نظر من این برنامه از طرف هر مجموعه ای باشه مناسب نیست فکر میکنم کمترین برنامه ای موجب تایید قائلین دهه محسنیه میشه... @HOWZAVIAN
⭕️ پشت پرده ناامنی در زاهدان کدام نوع سلبریتی هست؟! ✍️ مهدی جهان تیغی 📌 بررسی حوادث اخیر ضدامنیتی در زاهدان بسیار مهم است، این حادثه از همان جنس پروژه‌ای است که برای پرونده مرگ مهسا امینی در خارج از ایران طراحی شد ولی با مختصات بومی سیستان و بلوچستان اجرا شد. در ادامه بخوانید: 1️⃣ حدود بیش از یک ماه قبل پس از قتل یک زن در بلوچستان، برخی از مظنونین که در میان آنها خانم نیز بودند به پلیس چابهار احضار و مورد بازجویی قرار می‌گیرند. در آستانه افشا شدن برخی سرنخ‌های این پرونده توسط پلیس به ناگاه خبر تجاوز به یک دختر مرتبط با همین پرونده توسط فرمانده نیروی انتظامی چابهار در کانال‌های ضدانقلاب به سرعت منتشر و فرآگیر می‌شود. در این میان «ح.س» ساکن یکی از کشورهای اروپایی و از همکاران سابق عبدالمالک ریگی که ضدانقلاب از چند سال قبل او را با کارکرد روح‌الله زم در بلوچستان پر و بال داده وارد صحنه شده و بر شبهات در فضای مجازی می‌افزاید. با تکذیب اولیه رسمی مسئولین در آن مقطع دامنه عملیات روانی تا حدودی کاهش پیدا می‌کند. 2️⃣ با اوج گرفتن حوادث فوت مرگ مهسا امینی در برخی شهرهای ایران، ضدانقلاب تمرکز ویژه‌ای را برای تحریک مردم سیستان و بلوچستان و پیوند زدن قومیت کرد و بلوچ و مذهبی کردن موضوع در برخی مناطق مرزی آغاز می‌کند تا فرصت برای دخالت گروه های تروریستی فعال در خطوط مرزی نیز فرآهم شود. اما در بلوچستان هیچ تجمع خاصی برای موضوع مهسا امینی توسط مردم صورت نمی‌گیرد و ضدانقلاب ناچار به تغییر فرمان عملیات روانی، دوباره شایعه تجاوز به یک دختر نوجوان بلوچ را پررنگ می‌کند. از اینجا به بعد برای اوج گرفتن ماجرای تجاوز، ضدانقلاب همانند حادثه مهسا امینی مجبور به بازی گرفتن سلبریتی‌ها می‌شود. 3️⃣ بحث سلبریتی سازی ضدانقلاب در بلوچستان از چند سال قبل آغاز شد. البته جنس فرهنگی منطقه بگونه‌ای است که سلبریتی موثر برای ضدانقلاب باید پوشش و رنگ و لعاب مذهبی داشته باشد. به همین دلیل بر روی افرادی که دو مشخصه ویژه یعنی اعتقادات تند مذهبی شبه وهابی داشته و به لحاظ شخصیتی نیز به دنبال دیده شدن و شهرت باشند را شناسایی و بر روی برخی از آنها به صورت ویژه سرمایه گذاری کردند. در همین راستا فردی به نام «ع.ن» که با بسیاری از علمای بزرگ و خوشنام منطقه بلوچستان به لحاظ علمی و سوابق قابل قیاس نیست را انتخاب و سیر سلبریتی‌سازی مذهبی او آغاز شد. چندین سال کلیپ‌های غیر مرسوم، سخنرانی‌های آتشین، اظهارات سریع و تحریک کننده مذهبی و سیاسی به صورت هدفمند از او در این سالها بازنشر کردند و به صورت ویژه در تمامی حوادث سالهای اخیر سیاسی، مذهبی و امنیتی در بلوچستان بر تقویت چهره سازی او کار شد تا بزنگاه بتوانند نهایت استفاده را از هیاهوسازی کاذب او در افکار عمومی ببرند. 4️⃣ همزمان با پروژه موج سازی مجدد از شایعه تجاوز به یک دختر نوجوان در بلوچستان، «ع.ن» به عنوان یک سلبریتی مذهبی مهمترین خواسته و نیاز ضدانقلاب در بلوچستان را برای نهایی کردن عملیات روانی و میدانی انجام داد و با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که بر اساس تحقیقات او خبر تجاوز به دختر بلوچ توسط یکی از فرماندهان نیروی انتظامی صحت دارد! انتشار این بیانیه فرصت جریان سازی ضدانقلاب در فضای مجازی به خوبی فرآهم شد و علی رغم اینکه پدر «ع.ن» که از علمای سرشناس بلوچستان است، اظهارات پسرش را با صدور بیانیه‌ای رسمی غیر شرعی و غیر قانونی اعلام کرد ولی جریان تحریک شده احساسات مسیر خود را رفت. 5️⃣ در این میان البته خواصی هم در سیستان و بلوچستان بودند که همانند لیدرهای جریان اصلاحات در تهران در پوشش دفاع از حقوق مردم و ادعای روشن شدن حقیقت قبل از اعلام نظر مراجع قانونی با بی‌دقتی در گفتار زمینه‌ساز تبدیل یک شبهه در افکار عمومی به یک جریان تحریک شده اجتماعی بدون سر و مهار شدند. با این وجود مردم شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان فتنه‌های بزرگتری را هم از سر گذرانده‌اند و از این مرحله نیز با همراهی علما و معتمدین دلسوز شیعه و سنی عبور خواهند کرد و روسیاهی بر ضدانقلاب و عوامل آن دوباره باقی خواهد ماند. 6️⃣ روند سلبریتی سازی دلخواه برای دشمنان ایران و انقلاب متناسب با هر منطقه‌ای در کشور سالهاست آغاز شده و بهم زدن این طراحی به نظر می‌رسد یکی از جدی‌ترین وظایف روز دستگاه‌های فرهنگی و امنیتی باشد. 🔗 صفحه‌ی ایتای نویسنده @HOWZAVIAN
انتخاب استادانه یک شاگرد_221001_005720.pdf
2.58M
. 🔻 چرا درس سید مجتبی خامنه‌ای؛ 💠 انتخاب استادانه یک شاگرد ✍️ شیخ فرهاد فتحی ☑️ همچنان که مستحضرید کلیپ حاج آقا سید مجتبی خامنه ای و پاسخ به شبهات معاندین در مورد تدریس و مقام علمی ایشان به یکی از پربازدیدترین کلیپ ها در فضای مجازی تبدیل شد و اهل حق به دروغ ها و شبهات ضد انقلاب در مورد مسائل علمی ایشان پی بردند. ☑️ بعد از انتشار این کلیپ برخی از دوستان سوالات متعددی ارسال کردند که شاه بیت همه آنها این بود که چرا بنده بین این همه درس در شهر مقدس قم درس ایشان را برای تلمذ انتخاب کردم؟ بنابراین تصمیم گرفتیم در قالب یک متن به این سوال مهم پاسخ بدهیم. ☑️ همچنان که در متن این نوشته تاکید کردیم این فقط برداشت شخصی بنده است که برخی از دوستان فاضل هم در گفتگوها آن را تصدیق کردند و در مقام ارزش گذاری دروس اساتید دیگر نیست؛ قطعا سلیقه اهل علم در انتخاب درس هم مانند مسائل مختلف، متفاوت است. 🔗 کانال نویسنده این یادداشت @HOWZAVIAN
✏️تو اگر در هُتِلت فکر وطن می‌داشتی پس چرا آتش آشوب به تنش بُگذاشتی؟ ✍️ محمدجوادمحمودی @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 طلبه بسیجی مجروح در اغتشاشات قم به شهادت رسید مهدی زاهدلویی از طلاب مدرسه علمیه امام باقر(ع) و فعال در حوزه ۱۵ بسیج سیدمعصوم واقع در میدان نبوت قم که در اغتشاشات اخیر از سوی اراذل و اوباش مورد ضربات چاقو قرار گرفته و در بیمارستان بستری بود، به علت ضربات شدید از ناحیه قلب بعد از چند روز تحمل جراحات، امروز در بیمارستان به خیل شهدای امنیت پیوست. 🔗 صرفا جهت اطلاع طلاب @HOWZAVIAN
. رهبر انقلاب امروز: 📌 وقتی عنصر سیاسی امریکایی این قضایا را به دیوار برلین تشبیه می کند باید بفهمید قضیه چیست و اگر نفهمیدید حالا بفهمید و صریحاً موضع گیری کنید. 📌 جامعه هنری و ورزشی ما سالم است و در آن عناصر مؤمن و با شرف کم نیستند و موضع‌گیری چند نفر ارزشی ندارد. 📌 پلیس موظف به ایستادن در مقابل مجرم و تأمین امنیت جامعه است، بنابراین تضعیف پلیس به معنی تقویت مجرمین است و کسی به پلیس حمله می‌کند، مردم را در مقابل مجرمین، اراذل و اوباش، سارقان و زورگیران بی‌دفاع می‌گذارد. @HOWZAVIAN
📌 صفرهای آلوده ✍️ محمدجواد محمودی در دایره‌ی اعداد، صفر هیچ است. البته اگر خودش باشد و خودش... امّا اگر کنار عددی دیگر، مثل یک یا دو قرار گیرد، یک می‌شود ده، دو می‌شود بیست، حال صفر دیگری اضافه کنیم، ده می‌شود صد و ... صفر با اینکه هیچ است، وقتی در کنار عددی دیگری قرار گیرد، نه تنها بی‌تأثیر نیست، بلکه آن را ده‌ برابر می‌کند!!! کسی که در برابر ظلم و گناه، سکوت پیشه می‌کند و به قول خودش بی‌طرف است، در خیال خودش گمان می‌برد هیچ کاری نکرده؛ اما نمی‌داند که خواه و ناخواه با سکوتش آن کار را تایید و در عمل، صفری می‌شود در کنار آن. با سکوت تو، یک می‌شود ده! با سکوت او، ده می‌شود صد! و با بی‌تفاوتی همه، صد می‌شود میلیاردها! آنگاه انقدر قوی و قدرتمند شده که هیچ کس حریفش نخواهد بود. امام حسین(علیه السلام) پیش از آنکه با شمشیرها کشته شود، با سکوت و بی‌طرفی خواص به مقتل رفت! آن‌هایی که برای آرامش چندروز دنیا -که به آن هم نرسیدند- با اینکه می‌دانستند امام بر حق است، سکوت کردند و خیال کردند با بی‌طرفی، هم به دنیا می‌رسند و هم دامن خود را از گناه حفظ می‌کنند، اما نفهمیدند که سکوت‌شان، به یزید جرئت بخشید تا چنین جنایتی را رقم بزند... ⚠️مراقب صفرهای آلوده باشیم... «تنها كسى كه همراهى او فوايد فراوانى براى يزيد و معاويه و از طرفى ضررهاى بسيارى براى اسلام و جامعه مسلمانان داشته، عبداللّه بن عمر است. او نيز از مخالفان طرح ولايت عهدى يزيد بوده كه با گرفتن پول سكوت كرد و سكوت او آثار فراوانى داشت؛ چرا كه عبداللّه به ظاهر مردى مقدس بود و براى جامعه آن روز و مردم آن ديار الگو و نمونه بود و افزون بر آن، به دليل پدرش نيز به او احترام مى گزاردند. او براى سكوت خود صد هزار درهم گرفت و تا آخرين لحظه با سكوتش طرح و برنامه معاويه را تأييد كرد.»(فتح الباری: 13 / 60) @HOWZAVIAN
💥نگاه استعماری غرب به زنان ✍️محمد تهرانی با نگاهی هر چند گذرا به آمار و ارقام منتشره شده از سوی منابع و رسانه های غربی به راحتی می توان دریافت که فرهنگ منحط غرب چه ظلمی بر زنان روا می دارد. در این قسمت فقط به برخی تیترهای مرتبط با این موضوع اشاره می شود: بی بی سی در گزارشی نسبت به تزلزل بنیان خانواده در غرب که بیشترین صدمات آن هم متوجه زنان است می گوید: 42% از بریتانیایی ها به ازدواج شان خیانت میکنند؛ این رقم در ایتالیا 38% و در فرانسه36% است. در این وضعیت اگر زنی باردار شد باید بین قبول مسئوليت فرزندش یا قتلش(سقط جنین) یکی را انتخاب کند. از این رو «مرکز حکومتی آمریکا برای پیشگیری از بیماری ها» در گزارشی می نویسد: فقط در آمریکا سالیانه یک میلیون نوزاد نامشروع کشته میشود(سقط میشود). در گزارش وزارت عدل آمریکا آمده است: سالیانه 1320 زن در آمریکا کشته میشوند. این در حالی است که 50-40% از این زنان توسط شوهرشان یا دوست پسرشان کشته میشوند. در گزارشات دیگر به نقل از وزارت آمریکایی "Veterans Affairs" و منابع دیگر غربی آمده است: 89% از خدمتگزاران و کارگران شستشو و سایر کارهای خدماتی و سخت در کشورهای غربی از میان زنان انتخاب می شوند. بر اساس این گزارش ها 66% این زنان مورد آزار و اذیت صاحبکاران خود قرار داشته و توسط مدیرانشان مورد تعرض جنسی قرار میگیرند. 78% زنانی که در خدمت سربازی مشغول به خدمت هستند مورد تعرض جنسی توسط سربازان قرار میگیرند. در آمریکا و اروپا رستوران هایی تاسیس گردیده که صاحبان آنها برای کسب سود بیشتر غذا را توسط زنان خدمتکار برهنه سرو میکنند. و یا در کارواش ها زنان به صورت برهنه ماشین ها را میشورند. در آمریکا یا بسیاری دیگر از کشورهای غربی سالیانه 50 هزار زن و دختربچه را به زنا مجبور میکنند. زیرا بر اساس آمارهای منتشره، سالیانه 12 میلیارد دلار در آمد حاصل از خرید و فروش جنسی زن هست که سرمایه داران نمی توانند از آن چشم بپوشند! به دلیل این همه خشونت و ظلم علیه زنان در غرب، بالغ بر 65 میلیون نفر از آنان در معرض بیماری جنسی قرار دارند. @HOWZAVIAN
سلام و احترام شما نخبه محترم و دوستان‌تان را به 👈 کانال نویسندگان حوزوی دعوت می‌کنیم: 💬 نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی نان شب. 📢 جامعه امروز چه مقدار از فعالیت حوزویان در عرصه ادبیات، فرهنگ، سیاست و اجتماع باخبر است؟ 🌻نخبگان، استادان و دوستان‌تان را به دعوت کنید.👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان و نویسندگان جوان حوزوی و تحلیل مسائل روز
🔎 سلبریتی‌ها، حباب اطلاعاتی و تله پژواک! ✍️علیرضا محمدلو، تحلیلگر رسانه و علوم اجتماعی 🔸اینروزها شاهد هستیم که برخی سلبریتی های فوتبالیست و بازیگر و...، علی رغم مشاهده راهپیمایی میلیونی مردم علیه آشوب‌ها همچنان بصورت سریالی بر طبل اغتشاش کوبیده و عبارتی را تکرار می‌کنند که "کنار مردم هستیم". اما چرا؟ 🔹حباب اطلاعاتی اصطلاحی است مبتنی بر یک در فضای مجازی که کاربران شبیه را به همدیگر نزدیک تر نشان داده و برای همدیگر پیشنهاد می‌دهد. در واقع بر اساس حاکم بر پلتفرم ها، هیچ پلتفرم خنثی و بی‌طرف نداریم. 🔸پلتفرم های خارجی مثل اینستاگرام و توییتر و...کاربران را بر اساس نوع علاقمندی و ذائقه و سیر و سلوک مجازی شان در محاصره کاربران شبیه خود قرار داده و یک پژواک و را رقم می زنند که باعث فریب کاربران شده و تمام محیط را شبیه خودشان تلقی می‌کنند. 🔹این باعث می شود که افراد مبتنی بر ذائقه و گذشته و حال و آرزوهای خاصی که دارند، محیطی مجازی و گاها تخیلی را برای خود رقم زده و با افرادی در ارتباط باشند که «نظرات و حرف‌های آنها» را تکرار یا تایید می‌کنند. 🔸خطای محاسباتی که افراد نزدیک خود را تمام محیط و تشخیص می‌دهند و کنشگری های افراد را دچار اختلال جدی می کنند. خصوصا اگر میزان فالوورها بیشتر باشد، پژواک عمیق تری را بدلیل تایید و لایک های بیشتر شکل داده و میزان خطاپذیری افزایش می یابد. 🔹فارغ از سوگیرهای سیاسی عده ای از افراد و امنیتی شدن پُست ها و استوری هایشان، در خیلی از موارد بدلیل همین الگوریتم حاکم بر فضای مجازی شاهد هستیم که عبارتی بنام تکرار شده و تبدیل به کلیشه و شعار می شود. 🔸اما اینکه کدام مردم را اراده می‌کنند و چرا قادر به دیدن مردم میدان انقلاب و حضور میلیونی شان در سراسر کشور علیه آشوب ها نیستند، چه بسا ناشی از واقعیتی بنام حباب اطلاعاتی و تله پژواک باشد! @HOWZAVIAN
🔆 فرامتن سخنان رهبر انقلاب در ماجرای اخیر ✍️ محسن مهدیان سخنان اخیر رهبری از چند منظر قابل تحلیل است؛ اما به این فهم سبک تحلیل و زاویه نگاه مهمترین وجه است. عمدتا چهار شاخص در سبک تحلیل رهبری از مسائل روز، پربسامد است. یکم تعیین اصل و فرع ماجرا. دوم ضریب دهی دقیق. سوم سهم دهی متناسب عوامل و چهارم اشاره به نقش خواص در تبیین و روشنگری. 👈از این جهت فرامتن سخنان رهبری را با این چهار شاخص مرور کنیم. 1️⃣یکم اصل و فرع. اگر اصل و فرع هر حادثه روشن نشود، مخاطب دچار گیجی می شود؛ اینکه بالاخره چه کسی درست می گوید؟ در بین طرفین ممکن است وجهی از حق و باطل نمایان باشد؛ اما بالاخره چطور باید برآیند گرفت؟ رهبرانقلاب در این سخنرانی به صراحت و روشنی اصل و فرع ماجرا را از هم جدا کردند. اصل، تقابل با بنیان ایران قوی است و نه حتی جمهوری اسلامی. پشت پرده نیز دست عیان آمریکا و رژیم صهیونیستی است. آنچه در داخل نیز رقم می خورد هیجان جاهلی و مزدوری جریان نفاق است. خط قرمز نیز امنیت مردم است و در این رابطه هیچ جای مسامحه نیست. با این توضیح باقی مباحث فرع ماجراست. حجاب و گشت ارشاد و حادثه مرحوم مهسا امینی و غیره. از این جهت هر تحلیلی که باعث شود مخاطب در فهم اصل و فرع ماجرا دچار خطای تشخیص شود ناقص است. برخی در این چند روز چنان مغشوش موضع گرفتند که در نهایت مخاطب متوجه نشد چطور باید حق و باطل را جمع بزند. 2️⃣دوم ضریب دهی بعد از اینکه اصل و فرع مشخص شد باید لحن اعتراض به اندازه اهمیت موضوع باشد. برخی از خواص در مورد اخیر، درست موضع گرفتند اما کلام شان ضریب متناسب نداشت. این خطا باعث چه اشکالی می شود؟ مخاطب ممکن است حق و باطل را تشخیص دهد اما اهمیت و عمق و وسعت زشتی موضوع را دقیق نشود. فرض کنید جلوی چشم یک نفر آدم بکشند و فرد ناظر به آرامی بگوید این کار خطاست. طبیعی است که مضحک است. رهبری انقلاب در این سخنرانی با لحنی متناسب، زشتی و تلخی ماجرا را ضریب دادند و در حد یک خط قرمز غیرقابل گذشت به چشم آوردند. 3️⃣سوم تعیین سهم نقش ها. خیلی موارد اصل و فرع و ضریب ها درست تشخیص داده می شود اما در سهم عادلانه نقش ها، خطای برآورد وجود دارد. در تحلیل رهبر انقلاب سهم هرکس به اندازه خودش تصریح شد؛ خاصه وقتی خطا آگاهانه است. در ابتدا سهم دشمن اصلی مشخص شد. سپس به حلقه میانی و جریان مزدور و متصل به دشمن نیز توجه شد. به سکوت و خطای خواص نیز اشاره و حتی بر جبران خطا نیز تاکید شد. همچنین تصریح شد که جرم های کف خیابان را باید دسته بندی کرد و با هرکس متناسب با خودش برخورد شود. حتی آنکه خطائی از سر هیجان داشته است، باید متنبه شود. اندازه سلبریتی ها نیز مشخص شد؛ اول اینکه قاطبه هنرمندان انقلابی اند. دوم اینکه برخی مواضع دشمن شاد کن از جهت تاثیر عمومی بی ارزش است و سوم اینکه تعیین مجرمانه بودن مواضع با عدلیه است. 4️⃣چهارم. تاکید بر نقش خواص اگر اصل و فرع وضریب ها و سهم ها مشخص شود، بازهم روشنگری نیازمند مشارکت خواص است. اهمیت خواص از این جهت است که در شرایط فتنه، حرف زدن یا نزدن شان بر روشن شدن موضوع موثر است. واگرنه روشنگری ها هر میزان هم دقیق باشد، شنیده نمی شود و به گوش مخاطب نمی رسد. اما به این فهم نکته متفاوت ماجرا این است که رهبری برخلاف موارد مشابه، حوادث اخیر را عاری از هرگونه فتنه دانستند؛ به این معنا که مرزبندی حق وباطل کاملا عیان و روشن است. به همین دلیل از کسری تحلیل خواص دو جا گلایه می کنند. یکی مقاوت در دیدن دست دشمن خارجی. رهبرانقلاب اظهار شگفتی از کسانی می کنند که دست عیان دشمن را در قضایای اخیر نمی بینند. دوم خطای آنهایی که در ابتدا به ناجا و نظام افترا و تهمت ناروا زدند و لذا تاکید دارند که جبران کنند. این چهارشاخص قابل تعمیم و بهره برداری در موارد مشابه است؛ خاصه در شرایط سکوت خواص. @HOWZAVIAN
🔹 بی‌ایدگی حجاب و زن معاصر ✍️ دکتر مجید دهقان 1. سیاستگذاری ما درحوزه زنان و خانواده موضوع محور است و نه ایده محور: موضوعی مانند لزوم افزایش جمعیت، لزوم رعایت حجاب شرعی، پایین آمدن سن ازدواج، جلوگیری از خشونت علیه زنان را وسط می گذاریم و در مثلث دولت، قانون، مردم سیاستگذاری می کنیم؛ الگوی مشترک سندهای این سالیان 2. اندیشمند دینی لازم است که بین تفکر در مقام مفسر دین و تفکر در مقام حاکمیت دینی تفکیک قائل شود و مرزهای هر دو را رعایت کند. 3. توجه به تزاحم‌ها و پیچیدگی‌هایی که سیاستگذاری در حجاب با آن مواجه است ما را به سمت ایده‌ای برای حل آنها می کشاند. از همین جاست که سیاستگذاری ایده محور می شود. این تزاحم‌ها و پیچیدگی می تواند از این قرار باشد: الف. تزاحم بین مشروعیت و مقبولیت. سیاستگذاری در حوزه حجابی که مشروعیت دینی دارد زمانی موفق است که همراهی اجتماعی را نیز با خود داشته باشد. ایده ما برای این همراهی چیست؟ ب. تزاحم بین آتوریته قانون و انتخاب فرهنگی. در مقابل آتوریته قانون شهروند قرار دارد و در انتخاب فرهنگی زن انتخابگر دارای اراده. حجاب قانونی معنای اجتماعی رسمی، اداری و حاکمیتی به حجاب می دهد. ایده ما برای حل این تزاحم چیست؟ ج. تزاحم بین آتوریته قانون و امر سیاسی. فاصله امر قانونی و امر سیاسی کم است. امر قانونی حجاب به امر سیاسی تبدیل شده است در حالی که بسیاری از امور قانونی این گونه نیست. راه حل ما برای این که امر قانونی در آینده به این شدت امر سیاسی نشود چیست؟ د. تزاحم بین آتوریته دینی حجاب و خودآیینی زن معاصر مفاهیم مرکزی حجاب تا کنون مصونیت، حفاظت از مردان، زیبایی و شرط فعالیت در نظام اسلامی بوده است. این مفاهیم هیچ کدام با ویژگی خودآیینی، عاملیت و انتخاب‌گری زن مدرن نسبتی ندارد. آیا باید این ویژگی انسان مدرن را در سیاستگذاری ها نادیده گرفت یا این که ایده های مرکزی ما مبتنی بر عاملیت باشد؟ ه. تفاوت بین زن انتراعی و زن انضمامی تصور اکثر تصمیم سازان و تصمیم گیران درباره زنان زن انتراعی است که موضوع حکم احکام شرعی نیز قرار گرفته است. در چارچوب موازین شرعی لازم است به مسائل و نیازهای زن انضمامی یعنی زنانی که در جامعه امروز مطالبات و مسائلی واقعی دارند پرداخته شود. این از نان شب برای حاکمیت ما لازم است که نگاه خود نسبت به زنان را تغییر اساسی دهد. و. تزاحم بین سیاست جنسی و سیاست جنسیتی حجاب در سنت هم اندام جنسی را می پوشاند و هم زنانگی را. اگر فلسفه حجاب پوشش امر جنسی باشد می توان به حجابی که زنانگی را نبوشاند فکر کرد؟ 💠 حل این تزاحم ها و پیچیدگی ها ما را به ایده ای می رساند که وضع سیاستگذاری در حجاب را از وضع خام و موضوع محور خود شاید رهایی بخشد. @HOWZAVIAN
. 🔵 انقلاب اسلامی و احیای حکمت عملی اسلام ✍️ احمدحسین شریفی 🔻به باور این بنده عصر انقلاب اسلامی، عصر احیای ابعاد و لایه‌های معرفتی بی‌سابقه‌ای از اسلام و آموزه‌های اسلامی است: ✔️عصر طرح اندیشه «الهیات کاربردی» اسلام؛ ✔️عصر نظریه‌پردازی در «فلسفه اجتماعی» اسلام؛ ✔️عصر «ساختارسازی اسلامی» (ساختارهای فرهنگی، رسانه‌ای، اقتصادی، ...) ✔️عصر احیای مباحث علمی و عملی درباره «عدالت و نظم ساختاری»(به جای تصلب بر عدالت و نظم فردی)؛ ✔️عصر «فقه تمدنی» و فاصله گرفتن از فهم طایفه‌ای و قومی منابع فقهی؛ ✔️و عصر «اخلاق جهانی تشیع». 🔻تحقیق و پژوهش و تولید ادبیات و نهایتاً‌ نظریه‌پردازی در این موضوعات، و حتی اقدام عملی در جهت نهادینه‌سازی آنها، از «مهم‌ترین»، «واجب‌ترین» و «فوری‌ترین» وظایف «عالمان دین» در دوران جدید است. @HOWZAVIAN
✴️ یادگاری معرفتی از امام حسن عسکری علیه‌السلام ✍️ بابک شکورزاده زیارت جامعه کبیره میراثی گرانبها از امام هادی علیه‌السلام است که تقریبا نزد شیعیان و محبین آل الله شناخته شده است. از امام حسن عسکری علیه‌السلام نیز صلواتی بر چهارده معصوم به یادگار مانده که خیلی شناخته شده نیست. این صلوات، صلواتی مستقل درباره هر یک از این بزرگان و انوار الهی است. این صلوات مضامین بلندی دارد و شامل صفاتی از هر یک از ایشان نیز است. راوی که این صلوات را نیز می‌نوشته، می‌گوید: وقتی صلوات بر امام هادی علیه‌السلام تمام شد و نوبت به خود حضرت رسید، امام سکوت کرد. در این مورد به او عرض کردم[که بقیه را بفرمایید]. حضرت فرمود: اگر این مطلب از دین نبود که خداوند امر کرده آن را به اهلش برسانیم، هر آینه دوست داشتم که ساکت بمانم؛ ولی چون در مقام دین است، بنویس... . در ادامه حضرت صلوات بر خودش و امام عصر علیه‌السلام را ذکر کرد. متن کامل این صلوات در مصباح المتهجد شیخ طوسی آمده و شیخ عباس قمی نیز این صلوات شریف را در مفاتیح الجنان، تحت عنوان صلوات بر حجج طاهره آورده است. @HOWZAVIAN
♨️خطر آخوندهای خوش خط و خال! ✍️ محمدحسین رمضانی 🔻این حوادث هم گذشت و به تاریخ سیاسی ایران پیوست؛ اما اثبات شد که باید بیش از پیش مراقب مارهای خوش خط و خال حوزه بود. 🔻چه آنهایی که در برنامه های رسانه ملی دعوت می شوند و شهرتی کسب می کنند و با اندک انتقادی از سوی مسئولان، از روی لجاجت،موضع غلط می گیرند و مخرج مشترک با دشمن پیدا می کنند. 🔻 یا ساده لوحانه بر روی منبر حرف دشمن را می زنند و بعد از روشن شدن قضایا، موضع غلط خود را به همان صراحت و گستردگی تصحیح نمی کنند و بعدها کم کم به دامن ضد انقلاب می روند(البته کم از این مورد نداشتیم). 🔻و چه آنهایی که سکولارند و دارند و دنبال فرصتی می گردند تا دو قطبی بین مردم و حاکمیت ایجاد شود تا با چهره ای دلسوز و خاطرخواه مردم ظاهر شوند بلکه محبوب و مقبول مردم واقع شوند؛ انگار صحنه درگیری، آشوب و اغتشاش ؛ میدان رقابت و انتخابات است که طرفدار بیشتری جلب کنند. 🔻بماند رفت و آمد این روزهای اصلاح طلبان رادیکال در قم؛ که اگر تنها به انگیزه پروژه مرجع سازی نباشد، قطعا بی انگیزه و بی ارتباط با این پروژه نیست. 🔻شاید خطری بزرگ تر از "مارهای خوش خط و خال و آخوندهای ساده لوح و سکولار" برای و نظام اسلامی وجود نداشته باشد. @HOWZAVIAN
🌹 مرزهای جان را پاس بداریم ✍️ علی اکبر مظاهری پا فرانهادن از مرزهای ممنوع الاهی و آلودن دست و دل و اندام به گناهان و آلودگی‌ها، پردهایی ضخیم در برابر بصیرت آدمی می‌افکند و غباری غلیظ در مقابل دیدۂ عقل و قلب او می‌پراکند و بینش وی را به انحراف می‌کشاند؛ به گونه‌ای که حصول معرفت و وصول به سعادت را برایش دوردست و یا دست‌نایافتنی می‌کند. از «حرام‌ها» که بگذریم، ارتکاب «مکروه‌ها» و نیز افراط در پاره‌ای از «مباح‌ها» هم ناهمواری‌هایی در مسیر تکامل انسان پدید می‌آورند؛ پرخوری، پرخوابی، درآمیختن فراوان با مردمان، سخن‌گفتن فراوان، کم‌ارج‌نهادن به عبادت و نیایش و مناجات با خداوند، از این قبیلند. همچنان که دستیابی به گوهرهای ارزشمند، بهایی گران می‌خواهد، وصول به مقام‌های ارجمند معنوی و انسانی نیز مجاهدتی سترگ می‌طلبد. «بهشت را به بها دهند، نه به بهانه»! بی‌پروایی و بی‌مبالاتی در حرام‌ها و مکروه‌ها و حتی مباح‌ها و برآوردن خواهش‌های بی‌حدوحصر غرائز لجام‌گسیخته کجا، و رسیدن به مقام‌های عالی معنوی و تحصیل بصیرت و معرفت کجا؟! صلاح کار کجا و من خراب کجا؟ ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا؟! پر خور و پر خواب و پر گو و جلیس این و آن لا جَرَم با جهل و غفلت هست دائم همعنان! کاشکی از غیر تو آگه نبودی جان من خود ندانستی به جز تو جان معنا دان من هر چه بینم غیر رویت، نور چشمم کم شود هر کسی را ره مده ای پردهٔ مژگان من! 👈 در این باره بیشتر بخوانیم @HOWZAVIAN
29.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. اگر نباشد، جز باخت فرهنگی ثمره‌ای نمی‌بینیم! 🎥 برخورد متفاوت! 👆کلیپ👆 ♨️ داستان کشف حجاب دسته جمعی دانش آموزان یک دبیرستان دخترانه در حضور روحانی مبلغ ➕ اگر صحنه را رها کنیم شرایط همین می شویم که داریم می بینم! اتفاقاً باید بمانیم و درست عمل کنیم. 📌کلیپ؛ توضیحاتی از حجت الاسلام دسمی درباره تجربه تبلیغی در مدارس دخترانه @HOWZAVIAN
💠 به توان پلیس ✍️ سیدعلی ساداتی‌نژاد در روزهای اغتشاشات پس از فوت خانم مهسا امینی شاهد هجوم وحشیانه آشوبگران و معاندان انقلاب در عرصه فضای مجازی و حقیقی به مأموران مظلوم پلیس بودیم و این خویشتنداری و نجابت پلیس در برخورد با اغتشاشگران و فریب خوردگان و تقدیم شهدای عزیزی در این خصوص در حدی بود که مردم خواستار برخورد قاطع پلیس و قوه قضاییه با اغتشاشگران و عاملان آن شدند. پخش فیلم ها و عکس هایی از بریدن گلوی پلیس یا زنده زنده سوزاندن پلیس در آتش و همچنین هتاکی و ناسزا گفتن به ماموران پلیس یک خط مشخص بود برای تضعیف کارکردی و شکستن اقتدار پلیس. در این خصوص ذکر چند نکته خالی از لطف نمی باشد: ۱_ یکی از الزامات اساسی و مهم در برقراری امنیت پایدار در جامعه، مولفه اقتدار نیروهای پلیس می باشد و برابر تحقیقات علمی انجام شده رابطه مستقیمی بین اقتدار و احساس امنیت در جامعه وجود دارد؛ به گونه ای که یک سازمان اجتماعی و انتظامی بخش مانند پلیس بدون اقتدار غیر قابل تصور می باشد. در این خصوص دارندورف جامعه شناسی انگلیسی ریشه حل تضاد های اجتماعی موجود در جامعه را اقتدار می داند نه قدرت. این در حالی است که برخی کشورها برای افزایش اقتدار پلیس خود به دنبال مولفه های ظاهری از جمله تغییر در چهره مأموران پلیس می باشند. ۲_درصورت تضعیف پلیس و شکستن اقتدار آن با توجه به گستره وسیع فعالیت پلیس در حوزه انتظام بخشی در جامعه و ارتباط تنگاتنگ مردم با این سازمان، اولین متضرر این مسئله خود مردم می باشند؛ چرا که با تضعیف پلیس سنگ روی سنگ بند نشده وامور از حالت طبیعی خود خارج می شوند و به قول ضرب المثل معروف «شهر که شلوغ می شود قورباغه هفت تیرکش می شود!» ۳_ هر صاحب اندیشه ای اذعان می دارد که بالندگی و توسعه و پیشرفت یک جامعه منوط به وجود امنیت پایدار به عنوان زیرساخت اصلی می باشد. از مولفه‌های اصلی امنیت پایدار در جامعه، اقتدار و صلابت متولیان حفاظت از نظم و امنیت جامعه می باشد. ۴_ برابر دستورالعمل حجاب و عفاف شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۷ نهاد در حوزه سلبی و ایجابی مسئولیت در حوزه حجاب و عفاف دارند. پلیس به عنوان یک نهاد مسئولیت پذیر و قانون مدار تنها ترین نهاد می باشد که با شجاعت کامل در سال های متمادی در این حوزه در حال تلاش بوده است که این موضوع موجب عصبانیت جریان های معاند و ضد انقلاب در داخل و خارج می باشد و به این نتیجه رسیده اند که تنها راه مقابله با این نهاد مقدس و مجاهدان فی سبیل الله، تضعیف و شکستن ابهت و اقتدار این نهاد مردم پایه می باشد که به این واسطه بتوانند موجب عقب نشینی پلیس در این عرصه مهم گردند. ۵_ پلیس با تمام توان و بدون ترس از اجرای مسئولیت قانونی خود با اقتدار تمام البته و نجابت و مهربانی و رأفت همواره به اجرای وظایف خود خواهد پرداخته است و البته ضمن انتظار حمایت و پشتیبانی از مردم و مسئولین، انتظار دارد قوه قضایه به جهت دلگرمی و حفظ اقتدار پلیس برخورد قاطع با مسببان و بانیان اغتشاشات اخیر را در دستور کار خود قرار دهد تا درس عبرت برای سایرین و موجب عدم تکرار حوادث بعدی گردد. @HOWZAVIAN
🔻تمدید دومین سوگواره ملت امام حسین(ع) 🔹بخش های سوگواره: 🔸اطلاعات بیشتر و شرکت در سوگواره: https://soogvareh.com 🔔 | پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم 🌐 Tablighnews.Dte.ir @HOWZAVIAN
. بیشه را پنداشتند از شیر، خالی مارها حمله آوردند بر ایرانمان کفتارها برده‌اند از حرمله ارث این حرامی‌های دون کودکان را می‌زنند این ناکسان این خارها حاج‌قاسم تا همیشه حافظ ایران ماست کشور ما کی بماند خالی از سردارها؟ دورۀ مستی سرآمد ای یزیدی‌های پست می‌رسد از ره به‌زودی دورۀ مختارها ✍️محمدتقی عارفیان @HOWZAVIAN
📌 شایعه، نفاق، فتنه ✍️ بابک شکورزاده در حدیثی از رسول خدا(ص) نقل شده که فرمود: «لا تَکرِهُوا الفِتنَهَ فِی آخِرالزَّمانِ فَاِنَّها تُبیرُ المُنافِقِین؛ از فتنه اکراه نداشته باشید که فتنه منافقین را نابود می‌کند.»(کنزالعمال) این حدیث شریف گویای این است که فتنه‌ها بستری برای پاکسازی جامعه از منافقین است. شاید یکی از مصادیق این نابودی و به عبارتی پاکسازی منافقین، همان چیزی باشد که در وقایع اخیر کشور و به مناسبت فوت مهسا امینی اتفاق افتاد. شاهد بودیم که بعضی‌ها به واسطه این اتفاقات و آشوب‌هایی که ایجاد شد موضع‌گیری‌های داشتند که قبلا به این وضوح مطرح نکرده بودند. همین موضوع باعث شد تا ماهیت آن‌ها نمایان شود و رسما صف خود را از دیگران جدا کنند. طبیعتا این اتفاق باعث افول جایگاه این افراد خواهد شد و اعتبار گذشته را برای توده مردم نخواهند داشت. 🔻شایعه پراکنی و ایجاد فتنه یکی از عوامل مهم ایجاد فتنه در جامعه ترویج شایعه و استقبال مردم از خبرهای بی پایه و اساس و ساده‌انگاری برخی دیگر است که هر سخنی را قبول می‌کنند و توجهی به منبع آن ندارند. آیه‌ای در قرآن است که به آیه "نبأ" معروف است. اگر فقط به این آیه عمل شود، دامن زدن به خیلی از شایعات صورت نمی‌گیرد. خداوند در این‌ آیه می‌فرماید: «يَأَيهُّا الَّذِينَ ءَامَنُواْ إِن جَاءَكمُ‏ْ فَاسِقُ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُواْ أَن تُصِيبُواْ قَوْمَا بِجَهالَةٍ فَتُصْبِحُواْ عَلىَ‏ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ؛ اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! اگر شخص فاسقى خبرى براى شما آورد، درباره آن تحقيق كنيد، مبادا به گروهى از روى نادانى آسيب برسانيد و از كرده خود پشيمان شويد.» (حجرات/6) در این آیه به صراحت، از پذیرشِ مطلقِ خبر فاسق نهی شده است. طبیعتا کسانی که شایعه‌پردازی می‌کنند انسان‌های مورد اعتماد و با تقوایی نیستند و مصداقی از فاسق هستند. وقتی سرچشمه خبری، افرادی هستند که هیچ بویی از خداترسی و صداقت نبرده‌اند چگونه باید حرف آن‌ها را پذیرفت و از آن بدتر، چرا باید کلام آن‌ها را به عنوان خبر درست برای دیگران نقل کرد؟! مثلا چگونه می‌توان به شبکه‌ای اعتماد کرد که مسئولین اصلی آن مسلک بهایی دارند و تحت نفوذ انگلیس و آمریکایی هستند که کارش دشمنی با ایران اسلامی و مستقل است! از این رو اگر آیه نبأ را سرلوحه خود قرار دهیم و در جامعه نهادینه شود خود به خود خیلی از زود‌باوری‌ها برطرف می‌شود و جلوی خیلی از شایعات گرفته می‌شود. 🔸اهداف شایعه پراکنی اهداف و اغراض مختلفی باعث می‌شود که فرد یا گروهی شایعه سازی کنند و آن را در فضای جامعه منتشر سازند. متأسفانه شایعه پراکنی برای برخی جنبه تفریح و سرگرمی دارد و می‌توان گفت که به این کار اعتیاد پیدا کرده‌اند. اصولا این افراد از ایجاد شایعه لذت می‌برند. معمولا این افراد غرض خاصی ندارند و بعضا به خاطر ایجاد جوی خاص دست به این کار ناپسند می‌زنند که نوعی بیماری اخلاقی نیز حساب می‌شود. یکی از مهم‌ترین اهدافی که شایعه پراکنان در جامعه دنبال آن هستند تخریب فرد یا جریان خاصی است که به این واسطه وجهه آن شخص یا آن جریان را خدشه دار کنند. ایجاد شبهات اعتقادی، سیاسی و ... از دیگر اهدافی است که شایعه پردازان را به درست کردن شایعه سوق می‌دهد. 🔹رابطه نفاق و شایعه پراکنی دروغ، نشانه نفاق است؛ برای‌اینکه شخص دروغگو زبان و دلش یکی نیست و تفاوت داشتن دل و زبان چیزی جز نفاق نیست. در آيه 77 سوره توبه مى‏‌خوانيم: «فَأَعْقَبَهُمْ نِفاقاً فِي قُلُوبِهِمْ إِلى‏ يَوْمِ يَلْقَوْنَهُ بِما أَخْلَفُوا اللَّهَ ما وَعَدُوهُ وَ بِما كانُوا يَكْذِبُونَ؛ اعمال آنها تا روز قیامت نفاقى در دلهايشان ايجاد كرد، به خاطر اينكه عهد خدا را شكستند و دروغ مى‏‌گفتند». در این آیه شریفه، دروغ یکی از عوامل نفاق شمرده شده است. در آیه دیگری، به نوعی شایعه پردازی از نشانه‌های منافقان ذکر شده است: «لَئنِ لَّمْ يَنتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَ الَّذِينَ فىِ قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَ الْمُرْجِفُونَ فىِ الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يجُاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلًا؛ اگر منافقان و بيماردلان و آنها كه اخبار دروغ و شايعات بى‏اساس در مدينه پخش مى‌كنند دست از كار خود بر ندارند، تو را بر ضدّ آنان مى‌‏شورانيم، سپس جز مدّت كوتاهى نمى‏‌توانند در كنار تو در اين شهر بمانند.»(احزاب/60) شاهد در اینجا کلمه "مرجفون" است که به معنای شایعه پردازان است و به منافقین نسبت داده شده است و یکی از مصادیق بارز آن در حال حاضر پایگاه‌های اطلاع رسانی جریاناتی مثل گروه مجاهدین خلق، بی بی سی و ... هستند که تبحر خاصی در نشر اکاذیب، تخریب و شایعه پراکنی دارند. @HOWZAVIAN
untitled.mp3
12.84M
✏️حمله به اربیل، توسعه سقز! «به بهانه حمله موشکی اخیر به کردستان عراق» نویسنده: علی بهاری گوینده: روح الله سلیمانی تدوین: محمد رضایی @negashteh @HOWZAVIAN