eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
479 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
محمدمهدی دستورانی و اما جمعیت انبوه مردمی که برای اقامه‌ی نماز عید فطر در سراسر کشور (خصوصا مصلی تهران به امامت حضرت‌آقا، مشهد، قم) آمده بودند و تصویر همگی‌شان هم در رسانه‌ها ضبط شده؛ ظاهرا هیچ کدام از این‌ها، جزو «مردم» حساب نمی‌شوند. جمعیت به این زیادی، لیاقت ندارند که آن افراد به ظاهر آزادی‌خواه، نام «مردم» را رویشان بگذارند. باید حتما یک شلوغ‌کاری به دست اینها صورت بگیرد که آزادی‌خواهان، متوجه این جمعیت باشند... و الا این‌ها مردم نیستند؛ و ظاهرا هنوز هم مردم ایران، دیگر دین و اعتقادی نمی‌خواهند. من که نمی‌توانم این هجمه از «خود را به کوری زدن» را هضم کنم. و متاسفانه گاهی ما هم تحت تاثیر هجمه‌های تبلیغاتی این «آزادی‌خواهان» قرار می‌گیریم و غصه‌ی بی‌دینی مردم را می‌خوریم! @HOWZAVIAN
🟢 امیرمؤمنان علیه السلام و مواجهه با بی‌حیایی زنان ✍ دکتر احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه بین المللی قم نوشت: 🔸یکی از مهم‌ترین عوامل «بی‌عفتی» و بی‌حیایی زنان و دختران، «بی‌غیرتی» مردان و همسران آنها است. به همین دلیل، شیاطین انس و جن همواره پیش از آنکه مستقیماً زنان را دعوت به بی‌حیایی و برهنگی و بی‌عفتی کنند، غیرت و فضیلت دفاع از ناموس را از مردان می‌ستانند. وقتی غیرت یعنی «نیروی دفاع از ارزش‌ها» را از مردان گرفتند، به راحتی می‌توانند بی‌عفتی و بی‌حیایی در زنان را رواج دهند. 🔹قرآن کریم هم در تشریح راهبرد فرعون برای استیلای بر جامعه و «توسعه فساد» ابتدا مسأله «غیرت‌زدایی» از مردان و پسران را مطرح می‌کند: «يُذَبِّحُ أَبْناءَهُم» و سپس «حیازدایی» از زنان را بیان می‌کند: «وَ يَسْتَحْيي‏ نِساءَهُمْ» (قصص، آیه۴) 🔻به همین دلیل است که علیه السلام نیز در دوران حکومت خود، وقتی از رفتارهای هنجارشکنانه و خارج از چهارچوب برخی از زنان و دختران عراق و کوفه مطلع شد، به جای سرزنش مستقیم زنان، به مردان و همسران آنان نهیب زد و فرمود چرا غیرت‌ نمی‌ورزید؟ چرا اجازه می‌دهید زنان و دختران‌تان چنین کنند؟! «يَا أَهْلَ الْعِرَاقِ نُبِّئْتُ أَنَّ نِسَاءَكُمْ يُدَافِعْنَ الرِّجَالَ فِي الطَّرِيقِ أَ مَا تَسْتَحْيُونَ؛ اى اهل عراق، شنيده‏ام كه زنان شما در راه‏ها با مردان برخورد مى‏كنند (به يك ديگر شانه مى‏زنند) آيا خجالت نمى‏كشيد؟» براساس نقلی دیگر آن حضرت فرمودند: «أَ مَا تَسْتَحْيُونَ وَ لَا تَغَارُونَ نِسَاءَكُمْ يَخْرُجْنَ إِلَى الْأَسْوَاقِ وَ يُزَاحِمْنَ الْعُلُوجَ؛ و فرمود: آيا شرم نمى‏كنيد و به غيرت نمى‏آييد كه زنان شما به بازارها مى‏روند و با مردهاى كفّار شانه به هم مى‏زنند و مزاحمت ايجاد مى‏كنند.» 🔸خدا رحمت کند را چه زیبا رابطه بی‌غیرتی مردان و بی‌عفتی زنان را تشریح کرده‌اند: «اگر زنى آلوده شد، مردْ ديگر نمى‏تواند ادعاى شرافت كند، ... زن در جهات عفتى، ناموس مرد است ... يعنى اگر زنى- العياذ باللَّه- در مسائل عفت آلودگى داشته باشد دامن مرد آلوده مى‏شود، ... قرآن مى‏گويد: «خبيثات مال خبيثين است». زن‌هاى ناپاك مال مردان ناپاك است و زنان پاك مال مردان پاك است، اين ناظر به پاكى ناموسى است؛ يعنى مردِ ناپاك است كه غيرت را از دست مى‏دهد و زن ناپاك را مى‏پذيرد و ناراحت نيست كه زنش ناپاك باشد، ولى مرد پاك امكان ندارد كه زن ناپاك را بپذيرد. اين است كه طبعاً يك نوع انتخاب صورت مى‏گيرد. اين بيانِ حكم شرعى نيست، بلكه قرآن يك قانون طبيعى را بيان مى‏كند: طبعاً اين طور است كه پاك‌ها سراغ پاك‌ها مى‏روند و ناپاك‌ها سراغ ناپاك‌ها.» (مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى، ج۲۶، آشنایی با قرآن(۴)، ص۴۳۲-۴۳۳) @HOWZAVIAN
⁉️ دیالکتیک «شکّ و شرک» ✍ دکتر حبیب الله بابایی نوشت: بنیان تمدن توحیدی بر پایۀ شکّ نیست بر پایۀ ایمان است، ایمانی بر بنیان معرفت توحیدی. توسعۀ فرهنگ شکّ و تعمیق آن و تردید در باورهای فطری، اخلاقی و دینی، زمینه را نه برای تمدن خواهد گشود و نه برای توحید. تمدن را با نوعی از گسست عمیق فرهنگی مواجه خواهد کرد و توحید را هم به سمت کفر و شرک خواهد کشانید.اساسا با توسعۀ شکّ و تردید در جامعه به جای تمدن توحیدی، جامعه‌ای مشحون از شِرک متراکم و پاره‌پاره خواهیم داشت. در نسبت بین «شک» و «شرک» برای نمونه می‌توان آیات 21 تا 26 سورۀ قاف را مورد تأمل قرار داد بویژه آنجا که می‌فرماید: مَنَّاعٍ لِلْخَيْرِ مُعْتَدٍ مُرِيبٍ ﴿۲۵﴾ الَّذِي جَعَلَ مَعَ اللَّهِ إِلَهًا آخَرَ فَأَلْقِيَاهُ فِي الْعَذَابِ الشَّدِيدِ ﴿۲۶﴾ [هر] بازدارنده از خيرى [هر] متجاوز شكاكى (۲۵) كه با خداوند خدايى ديگر قرار داد [اى دو فرشته] او را در عذاب شديد فرو افكنيد (۲۶). اجمالا در این آیات نسبتی وجود دارد بین «شک انکاری» و «شرک». آنجا که شک‌ورزی موجب دوری انسان از توحید و ارتکاب نوعی از شرک در فکر و فرهنگ خود می‌شود و آنجا که شرک‌ورزی در رفتار و عقیده، راه را برای تردید‌های بیشتر و بلکه شکّ‌های غیراخلاقیِ مضاعف هموار می‌کند. دیدن این دیالکتیک بین «شکّ» و «شِرک» یکی از موضوعات بسیار بنیادین در فهم ماهیت تمدن توحیدی و تفاوت آن با تمدن‌های غیرتوحیدی است. @@ گفتنی است آنچه در این تأملات قرآنی در باب «شکّ» مطرح شد صرفا در آمدی بود برای تفکر در موضوع «شکّ فرهنگی» و «فرهنگ ایمانی» و جایگاه تمدنی آن در دو سویۀ تمدن اسلامی و تمدن سکولار غرب. تفصیل این موضوع را باید جایی دیگر پی گرفت.... در این باره👈 در این صفحه @HOWZAVIAN
. تبیین در لبنان حضور تبلیغی دکتر علی صالحی، دانش آموخته دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مدیر کانون نویسندگان حوزوی(مدادالفضلاء) شعبه خراسان در مجامع آموزشی و فرهنگی و دینی لبنان نشست دبیران کانون نویسندگان حوزوی در قالب تماس تصویری با حجت الاسلام صالحی برگزار و بر روایت دقیق از وضعیت لبنان و جایگاه ایران در آن کشور تأکید شد. همچنین در این نشست، روایت‌نویسی از خلأهای مهم در سفر تبلیغی طلاب بیان شد که ضرورت دارد در این زمینه سیاستگذاری نظام تبلیغی کشور متناسب با عصر رسانه به‌روزرسانی شود. @HOWZAVIAN
💠 خیابان‌های مقاومت در لبنان ✍️ علی صالحی، دکتری علوم قرآن و حديث تازه به فرودگاه بیروت رسیدم، رأس ساعت ٣٠: ١١ ظهر به وقت بيروت در روز ١٥ ماه مبارك رمضان مورخه ١٤٠٣/١/٧ سوار ماشین شدم و در حین مسیر، چشمانم به تابلوی جاده الامام الخمینی(ره) افتاد، احساس شعف و شادمانی کردم. دیدن تصاویر امام خمینی و رهبر انقلاب، امام موسی صدر و سید حسن نصرالله و تندیس شهید سلیمانی چشمان مرا به خود جلب کرد. این بار هم احساسی از جنس عزت. لبنان غنی و عظیم است؛ اما نه فقط به دریای بزرگ مدیترانه یا به کوه‌های برفراشته یا قصرهای چند ستاره بلکه چون مردمی به وسعت دریا و به استقامت کوه‌ها و به درخشانی ستاره‌ها دارد. مردم لبنان، مردم بسیار مهربان و لهجه لبنانی، لهجه بسیار دلنشین و دوست داشتنی است. واژه‌هایی مانند «هلا هلا»، «حبیب البی» و «شو بدک» و «تئبرنی» همچنان گوش مرا می‌نوازد. براستی در توصیف اینجا باید گفت: «لبنان یعنی بَلد الحُب»، «یعنی بَلد المُقاوَمه» «لبنان بَلد الحِضاره». جالب این است که لبنانی‌ها، کشور ایران را بسیار دوست دارند. در نگاه آنان، ایران کشوری مقتدر، دارای رهبری حکیم و مردمی بصیر است. اگر چه از کم‌لطفی خواص گله دارند؛ اما ایران را ام القرای جهان اسلام می‌دانند. پایان بخش نخست | ادامه دارد... @HOWZAVIAN
. 🔴 دروغ افول دینداری صفحه دکتر اولیایی در ✍️ ویراستی @HOWZAVIAN
🗞 معرفی مجموعه یادداشت‌ ✍️ محمدمهدی حسین‌زاده 1️⃣ پیشنهادی به علاقه‌مندان اندیشه معارفی رهبر معظم انقلاب https://eitaa.com/menhaj_hoseinzade/847 2️⃣ مساله‌ی تبلیغ در نبرد تمدنی https://eitaa.com/menhaj_hoseinzade/964 3️⃣ نخبه کیست؟ شاخص نخبگی چیست؟ (تحلیلی بر اساس سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار نخبگان) https://eitaa.com/menhaj_hoseinzade/886 4️⃣ علوی بروجردی و اعلام موضع نسبت به مسئله فلسطین https://eitaa.com/menhaj_hoseinzade/949 5️⃣ آکتور حوزوی https://eitaa.com/menhaj_hoseinzade/1001 @HOWZAVIAN
🔴 برکات موشک ✍️ عباس بابائی جنگ پدیده‌ی نامبارکی است؛ اما «جهاد فی سبیل‌الله» در برابر «اعداءالله» برکاتی الهی روزی «عبادالله» می‌کند: ۱) «نصرت الهی» جز با «نصرت رهبر الهی» نازل نمی‌شود؛ و الا سال‌ها دیدیم که چگونه موشک ارز و سکه و دلار دمار از روزگار همگان درمی‌آورد. ۲) «ترس» یکی از کاراترین لشکریان شیطان است؛ «موشک» برّاترین «شمشیر» برای بریدن سر این لشکر است. ۳) از لوازم اصلی رسیدن به «تمدن اسلامی-ایرانی»، حفظ و ارتقاء «عزت ملی و اقتدار بین‌المللی» است که گاهی فقط با «موشک» به‌دست می‌آید. ۴) «موشکِ بهنگام» یک ملت را از خوابِ نابهنگام نجات می‌دهد تا مبادا زیر گام‌های دشمنش بیدار شود. ۵) «امنیت» برگ برنده‌ی «جمهوری اسلامی» است که گاهی برای تثبيت و ارتقائش باید دشمن را با «موشک» نوازش کرد. ۶) شهید چمران گفت: «وقتی شیپور جنگ نواخته شود، مرد از نامرد شناخته می‌شود.» «موشک»ها هنوز پرواز نکرده‌اند، بسیاری از نامردانِ‌ناهمراه به ناله و آه درآمده‌اند. ۷) «خروش موشک»، عرصه‌ی «حرم جمهوری اسلامی» را بر ترک‌تازی زالوصفتان بازار و نابودگران حیا و وقار بسیار تنگ می‌کند. ۸) «سگ زنجیری و هار» هیچگاه با گفتگو و عقب‌نشستن مهار نمی‌شود؛ باید با «سنگ» دندان‌هایش را شکست. @HOWZAVIAN
💠 به داشته‌هایمان توجه کنیم ✍️ بابک شکورزاده ناشکری همیشه به کفران و ناسپاسی صریح نیست. گاهی اوقات ندیدن دارایی‌ها و مواهبی که خداوند به انسان عطا کرده نیز ناشکری به حساب می‌آید. مثلا سلامتی، نعمت گرانبهایی است که معمولا تا نقصانی در آن به وجود نیاید انسان به اهمیت آن پی نمی‌برد. سخنی طلایی به بقراط منسوب است که «سلامتی، تاجی است که فقط انسان بیمار آن را می‌بیند.» حقیقت هم همین است؛ مثلا وقتی یک دندان درد ساده مانعی برای غذاخوردن و یا حتی نوشیدن آب گوارا می‌شود یا وقتی انگشت شصت کار نکند، برای بستن دکمه لباس مشکل زیادی پیدا می‌کنیم، تازه می‌فهمیم که همین مسائل به ظاهر ساده چه نعمت‌های بزرگی هستند؛ حالا چه برسد به مشکلات بزرگتری مثل بیماران کلیوی که مجبور به دیالیز می‌شوند. این نعمت‌ها فقط در بُعد سلامتی است که خیلی‌ها از آن غافلیم. هر کسی در زندگی خود در ابعاد مختلف، نعمتهای فراوانی دارد که معمولا آن‌ها را نمی‌بیند و فقط نداشته‌های زندگی به چشمش می‌آید و ناراحت است که چرا فلان چیز را ندارد. باید توجه کنیم که خیلی وقت‌ها همین غرغر کردن‌ها ناشکری به حساب می‌آید. به قول معروف نیمه پر لیوان را نگاه کنیم. @HOWZAVIAN
. 🔴 به اندازه‌ای که دینداری به وضعیت اقتصادی مردم و کشور توجه می‌کند؛ سکولارها و منتقدان سرسخت نظام نمی‌کنند. 👤بعد خودشان هم افول دینداری را مطرح می کنند و از برخی آسیب‌های اجتماعی شمشیر سیاسی خودشان را تیز می‌کنند. 👥جبهه انقلاب در مواردی اساسی نیازمند ترمیم است و جبهه سکولار نیازمند اصلاح ریشه‌ای در همه تفکرات و حب و بغض‌ها... @HOWZAVIAN
🟢 پیامدهای فردی و اجتماعی بی‌حیایی احمدحسین شریفی 🔸معتقدم از مهم‌ترین راهبردهای دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی، راهبرد «توسعه دیاثت» یا راهبرد «غیرت‌زدایی» و «حیاسوزی» بوده و هست. این راهبرد که در اصطلاحات نظامی بعضاً با عنوان «راهبرد قورباغه» (Frog Strategy) هم شناخته می‌شود به دنبال تنگ‌کردن عرصه بر مؤمنان و هزینه‌‌دار شدن رعایت ارزش‌ها و در نتیجه قبح‌زدایی از رذایل و عادی‌سازی گناه و معصیت و نافرمانی فرهنگی است. 🔹از پیامدها و آثار این راهبرد شیطانی می‌توان به این امور اشاره کرد: 1.«گسترش بی‌دینی» زیرا غیرت یکی از مهم‌ترین بخش‌های ایمان و دینداری است. 2.«حیوانی‌سازی انسان»؛ صورت باطنی انسان‌های بی‌غیرت، صورت خوک است. اگر چشم بینایی می‌داشتیم، همین الان هم چهره واقعی بی‌غیرتان را می‌دیدیم. 3.«فروپاشی خانواده»؛ زیرا رابطه‌‌ای مثبت میان میزان غیرت و استحکام خانواده‌ها وجود دارد؛ 4.«سلطه زورگویان و متکبران و چپاول‌گران»؛ قرآن کریم درباره راهبردها و راه‌کنش‌های فرعون می‌فرماید: «إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلا فِي الْأَرْضِ وَ جَعَلَ أَهْلَها شِيَعاً يَسْتَضْعِفُ طائِفَةً مِنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْناءَهُمْ وَ يَسْتَحْيي‏ نِساءَهُمْ إِنَّهُ كانَ مِنَ الْمُفْسِدين‏» (قصص، 4) منظور از «يُذَبِّحُ أَبْناءَهُمْ» مي‌تواند اين باشد که روح مردانگي را از آنان مي‌گرفت؛ با گسترش فساد آنان را غافل مي‌کرد؛ و «يَسْتَحْيي‏ نِساءَهُمْ» يعني بي‌حيايي در زنانشان ايجاد مي‌کرد و با اين کارها آنان را مي‌دوشيد و مي‌چاپيد. 🔻و باید بپذیریم که دشمن در این جنگ و تهاجم، تاکنون موفق‌ بوده است. بخش محسوس و قابل مشاهده‌ای از جامعه ما قربانی همین جنگ شده‌اند. مع الاسف به بی‌غیرتی و بی‌حیایی هم افتخار می‌کنند. نه تنها تجاهر به فسق و فجور دارند؛ که به انجام آن هم افتخار می‌کنند! نه در برابر احکام و ارزش‌‌های دینی «حرمت و حیا» دارند؛ علنی و در ملأ عام و به صورتی دسته‌جمعی روزه‌خواری می‌کنند! و نه از نمایش و نمایاندن ناموس خود در مرأی و منظر دیگران ابایی دارند. 🔸مهم‌ترین برنامه‌های دشمن در پروژه حیازدایی و غیرت‌سوزی در سه دهه اخیر را می‌توان به شرح زیر بیان کرد: 1.علوم انسانی غربی: ترويج و توسعه نظريه‌هاي به اصطلاح علمي در روان‌شناسي و جامعه‌شناسي؛ «جامعه‌شناسي غيرت‌سوزي» و «جامعه‌شناسي عفت‌ستيزي» و «روان‌شناسي حيازدايي» يکي از جامعه‌شناسان مفتخر به پيروي از غرب و انديشه‌هاي ليبرالي، در پاسخ به اين سؤال که براي خيانت زوجين ... 2.اندیشه پلوراليسم ديني و کثرت‌گرایی عرفانی و عرفان‌های بی‌خدا و بی‌معاد 3.ترويج لذت‌گرايي فردي 4.طرح مسألة تساهل و تسامح فرهنگي و اجتماعي 5.ترويج معنويت‌ها و گروه‌هايي که دنبال «رؤياي شخصي» خود هستند. 6.نفوذ دادن افکار لیبرالیستی و اباحه‌گرایانه در میان برخی از روحانیان مستعد (روحانیانی که به هر دلیل با نظام و انقلاب و ولایت زاویه داشته و دارند) 7.ترويج اباحي‌گري جنسي با استفاده از: ‌أ.سلبريتي‌ها و فضاي مجازي: از یک دهه پیش بسیاری از هنرپیشه‌ها و فوتبالیست‌ها که از طریق بسترهای فرهنگی جمهوری اسلامی رشد کرده بودند، شروع کردند به نمایش علنی زنان و دختران کم‌حجاب خودشان و انتشار تصاویر خانوادگی و سپس مهمانی‌ها و سپس مسافرت‌های ... ‌ب.ترویج موسيقي‌هاي مبتذل: «الغناء رقية الزنا» کسی که موسیقی مبتذل در خانه گوش می‌دهد طبیعی است که آرام‌آرام حساسیت‌های مذهبی و ناموسی او نیز کم‌رنگ می‌شود. ‌ج.فيلم‌هاي مستهجن؛ در گذشته داستان‌هاي جنسي و مستهجن؛ اشعار مبتذل؛ و نمايش‌ تجمل و زيورآلات و امثال آن از سوي افرادي خاص ‌د.رواج مدها و مدلهاي غيرانساني ‌ه.توجیهات شبه‌فقهی برخی از عمامه‌به سرها برای بی‌حجابی و عدم مواجهه حاکمیت با مسأله پوشش. ‌و. ... @HOWZAVIAN
🌳 نویسنده حرفه‌ای کیست؟ یک نویسنده حرفه‌ای، همان نویسنده آماتوری است که هرگز نوشتن داستان را ترک نکرد. @HOWZAVIAN @BaraneGHalam
♦️ زن محکوم شرایط نیست ✍ مریم اردویی 🔸این روزها هر وقت صحبت از وضعیت حجاب می‌شود غالب تحلیل‌گران پیکان نقدشان را به سمت علل اجتماعی گرفته و فقط از عوامل محیطی می‌گویند. به عبارتی کمتر کسی به عاملیت و اراده‌ورزی زن در مسأله‌ی کشف حجاب یا حتی انتخاب نوع پوشش اشاره می‌کند. برخی تحلیل‌ها به گونه‌ای است که گویی هیچ نقشی برای عاملیت زن در این میان قائل نیستند و او را محکوم شرایط می‌دانند. انگاره‌ی بی‌ارادگی زن در انتخاب مسیر و سبک زندگی‌اش تا جایی در اذهان نهادینه شده که یک خطیب دلسوز و صاحب نام را که طبیب‌وار دغدغه‌ی هدایت گناهکاران را دارد، به چنان وادی می‌کشاند که مسوولیت زنی که به هر دلیل مبتلا به گناهان منافی عفت شده را کان لم یکن قلمداد کرده و تمام بار گناهان او را بر دوش جامعه و مسوولان می‌ا‌ندازد و از او در قبال عملی که مرتکب شده سلب مسوولیت می‌کند. همه ‌از نقص قانون، مردسالار بودن ساختارهای مدرن، جادوی رسانه و ...سخن به میان می‌آورند و اراده‌ی زن را محکوم تمام آنها می‌دانند و اینچنین است که زن مظلوم و جامعه ظالم می‌شود. 🔹البته راقم این سطور به دنبال نفی کامل این تحلیل‌ها نیست که خود نیز بارها منتقد چنین ساختارها و عوامل زمینه‌ساز سبک زندگی غیراسلامی بوده است. اما آنچه نگارنده را به نوشتن این متن واداشته است پررنگ شدن جبرانگاری‌های ساختاری است که مختار بودن زن را به عنوان یک انسان نادیده می‌گیرد. در حالی که انتخاب نوع پوشش و حتی کشف حجاب در نهایت با اراده‌ی زن رقم می‌خورد. اگر بخواهم دقیق‌تر بحث را پیش ببرم باید بگویم عوامل متعدد از جمله ساختارها جزو علل معده برای انتخاب فرد محسوب می‌شوند اما در نهایت این اراده‌ی فردی زن است که به عنوان علت تامه دست به انتخاب می‌زند. 🔗 متن کامل در عصر زنان @HOWZAVIAN
آیه شریفه "... وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَكِنَّ اللَّهَ رَمَى..." را به تکرار تلاوت کنید. @HOWZAVIAN
ایام الله.mp3
10.89M
5⃣5⃣ 🎧 ایام الله🚀 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ @HOWZAVIAN @RadioMaVa
وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ‌. حین و بعد از حمله چه باید کرد؟ ۱) شکر خدا؛ باید از پروردگار قادر متعال تشکر کنیم که در زمان زعامت «خامنه‌ای حکیم» هستیم؛ هموکه عزیز است و امتش را نیز به عزت رسانده‌است. ۲) دعا؛ دعا برای سلامت مجاهدان فی سبیل‌الله و امنیت امت حزب‌الله و نابودی اعداءالله. ۳) باتوجه به محدودبودن حمله(احتمالا)، باید برای جنگ روانی رسانه‌ای داخلی و خارجی آماده‌شد. ۴) آمادگی حداکثری برای خرابکاری‌های احتمالی منافقین و تکفیری‌ها؛(گزارش سریع موارد مشکوک) ۵) دریافت اخبار حملات و جنگ احتمالی از رسانه‌های رسمی. ۶) عدم انتشار شایعات(نه خودمان منتشر کنیم و نه اجازه‌ی انتشار به دیگران بدهیم.) ۷) امام جامعه و سپاهیان غیور بارها مردم‌دوستی خود را نشان داده‌اند؛ فرض محال اگر نیازی به تهیه ارزاق و آب و... باشد، اطلاع‌رسانی خواهدشد. ۸) حفظ وحدت کلمه و دفاع جانانه از اقدام نظام عزیز در برابر موج رسانه‌ای سیاستمداران و سرمایه‌داران و سلبریتی‌های ترسو. ✍عباس بابائی @HOWZAVIAN
ما خانوادگی مشغول دعا برای موفقیت رزمندگان اسلام هستیم. ختم صلوات گرفته‌ایم. دوستان هر تعداد ذکر شریف صلوات که می‌توانید بفرستيد به نیت توفیق سربازان حق علیه باطل. از آیت‌الله بهجت(ره) نقل است که فرمودند گشتیم و گشتیم ولی ذکری بالاتر از صلوات پیدا نکردیم. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهممحمد مختاری @HOWZAVIAN
🔴 چه چیزی جبهه کفر را بیش از انتقام موشکی ایران وحشت زده کرد‌؟ ✍ میراحمدرضا حاجتی 1⃣ تاریخ ایران اقتدار و عظمت و استقلال امروز را به خاطر ندارد؛ حتی در زمانی که شاه عباس صفوی ارتش قوی ایران را پایه گذاری کرد "ابرقدرت رقیب" (عثمانی) با هدف پیشروی در عمق، به مرزهای ایران هجوم می آورد؛ 2⃣ اما اکنون با طرحی که امام خمینی قدس سره درانداخت و تدابیر حکیمانه امام خامنه ای، هیچ قدرت و ابرقدرتی حتی فکر تعرض به مرزهای ایران را هم به ذهن خود خطور نمیدهد؛ 3⃣ حال با قطعی شدن عملیات انتقامی ایران (تنها با یک جمله نائب المهدی عج در خطبه نماز عید سعید فطر) که: "رژیم خبیث تنبیه خواهد شد" ابهت پوشالی "پایگاه اصلی شیطان" در غرب آسیا پایمال، و اسرائیل در ابعاد امنیتی و اقتصادی و اجتماعی، پیش از شروع عملیات انتقام، از هم گسیخته گردیده و تمامی "معادلات حاکم" نظامی ۷۰ سال اخیر جهان کفر در منطقه، فرو پاشیده؛ نمایندگان دیپلماسی غرب پریشان و مظطرب در صف "تماس و التماس" از وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفته و گدایی "خویشتن داری ایران" مینمایند؛ اکنون همه نگاه ها به ام القرای اسلام است و ایران ترند اول X در آمریکا گردیده! 4⃣ در این میان نکته بسیار مهمی که باید مورد دقت قرار گیرد این است که: نگرانی "عمیق و اصلی" سران جهان کفر از حملات قریب الوقوع و انفجارات حتمی و خسارات قطعی ناشی از موشک های ایرانی نیست؛ 5⃣ نگارنده به جد معتقد است: نگرانی اصلی غرب و اتاق فکر شیطان، از آشکار شدن بیش از پیش یک پدیده آخرالزمانی در "دوره پسا حمله ایران به اسرائیل" است، یعنی: "آغاز صفحه جدیدی" در تاریخ سیاسی منطقه و ظهور و بروز "نسخه جدید و کارآمد" از "حکمرانی عزتمندانه و ظلم ستیز" در قالب نظریه الهی "امام و امت" و "دکترین ولایت فقیه" که داعیه دار ظلم ستیزی و آزادی قدس و نجات ملت‌ مظلوم فلسطین است، 6⃣ و این پدیده "مهر بطلانی" است بر تمامی نسخه های مادی و مزورانه حکومت های مادی و "منهای امامت" که بشر را به تباهی کشانده و به قهقرا بردند؛ لامحاله و مطابق با وعده امام خمینی، در ادامه این مسیر راه برای ظهور منجی جهان و ملت های مستضعف، هموار و وعده الهی محقق خواهد گردید ان شاالله 🔶 وَاجْعَلْهُ اَللّهُمَّ مَفْزَعاً لِمَظْلُومِ عِبادِک، وَناصِراً لِمَنْ لا يجِدُ لَهُ ناصِراً غَيرَک، وَمُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ اَحْکامِ کتابِک، وَمُشَيداً لِما وَرَدَ مِنْ اَعْلامِ دينِک، وَسُنَنِ نَبِيک صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَآلِهِ، (دعای عهد) @HOWZAVIAN
. شب تاریخ‌سازدکتر محسن الویری 🇮🇷 ... اللَّهُمَّ وَ أَیُّمَا غَازٍ غَزَاهُمْ مِنْ أَهْلِ مِلَّتِکَ، أَوْ مُجَاهِدٍ جَاهَدَهُمْ مِنْ أَتْبَاعِ سُنَّتِکَ لِیَکُونَ دِینُکَ الْأَعْلَى وَ حِزْبُکَ الْأَقْوَى وَ حَظُّکَ الْأَوْفَى فَلَقِّهِ الْیُسْرَ، وَ هَیِّئْ لَهُ الْأَمْرَ، وَ تَوَلَّهُ بِالنُّجْحِ، وَ تَخَیَّرْ لَهُ الْأَصْحَابَ، وَ اسْتَقْوِ لَهُ الظَّهْرَ ... (گزیده‌ای از دعای امام سجاد علیه‌السلام برای مرزداران) بارپروردگارا هر جنگاوری از پیروان دین تو که به ستیز با آنان برخاسته است یا هر مجاهدی از دنباله‌روان سنت‌های تو که به جهاد آنان رفته است تا دین تو برترین و حزب تو توانمندترین و بهره تو بیشترین باشد، خدایا آسانی را به او بنما و کار را برای او آماده ساز و پیروزی را برایش رقم زن و یارانی برایش برگزین و او را با توان‌مندی پشت‌گرم قرار بده. 🇮🇷 بی‌تردید امشب یکی از سرنوشت‌سازترین رویدادهای تاریخ ایران و تاریخ جبهه مقاومت و تاریخ جهان اسلام و تاریخ جهان رقم خواهد خورد. سیدعلی بن موسی بن طاووس (۶۶۴ ق.) در شمار فضائل امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام پس از اشاره به غزوه خندق و کشته شدن عمرو بن عبدود به دست مولی الموحدین علیه‌السلام می‌گوید  "همان گونه که در کتاب الطرائف به نقل از اهل سنت نقل کرده‌ام، پیامبر درباره این رویداد فرمودند: لضربة علي لعمرو بن عبدودّ أفضل من عمل أمّتي إلى يوم القيامة. همچنین پیامبر که درود خدا بر او باد وقتی علی علیه السلام رو به سوی سپاه حزب کرد فرمود: برز الإسلام‏ كلّه‏ إلى الكفر كلّه. (الاقبال بالاعمال الحسنة، ج ۲، ص ۲۶۷)"  شاید این که پیامبر صلی الله علیه و آله چنین فضیلت والایی برای ضربه علی علیه‌السلام در نظر گرفته‌اند صرف نظر از وجه ملکوتی این ضربه و اخلاص امیر المؤمنین علیه‌السلام همین نکته است که این ضربه، رویارویی همه اسلام در برابر همه کفر را به سود اسلام تغییر داد و پس از این پیروزی در غزوه خندق (احزاب) بود که دیگر رفته رفته ضعف جبهه کفر آغاز شد و سرانجام با فتح مکه این پیروزی تثبیت شد و همه دستاوردهای نظامی و سیاسی و فرهنگی و تمدنی مسلمانان در روزها و ماه‌ها و سال‌ها و سده‌ها و هزاره‌های پس از آن ریشه در آن ضربه کاری و موفق حضرت بر فرق نماد کفر و تباهی داشت و دارد. 🇮🇷 امشب نیز در مقیاسی خردتر همه اسلام در برابر همه کفر قرار گرفته است و شیربچه‌های حیدری که دشمن پلید آن‌ها را کم‌قدر می‌انگاشت ضربه‌ای بر سر نماد کفر و پس‌مانده عَفِن تمدن غرب وارد کرده‌اند که کامیابی این ضربه سرآغاز تحولی بزرگ است که به زودی دستاوردهای آن آشکار خواهد شد، بعونه تعالی. 🇮🇷 ما که محروم از حضور مستقیم در جبهه نبرد هستیم و در آرزوی لبیک گفتن به فراخوانی که روحی تازه در تن‌های رخوت‌زده‌مان بدمد، اکنون دست به دعا برمی‌داریم و با هزاران سوز و امید، دعای زیبای امام سجاد علیه‌السلام را برای یاری رزمندگان جبهه مقاومت زمزمه می‌کنیم. ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ @HOWZAVIAN
مدرسه علوم انسانی رحا برگزار می کند: 💢 روایت انتقام 💠 نشست علمی پیرامون عملیات 1️⃣ مفهوم شناسی مقاومت در اندیشه امامین انقلاب ⭕️ حجت الاسلام سیدسجاد ایزدهی؛ دانشیار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ⏰ساعت ۱۵ 2️⃣ فرهنگ مقاومت در اندیشه الهیات رهایی بخش در اسلام ⭕️ حجت الاسلام سیدمهدی موسوی؛ استاد حوزه و دانشگاه ⏰ساعت ۱۵:۳۰ 3️⃣ عصر موشک یا عصر گفتمان در تمدن دنیای مدرن ⭕️ حجت الاسلام حسین مهدی زاده؛ مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم ⏰ساعت ۱۶ 4️⃣ هژمونی در حال فروپاشی گفتمان صلح کاذب ⭕️ حجت الاسلام سلمان رئوفی؛ استاد حوزه و دانشگاه ⏰ساعت ۱۶:۳۰ 🎙 دبیر جلسه: دکتر سیدمحمدامین نورانی ⌛️ زمان: دوشنبه 27 فروردین ماه ساعت15-17 📍 محل برگزاری در بستر اسکای روم 🔗 لینک ورود به اتاق جلسه 🌐 رحا مدیا 👈 عضو شوید👇🏻 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات | توییتر 🆔 @rahamedia
🔍 از افسانهٔ ایران مقتدر ناسیونالیست‌ها تا ایران اسلامیِ مقتدر 🔸اقتدار رضاخان فقط برای مردم ایران و زدن مردم ایران بود والا او قبل از حضور متفقین ایران را دو دستی تقدیم می‌کند و مردمش را رها کرده و کشور را تسلیم می‌کند یا محمد رضا که به راحتی بحرین را دختر ایران می‌خواند و می‌گوید آن را عروس کردیم! کاش جماعت ناسیونالیست لااقل به آنچه ادعا می‌کنند که کوروش مقتدر بوده است پایبند می‌ماندند تا بشود ذره‌ای به آن‌ها اعتماد کرد که در صورت به قدرت رسیدن ایران را نابود نمی‌کنند... ✍ مهدی قیاسی کارگر مقدم 🔗 متن کامل در فرقه نیوز @HOWZAVIAN
⁉️ آیا جهان آغاز یک جنگ جهانی را تجربه می‌کند؟ ✍🏻 احسان قربانی اگر اسراییل بتواند برای جواب دادن به ایران حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا را جلب نماید شاهد نبرد سوم جهانی خواهیم بود. نبردی که تعداد زیادی در آن کشته خواهند شد. و چیزی که اینجا مطرح است حق و باطل است. آیا میتوانم حق را از باطل بشناسم؟ تازه اگر حق را شناختم آن را یاری میکنم؟ باید خود را برای لحظه های سخت انتخاب آماده کنیم. نبرد اصلی در این دوران همین است. نبرد نبرد انتخاب ها است. @HOWZAVIAN
نیروی انتظامی تنها! ✍ عباس‌ بابائی روز نخست اجرای طرح نیروی انتظامی بود. برای رسیدن به محل کار، خیابان‌های انقلاب، قرنی، کریم‌خان، جمهوری‌اسلامی، ولی‌عصر، سعدی، مجاهدین، فاطمی، بهارستان، دیالمه و چند کوچه و خیابان فرعی را مثل هرروز عبور کردم. مشاهدات گذری و اجمالی‌ام: ۱) تقریباً هیچ‌کس از پرسنل نیروی انتظامی را حین عبور(البته چند دقیقه‌ای) در مکان‌های پرتردد ندیدم. ۲) تردد مکشفه‌ها خصوصاً در خیابان فاطمی کمتر از روزهای گذشته به نظر می‌رسید. ۳) کشف‌حجاب بعضی از دانش‌آموزان کمافی‌السابق رنگ استقلال‌خواهیِ‌نوجوانانه دارد! ۴) گردشگری آسیایی(احتمالاً از کشورهای شرق آسیا) در میدان بهارستان بدون هیچ ساتری آزادانه در حال تردد بود. ۵) ظهر که برای نماز به دانشگاه رفتم، تقریباً مثل روزهای گذشته تعداد اندکی مکشفه در حال تردد بودند؛ البته بعضی با درست‌کردن شال یا... به دیدن یک طلبه واکنش نشان می‌دادند. ۶) امروز در دانشگاه بنرهایی بود که روزهای قبل ندیده‌بودم؛ ناظر به کیفیت پوشش آقایان و بانوان در دانشگاه. ۷) محله‌ی ایران هنوز حال و هوای اول انقلاب را تا حدود زیادی حفظ کرده است؛ با بانوانی غالباً چادری. ۸) ای‌کاش مبارزه‌ با مترفینی که در قامت سرمایه‌دار، روشنفکر، فعال رسانه‌ای، سلبریتی‌، هنرمند، ورزشکار و... بیشترین نقش را در ایجاد و تثبیت و گسترش این حرام شرعی و سیاسی دارند، در اولویت قرار گیرد. @HOWZAVIAN