💠 روایت زن، زندگی، آزادی از زبان بانوی فرهنگ
✍️ نوشتاری با امضای ۱۸۴ بانوی نویسنده و شاعر
⏹ ما نه شرقی هستیم و نه غربی؛ ما از جغرافیای فکری دیگری طلوع کردهایم. ما الگوی سوم جهان هستیم؛ زن با شرف مسلمان ایرانی.
انقلاب اسلامی ایران آغاز شکفتن ما بود.
⏺ ما بانوان نویسنده و شاعر، تحقق اراده انقلابیم؛
آغاز تمدنی نو که بشر به پیش از آن بازنخواهد گشت. و اینگونه است که جهان برای سرعت بخشیدن به روند تکامل خود، سخت محتاج شناختن ماست.
ما باید با هم گفت و گو کنیم؛ دستهای همدیگر را بگیریم؛ در چشمهای هم خیره شویم تا حیات انسانی که انقلاب به ما بخشیدهاست، دیده شود.
⏹ البته که
_ ما دل آزردهایم؛
زیرا رسانهی ما توان ابهام زدایی ندارد و رسانه دشمن، وارد جنگی ترکیبی در مدیریت افکار عمومی جهان شدهاست.
_ ما دل آزردهایم؛
زیرا به رغم تأکیدات رهبرمان بر ایجاد کرسیهای آزاد اندیشی، ساز و کار اعتراضی که به اغتشاش نینجامد مهیا نشد.
⏺ دلهای ما داغدار حوادث تروریستی شیراز و زاهدان است و به گفته رهبر عزیزمان، همه در مقابله با دشمن و عوامل خائن یا جاهل و غافل او وظائفی برعهده داریم؛
و امروز جز این قلم در دست ما نیست.
ما نهضت روایت زن مسلمان ایرانی را آغاز میکنیم، که این راه رفتنی است نه گفتنی... و جنگ، جنگ روایتها و ارادههاست.
🔗 متنِ کامل
#حجاب
#شاهچراغ
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📕«فرانکلین در تهران» منتشر شد
🔍 روایتی مستند از یک نفوذ فرهنگی
جلال آلاحمد را اگر نگوییم اولین، مسلما از نخستین کسانی بود که درباره خطر فرهنگی «مؤسسه فرانکلین» هشدار داد؛ سخنرانی کرد و مقاله نوشت. آلاحمد در کتاب «سه مقاله دیگر» نوشت: «این بنگاه محترم کمکم از یک دستگاه سانسور هم برای آزادی کل مملکت خطرناکتر شده. [...] وضع جوری شده است که هر که با کتاب و با هر خواندنی مرتب غیر روزنامهای سر و کار دارد، ناچار با این بنگاه محترم سر و کار دارد [...] به همه کتابخوانها و کتابنویسها و کتابفروشها هم اعلام خطر میکنم که از این پس سر و کارتان با یک تراست مطبوعاتی است.»
آلاحمد در کتاب «یک چاه و دو چاله» باز هم هشدار داد و نوشت: «فرهنگ مملکت دارد تبدیل میشود به شعبهای از شعبات بنگاه فرانکلین.»
به جرأت میتوان بنگاه فرانکلین را یکی از نخستین مصادیق نفوذ فرهنگی سازمانیافته در ایران دانست. پروژهای آمریکایی در دل تاریخ معاصر ایران که کمتر مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته و اکنون دفتر پژوهشهای کیهان این پروژه را در قالب کتابی با عنوان «فرانکلین در تهران» مورد تحقیق و بررسی قرار داده است.
سعید مستغاثی پژوهشگر و مستندساز تاریخی، پس از کتاب «حکایت سینماتوگراف» و افشای چهره مافیای شکلگیری صنعت سینما در ایران، این بار به سراغ «مؤسسه فرانکلین» رفته است تا پرده از انحصار گردانندگان پروژه فرانکلین در بازار نشر بردارد و چگونگی هدایت فرهنگی ایران در دوره پهلوی را روایت کند.
در این کتاب برای نخستین بار مستندات وابستگی موسساتی همچون «بنگاه فرانکلین» و «بنگاه ترجمه و نشر کتاب» و همچنین نهادهایی مانند «انجمن ایران و آمریکا» به کانونهای استعماری غرب ارائه میشود.
برخی از اسناد و تصاویر منحصر به فرد «مؤسسه فرانکلین» و افراد و نهادهای وابسته به آن پس از سالها برای اولین بار در این کتاب منتشر میشود. کتاب «فرانکلین در تهران» به عنوان شصت و چهارمین جلد از مجموعه «نیمهپنهان» در 350 صفحه به بازار نشر عرضه شده است.
#کتابخوانی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
⛔️ مگر در سوریه حجاب آزاد نبود؟!
✍️ مصطفی منفرد، نویسنده و هنرمند حوزوی
یک عده فکر میکنند اگر حجاب آزاد شد دیگر چنین اغتشاشات و حرکتهای ضدملی نخواهیم داشت!
مگر در سوریه حجاب آزاد نبود؟
چرا آن را ویران کردند؟
مسئله حجاب تنها یک بهانه است. اگر حجاب هم آزاد شود با موضوعات دیگر کشور را به آشوب و ویرانی خواهند کشید!
#پویش_نوشتن
#حجاب #شیراز
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💢 ویروس رسانهای
✍️مصطفی گودرزی، نویسنده حوزوی و پژوهشگر فلسفه
⭕️ این روزها که صداوسیما و رسانه های داخلی و خارجی بیشترین زمان خود را به انعکاس اخبار اغتشاشات و معرکه گیری سلبریتیها اختصاص دادهاند، شاهد این هستیم که تبادلات اخبار بین افراد به شدت افزایش پیدا کرده و اخبار صادق یا کاذب در کوتاهترین زمان به گوش تمام افراد جامعه از پایتختنشینان تا نقاط دور مرزی میرسد.
⭕️ از یک نظر میتوان این شیوع اخبار را با ویروس کرونا مقایسه کرد که در چند روز ابتدایی تمام ایران را در بر گرفت و همه نقاط کشور در موقعیت ویژه فرو برد و رنگهای مختلفی از جمله نارنجی و قرمز پدیدار نمود.
⭕️ با دقتی بیشتر متوجه میشویم که ویروسی مانند کرونا با آن شیوع بالا و خطر ابتلا را با رعایت فاصله اجتماعی توان کنترل بود و میشد از ابتلای به آن جلو گیری کرد، اما ویروس رسانه را با هیچ فاصله اجتماعی نمیتوان متوقف نمود مگر با خاموش کردن اینترنت یا حذف شبکههای اجتماعی و دوری از تلویزیون، رادیو و ... که این امر تقریبا غیر قابل انجام است.
⭕️ پس با ویروسی مواجهه پیدا کردهایم که به مراتب خطر بیشتری از ویروسهای بیولوژیکی دارد و واکسنی جز مجهز شدن به سواد رسانه برای آن نیست.
#فضای_مجازی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
✏️میگن «کارخودشونه» تا «کارخودشونو» انجام بدن!
😈#رسانه_ی_فریب
✍️محمدجواد محمودی
#تحریف #دروغ
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | ۴ دقیقه متفاوت از تشییع پیکر طلبه شهید آرمان علیوردی در تهران
◀️ مشاهده با کیفیت بالاتر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#نقد
🔻تحول فقهی با تقطیع متون اصیل محقق نمیشود
حجتالاسلام غلامعباس هاشمی همدانی در یادداشتی به بررسی طرح تحول متون اجتهادی حوزه پرداخت و تاکید کرد: تحول در قدرت پاسخگویی فقه با تقطیع متون اصیل و بدیلسازی غیر قابل دفاع محقق نمیشود.
بخشی از متن:
ضعف انگیزههای طلاب حوزه امروز حقیقتی غیر قابل انکار است و متون مغلق در انگیزه طلاب متوسط و پایینتر بیتاثیر نیست ولی حقیقت این است که بی انگیزگی ویرانگر امروز با چشمپوشی از تاثر از وضعیت معیشت، در درجه اول مرتبط با عدم تفکیک استعدادهای حوزه است؛ طلبهای که هدفش اجتهاد نیست و یا استعدادش تناسبی با فقه و اصول ندارد نباید کفایه بخواند روشن است چنین شخصی انگیزه برای خواندن کفایه نخواهد داشت چنانکه از آغاز نیز نداشته است. هدف از خواندن کفایه و مکاسب، همان است که برای آن نوشته شدهاند.
هدف این است که: اولا طلبه بر ساختار اجتهاد و استنباط فقه شیعی به ویژه در معاملات به وسیله مکاسب و بر قوانین و مسایل اصولی به صورت اجتهادی در دانش اصول که مهمترین مقدمه برای توانایی استنباط و اجتهاد است به وسیله کفایه و رسائل اشراف پیدا کند.
🔗 متن کامل در خبرگزاری ایکنا
#تحول_حوزه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🌹 غریب بود در شهر خود!
✍️الهه دهقانی
آمدند تا داغ بر دل ما نهند
جوانی را بیگناه لگد میزدند
مگر جرمش چه بود؟!
بسیجی، جهادگر، دوستدار وطن
مگر میشود چنین وحشیانه، ددصفت؟!
مگر او غریب بود در شهر خود؟!
خبیثان برملا کردند، افکارشان
دوباره تکرار شدکربلا
اراذل لگد میزدند،
گهی همچو شام، از پشتبام سنگ میزدند.
ولی عدهای فقط اهل تماشا بُدند.
جدا شد صف حق و ناحق، چه خوب
چه نیکو، مجرمان رسوا شدند
خدایا به حق علیاکبرت
بگیر انتقامِ این پسر
جهالت تا به کی؟!
مگر میشود، بی سند، حکم کرد؟!
مگر میشود، خود قضاوت نمود و خود اجرا نمود؟!
الا ای اسیران خفته به خواب، بس است دیگر برخیزید زخواب
کمی هم تعقل کنید، در اعمال و گفتار بیگانه تفکر کنید
کدام گربهای محض رضای خدا موش گرفت؟!
کدام بیگانه، دلسوز شماست؟!
همینان در فکر سود خودند
شما را به جان هم افکندهاند تا خود حکومت کنند
الا ای اسیران خفته به خواب، بس است دیگر، برخیزید زخواب
#آرمان_علیوردی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
😔 ایران در عزای شهدای شاهچراغ گریان، دستگاههای فرهنگی قم در خواب گران
✍️ نویسندگان تحریریه «قم پویا»
غروب چهار شنبه شب پنجم آبان ماه حادثه تلخی در حرم مطهر امامزاده شاهچراغ واقع در شهر شیراز بوقوع پیوست.
حادثه ای تلخ که 15 شهید برجای گذاشت و
آتش غم عمیقی بر دل های ملت ایران نشاند. آرتین که در مقابل چشمانش به مادرش شلیک شده است منتظر بازگشت مادرش مانده..
سه نوجوان بی گناه که به همراه پدر و مادر به حرم آمده بودند نیز به شهادت رسیدند. دشمن که گمان می کرد می تواند با دیکتاتوری رسانه ای خود کار ایران اسلامی را یکسره کند پس از شکست برنامه های خود در تجزیه کردن ایران و با مشاهده بصیرت مردم ما،تصمیم گرفت مستقیماً وارد میدان عمل شود و باز هم فضای کشور را ملتهب کند، به همین علت در حرم شاهچراغ چنین جنایت بزرگی را رقم زد، سه روز است که ایران داغدار این غم است مردم همیشه در صحنه قم همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی روز جمعه 6 آبان ماه شرکت کرد و این حرکت تروریستی از سوی مردم شریف قم محکوم شد.
انتظار می رفت دستگاه های فرهنگی و دولتی شهر، بویژه شهرداری با نصب بنرهای تسلیت و تبلیغات محیطی ضمن اعلام همدری با خانواده شهدای شاهچراغ این اقدام تروریستی را محکوم می کردند. اما متاسفانه کافی است گشتی در سطح شهر بزنید دریغ از نصب یک بنر همدردی توسط ادارات دولتی.
هرچند شهرداری با چند روز تاخیر مدعی است تعداد ٩ بنر نصب کرده ولی بهيچ وجه جوابگوی این کمکاری نیست.
جای تاسف است که بی مبالاتی ادارات در این زمینه و بسیاری دیگر از حوادث و مناسبتهای خاص تبدیل به یک اپیدمی شده و بسیاری از دستگاههای دولتی حتی به خود این زحمت را نمی دهند تا این گونه مسائل را در ساختمان خودشان فضاسازی کنند حال چه برسد فضا سازی و تبلیغات در سطح شهر.
جای افسوس دارد در روزهایی که جنایت صورت گرفته باعث شده همه ایران برای شهدای شاهچراغ گریان شوند. متاسفانه دستگاه های فرهنگی قم به موازات مردم حماسه ساز قم به صحنه نیامدند و با اقدامات فرهنگی جنایت تروریست ها را محکوم نکردند. آن هم در زمانی که تمام رسانه های بیگانه علیه این ملت بزرگ، شریف و دیندار بسیج شده اند دستگاه های فرهنگی قم در خواب گران فرو رفته اند!
#شهدای_شاهچراغ
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#با_نخبگان
📌پاسخی اجمالی به سخنان دکتر آرش حیدری
👈 آیا بدن اصالت دارد؟!
⁉️ پس جای #اندیشه و #آرمان در رفتارهای اجتماعی کجاست؟
پاسخ حجت الاسلام دکتر احمد اولیایی
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کلیپ بالا👆👆
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💢 از گندم ری نخواهید خورد
✍️ یادداشت فاطمه میری، عضو تحریریه مجتهده امین
امروزه حال و هوای برخی غربزدهها در جامعه ما همینگونه است؛ هرچه دارند از بیهنری رو میکنند، تا شاید مقبول افتد برای زندگی به ظاهر بهتر و مرفهتر.
🔗 متن کامل در خبرگزاری رسا
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💠 مردان اردهال
✍️ حجت الاسلام علیرضا نظری خرّم، نویسنده حوزوی
روزی در کتابخانۀ آیتالله مرعشی، از فرزند بزرگ ایشان، آقا سید محمود سوال کردم: درست است که پدر شما در مشهد اردهال وارد سرداب زیر حرم شده و بدنهای شهدایی را که به همراه یکی از فرزندان امامباقر علیهالسلام، حدود هزار و دویست سال پیش در آن منطقه به شهادت رسیدهاند، تر و تازه و سالم دیده است؟
ایشان در پاسخم فرمودند: بله درست است. پدرم برایم میگفت: خودم وارد سرداب شدم و آنها را که به جای کفن، به چیزی شبیه پوست حیوان پیچیده شده بودند، تر و تازه دیدم. به پاهایشان دست زدم و حتی کمی فشار دادم، نرم و تازه بودند مانند پای انسان زنده! گویی خوابیدهاند! اگر مجالی دست داد انشاءالله قصۀ مردانِ اردهال را برایتان خواهم نوشت.
بین عامۀ مردمی که با خدا و پیغمبر سر و کار دارند، زبانزد است، هرکه چهل هفته غسلجمعه بجا آورد بدنش در قبر نمیپوسد.
حقیر هرچه گشتم چنین سخنی را در روایات اهلبیت علیهمالسلام نیافتم. مشغول کنجکاوی در این موضوع بودم که بهجایش دو حدیث جالب پیدا کردم. امام معصوم، انجام دو عمل را باعث سالمماندن بدن در قبر معرفی میکند.
حدیث نخست را در کتاب "الروضةفيفضائلأميرالمؤمنين" نوشتۀ شاذانبنجبرئيل قمی یافتم. نویسندهٔ کتاب از قول پیامبر خدا صلیاللهعليهوآله نوشته بود: هرکه میخواهد درون قبرش، کرمها جنازهاش را نخورند (ألّا تَأکلَهُ الدَّيدانُ) برای خواندن نمازهایش به مسجد برود (فَليَکنُسِ المَساجِدَ) و هرکه دوست دارد جسمش در قبر تر و تازه بماند و نپوسد (طَرِیاً مُطَرّاً)، به نظافت و پاکیزگی مسجد بپردازد.
حدیث دوم را در کتاب تفسیر فرات کوفی پیدا کردم. پیامبر خدا صلیاللهعليهآله فرموده است: امامجماعت (الأَئِمَّةُ) و اذانگویی که علاوه بر اذان در مسجد، قرآن نیز میخواند (وَالمُؤَذِّنونَ بِتِلاوَةِ القُرآنِ وَالأَذانِ) در قبر نمیپوسند (وهُمُ الَّذينَ لا يَتَبَدَّدونَ في قُبورِهِم).
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💠 یک سالگی خانواده ما
✍️ هادی سیاوشی کیا، عضو تحریریه مدادالفضلاء
در این اولین سالگرد ازدواجم به این فکر میکنم که واقعاً اگر سال پیش مصرّ در خواستگاری و عقد و عروسی نمیبودم حالا شاید رفتنم به خانه بخت سختتر و بلکه محال میشد. البته دختر ها به خانه بخت میروند و من پسرم!
همان ها که دیروز سرزنش و شماتتم میکردند امروز تحسینم میکنند. ازدواج در زمانه ما این طور است که امروز میگویند: اگر ازدواج کنی احمقی. اما فردا در چشمت نگاه میکنند که: هرکه دیروز ازدواج نکرد احمق بود! و من خواستم که یک روز احمق باشم نه همیشه.
این یکساله را حقیقتاً سخت تر از سال های مجردی ام نگذرانده ام اما با مغز استخوانم شیرینتر از تمام آن سالها میدانم.
و این تشویقیه به ازدواج را مزیّن به تبصرهای لازم البیان میکنم که آن ازدواج با هم کفو است که شیرین است و موجب رشد. و الّا هم من و هم شما حتی در فامیل خود، جدا شدگانی نالان از ازدواج را سراغ داریم.
و بگذار این را هم بگویم که سختی نسبی ازدواج هم به خاطر سختی دنیا است و هم تر! ناشی از سخت گیری سبک زندگی تجملاتی ما. سبک زندگیای حریصانه که بودن بعضی چیز ها از بدیهیات و ملزومات ضروری انگاشته میشود که به راستی اگر نباشند غالباً ضرری جدی و بعضی هیچ ضرری به ابعاد زندگی ما نمیزنند.
در این اولین سالگرد ازدواجم، خوشحالم که باز عزب نیستم اما حسرت هم میخورم که ای کاش این «اولین» سالگرد نمیبود. و تازه، من در ٢٣ متأهل شده ام.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✍🏾 باز هم شیطنت رسانهای روزنامه اعتماد که تیتر زده بود: «روزنامهنگاری جرم نیست»
و پاسخ ما👇
☑️ روزنامهنگاری جرم نیست؛ اما جاسوسی جرم است
✍️ علی اسفندیار
طراح: استاد مهدی کاظمی
#تقوای_مطبوعاتی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
♦️ استاندارد دوگانه یا مقابله با مصادره؟
✍️ حسین کاوه
💎 جنابِ اپوزیسیون، وقتی که رسانههای رسمی تصویر خانمهای بدحجاب را در مراسمات و برنامههای ارزشی پوشش میدهند نشانه استاندارد دوگانه این رسانهها نیست، بلکه میخواهند به امثال تو بفهمانند که این خانمهای بدحجاب که مدام شما آنان را به خاطر بدحجابیشان ضد دین و نظام جلوه میدهید و به نفع خودتان مصادره میکنید، اصلاً هم طرف شما نیستند و اتفاقاً طرف دین و نظامشان هستند...
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
❤️ ایران ما
✍️ استاد تقی متقی، پیشکسوت شعر کودک و نوجوان
ایران ما مشت است
اقوام، انگشتند
انگشتها با مشت
بدخواه را کشتند!
#ایران_همدل
#اتحاد_اقوام
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌 آرمان و طلبه
✍ سیدمهدی موسوی، استاد حوزه و دانشگاه
🔸 شهادت دردناک طلبه آرمان علیوردی یک بار دیگر پرسش از #آرمان_طلبگی را در ذهن دغدغهمندان زنده کرد. این ماجرا نشان داد که ما با جریان #خوارج مسلک روبرو هستیم که با تعطیل عقل شعار عدالت و آزادی میدهند و داعشیوار به جان ناموس و مال مردم افتاده اند.
🔹 حال در این عصر فروبست تفکر برای طلبه آرمانخواه چند پرسش اساسی در این زمینه وجود دارد که میبایست به آن پاسخ مناسب و کاربردی داد:
۱. #آرمان_طلبه در عصر فروبست تفکر و اندیشه چیست؟
۲. #مسئولیت_اجتماعی طلبه در زمانهی فتنه و اغتشاش چیست؟
۳. برای پر کردن خلأهای آموزشی و تربیتی طلاب در مسیر حضور فعال و تأثیرگذار در اجتماع چه باید کرد؟
#عصر_فروبست_تفکر
#آرمان_علی_وردی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🖌 قلم بنویس
✍ سیده الهام موسوی
قلم بنویس از جوانان وطن که زیر دست پای وطن فروش سیاه کبود شدند.
اما پشت به ولایت و خط حسینی خود نکردند.
قلم بنویس که چهل سال با خون همچین جوانانی درخت وطن را سبز نگه داشتیم.
با وداع و اشکهای مادران شهدا در معراج ها!
قلم بنویس برای نسل بعد ما که چهل چند سال است دارند به هر دری میزنند که این درخت سبز پر شکوه را قطع کنند.
قلم قسم به اشکها قسم به خون در کوچه ها ،قسم به گریه های یتیمان بنویس از حقایق که کم گفتند بنویس که نا گفته ها زیاد است.
#لبیک_یا_خامنهای
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#پوستر
💠 #شهیدآرمان_علی_وردی
✔️ شهیدِ آرمان
در عشق رقیب دوستانت بشوی
پیروز نبرد داستانت بشوی
جامانده! چه میشود که یکروز تو هم
جانانه شهید آرمانت بشوی
✍ صامره حبیبی
❌ انتشار آزاد وبلامانع
🖼 طراح : #مهدی_کاظمی
🌺سفارش طراحی پوستر👇
@admin_smk
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
May 11
♦️رازگشایی از توییت ظریف
⁉️چرا ناگهان ظریف پیدایش شده؟
✍ محمدمهدی زارع
🔻 هر نبردی در پی کسب نتیجه ای است. اغتشاشات ترکیبی در ایران ناگهان با اسم رمز مشکوک مهسا برای باجگیری گستره اقتصادی، هسته ای، موشکی و منطقه ای از دولت انقلابی شعله می کشد. بعد از چهل روز اما به رغم هزینههای شگفت رسانهای و مالی، آتش فتنهگران خونریز به نفس های آخر می رسد. قبل از خاموشی کامل این آتش، بالاخره زوج سعودی_آمریکایی باید کبابی بپزد به نام دستاورد. با کدام وسیله؟ دیپلماسی مذاکره ! هدف؟ امتیاز گرفتن ولو حداقلی از دولت انقلابی. سرآشپز مدعو؟ ظریف! قهرمان آمریکا در برجام! معتمد بایدن و بن سلمان و لاپید و نایاک و مکرون و غیره و غیره و غیره ! معتمد همه به جز انقلاب ایران، مردم گرفتار در چاه سیاه اقتصادی برجام.( 😔 یادآوری: گفت به لبخند آمریکا اعتماد نکنید. کردند. کردیم. چوب ده برابر شدن دلار و مسکن و خودرو و ... را هم خوردیم!)
‼️ظرافت حضور ناگهانی ظریف را متوجه شدید؟ او را سرزنش نکنید. ظریف مامور است و معذور! مثل تمام آن هشت سال در وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران.
📛نکته: به زودی شاید از روحانی و لاریجانی و ناطق و جهانگیری و سایر دوستان ساکت شان هم خبری بشود! چیدن میز مذاکره کدخدا بالاخره ادب و آدم خودش را می طلبد! کار هر کسی نیست که!
امان از نفوذ و نفوذی در همه معانی و مصادیق چهل ساله اش.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔸میوهفروش روزنامهخوان
✍ علی کردانی
وضعش از خیلیها معمولیتر است؛
میز مطالعه ندارد؛
در فضایِ دنج کتابخانه نیست؛
نور مطالعهاش تأمین نشده؛
اما میخواند تا بداند؛
فروشنده انار؛ اما #خریدار_فرهنگ است.
او از خیلیها جلوتر است.
#فرهنگی_اجتماعی
#فرهنگ_مطالعه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✨ عُرضهداشتن به چیست؟
✍ محمدحسین مطهری
اینکه بتوانی سنگی سنگین را از اینجا به جای دیگر با مهارت جابجا کنی؟
اینکه زوروبازویت، چند مرد جنگی را زمین بزند؟
اینکه زبانت تا آسمان دراز باشد و آنقدر چرب باشد که همه را به خود جذب کند؟
اینکه علم و فضلت، شهرهی آفاق باشد و جلسه درسی کرانناپیدا داشتهباشی؟
همین؟ فقط همین؟
چرا دیگران را بخاطر نداشتن این عرضهها، یا نداشتن این موقعیتها، یا نداشتن این توانمندیها، ملامت میکنیم؟
عمروبنعبدود
ابوالشعثاء
ابنزیاد
شریحقاضی
سلیمانبنصرد
همهی اینها، توانمند بودند، عُرضه داشتند، مهارتهای خوبی داشتند؛ اما آیا سرِ بزنگاه؛
بهدرد ولی خدایشان خوردند؟
گرهی را از زندگی مردم باز کردند؟
علمشان، زوربازویشان، زبانشان، توانشان، آبرویشان، مصیبتی را التیام داد یا بدبختی را خوشبخت کرد؟
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#میلاد_مبارک
❓چکار کنیم فرزندمان را نفرین نکنیم
💠راهکار کلیدی تربیت فرزند
امام حسن عسکری علیه السلام میفرمایند:
«با فرزندانتان طوری رفتار نکنید که نسبت به شما جری شوند. حتی با یکدیگر طوری برخورد نکنید که فرزندانتان احساس کنند میتوانند مقابلتان بایستند. چون در این صورت وقتی به بزرگسالی رسیدند طوری رفتار خواهند کرد که مجبورید آنها را نفرین کنید.»
میلاد امام مهربانی ها امام حسن عسکری علیه السلام مبارک باد.
#تربیت_کودک
#امام_حسن_عسگری
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#میلاد_مبارک #اینفوگراف👆 #شعر👇
خاکیان مژده که امروز درخشید به خاک
گوهر ده یم نور و یم یک گوهر پاک
این پسر کیست که پیر خردش خاک در است
به خدا از همه خوبان جهان خوبتر است
این پسر آینه طلعت خیر البشر است
بشنوید این پدر حجت ثانی عشر است
صلوات همه بر ماه جمال پدرش
پدر و مادر من باد فدای پسرش
#امام_حسن_عسگری
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN