دومین محفل گفتوگومحور فکرت با عنوان:
✅ پرسش و پاسخ
مهمان ویژه: حجتالاسلام استاد حمید پارسانیا
📌و با حضور فرهیختگان و کارشناسان حوزوی و دانشگاهی
⏰ یکشنبه 14 اسفند، ساعت 10:30 صبح
مکان: قم، خیابان هنرستان، مؤسسه شناخت
👈 فکرت؛ رسانه اندیشه و آگاهی
#اندیشه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💢برای «که» بنویسیم؟
✍️ استادجواد محدثی، کتاب «با اهل قلم» مینویسد:
نوشتن، «ارتباط کتبی» با خوانندۀ اثر است و کلام تو، وسیلۀ ارتباط.
اگر مقصودت به خواننده منتقل نشود، چه فایده؟ اگر با مخاطب، نتوانی رابطه برقرار کنی، از نوشتن چه سود؟
پس، شناخت مخاطب ضروری است. اینکه بدانی با چه کس رویارویی،
خوانندگان سخن و شعر و مقاله و داستانت چه کسانیاند؟
بُرد و تأثیر نوشتهات تا چه حد است؟ اصلاً میخوانند یا فقط تو مینویسی؟ میخرند، یا فقط تو چاپ میکنی؟ میفهمند، یا تو فقط صفحه پر میکنی؟
ادبیات کودکان هم از همین مقوله است.
بسیارند کسانی که برای «کودک» مطلب مینویسند، اما دنیای کودک را نشناختهاند.
و بسیارند کسانی که شاعر شعر کودکانند، اما فضای کودکانه در شعرشان نیست، هر چند الفاظ بچگانه به کار برند.
یعنی: مهم، شناخت حوزه واژههای کودکانه و دنیای خاص کودکان است و به زبان آنان و متناسب با فهم و درک و زمینۀ آنان سخن گفتن.
کتابی هم که برای کودکان نوشته میشود، کافی نیست که فقط نامش کودکانه باشد یا تصاویر رنگیاش برای این قشر و «گروه سنی» گیرا و جاذب باشد. مفاهیم و محتوا را هم باید لحاظ کرد.
باری... وقتی مینویسید، تصور کنید خوانندگان خویش را (از قشرها و گروههای مختلف) که روبروی شما نشستهاند و با آنان حرف میزنی.
«ارتباط مستقیم»!...
مردم، امروز به چه چیزهایی نیاز دارند؟
خواستار چه مطالبی هستند؟
کدام مطالب و پیامها و نوشتهها و تحقیقها، برای امروز زندگیشان و زندگی امروزشان، کارساز و راهگشا و مفید است و از خواندن، بهره میبرند؟...
به راستی اگر این جهات در نظر نباشد، در «خلأ» نوشتن، و برای تودههای انبوهی از «خوانندگان نامشخص» و نمیدانم در کجا و در چه سن و با چه شرایط نوشتن، چه دردی را دوا میکند؟
ناگفته نماند که: کار ادبی و هنری و شعر، قدری باید ایهامها و ابهامها و رمز و راز و کنایه و تشبیه و توصیف و استعاره و زبان چند بعدی و قالب فوق عادی و سطح فوق معمولی و... داشته باشد. ولی تا چه حد؟...
آیا حتی به قیمت تبدیل ادب و شعر و هنر، به ابزاری بیاستفاده برای مردم؟ و به بهای بیمشتری و بیمستمع ماندن دستاوردهای ادبی و شعری؟
اگر بنا باشد «ادبیات» به صحنۀ زندگی هم بیاید و در متن حیات مردم جاری و ساری باشد، به معنای از دست دادن وجهه و صبغۀ ظریف و جالب و جاذب «صناعات» لفظی و معنوی نیست.
اما... نباید فراموش کرد که کار قلمی، برای مردم و در خدمت حق و در ارتباط با خلق است. فاصلهها را باید پر کرد، تا «ارتباط متقابل» میسور گردد.
#نویسندگی
#مهارت_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#قلمدون
✍️ روحانیت ناچار به نوشتن است
🔅 چون در دنیای دیالوگ بسر میبریم نه منولوگ.
🔻ای کاش مرکز مدیریت حوزه و مجموعههایی چون دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات برای این ناچاری #فکر میکردند؛ برنامه، ساختار، راهبرد، تاکتیک، عملیات و اجرا، تربیت، شبکهسازی، تأسیس رسانههای فراگیر داخلی و بینالمللی و ... پیشکش!
#تبیین_مکتوب
#تبلیغ_مکتوب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
✍️ به بهانه سالگرد درگذشت مورخ معاصر، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید هادی خسروشاهی
📷 تصاویر:
پژوهشگر فقید، خسروشاهی،
در معیت امام خمینی(ره) و امام خامنه ای(حفظه الله)
🔅 متن کامل در 👈 شهید رابع؛ صفحه ای از نویسندگان حوزوی
#استاد_خسروشاهی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
چرا در جنگ اقتصادی هستیم؟
در جنگ اقتصادی یکی از ابزارهای مهم بحث پول و هویت آن است.
دلار به عنوان ارز بین المللی و جهانی باید به عنوان ناظر بی طرف و عام و جهان شمول عهدهدار ربط امور در این ساحت باشد، لکن دلار در جهت منافع ایالات متحده عمل می کند و نه به عنوان ابزار مالی جهانی و بی طرف.
امریکا از این ظرفیت در تنش با کشورها استفاده می کند و با کشورهای متخاصم خود وارد جنگ اقتصادی میشود. لذا اکنون در جنگ اقتصادی ریال و دلار هستیم. و شروع کننده ی این جنگ، ایران نیست، بلکه امریکاست. و تا معقولیت صلح ( امام حسن) در این جنگ اثبات نشود، نمی توان فتوا به صلح کرد و باید این جنگ را ادامه داد. البته این به این معنا نیست که حاکمیت و دولت اثرات زیانبار این جنگ را خنثی نسازد و در جهت رفع آنها تدبیر عالمانه و حکیمانه نداشته باشد.
✍️ صفحهی فلسفه علوم اجتماعی
#اقتصاد
#اندیشه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔰 «خون سلیمانی» و «حنای اشتری»
▪️ نقدی بر مبنا، رویکرد و روش وحید اشتری در مسیر عدالتخواهی
✍️ سید محمدحسین دعائی
🔸 چند روز قبل، در خبرها آمده بود که عدهای از «شخصیتهای فرهنگی و سیاسی جبهۀ انقلاب»، طی نامهای به «رئیس محترم قوۀ قضائیه»، خواستار توقف اجرای احکام صادرشده برای «وحید اشتری» ـ یکی از چهرههای شاخص در جریان موسوم به عدالتخواه ـ شدهاند.
🔹 در بخشی از نامۀ مذکور آمده است: «برخی امضاکنندگان این نامه، چه بسا با بخش زیادی از مواضع و کنشهای سیاسی آقای اشتری همراه نباشند. اما همگی چنین برخوردی با یک فعال اجتماعی را به دور از مصالح جامعه دانسته و با آن مخالف هستند. چنین برخوردی ممکن است با دلسرد و بدبین کردن بخشهایی از جوانان و دانشجویان علاقهمند به انقلاب، جایگاه رفیع دستگاه عدلیه را در نظر آنان مخدوش کند.»
🔸 فارغ از صحت و سقم این درخواست و با صرف نظر از جوابی که به آن داده خواهد شد، آنچه که قطعی است، مخدوشبودن، بلکه مخاطرهآمیزبودن بخشی از گفتار و رفتار آقای اشتری و ضرورت تبیین این امر در فضای جامعه است.
🔹 بهعنوان نمونه، در آستانۀ روز قدس سال قبل ـ یعنی در ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ـ مصاحبهای از ایشان با عنوان «کنشگری مردم در مبارزه با فساد» منتشر شد که در ادامه، گزیدهای از این مصاحبه، بهضمیمۀ نقد بسیار مختصری بر آن تقدیم میشود: ...
#استکبارستیزی
#عدالتخواهی
#جهاد_تبیین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
راهبرد تبیین در صحیفه سجادیه
✍️ علیرضا مکتبدار
هر اقدام بنیادین و سرنوشتساز، در پایندگی و رواج خود نیازمند عنصر تبیین است در غیر این صورت، گذر زمان و تغییر نسلها، غبار ابهام و تردید را بر اندام آن اقدامات نشانده و چهره حقیقت را رفته رفته از نگاه حقجویان پوشیده میدارد. تبیین رسالتی است که همه راهبران الهی از آن بهعنوان راهبرد بهره برده و پیامهای الهی را به گوش مردمان رسانده و حقایق را برای آنان بیپرده بیان کردهاند.
در تاریخ اسلام، پس از رحلت پیامبر مکرم (ص)، کینه و ستیزهجوییهای پنهانشده در پس پرده عصبیت جاهلی سر باز کرد، بازار تأویل و تفسیر به رأی رونق گرفت، تیرگی خواهشهای نفسانی بر چهره حقیقت پرده افکند، دنیاپرستان کتاب و سنت پیامبر (ص) را بر اساس منافع خود تفسیر و تأویل نمودند و سرانجام چهرهای باژگونه از اسلام باقی ماند که پیشتر امیر بیان (ع) از آن اینگونه خبر داده بود: «اسلام پوستين باژگونه پوشد -و كس سخن حق ننيوشد-.»
این باژگونگی تا آنجا ادامه یافت که امت پیامبر، پاره تن او را با آسایش خاطر به مسلخ بردند و آثار نبوت را زیر سم مرکبهای هوس نهادند و از هیچ تلاشی برای زدودن آثار رسالت از ذهن و قلب مردمان و عرصه اجتماع فروگذار نکردند. کتاب خدا را چنان میخواندند که سود ایشان بود. طیلسان زهد پوشیده بودند و تکپیرهنان را پیرهن بر تن میدریدند و آنانکه دستار بر سر نهاده بودند سر از تن خداترسان میانداختند و این نبود آنچه پیامبر و جانشیانش بدان فراخوانده بودند.
🔗 ادامهای کوتاه در این صفحه
#صحیفه_سجادیه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌 معاف از دوزخ
✍️ حسن مددخانی
وقتی گفته می شود دین از سیاست جداست، یعنی دین کاری به این ندارد که مسئولین بالادستی چه سیاستهایی را برای اداره مملکت دنبال میکنند و آیا این سیاست ها با اصول دین سازگاری دارد یا ندارد؟ یعنی دین در خصوص درست و غلط بودنشان اظهار نظری ندارد و پیامدهای ناگوار این سیاستها را گناه نمی شمارد. با این وصف از آنجایی که مسئولان سیاسی مملکت مسئولان اقتصادی هم هستند، مردم هر چقدر آنها را نفرین کنند، نفرینشان نمی گیرد. اصلا جهنم نمی روند. اصلا معلوم نیست کجا می روند! چون جدایی دین از سیاست، یعنی...
🔗 متن کامل در این صفحه
#دین
#سیاست
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
♨️ نقد و ارزیابی اندیشه ایرانشهری
❇️نشریه دیدهبان اندیشه در شماره 44 خود، به نقد و ارزیابی اندیشه ایرانشهری مرحوم سید جواد طباطبایی پرداخته است. 👈 @didebane_andisheh
#اندیشه
#سید_جواد_طباطبایی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
#چهارشنبه_های_امام_رضایی
___________________
چنان در قید مهرت پای بندم
که گویی آهوی سر در کمندم🌱
#امام_رضا علیه السلام
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#چهارشنبههای_امام_رضایی
🌻 نصیحتی از امام رضا درباره عزت و ذلت
✍️ جواد رستمی در روزنامه خراسان نوشت:
اصول کافی جلد ۲صفحه۱۱۳ از درخواست نصیحت یک مرد از امام رضا(ع) خبر داده است که ایشان در جواب فرمود: احْفَظْ لِسَانَكَ تُعَزَّ وَ لَا تُمَكِّنِ الشَّيْطَانَ مِنْ قِيَادِكَ فَتَذِل؛ زبانت را حفظ کن تا عزیز و عزتمند شوی و زمام امور خویش را به شیطان مسپار تا خوار و ذلیل نشوی.
زبان به عنوان مهمترین ابزار ارتباطی انسان هم می تواند باعث عزت او شود و هم با گفتار غلط، دروغ و تهمت، بدگویی و غیبت، سخن بیهوده و نکبت موجب سرافکندگی و بی اعتباری شخص شود.
از سوی دگر اختیار خود به نفس و شیطان سپردن هم ما را به سمت ضد ارزش ها از گناه و شهوات و لذت دنیایی سوق می دهد تا ذلت و خواری نصیب انسان سازد.
در کل زبان می تواند زمینه سعادت یا شقاوت انسان را مهیا کند..زبانی که به شکر و تسبیح خدا و سلام و صلوات به اولیاء خدا مشغول است با زبانی که به کفر و نعمت زوالی و بدگویی و فحش و رذیله گویی مشغول است تفاوت بسیار دارد و انتهای هر دو راه مشخص است بنابراین این فرمایش امام در باب حفظ زبان نصیحتی کلیدی است که عاقبت آن خیر و عزت و سربلندی دارد.
بخش دوم فرمایش امام که به تمکن شیطان اشاره دارد اگر خدای ناکرده اتفاق افتاد گویی در راهی باتلاقی به شیطان و نفس سرکش خویش سواری می دهیم که رهایی ندارد مگر خود انسان بخواهد و خدا کمک کند تا از آن دور شویم.
نفسی که اختیارش به دست شیطان است به راحتی رام نمی شود آن را جزو داشته های خود می داند و سخت از دست می دهد.
توکل به خدا و توسل به اهل بیت و انس گرفتن با قرآن و دعا و نماز مبارزه ای سخت با شیطان بر سر تصاحب نفس و نجات خویش است که باید هوشیار بوده و آمادگی مقابله با هر فن و فریب شیطان داشت تا مبادا با غفلتی دوباره تلاش های خویش را بی نتیجه بگذاریم.
#اخلاق
#حدیث_نگاری
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
" نوشتن همانا آرامش همانا "
✍️عاطفه هزاره از افغانستان
این روزها اگر آرامشام را گم کنم به سراغ کلمهها میروم، من میگویم او میگوید آنقدر با یکدیگر حرف میزنیم که ساعت ها میگذرد و متوجه نمیشویم.
گاهی هم آرامش را در شلوغیهای روزمره گم میکنم؛ آن وقت قهر میکند و مدت ها پیدایش نمیشود. به تمام کتابها، به آسمان به ماه، کوچه خیابانهای شهر، گلفروشی ها، خیال و رویا دنبالش میگردم اما پیدا نمیشود و بعدها میفهمم قهر کرده است و البته قهرش هم بهجا بوده.!
گاهی آنقدر با نوشتن آرام میشوم که دوست دارم حتی خندههایم را بنویسم.
او آنقدر زیبا همراهیام میکرد که ناخواسته او را از یاد میبردم و متوجه حضور دلسوزانهاش نمیشدم. گاهی هم بهخاطر همیشه بودنش، نادیدهاش میگرفتم نه اینکه از قصد باشد نه، خیالم این بود که همیشه هست و همراهیام میکند اما بعضی از ما انسانها، تا از دست ندهیم قدر و ارزش را نمیفهمیم.
اما بی بی جان یاد داده است همیشه همراه آرامشام باشم تا او هم همراهیام کند و قهر نکند.
بی بی یاد داده آرامشام را تقسیم کنم بین آدمها تا خسیس نباشم و بدانم آرامش سهم همهٔ آدمهاست.
" آرامش سهمِ دلهای گرم تان🌱"
#پویش_نوشتن
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
📌 «پیام رسانه ای»؛ پیشنهادی برای کنشگران رسانهای در وضعیت کنونی
✍️ احمد اولیایی
🔸از بیان مقوله «بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ» توسط مقام معظم رهبری، مدت ها می گذرد. بعضا از کلمه بازسازی، اینگونه برداشت کردند که باید نهادها و سازمان های بزرگ فرهنگی را ادغام کنند و مانند این ها. و حال آنکه مجددا خود رهبری معظم تبیین کردند که «منظور از ساختار، ساختار فرهنگی جامعه و ذهنیت و فرهنگ حاکم بر آن و در یک کلام نرمافزاری است که افراد جامعه بر اساس آن در زندگی فردی و جمعی خود عمل میکنند.»
🔹بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی بازگشت به گزاره ها و پیام های حاکم و بنیادینی ست که اگر در جان مخاطب نفوذ کند، او گویی واکسیناسیون فرهنگی انجام داده و در برابر تهاجمات فرهنگی مقاومت می کند.
🔸اکنون که بحمدلله فعالیت رسانه های انقلابی و دلسوز و انسان_رسانه هایی که دغدغه کمک به نظام دارند رونق دارد، شاید گفتگو در باب چگونگی کنش انقلابی_رسانه ای در شرایطی که جامعه نیاز به بازسازی پیام ارتباطی و رسانه ای دارد، راهگشا باشد.
🔹بعضی پیام ها و گزاره هایی که در وضعیت کنونی ایران می تواند مؤثر باشد؛
_ پیام و گزاره «امید اجتماعی».
_ پیام و گزاره «ما می توانیم».
_ پیام و گزاره «همدلی».
_ پیام و گزاره «امتحانات اجتماعی».
🔹این پیام ها برخی از همان گزاره های انقلابی حاکم بر اذهان است که می تواند از طریق رسانه ملی، مبلغان و افراد رسانه ای و فعالان فضای مجازی به مردم مخابره شود. دشمن که اکنون در یک همگرایی شدید رسانه ای متحد شده دقیقا عکس همین پیام ها را مخابره می کند؛ ناامیدی، انزجار، نتوانستن، سیاهی و ... .
🔸حال که در بخش اجرا، مسئولان ما در تلاش برای حل معضلات اقتصادی و ... هستند، رسانه ها نباید بدون پیام مشخص، کنشگری کنند. فرض کنید رسانه ملی در تولیداتش امید را به عنوان پیام اصلی بگنجاند. مبلغان مجازی و سنتی همدلی و وفاق را ترویج کنند و رسانه های مجازی هم توانستن و مانند این. درین صورت حتی اگر مشکلات اقتصادی و... ادامه پیدا کند مردم با روحیه و امید بالاتر در کنار مسولین خواهند بود.
🔸 پیشنهاد می شود نهادهایی مانند رسانه ملی، معاونت تبلیغ حوزه علمیه، معاونت تبلیغ دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات و کانال دارها و انسان_ رسانه ها هر کدام یک گزاره انقلابی که انقلاب اسلامی آن را برای ما به ارمغان آورد، انتخاب و در ماه رمضان در دستور کار خود قرار دهند؛ بدین معنا که پیام محوری آن رسانه و مبلغ شود. (واضح است که این، یک ایده اولیه است اما اگر خواهان داشته باشد می شود آن را بسط داد و کاربردی کرد).
#مهارت_تبیین
#جهاد_تبیین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🔴 زندگی دوی استقامت یا سرعت؟
✍️ احمدحسین شریفی، استاد حوزه و دانشگاه
برخی زندگی را با «دوی سرعت» اشتباه گرفتهاند. برای رسیدن به اهداف خود به ویژه اهداف مادی بسیار عجله دارند؛ به همین دلیل روحی ناآرام و مضطرب دارند.
در حالی که زندگی به مثابه «دوی استقامت» است. انسانهای حکیم کسانیاند که هم از مسیرِ حرکت لذت میبرند و هم در حرکت و دویدن خود از آرامش و سکینه برخوردارند.
#اخلاق
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
جهان علیه ارزشهای اخلاقی
✍️ علیرضا مکتبدار
امروزه مردمی که قاطعانه تصمیم گرفتهاند با هژمونی یکجانبه آمریکا در جهان مقابله کنند، دریافتهاند که دستیابی به پیروزی تنها از راه مقابله با آمریکا در سطح اقتصادی و سیاسی و نظامی بسنده نیست، بلکه برای رویارویی با این سیطره شیطانی، به پایبندی به نظامی ارزشی و اعتقادی نیاز است که «ما» را از «دیگری» متمایز میکند و در نتیجه، تحت هویتی اخلاقی و انسانی، به ملتهای قیامکننده،که دارای محتوای فرهنگی و تاریخی ویژهای هستند، علیه استکبار جهانی انسجام میبخشد.
امرزه رمزِ شب انقلابیها در سرتاسر جهان علیه نظامهای بینالمللی موجود، موضوع ارزشهای اخلاقی است. این موضوع در زمانهای که انحطاط اخلاقی بهویژه گرایش به همجنسگرایی و برساختن جنس سوم، به موضوعی مورد توجه فرهنگ غرب برای مسخ فرهنگهای شرقی و بومی بدل گشته است، از اهمیت خاصی برخوردار است و در واقع نقطه تمایز بین دو فرهنگ و تمدن شرق و غرب را تشکیل میدهد. غلبه و یا شکست این اندیشه شیطانی بر مدیریت زندگی انسان در جهان پیشِ رو بسیار اثرگذار است.
شاید بسیاری از ما از خود بپرسیم که امام خمینی (ره) آن زمان که نامه معروف خود را برای گورباچف فرستاد و او را به اندیشیدن درباره اسلام و آموزههای آن دعوت کرد، به چه میاندیشید؟ اما امروزه بهتر میتوان به عمق اندیشههای امام بزرگوار پی برد و دریافت که مقابله با شیطان بزرگ و اندیشه سیاه انگلوساکسونی بدون پایبندی به امور مقدس و نیز ارزشهای اخلاقی مبتنی بر آن امکانپذیر نیست.
#اخلاق
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🔸واقعیتها را بشنویم
✍ علی کردانی
امروز در اسفند ۱۴۰۱ سوار تاکسی شدم. راننده که بیننده مستقیم رویدادهای خیابانی است تعریف میکرد؛ از صدا و سیما آمده بودند و با خانم حجابِ آنچنانیدار مصاحبه میکردند. نمیدانم موضوع گفتوگو چه بود؛ اما به احتمال زیاد داستان همیشگی حجاب مطرح بود.
راننده در ادامه توضیح داد: در جامعه امروزی دیگر نمیتوانی با این مصاحبهها کسی را قانع کنی؛ آن که حجاب را قبول دارد به آن پایبند است و هر که قبول ندارد، طبق میلش میپوشد.
اینکه راننده چهاندازه درست یا نادرست گفته، در جای خود؛ اما...
#حجاب
#اجتماعی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
شیشه کبود
✍️ علیرضا مکتبدار
چنانچه صفحه پاک قلب به زنگار گناه آلوده نباشد و یا پس از زنگارگرفتن، با آب توبه پاکی خود را باز یابد، قابلیت بازتاب نور ایمان را مییابد. ایمان نور است و مؤمن با نور خدا مینگرد. آنگاه که مؤمنان با یکدیگر دیدار کنند، آینهها در برابر آینهها میایستند، در یکدیگر بازتاب مییابند و جهان پر از آینه میشود، پر از نور و دیگر تاریکی و ظلمتی نمیماند.
هر ذره کینه، حسد، بخل و یا هر رذیلت اخلاقی دیگر، همچون لکهای است که بر صفحه این آینهها پدیدار میشود. با حضور این لکهها، نگاهها تیره میشود، دلها میگیرد، روانها رنجور میشود، روابط سست میشود و آینهها کارکرد اصلی خود را از دست میدهند.
برای داشتن جامعهای سالم و پویا، بیاییم بهسرعت دستبهکار شویم و بهمحض اظهار وجود این لکهها، با آنها به مقابله برخیزیم تا دلها وارونه نگردد و همواره نورانیت افزون گردد و تیرگی از روابط میان مؤمنان رخت بربندد.
مؤمنان آیینهٔ همدیگرند
این خبر می از پیمبر آورند
پیش چشمت داشتی شیشهٔ کبود
زان سبب عالم کبودت مینمود
گر نه کوری این کبودی دان ز خویش
خویش را بد گو مگو کس را تو بیش
#اخلاق
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔆 علی اکبرهایِ اسفند
✍️سعید کرمی
تقارن ماه شعبان و موالید آن با سالروز شهادت شهدای شاخص و قهرمانان ملی ما، جلوهی خاصی به این ماه داده است و سوژهی بسیار خوبی را برای سخنرانان و عوامل فرهنگی فراهم کرده است.
وقتی در روایاتی که در مورد شهدای انقلاب اسلامی وارده شده سیر میکنیم به جملهی جالبی برمیخوریم...
#روز_جوان
#میلاد_حضرت_علی_اکبر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN