eitaa logo
حوزه انقلابی
13.8هزار دنبال‌کننده
24.5هزار عکس
11.5هزار ویدیو
655 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 گزارش تصویری از مراسم روز قدس در مسجد 🇺🇲🔥🔥آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل🇮🇱 ✊ سر دادن شعار توسط نمازگزاران 🎤و سخنرانی حجت‌الاسلام توکلی @masjed_emamhassan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضور هادی حجازی فر بازیگر کنار مرز رژیم صهیونیستی
📺پخش مراسم دعای وداع بامــــاه مبـــــارک رمضان از مسجــــد مقــــدس جمکـران از شبــــــــکه چهـــار سیمــــا 🔰شنبه۳خردادساعت۱بامداد [ @huddath_al_hussain_ir ]
🌙اعمال شب آخر ماه مبارک رمضان
حوزه انقلابی
🌷منبرهای مجازی رمضانی🌷 اختصاصی حوزه انقلابی @howzehenghelabi شب بیست و هفتم 7⃣2⃣ 🌷بسم الله
🌷منبرهای مجازی رمضانی🌷 اختصاصی حوزه انقلابی @howzehenghelabi شب بیست و هشتم 8⃣2⃣ 🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷 🌷السلام علیک یا صاحب الزمان🌷 🌷آیه منتخب؛ 🌷وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَیٰ فَادْعُوهُ بِهَا ۖ وَذَرُوا الَّذِینَ یُلْحِدُونَ فِی أَسْمَائِهِ ۚ سَیُجْزَوْنَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ (۱۸۰-اعراف) ۞ و بهترین نام ها برای خداست. خدا را به آن (نامها) بخوانید. و کسانی که نام های او را تحریف می کنند (و بر غیر او می نهند)، رها سازید. آنها بزودی جزای اعمالی را که انجام می دادند، می بینند. 🌷روایت منتخب؛ 🌷۱. امام رضا علیه السلام فرمودند: هر گاه برای شما سختی و مشکلی پیش آمد به واسطه ما از خداوند استعانت جسته و به وسیله ما از خداوند رفع مشکلات خود را بخواهید. و این است معنای سخن خداوند که فرمود:«وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَیٰ فَادْعُوهُ بِهَا»(خداوند نام‌های نیکو دارد پس او را با آن نام‌ها بخوانید). آن گاه حضرت فرمود که امام صادق علیه السلام فرموده است: به خدا سوگند که مقصود از نام‌های نیکوی الهی ما هستیم که عمل هیچ کسی بدون معرفت ما مورد قبول خداوند قرار نمی گیرد، خداوند فرمود: «فَادْعُوهُ بِهَا»(پس خداوند را با همان نام‌ها بخوانید). (بحار، ج۹۱، ص۶) 🌷۲. در کتاب جامع الأخبار و الأمالی نقل شده که امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: مردی یهودی نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله آمد و پیش روی حضرت ایستاد و به ایشان خیره شد. 🔺حضرت فرمودند: ای یهودی! چه می‌خواهی؟ 🔺عرض کرد: تو برتری یا موسی بن عمران؟! همان پیامبری که خداوند با او سخن گفت و بر او تورات و عصا را نازل کرد و برایش دریا را شکافت و با ابر بر سرش سایه فکند؟ 🔺پیامبر صلی الله علیه و آله به او فرمود: ناپسند است که بنده خود را بستاید، اما برایت می‌گویم: 🔺وقتی آدم علیه السلام به آن خطیئه دچار شد، توبه اش این بود که بگوید: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» که از من درگذری و خداوند از گناه او درگذشت. 🔺وقتی نوح علیه السلام سوار کشتی شد و ترسید که غرق شود گفت: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» که مرا از غرق شدن بِرَهانی و خداوند او را رهانید. 🔺وقتی ابراهیم علیه السلام در آتش انداخته شد گفت: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» که مرا از آتش نجات دهی و خداوند آتش را بر او سرد و سلامت قرار داد. 🔺وقتی موسی علیه السلام عصایش را انداخت از روی ترس با خود زمزمه کرد و گفت: «اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» که مرا در امان داری و خداوند متعال به او فرمود: «لا تَخَفْ إِنَّکَ أَنْتَ الْأَعْلی»(طه/۶۸)(مترس که تو خود برتری). 🌷ای یهودی! اگر موسی علیه السلام مرا درک می کرد و سپس به من و به نبوت من ایمان نمی آورد، نه ایمانش برایش سودی داشت و نه نبوّتش. 🌷ای یهودی! یکی از فرزندان من «مهدی» است، وقتی ظهور کند «عیسی بن مریم» برای یاری اش فرود می‌آید و او را جلوی خود قرار می‌دهد و پشت سرش نماز می‌خواند.(بحار، جلد۱۶، صفحه۳۶۶) 🌷مساله شرعی منتخب؛ 🌷۱. مصرف زکات فطره چیست؟ 🔺آیات عظام امام، رهبری، زنجانی، نوری، بهجت، فاضل، خوئی؛ اگر فطریه را به یکی از مصارف هشتگانه زکات برساند کافی است هرچند احتیاط مستحب آن است که فطریه را فقط به فقرای شیعه بدهند 🔺آیات عظام سیستانی، وحید، صافی، مکارم، گلپایگانی؛ فطریه را بنابر احتیاط واجب باید فقط به فقرای شیعه داد 🌷۲. زکات فطره را میتوان به عنوان هدیه به فقیر پرداخت نمود ولی باید در نیت خود قصد زکات فطره داشته باشد. 🌷۳. مستحب است فقرای فامیل، همسایه و هرکسی که فضیلتی بر سایرین دارد مقدم شود 🌷آداب و سنن؛ امام کاظم علیه السلام از پدران طاهرینش نقل کردند که رسول خدا صلی الله علیه و آله به امیرالمومنین علیه السلام فرمودند؛ ای علی! یا علی هر گاه امری تو را به هول بیندازد که از آن بترسی، یا شدّت و سختی بر تو فرود آمد، بگو؛ «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تُنْجِيَنِي مِنْ هَذَا الْغَمِّ». (بحارالانوار جلد ۹۱ صفحه ۲۰۹) @howzehenghelabi
هدایت شده از روزنه
یادداشت ستایش آمیز برای [صفحه 1 از 2] 💥بازنشر و حاشیه نگاری @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بنام خدا لاریجانی رفت اما ... دوازده سال پیش بود که نخستین بار آقای لاریجانی به قصد کاندیدا شدن نمایندگی مجلس از قم، به این شهر آمد. پیش از آن، در صدا و سیما، دو سه باری در جلساتی با مرحوم آیینه وند و مرحوم سید جعفر شهیدی برای چند فیلم سینمایی خدمت ایشان رسیده بودم. بعد از آن هم بی ارتباط نبودیم. وقتی به قم آمد، با دوستم جناب معراجی، و دوست دیگرمان جناب جعفری، سعی کردیم زمینه فعالیت وی را فراهم کنیم. کارها باموفقیت پیش رفت و ایشان برای سه دوره متوالی به نمایندگی مجلس و در مجلس هم به ریاست آن انتخاب شد. دور اول، بنده هم در کتابخانه مجلس بودم و با حمایت ایشان توانستم کارها را تا اندازه ای به پیش ببرم. به تمام معنا اطمینان و حمایت می کرد. ایشان، در تمام این دوازده سال، به طور مرتب با قم در ارتباط بود. بیشتر اوقات، و لو ساعتی در خانه پدری شان، و با حضور دوستان دیگر، گفتگو می کردیم و می دیدم که گوش شنوا داشت. در این سالها ارتباط ایشان با مردم از طیف های مختلف مداوم بود، همین طور با مراجع تقلید و علمای برجسته. جلسات مستمری هم با حضور سی چهل نفر از طلاب شاخص داشت و حرفهای آنان را می شنید و گزارشی هم از اوضاع برایشان بیان می کرد. بدون شک، هیچ مسوول دولتی در این سطح، هیچ وقت، چنین ارتباطی با قم نداشت و تاکنون هم ندارد. در تمام این سالها، هیچ امر خلاف عرفی از ایشان ندیدم. تعبد ایشان در حد یک آدم متدین به شرع آشکار بود و اثری خلاف آن بر من ظاهر نشد. می دانم که افراد سیاسی به هزار و یک دلیل، و عمدتا به خاطر فشارهایی که بر مردم است، همواره محل طعنه هستند، اما تا آنجایی که به شخص ایشان مربوط می شد، امر خلافی که دون شأن یک انسان دیندار و اخلاقی باشد، از ایشان ندیدم. روابطش با علمای شهر، از جناح های مختلف، برقرار بود. و از سوی دیگر، همیشه تواضع را در رفتارشان می دیدم. آرام و بدون نگرانی، برای آنان، اوضاع کشور بو یژه مسائل اقتصادی را تشریح می کرد. هیچ گاه در کار آنان مداخله نمی کرد و سعی نمی کرد به علما چیزی را تقلین کند یا خط بدهد. در سالهای اخیر، حساسیت ایشان روی اقتصاد به مراتب بیشتر بود و در بیشتر فعالیت های اقتصادی در حال انجام در قم، فعالانه شرکت و تلاش می کرد تا چرخه اقتصاد شهر راه بیفتد. او دریافته بود که مشکل کشور همین چرخه بد تولید است و باید اصلاح شود. نکته دیگر این بود که در امر دین و دینداری، هیچ وقت حرف گزافی نمی زد و کاملا مقلد بود، و مثل آن رئیس سابق نبود که خود را در همه امور و از جمله دین عقل کل می دانست و حرفهای بزرگ اما بی دلیل می زد. دینداریش عاقلانه بود و اهل خواب و پیش گو یی و این قبیل امور نبود. هرچه بود دانشجو و استاد فلسفه بود و کتاب هم زیاد می خرید و می خواند و اخیرا هم بیش از دو هزار جلد کتاب به کتابخانه مرکزی اهدا کرد. در سفرهای کوتاهش به قم، یکسره مشغول حل و فصل مسائل شهر و اشخاص بود، اما این که رفتار سودجو یانه ای داشته باشد یا اساسا در امور مداخله نامعمولی کند، تا آنجا که می دانم، به هیچ وجه، کسی از او چیزی ندارد و اگر دارد بگو ید. هیچ وقت هم، دشمنان قسم خورده وی در قم که نام دین و انقلابی گری را یدک می کشند، نتوانستند از این دست مطلبی بگو یند. دفتر ایشان البته به فقرا و نیازمندان و کسانی که مشکلی داشتند، کمک می کرد. در این دوازده سال، شهر قم متحول شد و وقتی ایشان تلاش کرد و آقای سقائیان نژآد را به عنوان شهردار به قم آورد، باز هم قم، بیش از پیش آباد گردید. با این همه، صراحت داشت، و در مواضعش تقیه نمی کرد. خیلی خوشحال شدم که پریشب در مصاحبه اش در شبکه یک، رسما گفت که یکی از بدترین روزهای زندگی وی، وقتی بوده که خبر درگذشت هاشمی را شنیده است. او چوب هاشمی و روحانی را خورد، در حالی که اساسا به مصلحت کشور می اندیشید و کاری به اشخاص نداشت. با تمام وجود از برجام برای حفظ کشور دفاع کرد، با این که می توانست نوع دیگری رفتار کند تا محبو بیتش بین مدعیان انقلابی گری باقی بماند. ادامه یادداشت را اینجا بخوانید: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4300 @rozaneebefarda ادامه👇🏽
هدایت شده از روزنه
یادداشت ستایش آمیز برای [صفحه 2 از 2] در قم، طلاب و فضلای تحصیل کرده، و عالمان و مراجع تقلید همیش از او حمایت می کردند، اما شماری از طلاب جوان تحت تأثیر جریان هایی که می دانیم، با او رفتار بدی کردند. بدترین آنها چند سال پیش در حرم حضرت معصومه بود که به او کفش و مهر پرتاب کردند. لاریجانی با صبوری و مظلومیت، از کنار این ماجرا گذشت و هیچ کس به آن رسیدگی نکرد. هیچ کس بی نقص نیست، مخصوصا سیاستمداران که در لبه پرتگاه هستند، اما وقتی آدمی در زمانه ای است که کار جز این نمی تواند بکند، باید مقایسه کند و در این مقایسه بی شک، علی لاریجانی یکی از عاقل ترین، معتدل ترین، با اخلاق ترین و میانه رو ترین افرادی است که ضمن احترام به سنت های دینی و عرفی جامعه، ایران را دوست می داشت و برای اعتلای آن تلاش کرد. شاید کسانی بگو یند این روزها که لاریجانی می رود، برای چه این متن را می نو یسم، و اما این بنده خدا، با توجه به اتهامات بی پایه ای که عده ای از دور و بر اساس روش سیاسی خود به او و هم مسلکانش می زنند، و با توجه به شناخت نزدیکی که از ایشان دارم، خواستم شهادت بدهم که او به کشور خدمت کرد و همواره برابر تندروی ها ایستاد و با حمایت از برجام کشور را از پرتگاه نجات داد. این روزها دیدم که دست کم چهار تن از مراجع تقلید از وی تشکر کرده اند و این نشان از همان ارتباطی دارد که گفتم. امشب، افطار در خانه پدریشان بودیم و عکسی یادگاری هم گرفتیم. بنده دوره قبل از وی خواستم کنارگیری کند و به دانشگاه باز گردد. امیدوارم این بار این فرصت پیش آید و او را در کسوت استادی ببینیم @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
جعفریان و به سبک حاشیه ای بر یادداشت ستایشگرانه در فراغ [صفحه 1 از 6] @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 یادداشت غلوآمیز و ستایشگرانه و نسبتاً سوزناک(!!) جناب جعفریان، از جهات مختلفی، متنی قابل تحلیل و مهم است. اعترافاتی در این یادداشت به چشم می خورد که تا دیروز، جریان منتقدان لاریجانی در قم، وقتی آنها را مطرح می کرد، متهم می شد به خلاف گویی و هزار نسبت ناروای دیگر! همچنین در این یادداشت کوتاه، نکات خلاف واقع و تحریف آمیزی وجود دارد که اعتبار نویسنده و ستایش شونده، هر دو را یکجا مخدوش می کند! 🔷در حاشیه یادداشت جناب جعفریان نکاتی به شرح ذیل قابل ذکر است: 1) این مدل مجیزگوئی ها و مجازگوئی های شاعرانه، از اصحاب سیاست و قدرت که در یادداشت جعفریان می خوانیم، بیش از هر چیز یادآور متن های تاریخ نگاران و شاعران درباری عهد قجر است که به گونه ای مدرن شده، در دوران سیاه پهلوی نیز نمونه هایش را شاهد بوده ایم. نمونه اش متن ستایش آمیز حکمی زاده نسبت به دوران سیاه پهلوی اول در مقدمه اسرار هزارساله! گرچه نویسنده محترم با این متن ها و ماتن ها انس فراوان داشته و دارد و گاه رد پایی از جانب داری از ایشان در برخی نوشته هایش قابل مشاهده است اما این نباید موجب شود که وی در دوران جمهوری اسلامی، هنوز در هوای قاجار و پهلوی به نگارش از ارباب سیاست و قدرت، اقدام کند.(ناگفته پیداست که نه لاریجانی قابل قیاس با کارگزاران عصر سلطنت است و نه جعفریان با تاریخ نگاران درباری، اما این رویه غلط ولو به صورت شاذ، یادآور آن روال غلط گذشته است) 2)البته جعفریان حق دارد اینطور شمشیر کشیده و محکم به دفاع از لاریجانی قلم بزند؛ زیرا خود اعتراف کرده که نمایندگی 12 ساله لاریجانی در قم، محصول تلاش جعفریان و معراجی و سایر دوستان و آشنایان شان بوده است! آنجا که می نویسد: «وقتی به قم آمد، با دوستم جناب معراجی، و دوست دیگرمان جناب جعفری، سعی کردیم زمینه فعالیت وی را فراهم کنیم. کارها باموفقیت پیش رفت و ایشان برای سه دوره متوالی به نمایندگی مجلس و در مجلس هم به ریاست آن انتخاب شد.» تا قبل از این هم بر اهل اطلاع معلوم بود که کدام حلقه خاص به عنوان لاریجانی در قم عمل می کند اما این اعتراف، شیرینی خاصی دارد! حلقه ای که در بدو کاندیداتوری دور اول لاریجانی، با در حوزه و برخی بیوت، تلاش کرد چنان القاء کند که وی به دلیل بزرگان قم حوزه انتخابیه اش را به قم تغییر داده! اما واقعیت آن بود که این اقدام بعد از تصمیم ایشان صورت گرفته بود و آن کمپین حوزوی، فقط یک بود برای کسب اعتبار در قم! آقای جعفریان حتمن به یاد دارد که در همین زمان، برخی بزرگان قم با التفات به این اقدام زیرکانه(دعوت پسینی و تا حدودی نمایشی)، هرگز حاضر نشدند نام شان در شمار دعوت کنندگان وی نوشته شود. یکی از مهم ترین نمونه هایش است. دیگران هم بودند. 3)آقای جعفریان در مقام دفاع از ارتباطات موفق حوزوی و مردم داری لاریجانی چنین نوشته که: «ایشان، در تمام این دوازده سال، به طور مرتب با قم در ارتباط بود. بیشتر اوقات، و لو ساعتی در خانه پدری شان، و با حضور دوستان دیگر، گفتگو می کردیم و می دیدم که گوش شنوا داشت. در این سالها ارتباط ایشان با مردم از طیف های مختلف مداوم بود، همین طور با مراجع تقلید و علمای برجسته. جلسات مستمری هم با حضور سی چهل نفر از طلاب شاخص داشت و حرفهای آنان را می شنید و گزارشی هم از اوضاع برایشان بیان می کرد.» اینکه حلقه بسته دوستان جعفریان با لاریجانی ارتباط مداوم داشته اند چیز عجیبی نیست و ناگفته پیدا بود اما اینکه این ارتباطات قبیله ای را نماد ارتباط با حوزه قم معرفی کنند، هم خلاف واقع است و هم اجحاف به بزرگان و فضلای ارجمند حوزه مقدسه قم. ارتباط با مراجع عظام تقلید هم البته اگرچه برقرار بود اما باید ببینیم ایشان تا چه پایه به دیدگاه ها و تذکرات آنان جامه عمل پوشانده، تا آنوقت معلوم شود صرفا برای عکس یادگاری به دیدار آن بزرگان رفته یا در عمل نیز این دیدارها منجر به تغییر می شده است. نمونه اش برخورد دوگانه با توصیه در مورد تعطیلی شهادت ائمه(علیهم السلام) و بی توجهی مجلس لاریجانی به مانند و.... که لاریجانی در این موارد بیشترین همراهی را با دولت روحانی داشت و کاملا به دیدگاه مراجع عظام بی توجهی کرد. 🔶ادامه یادداشت را اینجا بخوانید: صفحه 2: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4305 صفحه 3: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4306 صفحه 4: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4307 صفحه5: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4308 صفحه 6: https://eitaa.com/rozaneebefarda/4309 @rozaneebefarda ادامه:👇🏽
هدایت شده از روزنه
جعفریان و به سبک حاشیه ای بر یادداشت ستایشگرانه در فراغ [صفحه 2 از 6] از این گذشته، باید معلوم شود آن «سی چهل نفر از طلاب شاخص» که لاریجانی با آنان «جلسات مستمری داشت و حرفهای آنان را می شنید و گزارشی هم از اوضاع برایشان بیان می کرد»، دقیقا چه کسانی بوده اند، و با چه مکانیزمی برای حضور در این جلسه انتخاب شده اند و در بدنه فضلای حوزه چه جایگاهی دارند و نیز باید معلوم شود که چه کسی آنان را به عنوان نمایندگان فضلای حوزه قم، به لاریجانی قالب کرده که موجب شده او کمترین ارتباط را با بدنه حوزه و اساتید و فضلای حوزه برقرار کند! ظاهرا روند وقایع مصداق این مثل است که «خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی!» همین و است که مانع شکل گیری روابط طبیعی سیاستمردان تهران نشین با نخبگان و فضلای ارجمند قم می گردد. در هنگامه نیز همین روال حاکم بود و دولت با وجود حضور همین حلقه های بسته، از تشکیل کمیته تخصصی حوزوی برای پیگیری تخصصی شرعیات، سر باز زد و آن دندانپزشک داماد یکی از بیوت مخالف امام، خود اعتراف کرد که یکی از مشاوران ستاد ملی مبارزه با کرونا در امور حوزوی است! تازه با این وضعیت، نویسنده محترم در عبارتی جزم اندیشانه مدعی است که: «بدون شک، هیچ مسوول دولتی در این سطح، هیچ وقت، چنین ارتباطی با قم نداشت و تاکنون هم ندارد.» اگر این نوع تعامل با قم را الگوی روابط سیاسیون ایرانی می دانید که واویلاست! از آن گذشته احتمالا ایشان از میزان مراودات دهه شصت و هفتاد سیاسیون با با قم بی اطلاع است یا نمی خواهد به آن حافظه تاریخی مراجعه کند! 4) آقای جعفریان با استفاده از موقعیت خود، یکطرفه به قاضی رفته و مدعی شده هیچ نقدی به لاریجانی وارد نیست و آنگاه منقدان مراد سیاسی خویش را با عباراتی تحقیرآمیز نواخته و چنین نوشته است: «تا آنجا که می دانم، به هیچ وجه، کسی از او چیزی ندارد و اگر دارد بگو ید. هیچ وقت هم، وی در قم که نام و را یدک می کشند، نتوانستند از این دست مطلبی بگویند.» حتما از منظر آقای جعفریان جناب لاریجانی از نوعی برخوردار است که «به هیچ وجه کسی از او چیزی ندارد!!» که اگر نه چنین بود، ایشان اقلا احتمال وجود نقصان و خطیئه و خطا را در مورد او از بوته امکان باقی می گذاشت و چشم بسته و با جزم اندیشی، وجود احتمال نقد در کارنامه لاریجانی را منتفی نمی شمارد. استفاده از تعبیر «دشمنان قسم خورده لاریجانی در قم» که به تعبیر جعفریان تنها نامی از دین و انقلابی گری یدک می شکند (و احتمالا خواسته بگوید بویی از این مقولات نبرده اند)، از عجایب روزگار ماست! این مدل سخن گفتن که گاه در ادبیات ستایشگران درباری نمونه اش را می بینیم، مدتهاست که منسوخ شده و در عالم سیاست، این سنخ ارزش داوری ها و هدم و شتم مطلق انگارانه مخالفان سیاسی، امری مذموم و مشمئز کننده است. آیا در میان منتقدان لاریجانی که جعفریان از آنان به «دشمن قسم خورده» تعبیر کرده، حتی یک نفر وجود ندارد که حقیقتا متلبس به دیانت و انقلابی گری باشد؟ حتی یک نفر نیست که نقدش به لاریجانی وارد باشد؟ حتی یک نفر نبود که از روی نصیحت و دلسوزی به نقد کارنامه و اندیشه سیاسی لاریجانی دست بزند؟ این طرز سخن گفتن نه درست و نه عقلا قابل دفاع! و این نوع دوستان که لاریجانی را دوره کرده اند، مضرات و خطرات شان بیش از فایده شان است؛ چه اینکه وقتی هر انسان بی غرضی با این ادبیات مواجه شود، فارغ از واقعیت میدانی، حکم به بطلان این گزاره های مطلق گرایانه و غیرعالمانه خواهد داد. به راستی آیا تا کنون جناب جعفریان با خود اندیشیده که چرا یک عده از بهترین و مؤمن ترین و شهادت طلب ترین انسان های ایران و خصوصا شهر مقدس قم، باید در جرگه مخالفان و منتقدان لاریجانی درآیند؟ در عملکرد ایشان چه نقطه ابهام یا اتهامی وجود دارد که مخالفان (و به تعبیر غلط جعفریان دشمنانی) از این طیف و طایفه دارد؟ و دیگر آنکه اگر منتقدان لاریجانی تنها نامی از دیانت و انقلابی گری یدک می کشند، لابد از منظر جناب جعفریان، مریدانش مصداق اتم و اکمل انقلابی گری و دیانت اند! و اگر چنین می پندارد، ناخواسته لاریجانی را ملاک حق و باطل، و میزان دیانت و انقلابی گری دانسته که انگاره ای به غایت سخیف و بی پایه و همسان دیدگاه های کج اندیشانه عالمان وهابی است که سلاطین کودک کش را مصداق اولوالامر خوانده اند! @rozaneebefarda ادامه:👇🏽
هدایت شده از روزنه
جعفریان و به سبک [صفحه 3 از 6] 5) از جمله اعترافات جالب جعفریان، صحه گذاری وی بر علائق فکری و سیاسی لاریجانی و شخص جعفریان نسبت به آقای و است! و ایضا از مهم ترین نقدهای جریان انقلابی و عموم مردم دلسوز ایران به لاریجانی، همپیمانی و همپایی لاریجانی با روحانی و هاشمی در تحمیل برجام خسارت بار و نافرجام به این کشور بود که به تعبیر رئیس بانک مرکزی سابق روحانی، دستاوردی برای ایران نداشت و به فرموده رهبری معظم انقلاب، بود! این فراز از سخنان جعفریان، واقعا خواندنی است، آنجا که می نویسد: «خیلی خوشحال شدم که پریشب در مصاحبه اش در شبکه یک، رسما گفت که یکی از بدترین روزهای زندگی وی، وقتی بوده که خبر درگذشت را شنیده است. او چوب هاشمی و را خورد، در حالی که اساسا به مصلحت کشور می اندیشید و کاری به اشخاص نداشت. با تمام وجود از برای حفظ کشور دفاع کرد، با این که می توانست نوع دیگری رفتار کند تا محبوبیتش بین مدعیان انقلابی گری باقی بماند.» اکنون که نتایج خسارت بار برجام بر همگان آشکار شده، بیش از هر زمان دیگری روشن است که امضای قرارداد ننگین برجام، بدون لحاظ شرایط حکیمانه رهبری معظم و با بی توجهی محض به دیدگاه های نخبگان ایرانی، برخلاف و بوده است و از این رو، جا داشت امثال جعفریان به جای فرار به جلو، ضمن عذرخواهی از پیشگاه ملت، از مواضع دقیق و عالمانه و دوراندیشانه تشکر کند و لاریجانی را به خاطر بی توهی به آن، ملامت نماید. نه آنکه به روش ، با یک مسئله ملی برخورد کند و در ادبیاتی قبیله گرایانه، به فحاشی علیه منتقدان برجام و لاریجانی بپردازد. 5) تکرار ادبیات رادیکال آمریکا و شخص حسن روحانی در مواجهه با منتقدان ، از مهم ترین فرازهای یادداشت جعفریان است که حاوی نوعی عقده گشایی و فحاشی سیاسی است. جعفریان می نویسد: «در قم، طلاب و فضلای تحصیل کرده، و عالمان و مراجع تقلید همیش از او حمایت می کردند، اما شماری از طلاب جوان تحت تأثیر جریان هایی که می دانیم، با او رفتار بدی کردند. بدترین آنها چند سال پیش در حرم حضرت معصومه بود که به او کفش و مهر پرتاب کردند. لاریجانی با صبوری و مظلومیت، از کنار این ماجرا گذشت و هیچ کس به آن رسیدگی نکرد.» جعفریانبا تقلید از حسن روحانی که منتقدانش را بیسواد خطاب می کرد، منتقدان لاریجانی را تلویحا نامیده و در ادبیاتی مطلق انگارانه، چنین القا کرده که لاریجانی در میان طلاب تحصیلکرده، مخالفی نداشته و مخالفان او شامل «شماری از طلاب جوان» می شد که آنهم تحت تأثیر جریان هایی که او می داند، به مخالفت با لاریجانی دست زده اند! او آنگاه ماست را به دروازه و گودرز را به شقایق ربط داده و با گریزی به ماجرای اعتراض عمومی به لاریجانی در حرم، تلاش کرده طیف گسترده منتقدان لاریجانی را به این اقدام منتسب کند و با مغالطه و ، همه مخالفان مراد سیاسی خویش را با یک چوب براند و با و ، در مورد همه مخالفان لاریجانی، قضاوتی واحد ارائه دهد؛ در حالی که در قم مقدسه، از مردم کوچه و بازار گرفته تا مجتهدان نام دار و فضلای سرشناس و بدنه طلاب مقدمات و سطح، لاریجانی منتقدانی جدی و معقول و منطقی دارد و با این تاریخ سازی های امثال جعفریان، حقیقت عوض نمی شود. استفاده از تعبیر نیز در این سالها به عنوان یک کلیشه و کلیدواژه نخ نما برای و مبدل شده که به جای پاسخگویی عالمانه به انتقادات علمی و دقیق مخالفان حوزوی خود، تلاش می کنند با ادبیاتی تحقیرآمیز و خلاف ادب، آنان را مشتی طلبه جوان معرفی کنند که از این و آن خط می گیرند و از خود هیچ ندارند! در پاسخ به این ادبیات قیم مآبانه و خلاف آداب طلبگی این عزیزان نیز باید گفت: اولاً سن ملاک تام و تمامی برای قضاوت در مورد حوزویان نیست؛ ای بسا طلبه جوانی که فاضل و فرهیخته و مستقل و منطقی باشد و در عین حال، ممکن است معدود افراد حوزوی را بشناسیم که به سان ، خود را در حد پادو و وزیر شعار و پا انداز سیاسی فلان سیاست مدار متوسط تنزل دهند و از فلان روزنامه نگار ریش تراش خط بگیرند و از خود هیچ نداشته باشند و فحاشی های بی بی سی را با ادبیات آخوندی بلغور کنند! در سال های قبل برخی از سران نیز از همین شیوه شاهانه در برخورد با مخالفان خود استفاده می کردند که ره به جایی نبرد و شکستی مفتضحانه را در پی داشت؛ چه اینکه آنان وقتی دیدند اشکالات مبنایی و دقیق منتقدان حوزوی شان، جواب ندارد، اقلاً عقل به خرج دادند و از شیوه اشتباه پیشین تا حدی دست برداشتند. @rozaneebefarda ادامه:👇🏽
هدایت شده از روزنه
جعفریان و به سبک حاشیه ای بر یادداشت ستایشگرانه در فراغ [صفحه 4 از 6] جناب جعفریان از قضا جناب لاریجانی منتقدان سرشناسی در قم دارد که دو برابر تو و دوستانت سن و سال دارند؛ برخی صاحبان رساله و مراجع عظام تقلید در برهه های مختلف، در شمار منتقدان صریح اقداماتی بوده اند که لاریجانی پرچمدارش بوده است! آیا در موقف برجام و 2030 و fatf با حجم انبوه از اظهارنظرهای اساتید و فضلا و بزرگان قم، اطلاع ندارید یا خود را به ندانستن زده اید؟! در مورد ماجرای حرم نیز، که نگارنده این سطور به حمدالله هرگز آن را تایید نمی کند و خود هیچ وقت در چنان اقداماتی حضور نیافته، نکاتی قابل ذکر است: اولا این اقدام، نوعی واکنش سیاسی به واقعه تلخ بود که در آن ابتدا رئیس جمهور وقت با زیرپاگذاردن اخلاق سیاسی و آداب حکمرانی، تعابیر زننده ای را بیان کرد و بعد از آن جناب لاریجانی به جای و بزرگی کردن، به یک وارد شد و نهایتا با ادبیاتی چاله میدانی و خلاف شأن مجلس، رئیس جمهور را از صحن علنی بیرون کرد! طبیعی بود که طیفی از مردم قم که از عملکرد سران دو قوه عصبانی و ناراحت بودند، بخواهند در مجامع علنی به اعتراض برخیزند (چنانکه در دهه شصت صدها نمونه از آن را سراغ داریم؛ از پائین کشیدن آیت الله یزدی از منبر تهران تا شعار علیه ناطق در جبهه و...) فراموش نشود که گلایه صریح رهبری معظم از وقایع یکشنبه سیاه، فقط متوجه رئیس جمهور وقت نبود و ایشان از لاریجانی نیز صراحتا انتقاد کردند. برخلاف فضای گل و بلبلی که جعفریان در تخیلاتش سرهم بندی کرده، بعد از وقایع قم و اعتراض علنی به لاریجانی،برخوردهایی با برخی از عوامل صورت گرفت که تفصیل آن در این مجال نمی گنجد. لاریجانی آنچنان که جعفریان تصویر کرده، در برخورد با منتقدان سیاسی خویش (فضلا از مخالفانش) از و وسعت مشرب برخوردار نبود؛ شاید روزگاری که مسئول وقت دادگاه ویژه و ریاست فعلی قوه قضائیه مصلحت بدانند و برای ثبت در تاریخ لب بگشایند، آنوقت معلوم می شود که از ناحیه جناب لاریجانی (به صورت مع الواسطه!!!) چه فشارها و فضاسازی هایی برای برخورد شدید با منتقدان لاریجانی وجود داشته است. آخرین نمونه برخوردهای تند و خشن با عوامل تجمع اعتراضی در مقابل دفتر لاریجانی در قم بود که برخلاف روال رایج در عالم سیاست که منتقدان سیاسی حق دارند اعتراض علنی خود را به عملکرد یک سیاست مدار طراز اول کشور، بروز دهند، اینجا با ورود برخی نزدیکان و طرفداران و حامیان جناب لاریجانی(و احتمالا با اطلاع شخص ایشان) برخوردهای زننده ای با منتقدان ایشان صورت گرفت و روایت های تکان دهنده و تلخی در حافظه تاریخ مردم قم و جریان انقلابی ثبت کرد که هرگز فراموش نخواهد شد.(حتما همه شعارها و اصل اقدام، ممکن است قابل نقد باشد اما انتظار از یک سیاستمرد طراز اول کشور، خفه کردن صدای منتقدان نیست و با روایت جعفریان نیز سازگار نیست که از لاریجانی سیاستمداری باظرفیت نمایش داده!) @rozaneebefarda ادامه👇🏽
هدایت شده از روزنه
جعفریان و به سبک حاشیه ای بر یادداشت ستایشگرانه در فراغ [صفحه 5 از 6] 6) آقای جعفریان در فرازهای پایانی روضه سیاسی خود، اوج گرفته و حمایت لاریجانی از برجام را «نجات کشور از پرتگاه» تعبیر کرده و بلافاصله با اشاره به تشکر برخی مراجع عظام از لاریجانی، به طرزی هنرمندانه به تبرئه و تطهیر ایشان از اشتباهات سیاسی قطعی پرداخته و چنین نوشته است: «خواستم شهادت بدهم که او به کشور خدمت کرد و همواره برابر تندروی ها ایستاد و با حمایت از برجام کشور را از پرتگاه نجات داد. این روزها دیدم که دست کم چهار تن از مراجع تقلید از وی تشکر کرده اند و این نشان از همان ارتباطی دارد که گفتم.» بر کسی پوشیده نیست که جناب آقای لاریجانی به کشور کرده، چنان که کسی نمی تواند ادعا کند وی به طور کلی در جهت مخالف انقلاب اسلامی قرار دارد. البته قطعا در ساختار مشکک انقلابی گری، او نمره بالایی ندارد و در ساحت عملکرد نیز، در جرگه برجامیان عاشق آمریکا قرار گرفته و حیثیت سیاسی خویش را یکسره بر باد داده است. اعتراف جعفریان به مشارکت و مباشرت لاریجانی در وقعه سیاه برجام، اعترافی تاریخی است و بر مدعای منتقدان لاریجانی در قم صحه می گذارد؛ با این تفاوت که جریان انقلابی و نوع منتقدان آقای لاریجانی برجام را ناجی کشور از پرتگاه نمی دانند بلکه آن را به لبه پرتگاه کشاندن کشور و بر باد دادن منافع ملی تفسیر می کنند و تا کنون نیز رخدادهای سیاسی و واقعیت های میدانی، مدعای منتقدان برجام را اثبات کرده است. تقدیر مراجع عظام تقلید از جناب لاریجانی نیز نباید به تفسیرهای تحریف آمیز و انحرافی آلوده شود؛ تشکر رجال مذهبی از یک رجل سیاسی، هرگز به مثابه صحه گذاردن بر کارنامه و همه اقدامات او نیست و لذا نمی توان و نباید اجازه داد، حامیان سینه چاک لاریجانی که برای گرفتن این قبیل تقدیرنامه ها دوندگی ها کرده اند(که بعضا با تاخیر معنادار صادر شده)، از این قبیل مسائل نوعی اجماع سازی حوزوی در حمایت از کارنامه لاریجانی را به عموم مردم القاء کنند که این موضوع قطعا مخالف حکمت و مصلحت حوزات مقدسه است؛ چرا که مردمی که امروز با نتایج خسارت بار برجام بیست دقیقه ای آقای لاریجانی دست و پنجه نرم می کنند، اگر به غلط چنین پیامی بدانها القا شود که لاریجانی مورد تایید صددرصدی حوزه و مراجع بوده، عوارض تصمیمات غلط امثال ایشان را به حوزه و مرجعیت نسبت می دهند که تهمتی نارواست. وانگهی! در طول این 12 سال بارها و بارها تذکرات و تشرهای رجال طراز اول حوزه مقدسه به قوای مجریه و مقننه، در حافظه تاریخی ملت ثبت است و نشان می دهد آنان خود باید در مقابل عملکردهای غلط خویش پاسخ دهند چنانکه مواهب اقدامات مثبت شان نیز به خودشان باز می گردد. در پایان چند سؤال از جناب لاریجانی و همه حامیان حوزوی مطرح است که جا دارد بدان جواب دهند؛ 1- چرا بعد از رفتن آقای لاریجانی، در میان مردم قم و بدنه روحانیت، هیچ تکاپوی ملموسی در تقدیر از ایشان شکل نگرفت؟ آیا جز این است که ارتباطات وی منحصر در یک حلقه خاص بود؟ 2- ایشان در دوران 12 ساله نمایندگی، چند جلسه با اساتید سطوح عالی و فضلای حوزه مقدسه قم (با مدیریت نهادهای عالی حوزوی یا نمایندگان تشکل های جهادی یا مجمع نمایندگان طلاب) داشته است؟ 3- با چند نفر از مدیران مؤسسات فقهی یا مدارس علمیه، دیدار داشته اند؟ اساساً در چند مدرسه و مرکز حوزوی حاضر شده برای گزارش یا نصیحت و نقد شنیدن؟ 4- دقیقا بفرمائید برای از قم چه تلاش هایی داشته اند؟ 5- برای مناطق حاشیه شهر و مردم زحمت کش و فقیر این مناطق، چه خدماتی داشته است؟ اساساً جناب لاریجانی با تشکل های مردم نهاد متولی محرومیت زدایی از قم، چقدر مرتبط بوده اند؟ اگر مرتبط بوده گزارش بدهد و اگر ارتباطی نداشته، چرا به سراغ آنان نرفته و حامی شان نبوده است؟ 6- چرا علی رغم تذکرات صریح و بعضا تحریم مراجع تقلید قم، همچنان حامی برخی طرح های استعماری بوده است؟ 7- تا کنون چند جلسه آزاد با دانشجویان قمی گذاشته و به مطالبات آنان پاسخ داده است؟ @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
جعفریان و به سبک حاشیه ای بر یادداشت ستایشگرانه در فراغ [صفحه 6 از 6] 8- با سران جریان انقلابی قم که جعفریان آنان را دشمن قسم خورده لاریجانی معرفی کرده، تا کنون چقدر از نزدیک آشنا بوده و چند جلسه با آنان داشته است؟ آیا معقول و منطقی نبود که به جای فرار از پاسخگویی و حمله لشکر سایبری حامیان او (خصوصا تیم ) علیه جریان انقلابی، لا اقل یکبار هم که شده، پای سخنان این عزیزان می نشست و باب گفتگو را مفتوح نگه می داشت؟ 9- یکی از انتقادات جدی منتقدان لاریجانی، سبک زندگی ایشان به عنوان یکی از سیاستمداران رده اول کشور است، لذا چرا تا کنون به طور شفاف از دارایی ها و امکانات زندگی خود اطلاعات شفافی به رسانه ها و منتقدان ارائه نداده است؟ آیا رواست در حالی که جزئیات زندگانی ساده امام و رهبری بر امت خداجوی ایران روشن شده، برخی مانند لاریجانی همچنان از مردم رو بگیرند و سبک زندگی شان را از مردم پنهان نگه دارند؟ اگر ساده زیستی را یکی از شاخصه های سیاستمدار طراز انقلاب می دانید، این مسئله را در مورد زندگی خود پیاده کرده اید یا خیر؟ و اگر نمی دانید، چگونه با این تناقض آشکار با سیره و اندیشه امامین انقلاب، انتظار دارید که جریان انقلابی شما را به طور کامل قبول داشته باشد؟ 10- در دوران سخت ابتلا به کرونا، چرا در میان مردم قم حضور نیافتید و مردم مظلوم و نجیب قم را در میان هجمه همزمان رسانه های معاند و ویروس منحوس، تنها گذاشتید؟ از این قبیل سؤالات زیاد است و حالا که دوران حکمرانی تا سرآمده، بهتر است لا اقل برای ثبت در تاریخ هم که شده، پاسخ واضحی برای آن بیابید تا لا اقل در پیشگاه وجدان تان، تصدیق کنید که منتقدان شما دشمنان قسم خورده تان نبوده اند و بلکه برادرانی خیرخواه بودند که با نصیحت شما را به راه هدایت و تعالی رهنمون می شدند؛ و زودا که در پیشگاه الهی به هزارها سؤال از این سنخ، باید پاسخ دهید. و خدا کند در محکمه عدل الهی پاسخی قانع کننده داشته باشید. حتمن در فردایی نزدیک، دوباره در مسئولیتی دیگر، مشغول خواهید شد؛ و خوب است در آن دوران، به اشتباهات پیشین اذعان و در پی جبران و تغییر رویه برآئید که زبان گفتگو و سعه صدر و وسعت مشرب، بسی زیبنده تر است از قهر و تشر و انحصار روابط سیاسی در حلقه های خاص و پس زدن جریان انقلابی قم. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا پ.ن: هرگونه پاسخ جناب جعفریان و شخص آقای علی لاریجانی را منعکس خواهد کرد. البته اگر پاسخی در کار باشد! 2خرداد 1399/ قم المقدسه 🔸فرهیختگان را به روزنه دعوت فرمائید:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از فکرت
📍 🎥 🎙 ♦️برنامه‌های بین الملل برای دوران 🔹صهیونیسم بین الملل غیر از است. 🔹صهیونیسم بین الملل شامل ، ، آلمان و فرانسه است. 🔹در واقع اسرائیل غلام حقله بگوش صهیونیسم بین الملل است. 🔹صهیونیسم بین الملل نه تنها در بلکه بیشتر کشورهای جهان سرمایه‌گذار کرده است. 🔹ما برای کشف برنامه صهیونیسم بین الملل می‌بایست طبق اسناد و مدارکی که در دسترس است را بررسی کنیم. 🔹اسناد ظاهرا بین المللی در عرصه‌های مختلف برای ما اهمیت بسزایی دارند. 🔹عرصه‌های اصلی که صهیونیسم بین الملل برای آن برنامه‌ریزی کرده است عبارت است از عرصه اجتماعی و فرهنگی، عرصه سیاسی، عرصه اقتصادی و عرصه دین و معنویت؛ البته یک عرصه جدیدی بنام عرصه (NBIC) مخفف فناوری نانو، زیست فناوری، فناوری اطلاعات و علوم شناختی است را در دستور کارهای خودشان قرار داده‌اند. 🔹از سال 2008 به بعد فضای مجازی با یک برنامه ویژه روبرو هستیم که در این زمان می‌بینیم مقام معظم رهبری می‌فرمایند اگر درگيري‌هاي شغلي نبود، خودم متصدي مسئوليت شورا (فضای مجازی) مي‌شدم. 🔹معتبرترین دانشگاه‌های غربی در عرصه فناوری نانو، زیست فناوری، فناوری اطلاعات و علوم شناختی رشد بسزایی داشتند. 🔹سازمانNSA آژانس ملی اینترنت نبض فضای مجازی دنیا را بدست گرفت. 🔹متاسفانه در داخل ایران به جای ورود به فضای مجازی ملی به دام آژانس ملی اینترنت خواسته و ناخواسته افتاده‌ایم. 🔹در دوران و پساکرونا نهادهای امنیتی غربی به وسیله فضای مجازی برنامه‌های شومی در سر داشتند که انقلاب اسلامی ایران را فلج کنند. 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 "لاريجانى‌"های مجلس يازدهم چه كسانى هستند و چه کسانی به سمت لاریجانی شدن در مجلس پیش می روند؟! ⛔️ این لیست به روز خواهد شد 1️⃣ 🔹 لاريجانى و بهروز نعمتى مدتی بعد از انتخابات دوم اسفند با بسيارى از منتخبان تماس گرفتند و از مصرى براى نايب رئيسى حمايت كردند! 🔹 لاريجانى نه تنها با منتخبين بلكه با برخي از احزاب هم تماس مي‌گیرد و براى نائب الرئيسى مصرى رايزنى مى‌كند! 2️⃣ 🔹 علاوه بر مصرى، لاريجانى براى ميرسليم هم قدم پيش مى‌گذارد و براى رياست وی تحركات خود را آغاز مى‌كند! 🔹 بايد در نظر گرفت محمدرضا باهنر به عنوان مشاور لاريجانى رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري است و حزب موتلفه نيز از اعضاى اين جبهه هستند. 3️⃣ 🔹 زاهدى در جريان دو قطبى حدادعادل-لاريجانى در مجالس گذشته، سمت و سوى حمايت از لاريجانى را گرفت و در حال حاضر سعى دارد از آن حمايت‌ها سبدى براى راى خود بسازد. 4️⃣ 🔹 حميدرضا حاجى بابايى كه چندين دوره است كه بر كرسى‌هاى سبز مجلس شوراى اسلامى تكيه زده است، در اين دوره براى رسيدن به كرسى ریاست مجلس به دنبال رای نمایندگان طیف احمدى‌نژادی‌، اصلاح‌طلبان، و حامیان لاريجانى است! 5⃣ 🔹 امیرآبادی به یار غار لاریجانی معروف است و با لاریجانی جلسات خاص دارد و بسیاری از کارها را با او هماهنگ می کند. 🔹 امیرآبادی در جلسات خصوصی خود گاهی علیه لاریجانی هم موضع می گیرد ولی در عمل جور دیگری رفتار می کند. 🔹 امیرآبادی در جلسه تقدیر از لاریجانی که اخیرا در قم برگزار شد، در تقدیر از لاریجانی می گوید: آقای لاریجانی به دلیل اینکه چهره ملی بود کمتر به صورت جزئی وارد مسائل قم می شد اما دفتر او به صورت چشمگیر به حل معضلات قم پرداخت! طی این ۱۲ سال گذشته مدیران تلاش کردند که بتوانند از ظرفیت دکتر لاریجانی استفاده کنند اما آنطور که باید از این ظرفیت استفاده نشده است، بنده به عنوان یکی از مردم قم از تلاش های این نماینده تشکر می کنم⁩! 6⃣ 🔹 حجت‌الاسلام ذوالنور در جلسات خصوصی و بین مردم علیه لاریجانی زیاد صحبت می کند و به عملکرد او به عنوان رییس مجلس شدیدا انتقاد می کند و گاهی نیز این انتقادات خود را علنی هم می گوید ولی تعابیری عجیبی در تقدیر لاریجانی گفته است! 🔹 ذوالنور در مراسم تقدیر از لاریجانی که در اخیرا در قم برگزار شد برخلاف رفتار و گفتار قبلی خود از لاریجانی تعاریف عجیبی کرد و گفت: دکتر لاریجانی را فردی موفق در ریاست مجلس با سعه صدر ،درایت، طمانینه و آرامش می دانم و ایشان مجلس را با کمترین تنش و چالش اداره کرد! 🔺 نكته قابل توجه این است قریب به اتفاق منتخبان مجلس به دليل انتقاد از لاريجانى توانستند اكثريت آرا مردم را كسب كنند. روش و منش در انتخابات دوم اسفند نشان مى دهد اگر منتخبان بخواهند خلاف راى اعتماد مردم در مجلس قدم بردارند با واكنش افكار عمومى مواجه مى شوند، لذا یکی از های مجلس یازدهم دوری از عملکرد و شبیه شدن به رفتار لاریجانی است و باید این نکته مهم سرلوحه نمایندگان یازدهم قرار گیرد. 🔥 @mahramaneh1
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
💠 وظیفه علمای سلام در تنگناهای اقتصادی مردم 🔹این به عهده اسلام و محققین و کارشناسان اسلامی است که برای جایگزین کردن سیستم ناصحیح اقتصاد حاکم بر جهان اسلام، طرحها و برنامه های سازنده و در برگیرنده منافع محرومین و پابرهنه ها را ارائه دهند و جهان مستضعفین و مسلمین را از و فقر معیشت بدر آورند. 📗 امام خمینی(ره)صحیفه امام، جلد 20، صص 340 🆔 @darseenghelab
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلمی از قلعه خیبر 🔹 قلعه‌ خیبر بدلیل دسیسه‌های یهودیان، به دست مسلمانان فتح شد. همان قلعه‌ای که درب بزرگش را امیرالمومنین از جا کند و سپر خود قرار داد 🌐 ان‌شاء الله همه قلعه های مدرن صهیونیست‌های دسیسه گر نیز خواهد شد. 💥ویژه ها در مدرسه انقلاب 🆔 @darseenghelab
حوزه انقلابی
#تحول_دستگاه_ولایت ؛ به گستره همه دستگاه های نظام جمهوری اسلامی مطالبه ی بر زمین‌ مانده ولی فقیه 9️⃣
و نظارت جدی برعملکرد منصوبان ولایت، مطالبه ی بر زمین مانده ولی فقیه ❌❌ بسیاری ازمنصوبان امیرالمومنین آدم های عوضی بودند!! امام خامنه ای: 🌕 « در زمان امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام که مثال عدل وتقواست دیگرشما ازامیرالمؤمنین که کسی را عادلتر وبا تقواتر سراغ ندارید مگرحُکّامی که بر ولایات مسلّط بودند و خودِ امیرالمؤمنین علیه‌الصّلاةوالسّلام فرستاده بود، همه «ابوذر» و «سلمان» بودند!؟ خیر! چهارنفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت. مابقی، . تاریخ را بردارید نگاه کنید! این، تاریخ است. یکی ازاستانداران امیرالمؤمنین «زیادابن ابیه» برمنطقه‌ی وسیعی حاکم بود. بسیاری ازاین قبیل، دراطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند. امام حسن مجتبی علیه‌الصّلاةوالسّلام، سرداربزرگ جنگش «عبیدالله بن عباس» بود که می‌دانید چه کار کرد. شبانه رفت با «معاویه» که آن طرف بود، مذاکره کرد. پول گرفت، لشکرگاه خودش را ترک کرد و به دشمن پناهنده شد! ۷۲.۵.۵ » 🌕 farsi.khamenei.ir/speech-content?id=4010 🔰برادران ارزشی و دوستان ولایتمدار! 🔸این یک اشاره واضح ازجانب حضرت آقا به ماست تا متوجه شویم وقتی درحکومت امیرالمومنین، اوضاع به صورتی بود که بسیاری ازمنصوبان ایشان انسانهای نامناسب وحتی به تعبیر رهبرانقلاب عوضی بودند، نه تنها برای منصوبان حضرت آقا هیچ خط قرمز و تقدسی قائل نباشیم، حتی انتظارنداشته باشیم این منصوبان حتما درمسیر مورد رضایت ولایت عمل کنند. 🔸بدانیم که منصوبان ولایت، خود ولایت نیستند. 🔸بپذیریم که همین الان نیز افراد مسئله داری درکسوتهای منتسب به حکومت اسلامی؛امام جمعه، نماینده ولی فقیه، مسئول اوقاف، مسؤول تبلیغات اسلامی، مسؤول حوزه علمیه و... وجود دارند،همین امروز افراد به شدت محافظه کار، جهادستیز، چالش گریز، دنیا طلب و دور ازتبعیتِ از ولایت درنهادهای مختلف حکومتی حضور دارند. 🔸خب برای چه با این جماعت تعارف می کنیم؟ آیا می دانیم تعارف ما با این چنین مسئولان کم کار، نااهل، فاسد و یا خائن، به کل موجودیت ومسیرحرکت انقلاب اسلامی ضربه می زند؟ 🔸نه در زمان امیرالمومنین و نه در زمان پیامبرگرامی اسلام دولت اسلامی به معنای واقعی کلمه محقق نشد و عدالت اجتماعی به صورت کامل نیز تحقق نیافت. 🔸اگربسیجیان و ولایتمداران زمان امیرالمومنین وامام حسن مجتبی (علیهم السلام) می فهمیدند وبصیرت پیدا می کردند و ازمنصوبان مستقیم وغیرمستقیم این بزرگواران پرسش گری ومطالبه گری میکردند و آنها را با انتقاد خود به پاسخگویی وادار میکردند، حکومت ایشان پایدارتر، انقلابی تر و درمسیر دستیابی به اهداف انقلاب اسلامیِ رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) موفق تر می بود و اگرنظارت حزب اللهی های زمان حضرات معصومین برمنصوبان ومنتسبان به ایشان وجود داشت شاید انحراف تاریخی ثقیفه و دوری از ولایت وقرن ها درتاریکی فرو رفتن بشریت اتفاق نمی افتاد وانسانها طریق سعادت را به درستی طی می کردند. 🔸امام خامنه ای درسال 96 فرمودند ما درمرحله دولت اسلامی گیرکرده ایم. مظلومیت امام امت را درک کنیم. 🔸خطر را جدی بگیریم وبا هدف تحقق فرمان ولایت، ازمنصوبان حضرت آقا و یا وابستگان به دستگاه ولایت درنهادهای مختلف اعم ازدفتر رهبری، امامان جمعه، شورای نگهبان،سپاه پاسداران،نمایندگی ولی فقیه درسپاه، بنیادمستضعفان، صدا وسیما، ستاداجرایی فرمان امام، سازمان اوقاف، شورای عالی انقلاب فرهنگی، قوه قضائیه و دادستانی های کل کشور و... مطالبه گری کنیم و برعملکرد آنها نظارت کنیم. 🔸باید از اینکه برخی منصوبان با عملکرد بدخود به عزت وآبروی اعتقاد بنیانی شیعه یعنی ولایت مطلقه فقیه خدشه واردکرده وبرای دشمنان انقلاب وبرای بی تحلیل ها خوراک حمله به ولایت را فراهم میکنند،ترسید وغیرتمندانه درمقابل آنها ایستاد. 🔸تقسیم فساد به فساد خوب وفساد بد کارغلطی است. آفتی که به آن دچاریم نفهمیدن ضرورت این مقوله است 🔸یعنی عده ای رئیس جمهور که خود به نوعی منصوب است را با وزرا و ... مدام به نقد میکشند که این البته کارخوب ولازمی است، اما اصولگرایان وسایرنهادهای انتصابی را به طورکلی ندید میگیرند! وهیچ موضعی درمورد آنان ندارند! و عده ای تازه از راه رسیده و دیر از راه رسیده هم زبان تلخشان را به سمت نائب امام زمان امام خامنه ای نشانه می گیرند! 🔸با این بیان آقا که گفته شد میفهمید که نمیشود تنها به دلیل اینکه حاکم اسلامی فردی صالح ومعصوم است، زیرمجموعه وحتی منصوبان مستقیم او را لزوما درمسیر انقلاب دانست. می فهمیم که نصب یک مسؤول توسط ولی فقیه و یا حتی انتساب به ولی فقیه، طهارت ازفساد برای کسی نمی آورد! تاییدمطلق نمی آورد! مصونیت ازانتقاد نمی آورد! 🔸فهم ضرورت پرداختن به این مساله گامی برای ورود دراین مقوله وانجام خدمتی بی سابقه به اسلام ناب وانقلاب عظیم اسلامی است ✍️محسن شیرازی @HowzehEnghelabi
#بدون_شرح 💠✍کانال شخصی #جواد_جاویدنیا #بصیرت_افزایی #فضای_مجازی_انقلابی 🆔 @Dr_Javidnia
با وجود انتقادات جدی ای که به آقای اشتری داریم ، توئیت او در خصوص دوستی دیرینه محمد باقر قالیباف و علی لاریجانی قابل تامل است. @howzehenghelabi
هدایت شده از نامه انقلاب
🔻پیدا کنید عروسک‌گردان را ◼️خبرنگار قم‌نشین ما پرونده‌ای سنگین از اختلاف‌افکنی‌ها و جسارت‌ها نسبت به بزرگان دین دارد.خبرنگاری که بعد از شکست مطلق جریان متبوعش در انتخابات می‌توان عنوان او را #ورشکسته نیز خطاب کرد. 🗞یکی از ابعادی که مورد دقت اهل نظر نیز هست پیوستگی خط خبری #فرید_مدرسی با سرخط رسانه‌های بیگانه است. مثلا رسانه‌های معاند خط تخریب #آیت‌الله_مصباح را شروع می‌کنند؛ #آقای فرید ادامه می‌دهد. همان رسانه‌ها نسبت به تخریب چهره‌های برجسته دینی مثل آیت‌الله سعیدی کُد می‌فرستند؛ این جناب همان را دنبال می‌کند. ◀️حضور فرید مدرسی در قم و تداوم فعالیت مرموزش تا امروز حمل بر سعه صدر مسئولان محترم می‌شد اما پس از کارنامه سیاهی که این آقا در تخریب چهره‌های حوزوی پیدا کرده ادامه حضورش در شهر مقدس قم و قلب حوزه تشیع وجهی ندارد.
هدایت شده از نامه انقلاب
در روز آخر ماه مبارک رمضان به یک یادداشت قدیمی از یک دوست برخوردم و آن را مناسب ایام دیدم. هرچند تتمه یادداشت به انتخابات مجلس اشاره شده اما زیربنای کلام کلی است...: ⁉️گریزی کوتاه در خصوص نسبت سیاست و معنویت: معنویت تخدیری یا معنویت تکلیفی؟! 🔆اعتقاد به و ماوراء الطبیعه یکی از ارکان مسلم اعتقادی ما است که با توجه به تصریحات قرآن کریم و وابستگی برخی اصول دین به آن می توان گفت از ضروریات اعتقادی دینی نیز هست. ✳️مطابق اعتقادات اسلامی ورای معادلات مادی نظامات تصمیم گیری هوشمند و زنده ای وجود دارد که مهیمن و مسیطر بر است و به همین خاطر کسانی که از معنویت بالاتری برخوردارند و به عالم بالا بیشتر نزدیک اند توان تأثیرگذاری بالاتری نیز دارند و حتی می توانند معادلات مادی ظاهری را نیز بر هم بزنند. ◀️این مطلب مؤید اهمیت و جایگاه معنویت از دیدگاه اسلام است و عالم به عنوان عالمی پایین دستی نیز از این قاعده مستثنی نیست و اثرگذاری سیاسی با کسانی است که از معنویت قوی تری برخوردارند. ❓اما سوال اینجاست که نسبت سیاست و معنویت دقیقا چیست؟ و کدام معنویت می تواند سیاست را به لرزه در بیاورد و قلوب را به سمت اهداف شارع حرکت بدهد؟ ❓آیا صرف انجام این مهم را محقق می کند یا برای رسیدن به این غرض پیش شرط دیگری لازم است؟ ❇️نگاهی گذرا به و معنویت در اسلام نشان می دهد که جامعه اسلامی همواره درگیر دو گروه و دو قطب بوده است: 🔹گروهی که به دنبال انجام وظایف فردی و اجتماعی بوده و آن را به نحو احسن انجام می دادند و در کنار آن قوی ترین و دل انگیزترین حالات معنوی را داشتند 🔹و گروهی دیگر که پوسته معنویت را گرفته و عمق آن که انجام وظایف بندگی است رها کردند. گروه اول به اصطلاح روایی " رهبان باللیل و اسد بالنهار" اند که نماد و مولایشان علیه السلام است که در زمان خود در تمام نبردهای نرم و سخت اول شمشیرزن جهان اسلام بود. و گروه دوم نیز کسانی هستند که از روایت شریف منقول "العبودیه جوهره کنهها الربوبیه" غفلت ورزیده و به ظاهر مناسک دینی از دعا و توسل لفظی اکتفا نمودند و تلاش دارند بدون عبودیت به و حق تصرفات فرامادی برسند. ↙️تا انتخابات که سرنوشت ماده و معنای کشور را برای ده ها سال رقم خواهد زد دو روز مانده است و مناسب است با دعا و توسل و توجه آفات و بلیات را از کشور و وجود دفع کنیم اما بهتر است پیش از آن از خود بپرسیم که ❓آیا به وظایف اجتماعی خود در قبال اطرافیان مان عمل کرده ایم؟ ❔آیا در میان خانواده؛ همکاران؛ هم درسی ها؛ شاگردان و... کسی هست که نسبت به اصل انتخابات یا فرد اصلح تردید داشته باشد و ما به آن پاسخ نگفته باشیم؟ ❓آیا به وظیفه دینی و شرعی خود در خصوص در هر حوزه ای که مسئولیت داریم عمل نموده ایم؟ ✳️اگر عمل کرده باشیم ان شاء الله مأجور خواهیم بود و اگر نه؛ احتمالا تلفظ ادعیه شریفه را تخدیری برای فراموشی تکالیف قرار داده ایم. اللهم ارزقنا توفیق الطاعه و بعد المعصیه.