eitaa logo
فناوری اطلاعات و توسعه پژوهش ناحیه ۶
1.4هزار دنبال‌کننده
483 عکس
45 ویدیو
159 فایل
🔊کانال اطلاع‌رسانی واحد #فناوری اطلاعات و آمار نیروی انسانی، توسعه پژوهش و آموزش نیروی‌ انسانی مدیریت آموزش‌وپرورش ناحیه ۶ اصفهان 🆔️ shad.ir/ict1730 #شاد 🆔 eitaa.com/ict1730 #ایتا 🌐zil.ink/ict1730
مشاهده در ایتا
دانلود
⏳روزشمار هفته و فناوری 🗓 ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲ 🔑 پژوهنده تربیت آموزش اثربخش، جامعه تمدن‌ساز 🆔 https://eitaa.com/ict1730
📚معرفی کتاب: تربيت براى پرسيدن درآمدى بر نظريه تربيتى پرسش‌محور 🔖نویسنده: نامدار ابراهيمى، محمود مهر محمدی 📖ناشر: نشر نى مشتمل‌ بر ١٤ فصل و ٣١١ صفحه 📒سال نشر ١٣٩٩ چاپ دوم 🔍سخن گفتن از پرسش‌محورى درتعليم و تربيت آن گونه كه به نظرمى رسد، چندان ساده نيست.به اين دليل‌كه افراد برداشتهاى متفاوتى از پرسش محورى در تعليم و تربيت دارند. 🔻برداشت رايج ازپرسش محورى‌ در تعليم و تربيت استفاده از پرسش به عنوان يك روش آموزشى است. آن چه در اين كتاب تحت عنوان رويكرد تربيتى پرسش محور طرح و تبيين شده است كاملا متفاوت با اين تلقى رايج است. 🔐پرسشگرى به‌عنوان غايت تربيتى در نظر گرفته مى شود، نه ابزار و روشى براى تسهيل آموزش و يادگيرى. ❗️در واقع پرسشگرى، قابليت وظرفيت والا و فاخرى است كه دانش آموزان در فرآيند رشد كسب مى كنند. آن چه دراين رويكرد مدنظر است، توانايى خلق و طرح پرسش از سوى دانش آموزان است، نه پرسش هايى كه معلم براى آموزش و ياددادن محتوا و پاسخ ها به كار می برد. 🆔 zil.ink/ict1730
🔰عنوان: ویژگی‌های معلم                          🔹برگرفته از: مطالعه پدیدارشناختی ویژگی های شخصیتی اقدام پژوهان؛ نویسندگان: زهرا حسینی، بهروز مرام، حسین کارشکی 🆔 https://eitaa.com/ict1730
⏳روزشمار هفته و فناوری 🗓 ۲۲ آذرماه ۱۴۰۲ 🔑 پژوهش محور، دانشگاه کارآفرین 🆔 https://eitaa.com/ict1730
🔰 آموزشی: انرژی های نوین، فرصت ها و چالش ها ✨انرژی نو یا انرژی جایگزین به انواع انرژی اطلاق می شود که از منابع بدون کربن برای تولید خود استفاده می کنند. مزایای استفاده از انرژی‌های نو شامل : عدم توليد آلودگي‌هاي زيست محيطي ، رايگان و نامحدود بودن منبع انرژي ، عمر مفيد بسيار طولاني ، دسترسي آسان ، تجديدپذير بودن منابع و ... 🔰کاملا 😍 مدرس : حسین عباس زاده زمان برگزاری : 23 آذر ساعت 16:30 🔍ثبت نام و شرکت در کارگاه از طریق لینک محدود: https://arvandlms.com/101 🆔 eitaa.com/ict1730
⏳روزشمار هفته و فناوری 🗓 ۲۳ آذرماه ۱۴۰۲ 🔑 دانش‌آموزی، ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری 🆔 https://eitaa.com/ict1730
🔰 تحلیلی بر ابعاد مدرسه 🔹 در سال های اخیر رویکردهای کیفیت، تحول و بهره وری در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس این رویکردها، محورهایی چون مدارس برتر، کارامد، اثربخش، فرآیند محور و ... ذهن مدیران آموزشی را به خود جلب کرده است. ✨در یک بررسی اجمالی، می‌توان اذعان داشت که خاستگاه موردنظر این مفاهیم در مقوله ای به نام می تواند بروز و ظهور کند. 🔸پژوهش، در خانواده بزرگ قرار می گیرد که با بهره گیری مناسب از ظرفیت های ذهنی و بررسی مسائل در یک فرایند منظم علمی، منطقی، تجزیه و تحلیل آن ها، به یادگیری و کشف حقایق کمک می کند. 👌تربیت دانش آموزان پژوهنده و با ، از اهداف نظام تعلیم و تربیت است که از طریق شکوفایی فطرت و بهره‌گیری از ظرفیت های ذهنی در یک فرآیند تعاملی به عوامل مختلف محیطی(معلم، جامعه و ...) حاصل می شود. 👆یکی از الزامات تحقق این اهداف، دارا بودن مدرسه از ویژگی‌های پژوهندگی و ارزش آفرینی است. پژوهش، یک مقوله چند وجهی است که می توان با عناوینی چون: دانش آموز پژوهنده، معلم پژوهنده، مدیر پژوهنده و ... از آن یاد کرد که چگونگی آن در محورهای زیر بیان می‌شود: 1- یادگیری پژوهش‌محور: پژوهش بهترین روش یادگیری است، برای یادگیری، روش‌های مختلفی مانند: تمرین، تکرار، مطالعه و ... مطرح است، اما برای یادگیری عمیق و با ثبات، روش پژوهشی، بهترین روش است. 2- تدریس پژوهش‌محور: از میان روش‌های مختلف تدریس، شیوه پژوهشی یکی از بهترین روش‌هاست که از طریق زمینه سازی جهت پرسشگری، کاوشگری، جمع آوری و ... مدیریت می‌شود. 3- ارزشیابی پژوهش‌محور: یکی از روش‌های سنجش یادگیری دانش آموزان که با رویکرد توصیفی کیفی نیز همخوانی دارد، ارزشیابی از طریق نحوه انجام پژوهش توسط دانش آموزان است. 4- تکالیف پژوهش‌محور: ارائه تکالیف به دانش آموزان، همواره از مسایل مهم معلمان و خانواده‌ها بوده است. از روش های مختلف ارائه تکالیف مانند: تمرین و ...، تکالیف پژوهش محور، بهترین نوع از تکالیف داده شده به دانش آموزان است. 5- فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی پژوهش محور: معمولاً در مدارس در زمینه‌های مختلف، دانش آموزان درگیر فعالیت های فرهنگی هستند، مانند: گردش علمی، مسابقات کتاب خوانی، فعالیت های هنری و ...، اگر جهت گیری فعالیت‌ها جنبه پژوهشی داشته باشد، برای دانش آموز شیرین و در عین حال اثر بخش خواهد بود. 6- اقدام پژوهی: معلمان در فرآیند کاری خود با مسئله های مختلفی روبه‌رو می شوند که برای شناخت آن ها و پیداکردن راه حل، نیازمند پژوهش هستند. انجام پژوهش‌های بنیادی زمان زیادی می طلبد و برای حل این مسائل مناسب نیستند. لذا اقدام پژوهی، روش مناسبی است تا افراد درگیر با مسئله، آن را توصیف نمایند، اطلاعات را جمع آوری کنند و پس از تجزیه و تحلیل اطلاعات، راه حل های عملیاتی را پیشنهاد و آن‌ها را به کار گیرند. 7- درس پژوهی: به دلیل عدم کارایی لازم دوره های سنتی ضمن خدمت، لازم است فرآیندی ایجاد شود تا معلمان با هم اندیشی در زمینه های گوناگون، برنامه‌های لازم را تهیه و اجرا کنند و در حین اجرا با مشاهده و تجزیه و تحلیل، آن ها را اصلاح و در نهایت همه یا برخی از آن‌ها را بکار گیرند. بهسازی، هم‌افزایی و همبستگی متقابل و .... از نتایج این روش است. 8- پژوهش، زمینه ساز خلاقیت و نوآوری است: خلاقیت و نوآوری زمانی حاصل می شود که دانش آموزان، معلمان و ... از طریق کارگروهی و روش پژوهشی مسائل را مورد بررسی قرار دهند و از درون مسئله روش‌های جدید را خلق کنند. 9- پژوهش، زمینه ساز تولید علم است: زیر ساخت پژوهش، سوال است. با طرح سوال، زمینه جهت بررسی و پاسخ آن فراهم می شود. این فرایند منجر به تولید علم و گسترش نظریه‌های علمی و تکنولوژی های نوین می شود. 10- پژوهش کلید کیفیت و بهره‌وری است: بدون انجام پژوهش کیفیت بهره‌وری حاصل نخواهد شد. چون کیفیت و بهره‌وری ماحصل خلاقیت و اندیشه ورزی است، که از مسیر پژوهش حاصل می شود. 11- برنامه درسی پژوهش‌محور، یکی از رویکردهای جدی در طراحی و تولید برنامه های درسی برتر، با رویکردهای نوین فناوری بهره گیری از پژوهش است. 💯از این رو، به نظر می رسد یکی از مهم ترین نقش های مدیران، زمینه سازی و هدایت فعالیت های مدرسه با رویکرد پژوهشی است. لذا انتظار می رود مدیران مدارس با توجه به اسناد تحول آموزش و پرورش زمینه دانش آموز و معلمان پژوهنده را فراهم آورد و در سطح ستاد آموزش و پرورش نیز برنامه ها با رویکرد پژوهش طراحی و مدیریت گردند. 🆔 https://eitaa.com/ict1730
✨وبينار استاني " آينده‌پژوهي، تفكر و الزامات زندگي در عصر نوينِ هوشمند" 🔸 دبيرخانه استاني تفكر و سواد رسانه مستقر در ناحيه 4 اصفهان، مبتني بر اهداف عملياتي سند تحول بنيادين و دلالت هاي تربيتي گام دوم انقلاب در نظر دارد در هفته پژوهش، وبينار استاني با عنوان " آينده‌پژوهي، تفكر و الزامات زندگي در عصر نوينِ هوشمند" با جناب آقاي مهندس رسول موسويان برگزار نمايد. 🔰زمان: امروز 25 / آذر / 1402 ساعت 16 🔹تالار گفتگو: پیام رسان شاد گروه تحقيق و پژوهش اداره كل استان اصفهان به آدرس 🔰 shad.ir/research_isf 🆔 https://eitaa.com/ict1730
🔹اداره آموزش و پرورش ناحیه یک به مناسبت هفته پژوهش برگزار می کند: "آشنایی با ساختار صحیح اقدام پژوهی و ضرورت اجرای آن" ✅ مدرس: سرکار خانم "دکتر زهره متقی" در فضای اسکای روم 📆 روز سه شنبه 1402/09/28 ⏰ ساعت 14 الی 16 📝 همراه با گواهی حضور 📌 ورود به عنوان skyroom.online/ch/isfedu/metting2 🆔 https://eitaa.com/ict1730