🌷حلول ماه شوال المکرّم و فرا رسیدن عید سعید فطر را به محضر مبارک قطب عالم امکان، حضرت صاحب الزّمان عجّلالله تعالی فرجه الشریف و همۀ مسلمانان و منتظران تبریک و تهنیت عرض نموده و قبولی طاعات و عبادات عزیزان را از درگاه پروردگار منّان مسئلت دارم🍃
🆔 @ict1730
25.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰کلیپ دومین رویداد الفتا
🔹تهیه و تدوین: فاطمه شیرانی(استان اصفهان)
🆔 @ict1730
14.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💡 #فایل_آموزشی
🔘 قابل توجه مدیران محترم مدارس
درصورتی که در تأیید کد پستی و ثبت آدرس پستی مشکل دارید، طبق مراحل زیر عمل نمایید:
▫️ سازماندهی و ثبت نام ----> آدرس و کدپستی
▫️ در قسمت ثبت آدرس پستی بعد از انتخاب آدرس از روی نقشه و تأیید آن، در قسمت پایین، نوع مدرسه شهری یا روستایی را انتخاب کنید.
▫️ فیلدهای مربوط به شهرستان، منطقه، محله را مشخص کنید.
مشکل ثبت آدرس پستی برطرف می شود.
🆔 eitaa.com/ict1730
‼️اگر روسا بدانند...
💡اگر مدیران ارشد ما بدانند معلم پژوهنده، چه تأثیر شگرفی در معلمان دارد؟!!
🕺بازیگر اصلی در رهبری آموزش، معلّم است، میزان آگاهی و توانایی او، میتواند به بالندگی دانشآموزان منجر شود.
🙋♂ معلم پژوهنده، هم از لحاظ محتوای آموزشی و هم در خصوص روش و اصول، توانایی بیشتری کسب میکند.
🙆♂ پژوهش و نقادی مداوم، سبب بهبود مهارت و توانایی معلمان میشود و آموزش همراه با برنامههای غنیتر اتّفاق میافتد.
🗒 تغییر برنامه درسی به موازات تحولات داخل و خارج از کلاس و مدرسه ضرورت دارد، این تغییر و تحول باید دست کارکنان آموزشی مدارس صورت گیرد.
🗃 اول پژوهش، بعد برنامهریزی! اوّل پژوهش، بعد آموزش! و نیکوتر اینکه پژوهش، همراه با آموزش با مدیریت پژوهشگران صالح باشد، یعنی معلمان.
🧮 بهسازی حرفه معلمی، مستلزم مهارتهای پژوهشی در سطح کلاس و مدرسه است.
📗 قضاوت معلمان باید مبتنی بر یافتههای پژوهش باشد تا از اعتبار بالایی برخوردار باشد.
🏢 مدرسه، کانون تحولات تربیتی است؛ پس این کانون بدون بهرهمند شدن از پژوهش میدانی در مدرسه و کلاس درس، نمیتواند مبنای تحول باشد.
📂 عدم پاسخ گویی پژوهشهای دانشگاهی از نظر کثرت و گستردگی و جامعیّت به نیازهای کلیه مدارس و کلاس درس.
📖 پژوهندگی، موجب استقلال و آزادگی معلّمان میشود، او را از مطیع محضبودن خارج و به داور حرفه آموزش تبدیل میکند؛ تا در حرفه معلمی، آزادانه و اندیشمندانه تصمیم بگیرد و عمل کند، همچون یک قاضی حرفهای در حرفه خود.
📚دبیرخانه استانی بیستوهفتمین برنامه معلم پژوهنده مستقر در آموزش و پرورش ناحیه شش اصفهان
🆔 shad.ir/edutechisf
📚تعاریف و اهداف اقدام پژوهی:
🔰ژانت مسترز(۲۰۰۰) برای توصیف و تبیین اقدام پژوهی، از میان تعاریف بسیاری که ارائه شده است، تعریف زیر را برگزیده که به این شرح مطرح میکند: اقدام پژوهی، پژوهشی نظام دار، گروهی، مبتنی بر همکاری، خود اندیشیده و انتقادی است که توسط شرکت کنندگان در این پژوهش انجام میشود.
🔰در تعریف دیگر، کارسون و همکاران(۱۹۸۹) در یک جمعبندی، مواردی را با عنوان «آنچه اقدام پژوهی است» به شرح زیر ذکر کردهاند:
🔸اقدام پژوهی فرآیندی است که آموزش و پرورش را از طریق تغییر، بهبود میبخشد.
🔹اقدام پژوهی، کار گروهی مربیان برای بهبود اقدامات آموزشی است.
🔸اقدام پژوهی، تأمل و بازاندیشی در مورد امر تدریس است.
🔹اقدام پژوهی، جمعی و مشترک است؛ یعنی مربیان در جهت تقویت روابط با دیگر مربیان گفتگو و کار میکنند.
🔸اقدام پژوهی، بنا نهادن و تشکیل گروههای خود – انتقاد از مربیان است.
🔹اقدام پژوهی، فرآیند نظاممند یادگیری است.
🔸اقدام پژوهی، فرایندی است که ایجاب میکند ما ایدههای خود درباره آموزش و پرورش را به بوته آزمایش بگذاریم.
🔹اقدام پژوهی خالی از تعصب است.
🔸اقدام پژوهی، یک تحلیل انتقادی از محلهای کار ماست.
🔹اقدام پژوهی، تأکید روی موارد خاص است
🔸اقدام پژوهی، چرخهای از برنامهریزی، عمل، مشاهده و باز اندیشی و تفکر است.
🔹اقدام پژوهی، کار در گروههای کوچکی از مربیان است.
🔸اقدام پژوهی، اثبات درستی اقداماتی است که در جریان تدریس انجام میشود.
🆔 shad.ir/edutechisf
🔺 #اینفوگرافیک مراحل اقدام پژوهی
⁉️چگونه میتوانم یک #معلم_پژوهنده باشم!
🗯کورت #لوین در سال 1946، مَبادی اصطلاح «پژوهش در عمل» را ابداع کرد و فرایند اجرای آن را بر #سه اصل بُنیان نهاد:
💯برنامه ریزی - حقیقت یابی - اجرا
👁نگاه کنید: اطلاعات مربوط را جمع آوری کنید. وضعیت موجود را شرح دهید.
🤔فکر کنید: کشف کنید چه چیز اتفاق می افتد. تفسیر کنید و چرایی و چگونگی آن را مطرح سازید.
🙌عمل کنید: برنامه ریزی کنید - اجرا کنید - ارزشیابی کنید.
🖐اما انجام و ارائه گزارش این سه #اصل در 9 گام قابل اجرا است.
📚منابع:
🔗قاسمی پویا، اقبال.1381. راهنمای عملی پژوهش درعمل. انتشارات پژوهشکده تعلیم و تربیت.
🔗کاوه سامانی، بهار. 1398. اقدام پژوهی، انتشارات ارسطو.
#آموزشی #اقدام_پژوهی
🆔 shad.ir/edutechisf
هدایت شده از دبیرخانه استانی هوش مصنوعی
31.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺️ فیلم توجیهی شیوه نامه دبیرخانه هوش مصنوعی
✅ توجه : متن شیوه نامه را 👈اینجا 👉 ببینید.
🆔 @Artificial_Intelligence_njf
┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄
♦️تمدید مهلت ثبت #تجربیات در رویداد الفتا
🔺نظر به استقبال معلمان گرامی برای شرکت در رویداد الفتا، مهلت ثبت تجربیات تا 20 اردیبهشتماه #تمدید گردید.
🔺 شایان ذکر است با توجه به وحدتبخشیِ جشنوارههای #معلمان و مدیران مدارس در وزارت آموزش و پرورش (جشنوارههای یاددهی _ یادگیری معاونت ابتدایی، الگوها و روشهای تدریس معاونت متوسطه و تربیت بدنی و سلامت و تجارب برتر تربیتی معاونت پرورشی) تمامی معلمان و عوامل آموزشی و تربیتی مدارس با مشاهده فیلمهای آموزشی در وبگاه alefta.ir، تجربه خود را در محور مربوطه ثبت نمایند.
✨فرصت ویژه برای همکاران عزیز جهت دریافت گواهی حضور رویداد، تقدیرنامه و مزایای رتبه بندی آتی... از دست ندهید! حتما وقت گذاشته و شرکت نمایید✨
#الفتا
🆔 @ict1730
🌟 فراخوان دبیرخانه تفکر و سواد رسانهای: همافزایی معلمان و دانشآموزان و دانشجو معلمان 🌟
📢 دبیرخانه تفکر و سواد رسانهای اصفهان، به عنوان تنها دبیرخانهای که در جهت تقویت تفکر و سواد رسانهای فعالیت میکند، فرصتی استثنایی را برای معلمان، دانشآموزان و دانشجو معلمان فراهم آورده است تا در کنار یکدیگر، نقشی مؤثر در ترویج نسلی آگاه و مسئولیتپذیر ایفا کنند.
📜 عنوان فراخوان : پیوست رسانه ای بر فرآیند تربیت تمام ساحتی
🔍 چشمانداز :
ایجاد جامعهای متفکر و منتقد که با استفاده هوشمندانه از رسانهها، آیندهای درخشان را برای خود و اطرافیان خلق میکنند.
.بهرهمندی هوشمندانه از رسانه ها به منظور تربیت نسلی متفکر دارای هویت ملی و مذهبی ( در جهت استقرار رویکرد تمام ساحتی و پیاده سازی الگوی تربیتی تمام ساحتی به کمک تجارب زیسته و رسانه)
🎯 اهداف :
- تحقق پیوست رسانهای در نظام تعلیم و تربیت.
- تقویت مهارتهای تحلیلی و انتقادی.
- ارتقاء سواد دیجیتال و حکمرانی تربیتی رسانهای.
👥 مخاطبین:
این فراخوان به ویژه برای دانشآموزان و معلمانی است که خواهان ایفای نقشی فعال در عرصه سواد رسانهای میباشند.
📚 محورهای مورد توجه:
- تأثیر رسانهها بر تربیت تمام ساحتی.
- تحلیل انتقادی رسانهها و ارائه راهکارهای علمی.
- طراحی آموزشی خلاق مبتنی بر پیوست رسانهای.
و...
🎨 قالب ارائه آثار:
- طرح پژوهشی و تولید محتوای رسانهای خلاقانه.
🤝 تعامل معلم و دانشآموز:
- معلمان به عنوان راهنما و مشاور، دانشآموزان را در تولید محتوای رسانهای و تحقیقات پشتیبانی میکنند.
- دانشآموزان با ایدههای نو و خلاقیت خود، به ارتقاء کیفیت آثار کمک میکنند.
📅 زمانبندی:
- مهلت ارسال آثار: ۳۰ تیر ۱۴۰۳.
🎁 پاداشها:
- تقدیر از نفرات برتر.
- جوایز ارزنده.
- گواهی شرکت برای تمامی شرکتکنندگان.
📞 تماس برای اطلاعات بیشتر:
- شماره تماس دبیرخانه: ۰۳۱۳۷۱۰۴۶۵۰
🌐 با شرکت در فراخوان، در تقویت سواد رسانهای و تربیت نسلی آگاه و مسئولیتپذیر سهیم باشید. 🌟
Action_Research-6.gif
46.5K
🔰اخرین مهلت تحویل آثار مرحله مدرسهای دبیرخانه معلم پژوهنده(اقدام پژوهی) به ناحیه جهت داوری تا ۱۵ خردادماه میباشد و این زمان تمدید نخواهد گردید.
🆔 @ict1730
💯تمدید تا ۲۰ خردادماه
✨فرصت را از دست ندهید...
✔️جهت شرکت در اولین همایش ملی تربیت تمام ساحتی(معلم و سند تحول بنیادین)
🌐 tamamsahati.cfu.ac.ir
🆔 @ict1730