eitaa logo
فناوری اطلاعات و توسعه پژوهش ناحیه ۶
1.5هزار دنبال‌کننده
494 عکس
45 ویدیو
164 فایل
🔊کانال اطلاع‌رسانی واحد #فناوری اطلاعات و آمار نیروی انسانی، توسعه پژوهش و آموزش نیروی‌ انسانی مدیریت آموزش‌وپرورش ناحیه ۶ اصفهان 🆔️ shad.ir/ict1730 #شاد 🆔 eitaa.com/ict1730 #ایتا 🌐zil.ink/ict1730
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷حلول ماه شوال المکرّم و فرا رسیدن عید سعید فطر را به محضر مبارک قطب عالم امکان، حضرت صاحب‌ الزّمان عجّل‌الله تعالی‌ فرجه‌ الشریف و همۀ مسلمانان و منتظران تبریک و تهنیت عرض نموده و قبولی طاعات و عبادات عزیزان را از درگاه پروردگار منّان مسئلت دارم🍃 🆔 @ict1730
25.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰کلیپ دومین رویداد الف‌تا 🔹تهیه و تدوین: فاطمه شیرانی(استان اصفهان) 🆔 @ict1730
14.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💡 🔘 قابل توجه مدیران محترم مدارس درصورتی که در تأیید کد پستی و ثبت آدرس پستی مشکل دارید، طبق مراحل زیر عمل نمایید: ▫️ سازماندهی و ثبت نام ----> آدرس و کدپستی ▫️ در قسمت ثبت آدرس پستی بعد از انتخاب آدرس از روی نقشه و تأیید آن، در قسمت پایین، نوع مدرسه شهری یا روستایی را انتخاب کنید. ▫️ فیلدهای مربوط به شهرستان، منطقه، محله را مشخص کنید. مشکل ثبت آدرس پستی برطرف می شود. 🆔 eitaa.com/ict1730
‼️اگر روسا بدانند...  💡اگر مدیران ارشد ما بدانند معلم پژوهنده، چه تأثیر شگرفی در معلمان دارد؟!! 🕺بازیگر اصلی در رهبری آموزش، معلّم است، میزان آگاهی و توانایی او، می‌تواند به بالندگی دانش‌آموزان منجر شود. 🙋‍♂ معلم پژوهنده، هم از لحاظ محتوای آموزشی و هم در خصوص روش و اصول، توانایی بیشتری کسب می‌کند. 🙆‍♂ پژوهش و نقادی مداوم، سبب بهبود مهارت و توانایی معلمان می‌شود و آموزش همراه با برنامه‌های غنی‌تر اتّفاق می‌افتد. 🗒 تغییر برنامه درسی به موازات تحولات داخل و خارج از کلاس و مدرسه ضرورت دارد، این تغییر و تحول باید دست کارکنان آموزشی مدارس صورت گیرد. 🗃 اول پژوهش، بعد برنامه‌ریزی! اوّل پژوهش، بعد آموزش! و نیکوتر اینکه پژوهش، همراه با آموزش با مدیریت پژوهشگران صالح باشد، یعنی معلمان. 🧮 بهسازی حرفه معلمی، مستلزم مهارت‌های پژوهشی در سطح کلاس و مدرسه است. 📗 قضاوت معلمان باید مبتنی بر یافته‌های پژوهش باشد تا از اعتبار بالایی برخوردار باشد. 🏢 مدرسه، کانون تحولات تربیتی است؛ پس این کانون بدون بهره‌مند شدن از پژوهش میدانی در مدرسه و کلاس درس، نمی‌تواند مبنای تحول باشد. 📂 عدم پاسخ گویی پژوهش‌های دانشگاهی از نظر کثرت و گستردگی و جامعیّت به نیازهای کلیه مدارس و کلاس درس. 📖 پژوهندگی، موجب استقلال و آزادگی معلّمان می‌شود، او را از مطیع محض‌بودن خارج و به داور حرفه آموزش تبدیل می‌کند؛ تا در حرفه معلمی، آزادانه و اندیشمندانه تصمیم بگیرد و عمل کند، همچون یک قاضی حرفه‌ای در حرفه خود. 📚دبیرخانه استانی بیست‌و‌هفتمین برنامه معلم پژوهنده مستقر در آموزش‌ و‌ پرورش ناحیه شش اصفهان 🆔 shad.ir/edutechisf
📚تعاریف و اهداف‌ اقدام پژوهی: 🔰ژانت مسترز(۲۰۰۰) برای توصیف و تبیین اقدام پژوهی، از میان تعاریف بسیاری که ارائه شده است، تعریف زیر را برگزیده که به این شرح مطرح می‌کند: اقدام پژوهی، پژوهشی نظام دار، گروهی، مبتنی بر همکاری، خود اندیشیده و انتقادی است که توسط شرکت کنندگان در این پژوهش انجام می‌شود. 🔰در تعریف دیگر، کارسون و همکاران(۱۹۸۹) در یک جمع‌بندی، مواردی را با عنوان «آنچه اقدام پژوهی است» به شرح زیر ذکر کرده‌اند: 🔸اقدام پژوهی فرآیندی است که آموزش و پرورش را از طریق تغییر، بهبود می‌بخشد. 🔹اقدام پژوهی، کار گروهی مربیان برای بهبود اقدامات آموزشی است. 🔸اقدام پژوهی، تأمل و بازاندیشی در مورد امر تدریس است. 🔹اقدام پژوهی، جمعی و مشترک است؛ یعنی مربیان در جهت تقویت روابط با دیگر مربیان گفتگو و کار می‌کنند. 🔸اقدام پژوهی، بنا نهادن و تشکیل گروه‌های خود – انتقاد از مربیان است. 🔹اقدام پژوهی، فرآیند نظام‌مند یادگیری است. 🔸اقدام پژوهی، فرایندی است که ایجاب می‌کند ما ایده‌های خود درباره آموزش و پرورش را به بوته آزمایش بگذاریم. 🔹اقدام پژوهی خالی از تعصب است. 🔸اقدام پژوهی، یک تحلیل انتقادی از محل‌های کار ماست. 🔹اقدام پژوهی، تأکید روی موارد خاص است 🔸اقدام پژوهی، چرخه‌ای از برنامه‌ریزی، عمل، مشاهده و باز اندیشی و تفکر است. 🔹اقدام پژوهی، کار در گروه‌های کوچکی از مربیان است. 🔸اقدام پژوهی، اثبات درستی اقداماتی است که در جریان تدریس انجام می‌شود. 🆔 shad.ir/edutechisf
🔺 مراحل اقدام پژوهی ⁉️چگونه می‌توانم یک باشم! 🗯کورت در سال 1946، مَبادی اصطلاح «پژوهش در عمل» را ابداع کرد و فرایند اجرای آن را بر اصل بُنیان نهاد: 💯برنامه ریزی - حقیقت یابی - اجرا 👁نگاه کنید: اطلاعات مربوط را جمع آوری کنید. وضعیت موجود را شرح دهید. 🤔فکر کنید: کشف کنید چه چیز اتفاق می افتد. تفسیر کنید و چرایی و چگونگی آن را مطرح سازید. 🙌عمل کنید: برنامه ریزی کنید - اجرا کنید - ارزشیابی کنید. 🖐اما انجام و ارائه گزارش این سه در 9 گام قابل اجرا است. 📚منابع: 🔗قاسمی پویا، اقبال.1381. راهنمای عملی پژوهش درعمل. انتشارات پژوهشکده تعلیم و تربیت. 🔗کاوه سامانی، بهار. 1398. اقدام پژوهی، انتشارات ارسطو. 🆔 shad.ir/edutechisf
31.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺️ فیلم توجیهی شیوه نامه دبیرخانه هوش مصنوعیتوجه : متن شیوه نامه را 👈اینجا 👉 ببینید. 🆔 @Artificial_Intelligence_njf ┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄
♦️تمدید مهلت ثبت در رویداد الف‌تا 🔺نظر به استقبال معلمان گرامی برای شرکت در رویداد الف‌تا، مهلت ثبت تجربیات تا 20 اردیبهشت‌ماه گردید. 🔺 شایان ذکر است با توجه به وحدت‌بخشیِ جشنواره‌های و مدیران مدارس در وزارت آموزش و پرورش (جشنواره‌های یاددهی _ یادگیری معاونت ابتدایی، الگوها و روش‌های تدریس معاونت متوسطه و تربیت بدنی و سلامت و تجارب برتر تربیتی معاونت پرورشی) تمامی معلمان و عوامل آموزشی و تربیتی مدارس با مشاهده فیلم‌های آموزشی در وبگاه alefta.ir، تجربه خود را در محور مربوطه ثبت نمایند. ✨فرصت ویژه برای همکاران عزیز جهت دریافت گواهی حضور رویداد، تقدیرنامه و مزایای رتبه بندی آتی... از دست ندهید! حتما وقت گذاشته و شرکت نمایید✨ 🆔 @ict1730
🌟 فراخوان دبیرخانه تفکر و سواد رسانه‌ای: هم‌افزایی معلمان و دانش‌آموزان و دانشجو معلمان 🌟 📢 دبیرخانه تفکر و سواد رسانه‌ای اصفهان، به عنوان تنها دبیرخانه‌ای که در جهت تقویت تفکر و سواد رسانه‌ای فعالیت می‌کند، فرصتی استثنایی را برای معلمان، دانش‌آموزان و دانشجو معلمان فراهم آورده است تا در کنار یکدیگر، نقشی مؤثر در ترویج نسلی آگاه و مسئولیت‌پذیر ایفا کنند. 📜 عنوان فراخوان : پیوست رسانه ای بر فرآیند تربیت تمام ساحتی 🔍 چشم‌انداز : ایجاد جامعه‌ای متفکر و منتقد که با استفاده هوشمندانه از رسانه‌ها، آینده‌ای درخشان را برای خود و اطرافیان خلق می‌کنند. .بهره‌مندی هوشمندانه از رسانه ها به منظور تربیت نسلی متفکر دارای هویت ملی و مذهبی ( در جهت استقرار رویکرد تمام ساحتی و پیاده سازی الگوی تربیتی تمام ساحتی به کمک تجارب زیسته و رسانه) 🎯 اهداف : - تحقق پیوست رسانه‌ای در نظام تعلیم و تربیت. - تقویت مهارت‌های تحلیلی و انتقادی. - ارتقاء سواد دیجیتال و حکمرانی تربیتی رسانه‌ای. 👥 مخاطبین: این فراخوان به ویژه برای دانش‌آموزان و معلمانی است که خواهان ایفای نقشی فعال در عرصه سواد رسانه‌ای می‌باشند. 📚 محورهای مورد توجه: - تأثیر رسانه‌ها بر تربیت تمام ساحتی. - تحلیل انتقادی رسانه‌ها و ارائه راهکارهای علمی. - طراحی آموزشی خلاق مبتنی بر پیوست رسانه‌ای. و... 🎨 قالب ارائه آثار: - طرح پژوهشی و تولید محتوای رسانه‌ای خلاقانه. 🤝 تعامل معلم و دانش‌آموز: - معلمان به عنوان راهنما و مشاور، دانش‌آموزان را در تولید محتوای رسانه‌ای و تحقیقات پشتیبانی می‌کنند. - دانش‌آموزان با ایده‌های نو و خلاقیت خود، به ارتقاء کیفیت آثار کمک می‌کنند. 📅 زمان‌بندی: - مهلت ارسال آثار: ۳۰ تیر ۱۴۰۳. 🎁 پاداش‌ها: - تقدیر از نفرات برتر. - جوایز ارزنده. - گواهی شرکت برای تمامی شرکت‌کنندگان. 📞 تماس برای اطلاعات بیشتر: - شماره تماس دبیرخانه: ۰۳۱۳۷۱۰۴۶۵۰ 🌐 با شرکت در فراخوان، در تقویت سواد رسانه‌ای و تربیت نسلی آگاه و مسئولیت‌پذیر سهیم باشید. 🌟
Action_Research-6.gif
46.5K
🔰اخرین مهلت تحویل آثار مرحله مدرسه‌ای دبیرخانه معلم پژوهنده(اقدام پژوهی) به ناحیه جهت داوری تا ۱۵ خردادماه می‌باشد و این زمان تمدید نخواهد گردید. 🆔 @ict1730
💯تمدید تا ۲۰ خردادماه ✨فرصت را از دست ندهید... ✔️جهت شرکت در اولین همایش ملی تربیت تمام ساحتی(معلم و سند تحول بنیادین) 🌐 tamamsahati.cfu.ac.ir 🆔 @ict1730