eitaa logo
فناوری اطلاعات و توسعه پژوهش ناحیه ۶
1.5هزار دنبال‌کننده
494 عکس
45 ویدیو
164 فایل
🔊کانال اطلاع‌رسانی واحد #فناوری اطلاعات و آمار نیروی انسانی، توسعه پژوهش و آموزش نیروی‌ انسانی مدیریت آموزش‌وپرورش ناحیه ۶ اصفهان 🆔️ shad.ir/ict1730 #شاد 🆔 eitaa.com/ict1730 #ایتا 🌐zil.ink/ict1730
مشاهده در ایتا
دانلود
📚در طرح تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، قرار است جای آموزش‌محوری را بگیرد؛ بنابراین، آموزش پژوهش‌محور و از طرفی پژوهش‌محور، اصل و اساس آموزش‌وپرورش خواهد بود. 🆔 shad.ir/edutechisf
فناوری اطلاعات و توسعه پژوهش ناحیه ۶
📚در طرح تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، قرار است #پژوهش‌محوری جای آموزش‌محوری را بگیرد؛ بنابراین، آموزش پ
📚سابقه اقدام پژوهی در نظام تعلیم و تربیت در جهان به نیمه دوم قرن بیستم می‌رسد و سوابق، نشان می‌دهد که این رویکرد از انگلستان آغاز گردید(امیرحسینی، 1384). ✨اقدام پژوهی را منتسب به کورت لوين(kurt lewin) و طرح آن را از سال 1944 توسط وی می‌دانند. وی معتقد بود که اگر پژوهش اجتماعی صرفا منجر به توليد دانش گردد بدون آنکه در چرخه فعاليت‌های اجتماعی بهبودی و تغيير ايجاد کند، به مقصود خود نرسيده است. از ديدگاه وی، هدف پژوهش تنها شناخت جهان و تفسير آن نيست؛ بلکه تغيير آن نيز می‌باشد. وی، اقدام پژوهی را عاملي نيرومند برای نيل به اين هدف مهم می‌دانست.  📖زیچنر(2001) و هاپکینز(2002)، اقدام پژوهی را به عنوان یک سنت پژوهشی معرفی می‌کنند؛ این درحالی است که در دو دهه گذشته، اقدام پژوهی در آمریکا محبوبیت گسترده‌ای یافته و بیشتر توسط دانشگاه‌ها حمایت می‌گردد. در این زمینه زیچنر خاطر نشان می‌کند که بیشتر اقدام پژوهی‌هایی که درگذشته اجرا شده‌اند در سطوح دانشگاهی و در ارتباط با معلمان بوده است(والسا کوشای، 1390). بررسی‌ها نشان می‌دهد اقدام پژوهی از بستر تحقيقات  متولد شده است. 💡اقدام پژوهی از نظر صاحب‌نظران: 🟡 معلمان شرکت‌ کننده در اقدام پژوهی، نسبت به اقدامات خویش منتقدتر و فکورتر بوده و با دقت بیشتری روی روش‌ها، ادراک‌ها، شناخت‌های خودشان و نیز کل رویکردشان به فرآیند تدریس، تامل و تفکر دارند(بورلی، 1993). 🟠 از آن جا که معلمان در هر نظام آموزشی نقش اصلی را بر عهده دارند، به عنوان پژوهشگران بالقوه، برای مشخص کردن موقعیت های نامعین در رابطه با فعالیت‌هایشان می‌توانند روش علمی را به کار برده و با استفاده از اقدام پژوهی، فعالیت‌های خود را بهبود بخشند(سرمد و همکاران، 1378، ص 85). 🟢 تاکید و توجه زیاد که در بحث اقدام پژوهی بر روی معلمان می‌شود، منبعث از این فکر است که آن ها منشا و مجری اصلی تغییر در فرآیند آموزش‌وپرورش هستند. 🔵 در نهایت، این معلمان هستند که دنیای مدرسه را از طریق شناختن آن تغییر خواهند داد. به موازات درگیری و مشارکت معلمان در اقدام پژوهی، شناخت آن‌ها از فرآیند آموزش افزایش می‌یابد. یادگیری‌های حاصل از این مشارکت بر آن چه در آینده در کلاس‌های درس، مدارس و مناطق رخ می‌دهد، تاثیر زیادی می‌گذارد(آهنچیان و گروه نویسندگان ص74و75). 🟣 جهت‌گیری‌های آینده برای برنامه‌های رشد کارکنان، برنامه‌های درسی تربیت معلم و همینطور نوآوری‌ها و ابداعات اصلاحی مدرسه، متاثر از یافته‌هایی خواهد بود که حاصل بررسی محققانه و مجدانه‌ی اقدامات در دست انجام در جریان فرآیند اقدام پژوهی می‌باشد(آهنچیان و گروه نویسندگان، ص 74و75). 🆔 shad.ir/edutechisf
🍃آخرین فرصت ارسال آثار و گزارشات اقدام پژوهی معلمان استان از سطح و مراکز آموزشی به ادارات مناطق/نواحی تا ۱۵ خردادماه است. 📚آثار پس از گردآوری توسط رابطین/کارشناسان پژوهش مناطق و نواحی، در سطح آن ناحیه/منطقه داوری شده و تا ۱۵ تیرماه به استان جهت داوری در آن سطح ارسال خواهد گردید. 🔗بخشنامه تکمیلی نحوه ارسال آثار برگزیده ناحیه/منطقه به سطح استان، متعاقبا در اتوماسیون اطلاع‌رسانی خواهد گردید. ‼️لازم به ذکر است، مهلت زمانی مذکور باتوجه به شیوه‌نامه کشوری قابل تمدید نخواهد بود و تدوین گزارشات بر پایه شیوه‌نامه و رعایت کلیه نکات طبق دستورالعمل، الزامی و هرگونه مغایرت، منجر به خارج شدن گزارش از چرخه داوری خواهد شد. 🆔 shad.ir/edutechisf
دستورالعمل معلم پژوهنده 1402.rar
9.41M
💯فایل فشرده دستورالعمل تدوین گزارشات اقدام پژوهی 🆔 shad.ir/edutechisf
فناوری اطلاعات و توسعه پژوهش ناحیه ۶
💯نکات #مهم و اساسی در تدوین گزارشات نهایی اقدام پژوهی #فوق_العاده_مهم 🆔 shad.ir/edutechisf
❌توجه به بند بند نکات این فایل در تدوین گزارشات ارسالی مورد انتظار است و گزارشات خارج از این چهارچوب فاقد اعتبار ارزیابی است.
♦️ رویداد الف‌تا در یک نگاه 🔺اطلاع‌نگاشت رویداد الف‌تا بخش‌های رویداد ۱. مدارس پیشتاز تحول: در این بخش، تجارب و اقدامات تحول آفرینی ثبت می‌شوند که از سوی مجموعه مدیر، معلمان، مربیان و عوامل آموزشی یک مدرسه انجام و موجب ایجاد تحول در یک مدرسه شده است؛ به نحوی که می‌توان آن مدرسه را مدرسه پیشتاز تحول نامید. ۲. تک تجربه ها: در این‌ بخش، تک اقدامات تحول آفرینی ثبت می‌شوند که از سوی معلمان، مربیان، مدیران، معاونین آموزشی و پرورشی، هنرآموزان و عوامل آموزشی و تربیتی یک مدرسه انجام و موجب ایجاد تحول در "بخشی از مدرسه" شده است؛ به نحوی که می‌تواند برای کادر مدیریتی، آموزشی و پرورشی سایر مدارس کشور نیز الهام بخش باشد. 🔗ثبت تجربیات از طریق وبگاه: 🌐 alefta.ir 🆔 shad.ir/edutechisf
فناوری اطلاعات و توسعه پژوهش ناحیه ۶
♦️ رویداد الف‌تا در یک نگاه 🔺اطلاع‌نگاشت رویداد الف‌تا بخش‌های رویداد ۱. مدارس پیشتاز تحول: در ا
♦️آخرین مهلت ثبت تجربیات در رویداد الف‌تا 🔺نظر به استقبال معلمان گرامی برای شرکت در رویداد الف‌تا، مهلت ثبت تجربیات تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه تمدید گردید. 🔺 شایان ذکر است با توجه به وحدت‌بخشیِ جشنواره‌های معلمان و مدیران مدارس در وزارت آموزش و پرورش (جشنواره‌های یاددهی _ یادگیری معاونت ابتدایی، الگوها و روش‌های تدریس معاونت متوسطه و تربیت بدنی و سلامت و تجارب برتر تربیتی معاونت پرورشی) تمامی معلمان و عوامل آموزشی و تربیتی مدارس با مشاهده فیلم‌های آموزشی در وبگاه alefta.ir، تجربه خود را در محور مربوطه ثبت نمایند. @alefta
🏢🏢دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی با همکاری دانشگاه ها و انجمن های مختلف کشور برگزار می‌کند: 💠اولین همایش ملی هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری 🔖🔖🔖محورهای همایش ✏️هوش مصنوعی و آموزش پزشکی ✏️هوش مصنوعی و علوم شناختی ✏️هوش مصنوعی و آینده آموزش ✏️هوش مصنوعی و ملاحظات اخلاقی ✏️هوش مصنوعی و آموزش ویژه ✏️هوش مصنوعی و بومی سازی آموزش ✏️تولید محتوای آموزشی و هوش مصنوعی ✏️طراحی آموزشی و هوش مصنوعی ✏️ارزشیابی آموزشی و هوش مصنوعی 🌍سایت همایش: https://aiedu.atu.ac.ir 📆مهلت ارسال خلاصه مبسوط مقالات: ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۳ 📅مهلت داوری مقالات: ۲۰ تیر ۱۴۰۳ 📅تاریخ برگزاری همایش: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ 🆔 shad.ir/edutechisf
38.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ مرگ ؟ 🔺 امروزه، تعداد افرادی که تصمیم می‌گیرند فرزندان خود را به مدرسه نفرستند و یا آموزش‌های دیگری فرا بگیرند، به‌طرز فزاینده‌ای درحال افزایش است. 🔺 تا چندی پیش مرگ مدرسه، صرفا یک نظریه بود، اما به‌نظر می‌رسد امروزه تبدیل به یک انتخاب شده است. موضوعی که ممکن است به زودی انتخاب افراد زیادی بشود. به خصوص که موضوع مدرک نیز در جهان امروز تقریبا یک موضوع حل شده است. 🔺 تمام حرف اینجاست: مدرسه اگر صرفا نهادی برای انتقال دانش باشد، از هم‌اکنون باید فاتحه آن را خواند و حلوای آن را هم خورد؛ چرا که فناوری‌های نوین، بسیار بهتر از هر معلمی کار انتقال دانش و آموزش را انجام می‌دهند. 🔺 مدرسه فقط در صورتی می‌ماند که تبدیل به مکانی برای رشد و شود. یک نهاد اجتماعی. آیا ماهیت مدرسه چنین اقتضایی دارد؟ آیا مدرسه تا آن روز زنده خواهد ماند؟ آیا متولیان امر متوجه اهمیت موضوع خواهند شد؟ اصلا مدرسه چگونه جایی است؟! ◀️ همه چیز را مشخص خواهد کرد! آینده‌ای بسیار نزدیک... 🆔 @ict1730
🧾 کیست؟ 🍃منظور از معلم ، کسی است که به امر آموزش و یادگیری مشغول است و می خواهد در فرایند آموزش و یادگیری شخصا و همراه دیگر همکاران و دانش‌آموزان به پژوهش بپردازد تا را اثربخش سازد. ✨منظور از اثر بخشی، رسیدن به هدف‌هایی است که برای بالنده ساختن دانش‌آموزان و رشد همه‌جانبه آنان در نظر گرفته شده است. حل مساله مبتلا به کلاس درس و بهسازی آموزش و یادگیری معلمان پژوهشگر است. 💯معلم پژوهشگر، تلاش می‌کند با بهره‌بردن از انواع روش‌ها؛ بحث و مذاکره میان خود و دانش‌آموزان و دانش‌آموز با دانش‌آموز را فراهم سازد تا هردو به سخنان همدیگر معنی دهند و واکنش‌های ویژه و در اغلب موارد غیرقابل پیش‌بینی نشان دهند؛ بنابراین معلم پژوهنده از پیش، ایجاد رفتاری خاص در دانش،آموزان را نظر ندارد؛ بلکه تلاش می‌کند به مدد جست‌وجوی راه‌های گوناگون و ترجیحا نو؛ در فرایند آموزش و یادگیری تحول ایجاد کند و بهسازی و حل مساله موجود در کلاس درس را محقق سازد. 🆔 shad.ir/edutechisf