🖼 #عکس_نوشت | تجانس حق و خلق از منظر فلاسفه
◼️ در مسئله نسبت بین حق و خلق عموم فلاسفه به تجانس موجودیت حق و خلق قایلاند؛ یعنی حق و خلق، هر دو را موجود حقیقی میدانند، گرچه درباره معیار موجودیت بین آنها اختلاف هست. مشائیان موجودات را حقایقی بسیط و کاملا متباین میدانند و اشراقیان موجودات را از سنخ ماهیات قرار میدهند و فیلسوفات حکمت متعالی معتقدند موجودات از سنخ وجود مستقل با رابطاند و نظر عرفا در این مسئله نفی هر تجانسی بین حق و خلق است.
◼️ آنها حق را موجود حقیقی و خلق را موجودنما یا شیء مجازی میدانند و از منظر آیات و روایات دینی تجانس بین حق و خلق باطل است. به نظر میرسد دیدگاه عرفا مؤيد به براهین عقلی و نقلی است و دیدگاه فلاسفه در هر سه مكتب مشایی، اشراقی و متعالی با اشکالات عقلی فراوانی مواجه است که پذیرش آنها را ناممکن میسازد.
✂️ حجتالاسلام والمسلمین #حسین_عشاقی، دانشیار گروه فلسفه پژوهشکده حکمت و دینپژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، برگرفته از شماره 101 فصلنامه علمی و پژوهشی «قبسات» پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_مقاله
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | صیانت از حجاب در نظام اسلامی
👤 حجتالاسلام والمسلمین #سید_سجاد_ایزدهی، رئیس پژوهشکده نظامهای اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
✔️ در نظام اسلامی رویکرد حجاب، رویکرد دینی است و ما هم در جامعه دیندار قرار داریم و عمده افراد جامعه ما هم دیندار هستند. ضمن اینکه همه جوامع بر این تاکید دارند که نظر اکثریت جامعه و فرهنگ غالب جامعه باید حاکم شود. اگر این منطق درست باشد، پس باید حجاب را در ایران تمکین کنند و قوانین هر نظام و هنجارهای غالب مردم را به رسمیت بشناسند و فرایند تبدیل آن، به قانون برای همه را پذیرا باشند.
🔚 فرهنگ غالب هر جامعه وقتی میتواند در جامعه توسعه و تعمیق پیدا کند که تبدیل به قانون شود. اینکه فرهنگ غالب را از قانون دور کرده و به اختیار هر شخص بگذاریم، با توجه به فراگیری منطق دهکده جهانی و اثر تبلیغات هدفمند نظام مادّی و الحادی جهانی، آرام آرام این فرهنگ کمرنگ شده و از بین خواهد رفت و تحت تاثیر فرهنگهای دیگر قرار خواهد گرفت و عملا با این رویکرد، هویت یک کشور و ملّت از بین خواهد رفت.
#گفتگو
#حجاب_عفاف
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | حجاب تبلوری از فطرت انسان
◼️ گاه گفته میشود، حجاب و پوشش از سایر امتها به مسلمانان رخنه کرده است. در پاسخ این پرسش باید گفته شود که به اتفاق همه مورخان ارتباط ایرانیان با عربها در سالهای پس از رحلت پیامبر اتفاق افتاد؛ ولی آیات حجاب که در قرآن نازل شده و احادیثی که از رسول خدا در این زمینه نقل شده همه مقدم بر آن است، زیرا آیات حجاب در سال پنجم هجری نازل شد.
◼️ به نظر میرسد از وجود حجاب در میان دیگر امتها و رعایت آن به گونهای نزدیک به آن چه اسلام آورده، میتوان نتیجه گرفت که این سنت دینی ریشهای در فطرت و ساختار وجودی انسان دارد. بدین معنا که جوامع انسانی بیش و کم و با اختلاف سلایقی، پوشش را رعایت میکردند.
📖 برگرفته از کتاب حجاب، نوشته #مهدی_مهریزی
#برشی_از_کتاب
#حجاب_عفاف
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | اسرای ما منفعل نبودند بلکه فعالانه به مبارزه ادامه میدادند.
👤 #محمدرضا_سنگری، مدیر گروه ادبیات اندیشه پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
◽️ در نهضت حضرت اباعبدالله (ع) یک دسته آزاده داریم که کسی از آنها یادی نمیکند و اسمی از آنها نیست. نافع بن هلال بهعنوان یکی از اسیران نهضت عاشورا و از جوان کربلا است که بهتعبیر امروزی بادیگارد حضرت اباعبدالله(ع) بوده که محافظت از خیمهها و محافظت ایشان را در همراهی حضرت عباس(ع) برعهده داشته است و تیراندازی برجسته بوده که در ادامه دستهای او شکسته میشود و سپس به شهادت میرسد.
◽️ اسیران در دفاع مقدس ویژگیهایی مشترکی با اسیران نهضت عاشورا داشتند. در هشت سال دفاع مقدس زن، مرد و نوجوان اسیر داریم که شباهت شگرفی با واقعه عاشورا دارد و آنچه این چهرهها را در کربلا برجسته میکنند استقامت آنها در راه آرمان آنها میباشند. رزمندگان ما در اسارت یک جمهوری کوچک ایجاد کرده بودند و منفعل نبودند بلکه فعالانه به مبارزه ادامه میدادند.
#گفتگو
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | تاریخچه حجاب در دنیا
👤 حجتالاسلام والمسلمین #سید_سجاد_ایزدهی، رییس پژوهشکده نظامهای اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
🔻 بحث از حجاب و پوشش زنها از قدیمالایام وجود داشته است. آنچه مسلم و قابل قبولتر است این است که حجاب زنها نه تنها شعار دین اسلام بلکه در همه ادیان است. در منابع دینیِ یهود و مسیحیت و اسلام و تصاویری که از متدینین به دین یهود و مسیحیت رسیده و در مجسمههای آنها تصویر زن بیحجاب نداریم. اما بعد از اینکه غرب از قرون وسطی گذشت و به مدرنیته و رنسانس رسید، پیرو مسائل اقتصادی و بحث بازار و اقتصاد، زنها را به خدمت گرفتند و از زنها استفاده تجاری کردند.
🔻 طبیعتا بحثهایی پیرامون این استفاده ابزاری از زنان، به عنوان مقدمه این استثمار مطرح شد. از جمله این که زنها نباید محدود باشند. بعد از اینکه دین را منسوخ اعلام کردند و به قول خودشان از دین گذر کردند، رویکرد مادی و بیدینی به خرج دادند و زن را به مثابه انسان خود بنیاد و فارغ از خدا و موجودی وابسته به خود آزاد اعلام کردند. پوشش را برای او نه فقط الزامی ندانستند بلکه آن را یوغی به گردن زن عنوان کردند که آزادی او را تهدید میکند! در طول این سالیان نیز با تبلیغات بسیار زیاد عملا به این دامن زده شد که حجاب برای زن خوب و مطلوب نیست و آزادی او را تهدید میکند.
#گفتگو
#حجاب_عفاف
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | فلسفه جمهوریت
◽️ اصطلاح جمهوری در فلسفه سیاسی مفهومی متعین، ثابت و غیرقابل تغییر ندارد گاه این اصطلاح در مقابل رژیم سلطنتی، گاه در برابر دیکتاتوری و خودکامه به کار میرود. نظام حکومتی در آمریکا، فرانسه و خیلی از کشورها جمهوری است. نباید گمان کرد که جمهوری دقیقا شکل خاصی از حکومت است، تا نظام فعلی ما که جمهوری اسلامی است، همان شکل را تقلید کند.
◽️ هنگامی که مردم مسلمان ایران به رهبری امام خمینی مبارزه با رژیم سلطنتی را شروع کردند و سرانجام آن را برانداختند و نظام جمهوری را به جای رژیم سلطنتی جایگزین نمودند، بهواقع حکومتی را نفی کردند که معیار مشروعیت خویش را موروثیبودن حاکمیت میدانست. مردم نظامی را جایگزین رژیم سابق کردهاند که شکل و خصوصیات آن همخوام با موازین اسلامی و دیدگاههای دینی درباره حکومت است و براساس مصالحی که باید در اوضاع متغیر زمان مورد توجه قرار گیرد، تعیین میشود.
📖 برگرفته از کتاب حکومت اسلامی، نوشته #حسینعلی_بای، عضو گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | ارمغان بیحجابی برای زنان
◼️ در سایه بیحجابی، زن از دایره انسانیت خارج شده و به صورت موجودی در آمده که باید از جنسیت او، بیهیچ قید و شرط و حد و مرزی بهره گرفت و افسارش به دست دنیاداران حریص میافتد. این افسار، همان نگاه مردان است که آنان را غافل از همه چیز، بردهوار به دنبال زنان میکشد و کار به جایی میرسد که اگر زن بسته به آن است که او را نگاه کنند، مرد نیز برای آن زنده است که زن را نگاه کند. حجاب به معنی این است که دیگر نباید به زن به چشم ابزار برای مطامع گوناگون نفسانی نگاه کرد و ارزش واقعی او به ظاهر او و داشتن جاذبههای جنسی او نیست؛ بلکه به کمالات روحی و تواناییها و قابلیتهای دیگر اوست.
📖 برگرفته از کتاب بخوان به نام پروردگارت که تو را پوشاند، نوشته #مهدی_سلطانی
#برشی_از_کتاب
#حجاب_عفاف
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | نسبت بین علم و دین از دیدگاه مولر
◽️ دینشناسی علمی به عنوان یک رشته علمی مستقل، با تحقیقات و مطالعات ماکس مولر آغاز شده است. سپس به عنوان رشتهای متمایز از الهیات و کلام در مراکز علمی گسترش پیدا کرد. مولر مطالعات خود را درباره دین با رویکردی زبانشناختی و تطبیقی انجام داد، وی به این نتیجه رسیده بود که دین ریشه در اسطورههایی داشته که بشر برای بیان پدیدههای طبیعی استفاده میکرده است.
◽️ او معتقد بود نوعی ارتباط بین زبان، اسطوره، دین و تفکر انسان وجود دارد و به طور کلی رشد فکری بشر تاریخی است نه نظری. مطالعات دینی با تکیه بر مباحث میان رشتهای، دین را از آن جهت که امری بشری است و بخشی از فرهنگ و زندگی انسان بوده، از حیث تاریخی، اجتماعی، روانی و فرهنگی مطالعه و بررسی میکند؛ این رشته محصول دوران روشنگری بوده است و با توجه به اینکه در این دوران انسان نسبت به همه امور، رویکرد تجربی دارد، دین را نیز از همین منظر مورد بررسی قرار می دهد؛ به عبارت دیگر نسبت به دین و علم از یک منظر نگاه میکنند.
📖 برگرفته از کتاب جامعهشناسی دین، نوشته #قاسم_اخواننبوی، استادیار گروه کلام پژوهشکده حکمت و دینپژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
🔰 امیرالمؤمنین عليه السلام:
كُن لِما لا تَرجُو أرجى مِنكَ لِما تَرجُو
🔹 به آنچه اميدش را ندارى اميدوارتر باش از آنچه بدان اميد دارى
📚 الأمالي للصدوق : 244/261
#حدیث_هفته
🆔 @iictchannel
🔸 کرسی علمی- ترویجی "حکمرانی متعالی اسلامی"
🔰 در راستای همایش ملی حکمرانی اسلامی، توسط گروه #سیاست با همکاری مرکز مطالعات پیشرفت و تمدن پژوهشگاه برگزار میشود:
🎙 با حضور:
#حسین_رمضانی
#محسن_مهاجرنیا
#محمدجواد_نوروزی
#محمد_ملک_زاده
⏰ سه شنبه یکم شهریور ماه، ساعت ۱۱
🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
💠 حضور مجازی از طریق:
➡️ join.skype.com/ptnWSK32M9IR
#کرسی
#حکمرانی_اسلامی
🆔 @iictchannel
▫️ظرفیت بالای ادبیات اسارت در جلب مخاطبان جهانی
🔸دکتر #احمد_شاکری عضو هیات علمی گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه در گفتگویی مطرح کرد:
◾️ در جبهه جنگ، مرزهای جغرافیایی حیطه زیست و عمل دشمن را از جبهه خودی جدا میکنند. دشمن در سویی و جبهه خودی در سوی دیگری قراردارد و ارتباط و گفتوگو به ندرت رخ میدهد. در نتیجه شناخت دشمن به نحو ضعیفتری محقق میشود در حالی که در #ادبیات_اسارت همزیستی و هممکانی و ارتباط شناخت عمیقتری از دشمن به دست میآید.
#مصاحبه
#ادبیات_اسارت
🆔 @iictchannel
❇️ نشست علمی" نقش وقار و نجابت در تحکیم خانواده"
🎙 با حضور:
حجت الاسلام #فرج_الله_هدایت_نیا
📆 دوشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۱، ساعت ۱۷
🏢 اصفهان، سالن همایش های کتابخانه مرکزی
⚠️ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۳۱۳۴۳۶۸۱۱۲ تماس حاصل نمائید.
#فعالیت_اعضا
🆔 @iictchannel
▫️برنامه مدونی برای حمایت از پژوهشهای قرآنی وجود ندارد
🔸حجتالاسلام #مسعود_اسماعیلی عضو هیات علمی گروه فرهنگپژوهی پژوهشگاه در گفتگویی تبیین نمود:
◾️ دولت باید با بهرهگیری از نیروهای مراکز، #پژوهش_های_قرآنی را تقویت کند. در این راستا باید برنامه و چشمانداز مدون و عملیاتی وجود داشته باشد و حمایت لازم هم صورت بگیرد نه اینکه برنامهای را تدوین کنیم و بعد موقع حمایت گفته شود که اینها ارتباطی با دولت ندارند. پس حمایتها باید کاملاً روشن و شفاف باشد.
#مصاحبه
🆔 @iictchannel
▫️خطاهای تحلیلی در مواجهه با حجاب الزامی
🔸 از سوی #مهدی_جمشیدی عضو هیأت علمی گروه فرهنگپژوهی پژوهشگاه در نشست «کشف واقعیتهای حجاب» مطرح شد:
◾️باور به کاربست #حجاب الزامی به معنی این نیست که حجاب فقط از طریق الزام حکومتی در جامعه رعایت شود و هیچگونه برنامۀ فرهنگی و فکری به اجرا درنیاید و مسیر اقناع و استدلال در پیش گرفته نشود. اسلام، یک «کلّ/ نظام/ مجموعه» است و باید نگاه منظومهوار به آن داشت و روشهای آن را در کنار یکدیگر دید و به یکی از آنها بسنده نکرد.
#نشست
#حجاب_عفاف
🆔 @iictchannel
◽️تجلیل از سه دهه مجاهدت علمی حجت الاسلام عشاقی در عرصه فلسفه اسلامی
🔸 آیتالله #علی_اکبر_رشاد در حاشیه برگزاری شانزدهمین هم اندیشی اعضای هیأت علمی پژوهشگاه از زحمات و مجاهدت های علمی حجتالاسلام و المسلمین #حسین_عشاقی با اهدای لوح سپاس تجلیل کرد.
◾️ در کارنامه فعالیتهای علمی و پژوهشی عضو هیأت علمی گروه فلسفه پژوهشگاه، تألیف بیش از ۱۰ عنوان کتاب، ۴۰ مقاله علمی پژوهشی، ارائه ۲ کرسی نظریه پردازی، حضور و ارائه در ۵ همایش ملی، ارائه و نقد بیش از ۵۰ کرسی ترویجی، نشست علمی و نشست نقد کتاب و بیش از ۱۰ مورد همکاری با مراکز پژوهشی و تحقیقاتی کشور به چشم می خورد.
#نکوداشت_علمی
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | ماهیت و مؤلفههای معرفت سلوکی
⏺ در فلسفه علم سلوک افزون بر چیستی رئوس اين علم و نسبت آن با ديگر علوم و مقولات، تبیین مبانی تصدیقی نسلی از اهمیت ویژهای برخودار است که یکی از آن مبانی، مبانی روش شناختی علم سلوک است و پایه و اساس مبنای روششناختی نیز معرفت سلوکی است. این معرفت نه از سنخ علم حصولی، که از سنخ علم حضوری است و فقط در جهان برای آنان که قوه شناخت دارند، به دست میآید.
⬅️ چون در این معرفت، معلوم غير ذات عالم است و برای ادراکش به وساطت قوای ادراکی نیاز دارد، یک معرفت حضوری غیرذاتی است و چون معلوم که اعمال قلبی و منازل سلوکی احوال قلبی است، در ذات عالم است و عالم در درون خویش به آن آگاهی دارد و بر آن احاطه وجودی دارد، یک معرفت حضوری احاطی قلبی است و چون معلوم در درون عالم جنبه حکایی ندارد، معرفت حضوری غیر حاکی است و چون معلوم از خصایمی مادر از نفس ناطقه است و با نفس متحد است، معرفت حضوری اتحادی است.
✂️ حجتالاسلام والمسلمین #علی_فضلی، استادیار گروه عرفان پژوهشکده حکمت و دینپژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، برگرفته از شماره 90 فصلنامه علمی و پژوهشی «قبسات» پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_مقاله
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | حفظ پاکی دلها
✍️ حجتالاسلام والمسلمین #علی_محمدیجورکویه، عضو هیات علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛
🔸 قلب انسان در آموزههای اسلامی از جایگاه و ارزش ویژهای برخوردار است. زیرا رفتار پسندیده از آن تراوش میکند(وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ). رفتار ناشایست نیز از آن نشأت میگیرد. از اینرو، فراوان سفارش شده است که از قلوب خود مواظبت کنید و هوشیار باشید که چه چیزی وارد آن میکنید. بر همین اساس، فلسفه دیگری که قرآن کریم برای حکم حجاب برمیشمارد، بیرون راندن وسوسههای ناپاک و زشت از دلهاست.
🔸 ارتباط اجتماعی با زن نامحرم بدون حجاب ممکن است بر اثر وسوسههای شیطانی به شکلگیری برخی از افکار ناشایست بینجامد و مفسده ببار آورد. از اینرو، خداوند میفرماید: ارتباط با رعایت حجاب برای حفظ پاکی قلب شما و آنان بهتر است و این اثر حجاب اختصاص به زنان پیامبر و مردان مراجعه کننده به آنها ندارد، بلکه خبر از یک حقیقت است که شامل ارتباط هر زن و مرد نامحرمی میشود.
#یادداشت
#حجاب_عفاف
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | برهان تمانع در توحید
◽️ در قرآن کریم آمده است: اگر در آسمانها و زمین غیر از ذات خداوند، خدایان دیگری میبود؛ آسمان و زمین تباه شده بودند و نبودند. واجبالوجود از جمیع حیثیات و جهات، واجب است و هیچگونه حیثیت امکانی و بالقوه در او نیست؛ اگر عالم است، عالم بالوجوب است نه امکان، و اگر قادر است، قادر بالوجوب است نه بالامكان؛ بنابراین او که فیاض و خلاق است، فیاض و خلاق بالوجوب است نه بالامكان؛ یعنی محال است که موجودی امکان وجود داشته باشد و از طرف واجبالوجود وجود به او افاضه نشود.
◽️ معلول، حیثیت وجودش و حیثیت انتسابش به علت ایجادیاش یکی است؛ یعنی در معلول دو حیثیت در کار نیست که به یک حیثیت به علت منتسب باشد و به حیثیت دیگر موجود باشد. به تعبیر ملاصدرا، وجود معلول، عین ربط و انتساب به علت است.
📖برگرفته از کتاب خداشناسی، نوشته #مهدی_عبداللهی
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | پیوند ناگسستنی حجاب و عفاف
✍️ حجتالاسلام والمسلمین #محمدحسن_جواهری، عضو هیات علمی گروه قرآنپژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛
🔹 در قرآن کریم خدای متعال حجاب را ابزار عفاف معرفی کرده است: «وَ الْقَوَاعِدُ مِنَ النِّسَاءِ الَّاتىِ لَا يَرْجُونَ نِكاَحًا فَلَيْسَ عَلَيْهِنَّ جُنَاحٌ أَن يَضَعْنَ ثِيَابَهُنَّ غَير مُتَبرَّجَتِ بِزِينَةٍ وَ أَن يَسْتَعْفِفْنَ خَيرٌ لَّهُنَّ وَ اللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ؛ و بر زنان از كار افتادهاى كه اميد ازدواجى ندارند، گناهى نيست كه حجاب خود را كنار بگذارند، در صورتى كه با زيور و آرايش خويش قصد خودآرايى نداشته باشند و حفظ عفت براى آنان بهتر است؛ و خدا شنوا و داناست.» در این آیه «ثیاب» بر اساس روایات تفسیری به معنی «جلباب» است. البته برخی مفسران نیز آن را به معنای خمار دانستهاند و در هر صورت ثیاب پوششی است که روی شعار (لباس زیر) و دثار (لباس روی شعار) پوشیده میشده است.
🔹 بر اساس این آیه پوشش و حجاب مایه عفت و ابزاری برای دستیافتن به آن است. مفهوم آیه این است که اگر زنانی که مصداق «القواعد» هستند، حجاب نداشته باشند، گویا عفت را رعایت نکردهاند، لیکن عدم رعایت عفت از زنان غالباً سالخوردهای که امید ازدواج برای آنها نیست و به طور طبیعی از زیبایی ظاهری تحریک کننده نیز برخوردار نیستند،گویا برای جامعه زحمت درست نمیکند.
#یادداشت
#حجاب_عفاف
🆔 @iictchannel
❇️ هماندیشی پیرامون گام دوّم انقلاب اسلامی
🔹 نشست صمیمیِ رئیس «اندیشگاه گام دوّم» با فعّالان در زمینهی بیانیهی گامّ دوّم انقلاب
🎙 با حضور:
حجّتالاسلام و المسلمین #علی_ذوعلم
🗓 یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۰
🏢 مؤسسهی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی - دفتر قم
🔹 اساتید، طلاب و دانشجویان محترم جهت حضور در این جلسه، نام خود را به شماره ۳۰۰۰۱۵۵۳ ارسال نمایند.
#فعالیت_اعضا
🆔 @iictchannel
▫️روشنفکری فقط به غربیسازی ایران میاندیشد و جز استعمار، ارمغان دیگری ندارد
🔸 در گفتگو با حجتالاسلام #محمد_کاشی_زاده عضو هیات علمی گروه کلام پژوهشگاه عنوان شد:
◾️ روشنفکران داعیه نفی مرارت و سختی مردم کشور را دارند، اما رویکرد غربگرایانه آنها و مبنا قرار دادن تفکرات غربی، نه تنها در ایجاد آسایش مادی و معنوی کمکی نکرد، بلکه موجب استبداد و استعمار در کشور شد.
#مصاحبه
🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ #ببینید
📹 سه دهه مجاهدت علمی در عرصه فلسفه اسلامی
🔻 مروری کوتاه بر کارنامه فعالیتهای علمی و پژوهشی حجت الاسلام والمسلمین #حسین_عشاقی دانشیار گروه #فلسفه پژوهشگاه
🔹 تألیف بیش از ۱۰ عنوان کتاب، ۴۰ مقاله علمی پژوهشی، ارائه ۲ کرسی نظریه پردازی، حضور و ارائه در ۵ همایش ملی، ارائه و نقد بیش از ۵۰ کرسی ترویجی، نشست علمی و نشست نقد کتاب و بیش از ۱۰ مورد همکاری با مراکز پژوهشی و تحقیقاتی کشور و ....
#نکوداشت
🆔 @iictchannel
▫️کتاب بررسی فقهی اقتصادی حمایت از کالای ایرانی
🔰توسط #سازمان_انتشارات پژوهشگاه و به قلم حجتالاسلام #احمدعلی_یوسفی در گروه اقتصاد اسلامی پژوهشگاه منتشر شد.
🔹تحریم اقتصادی یکی از روشهای وادار کردن کشورهای تحریم شونده به تغییر رفتار مورد نظر کشورهای تحریم کننده یا به قصد ایجاد بیثباتی در کشور مقصد است. تحریمهای اقتصادی به دو صورت کلی تحریم تجاری که در آن صادرات و واردات به کشور هدف، محدود یا قطع میشود و یا به صورت اعمال محدودیتها و قطع مناسبات مالی اعمال میگردد.
#معرفی_کتاب
#کالای_ایرانی
🆔 @iictchannel
◽️ همایش الگوی سوم زن مسلمان ایرانی
🎙 با حضور:
حجت الاسلام #فرج_الله_هدایت_نیا
عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه
📆 دوشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۱، ساعت ۹ صبح
🔺 حضور مجازی از طریق:
➡️ b2n.ir/rubika3106
#فعالیت_اعضا
🆔 @iictchannel
🔸نشست علمی حکمرانی اداری و جایگاه مردم در آن از منظر آموزه های اسلامی
🔰 در راستای همایش ملی حکمرانی اسلامی، توسط گروه #مدیریت_اسلامی پژوهشگاه برگزار میشود:
🎙 با حضور:
#علی_آقا_پیروز
#وحید_وثوقی_راد
#محمداسمعیل_رستمی_نیا
#علی_نجات_بخش
⏰ چهارشنبه ۲ شهریور ماه، ساعت ۱۱
🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
💠 حضور مجازی از طریق:
➡️ join.skype.com/hGiwJa1FavEp
#نشست
#حکمرانی_اسلامی
🆔 @iictchannel