eitaa logo
شذرات/ایمان نوروزی
314 دنبال‌کننده
323 عکس
312 ویدیو
11 فایل
در اینجا یادداشت‌ها و تجربیات و خاطراتم را در حوزه‌های مختلفی چون #نظام_خانواده، #اقتصاد و #تجارت_مردمی، #وطن_توحیدی (جهان اسلام)، #طب_اسلامی و... را خواهم نوشت. طلبه‌ای که در زمان انقلاب اسلامی و در عصر خمینی (عصر جدید) تنفس کرد و بالید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹حکم مکروه فردی در ، حرام اجتماعی در است! 🔻چگونه فقه خرد و در دل جریان توسعه بازی می‌خورد! 2⃣ از 3⃣ 🔻برای تطبیق موارد فوق در جمهوری اسلامی به صورت اجمالی به بررسی وضعیت تقنین در می‌پردازیم. چگونه فقه را در زمین خودش بازی داده است و عملا آنچه در عمل اتفاق افتاده است استحاله نظامات در دل مدرنیته بوده است. 🔻ما یکبار نگاه و داریم و یکبار نگاه جزیی و گسسته در قوانین داریم. - قوانینی که مثلا در حوزه خانواده گذاشته شده است به لحاظ آیا غیرفقهی ست؟ قطعا خیر. - آیا به لحاظ یا این فرایند تقنین غیرشرعی ست؟ بله؛ و نمی‌تواند ضامن اسلامی شدن جامعه باشد! 🔻مثلا: - فرزند بعد از طلاق: طبق مشهور فقها حق حضانت پسر تا دوسال با مادر است، اما نظر آقای تا هفت سال را اولی می‌داند. (همین فتوای شاذ را گنجاندند در قانون) (۱) - بردن زن از زمین: طبق مشهور فقها زن از زمین ارث نمی‌برد. یک فتوای فقط از آقای صافی ست که قائل به ارث بردن زن از زمین هست. (این تک‌گزاره نیز از فیلتر رد و تبدیل به قانون می‌شود) - شرط عدم مرد در ضمن عقد: مشهور فقها شرط به اینکه مرد همسر دیگری نگیرد را هم از جمله شروط باطل می‌دانند و در واقع آن را مثال اصلی چنین شرطی ذکر کرده‌اند. برای مثال در می‌نویسد: «اگر شرط خلاف مشروعی کند؛ مثلاً بر سر او نیارد یا با آمیزش جنسی نکند، شرط باطل است ولی عقد و مهریه صحیح است.»(۲) هم در شرح لمعه می‌نویسد: «اگر شرط شود، شرط باطل و عقد و مهریه صحیح است، مانند اینکه شرط کند سرش زن نگیرد.»(۳) - برای خنثی کردن شرط فوق را از با بند و بیل‌های دیگری در دفترچه‌های ازدواج گنجاندند تا عملا ازدواج مجدد مرد غیرممکن یا پرهزینه شود (یعنی می‌شود از فقهی به‌گونه‌ای منظومه سازی شود، که یک حکم حلالی تبدیل به ضد حکم دیگر و ضد مقصود شارع شود) - مباحث دیگری چون و تحصیل زنان در رشته های غیر مرتبط و موارد دیگری طبق نظریه و... 🔻چند مثال بالا به عنوان نمونه اشاره‌ای بود که چگونه فقهی که با نگاه جزیی مخالفت با شرع اسلام ندارد، اما همین فقهی در کلان یا (یا به تعبیر دقیق شهید صدر ) ماهیتی و حکم دیگر و چه بسا حرمت پیدا کند. 🔻مثلا وقتی همین را در مکتب غرب یا نظامات اجتماعی طاغوت می‌بریم یک معنایی پیدا می‌کند، و در معنا و کارکرد دیگری پیدا می‌کند. به عنوان مثال برای سنجش مجموع قوانین در حوزه خانواده (یا هر نظام اجتماعی دیگری) باید با شاخصه‌های همان مکتب ارزیابی شود. پی‌نوشت: ۱- «مسئلة 1388: الام احق بحضانة الولد ان شائت اذا کانت، حرة مسلمة عاقلة مأمونة علی الولد الی سنتین و ان کان انثی، و الاولی جعله فی حضانة الام الی سبع سنین و ان کان ذکرا، و تسقط الحضانة لو تزوجت و لا تسقط لو زنت». منهاج الصالحین، سیدابوالقاسم خویی، ج2، ص285. ۲- المحقق الحلی، ابوالقاسم نجم‌الدین جعفر بن الحسن الهذلی. شرائع الإسلام فی مسائل الحلال والحرام، ص ۵۵۱ ۳- شهید ثانی، تحریر الروضة فی شرح اللمعة، تهران: سمت، هفتم، ۱۳۸۳، صص ۳۴۱–۳۴۰. شذرات؛ ایمان نوروزی @iman_norozi
🔹 ماشین امضای 🔻برآیند در و سبک زندگی در جمهوری اسلامی به شاخصه غرب نزدیک شده است! 3⃣ از 3⃣ 🔻مثلا اگر (مدنظر فیمینیست‌ها) و (مدنظر اسلام) را شاخص سنجش قرار دهیم، می‌بینیم در مجموع برآیند تقنین در حوزه ما به فضای مدنظر نزدیک شده‌ است. در واقع ما ماشین امضای شده است بدون آنکه متوجه آن باشد. 🔻همین مسئله در فضای نیز به روشنی عیان ست. مثلا مسئله وام‌های ربوی را با عقودی مثل مضاربه و... شرعی‌ و امضا کرده‌ایم، اما چون توجه به فلسفه بانک و سیستم آن نداریم، و آن را زیرمجموعه یک نظام اختاپوسی مثل سیستم سرمایه‌داری نمی‌بینیم، عملا به بسط مدرنیته ( و دور شدن حکومت اسلامی از جامعه سازی اسلامی) کمک کرده است. یعنی فقه به ضد اهداف و غایات خودش تبدیل شده است. 🔻اما اگر همین را در ذیل مکتب و نظامات اجتماعی توحیدی و شاخصه که از مختصات این است مورد سنجش قرار دهیم، می‌بینیم قوانین را طوری باید استنباط کرد که به به عنوان جامعه خللی وارد نسازد. 🔻در یک نگاه کلان وقتی بخواهیم قضاوت کنیم، می‌بینیم در فرایند قانونگذاری در جمهوری اسلامی در حوزه ما به فضای غربی و شاخصه‌های مدنظر فیمینیست‌ها که همان بوده است نزدیک شده‌ایم و از که مطلوب اسلام و خانواده اسلامی تراز انقلاب است دور شده‌ایم. 🔻لذا اگرچه قوانین به لحاظ تک گزاره ها مخالف فقه فردی ما نبوده اما عملا به بسط مدرنیته و ظلم علیه انجامیده است. و نه تنها قوانین ما به و کمکی نکرده است، بلکه بالعکس شاهد بالارفتن سن ازدواج، بالا رفتن آمار طلاق و... بوده‌ایم. 🔻جریان توسعه و غرب‌گرا و سکولار در جمهوری اسلامی (که یک سر آن در حوزه علمیه هم هست) به دنبال منظومه‌سازی از فقهی و فقه در (به جهت ساکت کردن حوزه‌ها و دور زدن شورای نگهبان) و بسط مدرنیته هستند. 🔻از آن طرف نیروهای انقلاب و جریان فقاهتی آن باید به دنبال ارتقای فقه و از فقهی و بعد از آن به دنبال و تحقق آن در جامعه باشند. از آن سو وقتی در شما خللی ایجاد شود و نتوانید نظام خانواده مطلوب شارع و توحیدی را محقق کنید، تحقق و سایر نظامات اجتماعی مثل نظام تعلیم و تربیت، ، اقتصادی مقاومتی، نظام امنیتی و... با مشکل مواجه شده است. چون نظامات اجتماعی چه در مکتب_اسلام و چه کاملا سیستمی یا نظام‌مند هستند. از این روست ایده در جمهوری اسلامی جز به بسط مدرنیته و دور شدن از آرمان‌های انقلاب اسلامی نینجامید. رهبر انقلاب در سیاست‌های کلی خانواده در ۱۳ شهریور سال ۹۵ به خوبی یک از خانواده محوری در نظامات اجتماعی را ارائه دادند: (این هم نظام‌مند بودن اندیشه ایشان را نشان می‌دهد و هم یک نمونه عینی از نظریه‌پردازی روش‌مند مبتنی بر تراث دینی ست) بند دوم این سیاست‌های کلی خانواده اینچنین است: ۲. خانواده در و مقررات، ، سیاست‌های اجرایی و آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به‌ویژه و . قسمت اول: https://eitaa.com/iman_norozi/235 قسمت دو: https://eitaa.com/iman_norozi/236 شذرات @iman_norozi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 چرا تغییر رویکرد اقتصادی، آغاز نمی‌شود؟ گفت‌و‌گویی با دکتر درخشان 🔺 تصمیم‌گیران ما مقهور فضای کارشناسی هستند 🔺 دانشگاه‌ها نمی‌خواهند از چارچوب کتاب‌های درسی فراتر بروند 🔺 نیاز به جریان‌سازی فکری داریم هرچند خیلی‌ها درمقابل ما موضع بگیرند. @dr_izadkhah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ کلیپ ویژه ♨️ 🎥 ببینید | قانون دستگاه الهی 📌 نکته‌ای برای تمام کسانی که مشغول و هستند. 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 @haerishirazi
اگر برنامه ریزی کشور، مخصوصا برنامه هفتم توسعه بر اساس چهار شاخصه اصلاح شد، ریل دولت آقای رئیسی به سمت آرمانهای انقلاب تغییر خواهد کرد در غیر این صورت باز هم باید چوب ناکارآمدی غربی ها و لیبرال ها را بخوریم. https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff پ.ن چهار شاخصه برای تحول در زیست بوم وابسته کشور به زیست بوم مستقل _ مردمی: ۱. تعلیم، انگیزه سازی و حمایت از چهار شغل دامداری ، باغداری، کشاورزی و خیاطی ( لباس و پوشش ابزار دشمن برای نفوذ و تهاجم فرهنگی ) ۲. احیای قانون موات با دو غرض ؛ خانواده های اجاره نشین، زمین دار شوند. مردم بتوانند در زمین های رایگان دولت ۴ شغل برتر را راه اندازی کنند. ۳. ساخت بازار موقت اسلامی در کشور با هدف تحقق الگوی بازار ( توزیع) اسلامی ۴. ساخت خانه با الگوی دار واسعه ( ویلایی) ؛ تمرین واقعی برای تحقق واقعی اقتصاد مقاومتی https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸خدا چگونه به انقلاب کمک میکند؟ (1)🔸 روی این مسأله دقت کنید: «این ممکلت صاحب دارد»، یک پرانتزی هم برای صاحب آن باز بگذارید!! در مورد این قسمتهایی که مربوط به ما نیست، نگران مدیریتشان نباشید. در آنچه که از حد ما خارج است، راحت بخوابید! هیچ نگران نباشید. در آنچه که در حد توانمان است، باید بی‌خوابی بکشیم؛ اما در مواردی که در حد توانمان نیست، نگران نباشیم. «ان تنصروا الله ینصرکم» یعنی:«ان تنصروا الله [فی ما تستطیعون]، ینصرکم [فی ما لا تسطیعون]» [اگر خدا را در مسائلی که در توانتان هست یاری کردید، خدا شما را در مسائلی که توانتان نیست، یاری می‌کند] حملۀ آمریکا به طبس، خارج از حدّ ما بود؛ جزء حدّ خدا بود و لذا طوفان را آورد. اما دیگر اینطور نیست که هر دفعه میرویم در عملیات، خدا یک طوفانی بفرستد و آنها را از بین ببرد! آنها حدّ خود ما است. شهید می‌دهیم و طبیعی است که بدهیم. چرا؟ چون روش تربیتی خدا این نیست که ما را تنبل و پرتوقع بار بیاورد. در آن مقطع که شما ناتوان هستید، روی توانایی خدا حساب بکنید. درست هم هست. اما وقتی شما از آن مقطع گذشتید و توان پیدا کردید، حتما باید از استفاده کنید. اگر یک دست غیبی می‌آمد و صدام را با یک نفرین از بین می‌برد، حالا کجا بودیم؟ هیج جا! هیچ جا! هیج جا! حالا دیگر قاسم سلیمانی را نداشتیم! چون قاسم سلیمانی را بخاطر این فشارها به دست آوردیم. به دلیل اینکه شب تا صبح در اتاق جنگ نشسته بدست آوردیم. بهترین کمک خدا، همین نوع است که به آدم کمک نکنند. «خیر الناصرین» یعنی همین! اگر خودت می توانی، به تو کمک نمیکنم. @haerishirazi
شذرات/ایمان نوروزی
#یادداشت_حکمرانی 🔹#فقه_خرد ماشین امضای #نظام_سرمایه‌داری 🔻برآیند #تقنین در #نظام_خانواده و سبک زند
در تکلمه یادداشت ماشین امضای https://eitaa.com/iman_norozi/237 مطلب زیر از کانال استاد حجت الاسلام یحیی عبداللهی تقدیم می‌گردد. انشالله تلاش است تقریری از اندیشه‌های فقهایی چون مرحوم امام، شهید صدر و رهبری، مرحوم سید منیرالدین حسینی و... ارائه شود تا جبهه فرهنگی انقلاب نگاهی راقی‌تر به مسائل و امامین انقلاب و امتدادهای اجتماعی آن پیدا کنند. کانال حنان؛ استاد یحیی عبداللهی https://eitaa.com/yahyayahya شذرات؛ ایمان نوروزی https://eitaa.com/iman_norozi
۵۶ ۸ دی ۱۴۰۰ شیخ حرّ عاملی یا کدکس آلیمنتاریوس؟! یکی از کتاب‌های گرانقدر تاریخ ماست. این کتاب، یادگار عالم بزرگ اسلامی مرحوم شیخ حرّ عاملی رحمه الله علیه است. ایشان برای نگارش این کتاب سی جلدی، بیست سال زحمت کشیدند و حدود ۳۶ هزار روایت فقهی را در پنجاه باب گردآوری و در سال ۱۰۸۴ قمری به پایان رساندند. از بابهای فوق متروک این کتاب، جلدهای ۲۴و ۲۵ است با عنوان: خوردنی ها و آشامیدنی ها! چه کسی باور می‌کند حدود ۸۰۰ صفحه روایت ناب شیعی در زمینه ی خوردنی ها و آشامیدنی ها_ آنهم فقط در یک کتاب_از ائمه علیهم السلام داشته باشیم؟ اما چه فایده؟ در زمینه ی غذا هم مانند خیلی از عرصه ها دست رد به فرمایشات گرانقدر زده ایم و این بار به کعبه ی سازمان خوار و بار جهانی اقتدا کرده ایم! این سازمان در سال ۱۹۶۱ با مشارکت WHO برای مدیریت و شاخص گذاری غذای مردم جهان، کمیسیون را تاسیس کردند. با شاخص گذاری هایی که هیچ ربطی به معیارهای اسلامی ارزیابی غذا ( تناسب با مزاج، طیّب بودن، حلال و حرام بودن و..)ندارند. ایران نیز در سال ۱۳۶۸ به عضویت این کمیسیون درآمد و جالب اینجاست که طی همان سالها به دلیل فعالیت  مناسب!؟ از سوی مدیر اجرایی کدکس مورد تشویق  قرار گرفت. ازین سوی نیز می‌توان به جلسه "تبیین شاخصه های فقهی ارزیابی غذا" اشاره کرد. این جلسه که در تاریخ ۲۲تیر۹۹ برگزار شد، از اولین تلاش‌های نظام مند حوزه ی مبارکه قم برای خروج از وضعیت کنونی شمرده می‌شود. @besalamen_amenin
۷۱ ۲۵ فروردین ۱۴۰۱/ سال دوم تاریخ تمدن ویل دورانت یا حياة القلوب علامه مجلسي؟! تاریخ: گنجینه ای به بلندای زندگی بشر. هدایتکده ای که حضرت پدر، آنقدر در احوالاتش اندیشیده که گویی با اولین تا آخرین مردمانش زندگی کرده و حتی جزئی از آنان شده(نهج البلاغه نامه ۳۱). بنابر معارف قرآنی، همانقدر که آینده و معاد مهم است، تاریخ و گذشته هم عبرت آفرین است و ارزشمند. اما مهمتر این است که تاریخ چه کسانی را بخوانی و یا بهتر بگویم: چه کسانی را تاریخ ساز بدانی و محور روایت! پادشاهان را یا انبیا و اولیای الهی را؟ در این ميان اما، راه جستن از تاریخ تمدن ویل دورانت به عنوان یکی از بارزترین نمونه ها، یعنی گم شدن در هزارتوی اطلاعات غیر ضرور، که اساسا این کتاب به قصد "فاعتبروا يا أولي الأبصار" (حشر ۲) و "فانظروا كيف كان عاقبة الذين من قبل"(روم ۴۲) نگاشته نشده. سخن در این است که ما به یک الگوی روایت "هدایت محور" نیاز داریم، چرا که اگر گذشته را قرآنی فهم نکنیم، آینده را قرآنی نخواهیم ساخت.بنابراین در تاریخ تمدن ما، اساس روایت بر پایه سه گانه ی کفر، ایمان و نفاق خواهد بود. تاریخ بشر نیز به محوریت بزرگترین تاریخ سازان، یعنی انبیای اولوالعزم به دو دوره تقسیم خواهد شد. دوران اقوام اولین، چهار پیامبر و اقوام آخرین که دوران رسالت پیامبر خاتم صلوات الله علیهم اجمعین است(واقعه ۱۲و۱۳).طرح پیشرفته ای که کتاب حياة القلوب علامه مجلسي، آغازی بر آن راه مبارک است. مشابه: کدکس آلیمنتاریوس یا شیخ حرّ عاملی @besalamen_amenin
1610307053-2053870662 (1).mp3
2.93M
🔸یک عدّه فکر می‌کنند خیلی زرنگ‌اند؛خیلی می‌فهمند و در بحث‌ها با افتخار با نگاه عاقل اندر سفیه و از موضع برتر اینگونه مطرح می‌کنند که ما به هیچ کدام از دو قدرت (نظام اسلامی یا تمدّن غرب) کاری نداریم و در نتیجه آسوده‌خاطریم. ❓اما در واقعیت نیز اینطور هست؟ یعنی این اشخاص، قدرتِ سوم هستند؟ اصلاً قدرت سومی وجود دارد؟ ❓ آیا در امان از قدرت‌ها هستند که خیال می‌کنند اگر از باطل چشم بپوشند و به غار تنهایی‌شون پناه ببرند، باطل نیز از آن‌ها چشم می‌پوشد و در نتیجه راحت خواهند زیست؟ ❓همین‌ها که چنین تصوری دارند در کدام نظام اجتماعی زندگی می‌کنند؟ با کدام ساختارهای اجتماعی و سبک زندگی تربیت می‌شوند؟ بچه‌های‌شان در کدام نظام آموزشی تربیت می‌شوند؟ همین آدم‌های به‌ظاهر دین‌دار، اصلاً توان مدیریت و مهار فرزندان خود را دارند؟ ❓مگر جایی هست در سرتاسر جهان که از سیطره‌ی تمدّن باطل غرب در امان باشد؟ مگر ساحتی از زندگی انسان باقی مانده که غرب آن‌جا را هم به‌دست نگرفته باشد؟ و هزاران سؤال دیگر. ✅خلاصه این‌که تو به باطل کار نداشته باشی هم، او می‌خواهد صفر تا صد زندگی‌ات را مدیریت کند. 🔅مرحوم آیت‌اللّه صفایی حائری پاسخ جالبی به این گروه می‌دهند البته با نگرش تربیتی‌شون. ❓از ایشون پرسیدند که در این وضعیت، به روستا برویم یا به کوه یا به ژاپن یا به...؟! zil.ink/einsad.ir شذرات؛ ایمان نوروزی https://eitaa.com/iman_norozi
فریب بزرگ شاخص! رسانه منحط تجارت فردا به نقل از بانک جهانی، گزارشی را با تیتر «به زیان زنان» درباره وضعیت کسب و کار زنان در ایران منتشر کرده است. طبق این ارزیابی ایران در شاخصهای «تحرک»،«ازدواج» و «محل کار» نمره صفر را کسب کرده است و با نمره ۳۱ از ۱۰۰، در قعر جدول ارزیابی مشارکت اقتصادی زنان دنیا در کنار نوار غزه و سودان قرار دارد. اما واقعیت چیست؟ با بررسی مولفه های این ارزیابی درمی‌یابیم که متغیرها طوری طراحی شده که کشوری که احکام الهی را رعایت میکند ولو شرایط خوبی داشته باشد؛ در قعر جدول قرار میگیرد. مولفه‌هایی مثل «حق ازدواج زن به میزان مرد»، «لغو قوانین تمکین زن از همسر»، «وجود قوانین رسیدگی به خشونت خانگی»، «سرپرستی زن برای خانواده»، «وجود قانون رسیدگی به آزار جنسی در محل کار»، «حقوق مساوی زن و مرد در ارث»، «کار کردن زن در شب»،«کار کردن زن در محیطهای سخت مثل معدن و..»،«برخورداری از حق افتتاح حساب بانکی» و.. از جمله موارد ارزیابی هستند. یعنی برای اندازه‌گیری میزان مشارکت اقتصادی زنان، به جای بررسی علمی عملکرد و شرایط زنان؛ میزان عمل نکردن به قواعد الهی معیار سنجش است. در همین رتبه بندی آمریکا با نمره ۹۱ در بالای جدول قرار دارد. کشوری که طبق آمار رسمی مرکز کنترل و پیشگیری آمریکا، از هر ۴ زن ۱نفر تجاوز را تجربه و بیش از ۳میلیون زن آمریکایی از تجاوز زوری حامله شده‌اند! در صدر و کشور عفیف و مسلمان ایران در قعر جدول قرار دارد. آری شاخص‌ها اینچنین پشت واژه علم، ایمانتان را هدف قرار گرفته‌اند و این اعداد چیزی جز فریب بزرگ نیستند. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
🔴 به زودی یک رویداد بزرگ تجاری بین المللی در کشورمان برگزار می‌شود.... شذرات؛ ایمان نوروزی https://eitaa.com/iman_norozi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 احتمالا توی چند سال اخیر خبرهایی از این دست رو خوندین که فردی با خودش ازدواج کرده! ازدواج با خود یا پدیده‌ نوظهوریه که در کشورهایی مثل ، استرالیا، تایوان، و اجرا شده و فرد بعد از خونده‌شدن خطبه عقد، در آینه به خودش «بله» می‌گه! 🔹 در ناشی از عدم وجود است! لذا اگر اسلامی باشد که در ازدواج دائم و در غرب بدمد و مردی هم برای ازدواج باشد، غرب بسرعت فتح خواهد شد! پی‌نوشت: سال‌ها پیش گفته بودم پذیرش در غرب توسط راحت‌تر از کشورهای مسلمان و ایران و حتی دختران مذهبی در ایران خواهد بود! (در این مورد خواهم نوشت) شذرات؛ ایمان نوروزی https://eitaa.com/iman_norozi
📸 مرزبانی در برف چندمتری اردیبهشت 🔺 اینجا نوار صفر مرزی پیرانشهر است - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ 🔸درد و بلای این عزیزان بخوره تو سر مسئولینی که زیر سایه امنیتی که این عزیزان برقرار کردند نه‌تنها کار نمی‌کنن، بلکه با وجود حقوق‌های نجومی و راننده و خونه و انواع‌ و اقسام تسهیلات و رانت‌ها طلبکار هم‌ هستن! پی‌نوشت: چند سال پیش سه نفر از جوان (حدودا سی ساله) لشگر عملیاتی سپاه علی بن ابی طالب قم در ۲۸ اسفند سال ۹۰ در زیر این برف‌ها یخ زدند و شهید شدند. شهیدان محمد سلیمانی، روح الله شکارچی و سعید شهروز. محمد سلیمانی یک دختر ۱۸ ماهه داشت، و شهید شکارچی و شهروز دو پسر ۶ ساله. حالا محیا ۱۳ سالش است، مهدی و ابوالفضل ۱۷ سال‌شان. شادی روح شهدا صلوات شذرات؛ ایمان نوروزی https://eitaa.com/iman_norozi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزارش تصویری اولین همایش زیست‌شهرهای نوین مولّد در استان ساخت الگوی زیست‌شهر در زمینی به وسط ۸ هکتار در کرمان با سخنرانی: 🔹دکتر عباس جهانبخش (مدیر اندیشکده زیست‌شهرهای نوین مولّد) 🔸 دکتر رضا حافظی (مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان کرمان) 🔹دکتر سعید شعرباف (شهردار کرمان) بزودی در تمامی استان‌ها.... شیپا 👈 عضوشوید @shipaa
کارکردهای ، و دوستانی که دغدغه حجاب دارند، باید به مسایل که بی حجابی را اقامه می‌کند هم بپردازند. یکی از مسایلی که بی حجابی را اقامه و اشاعه می‌دهد، مسیله ست. اگر این مطالبه از استاندار ، نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه، مدیر مسکن و شهرسازی صورت گیرد برای تحقق و شهرسازی اسلامی در مسئله باید زمین‌های شخصی به متقاضیان تحویل داد و از آپارتمان سازی پرهیز کرد. این وظیفه مطالبه گری اگر از سمت طلاب انقلابی صورت گیرد حتی شل حجاب ها و مردم ما را باور خواهند کرد. رهبر انقلاب در سیاست‌های کلی خانواده در ۱۳ شهریور سال ۹۵ به خوبی یک از خانواده محوری در نظامات اجتماعی را ارائه دادند: (این هم نظام‌مند بودن اندیشه ایشان را نشان می‌دهد و هم یک نمونه عینی از نظریه‌پردازی روش‌منددر مبتنی بر تراث دینی ست) بند دوم این سیاست‌های کلی خانواده اینچنین است: ۲. خانواده در و مقررات، ، سیاست‌های اجرایی و آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به‌ویژه و . ۳. برجسته کردن کارکردهای و برای حفظ و ارتقاء و و صیانت از خانواده و .