eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
376 ویدیو
166 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
image_2019_3_20-6_20_21_375_Ej0.jpg
132.2K
🌷هرکس که شود داخل حصن حیدر 🌷ایمن بود از عذاب روز محشر 🌷جز مهر علی و آل چیزی نبود 🌷سرمایه ی طوبا و بهشت و کوثر 🌹 #میلاد_امام_علی (ع) و روز پدر مبارک باد. 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
ویژه نامه میلاد حضرت علی2.pdf
437.2K
🔴 ویژه نامه میلاد حضرت علی برای نوجوانان در قالب pdf ♦️ پاسخ به 7 پرسش پربسامد نوجوانان درباره حضرت علی علیه السلام 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
#احکام_شرعی #اعتکاف #گروه_تبلیغی_پاسخگو @javadheidari110
سوال: با توجه به بازگشت حضرت زینب (سلام الله علیها) از شام به مدینه، چرا قبر ایشان در شام است؟ پاسخ: نکته ی اول: چگونگی رحلت و محل دفن بدن مطهر حضرت زینب (س) روشن نیست. در مورد محل دفن پیکر مطهر آن حضرت سه قول وجود دارد: ۱ـ قبر حضرت در محلی به نام «راویه» در یک فرسخی دمشق می‌باشد، که الان به نام زینبیه معروف است. اینان بر این عقیده‌اند که چون در مدینه قحطی و تنگدستی شدیدی به وجود آمد و عبدالله جعفر( شوهر حضرت زینب) هرچه داشت، به دیگران بذل و بخشش کرد و دیگر چیزی برای کمک و احسان به دیگران نداشت، ناراحت و در رنج بود که همراه زینب از مدینه به شام رفت و در آن جا درگذشت.(۱) ۲ـ حضرت زینب در قاهره، پایتخت مصر، مدفون است. بقعه و بارگاه مجلّلی در همان جا به نام حضرت موجود است. اینان بر این باورند که چون حضرت زینب در مدینه مردم را علیه حکومت بنی امیه تحریک می‌کرد، یزید دستور داد که او را از مدینه تبعید نمایند. حضرت مصر را انتخاب کرد. حاکم مدینه او را همراه عدّه دیگری از زنان بنی هاشم به مصر فرستاد. وی همان جا از دنیا رفت. (۲) ۳ـ حضرت در قبرستان بقیع در مدینه مدفون است. اینان معتقدند که حضرت پس از ورود به مدینه از شام، همراه اهل بیت در همان جا زندگی کرد. در سال ۶۲ در مدینه درگذشت.(۳) محققانی چون سید محسن امین (نویسنده اعیان الشیعه) و محلاتی (نویسنده ریاحین الشریعه) و علامه بیرجندی (نویسنده کبریت احمر) همین دیدگاه اخیر را پذیرفته‌اند اما قبری که در شام است و معروف می‌باشد که متعلق به زینب کبری، دختر علی است، متعلق به ام کلثوم، همسر مسلم بن عقیل است که بعد از شهادت حضرت مسلم، با عبدالله جعفر ازدواج کرد یا مربوط به ام کلثوم صغرى یا یکی از زنان اهل بیت است که کنیه او ام کلثوم می‌باشد.(۴) اما کسی که در مصر است، زینب دختر یحیى(۵) نوه امام سجاد است، یا دختر حسن بن زید، از نوه‌های امام مجتبى(۶). دکتر سید جعفر شهیدی، می‌نویسد: «پایان زندگانی شیر زن کربلا روشن نیست. مسلّم است که زینب(س) پس از بازگشت از شام، مدتی دراز زنده نبود، چنان که مشهور است سال شصت و دوم از هجرت به جوار حق رفته است. در کجا؟ مدینه؟ دمشق؟ قاهره؟ هر یک از نویسندگان سیره برای درستی رأی خود، دلیلی و یا دلیل‌هایی آورده است... این زیارتگاه‌ها (شام و مصر) از مصادیق بیوتی است که نام خدا در آن ها به بزرگی یاد می‌شود و دوستداران اهل بیت یا خلوص نیّت فراوان، مراتب ارادت خود را به کسی که آن مزار به نام اوست، بیان می‌دارند و با پیغمبر خود و خانواده او تجدید عهد می‌کنند.»(۷) تفاوتی ندارد که سرانجام سفر زینب(س) عقیله بنی هاشم، به دمشق بوده یا مصر. تفاوتی ندارد که خورشید کجا غروب کرده است. آنچه اهمیت دارد، شعاع آن آفتاب روشنی بخش است که در طول زمان غروب نمی‌کند.به او سلام می‌فرستیم. پی‌نوشت‌ها: ۱. وسیلة الدارین، ص ۴۳۳؛ سید ابراهیم موسوی زنجانی، ریاحین الشریعه، ذبیح الله محلاتی، تهران، اسلامیه، ج ۳، ص ۳۷. ۲. ریاحین الشریعه، ج ۳، ص ۳۴. ۳. اعیان الشیعه، سید محسن امین، بیروت، دار التعارف للمطبوعات، ۱۴۱۸ ه ق، چاپ پنجم، تحقیق سید حسن امین، ج ۱۱، ص ۶۳. ۴. اعیان الشیعه، ج ۱۱، ص ۵۸. ۵. همان، ص ۶۷. ۶. ریاحین الشریعه، ج ۳، ص۳۴ - ۳۶. ۷. زندگانی حضرت فاطمه(ع)، ص ۲۶۲. 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
مصاحبه ی خبر گزاری فارس با جواد حیدری👆👆👆
💠سوال: در برخی از روایات، به عفو و گذشت در برابر ظلم دیگران دعوت شده ایم و در برخی دیگر به گرفتن حق و عدم سکوت در برابر ظالم توصیه شده ایم. از نظر اخلاقی وظیفه ما گذشت و سکوت است یا احقاق حق؟ ✍️ پاسخ: برای دریافت پاسخ خود لازم است به مرز بین عفو ممدوح و مذموم دقت نمایید. عفو ممدوح عفوی است که فرد با وجودی که قدرت بر انتقام دارد، از خطای شخصی که به او ستم کرده بگذرد البته به شرطی که این عفو و گذشت منجر به گستاخی ظالم نگردد. در برخی از روایات توصیه به عفو و گذشت شده ایم و سیره معصومین علیهم السلام نیز بر همین مبنا بوده است. امام صادق عليه السّلام می فرمایند: در گذشتن از کسی که به تو ظلم کرده، از مكارم دنيا و آخرت است.(1) گاهی در ظلمی که به انسان می شود پای حق شخصی در میان است و سکوت و عفو انسان در این مورد، گناه دیگری را به دنبال ندارد واین عفو موجب نیکو انگاشتن آن عمل در بین مردم نمی شود، در این شرایط توصیه به عفو و بخشش و گذشت شده ایم. علاوه بر این ، این نوع بخشش و گذشت باعث می شود طرف مقابل متنبه و شرمنده ‌شود لذا در چنين مواردي عفو کارپسنديده ای است همانطور که قرآن نیز بدان سفارش فرموده: وَلْيَعْفُوا وَلْيَصْفَحُوا أَلَا تُحِبُّونَ أَن يَغْفِرَ اللَّهُ لَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيم(2) اما در مواردی که پای حق شخصی در میان نیست و سخن از مصالح عمومی مردم است مانند مواردی که کسی با ظلم و جنایت خود در جامعه، ایجاد رعب و وحشت و فساد و ... را فراهم می آورد، گذشت و عفو و بخشش جایگاهی ندارد.دراین موارد برای حفظ نظم جامعه و پیش‌گیری از تکرار جرم باید از عفو صرف نظر کرد. گاهی مواقع اگر انسان طرف مقابلش را ببخشد نه تنها از رفتارش شرمنده نمی شود بلکه نسبت به تکرار ظلم جری تر می شود در چنين مواردي ـ‌مخصوصاً اگر رفتاري علني باشد‌ـ بايد فرد خطاكار کيفر و مؤاخذه شود؛ تا تأديب شده و بفهمد حدود الهي لازم‌الاجراست. خداوند در قرآن مي‌فرمايد: وَلَا تَأْخُذْكُم بِهِمَا رَأْفَةٌ فِي دِينِ اللَّهِ در مقام اجراي حدود الهي تحت تأثير عواطف قرار نگيريد و حکم خدا را اجرا کنيد.(3) پی نوشت ها: 1.ترجمه مشكاة الأنوار، ص: 481 2.نور / 22 3. نور / 2 آدرس کانال: @javadheidari110 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
audio_2019-03-26_01-45-36.ogg
1.26M
❎آیا جن وجود داره ؟ چرا تو زندگی بعضی ها ورود میکنه؟ 🎙استاد حیدری-گروه تبلیغی پاسخگو ♻️شبهات #اعتقادی 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
#عرفان_کاذب #اوشو 🌐@javadheidari110
موضوع :صله رحم با افراد لاابالی سوال:اگر یکی از اقوام انسان مبادرت به ارتکاب معصیت کند و نسبت به آن لااُبالی باشد، تکلیف ما نسبت به رابطه با او چیست؟ جواب مقام معظم رهبری: اگر احتمال بدهید که ترک معاشرت با او موقتاً موجب خودداری او از ارتکاب معصیت می شود، به عنوان امر به معروف و نهی از منکر واجب است، و در غیر این صورت، قطع رحم جایز نیست. پی نوشت: اجوبه الاستفتائات س ۱۰۵۸ @javadheidari110
حجت الاسلام حسین جلالی مسئول دفتر آیت‌الله مصباح یزدی در کانال ایتا خود نوشت: پس از مطرح شدن حجت‌الإسلام و المسلمین رئیسی به عنوان ریاست قوه قضائیه، ایشان خدمت مقام معظم رهبری رسیده و درخواست میکنند در صورت امکان ایشان را از این مسئولیت معاف کنند تا همچنان خادم آستان مقدس حضرت رضا (علیه‌السلام) باقی بماند. رهبر معظم انقلاب در جواب ایشان داستانی از زندگی خود تعریف کردند و فرمودند: آن زمانی که طلبه مشهد بودم علیرغم اینکه مشهد حوزه خوبی داشت، خیلی علاقمند بودم به قم بیایم؛ قم حوزه مادر بود، اساتید بهتری داشت، زمینه رشد هم بیشتر برایم فراهم بود. مدتها پیگیر بودم تا مقدمات فراهم شد و سال ۱۳۳۷ وارد قم شدم... شاگرد خصوصی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری شدم (فرزند مؤسس حوزه علمیه قم، آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری) چند سالی از هجرتم به قم نگذشته بود که پدرم به چشم درد مبتلا شدند. ما سه برادر بودیم و من وسط بودم و پدرم علاقه‌مند بود من در کنارشان باشم... با استاد خویش شیخ مرتضی حائری مشورت کردم؛ ایشان به شدت مخالف بازگشت من به مشهد بود و می‌فرمود آینده درخشانی داری و با رفتن از قم آینده‌ات را خراب می کنی؛ ولی دلم قانع نمی شد... هر کسی چیزی می گفت تا اینکه در تهران خدمت آقا ضیاء آملی پسر شیخ محمد تقی که اهل دل بود رسیدم. با ایشان مشورت کردم، ایشان تأملی کرد و فرمود: به مشهد برو، آنچه که در قم به آن نیاز داری و قرار است نصیبت شود، خداوند در مشهد بیشترش را به شما خواهد داد... این حرف به دلم نشست و آرام گرفتم. به مشهد رفته و خادم پدر شدم. معتقدم هر آنچه از موفقیت نصیب من شده، به برکت خدمت به پدرم بوده است. به شما هم (آقای رئیسی) عرض میکنم آنچه که انتظار دارید از خدمت به آستان قدس رضوی نصیب شما شود، خداوند در این مسئولیت، بیشترش را به شما می دهد." حجت الإسلام و المسلمین رئیسی به یکی از بزرگان قم میگفت: پس از این کلام حضرت آقا، دلم آرام گرفت و پیشنهاد ریاست قوه قضاییه را پذیرفتم. 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
هدایت شده از عصر آب
باران ماه رجب.ogg
788.3K
❎ آیا باران های اخیر دلیلی بر نزدیکی ظهور است؟ 🎙وزنه ♻️خلاصه جواب: روایتی در الارشاد شیخ مفید درباره بارش باران در ماه رجب داریم .اما جدای از بحث سندی دلالت این حدیث ربطی به بارشهای اخیر در کشور ما ندارد. چون ان روایت مربوط به بعد از ظهور و قیام امام زمان است که توسط این باران یاران ایشان زنده میشوند . و الان هنوز ظهور و قیام اتفاق نیفتاده است تا بگوییم بارشها نشانه ظهور است. 🔻eitaa.com/vazneh
💠سوال: این که می گویند اگر خدا نخواهد برگی از درخت نمی افتد منجر به بی انگیزه گی من در ادامه راه شده است چگونه این دیدگاه را اصلاح نمایم؟ ✍️ پاسخ: اجازه دهید پاسخ شما را با اشاره به روایتی زیبا از پیامبر اسلام ارائه دهیم. روِيَ عَن رسولِ الله صلّي الله عليه و آله و سلّم: الدُّنْيَا دُوَلٌ فَمَا كَانَ لَكَ أَتَاكَ عَلَى ضَعْفِكَ وَ مَا كَانَ مِنْهَا عَلَيْكَ لَمْ تَدْفَعْهُ بِقُوَّتِكَ وَ مَنِ انْقَطَعَ رَجَاؤُهُ مِمَّا فَاتَ اسْتَرَاحَ بَدَنُهُ وَ مَنْ رَضِيَ بِمَا قَسَمَهُ اللَّهُ قَرَّتْ عَيْنُهُ. رسول خداصلى اللَّه عليه و آله فرمودند: دنيا متحول است و ثبات و قرار ندارد. آنچه كه براى تو مقرّر شده است به تو خواهد رسيد، گرچه در نهايت ضعف و ناتوانى باشى؛ و آنچه كه به ضرر و زيان تو باشد باز هم به تو خواهد رسيد، گرچه در كمال قدرت و نيرومندى باشى و هرگز جلوی آن را نتوانى گرفت. و هر كس كه اميد خود را از آنچه كه از دست رفته قطع كند، بدنش آسايش خواهد داشت و آن كس كه راضى باشد به آنچه كه خدا روزى او نموده دل و چشمش روشن خواهد شد.(1) مطابق این روایت جلب منفعت و دفع مضرت تنها و تنها به دست خداوند است و تا خداوند نخواهد نفع و ضرری به انسان نمی رسد. از طرفی خداوند در قرآن می فرماید: من كان يريد حرث الاخره نزد له في حرثه و من كان يريد حرث الدنيا نؤته منها و ماله في الاخره من نصيب كسي كه زراعت آخرت را بخواهد، به كشت او بركت و افزايش مي‌دهيم و بر محصولش مي‌افزاييم؛ و كسي كه فقط كشت دنيا را بطلبد، كمي از آن به او مي‌دهيم اما در آخرت هيچ بهره‌اي ندارند.(2) و يا درآيه ای دیگر چنین می خوانیم: اعملوا ما شئتم انه بما تعملون بصير هر كاري مي‌خواهيد بكنيد، او به آنچه انجام مي‌دهيد بيناست.(3) مطابق این آیات انسان در انجام عمل خویش آزاد است و دفع ضرر و جلب منفعت در دستان خود اوست. سرنوشت انسان با دست او رقم میخورد وانسان با ابزار آزادی و اختیار می تواند سعادت و شقاوت خویش را رقم بزند. مشیت الهی بر این تعلق گرفته كه انسان كارهای خود را با آزادی و اختیار انجام دهد، یعنی انسان طبعاً و ذاتاً در انتخاب و گزینش آزاد است و دست او در فعل و ترك هر كاری كاملاً باز میباشد. افعال انسان، ارتباط تكوینی و حقیقی با قدرت و اراده او دارد و او حقیقتاً فاعل كارهای خود می باشد ولی از آنجا كه هستی او آفریده خداوند و مخلوق اوست، فعل او نیز ـ در عین این كه استناد تكوینی و حقیقی به او دارد ـ مستند به خداوند می باشد. دقت کنید آنچه خداوند به ما دستور داده است انجام وظایف در محدوده شرع است .لذا برماست که متناسب با آنچه شرع می گوید عمل نموده و در این رابطه کوتاهی نکنیم چرا که اگر بخواهیم دست روی دست بگذاریم و بدون تلاش کار را به خداوند بسپاریم متضرر خواهیم شد. بنابراین تلاش در جهت رسیدن به نتیجه از جمله اموریست که ما بدان سفارش شده ایم و نباید ازآن اجتناب نماییم ؛ درعین حال باید از تکیه کردن بر توان و فکر و قدرت خویش به طور مستقل پرهیز کنیم. فهم این موضوع و تفکر درباره آن که انسان خود دارای اختیار و اراده است و اراده ی انسان در طول اراده ی خداوند است می تواند در اصلاح دیدگاه شما موثر باشد. پی نوشت ها: 1.بحارالانوار، جلد 74، صفحه145 2.شوري/ .2 3.فصلت/40 آدرس کانال: @javadheidari110 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
هدایت شده از عصر آب
| | (درس گفتارهایی در شناخت امام زمان) 🔸 به صورت روزانه و منظم ✳️http://eitaa.com/vazneh
هدایت شده از عصر آب
ضرورت شناخت 2.ogg
747.7K
| |2⃣ 🎙استاد ♻️ چرا باید امام زمان را بشناسیم(2)👈🏻بعد سیاسی،بُعد فرهنگی و بُعد اجتماعی سه دلیل دیگر در باب ضرورت شناخت امام زمان می باشد. ✨✨✨✨ ✳️eitaa.com/vazneh @mahdi_vazneh
🌺 اگر خواسته كودك از توان شما خارج است، زیر قولتان نزنید بلکه به جای کلمه «قول می‌دهم» بگویید؛ «سعی خودم را می‌کنم»🌺 ┄┅═══✼🍃🌹🍃✼═══┅┄ 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
#احکام_شرعی #برداشت_از_صندوق_صدقات #گروه_تبلیغی_پاسخگو @javadheidari110
audio_2019-03-29_23-37-10.ogg
1.59M
❎این ک بی عدالتی تو عالم ذر یکی بگه بله یکی بله نگه..مگ ما اونجا اختیار داشتیم ک انتخاب کنیم... 🎙استاد حیدری-گروه تبلیغی پاسخگو ♻️شبهات #اعتقادی @javadheidari110
https://www.farsnews.com/isfahan/news/13980108000460/%D9%81%D8%A7%D8%B5%D9%84%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86-%D8%AA%D8%A7-%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%B5%D9%81%D8%AA-%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%AF-%D9%BE%D9%8F%D8%B1-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF
💠سوال: منظور از صبر در روایات چیست؟ و چند نوع صبر داریم؟ ✍️ پاسخ: صبر عبارت است از اينكه انسان در قلب خود استقامتي داشته باشد كه بتواند كنترل نظام نفس را در دست گرفته و دل خود را از تفرقه و نسيان تدبير و فساد رأي بازدارد.(1) اقسام صبر: 1. گسستن و بريدن از خود و شهوات و خواستهاي خود و به تعبير اسلامي، پرهيز از لغزشها و گناهان (صبر بر معصيت). 2. تنظيم برنامه‌ها و تمرين و ممارست براي خودسازي و آمادگيهاي رواني و تلاشهاي سازنده و تسليم و فرمانبرداري كامل از قوانين الهي (صبر در طاعت). 3. ظرفيت پذيرش رنجها را داشتن و گنجايش و قدرت تحمل همة مشكلاتي (مصايب) را كه قدم به قدم بر سر راه در كمين است (صبر برمصيبت).(2) رسول اكرم ـ صلي الله عليه و آله ـ فرمود: صبر سه قسم است: 1. صبر بر مصايب. 2. صبر بر طاعت. 3. صبر بر معصيت.(3) براى تقويت حلم و بردبارى، بايد طبق برنامه اى جدى به تقويت اراده خویش بكوشيم و همواره سعى كنيم برخود مسلط باشيم.خداى سبحان در قرآن كريم پيامبران را خصوصا مؤمنين را عموما به صبر دعوت مى كند. فاصبر صبرا جميلاً. اگر انسان در تمامى اقسام صبر خويشتن را نبازد و جزع نكند، يعنى سخنى و حركتى برخلاف رضاى خدا نگويد و نكند و پيمانه صبرش لبريز نگردد و سفره مشكلات و سختىها را پيش اين و آن باز نكند، صبر نيكو دارد. پی نوشت ها: 1. طباطبايي،تفسيرالميزان، ج 7، ص 141. 2. رفعتي، جلال، ‌صبر بصير، ص 162. 3. حر عاملي، وسائل الشيعه،ج 11، ص 187. آدرس کانال: @javadheidari110 🌿🌿🌿🌿🌿🌿
💠پرسش: با توجه به اينكه دوران زنداني بودن امام موسي كاظم علیه‌السلام بسیار طولانی بوده ، چگونه فرزندان زیادی داشتند؟ ...................................................................................................................................... ✍ پاسخ: ضمن عرض تسلیت، به مناسبت شهادت امام کاظم علیه السلام🌴 نکته اول : امام کاظم علیه‌السلام ، دارای 37 فرزند بوده است.مرحوم مفید(ره) مینویسد:« وَ كَانَ لِأَبِي الْحَسَنِ مُوسَى علیه السلام ،سَبْعَةٌ وَ ثَلَاثُونَ وَلَداً ذَكَراً وَ أُنْثَى»(1) نکته دوم : برخلاف مشهور ، امام کاظم علیه‌السلام بیش از چهار سال به‌صورت مداوم در زندان نبوده‌اند و مابقی عمر شریف خود را هرچند تحت کنترل ولی، کنار خانواده می‌گذراندند.(2) نکته سوم : امام کاظم علیه‌السلام ، همسران متعددی داشتند.(3) نکته چهارم : عمر شریف حضرت هنگام شهادت 55 سال بوده است.(4) نکته پنجم: انتساب بسیاری از امام زادگان به ایشان با چندین واسطه هست و انتساب بعضی از آن‌ها قطعی نیست. نتیجه اینکه : با در نظر گرفتن مطالب فوق ، داشتن 37 فرزند برای حضرتشان هیچ استبعادی ندارد. پی‌نوشت: 1. الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، ج2، ص: 244 2. ستارگان درخشان ، ج 9 ، ص 58 3. الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، ج2، ص: 244 4. مناقب ، ج 4 ، ص 349 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
💠 امام موسی کاظم (ع): 🔹به خدا قسم خير دنيا و آخرت را به مؤمنى ندهند مگر به سبب: ✔️ خوش گمانی و اميدوارى او به خدا ✔️ خوش اخلاقى اش ✔️ خوددارى از غيبت مؤمنان 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
audio_2019-04-01_07-43-09.ogg
1.33M
❎در مورد آیینه بینی توضیح دهید 🎙استاد حیدری-گروه تبلیغی پاسخگو ♻️شبهات #اعتقادی 📆جمعه ها ⏰ :19:00 🔻گروه ندای شیعه t.me/joinchat/AzVZNTy5lbLEe0FIDA5CCQ t.me/nedayeshiacom @javadheidari110