eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.7هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
386 ویدیو
168 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ سلام ↙️یه سوال از اهل سنت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، برای ولایت امیرالمومنین، یعسوب الدین، علی علیه السلام، چه واژه ای به کار می بردند شما حاضر به پذیرش می شدید؟ ♦️خلیفه؟ ♦️ولی؟ ♦️وصی؟ ♦️وزیر؟ ♦️امام؟ ♦️امیرالمؤمنین؟ ❇️ همه ی این واژگان، در کلام رسول خدا، در منابع معتبر اهل سنت و با سند صحیح آمده است. ◀️ در پست بعدی مستندات این ادعا، تقدیم می شود. ✍جواد حیدری 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عباراتی که پیامبر ص راجع به امام علی ع فرمودند: 📜 پیامبر اسلام (ص) فرمودند: 🌸 یا علی انت 🔺خلیفتی🔺 فی کل مومن بعدی 📚 صحیح بخاری ،ج ۵، حدیث ۴۴۶۱۱۶ 👤اَلبانی: روایت صحیح است 📚 سنت ابت ابی عاصم ، ص۱۵۱ 👤حاکم نیبشابوری و ذهبی: روایت صحیح است 📚المستدرک، ج۳ ، ص ۱۳۳ 📜پیامبر (ص) میفرمایند : 🌸و هو 🔺ولی🔺 کل مومن بعدی 📚 المستدرک، ج۳، ص ۱۱۰ 📜پیامبر اسلام (ص): 🌸ان هذا 🔺اخی و وصیی و خلیفتی🔺 فیکم 📚 تاریخ طبری،ج۲ ،ص ۶۲ 📚تاریخ ابن اثیر، ج۱ ، ص۴۸۷ ✅تصحیح روایت : 📚کنزالعمال، ج ۱۳، ص ۱۲۸ 📚حاکم نیشابوری در المستدرک، ج ۳، ص ۱۱۳ 📜پیامبر اسلام (ص): 🌸 یا علی، انت 🔺امام🔺 کل مومن و مومنه 📚مناقب خوارزمی، ص ۶۱ 📜پیامبر (ص): 🌸انت 🔺امام🔺 المتقین 📚اسد الغابه ، ابن اثیر، ج۳، ص۱۷۳ 📜پیامبر (ص): 🌸انت 🔺امیر المومنین🔺 📚حلیه الاولیاء ،ابو نعیم اصفهانی، ج ۱، ص۶۳ 📜پیامبر (ص) در روز غدیر: 🌸🔺من کنت ولیه فهذا ولیه🔺 📚فضایل الصحابه، احمد بن حنبل، ج۱۵ برخی میگویند که منظور از "ولی" اینجا دوستی است نه سرپرست! اما ایا به راستی اعلام دوستی تبریک و بعیت دارد؟ خلفیه دوم بعد از اعلام ولایت امام (ع) در خطاب به امام (ع) میگوید: 📖فَلَقِيَهُ عُمَرُ بَعْدَ ذلك فقال له هنياء يا بن أبي طَالِبٍ أَصْبَحْتَ وَأَمْسَيْتَ مولي كل مُؤْمِنٍ وَمُؤْمِنَةٍ 🇮🇷عمرگفت: مبارک باشد بر تو ای ، تو اكنون مولا و رهبر من و تمام مؤمنان هستی 📚 البداية والنهاية، ج 7، ص 350، 📖فقال عمر بن الخطاب: هنيئا لك يا ابن أبي طالب أصبحت اليوم ولي كل مؤمن. 🇮🇷 عمرگفت: مبارک باشد بر تو ای ، تو اكنون مولا و رهبر من و تمام مؤمنان هستی. 📚 البدایه النهایه ، ابن کثیر دمشقی، ج ۷، ص۱۵۰. 📖فقال عمر بن الخطاب بخ بخ لك يا بن أبي طالب أصبحت مولاي ومولي كل مسلم فأنزل الله اليوم أكملت لكم دينكم. 🇮🇷عمر گفت: تبريک، تبريک ای پسر ابوطالب، تو اكنون مولای من و مولای هر مسلمانی، سپس اين آيه نازل شد: امروز دين شما را كامل كردم. 📚الخطيب البغدادی، تاريخ بغداد، ج 8، ص 289، 📜امام استدلال کرد به واقعه : امام مردم را قسم داد و گفت ایا پیامبر در روز چنین و چنان نگفت؟ و قام الناس کثیرا تعداد زیادی از مردم بلند شدند و گفتند بله! 📚البدایه و النهایه، ابن کثیر دمشقی، ج ۵ ، ص ۲۳۰ 📚اسد الغابه، ابن اثیر، ج ۴ ،ص۲۸ 📚مسند احمد بن حنبل، ج۴، ص ۳۷۰ 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2_1152921504696576441.mp3
11.33M
🔸: امامت شناسی 🎤 استاد جواد حیدری 🔺جلسه هشتم 🔰 کاری از مجموعه الغدیر 🔘@javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ سلام و عیدتون مبارک. 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🔹 سوال مخاطبین عزیز: ↙️استاد اینکه میگن تو عید غدیر دوخت ودوز انجام ندین درسته؟؟ ✍ پاسخ : این مساله هیچ سند و اعتباری ندارد. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوال: چرا پيامبر (ص) جانشيني حضرت علي(ع) را در خود مکه که تعداد بيشتري از مسلمانان از کشورهاي ديگر هم حضور داشتند بيان نکردند و آن را در غدير خم با مردم در ميان گذاشتند؟ ✍️پاسخ: نکته ی اول: پیامبر گرامی اسلام(ص) تنها بر اساس فرمان خداوند عمل می کرد. اگر چه پیامبر اسلام(ص) قبل از غدیر بارها وصایت و جانشینی حضرت علی(ع) را بیان کرده بود که حدیث (یوم الدار و بدء الدعوة) و دیگر احادیث شهرت دارند ولی جریان غدیر که تأکید بیانات قبلی رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم بود به دستور صریح خداوند بود و این دستور بعد از اتمام مراسم حج و در راه بازگشت پیامبر اکرم(ص) به مدینه صادر شد. هنگامی که کاروان به سرزمین (رابغ) که در سه میلی (جحفه) قرار دارد رسید این وحی در نقطه ای به نام غدیر خم فرود آمد و با آیه: «یا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ وَ اللّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النّاسِ إِنَّ اللّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الْکافِرینَ»؛ « ای پیامبر! آن چه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است، کاملاً (به مردم) برسان! و اگر نکنی، رسالت او را انجام نداده‏ای! خداوند تو را از (خطرات احتمالی) مردم، نگاه می‏دارد؛ و خداوند، جمعیّت کافران (لجوج) را هدایت نمی‏کند». (1) پیامبر اسلام مأمور نصب حضرت امیر(ع) به مقام خلافت و وصایت شده است. با این حال وجهی برای این سؤال باقی نمی ماند که چرا پیامبر(ص) قبل از دستور خداوند این عمل را انجام نداده است چون مراسم حج و مکه، قبل از فرا رسیدن این فرمان الهی بوده است. نکته ی دوم: منطقه غدیر منطقه ای بود که در آن جا کاروانان از هم جدا می شدند و هر کدام راهی منطقه خود می شدند این کاروان عظیم مسلمانان قبل از پراکندگی و درست در محل تقسیم راهها، سه روز بار انداخته و آماده مراسم غدیر می شوند این در حالی است که مسلمانان از وظایف خود و مناسک حج فارغ البال شده و همگی منتظر رسیدن به منازل و شهرهای خود هستند و سه روز نگه داشتن مردم با این وضعیت کاملاً آنان را مهیا کرده است تا عظمت و اهمیت این موضوع را دریافت کنند پی نوشت: 1. مائده، 67. 🌐 درج مطلب در خبرگزاری فارس ↪️ http://fna.ir/dbfqrl 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠پرسش: مبنای قرآنی و عقلی ازدواج موقت چیه؟ ✍️ پاسخ: نکته ی اول: ازدواج موقت (متعه) از مسلمات قرآنی و روایی هست. الف: در قرآن آمده است: «...فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ‏ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَريضَة...»؛ «و زنانى را كه متعه [ازدواج موقت‏] مى‏كنيد، واجب است مهر آن‌ها را بپردازيد». (1) ب: از امام باقر علیه‌السلام، نقل‌شده كه در پاسخ سؤال ابو بصير راجع به متعه فرمود: «نزلت فى القرآن‏ فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً»؛ «قرآن مجيد دراین‌باره سخن گفته آنجا كه مى‏فرمايد: فَمَا اسْتَمْتَعْتُم‏...». (2) نکته ی دوم: در بسيارى از شرایط و محیط‌ها، افراد فراوانى در سنين خاصى قادر به ازدواج دائم نيستند، يا افراد متأهل در مسافرت‏هاى طولانى و يا مأموریت‌ها با مشكل عدم ارضاى غريزه جنسى روبرو مى‏شوند، با اين وضع چه بايد كرد؟ آيا بايد مردم را به سركوب كردن اين غريزه (همانند رهبان‏ها و را هبه‌ها) تشويق نمود؟ يا اينكه آن‌ها را در برابر بى‏بندوبارى جنسى آزاد گذاشت و همان صحنه‏هاى زننده و ننگين كنونى را مجاز دانست؟ و يا اينكه راه سومى را در پيش بگيريم كه نه مشكلات ازدواج دائم را به بار آورد و نه آن بى‏بندوبارى جنسى را؟ طرح ازدواج موقت، نه شرایط سنگين ازدواج دائم را دارد كه با عدم تمكن مالى يا اشتغالات تحصيلى و مانند آن نسازد و نه زیان‌های فجايع جنسى و فحشاء را در بردارد. (3) نتیجه اینکه: ازدواج موقت، با شرائط خاص و برای افراد خاصی، ریشه در عقل، قرآن و روایات دارد. 📚پی نوشت ها: 1. نساء/24 2. نور الثقلين، ج 1، صفحه 467 3. تفسير نمونه، ج‏3، ص: 342 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 تاریخ ولادت امام موسی کاظم(علیه السلام): حدود ١٧/ذح/۱۲۸ق، نه ٧/صفر؛ در منابع دست اول تاریخی، راجع به تاریخ ولادت امام کاظم(علیه السلام)، تصریحی نسبت به روز و ماه ولادت یافت نمی‌شود و تنها سال‌ ولادت ذکر شده که سال ۱۲۸ هجری است، و به نقلی ۱۲۹. تا پیش از قرن پنجم و ششم هجری، همان طور که علامه شوشتری -صاحب «قاموس الرجال»- گفته است: «لَمْ یُعیّن أحدٌ شَهرَه»، هیچ یک از مورخان ماهِ ولادت امام کاظم(علیه السلام) را تعیین نکرده، پس چه رسد به روز ولادت! قول هفتم صفر به عنوان ولادت امام کاظم(علیه السلام) برمی‌گردد به دو تن از علمای قرن پنجم و ششم؛ شیخ طبرسی در دو کتاب «إعلام الوری» و «تاج الموالید»، و ابن شهر آشوب مازندرانی در کتاب «مناقب آل أبي طالب». منتها منابع قرن پنجم و ششم، منابع میانی شمرده می‌شود، نه دست اول. و در منابع کهن و دست اول هیچ روایتی نیست که مؤید این قولِ هفتم صفر باشد. یعنی مثلاً شیخ کلینی در «کافي» یا شیخ مفید در «إرشاد»، هیچ روز یا حتی ماهی را برای میلاد امام کاظم(علیه السلام) معیّن نکرده‌اند. آنچه در این منابع آمده تنها سال ولادت امام کاظم(علیه السلام) است. از مرحوم کلینی در کافی اینطور آمده: «سال ۱۲۸، و به نقلی ۱۲۹». و مرحوم مفید در ارشاد می‌گوید: «سال ۱۲۸». ✅ استخراج روز و ماه ولادت امام کاظم(علیه السلام): اما احمد البرقي، از علمای بنام شیعه در قرن سوم هجری و از یاران امام جواد و امام هادی(علیهما السلام)، در کتابش «المحاسن»، خبری از أبی بصیر نقل کرده که می‌گوید: «در سالی که همراه امام صادق(علیه السلام) به حج مشرف شدیم، وقتی از حج برگشتیم و به شهرک أبْوَاء (بین مکه و مدینه) رسیدیم، مادر امام کاظم(علیه السلام) درد زایمانشان گرفت و حضرت، آنجا به دنیا آمد.» از این خبر -که اتفاقاً در کهن ترین و دست اول ترین منابع آمده- به راحتی می‌توان ماه ولادت و نیز روز تقریبی آن را استخراج کرد؛ با این توضیح که با معلوم بودن زمان و محل ولادت امام موسی کاظم(علیه السلام) که بعد از پایان مناسک حج و در راه بازگشت به مدینه بوده، پس بسیار بعید است که این ولادت در ماه صفر بوده باشد. بلکه در یک برگشت طبیعی از مکه به مدینه، باید گفت تاریخ ولادت ایشان در نیمۀ دوم ماه ذی الحجۀ سال ۱۲۸ هجری بوده است. در تعیین دقیق روز، این احتمال بعید نیست که در بعضی منابع، عبارتی همچون «السابع عشر» آمده بوده که با توجه به اشتباهاتی که در خواندن و بازنویسی کتب خطی رخ می‌داده، برخی به اشتباه آن را «السابع صفر» خوانده و بازنویسی کرده باشند. بنابراین شاید تاریخ صحیح، روز ١٧/ذی الحجه باشد. پس به هر حال تاریخ ٧/صفر به عنوان سالروز ولادت امام کاظم(علیه السلام)، نه تنها مؤیدی در منابع دست اول ندارد بلکه آنچه از این منابع استفاده می‌شود نادرستی این قول است. و اما سال ولادت امام کاظم(علیه السلام) که آیا سال ۱۲۸ بوده یا ۱۲۹؟ از آنجا که ماه ذی الحجه آخرین ماه سال قمری است لذا گاهی از سوی برخی ناقلانِ اخبار این کم‌دقتی پیش آمده که حوادث ماه ذی الحجه را با ذکر شمارۀ سال بعد نقل کرده‌اند. میلاد امام کاظم(علیه السلام) نیز چون در ماه ذی الحجه و خصوصاً در نیمۀ دوم آن یعنی در روزهای پایانی سال واقع شده احتمالاً به همین خاطر در بعضی نقل‌ها بجای سال ۱۲۸، به اشتباه سال ۱۲۹ گفته شده. 📓 مجموعۀ مصاحبه‌ها: ٤٦٨، ٤٧٠ و ٤٧١. استاد غروی @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شبهات سیاسی: 1.چرا نظام رفراندوم نمیکنه؟ 2.دورباطل انتخاب رهبری و شورای نگهبان 3.مقایسه رهبری با رهبران جهان 4.علت عقب ماندگی کشورهای اسلامی 5.چرا برف باران برای کفار و بیحجابان بیشتره؟ 6.مولوی عبدالحمید:پیرمرد80ساله نمیتونه برا بقیه تصمیم بگیره! 7.دین باید از سیاست جداباشه! 8.از دری که فقر بیاد دردیگه ایمان میره! 9.هم مسجد باشه هم شرابخونه؛هرکی هر جا میخاد بره! 10.امام خمینی هندی بودند! 11.ما 12 امام داریم،چرامیگید امام خمینی؟ 12.امام خمینی: اقتصاد مال خره؟ 13.امام خمینی:آب و برق مجانی برای همه! 14.چراکشور اسلامی قطر پیشرفته،ولی ایران عقب مانده؟ 15.چرابختیار امام خمینی رانکشت؟ 16.شاه رفت تا مردمش کشته نشن! 17.زمان شاه مردم دیندارتر بودن! 18.اثبات ولی فقیه از عقل 19.ولایت فقیه در قرآن و روایات بوده یا ساختگیه؟ 20.زمان شاه ارزونی بوده! 21.جمهوری اسلامی طبق روایات طاغوته! 22.راهپیمایی در قران هست 23.اینقدر مرگ بربقیه میگیم بلا به خودمون برمیگرده! 24.مرگ باد بر دیگران،در قرآن اومده 25.شاه هم بوداین قد پیشرفت داشتیم! 26.بجای کمک به فلسطین به فقرا برسید! 27.چرا اختلاسگران و دزدان آزادن و دست دزد قطع نمیشه! 28.انقلاب شد دستبوسی نباشه! 29.چراپلیس زنان را کتک میزنه؟ 30.رئیسی 6کلاسیه-دلار 60هزاری! 31.فرصت 100روز رئیسی برای حجاب! 32.مطالبه دوم برای بدحجابی! 33.بیزاری از بی حجاب یا بی حجابی؟ 34.نقد دولت و مسئولین نقد نظامه؟ 35.توافق باعربستان خوب یا بد؟ 36.چارشنبه سوری رسمی غیرایرانی! 37.مسئولین و شیخا عامل دین گریزی جوانان! 38.نه شرقی نه غربی،پس چرا چین و روسیه؟ 39.نگاه رئیس جمهور به زنان سوری اشکال نداره! ۴۰.انقلاب اسلامی ایران در روایات ۴۱.حفظ نظام جمهوری از جان امام زمان مهمتره ۴۲.سهمیه خانواده شهدا،پارتی بازیه ۴۳.ایا رهبری دیکتاتوره؟توهین فرخ نژاد به رهبری ۴۴.چرا رهبری با اختلاسگران و دزدان برخورد نمیکنه ۴۵.آقای خامنه ای دیکتاتور نیست؟ ۴۶.بجای طلاکاری حرم ، پول را به فقرا دهیم؟ ۴۷.دادگاه معترضین بصورت نمایشی و طنز ۴۸.بیانیه انجمن مردان سبیل‌کلفت درباره آزادی زنان ۴۹.آخوند نقویان برعلیه گشت ارشاد ۵۰.مسابقه سلبریتی کشون درباره مهسا امینی و حجاب اجباری ۵۱.علت حمایت از فلسطین (1و2) ۵۲.رد علل حق تاریخی یهود در فلسطین ۵۳.دفاع شیخ حسین انصاریان از بیحجابها ۵۴.رهبری مخالف رفراندوم ۵۵.رهبری اقتصاددان نیست ۵۶. ولایت‌فقیه معصوم نیست ، چرا باید ازش اطاعت مطلق کرد؟ ۵۷.بجای کمک به سوریه فلسطین به فقرا بدید ۵۸.بجای موشک؛ اقتصاد و شکم مردمو سیرکنید ۵۹.به حجاب گیر میدید به اختلاس نه ۶۰.بیست برتری رضاخان بر امام‌خمینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 نوجوان بودم. حسین آقامون برای کنکور با جدیت و بدون اغراق، شبانه روز درس می خوند. خدا رحمت کنه مادرم را. یه روز با لحنی توبیخ گونه به حسین اقا گفت: بسه دیگه! چقدر درس میخونی؟ 🟪 این لحن توبیخی مادر، از محبت مادریش بود که اذیت شدن فرزندش را نمی تونست ببینه. 🔺بر اساس شأن نزول آیات اولیه ی سوره ی تحریم، پیامبر مهربانی ها به خاطر رضایت همسرانشون، نوعی خوراکی را برای خودشون ممنوع می کنه. 🔸خدایی که مهربان ترین هست و البته پیامبر را از همه بیشتر دوست داره با لحنی توبیخی اما بر آمده از رحمت به رسول خودش میگه: چرا حلال خدا را برای خودت حرام میکنی و از خوردنی های مختلف استفاده نمی کنی؟ 🔵«يا أَيُّهَا النَّبِيُّ لِمَ تُحَرِّمُ ما أَحَلَّ اللَّهُ لَكَ تَبْتَغي‏ مَرْضاتَ أَزْواجِكَ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحيمٌ»؛ «اى پيامبر! چرا چيزى را كه خدا بر تو حلال كرده بخاطر جلب رضايت همسرانت بر خود حرام مى‏كنى؟! و خداوند آمرزنده و رحيم است‏». (تحریم/1). ✍️ جواد_حیدری 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
⭕️ مباهله در احادیث شیعه و اهل سنت/ اعمال روز مباهله را بهتر بشناسیم. 📝جزئیات بیشتر در لینک زیر: ↪️ snai.ir/966309 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🍃 @javadheidari110 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😂😂😂 🔸بن سلمان هم جذب شد!!!!!!! 🔺الحمدلله اقای رائفی پور به کشور برگشتند. @javadheidari110
چرا ولی‌فقیه در مشکلات دولتي زياد وارد نمی‌شوند؟ این کار از ناتواني است؟ نکته اول: قانون اساسی، اختیارات رهبری را در چهار وظیفه بیان کرده است. 1. تعیین سیاست‌های کلی نظام 2. نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی 3. حل اختلاف بین قوای سه‌گانه 4. حل معضلات نظام که از طریق عادی قابل‌حل نیست از طریق مجمع تشخیص مصلحت ایشان وظائف فوق را به‌خوبی انجام داده و درباره مشکلات در جامعه، به مسئولان تذکرات و هشدارهای لازم را می‌دهند و از طریق آنان مسائل را پی گیری می‌کنند. مقام معظم رهبری: ولایت‌فقیه نافی مسؤولیت‌های ارکان مسئول کشور نیست. ...کشور مسؤولیت اجرائی، قضایی و تقنینی دارد و همه باید بر اساس مسؤولیت خود کارهایشان را انجام دهند و پاسخگوی مسؤولیت‌های خود باشند. (1) نکته دوم: مشکلات موجود در جامعه، عوامل متعددی دارد و نباید عامل مشکلات جامعه را یک علت دانست. نباید انتظار داشت با صرف مدیریت قوی و نظارت دقیق رهبری، مشکلات جامعه به‌سادگی حل شود. نکته سوم: جامعه ما از مشکلات زیادی مانند ساختار اقتصادی تک‌محصولی، وضعیت وخیم صنعت، ساختار سیاسی، فرهنگی واداری، مشکلات طبیعی مربوط به انقلاب و ناشی از جنگ تحمیلی، محاصره بین‌المللی، تورم جهانی، رنج می‌برد. نتیجه اینکه: مشکل اساسی، نحوه‌ی مدیریت رهبری و یا استفاده نکردن از اختیاراتشان نیست؛ بلکه فراتر از آن است. پی‌نوشت‌ها: 1. سخنرانی در مراسم سالگرد ارتحال امام، 1383/3/14 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پاسخگویی در حرم زینبیه سلام الله علیها ۲۳تیرماه ۱۴۰۲