eitaa logo
جلوه های تاریکی
54 دنبال‌کننده
324 عکس
33 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆برادرعلیه انحرافات برادر بر اعتقادات برادرش چه بوده است؟ قسمت۳ ❌بی توجهی به اصول اندیشه : سلیمان در ادامه با لحنی ملامت‌آمیز، وهابیون را مورد خطاب قرار می‌دهد که با فرض گمان شما که نذر و امثال آن، برای غیر خدا کفرآمیز می‌دانید، اصل مسلّمی مورد پذیرش و اجماعی اهل سنت مغفول مانده است که مورد تصریح هم می‌باشد و آن این‌که: «جهل به کفر و شرک است که جاهل کافر و مشرک نیست» او با واقع بینی به اصل دیگری اشاره می‌کند که مخالف صریح روش پروژه مشرک سازی و کافر انگاری مسلمانان است و آن اين‌که جز در افراد بسیار معدودی، ایمان خالص صددرصدی یافت نمی‌شود و وجود مقداری ناخالصی، کسی را از آیین اسلام خارج نمی‌کند. ❌پروژه تکفیر مسلمانان برخلاف اصول تعلیمی پیامبر(ص): سلیمان، بخش قابل توجهی از کتاب خود را به مخالفت با مشرک سازی و کافر انگاری مسلمانان اختصاص داده است و با ذکر 52 حدیث از کتب معتبر اهل سنت و جماعت، تصریح می‌کند که قائلان به شهادتین را نمی‌توان نسبت کفر داد. پیآمد این دیدگاه، محکومیت علمی و عملی با نظریات و رفتار‌هایی است که موجب گسستگی در جوامع اسلامی و واگرایی در ملت واحده و کشتار وسیع مسلمانان بعد از ظهور و بروز پدیده تنگ نظرانه تکفیری شد. ✍نویسنده: علیرضا میرزایی 📚دبیر خانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری 👇 @jelvehayetariki
: ✅قسمت ششم ✳️ادامه نویسندگان 3. اسماعیل بن کثیر(م 774 ه . ق) وی در کتاب «النهایة فی الفتن و الملاحم» فصل ویژه ای برای امام مهدی علیه السلام گشوده و ضمن توضیحاتی در باره ایشان، احادیث و روایات زیادی را نقل کرده و در پاره ای از موارد به توضیح آنها نیز پرداخته است. وی عنوان این فصل را چنین ذکر کرده: «فصل فی ذکر المهدی الذی یکون فی آخر الزمان.» در ابتدای این فصل این چنین آغاز می کند: «مهدی علیه السلام یکی از خلفای راشدین و از امامان هدایتگر می باشد که روایات منقول از رسول خدا صلی الله علیه و آله در مورد او نقل شده و گویای این است که حضرت در آخر الزمان خواهد آمد و به گمانم ظهورش پیش از آمدن عیسی علیه السلام باشد.» وی تصریح می کند که مهدی موعود علیه السلام از ذریه رسول خدا صلی الله علیه و آله و از فرزندان فاطمه علیهاالسلام می باشد. 4. سعد الدین تفتازانی (م 793 ه . ق) وی در مبحث امامت کتاب «شرح المقاصد» که آخرین بخش این کتاب است، موضوع ظهور امام مهدی علیه السلام را مورد توجه قرار داده، می نویسد: «روایات صحیحه ای در مورد ظهور پیشوایی از نسل فاطمه علیهاالسلام آمده و چنین دلالت دارد که آن حضرت، دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد، پس از پر شدنش از ظلم و ستم... .» وی در ادامه، ظهور امام علیه السلام را از جمله نشانه های قیامت بر شمرده و مجددا بر صحت اخبار مهدویت تأکید ورزیده؛ هر چند آنها را احادیث آحاد دانسته است. البته نگاهی نقادانه به نگرش به دارد و زنده بودن امام مهدی علیه السلام را امری بعید دانسته و ظاهرا مهم ترین دلیل وی در این مطلب، همین استبعاد حیات حضرت می باشد که معلوم است استبعاد تنها، نمی تواند دلیل قانع کننده و درستی باشد؛ چون واضح است که اگر با استبعاد تنها بشود موضوعی را منکر شد، بسیاری از مباحث و مسائل به راحتی قابل انکار خواهد بود و البته این شیوه ای پسندیده نمی باشد. 👈ادامه دارد... 👇 @jelvehayetariki
#سماع_موتی قسمت ۸ ❌ #رد_وهابیت ❌ #تناقضات_وهابیت ✅ اعتراف ابن تيمية : مرده صداي زنده ها را ميشنود!!! ✅ 📃 #مصادر_اهل_سنت #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
👈 کشتن مردان طائف و اسیر گرفتن زنان و کودکان بوسیله #وهابیان #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
🔴 ‼️ ✔️ به یقین جریان با یکی نیستند اما به خاطر تشابهات فکری، میتوان آنان را نامید. همچنین بسیارافرادی هستندکه تفکرات دارند ودرحال نقش بازی کردن وبازی دادن نیروهای انقلابی اند واین ماهستیم که باید باذکاوت وزیرکی تشخیص بدهیم که نیروهای انقلابی کدامند ونفوذی ها وکسانی که نقش بازی میکنند کدام هستند. 👇 @jelvehayetariki
: ✅قسمت هفتم ✳️ادامه نویسندگان ۵.جلال الدین سیوطی (م 911 ه . ق) وی که از نویسندگان برجسته در زمینه های گوناگون حدیثی، تفسیری و علوم قرآنی است، تألیف مستقلی در باره امام مهدی ع دارد با نام «العرف الوری فی اخبار المهدی» و در آن صدها حدیث را از منابع متعدد و مختلف اهل سنت جمع آوری کرده است و این کار، نشان از اهتمام و توجه جدی وی به این موضوع دارد. نویسنده که بیشتر به نقل احادیث اکتفا کرده و به ندرت توضیحاتی در باره آنها ذکر کرده است، در پایان، فصلی را گشوده و در آن چهار نکته مهم را یادآوری کرده که عبارت است از: 1. مهدی ع یکی از خلفای دوازده گانه ای است که در حدیث جابری سمره ذکر شده ؛ 2. مهدی ع نمی تواند از فرزندان عباس بن عبد المطلب باشد؛ 3. سند حدیث «لَا مَهْدِی اِلَّا عِیْسَی بْنُ مَرْیَمَ» ضعیف است؛ چون با نقل متواتری که گویای ظهور مهدی ع است، و اینکه وی از فرزندان رسول خدا ص می باشد و عیسی پشت سر او نماز خواهد خواند، متعارض است؛ 4. آنچه نقل شده که مهدی ع از مغرب ظهور خواهد کرد، هیچ پایه و دلیلی ندارد. علاوه بر آنچه که وی در این اثر نقل کرده، در برخی دیگر از آثارش، همانند: «الجامع الصغیر» احادیثی را در باره امام مهدی ع ذکر کرده است. 👈ادامه دارد... 👇 @jelvehayetariki
✍انجمن حجتیه در رویارویی با انتقاداتی که به نحوه ارتباط و تعاملش با رژیم ستمگر وارد می‌شود، مبارزه با و نوعی تقیه را پیش می‌کشد، حال آنکه، این موضع و چنین دفاعیاتی، مصداق توجیه وسیله است، برای رسیدن به هدفی که تنها بخش کوچکی از ابعاد وسیع و مخرب بهائیت را پوشش می‌داد. ↙️به این معنی که آنچه انجمن از این ارتباط سازنده با رژیم عایدش می‌شد، ماحصلی ناچیز داشته و مبارزه این گروه، سهم اندکی از پروژه‌های بزرگ ضداسلامی و استعماری بهائیت را در بر می‌گرفت. جدای از این ثمره نه چندان مطلوب، آن‌هم در برابر بهای گزافی که در نیروهای انقلابی در بر داشت، باید گفت، تأیید دستگاه فاسق پهلوی، مطلقاً موجه نمی‌باشد، چراکه انجمن در مقابل آن رژیم، سکوت نکرده بود، بلکه با آن اختلاط داشت و این مقوله با تقیه، متفاوت و توجیه‌ناپذیر است. 📖منبع: مبارزه با بهائیت بهانه انجمن‌حجتیه، فصلنامه روشنا، شماره 76. 🔰روشنگر 👇 @jelvehayetariki
: ✅قسمت هشتم ✳️ادامه نویسندگان 6. ابن حجر هیتمی (م 974 ه . ق) وی در کتاب «الصواعق المحرقه» در ذیل۹ آیه که در فضایل اهل بیت ع نقل کرده، روایات مربوط به امام مهدی ع را با تفصیل زیادی از منابع متعدد اهل سنت آورده است و در ادامه می نویسد: «قول بهتری است که خروج امام مهدی ع پیش از ظهور عیسی می باشد؛ ولی برخی نیز گفته اند: بعد از آن می باشد. ابو الحسن آبری می گوید: روایات ظهور مهدی ع که از رسول خدا صلی نقل شده و متواتر و مستفیض هستند، دلالت دارند که وی از اهل بیت پیامبر ص است و زمین را پر از داد می کند و به همراه عیسی ع خروج می نماید و او را در کشتن دجال در درب «لدّ» در سرزمین فلسطین یاری می رساند و او امام این امت خواهد شد و عیسی علیه پشت سر او به نماز می ایستد.» وی در شرح حال ابی القاسم محمد الحجة می گوید: «سن وی هنگام وفات پدر، پنج سال بوده که خداوند در این سن به وی حکمت عطا کرد.» با اینکه سخن وی صراحت در تولد پسر امام عسکری دارد، اما در ادامه و نیز در جایی دیگر، شدیدا بر تاخته است که چرا آنان مهدی موعود ع را همان فرزند امام عسکری ع دانسته اند. هیتمی در جایی دیگر و در پاسخ به پرسشی در مورد اعتقاد به یک مدعی و نیز سؤال در باره حکم منکران امام مهدی ع چنین نوشته است: «اعتقاد این گروه (معتقدان به مهدی بودن آن شخص) باطل و زشت است و بدعتی فاحش و گمراهی حتمی می باشد و اما انکار مهدی ع اگر به خاطر انکار سنت باشد، حکم کفر و ارتداد آنان باید صادر شود و کشته شوند و اگر این انکار، نه به خاطر انکار سنت، بلکه صرف دشمنی با بزرگان اسلامی باشد، پس تعزیر آنان لازم است.» وی ضمن یادآوری مطلب یاد شده و تأکید بر آن در کتاب «الفتاوی الحدیثیة» برای استوار کردن رد این افکار و عقاید، احادیث متعدد و مختلفی را در باره امام مهدی ع ذکر کرده و به استناد آنها، ادعای آنان را غیر قابل قبول معرفی کرده است. ضمنا وی کتابی مستقل در باره امام مهدی ع به رشته تحریر در آورده با نام «القول المختصر فی علامات المهدی المنتظر» . ✅افزون بر این چند مورد که از میان علمای شافعی مذهب ذکر شد، شمار زیادی از دانشمندان شافعی، در باره امام مهدی علیه السلام با صراحت اظهار نظر کرده اند و برخی حتی تألیف مستقل و ویژه ای در این مورد به سامان رسانده اند که به جهت رعایت اختصار تنها نام چند نفر از آنها برده می شود: 1. مناوی (م 103 ه . ق) در کتاب «فیض القدیر»؛ 2. محمد رسول برزنجی (م 1103 ه . ق) در کتاب «الاساعة لا شراط الساعة»؛ 3. محمد الصبان (م 1307 ه . ق) در کتاب «اسعاف الراغبین و ابراز الوهم المکنون من کلام ابن خلدون.» 👈ادامه دارد... 👇 @jelvehayetariki
قسمت۹ : مردگان صدای زندگان را می‌شنوند! 📒 ، پایه‌گذار تفکر و در قرن هشتم هجری و از شخصیت‌های و معروف مذهب میان مخالفین می‌باشد. در جواب به سوالی که از او می‌شود درباره قادر بودن مردگان به سماع صوت زندگان اینگونه می‌گوید: 🔻 از ابن تيميه سؤال شد: آيا مرده در قبرش حرف می‌زند؟ جواب: و اما در مورد اين سؤال كه آيا مرده در قبرش حرف می‌زند؟ جواب اين است كه مرده هم حرف می‌زند و هم می‌تواند صدای كسی را كه با او حرف می‌زند بشنود، همانگونه كه در حديث صحيح از نبی‌مكرم آمده كه فرمود: مردگان صدای نعلين را می‌شنوند و ثابت شده در حديث صحيح كه از مرده در قبر سؤال می‌شود، پس به او گفته می‌شود خدای تو كيست؟ دينت چست؟ و پيامبرت كيست؟ پس خدا مؤمنين را در گفتار استوار قرار می‌دهد، پس مؤمن جواب می‌دهد الله پروردگار و اسلام دين و محمد پيامبر من است، پس از مؤمن سؤال می‌شود در مورد آقائی كه به سوی شما مبعوث كرديم چه عقيده‌ای داری؟ پس مؤمن جواب می‌دهد كه ايشان بنده و فرستاده خداست، با آيات آشكار و هدايت به سوی ما آمد پس ما ايمان آورديم و از ايشان پيروی كرديم. 📚 مجموع الفتاوی ج۴ ص۲٧۳ 📚 الفتاوی الکبری ج۳ ص٧٠ 💥 🔰 این اعتراف «ابن‌تیمیه» برای کسانی که قائل هستند که مردگان دیگر پس از مرگ نمی‌توانند صدای زندگان را بشنوند بسیار گران تمام شده است! ✅ البتّه این فتوا را برای خود قبول می‌کنند و می‌دانند که واقعا در باطن اعمال شیعیان صحیح می‌باشد، امّا برای پرورش تفکر و سلفی خود، زبان به شبهه‌پراکنی در موضوع عدم شنیدن مردگان می‌کنند. 👇 @jelvehayetariki
🔷 یکم؛ وابستگی به تقابل انجمن حجتیه با یک اتفاق ساده و یک انحراف جدید و تصادفی نیست، بلکه زاییده اختلافی ریشهدار و صدها ساله میان دو طیف از علمای تشیع یعنی اخباریون و اصولیون است. از قدیمالایام افرادی بوده و هستند که به منظور حفظ جایگاه رفیع ائمه اطهار علیهمالسلام در کسب معرفت، به اشتباه کسانی را که حرفی جدید در حوزه معارف دینی - ولو با پایبندی تام و تمام به نقل - می‌زدند کافر و نجس معرفی می‌کردهاند. علیالخصوص فلاسفه و عرفای اسلامی آماج اصلی این هجمه‌ها از سوی بودهاند. 🔷 دوم؛ غلو در جایگاه ائمه اطهار و تقابل با انقلاب اسلامی در اینکه انجمن حجتیه (چه در فعالیت‌های گذشته و چه در فعالیت‌های کنونیاش) طیفی نزدیک به اخباریون است، شکی نیست. در عینحال، ریشه اصلی تقابل انجمن با انقلاب اسلامی را می‌توان در همین مسأله جستوجو کرد. پندار انجمنی‌ها این است که وقتی عقل هیچ تشخیص تعیینکنندهای نمی‌تواند داشته باشد، طبیعتا هیچ فرد غیرمتصل به وحی نمی‌تواند جامعه را اداره کند. در حالیکه وظایف مسلمین در برپایی اجرای احکام اسلام و برقراری عدالت اجتماعی بدون برپایی حکومت ممکن نیست. 🔷 سوم؛ ناامیدی، شاهبیت مخالفت علاوهبر موارد فوق، اشتباه در برداشت از احادیثی که ظهور حضرت مهدی (عجل‌الله فرج الشریف) را تنها پس از بروز فساد اجتماعی گسترده در جامعه ممکن می‌داند، همچنین برخی روایاتی که هر پرچم عدالتخواهانه بلند شده قبل از ایشان را در آتش معرفی می‌کند، باعث پیدایش ناامیدی نسبت به وضع اجتماعی جهان در همفکران انجمن می‌شود. بهعنوان مثال، موضعگیری عجیب شیخ محمود حلبی، بنیانگذار این انجمن، درباره جنگ تحمیلی شایسته توجه است که می‌گفت جواز مبارزه با عراق را باید امام زمان (عجل الله فرج‌ الشریف) بدهند! که همین سخنان باعث موضعگیری شدید امام راحل رضوانالله تعالی علیه شد. 🔷 چهارم؛ دشمن اصلی از دیدگاه انجمن اهالی انجمن از آنجایی که معیار حق و باطل را (بهدلیل اخباریگریشان) شخص معصومین نه رفتار آن‌ها می‌پندارند، خطر اصلی در برابر اسلام را معرفی می‌کنند. یعنی انجمن بهجای اینکه با دشمنان رسمی بشریت یعنی استکبار جهانی به ستیز برخیزد با اهل تسننی دشمنی می‌کند که خلفای راشدین را نه بهدلیل شرارت نفس بلکه بهدلیل عدالتخواهی و سادهزیستی که از آن‌ها سراغ دارند، قبول دارند. اهل تسننی که به هر دلیل حاضر نیستند ظلم به هیچکسی را در جهان بپذیرند و با اعتقاد راستینی که به قرآن دارند، می‌توانند همسنگرانی خوب در جهت احیای عدالت بشری باشند. دشمن انگاشته می‌شوند، در حالیکه دشمن بزرگ ما امریکا از ترویج هرزگی و بیبند و باری و آلوده کردن زندگی انسان‌ها هیچ ابایی ندارد و عالمانه و عامدانه هر ظلمی که می‌خواهد در حق مسلمین و تمام بشریت روا می‌دارد. 🔷 پنجم؛ نتایج فکری و فرهنگی بر اعضا در حقیقت مدعای اصلی انجمن این است که تا امام زمان علیهالسلام ظهور نفرمایند، چیزی درست نمی‌شود، پس اگرچه مسائل مردم مهم است ولی ما نمی‌توانیم کاری جدی برای بهبود وضع بکنیم. پس بهتر است تا ظهور حضرت، دین خودمان را حفظ کنیم و در اینباره روایت هم می‌خوانند که حفظ دین در آخرالزمان درست مثل نگه داشتن ذغال گداخته در دست است. اما نتیجه واقعی این ادعا این می‌شود که پس از مدتی تمام مباحث به حفظ دین شخصی محدود می‌شود و دیگر دغدغه اجتماعی برای افراد از اولویت می‌افتد. در نتیجه، علاوهبر دشمنی غیرمستقیمی که با مصلحان اجتماعی (مثل امام و شهدا) پدید می‌آید، بعضا بهدلیل عدم وجود دغدغهمندی نسبت به مشکلات اجتماعی از جمله فقر، احساس معنویت توأم با رفاهزدگی در میان اعضای ثروتمند انجمن مشروع (تئوریزه) می‌شود. 👇 @jelvehayetariki
👈 جنایت های وحشتناک #وهابیت وهابیت در طول حکومتش بر حجاز و نجد، جنایت های زیادی علیه مسلمانان انجام داده است . #جلوه_های_تاریکی #با_ما_همراه_باشید 👇 @jelvehayetariki
جلوه های تاریکی
👈 جنایت های وحشتناک #وهابیت وهابیت در طول حکومتش بر حجاز و نجد، جنایت های زیادی علیه مسلمانان انجام
برخی از مورخین گوشه ای از جنایت ها ی وهاببان را در کتابشان ذکر کردند چنانچه جمیل صدقی زهاوی برخی از جنایت های وهابیت را نام می برد: ۱. آتش زدن كتب علما ۲. كشتن علما ۳. تراشيدن سر زنان ۴. نبش قبر اولياي الهي ۵. منع از دعا و ذكر ۶. منع از مولودي خواني براي رسول خدا ۷. منع از صلوات بر پيامبر بعد از اذان در مناره ها ۸. كشتن كساني كه بعد از اذان در مناره ها صلوات بر پيامبر صلي الله عليه و آله بفرستند ۹. فتوا به كفر كساني كه به انبيا كنند ۱۰. فتوا به كفر كساني كه براي افراد ديگر از واژه مولانا و سيدنا استفاده كنند ۱۱. قتل و عام عامه مردم ۱۲. بريدن سر طفل شيرخواره بر روي سينه مادر ۱۳. كشتن نمازگزاران در مسجد كه در ركوع و سجود بودند ۱۴. دادن امان نامه دروغين به افراد و كشتن آنها بعد از تسلط بر آنان ۱۵. عريان كردن زن و مرد در بيابان در برف و سرما ۱۶. غارت اموال مسلمانان ۱۷. ريختن قرآن و كتابهاي حديثي اهل سنت در كوچه و خيابان ۱۸. تخريب خانه هاي مردم و تبديل آنها به ويرانه ۱۹. كشتن مردان و زنان و كودكان 📚الفجر الصادق في الرد على الفرقة الوهابية المارقة تأليف علامة بغداد جميل صدقي الزهاوي. ص ۱۸ و ۱۹ 🔰نقد وهابیت 👇 @jelvehayetariki