پیروزی انقلاب به نمازهای جمعه اهل سنت رونق بخشید
🔹مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در نشست شورای اداری با محوریت چهلمین سالگرد نماز جمعه در انقلاب گفت: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور صورت گرفت این بود که نماز جمعه برادران شیعه در کشور رسمیت یافت و نماز جمعه اهل سنت رونق بیشتری پیدا کرد.
#اهل_سنت
#وحدت_شیعه_و_سنی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
جلوه های تاریکی
👈🔪🔪از مهمترین استدلالهای گروههای #سلفیه_تکفیری در مشروعیت بخشی به #گردن_زدن مخالفان خود، استناد
🔪🔪🔪🔪
👈گروهای #سلفی_تکفیری برای مشرعیت #گردن_زدن مخالفان خود به چه آیاتی استناد می کنند؟
🔸یکی از مستندات سلفیۀ تکفیری در جواز ذبح اسیران، آیۀ 67 سورۀ انفال است:
(مَا كَانَ لِنَبِيٍّ أَنْ يَكُونَ لَهُ أَسْرَى حَتَّى يُثْخِنَ فِي الْأَرْضِ تُرِيدُونَ عَرَضَ الدُّنْيَا وَاللَّهُ يُرِيدُ الْآخِرَةَ وَاللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ؛)
براى هيچ پيامبرى سزاوار نیست كه اسير داشته باشد تا بر روى زمين كشتار بسيار كند. شما متاع اين جهانى را می خواهيد و خدا آخرت را مىخواهد و او پيروزمند و حكيم است.
🔸 تكفيریها با استناد به این آیه قائلاند که پیامبر ص، در روز بدر نظر عمر بن خطاب را در مورد اسیران جنگی پرسیدند و او نیز در پاسخ گفت: «باید آنها را گردن بزنیم» و این آیه نیز در تأیید سخن عمر نازل شد؛ ازاینرو، میتوان سر اسیر را از تن جدا کرد.
📚شنقیطی، ابوطلحه، التبیان في وجوب قتال جیش موریتان، ص157.
✅پاسخ
🔹این آیه دربارۀ جنگ بدر نازل شده و در هیچ جایِ آیه نیز اشارهای به سر بریدن اشارهای نشده است.
از سوی دیگر، ابنعباس در تفسیر این آیه میگوید: «این آیه زمانی نازل شد که تعداد مسلمانان کم بود؛ پس هنگامی که تعداد مسلمانان و امکانات آنان بیشتر شد، حکم اسیران جنگی به آزادی با منت یا آزادی با دریافت فدیه تغییر یافت».
📚قرطبی، محمد بن احمد، الجامع لأحکام القرآن، ج8، ص48
🔹برخی در بیان علت صدور این حکم گفتهاند:
بهدلیل حضور سران کفر، بزرگان قریش و کسانی که بیشترین اذیت را نسبت به پیامبر- و مسلمانان داشتند، خداوند دستور کشتن آنان را صادر فرمود. ازاینرو این حکم، به سران قریش تعلق دارد که بیشترِ آنان در جنگ بدر حضور داشتند. همانگونه که این مطلب، از سخن عمر نیز مشخص میگردد؛ زیرا او میگوید: «فنضرب أعناقهم... فإن هؤلاء أئمة الكفر وصناديدها؛ پس گردن آنان را میزنیم؛ زیرا اینها ائمۀ کفر و بزرگان آنها هستند».
📚همان، ج8، ص46
🔹از سویی دیگر، پیامبر اسلام ص فرمودند:
إِنَّ اللهَ كَتَبَ الْإِحْسَانَ عَلَى كُلِّ شَيءٍ، فَإِذَا قَتَلْتُمْ فَأَحْسِنُوا الْقِتْلَةَ؛
خداوند برای هر چیزی احسان و نیکی را قرار داده است؛ پس اگر خواستید بکشید، به بهترین شیوه این کار را انجام دهید.
📚نیشابوری، مسلم بن حجاج، صحیح مسلم، ج3، ص1548
🔹 مناوی در کتاب فیض القدیر در تبیین مراد این روایت تصریح میکند:
پیامبر- مهربانترین شخص نسبت به انسانها بود؛ ازاینرو بیشترین کسی که از مثلهکردن و اذیتکردن دوری میکرد، ایشان بودند؛ تا جایی که فرمودند: «اگر میخواهید بکشید، به بهترین وجه بکشید. [بهصورتی که شخص اذیت نشود و زود جان بدهد.]»
📚مناوی، محمد، فیض القدیر شرح الجامع الصغیر، ج2، ص245
👈بنابراین این آیه بر گردن زدن اسیر دلالت نمی کند.
#وهابیت #افراطی_گری
#اسلام_آمریکایی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
https://t.me/joinchat/AAAAAE3JO9XxvjcyhKimiA
امام غایبی که فقط در فیسبوک جواب پیروانش را میدهد!
نویسنده کتاب «از تبار دجال»:
🔹 #احمد_الحسن فقط از طریق شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک پاسخ سؤالات را میدهد.
🔹البته اینکه پشت پرده چه کسانی هستند که جواب سؤالات را میدهند، معلوم نیست.
#دجال_بصری #همبوشی
#مدعیان_دروغین
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
♨️تقابل فرقه ها با جمهوری اسلامی ایران
🔘بسیاری از #فرقههای_نوظهور داخل کشور ریشه در آن سوی مرزها دارند به گونهای که به صورت پنهانی مورد حمایت سرویسهای اطلاعاتی بیگانگان هستند.امروز گسترش فرقهها درایران با حمایت مستقیم خارجیها صورت میگیرد.
👈🏻از این رو فرقهها نسبت به #جمهوری_اسلامی ایران موضع خصمانه داشته و افراد را به نظام بدبین می کنندو مهمتر اینکه در موضع گیری علیه نظام،اقدام به توجیهات اعتقادی نموده که این امر بیشتر از توجیهات سیاسی میتواند مخرب باشد.
#مدعیان_دروغین #عرفان_کاذب
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
✅ #انجمن_حجتیه و بدفهمیدن دین
♦️بعضیها خیلی از چیزها را نمی فهمیدند،مبارزه میکردیم بعضی به استناد روایاتی که هر پرچمی که قبل از برافراشته شدن پرچم حضرت مهدی(ارواحنا فداه) برافراشته شود در آتش است،با مبارزه مخالف بودند. میگفتند: آقا شما قبل از مبارزه حضرت صاحب الزمان(عج) میخواهید مبارزه شروع کنید؟خب،این پرچم مبارزه را که بلند میکنید،در آتش است.معنای حدیث را نمی فهمیدند.یک عدهای از صدر اسلام،از زمان ائمه(علیهم السلام) که شنیده بودند مهدی ظهور خواهد کرد و دنیا را پر ازعدل و داد خواهد کرد،ادعای مهدیگری میکردند؛بعضی بر خودشان هم امر مشتبه بود.
🔻بدنیست بدانید هم دربنیامیه ادعای #مهدویت بود و هم در بنیعباس.هم در افراد دیگری که چه در زمان بنیعباس و چه در زمانهای بعد تا امروز وجود داشتند.ادعای مهدویت وجود داشت. بله این پرچم مهدویت را کسی بلند کند در آتش است.این معنایش این نیست که مردم با ظلم مبارزه نکنند. مردم برای تشکیل جامعه الهی و جامعه اسلامی و علوی مبارزه و قیام نکنند. این بدفهمیدن دین است.
📚بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اساتید و دانشجویان دانشگاههای شیراز-1387/02/14.
#تشیع_صهیونیستی #اسلام_آمریکایی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🔘بورژوازی و تربیت حجتیه ای
♦️«انجمن فعالیت های درآمدزایی ملی هم انجام میدهد.معمولاً با گرفتن #شهریههای هنگفت چندمیلیونی از بچههای متمولین،به نوعی معامله میکنند: میگویند ما یک فرزند مرفه دنیای امروز، اما با چنین مذهبی به شما تحویل میدهیم و همین کار را هم میکنند»(1)
👈🏻#انجمن_حجتیه دقیقاً نقطه مقابل تفکر انقلاب اسلامی است؛جایی که دفاع از مظلومان جهان درمبارزه با استکبار،گره خورده ولی انجمن، نه به مبارزه اعتقادی دارد و نه مستضعفین جهان برایش حائز اهمیت هستند،لیکن مدیران این مدارس به والدین وعده یک فرزند امروزی و مرفه و سیاست گریز میدهند نه یک فرد مفید انقلابی!
📚1.مصاحبه با عباس نبوی،هفتهنامه پنجره،آذر1389.
#تشیع_صهیونیستی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
✅مخالفان #تقریب میخواهند #شیعه را متفرد نشان دهند.
✅اگر قرائت حیات بخش نداشته باشیم، نصوص تقریبی نادیده انگاشته میشود
✳️حجت الاسلام رفیع پور، استاد ی علمیه قم:
🔹امروزه یکی از دلایل تحیر مردم در میانه تقابل دو طرف موافق و مخالف #وحدت، استناد هر دو طرف به نصوص دینی است، یک جا میگویند مأمور به لعن شدهایم و در جای دیگر مأمور به تعامل و ارتباط و احسان، کدام را مبنای عمل قرار دهیم؟
🔹تنها زمانی میتوانیم از این تحیر خارج شویم که مبنای ترجیح در میان نصوص برای ما مشخص باشد و به نظر ما ترجیح با لحاظ جنبه حیات بخش و مسالمت آمیز تراث شیعی است.
🔹بسیاری از مخالفین تقریب و وحدت از روایات آحاد برای اثبات ادعای خود استفاده میکنند که ضمن عدم اعتبار بسیاری از روایات مورد تمسک آنان، باید بگوییم بر فرض اعتبار برخی از آن روایات، نمیتوانیم از آنان در اثبات عقاید استفاده کنیم.
#وحدت_شیعه_و_سنی
#تقریب_مذاهب
#تشیع_انگلیسی #انجمن_حجتیه
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
✡ جــانشین زورکـی!
در روایت موسوم به وصیت که فرقه منحرف یمانی آن را دستاویزی برای پیشبرد هدف شوم خود قرار داده، آمده است:
🔹مهدی های دوازده گانه بعد از امام های دوازده گانه هستند و در این باره توضیح می دهد که: «وقتی وفات امام دوازدهم فرا رسید، خلافت را به فرزندش می دهد: «فذلك إثنا عشر إماماً ثمّ یکون من بعده إثنا عشر مهديّا فإذا حضرته الوفاة فلیسلّمها إلی إبنِه»؛
در نتیجه مهدی اول تا قبل از وفاتِ پدرش کاره ای نیست، هم چنان که سایر ائمه علیهم السلام هم در زمان پدرانِ خود عهده دار منصبی از مناصب امامت نبودند.
🔸 #احمد_الحسن با اینکه به این روایت بر حقانیت خود استناد می کند، بر خلاف مضمون آن، مدعی است که هم اکنون وصی امام دوازدهم بوده، و متصدی قیام و برپایی حکومت و مشرّع احکام جدید است.
⚠️او برای فرار از این اشکالی که مطرح شد، می گوید: مراد از وفاتِ امام دوازدهم، غيبتِ اوست!! (1) اما این از کجای روایت در می آید و چطور است که لفظ وفات در یازده فقره قبلی که در متن روایت موجود است، تماماً به معنای مُردن است، ولی در همین یک فقره، به معنای غائب شدن می آید؟!!
از طرفی بر فرض، مراد از «وفات» غائب شدن باشد، در این صورت، روایت می گوید: وقتی زمان غیبت امام دوازدهم فرا رسید، خلافت را به فرزندش تسلیم کند: «فإذا حَضَرته الوَفاة، فلیسلّمها إلی إبنه»، در حالی که ادعای احمد بصری مربوط به دو دهه ی اخیر است و در اینصورت، امام دوازدهم بعد از گذشت حدود ۱۲۰۰ سال از غیبتشان، خلافت را به وی سپرده اند.
👈نکته ی جالب این جاست که گویا یاران احمدبصری، بیشتر از خود او نگران دعوت هستند، چرا که همیشه کوشیده اند که تناقضات متعدد امامشان را هر طور که ممکن است توجیه کرده و مخفی نگه دارند، تا بیش از این مایه ی آبروریزی نشود!
1. وفاته أی: غیبته / مع العبد الصالح، صفحه 49
#یمانی #مدعیان_دروغین #همبوشی
#دجال_بصری
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki
🔴 ناامید ڪردن بیتقوایی است.⚠️
✅ رهبرانقلاب:
تقوا در اجتناب از ناامیدسازی جوانان؛
بعضیها هستند -چه در مدرسه، چه در دانشگاه، چه در محیطهای گوناگون ڪسب و ڪار- ڪیفیّت حرف زدنشان ناامیدڪننده است: «آقا فایدهای ندارد، آقا به درد نمیخورد»؛ جوان را از آیندهی خودش و آیندهی ڪشور ناامید میڪنند؛ یعنی در واقع، قدرت جوان و فرصت وجود جوان را از ڪشور و از اجتماع اسلامی میگیرند؛ خب، این یڪ منڪری است [امّا] توجّه ندارند. تقوای در این امر، این است ڪه مراقبت ڪنند. ۹۸/۴/۲۵
❓آیا نیروهای انجمنی هم جزء این بعضی ها محسوب میشوند؟
#در_حد_یڪ_تأمل
#انجمن_حجتیه #اسلام_آمریکایی
#جلوه_های_تاریکی
#با_ما_همراه_باشید 👇
@jelvehayetariki