eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
673 ویدیو
199 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
💠💠 تسلط یهود بر هالیوود (1) 1⃣ بدون شک تحت مالکیت و نفوذ صهیونیست‌هاست و بر همین اساس، تصویری که از ارائه می‌دهد به شدت تحریف شده است. اگرچه تصور رایج این است که هالیوود یک سینمای لیبرال و آزاد است، اما وقتی پای رژیم صهیونیستی وسط می‌آید، داستان کاملاً متفاوت می‌شود. 2⃣ اولین استودیوهای فیلم‌سازی در در دهه 1920 و توسط مهاجران ساخته شدند. اکثر غول‌های اوایل عمر هالیوود نظیر ، ، و همه بودند. به قول نیل گبلر نویسنده و منتقد سینما همه این افراد که هالیوود را تأسیس کردند، در شرق اروپا و با فاصله 10 کیلومتری از یک‌دیگر به دنیا آمدند و نهایتاً در لس‌آنجلس با فاصله 25 کیلومتری از هم روزگار گذراندند. باید گفت رؤیای آمریکایی در شرق اروپا متولد شده است. 3⃣ بازیگرها به خدایان و الهه‌های دین جدید آمریکا تبدیل شدند. دین جدید نیاز به بت داشت و این بت‌ها باید می‌بودند. بعد از پایان جنگ جهانی دوم و آغاز اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها، هدف اصلی خود را پیدا کرد: «ترویج و تبلیغ آرمان صهیونیستی به عنوان یک ارزش آمریکایی». اکنون با گذشت صد سال از آن زمان، داستان هالیوود هنوز هم همان است. غول‌های هالیوود رفته‌اند، اما میراثشان همچنان باقی است. هنوز همه رؤسای استودیوهای بزرگ، یهودی هستند. حدود دو سوم از برنامه‌سازان تلویزیون هم یهودی هستند. چرا تسلط یهودی‌ها بر سرگرمی‌های مردم آمریکا در رسانه‌های عمومی مطرح نمی‌شود؟ دلیلش ساده است. رسانه‌های عمومی هم در دست یهودی‌هاست. 4⃣ فیلم‌سازهای آرمان‌گرا در باید سه نکته را همواره به خاطر داشته باشند: یک: یهودی‌ها در رأس زنجیره قدرت در هالیوود هستند. دو: قرار نیست کس دیگری جای آن‌ها بنشیند. سه: دو نکته‌ی اول را هیچ‌گاه فراموش نکنید. 📖 متن کامل مقاله به همراه عکس: 👉 http://yon.ir/jewwood ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 تسلط یهود بر هالیوود (2) 1⃣ و زوج بازیگرهای اسپانیایی از جمله دست‌اندرکاران حرفه‌ای صنعت فیلم‌سازی بودند که نامه سرگشاده اسپانیایی خطاب به اتحادیه اروپا را امضا کردند، نامه‌ای که خواستار پایان اشغالگری در فلسطین شده بود. 2⃣ این نامه پس از آن امضا شد که رژیم صهیونیستی 34 روز متمادی منطقه تحت محاصره را بمباران کرد و بیش از 1900 نفر را کشت و بیش از 11 هزار نفر را مجروح کرد. از هر 5 کشته فلسطینی در کمپین نظامی در غزه، 4 نفر غیرنظامی بوده‌اند. اغلب کشته‌های این جنگ نابرابر را غیرنظامیانی تشکیل می‌دهند که بسیاری از آن‌ها کودک و زن هستند. 3⃣ نامه منتشره خواستار اقدام جدی اتحادیه اروپا برای پایان محاصره و عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه شده بود. در این نامه آمده است که اسرائیل “در سراسر کرانه باختری مردم فلسطین را بازداشت می‌گذارد و حقوق آنان را زیر پا می‌گذارد و موجب مرگ بسیاری از آن‌ها می‌شود.” نامه از ارتش اسرائیل خواسته بود تا فوراً آتش‌بس اعلام کند و به اسرائیل اصرار کرده بود که محاصره نوار غزه را پایان دهد، محاصره‌ای که نوار غزه اکنون بیش از ده سال است گرفتار آن است. 4⃣ در ادامه این نامه، مسئولیت درگیری میان اسرائیل و نوار غزه، به عهده رژیم صهیونیستی گذاشته شده و دلیل آن پیش‌روی‌های این رژیم در سرزمین‌های فلسطینی به جای رعایت مرزهای تعیین شده سال 1967 شمرده شده است. نتیجه: 🔸تنها چند ساعت طول کشید تا واکنش‌های انتقادی به این نامه از سوی حامیان جنایات رژیم صهیونیستی آغاز شود. 🔸این واکنش‌ها آن‌قدر شدید بود که تمام سابقه و آینده شغلی امضاکنندگان نامه و به خصوص “کروز” و “باردم” را زیر سؤال برد. 🔸از آن زمان تا مدت‌ها، این دو هنرپیشه توسط هیچ استودیوی بزرگی در دعوت به بازی نشدند. بار دیگر همان دستاویز قدیمی به کار گرفته شد: 🔸هنرپیشه‌هایی که از انتقاد می‌کنند، هستند. 📖 متن کامل مقاله به همراه عکس: 👉 http://yon.ir/jewwood ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ سوال: آیا مردم اسرائیل از دولت اسرائیل جدا هستند؟ ✡ تفاوت مردم اسرائیل با مردم کشورهای دیگر چیست؟ ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 برای فلسطین ✍ «برای فلسطین» نام صفحه‌ای است در سایت «خامنه‌ای دات آی آر» كه با ورود به آن و پس از اعلام سن خود، تمام وقایعی كه (قبل و بعد از تولد شما) از سوی یهودیان بر فلسطین گذشته را با توجه به سال‌های سن شما، برای‌تان روایت می‌كند. 🌐 شما را به بازدید از این صفحه دعوت می‌كنیم: 👉 http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/33640/index.html ✅ به کانال اندیشکده مطالعات یهود بپیوندید: 👉 @jscenter
taghsim_flestin.mp3
2.05M
📟 روايت رهبرانقلاب از اين‌که چگونه سازمان ملل فلسطين را تقسيم و بيش از نیمی از آن‌را به يهود داد. ۷۸/۱۰/۱۰ ✅ انديشکده مطالعات يهود: 👉 @jscenter
✡ «هجرت: خدایان و پادشاهان» ساخته کارگردان هالیوودی : «ریدلی اسکات» ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 تداوم پروژه مسخ چهره وحیانی پیامبران اولوالعزم ✡ نگاهی به اثر مهم ریدلی اسکات «هجرت: خدایان و پادشاهان» 1⃣ «هجرت: خدایان و پادشاهان» ساخته کارگردان انگلیسی یعنی: است. این فیلم تحریف آشکار تاریخ است. یک تیم ضعیف به عنوان نویسنده‌ی فیلمنامه و ساختار استودیویی این فیلم آن را به اثری بی‌اهمیت مبدل نموده است. این فیلم در کنار نوح آخرین ساخته می‌تواند نمایان‌گر تمرکز هالیوود بر یک مسئله‌ی تاریخی باشد و آن محو نمود جملگی برداشت‌های مقدس و متافیزیکی از تاریخ ادیان و منتفی نمودن رسالت پیامبران اولوالعزم است. 2⃣ نوح (ع) در فیلم آرونوفسکی در رسالت خود شک می‌کند و بر سر دوراهی خواست نفسانی خویش و خانواده‌اش با رسالت خود باز می‌ماند. تصویر آرونوفسکی از نوح (ع) آن‌چنان متاثر از روانشناسی مریضی است که هیچ خواستگاه وحیانی در آن دیده نمی‌شود. 3⃣ خدا در فیلم هجرت در هیبت پسربچه‌ای شرور و خودکامه که در کوه سینا با موسی ملاقات می‌کند ظاهر می‌شود این خدا که در ادامه‌ی تفسیر انسان‌گرایانه پیش از این در تعلقات یونانی زده‌ی اسکات در فیلمی چون نمایان می‌گردد، نمایان‌گر تلقی و درک مشرکانه و رازآمیز از خدا در چهره‌ای انسان‌گونه است. 4⃣ در فیلم هجرت، موسی با خدا هم ردیف است آنان با یکدیگر نزاع می کنند و موسی بر او خشم می‌کند و او موسی را از خود می‌راند حتی در قسمتی به موسی می‌گوید: «کسی که فکر می‌کردم نبودی»! در هیچ قسمتی از فیلم شخصیت موسی به عنوان پیام‌آور یکتاپرستی مطرح نمی‌گردد و رسالت موسی به عنوان مأموریتی تحمیلی تلقی می‌گردد و این ویژگی به طرز پر رنگی در فیلم نوح آرونوفسکی نیز دیده می‌شود. وحدانیت و وحیانیت در روایت سینمای از تاریخ ادیان و سرگذشت پیامبران به طور کلی حذف گردیده است. 5⃣ مسلّم است که «هجرت: خدایان و پادشاهان» در پی ایراد پیام سیاسی با استعانت از نوعی قهرمان‌سازی عوام‌گرایانه از پیامبری اولوالعزم می‌باشد تا آن را نماد دموکراسی‌طلب بداند. هم‌چنان که شخصیت‌هایی چون اسکندر در فیلم الیور استون و یا اسپارتاکوس در فیلم استنلی کوبریک دارای این چهره بودند و این خود یکی از گرایشات عوام‌فریبانه‌ی هالیوود است. 📖 متن کامل مقاله به همراه عکس: 👉 http://yon.ir/exodus ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ نماد درخت زندگی کابالا در فیلم آواتار! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ اصول کابالا در فیلم‌های برجسته هالیوودی 1⃣ مغز متفکر بزرگِ کابالای هالیوودی، شخصی به نام فیوال گروبرگر است که عمدتاً با نام شناخته می‌شود. وی یک آمریکایی بود به مدیریت مرکز منصوب شد. 2⃣ یا ظُهَر نام کتاب مقدس پیروان کابالا است. این کتاب در قرن دوم توسط به زبان آرامی ترجمه شد. شاید مهم‌ترین نکته در این کتاب، مفهوم Tree of Life باشد. 3⃣ درخت زندگی یا به زبان عبری، یک اصطلاح توصیفی کلاسیک برای نماد اصلی و عرفانی 10 مرحله است. 4⃣ یکی از نمادهای کابالا، است که بیشتر بعنوان دست‌بند استفاده می‌شود. تقریباً غیرممکن است روزنامه‌های آمریکایی را نگاه کنید و یک هنرمند یا فرد مشهور را با دست‌بند قرمز کابالا نبینید. 5⃣ فیلم‌های به کارگردانی و به کارگردانی از جمله فیلم‌های شاخص در این زمینه هستند. 📖 متن کامل مقاله به همراه عکس‌های مرتبط: 👉 http://yon.ir/kabbalah ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ دست‌بند قرمز کابالا بر دستان مدونا ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ دست‌بند قرمز کابالا بر دستان لئوناردو دی‌کاپریو! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 نمونه‌ای از مقابله امام رضا علیه‌السلام با اسرائیلیات 1⃣ یک نکته خیلی قابل توجه که در تفاسیر ما وجود دارد و لغزاننده است، مسئله است، یعنی مجموعه نقل‌هایی که از میراث وارد روایات تفسیری ما شده است که گاهی گمراهی بزرگی را در شخصیت انبیا، مسائل مرتبط با توحید و عصمت انبیا شکل داده است. موضع علیه‌السلام در نقد این نقل‌ها و طعن بر آنها بسیار قابل توجه است. به عنوان نمونه نکته خیلی خاصی را که بسیار مهم است و از چشم حتی مفسران شیعه هم غالباً مغفول مانده است این‌جا عرض می‌کنم. 2⃣ آیه‌ی «وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَهَمَّ بِهَا لَوْلَا أَنْ رَأَى بُرْهَانَ رَبِّهِ كَذَلِكَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَالْفَحْشَاءَ إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُخْلَصِينَ : و در حقيقت [آن زن] آهنگ وى كرد و [يوسف نيز] اگر برهان پروردگارش را نديده بود آهنگ او می‌کرد چنين [كرديم] تا بدى و زشتكارى را از او بازگردانيم چرا كه او از بندگان مخلص ما بود» (یوسف : 24) بسیار معرکه‌ی آرا شده است. 3⃣ ظاهر آیه آن است که قصد گناه کرده به سوی یوسف آمد و هم چنین قصدی داشته تا این‌که برهان الهی باعث شده است که این اتفاق نیافتد و آن ماجراهایی که در داستان حضرت یوسف مشهور است، روی دهد. 4⃣ اگر کسی به آیات توجه کند تقریباً متوجه می‌شود که این «هَمَّتْ بِهِ وَهَمَّ بِهَا» یعنی آهنگ و قصد در این آیه، نباید قصد باشد چون ماجرای جنسی به آیه قبلی برمی‌گردد. 5⃣ یعنی آیه‌ی: «وَرَاوَدَتْهُ الَّتِي هُوَ فِي بَيْتِهَا عَنْ نَفْسِهِ وَغَلَّقَتِ الْأَبْوَابَ وَقَالَتْ هَيْتَ لَكَ قَالَ مَعَاذَ اللَّهِ إِنَّهُ رَبِّي أَحْسَنَ مَثْوَايَ إِنَّهُ لَا يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ : و آن [بانو] كه وى در خانه‌‌اش بود خواست از او كام گيرد و درها را [پياپى] چفت كرد و گفت بيا كه از آن توام [يوسف] گفت پناه بر خدا او آقاى من است به من جاى نيكو داده است قطعا ستمكاران رستگار نمى‌شوند». (یوسف : 23) 6⃣ به قول هنرمندان سکانس مسئله جنسی به آیه قبل مربوط است که زلیخا طرح کرده است و حضرت یوسف با تمام قدرت در مقابل آن ایستاده است. 7⃣ حضرت رضا علیه‌السلام این‌جا نکته‌ی خیلی مهمی دارد که از چشم مفسرین ما هم غایب مانده است. 8⃣ در یکی از مناظرات یکی از علمای مسیحی و یا یهودی در آن جلسه از ایشان که در خصوص می‌پرسد، امام علیه‌السلام تاکید بر عصمت می‌کنند و آن دانشمند همین آیه را مطرح می‌کند و تفسیر آن را جویا می‌شود که قرآن نشان می‌دهد که یوسف قصد گناه کرده است. 9⃣ امام رضا علیه‌السلام می‌فرمایند آن‌طور که شما خیال می‌کنید نیست و آن مسئله تمام شده است وقتی زلیخا در عشق ظاهری‌اش شکست خورده به توضیح من، به یوسف حمله کرده‌ است تا وی را بزند و یا بکشد و یوسف هم همچنین قصدی را کرد که خوب طبیعی هم بود و می‌خواست از خود دفاع بکند، اما آمد که در داخل کاخ چنین اتفاقی نیفتد. 🔟 جالب اين‌كه سید مرتضی (ره) وقتی اقوال گوناگون را در خصوص این آیه می‌آورد و رد می‌کند، می‌فرماید به من معنای دیگری الهام شده است و همین تفسیر را بیان می‌کند بدون آن‌که به حدیث امام رضا علیه‌السلام اشاره کند، گویا ایشان هم این روایت را ندیده بود. 📝 برگرفته از مصاحبه حجةالاسلام محمدعلی مهدوی‌راد ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
27.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡ جامعه‌ی خوکی!! 🎤 سخنرانی دکتر حسن عباسی 🎬 کاری از کانال جدال احسن 🎥 نسخه کم حجم ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🌺 میلاد امام حسین علیه‌السلام مبارک‌باد 🌺 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 توصیه امام حسین علیه‌السلام به عبرت‌گیری از یهود 🌺 الإمام الحسين عليه‌السلام: اِعتَبِرُوا أيُّهَا النّاسُ بِمَا وَعَظَ اللّهُ بِهِ أولِياءَهُ مِن سُوءِ ثَنائِهِ عَلَى الأَحبَارِ إذ يَقُولُ: «لَولا يَنهَاهُمُ الرَّبّانِيُّونَ وَ الأَحبَارُ عَن قَولِهِمُ الإِثمَ» [مائده : 63] و قالَ: «لُعِنَ الَّذينَ كَفَروا مِن بَني إسرائيلَ ـ إلى قوله: ـ لَبِئسَ ما كانوا يَفعَلونَ». [ مائده : 78ـ79] و إنَّما عَابَ اللّهُ ذلِكَ عَلَيهِم لِأَنَّهُم كانُوا يَرَونَ مِنَ الظَّلَمَةِ الَّذينَ بَينَ أظهُرِهِمُ المُنكَرَ وَ الفَسادَ فَلا يَنهَونَهُم عَن ذلِكَ؛ رَغبَةً فيما كانُوا يَنالونَ مِنهُم، و رَهبَةً مِمّا يَحذَرونَ، وَ اللّهُ يَقولُ: «فَلا تَخشَوُا النّاسَ وَ اخشَونِ» [مائده : 44] و قالَ: «المُؤمِنونَ وَ المُؤمِناتُ بَعضُهُم أولِيَاءُ بَعضٍ يَأمُرونَ بِالمَعروفِ و يَنهَونَ عَنِ المُنكَرِ». [توبه : 71] ✍ امام حسین علیه‌السلام: 🔸 اى مردم! از آنچه که خداوند دوستان خود را به آن موعظه کرده است، پند گیرید؛ مانند نکوهشى که از فرموده است. آنجا که مى‌گوید: 🌺 «چرا آنها را از سخنان گناه‌آمیز و خوردن مال حرام نهى نمى‌کردند». 🔸 و نیز فرمود: 🌺 «کافران ، بر زبان داوود و عیسى بن مریم، لعن [و نفرین] شدند. این به خاطر آن بود که گناه کردند و تجاوز مى‌نمودند. آنها از اعمال زشتى که انجام مى‌دادند، یکدیگر را نهى نمى‌کردند؛ چه بدکارى انجام مى‌دادند!» 🔸 این سرزنش و نکوهش براى این بود که آنها از گروه ستمکاران، منکرات و مفاسدى روشن مى‌دیدند، ولى آنان را نهى نمى‌کردند، و این به خاطر آن بود که به آنچه (از دنیا و زرق و برق دنیوى) نزد آنان بود طمع داشتند و از آنها مى‌ترسیدند؛ با آن‌که خداوند مى‌فرماید: 🌺 «از مردم نترسید، فقط از من بترسید». 🔸 همچنین فرمود: 🌺 «مردان و زنان با ایمان، ولى (و یار و یاور) یکدیگرند؛ امر به معروف و نهى از منکر مى‌کنند». 📚 منبع: تحف العقول، ص 171-172 و بحارالانوار، ج 97، ص 79. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 افشاگری یهودیان در هالیوود ✡فیلم‌های افشاگرانه هالیوود چه توجیهی دارد؟ 🎥 ساخت فیلم‌های افشاگرانه در را چطور می‌توان ارزیابی کرد؟ فیلم‌هایی که علی‌الظاهر به انتقاد از وضع موجود می‌پردازند و از دولتمردان یا سیاست‌های نظام آمریکا انتقاد می‌کنند. آیا این فیلم‌ها انعکاس دهنده صدای مظلومان آمریکا است یا همان صدای است که به نحوی دیگر به گوش می‌رسد؟ ✍ پاسخ راقم این است که این فیلم‌ها را نمی‌توان در دسته‌ی‌ واحدی قرار داد و عوامل متعددی می‌توان برای ساخت آنها برشمرد که مهم‌ترین آنها به این قرارند: 1⃣ این قبیل فیلم‌ها فقط به فیلمنامه‌نویسان و کارگردانان سپرده می‌شود تا آنها را با استفاده از بازی هنرپیشه‌های یهودی بسازند. به عبارت دیگر، فقط فیلمسازان یهودی اجازه دارند تا فیلم‌های افشاگرانه بسازند و به نظام که ساخته‌ی هم‌کیشان آنها است اعتراض کنند. به این ترتیب،‌ با ساخت این فیلم‌ها یهودیان خودشان را طرفدار و منتقد وضع موجود معرفی می‌کنند و این‌که نسخه‌ی رهایی‌بخش نیز در دست خود آنها است. 2⃣ این قبیل فیلم‌ها انتقادی بنیادی به و نظام وارد نمی‌کنند، زیرا کلّیت وضع کنونی برای آنها مطلوب است. 3⃣ گاهی یک فیلم افشاگرانه ساخته می‌شود و بخشی از حقایق را علنی می‌کند تا ذهن مردم را از حقایق مهم‌تر در آن خصوص منحرف ‌کند. مثلاً وقتی نغمه‌هایی در خصوص جعلی بودن فرود سفینه آپولو 11 بر ماه به گوش می‌رسید ساخت کاپریکورن 1 در دستور قرار گرفت تا فرود فضانوردان امریکایی بر کره مریخ را جعلی نشان دهد. مردم وقتی این صداقت را می‌بینند به این نتیجه می‌رسند که فرود امریکایی‌ها بر ماه درست بوده است. مثال دوم، فیلم جِی.اف.کِی ساخته الیور استون (1991) است که در آن، لی هاروی آزوالد قاتل کندی مطابق قول مشهور را تبرئه کرده و برخی عوامل را مقصر شمرده است. اما بعد از چند سال کتابی به نام «قضاوت نهایی» نوشته «مایکل کالینز پایپر» به چاپ می‌رسد و از نقش سازمان در قتل کندی پرده برمی‌دارد. به این ترتیب دیده می‌شود که یهودی عامدانه و آگاهانه برای ساخت این فیلم انتخاب شده است. 4⃣ گاهی دوران یک تفکر، فیلمساز یا نویسنده یهودی به سر آمده است. آنها برای کنار زدن او از یک یهودیِ دیگر استفاده می‌کنند تا علیه او افشاگری کند. به عنوان یک نمونه مشابه، می‌توان به ماجرای دو روانشناس یهودی اشاره کرد. (1939-1856) را بنیان‌گذار روان‌کاوی می‌دانند اما عقاید او عملاً شبهِ علم بود و نوعی از خیالات واهی که او در ذهن می‌پروراند. وقتی دوره‌ی فروید به پایان رسید آنها الزام داشتند تا یک روانشناس یهودی دیگر را با انتقاد از فروید وارد میدان کنند. لذا (Erich Fromm) کتابی در سال 1959 نوشت و عقاید فروید را نقد کرد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🎥 در ادامه ضمن مرورِ برخی فیلم‌های افشاگرانه امکان ساخت این فیلم‌ها را بررسی می‌کنیم. به عنوان نمونه پنج فیلم از دهه‌ی 1970 میلادی را انتخاب کرده‌ایم. 👇👇👇
✡ معرفی برخی فیلم‌های افشاگرانه هالیوود (1) 🎥 همه مردان رئیس جمهور (1976) / All the President’s Men 1⃣ موضوع: رسوایی واترگیت 2⃣ محصول: کمپانی برادران وارنر 3⃣ کارگردان: آلن جی. پاکولا 4⃣ فیلمنامه‌نویس: ویلیام گلدمن (بر اساس کتابی به همین نام از کارل برنشتاین و باب وودوارد) 5⃣ بازیگران: داستین هافمن (کارل برنشتاین)، رابرت ردفورد (باب وودوارد)، جیسون روباردز (بن برادلی) 6⃣ خلاصه داستان: کارل و باب، دو خبرنگار روزنامه واشنگتن پست به تقلب نیکسون در انتخابات پی می‌برند و آن را تحت نظارت بن برادلی سردبیر روزنامه منتشر می‌کنند، ماجرایی که به رسوایی معروف شد. واقعه در سال 1972 رخ داد و این نخستین فیلمی بود که به این ماجرا می‌پرداخت. 7⃣ عوامل یهودی فیلم: برادران وارنر + کارگردان + نویسنده + بازیگرانی مانند: داستین هافمن و مارتین بالسام 8⃣ نقد و نظر: این فیلم بر اساس حوادث واقعی ساخته شده است. از حزب جمهوری‌خواه سی و هفتمین رئیس جمهور امریکا بود که فقط یک سال و نیم از دور دوم ریاست جمهوری‌اش را سپری کرد و در اوت 1974 مجبور به استعفاء شد. یک است و برای نقش او نیز یک بازیگر (داستین هافمن) انتخاب شده است. سردبیر روزنامه گرچه بوده لکن بازیگر نقش او غیریهودی انتخاب شده (جیسون روباردز) شاید برای این‌که تعداد عوامل یهودی فیلم کم شود تا مخاطبان در مقابل فیلم جبهه‌گیری نکنند. آلن جی. پاکولا کارگردان این فیلم، همچنین فیلم‌ افشاگرانه دیگری به نام (1993) در کارنامه دارد و ایضاً یک فیلم کاملاً به نام (1982) درباره هولوکاست. نیز رمانی به نام (1974) در همین موضوع نوشت و خودش آن را به فیلمنامه‌ای تبدیل کرد و یهودی، در سال 1976 فیلمی به همین نام با بازی از آن ساخت. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ پوستر فیلم همه‌ی مردان رئیس جمهور (1976) / All the President’s Men ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ معرفی برخی فیلم‌های افشاگرانه هالیوود (2) 🎥 شبکه (1976) / Network 1⃣ موضوع: پشت پرده‌ی کانال تلویزیونی‌ UBS در امریکا 2⃣ محصول: مترو گلدین مایر 3⃣ کارگردان: سیدنی لومت 4⃣ فیلمنامه‌نویس: پَدی چایِفسکی (Paddy Chayefsky) 5⃣ بازیگران: پیتر فینچ (هوارد بیل)، فی داناوی (دیانا کریستنسن)، ویلیام هولدن (ماکس شوماخر) 6⃣ خلاصه داستان: هوارد بیل مجری اخبار شبکه یو.بی.اس که آمار بینندگانش رو به کاهش است به طور ناگهانی اعلام می‌کند که فرداشب در همین برنامه خودکشی خواهد کرد. دیانا سردبیر خبر از این واقعه سوءاستفاده می‌کند و به او اجازه می‌دهد که در شب‌های بعد، حرف‌هایی غیرمتعارف بزند و به این ترتیب آمار مخاطبان شبکه افزایش می‌یابد. پس از مدتی هوارد بیل در امریکا به عنوان نماد آزادی‌خواهی مطرح می‌شود و نمایش‌‌‌هایی با حضور مردم برای او ترتیب داده می‌شود. در نهایت هوارد در یکی از این نمایشات توسط دو مرد ناشناس با رگبار مسلسل کشته می‌شود. 7⃣ عوامل یهودی فیلم: کمپانی سازنده + کارگردان + نویسنده 8⃣ نقد و نظر: در این فیلم ظاهراً پشت پرده‌ی سیاست‌های رسانه‌ای و تلویزیون‌های آمریکا فاش می‌شود. اما در واقع آنچه فیلم از آن پرده برمی‌دارد عملاً تحت کنترل است و چیزی نیست که مردم آمریکا از آن مطلع نباشند؛ مثلاً این‌که شبکه‌های تلویزیونی با هم رقابت می‌کنند و به دنبال جلب مخاطبان بیشتر هستند. عمده وقایع فیلم در شبکه UBS می‌گذرد. به نظر می‌رسد که این اسم از روی نام شبکه تلویزیونی PBS که یک تلویزیون مستقل در آمریکا است جعل شده تا آن شبکه را که در سال 1970 میلادی تأسیس گشته از میدان به در کند. شبکه PBS جزو معدود شبکه‌های تلویزیونی است که آگهی تبلیغاتی پخش نمی‌کند. بازیگران اصلی فیلم شبکه، یهودی نیستند. زیرا همه آنها در فریب مردم، سهم دارند. و این نیز البته یک دروغ بزرگ است زیرا اغلب رسانه‌ها و تلویزیون‌ها در آمریکا متعلق به سرمایه‌داران است. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ پوستر فیلم شبکه (1976) / Network ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ معرفی برخی فیلم‌های افشاگرانه هالیوود (3) 🎥 کاپریکورن یک (1977) / Capricorn One 1⃣ موضوع: پشت پرده‌ی صعود به مریخ 2⃣ محصول: Incorporated Television Company 3⃣ کارگردان و فیلمنامه‌نویس: پیتر هیامز 4⃣ بازیگران: الیوت گُلد (رابرت کالفیلد)، جیمز برولین (چارلز بروبیکر) 5⃣ خلاصه داستان: سه فضانورد ناسا به سوی مریخ صعود می‌کنند. اما قبل از آن‌که از جو زمین خارج شوند کپسول حاوی آنها از سفینه جدا شده و آنها با چتر فرود می‌آیند. این سه مطلع می‌شوند که ماجرای صعود جعلی است. لذا در یک استودیو در بیابان، ماجرای فرود به مریخ را بازی می‌کنند. وقتی کار تمام می‌شود آنها می‌فهمند که قرار است به زودی کشته شوند. لذا فرار می‌کنند. دو نفرشان در بیابان می‌میرند و فقط چارلز نجات می‌یابد. در این میان، یک خبرنگار به نام رابرت کالفیلد که به ماجرا مشکوک شده است با تحقیقاتی پی به حقیقت می‌برد و آن را فاش می‌کند. 6⃣ عوامل یهودی فیلم: لئو گرِید (مالک کمپانی سازنده‌ی فیلم) + کارگردان (که فیلمنامه را نیز نوشته) + الیوت گُلد (در نقش خبرنگار) 7⃣ نقد و نظر: از حدود دهه‌ی 1970 زمزمه‌هایی شروع شد که فرود فضانوردان بر روی کره ماه در سال 1969 را جعلی قلمداد می‌کرد. این فیلم شاید به این امید ساخته شد تا با بیان قسمتی از حقیقت، به این زمزمه‌ها خاتمه دهد. در اینجا نیز دیده می‌شود که یک بازیگر در نقش یک خبرنگاری که به دنبال حقیقت است به ماجرا پی می‌برد و آن را افشاء می‌کند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ پوستر فیلم کاپریکورن یک (1977) / Capricorn One ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter