💠💠 تداوم پروژه مسخ چهره وحیانی پیامبران اولوالعزم
✡ نگاهی به اثر مهم ریدلی اسکات «هجرت: خدایان و پادشاهان»
1⃣ «هجرت: خدایان و پادشاهان» ساخته کارگردان انگلیسی #هالیوود یعنی: #ریدلی_اسکات است. این فیلم تحریف آشکار تاریخ است. یک تیم ضعیف به عنوان نویسندهی فیلمنامه و ساختار استودیویی این فیلم آن را به اثری بیاهمیت مبدل نموده است. این فیلم در کنار نوح آخرین ساخته #دارن_آرونوفسکی میتواند نمایانگر تمرکز هالیوود بر یک مسئلهی تاریخی باشد و آن محو نمود جملگی برداشتهای مقدس و متافیزیکی از تاریخ ادیان و منتفی نمودن رسالت پیامبران اولوالعزم است.
2⃣ نوح (ع) در فیلم آرونوفسکی در رسالت خود شک میکند و بر سر دوراهی خواست نفسانی خویش و خانوادهاش با رسالت خود باز میماند. تصویر آرونوفسکی از نوح (ع) آنچنان متاثر از روانشناسی مریضی است که هیچ خواستگاه وحیانی در آن دیده نمیشود.
3⃣ خدا در فیلم هجرت در هیبت پسربچهای شرور و خودکامه که در کوه سینا با موسی ملاقات میکند ظاهر میشود این خدا که در ادامهی تفسیر انسانگرایانه #هلنیستی پیش از این در تعلقات یونانی زدهی اسکات در فیلمی چون #پرومتئوس نمایان میگردد، نمایانگر تلقی و درک مشرکانه و رازآمیز #یهودیت از خدا در چهرهای انسانگونه است.
4⃣ در فیلم هجرت، موسی با خدا هم ردیف است آنان با یکدیگر نزاع می کنند و موسی بر او خشم میکند و او موسی را از خود میراند حتی در قسمتی به موسی میگوید: «کسی که فکر میکردم نبودی»! در هیچ قسمتی از فیلم شخصیت موسی به عنوان پیامآور یکتاپرستی مطرح نمیگردد و رسالت موسی به عنوان مأموریتی تحمیلی تلقی میگردد و این ویژگی به طرز پر رنگی در فیلم نوح آرونوفسکی نیز دیده میشود. وحدانیت و وحیانیت در روایت سینمای #هالیوود از تاریخ ادیان و سرگذشت پیامبران به طور کلی حذف گردیده است.
5⃣ مسلّم است که «هجرت: خدایان و پادشاهان» در پی ایراد پیام سیاسی با استعانت از نوعی قهرمانسازی عوامگرایانه از پیامبری اولوالعزم میباشد تا آن را نماد #لیبرالیسم دموکراسیطلب بداند. همچنان که شخصیتهایی چون اسکندر در فیلم الیور استون و یا اسپارتاکوس در فیلم استنلی کوبریک دارای این چهره بودند و این خود یکی از گرایشات عوامفریبانهی هالیوود است.
📖 متن کامل مقاله به همراه عکس:
👉 http://yon.ir/exodus
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ اصول کابالا در فیلمهای برجسته هالیوودی
1⃣ مغز متفکر بزرگِ کابالای هالیوودی، شخصی به نام فیوال گروبرگر است که عمدتاً با نام #فیلیپ_برگ شناخته میشود. وی یک #حاخام آمریکایی بود به مدیریت مرکز #کابالا منصوب شد.
2⃣ #زوهر یا ظُهَر نام کتاب مقدس پیروان کابالا است. این کتاب در قرن دوم توسط #شمعون_بن_یوحای به زبان آرامی ترجمه شد. شاید مهمترین نکته در این کتاب، مفهوم #درخت_زندگی Tree of Life باشد.
3⃣ درخت زندگی یا #عتز_هاچایم به زبان عبری، یک اصطلاح توصیفی کلاسیک برای نماد اصلی و عرفانی 10 مرحله #سفیروت است.
4⃣ یکی از نمادهای کابالا، #رشته_قرمز است که بیشتر بعنوان دستبند استفاده میشود. تقریباً غیرممکن است روزنامههای آمریکایی را نگاه کنید و یک هنرمند یا فرد مشهور را با دستبند قرمز کابالا نبینید.
5⃣ فیلمهای #آواتار به کارگردانی #جیمز_کامرون و #ماتریکس به کارگردانی #واچوفسکیها از جمله فیلمهای شاخص در این زمینه هستند.
📖 متن کامل مقاله به همراه عکسهای مرتبط:
👉 http://yon.ir/kabbalah
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💠💠 نمونهای از مقابله امام رضا علیهالسلام با اسرائیلیات
1⃣ یک نکته خیلی قابل توجه که در تفاسیر ما وجود دارد و لغزاننده است، مسئله #اسرائیلیات است، یعنی مجموعه نقلهایی که از میراث #یهودی وارد روایات تفسیری ما شده است که گاهی گمراهی بزرگی را در شخصیت انبیا، مسائل مرتبط با توحید و عصمت انبیا شکل داده است. موضع #امام_رضا علیهالسلام در نقد این نقلها و طعن بر آنها بسیار قابل توجه است. به عنوان نمونه نکته خیلی خاصی را که بسیار مهم است و از چشم حتی مفسران شیعه هم غالباً مغفول مانده است اینجا عرض میکنم.
2⃣ آیهی «وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَهَمَّ بِهَا لَوْلَا أَنْ رَأَى بُرْهَانَ رَبِّهِ كَذَلِكَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَالْفَحْشَاءَ إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُخْلَصِينَ : و در حقيقت [آن زن] آهنگ وى كرد و [يوسف نيز] اگر برهان پروردگارش را نديده بود آهنگ او میکرد چنين [كرديم] تا بدى و زشتكارى را از او بازگردانيم چرا كه او از بندگان مخلص ما بود» (یوسف : 24) بسیار معرکهی آرا شده است.
3⃣ ظاهر آیه آن است که #زلیخا قصد گناه کرده به سوی یوسف آمد و #یوسف هم چنین قصدی داشته تا اینکه برهان الهی باعث شده است که این اتفاق نیافتد و آن ماجراهایی که در داستان حضرت یوسف مشهور است، روی دهد.
4⃣ اگر کسی به #سیاق آیات توجه کند تقریباً متوجه میشود که این «هَمَّتْ بِهِ وَهَمَّ بِهَا» یعنی آهنگ و قصد در این آیه، نباید قصد #جنسی باشد چون ماجرای جنسی به آیه قبلی برمیگردد.
5⃣ یعنی آیهی: «وَرَاوَدَتْهُ الَّتِي هُوَ فِي بَيْتِهَا عَنْ نَفْسِهِ وَغَلَّقَتِ الْأَبْوَابَ وَقَالَتْ هَيْتَ لَكَ قَالَ مَعَاذَ اللَّهِ إِنَّهُ رَبِّي أَحْسَنَ مَثْوَايَ إِنَّهُ لَا يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ : و آن [بانو] كه وى در خانهاش بود خواست از او كام گيرد و درها را [پياپى] چفت كرد و گفت بيا كه از آن توام [يوسف] گفت پناه بر خدا او آقاى من است به من جاى نيكو داده است قطعا ستمكاران رستگار نمىشوند». (یوسف : 23)
6⃣ به قول هنرمندان سکانس مسئله جنسی به آیه قبل مربوط است که زلیخا طرح کرده است و حضرت یوسف با تمام قدرت در مقابل آن ایستاده است.
7⃣ حضرت رضا علیهالسلام اینجا نکتهی خیلی مهمی دارد که از چشم مفسرین ما هم غایب مانده است.
8⃣ در یکی از مناظرات یکی از علمای مسیحی و یا یهودی در آن جلسه از ایشان که در خصوص #عصمت_انبیاء میپرسد، امام علیهالسلام تاکید بر عصمت میکنند و آن دانشمند همین آیه را مطرح میکند و تفسیر آن را جویا میشود که قرآن نشان میدهد که یوسف قصد گناه کرده است.
9⃣ امام رضا علیهالسلام میفرمایند آنطور که شما خیال میکنید نیست و آن مسئله تمام شده است وقتی زلیخا در عشق ظاهریاش شکست خورده به توضیح من، به یوسف حمله کرده است تا وی را بزند و یا بکشد و یوسف هم همچنین قصدی را کرد که خوب طبیعی هم بود و میخواست از خود دفاع بکند، اما #برهان_رب آمد که در داخل کاخ چنین اتفاقی نیفتد.
🔟 جالب اينكه سید مرتضی (ره) وقتی اقوال گوناگون را در خصوص این آیه میآورد و رد میکند، میفرماید به من معنای دیگری الهام شده است و همین تفسیر را بیان میکند بدون آنکه به حدیث امام رضا علیهالسلام اشاره کند، گویا ایشان هم این روایت را ندیده بود.
📝 برگرفته از مصاحبه حجةالاسلام محمدعلی مهدویراد
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
27.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡ جامعهی خوکی!!
🎤 سخنرانی دکتر حسن عباسی
🎬 کاری از کانال جدال احسن
🎥 نسخه کم حجم
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💠💠 توصیه امام حسین علیهالسلام به عبرتگیری از یهود
🌺 الإمام الحسين عليهالسلام:
اِعتَبِرُوا أيُّهَا النّاسُ بِمَا وَعَظَ اللّهُ بِهِ أولِياءَهُ مِن سُوءِ ثَنائِهِ عَلَى الأَحبَارِ إذ يَقُولُ: «لَولا يَنهَاهُمُ الرَّبّانِيُّونَ وَ الأَحبَارُ عَن قَولِهِمُ الإِثمَ» [مائده : 63] و قالَ: «لُعِنَ الَّذينَ كَفَروا مِن بَني إسرائيلَ ـ إلى قوله: ـ لَبِئسَ ما كانوا يَفعَلونَ». [ مائده : 78ـ79] و إنَّما عَابَ اللّهُ ذلِكَ عَلَيهِم لِأَنَّهُم كانُوا يَرَونَ مِنَ الظَّلَمَةِ الَّذينَ بَينَ أظهُرِهِمُ المُنكَرَ وَ الفَسادَ فَلا يَنهَونَهُم عَن ذلِكَ؛ رَغبَةً فيما كانُوا يَنالونَ مِنهُم، و رَهبَةً مِمّا يَحذَرونَ، وَ اللّهُ يَقولُ: «فَلا تَخشَوُا النّاسَ وَ اخشَونِ» [مائده : 44] و قالَ: «المُؤمِنونَ وَ المُؤمِناتُ بَعضُهُم أولِيَاءُ بَعضٍ يَأمُرونَ بِالمَعروفِ و يَنهَونَ عَنِ المُنكَرِ». [توبه : 71]
✍ امام حسین علیهالسلام:
🔸 اى مردم! از آنچه که خداوند دوستان خود را به آن موعظه کرده است، پند گیرید؛ مانند نکوهشى که از #علماى_یهود فرموده است. آنجا که مىگوید:
🌺 «چرا #علماى_یهود آنها را از سخنان گناهآمیز و خوردن مال حرام نهى نمىکردند».
🔸 و نیز فرمود:
🌺 «کافران #بنىاسرائیل، بر زبان داوود و عیسى بن مریم، لعن [و نفرین] شدند. این به خاطر آن بود که گناه کردند و تجاوز مىنمودند. آنها از اعمال زشتى که انجام مىدادند، یکدیگر را نهى نمىکردند؛ چه بدکارى انجام مىدادند!»
🔸 این سرزنش و نکوهش براى این بود که آنها از گروه ستمکاران، منکرات و مفاسدى روشن مىدیدند، ولى آنان را نهى نمىکردند، و این به خاطر آن بود که به آنچه (از دنیا و زرق و برق دنیوى) نزد آنان بود طمع داشتند و از آنها مىترسیدند؛ با آنکه خداوند مىفرماید:
🌺 «از مردم نترسید، فقط از من بترسید».
🔸 همچنین فرمود:
🌺 «مردان و زنان با ایمان، ولى (و یار و یاور) یکدیگرند؛ امر به معروف و نهى از منکر مىکنند».
📚 منبع: تحف العقول، ص 171-172 و بحارالانوار، ج 97، ص 79.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💠💠 افشاگری یهودیان در هالیوود
✡فیلمهای افشاگرانه هالیوود چه توجیهی دارد؟
🎥 ساخت فیلمهای افشاگرانه در #هالیوود را چطور میتوان ارزیابی کرد؟ فیلمهایی که علیالظاهر به انتقاد از وضع موجود میپردازند و از دولتمردان یا سیاستهای نظام آمریکا انتقاد میکنند. آیا این فیلمها انعکاس دهنده صدای مظلومان آمریکا است یا همان صدای #یهودیان است که به نحوی دیگر به گوش میرسد؟
✍ پاسخ راقم این است که این فیلمها را نمیتوان در دستهی واحدی قرار داد و عوامل متعددی میتوان برای ساخت آنها برشمرد که مهمترین آنها به این قرارند:
1⃣ این قبیل فیلمها فقط به فیلمنامهنویسان و کارگردانان #یهودی سپرده میشود تا آنها را با استفاده از بازی هنرپیشههای یهودی بسازند. به عبارت دیگر، فقط فیلمسازان یهودی اجازه دارند تا فیلمهای افشاگرانه بسازند و به نظام #سرمایهداری که ساختهی همکیشان آنها است اعتراض کنند. به این ترتیب، با ساخت این فیلمها یهودیان خودشان را طرفدار #آزادی_بیان و منتقد وضع موجود معرفی میکنند و اینکه نسخهی رهاییبخش نیز در دست خود آنها است.
2⃣ این قبیل فیلمها انتقادی بنیادی به #تمدن_غرب و نظام #سرمایهداری وارد نمیکنند، زیرا کلّیت وضع کنونی برای آنها مطلوب است.
3⃣ گاهی یک فیلم افشاگرانه ساخته میشود و بخشی از حقایق را علنی میکند تا ذهن مردم را از حقایق مهمتر در آن خصوص منحرف کند. مثلاً وقتی نغمههایی در خصوص جعلی بودن فرود سفینه آپولو 11 بر ماه به گوش میرسید ساخت کاپریکورن 1 در دستور قرار گرفت تا فرود فضانوردان امریکایی بر کره مریخ را جعلی نشان دهد. مردم وقتی این صداقت را میبینند به این نتیجه میرسند که فرود امریکاییها بر ماه درست بوده است. مثال دوم، فیلم جِی.اف.کِی ساخته الیور استون (1991) است که در آن، لی هاروی آزوالد قاتل کندی مطابق قول مشهور را تبرئه کرده و برخی عوامل #سازمان_سیا را مقصر شمرده است. اما بعد از چند سال کتابی به نام «قضاوت نهایی» نوشته «مایکل کالینز پایپر» به چاپ میرسد و از نقش سازمان #موساد در قتل کندی پرده برمیدارد. به این ترتیب دیده میشود که #الیور_استون یهودی عامدانه و آگاهانه برای ساخت این فیلم انتخاب شده است.
4⃣ گاهی دوران یک تفکر، فیلمساز یا نویسنده یهودی به سر آمده است. آنها برای کنار زدن او از یک یهودیِ دیگر استفاده میکنند تا علیه او افشاگری کند. به عنوان یک نمونه مشابه، میتوان به ماجرای دو روانشناس یهودی اشاره کرد. #زیگموند_فروید (1939-1856) را بنیانگذار روانکاوی میدانند اما عقاید او عملاً شبهِ علم بود و نوعی از خیالات واهی که او در ذهن میپروراند. وقتی دورهی فروید به پایان رسید آنها الزام داشتند تا یک روانشناس یهودی دیگر را با انتقاد از فروید وارد میدان کنند. لذا #اریک_فروم (Erich Fromm) کتابی در سال 1959 نوشت و عقاید فروید را نقد کرد.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
🎥 در ادامه ضمن مرورِ برخی فیلمهای افشاگرانه #هالیوود امکان ساخت این فیلمها را بررسی میکنیم. به عنوان نمونه پنج فیلم از دههی 1970 میلادی را انتخاب کردهایم. 👇👇👇
✡ معرفی برخی فیلمهای افشاگرانه هالیوود (1)
🎥 همه مردان رئیس جمهور (1976) / All the President’s Men
1⃣ موضوع: رسوایی واترگیت
2⃣ محصول: کمپانی برادران وارنر
3⃣ کارگردان: آلن جی. پاکولا
4⃣ فیلمنامهنویس: ویلیام گلدمن (بر اساس کتابی به همین نام از کارل برنشتاین و باب وودوارد)
5⃣ بازیگران: داستین هافمن (کارل برنشتاین)، رابرت ردفورد (باب وودوارد)، جیسون روباردز (بن برادلی)
6⃣ خلاصه داستان: کارل و باب، دو خبرنگار روزنامه واشنگتن پست به تقلب نیکسون در انتخابات پی میبرند و آن را تحت نظارت بن برادلی سردبیر روزنامه منتشر میکنند، ماجرایی که به رسوایی #واترگیت معروف شد. واقعه در سال 1972 رخ داد و این نخستین فیلمی بود که به این ماجرا میپرداخت.
7⃣ عوامل یهودی فیلم: برادران وارنر + کارگردان + نویسنده + بازیگرانی مانند: داستین هافمن و مارتین بالسام
8⃣ نقد و نظر: این فیلم بر اساس حوادث واقعی ساخته شده است. #ریچارد_نیکسون از حزب جمهوریخواه سی و هفتمین رئیس جمهور امریکا بود که فقط یک سال و نیم از دور دوم ریاست جمهوریاش را سپری کرد و در اوت 1974 مجبور به استعفاء شد. #کارل_برنشتاین یک #یهودی است و برای نقش او نیز یک بازیگر #یهودی (داستین هافمن) انتخاب شده است. #بن_برادلی سردبیر روزنامه گرچه #یهودی بوده لکن بازیگر نقش او غیریهودی انتخاب شده (جیسون روباردز) شاید برای اینکه تعداد عوامل یهودی فیلم کم شود تا مخاطبان در مقابل فیلم جبههگیری نکنند. آلن جی. پاکولا کارگردان این فیلم، همچنین فیلم افشاگرانه دیگری به نام #پرونده_پلیکان (1993) در کارنامه دارد و ایضاً یک فیلم کاملاً #صهیونیستی به نام #انتخاب_سوفی (1982) درباره هولوکاست. #ویلیام_گلدمن نیز رمانی به نام #دونده_ماراتن (1974) در همین موضوع #هولوکاست نوشت و خودش آن را به فیلمنامهای تبدیل کرد و #جان_شلزینگر یهودی، در سال 1976 فیلمی به همین نام با بازی #داستین_هافمن از آن ساخت.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ معرفی برخی فیلمهای افشاگرانه هالیوود (2)
🎥 شبکه (1976) / Network
1⃣ موضوع: پشت پردهی کانال تلویزیونی UBS در امریکا
2⃣ محصول: مترو گلدین مایر
3⃣ کارگردان: سیدنی لومت
4⃣ فیلمنامهنویس: پَدی چایِفسکی (Paddy Chayefsky)
5⃣ بازیگران: پیتر فینچ (هوارد بیل)، فی داناوی (دیانا کریستنسن)، ویلیام هولدن (ماکس شوماخر)
6⃣ خلاصه داستان: هوارد بیل مجری اخبار شبکه یو.بی.اس که آمار بینندگانش رو به کاهش است به طور ناگهانی اعلام میکند که فرداشب در همین برنامه خودکشی خواهد کرد. دیانا سردبیر خبر از این واقعه سوءاستفاده میکند و به او اجازه میدهد که در شبهای بعد، حرفهایی غیرمتعارف بزند و به این ترتیب آمار مخاطبان شبکه افزایش مییابد. پس از مدتی هوارد بیل در امریکا به عنوان نماد آزادیخواهی مطرح میشود و نمایشهایی با حضور مردم برای او ترتیب داده میشود. در نهایت هوارد در یکی از این نمایشات توسط دو مرد ناشناس با رگبار مسلسل کشته میشود.
7⃣ عوامل یهودی فیلم: کمپانی سازنده + کارگردان + نویسنده
8⃣ نقد و نظر: در این فیلم ظاهراً پشت پردهی سیاستهای رسانهای و تلویزیونهای آمریکا فاش میشود. اما در واقع آنچه فیلم از آن پرده برمیدارد عملاً تحت کنترل است و چیزی نیست که مردم آمریکا از آن مطلع نباشند؛ مثلاً اینکه شبکههای تلویزیونی با هم رقابت میکنند و به دنبال جلب مخاطبان بیشتر هستند. عمده وقایع فیلم در شبکه UBS میگذرد. به نظر میرسد که این اسم از روی نام شبکه تلویزیونی PBS که یک تلویزیون مستقل در آمریکا است جعل شده تا آن شبکه را که در سال 1970 میلادی تأسیس گشته از میدان به در کند. شبکه PBS جزو معدود شبکههای تلویزیونی است که آگهی تبلیغاتی پخش نمیکند. بازیگران اصلی فیلم شبکه، یهودی نیستند. زیرا همه آنها در فریب مردم، سهم دارند. و این نیز البته یک دروغ بزرگ است زیرا اغلب رسانهها و تلویزیونها در آمریکا متعلق به سرمایهداران #یهودی است.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ معرفی برخی فیلمهای افشاگرانه هالیوود (3)
🎥 کاپریکورن یک (1977) / Capricorn One
1⃣ موضوع: پشت پردهی صعود به مریخ
2⃣ محصول: Incorporated Television Company
3⃣ کارگردان و فیلمنامهنویس: پیتر هیامز
4⃣ بازیگران: الیوت گُلد (رابرت کالفیلد)، جیمز برولین (چارلز بروبیکر)
5⃣ خلاصه داستان: سه فضانورد ناسا به سوی مریخ صعود میکنند. اما قبل از آنکه از جو زمین خارج شوند کپسول حاوی آنها از سفینه جدا شده و آنها با چتر فرود میآیند. این سه مطلع میشوند که ماجرای صعود جعلی است. لذا در یک استودیو در بیابان، ماجرای فرود به مریخ را بازی میکنند. وقتی کار تمام میشود آنها میفهمند که قرار است به زودی کشته شوند. لذا فرار میکنند. دو نفرشان در بیابان میمیرند و فقط چارلز نجات مییابد. در این میان، یک خبرنگار به نام رابرت کالفیلد که به ماجرا مشکوک شده است با تحقیقاتی پی به حقیقت میبرد و آن را فاش میکند.
6⃣ عوامل یهودی فیلم: لئو گرِید (مالک کمپانی سازندهی فیلم) + کارگردان (که فیلمنامه را نیز نوشته) + الیوت گُلد (در نقش خبرنگار)
7⃣ نقد و نظر: از حدود دههی 1970 زمزمههایی شروع شد که فرود فضانوردان #ناسا بر روی کره ماه در سال 1969 را جعلی قلمداد میکرد. این فیلم شاید به این امید ساخته شد تا با بیان قسمتی از حقیقت، به این زمزمهها خاتمه دهد. در اینجا نیز دیده میشود که یک بازیگر #یهودی در نقش یک خبرنگاری که به دنبال حقیقت است به ماجرا پی میبرد و آن را افشاء میکند.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ معرفی برخی فیلمهای افشاگرانه هالیوود (4)
🎥 بدل (1976) / The Front
1⃣ موضوع: لیست سیاه مککارتی
2⃣ محصول: کلمبیا پیکچرز
3⃣ کارگردان: مارتین ریت
4⃣ فیلمنامهنویس: والتر برنشتاین
5⃣ بازیگران: وودی آلن (هاوارد پرینس)
6⃣ خلاصه داستان: چند نفر از فیلمنامهنویسان #هالیوود به دلیل گرایش به #کمونیسم در فهرست سیاه مککارتی قرار گرفتهاند و حق کار کردن ندارند. آنها مردی به نام هاوارد پرینس را که در یک رستوران کار میکند به عنوان «بدل» خود انتخاب میکنند تا فیلمنامههایشان را با نام او به تلویزیون بفروشند. هاوارد به یکی از کارکنان تلویزیون که نبوغ او را میستاید علاقمند میشود. در نهایت ماجرا فاش میشود و فرصتی برای #مظلومنمایی پدید میآید.
7⃣ عوامل یهودی فیلم: کمپانی سازنده + کارگردان + نویسنده فیلمنامه + وودی آلن
8⃣ نقد و نظر: این داستان بر اساس واقعیت ساخته شده است. بسیاری از سیصد نفری که به علت عضویت در احزاب #کمونیست در فهرست سیاه #مککارتی قرار گرفتند #یهودی بودند، افرادی مانند: دالتون ترومبو، ژول داسن، مایکل گوردون، رابرت راسن، هربرت بیبرمان، ساموئل اُرنیتز، آبراهام پولونسکی، و همچنین زنانی مانند: لیلیان هلمن، دوروتی تری. این فیلم مسئله برخی از فیلمنامهنویسان #یهودی که از کار ممنوع شده بودند را مطرح میکند. لذا #وودی_آلن یهودی، برای بازیگر نقش بدل آنها انتخاب شده است. آلن قبل از بازی در فیلم بدل، پنج فیلم ساخته بود و تا این زمان فیلمهای سینمایی یا تلویزیونی که او کارگردانی کرده به 45 عنوان رسیده است. اغلب فیلمهای وودی آلن به مسئله #یهود میپردازد. بسیاری از کمونیستهایی که حکومت اتحاد جماهیر شوروی را بنیان گذاشتند #یهودی بودند. افرادی مانند: ولادیمیر لنین، لئون تروتسکی، گریگوری زینوویِف. مککارتی دو دستیار یهودی داشت به نامهای روی کوهن (Roy Cohn) و دیوید شاین (Dave Schine). لذا به نظر میرسد که اصل ماجرای محاکمات مککارتی از سوی #یهودیان خداپرست که ننگ الحاد را برای سایر یهودیان نمیپسندیدند برنامهریزی شده باشد. شرکت کلمبیا پیکچرز را دو برادر #یهودی به نامهای هری و جک کوهن در سال 1924 بنیان گذاشتند. این شرکت تاکنون بیش از 2900 فیلم تولید کرده است.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
✡ معرفی برخی فیلمهای افشاگرانه هالیوود (5)
🎥 ...و عدالت برای همه (1979) / And Justice for All…
1⃣ موضوع: قضات فاسد در دادگستری امریکا
2⃣ محصول: کلمبیا پیکچرز
3⃣ کارگردان: نورمن جویسون
4⃣ فیلمنامهنویس: بری لوینسون
5⃣ بازیگران: آل پاچینو (آرتور کرکلند)، جک واردن (قاضی ریفورد)، جان فورسایت (قاضی فلمینگ)، لی استراسبرگ (پدر بزرگ آرتور)
6⃣ خلاصه داستان: در مورد قاضی فلمینگ که متهم به فساد گشته و آرتور (آل پاچینو) مجبور است به عنوان وکیل از او دفاع میکند. او خوشحال است که یک عکس در اتهام فلمینگ به دست آورده. لذا در جلسه دادگاه بر خلاف قانون وکالت، علیه قاضی شهادت میدهد.
7⃣ عوامل یهودی فیلم: کمپانی سازنده + کارگردان + نویسنده فیلمنامه + جان فورسایت + لی استراسبرگ
8⃣ نقد و نظر: فیلم در عین حال که فساد قاضی را با شک و تردیدهایی مطرح میکند جرم بزرگتر را متوجه آرتور میداند که قانون حفظ اسرار که جزو اصول اساسی وکالت است را نادیده گرفته است.
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter
💠💠 نتیجه نقد هولوکاست در غرب
🌐 زندگی و زمانه پروفسور رابرت فوریسون
1⃣ در چند دهه اخیر افسانه #هولوکاست و داستانهای پیرامون آن دستمایه #مظلومنمایی صهیونیستهای اسرائیلی بوده است. آنها با حربه این داستان تاریخی توانستهاند به مدت بیش از نیم قرن از جهانیان باج بگیرند، هرگاه به دلیل جنایتهایشان مورد بازخواست قرار گرفتند پشت آن پنهان شوند و اگرچه خود یکی از بزرگترین جنایتکاران تاریخ معاصر به شمار میروند اما همیشه خود را به عنوان قربانی معرفی نمایند. امروزه هولوکاست به مثابه یک دین جدید در غرب مطرح گشته و چنان تقدسی یافته که کوچکترین مخالفت و حتی تردید در واقعیت آن میتواند بدنامی ابدی و پیگرد قضایی در پی داشته باشد.
2⃣ با این حال آزاداندیشانی نیز بودهاند که در همین فضای تاریک و خفقان به دنبال کورسوی حقیقت رفته و آنچه را که در این وادی پرخطر یافتهاند در اختیار سایر همنوعانشان نیز قرار دادهاند تا نور افشاگری بر جعلیات و افسانهپردازیهای #صهیونیسم بتابانند. یکی از این پیروان مکتب تاریخ حقیقی #رابرت_فوریسون (Robert Faurisson) استاد سابق دانشگاههای فرانسه است که زندگی حرفهای، آزادی و رفاه خود را در راه افشای حقایق مرتبط با #هولوکاست قربانی نمود.
3⃣ به اعتقاد فوریسون، اردوگاه #آشویتس نزدیک بیمارستان #نازیها بوده است و تا آگوست 1943 از آن به عنوان محل نگهداری اجساد استفاده میشد. این مکان از سال 1944 به پناهگاهی برای بیمارستان نازیها تبدیل شد که داخل آن یک اتاق جراحی نیز تعبیه شده بود. بعد از جنگ تلاشهای زیادی توسط کمونیستهای لهستانی صورت گرفت تا این بنا را شبیه یک #اتاق_گاز کنند و نشان دهند مخصوص کشتار انسانها بوده است. این کار آنها اصلاً شبیه بازسازی نیست بلکه بیشتر شبیه به یک ساخت و ساز جدید بر اساس تصوراتشان است.
4⃣ پروفسور فوریسون در ادامه میافزاید: من این اطلاعات را در آرشیو اردوگاه #آشویتز با پیدا کردن یک سری نقشه بدست آوردم. نقشههایی که هیچ موقع منتشر نشده بود، نقشههای دیگری مربوط به ساخت 4 #کوره_آدمسوزی دیگر در اردوگاه #بیرکناو وجود داشت. کورههای 2 و 3 دارای محلی برای نگهداری اجساد بودند، بدون اینکه سقف آنها دارای سوراخ و تهویه باشد. البته ممکن است در حال حاضر برخی از متخصصین در حال بررسی آن باشند. همانطور که من بارها گفتهام «مادامی که سوراخی در سقفها دیده نمیشود هولوکاستی نیز وجود ندارد.» وی میافزاید: «زمانی که ساختار و موقعیت قراگرفتن کورههای 4 و 5 را در نظر بگیریم متوجه میشویم، هیچکدام از آنها قابلیت تبدیل شدن به اتاق گاز را نداشتهاند.»
5⃣ فوریسون طی گفتگویی با شبکه رادیویی «اروپا 1» فرانسه، نتیجه تاریخی خود را طی شصت کلمه فرانسوی بیان نمود که ترجمه آن چنین میشود:
«اتاقهای گاز ادعایی هیتلری و نسلکشی ادعایی یهودیان هردو دروغی تاریخی هستند که موقعیت را برای یک کلاهبرداری عظیم مالی-سیاسی پدید آوردند. ذینفعان اصلی این کلاهبرداری دولت اسرائیل و صهیونیسم بینالمللی است، و قربانیان اصلی آن مردم آلمان (البته نه رهبران آنها) و تمام مردم فلسطین هستند.»
6⃣ دیدگاههای فوریسون باعث شدهاند که غیر از دادگاهی شدنهای مكرر و محكومیتهای فراوان، وی به صورت مداوم تحت حملات و خشونت فیزیکی قرار داشته باشد. از نوامبر 1978 تا می 1993، وی ده بار مورد حمله واقع شده است. حداقل نه فقره از این حملات توسط #یهودیان انجام گرفته است. هیچیک از ضاربان وی تاکنون دستگیر و محاکمه نشدهاند. وحشیانهترین حمله رویدادی بود که در 16 سپتامبر 1989 اتفاق افتاد. طی این حادثه گروهی که خود را «پسران خاطره یهودیان» معرفی مینمایند وی را به شدت مورد ضرب و جرح قرار دادند.
📖 متن کامل مقاله به همراه عکس و منابع:
👉 http://yon.ir/Faurisson
✅ اندیشکده مطالعات یهود:
👉 @jscenter