💠سید الشهدا و اصحاب او و اهل بیت او آموختند تکلیف را فداکاری در میدان، تبلیغ در خارج میدان. همان مقداری که فداکاری حضرت ارزش پیش خدای تبارک و تعالی دارد و در پیشبرد نهضت حسین سلام اللَّه علیه کمک کرده است، خطبه های حضرت زینب هم به همان مقدار یا قریب آن مقدار تأثیر داشته است.
#امام_خمینی
📚صحیفه نور، جلد ١٧،صفحه ۵٩
شادی رقص یا حزن دعا؟
راهبرد پیروزی کدام است؟
«روانشناسی اعتباریات پاسخ می دهد.»
⚠️اینکه هر یک از ما در سختی ها و مشکلات، چه بازخوردی بروز می دهیم، تصمیمی نیست که در لحظه گرفته شود، بلکه سرمایه ای از آموخته ها است که در لحظه بروز می کند.
💠 اینکه در روزگار گشایش چگونه گذران عمر می کنیم، الگوی روزهای رنج را شکل می دهد، تسلیم شدن یا مقاومت کردن و راهبردهای مقاومت در سیل حوادث، به هیچ وجه از یافته های درونی جدا نیست.
🎼رقص و دعا گرچه یک دوقطبی برساخته شده توسط رسانه های مجازی در روزهای اخیر است، امّا می تواند به عنوان دو نماد از تقابل رویکرد معنوی و مادی در مواجهه با مشکلات به آن نگریست.
🎧 تاثیر رقص و موسیقی بر تسکین آلام و دغدغه ها انکارشدنی نیست، امّا فرآیند این تاثیر از برون به درون است، موسیقی و رقص، دریافت حس آرامش از فیزیک اندام و حس شنوایی است، راهی زودبازده امّا به همان میزان سطحی و موقتّی چرا که از جنس تلقین عملی و بر پایه تقویت خیالات و فضاسازی ذهنی است.
🌀فرمول عملکرد ذهن، بر اساس آگاهی عمیق و یافتن راه حل های واقعی است و رقص و موسیقی، در نقش مخدّرهای شبه آگاهی، تنها حامل بار احساسات و امیال خوش آیند هستند و نه آگاهی و شناخت راهگشا.
〽️از این رو بعد از زوال این عواطف و احساسات، فضای روان دچار سرخوردگی خواهد شد و فریب این تخدیرکننده های موقتّی را آشکارا درک خواهد کرد و فرد حس سردرگمی و سرگشتگی را دوچندان تجریه خواهد نمود.
🤲امّا در باب دعا گفتنی فراوان است، کوتاه سخن اینکه : دعا به دنبال تعمیق آگاهی های مربوط به حوزه پرستش و خداشناسی است، به انسان هدف می دهد، سطح نگرانی ها و دغدغه ها را تعدیل می کند و حس نشاط و پشتیبانی شدن را تقویت می نماید، از این رو گرچه هر دعایی با حزن و اظهار نیاز همراه است امّا شادی و نشاطی از جنس آگاهی های ثابت شده به همراه دارد.
سربسته بگویم آنچه به عنوان تجربه عمومی از دعا وجود دارد،بیشتر یک حزن بی پایان است و ما در تشریح شادی و نشاط پس از دعا بسیار ناکام بوده ایم.
میثم قاسمی
18اسفند 98
#کرونا
تحلیلی دربارۀ کرونا .mp3
6.21M
🎧 استاد میرباقری | تحلیلی درباره #کرونا، ۹۸/۱۲/۱۹
💥 جامعۀ پزشکیِ ما، #مجاهدان_سربلندِ مبارزه با کرونا هستند.
💥 در وراي اين صحنههای ظاهری، دست تدبیر خدا را مشاهده کنیم و ببينيم که #خدا_با_ما_چه_کار_دارد.
💥جنگ بیولوژیکی و زیر سوال بردن اعتبار علم پزشکی #مدرن
دفاع جامعه ی پزشکی از هویت علمی خود
💥 در متن بلاها و بیماریها، ما باید به ازدیاد در ایمان و توکل برسیم.
☑️ @mirbaqeri_ir
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
📝 #کرونا و نسبت امر اجتماعی و اقتصادی
#محمدوحیدسهیلی
نسبت جامعه و اقتصاد و اینکه کدامیک تعین بخش به دیگری از مباحث مهم در فهم جامعه و علوم اجتماعی مدرن است. در یک تعریف امر اجتماعی به معنی ساختن جمعیتها است یا به تعبیری دیگر، مجموعه ای از امکانها که در قالبِ جمعیتها که ماحصل آن پدیده ای به نام «مردم» و «جامعه»-society- است. در عین حال توجه کنیم که مناسبات قدرت همیشه به یک فرم خاص از مردم یا جامعه نمیانجامد، بلکه فرمهای متنوعی برساخته میشود، و این صورت وابسته است به این که در آن لحظهی خاص، سازوکارهای بازار آزاد و اقتصاد به چه صورتی عمل کرده است؛ به بیانی ساده بازار تعیین کننده و مقوّم حدود جامعه می باشد. در این نحوه ی تعین امر اجتماعی حکومت نیز موظف است قیمتها را شکل بدهد و کمک به حرکت چرخ دهنده های اقتصادی نماید پس همه چیز در نسبت با سازوکار درونی بازار تعیین می شود و شکل می گیرد. با توجه به این مقدمه مختصر، در روزهایی که شاهد حمله ویروس کرونا-کویید19- به امر اجتماعی هستیم. دولت نئولیبرال موظف است تا امکان هایی از امر اجتماعی را سامان دهد که به هویت بازار و قواعد درونی آن آسیبی وارد نشود. در نتیجه در سیاستگذاری های خود به منظور کنترل اپیدمی این ویروس، ابتدائا هر آنچه امکان متعین شده از امر اجتماعی را تحت الشعاع قرار می دهد حذف و یا محدود می کند ولی به قواعد درونی بازار دست نمی زند. در نتیجه شاهد هستیم، مناسک دینی که اتفاق وجه تاریخی و فرهنگی نیز یافته اند و با سیاستگذاری صحیح و مدیریت می تواند حتی در خدمت بهبود و سلامت روحی جسمی انسان ها قرار بگیرد، با روش هایی بعضاً نادرست تعطیل و یا با محدودیت های شدید روبرو می شوند اما پاساژهای سر به فلک کشیده و «مال» های پر زرق و برق و انسان هایی که در آن پرسه می زنند همچون مناسک دین سرمایه داری، با سکت از کنار آنها می گذرند، بلکه از صدا و سیمای خود، آگهی بازرگانیِ حراجستون طلایی نیز پخش می کند.
تبصره: این نوشتار در پی نفی رعایت اصول بهداشتی و عقلایی در اماکن و مناسک مذهبی نیست.
@philosophyofsocialscience
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
هدایت شده از مؤسسه بین المللی ترنم صلح
28.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📍LOVE AND JUSTICE, NOT HATE AND GREED- RALLY IN DEARBORN, MI
❇️ میتینگ انتخاباتی برنی سندرز در ایالت میشیگان آمریکا با سخنرانی روحانی شیعه (سخنرانی کامل به زبان انگلیسی و عربی با زیرنویس)
✏️ میشیگان بزرگترین کانون مسلمانان عرب تبار در آمریکا است. سید حسن قزوینی متولد کربلا، پیشوا و امام جماعت مرکز اسلامی آمریکا واقع در دیربورن بزرگترین مسجد آمریکای شمالی و یک روحانی شیعه دوازده امامی است. تحصیلات حوزوی خود را در حوزه علمیه قم به پایان رسانده و اصالتا اهل قزوین است.
🔸انتشار محتوا، به معنای رد یا تأیید آن از سوی انجمن ترنم صلح نیست.
#اسلام_در_آمریکا | #حسن_قزوینی | #تشیع_در_آمریکا
🎦 ترجمه و تدوین: «انجمن بین المللی ترنم صلح»
@ThrillOfPeace
هدایت شده از محرمانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محرمانه
🚨 هدیه جدید آمریکا به عراقی ها؛ کامیون حامل کلاه های آلوده به ویروس کرونا
@Secret_file
🔹پزشک عراقی فاش کرد، کنسولگری آمریکا در شهر اربیل در شمال عراق کامیونی پر از کلاه های آلوده به ویروس #کرونا را به اربیل وارد کرده است.
#ویروس_منحوس
🔹این پزشک در این ویدئو توضیح می دهد، ویروسی که کلاه ها به آن آلوده اند، از نظر بیولوژیکی فرآوری و به گونه ای تهیه شده است که ویروس داخل آنها تا 25 روز دوام می آورد.
👌 #محرمانه کانال حرفهایها
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
هدایت شده از صدای ایران | VOI
👈 ١٠ صحبت بجا مانده از #بیماران مبتلا به #کرونا که توسط پرستارهای آنان یادداشت شده...
✍جدی بگیریم اما نترسیم
#کرونا_را_شکست_میدهیم
🔻 در صدای ایران همه چیز را شفاف ببینید👇
http://eitaa.com/joinchat/1564672000C862dbe03c9
جنگ و ترور بیولوژیک.mp3
5.25M
🔉 صحبتهای پروفسور علی کرمی در خصوص جنگ و #ترور_بیولوژیکی
🔸آیا جامعه ایرانی مورد حمله بیوتروریسم صهیونیستی قرار گرفت است؟
🔹آیا ویروس کرونا ساختار آزمایشگاهی دارد؟
🔸آیا ویروس کوئید 19 حمله تلافی جویانه ایالات آمریکا علیه ملت ایران است؟
☀️ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
🔻 پ.ن:
پرفسور #علی_کرمی متخصص بیوتکنولوژی (زیست فناوری) پزشکی و فوق تخصص مهندسی ژنتیک. ایمنی زیستی، امنیت زیستی، بیو انفورماتیک
؛ فارغ التحصيل Ph.D از دانشكده پزشگي دانشگاه كپنهاگ دانمارك
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
هدایت شده از شبکه افق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 کارشناس برنامه #عصر میگوید نه میشود گفت #کرونا به عنوان یک اسلحه ساخته شده و نه میتوان نتیجه گرفت که جهش طبیعی داشته ولی آنچه قطعی است اینکه دارد به عنوان یک اسلحه استفاده میشود.
🆔 @ofogh_tv
هدایت شده از شبکه افق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺جهشهای ژنتیکی تا دستساز بودن کرونا
#موشن_گرافیک متفاوت برنامه «#عصر» از همه آنچه درباره #کرونا گفته میشود
🆔 @ofogh_tv
مصاحبه نادر طالبزاده با فیلیپ جیرالدی از طریق برنامه عصر شبکه افق:
🔴پشت پرده ویروس کرونا چیست🔴
دانلود کامل برنامه «عصر»
۲۰ اسفند ۱۳۹۸ . شبکه افق
http://www.telewebion.com/episode/2229559
⛔️ این فایل را بدست همه ی ملت ایران برسانید ⛔️
🔺فوری
@Z_path_English_Methods
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
طب الولایه، مؤسسه فقاهتی مطالعات اسلامی.pdf
580.9K
🔸«طب الولایه» و اعمال ولایت در سرزمین بدن!
(تقویت خود کنترلی بیمار و نقش فعال او در مواجهه با بیماری)
«طب الولایه» با خوانشی متفاوت و متعالی از طبابت اسلامی، به دنبال راهکارهای توسعه قوای روحی و جسمی در جهت عبودیت خدای متعال و عبور از بحران در حوزه صحت و سلامت است. در این نوشتار بطور اختصار به زوایایی از بحث «طب الولایه» اشاراتی می شود و با توجه به شیوع بیماری «کرونا» و احساس نیاز و احتمال فایده نسبت به یکی از مباحث کاربردی «طب الولایه» تحت عنوان «اعمال ولایت در سرزمین بدن» که نتیجه آن خودکنترلی بیمار و نقش فعال او در مواجهه با بیماری است، چکیده ای از این بحث در کانال مؤسسه فقاهتی مطالعات اسلامی به آدرس زیر منتشر و متن کامل در فایل پیوست آمده است.
https://eitaa.com/m_feghahat/76
کانون غرب شناسی و اندیشۀاسلامی
🔸«طب الولایه» و اعمال ولایت در سرزمین بدن! (تقویت خود کنترلی بیمار و نقش فعال او در مواجهه با بیماری
☝️این متن با وجود برخی انتقادات به آن به خصوص در نتیجه گیری وارد میتواند باشد ؛ به خاطر بدیع بودن و اهمیت موضوع و محتوای مفیدِ قابل استفاده یِ آن تقدیم به مخاطبین عزیز کانال میشود. 🌹🌹🌹
باید عالِم ربّانی شویم .mp3
2.75M
🎧 استاد میرباقری | جایگاه فقها و علمای ربّانی
💥 اگر «عالِم ربّانی» پیدا کردید، رهایش نکنید!
💥 ما دو راه داریم: یا باید خودمان «عالِم ربّانی» بشویم، یا باید نزد «عالِم ربّانی» زانو بزنیم.
تکبّر نباید کرد. و گرنه به جایی نمیرسیم.
☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#رسانه
🔴 جان چه کسانی ارزش دا
🔹رسانه ها هستند که به ما میگویند که جان چه کسانی ارزش دارد و چه کسانی جانشان بی ارزش هستند، ما از دریچه لنز دوربین آنها دنیا را می بینم و انسان و انسانیت قیمت میگذاریم.
🔹۱۲ میلیون انسان بیگناه در یمن از قطحی و گرسنگی جان میدهند،ما و هیچ کسی آنها را نمی بیند، در دنیای ما ابدا جان آدمها ارزش یکسانی ندارد، یکنفر مشکوک به کرونا سرفه میکند تیتر رسانه های شود، میلیونها نفر ذره ذره جان میدهند هیچ کسی اعتنایی نمی کند.
ویژگی های نظام فکری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری- @khaneTolab.pdf
971.2K
🗂 #پرونده_ویژه_امامِ_حوزه 2⃣
📻 مصاحبه نشریه #خط (صاحب امتیاز: خانه طلاب جوان) با حجت الاسلام و المسلمین #خسروپناه
💠 پیرامون:
((ویژگی های #نظام_فکری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ))
#نشریه_خط
#امامِ_حوزه
#استاد_خسروپناه
#نظام_فکری
🆔http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔺🔺🔺
📚 نظر #استاد_طاهرزاده درباره #سیر_مطالعاتی منظومه فکری مقام معظم رهبری 📚
#سیر_مطالعاتی_صراط (منظومه فکری مقام معظم رهبری)
📙📙 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#نشر_حداکثری
🛑 ویژه #طلاب و #دانشجویان سراسر کشور 🛑
📙 این روزها که اوقات فراغت بیشتری داریم...
📚 #خانه_طلاب_جوان از طلاب و دانشجویان سراسر کشور که تمایل دارند در سیر مطالعاتی صراط (منظومه فکری مقام معظم رهبری) شرکت نمایند ثبت نام بعمل می آورد.
📝 ثبت نام از طریق:
١. سایت خانه طلاب جوان:
http://www.khanetolab.ir/serat-study/
٢. ارسال نام و نام خانوادگی به آیدی @Mr_saadati14 در پیام رسان ایتا
💠 ویژگی ها:
1⃣ وصول به #مهمترین_مبانی نظام اندیشه رهبر انقلاب در یک سال
2⃣ #جامعیت مباحث متناسب با زمانبندی یک ساله
3⃣ امتداد تا صحنه های #رسالت_طلبگی و #دانشجویی
3⃣ ترتیب منطقی کُتب
4⃣ ناظر به مسائل نظری و عملی انقلاب اسلامی
5⃣ پرهیز از مطالعه تیتر وار بیانات بدون نظام مند بودن
🌐🌐 اطلاعات بیشتر 🔰🔰🔰
https://eitaa.com/joinchat/1870069796Cf7194a5935
📝 #جهان_پساکرونا
⭕️#کرونا_ویروس هم دوره ای دارد که دیر یا زود قائله خاتمه می یابد اما سوگمندانه جامعه ما را دچار آسیب هایی کرده است که معلوم نیست براحتی بتوان از آن رهایی یافت. کرونا وایرس یا همان کوئید19 تغییرات جدّیای از سنخ تغییرات جهان مدرن در هویت اسلامی جامعه ما ایجاد کرده است. ما در جهانی زیست می کنیم که همواره در حال تغییر، تبدل و تکامل است. برخی معتقدند چاره ای جز سازگاری با شرایط جدید وجود ندارد. اما به نظر می رسد اگر قرار باشد انسان از تمام این تغییرات تاثیر بپذیرد هویت واقعی خود را از دست می دهد. این مسئله با مقوله جهانی شدن ارتباط تنگاتنگی دارد. جهانی شدن یکی از مهم ترین مسائلی است که امروزه ذهن بسیاری از اندیشمندان و دانشمندان سیاسی، اقتصادی و سایر علوم را به خود معطوف کرده است. اگر چه تعریف روشن و دقیقی را نمی توان ارائه کرد اما به خروج فرد از حالت درون نگرانه و متکی به یک منطقه خاص، به سمت یک هویت برون نگرانه و فراسرزمینی جهانی شدن گویند. پدیده نوظهور کرونا ویروس باعث شده است که عوامل فوق ملی در روند اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور ما نقش آفرینی کنند. تحولات اخیر این بیماری جهانی موجب تسریع فرآیند جهانی شدن و تغییر رابطه ما با جهان پیرامونمان شده است. این تغییرات حدّاقل سه نوع فرهنگی- دینی، سیاسی و اقتصادی را شامل می شود. در ادامه به بررسی و توصیف تغییرات فرهنگی - دینی پرداخته میشود.
❇️اولین و محسوس ترین تغییرات، مسائل فرهنگی- دینی است. به نظر می رسد کرونا ویروس زندگی دینی و مراسم مذهبی را هدف گرفته است. زیارت اماکن وبقاع متبرکه از جمله حرم حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، برپایی نماز جمعه و جماعت، تجمّعات مذهبی و مواردی دیگر همواره سطح قابل توجهی از دینداری مردم را شامل میشود. علاوه بر آن انجام مناسک موجب افزایش هم بستگی و تقویت هویت ملی- اسلامی نیز می باشد. اما ظهور کرونا ما را در یک دوراهی ناجوانمردانه (خوددوستی و انجام تکالیف دینی) گذاشته است. این روزها تقریباً برایمان ثابت شده که حبّ به ذات ریشه ای ترین غریزه انسانی هست. در آیه 96 سوره مبارکه بقره آمده است برخی انسانها حرص بیشتری بر بقاء و تداوم زندگی و حیات طولانی دارند، برخی چنان علاقه به دنیا دارند که: «هر یک از آنها دوست دارد هزار سال عمر کند». (یَوَدُّ أَحَدُهُمْ لَوْ یُعَمَّرُ أَلْفَ سَنَةٍ). خوددوستي، كششي طبیعی- غریزی است كه انسان را به كار و تلاش اميدوار مي كند و سبب مي شود انسان براي سعادتش بكوشد. اما انجام تکالیف دینی لایه اولیه دینداری است. این لایه معنای مهمی به زندگی دین باوران می دهد که در قالب رفتارها، کنش ها و مناسبات اجتماعی صورت بندی، رمز گشایی و معنادار می شوند و در قالب هیئت های بیرونی خودش را نشان می دهد. اما اکنون مجال مماشات نیست. ما تصمیم گرفتیم که به جان خود اهمیت بیشتر دهیم، این تصمیم از سوی نهاد دولت الزامی شد، نهاد مرجعیت با فتاوای فقهی لازم الاجرا بودن قوانین پزشکی ، صحه بر کارآمدی علم «مدرن» نهاد و این یعنی «پزشکی مدرن بسان یک علم» عینیت و هویت بخشیده شد.
❇️این فرآیند اگر ادامه یابد چه بسا پیوند مردم ایران که ذیل اسلام یک پارچه بودند را بی معنا سازد. همانطور که امروز می توان شاهد کاهش اقتدار مرجعیت دینی بود. همانگونه که گفته شد سیطره علم جهانی باعث شد که نهاد دین هم متاثر از مدرنیزاسیون کارکرد حداقلی پیدا کند، بیان حکم شرعی ،اجازه دخل و تصرف خمس برای مواجه با کرونا مواجه کاملا فقهی از این مسئله می باشد. بنا بر این، می توان گفت: کرونا دست به دست با تکنولوژی و مدرنیته تا حدودی موفق شد هویت مان را چند تکه کند. اگر تکنولوژی می خواست هویت جمعی مان را از ما سلب کند، کرونا به مثابه یک اپیدمی جهانی توانست ما را خانه نشین و به جهانی شدن نزدیک تر سازد. سنت هایی مانند زیارت، جماعت، دست دادن، روبوسی ،صله رحم و ... که شاید ممکن است کم و کوچک شمرده شوند لیکن کنارگذاشتن یا کم رنگ شدنشان آثار عمیق و قابل توجهی را برای آینده گان درپی خواهد داشت.
✴️در روایات گفته شده است: «هنگامی که فتنهها همه شهرها را فرا بگیرد به قم و اطراف آن پناه ببرید که بلا از قم دفع شده است - بحار الانوار ج ۲۶ ص ۲۱۴» اما اکنون قم که پایگاه تشیّع و نهادهای دینی است تخریب شده است به گونه ای که کل مردم دنیا از ایران مطالبه گری می کنند و ایران به تنهایی نمی تواند تصمیم گیرنده باشد، ما نه تنها مجبوریم از سازمان های بین المللی مانند بهداشت جهانی و ... اطاعت کنیم بلکه باید به آنان اجازه دخالت مستقیم در امور ملی کشورمان را بدهیم و این از آفات جهانی شدن است که هویت جغرافیایی ما را به مثابه دولت ملی نشانه گرفته است وطبیعتاً سهم دولت ملی- اسلامی تنزل پیدا می کند.
❇️تکنولوژی و علم مدرن دنبال ایجاد وحدت رویه، حذف تکثرات، تک ساحتی شدن انسان ها و یکسان
شدن فرم و الگو است، در نسخه سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با کرونا این وحدت رویه به وضوح دیده می شود، حال آنکه توجه به تنوع فرهنگی و اجتماعی و حتی اقلیم آب و هوایی امری معقول و مهم است.
❇️الوین تافلر در توصیف تحولات اخیر جهان مدعی است که جهان به سوی یک تمدن جدید در حرکت است، تمدنی که در آن دولت های ملی، دیگر تنها تصمیم گیرنده درباره سیاست جهانی نیستند. موج سومی در راه است که در نتیجه دولت¬ها بخشی از قدرت حاکمیت خود را از دست خواهند داد. دخالت های فرهنگی و اقتصادی دیگر کشورها موجب برخوردهای شدید، عمیق و همه جانبه، بین تمدن موج سومی (اطلاعات و ارتباطات) با تمدن های موج دوم (صنعتی) و موج اول (کشاورزی) خواهد شد. به¬نظر وی این برخوردها تا استقرار کامل تمدن موج سوم ادامه خواهد یافت. بنابراین درشرایط فعلی لازم است برای حفظ هویت ملی مان در دنیای پس از کرونا تدبیراتی بیاندیشیم و هویت مان را به نحو مطلوب حفظ و بازسازی کنیم. اگر خواستار توانمندی های فرهنگ ملی کشورمان ایران هستیم و اگر نمی خواهیم که در برابر دیگر فرهنگ ها دست بسته سر تسلیم فرود آوریم و هویت خویش را ببازیم، باید بر توانایی های خود در همه زمینه ها بیفزاییم و قدرت آفرینش جامعه مان را بالا ببریم تا قادر باشیم هوشمندانه با چنین چالشهایی مواجه شویم و کنجکاوانه از آن بهره بگیریم.
سیده سمانه نطقی مقدم
@philosophyofsocialscience
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔴 سیدجمال در برابر غرب دفاع نکرد، ✌️حمله کرد!
♦️رهبرمعظم انقلاب:
« تنها کسی که در نامآوران و معروفان اندیشه نوین اسلامی
که در موضع تهاجم قرار داشت در گذشته،
#سید_جمال را میشناسیم... سیدجمالالدین اسدآبادی
درصدد آن نبود که از اسلام دفاع کند؛
بلکه
او سنگرهای فکر و فرهنگ و #تمدن_غرب را از موضع اسلامی خود بمباران میکرد
تا آنها از خودشان دفاع کنند.
او به آنها هجوم میبرد.
♦️او هرگز درصدد این برنمیآمد که بنشیند اینجا
و افکار اسلامی و احکام اسلامی را توجیه کند
تا با فکر و فرهنگ و تمدن امروز و متداول جور در بیاید.
این کار را سیدجمال نمیکرد.
این اشتباه بزرگی بود که این مرد بزرگ مرتکبش نمیشد.
بر خلاف بسیاری از شاگردانش مثل عبده و #رشید_رضا و خیلیهای دیگر.
اینها نشسته بودند، فکر میکردند که فلان آیه قرآن را
چگونه با فرمول علمی تطبیق کنند که منافاتی نداشته باشد، 😐
که بد نشود و این موضع دفاعی وجود داشت.»
۱۳۵۹/۰۲/۲۷
#سید_جمال_الدین_اسدآبادی
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
4_5958284765395158436.mp3
12.45M
🔵سبک زندگی امام باقر ع
🔴اسفند ۹۸
✅استاد اخوان
🔷دبی .مسجد امام حسین ع
ایرانیان مقیم امارات
https://eitaa.com/joinchat/2627469312Ce79e470920
🚨 #مهم
🔻فرمان فرمانده معظم کل قوا به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در زمینه مقابله با کرونا؛
قرارگاه بهداشتی و درمانی برای سازماندهی خدمات به مردم تشکیل شود!
🔻حضرت آیت الله خامنهای فرمانده معظم کل قوا با صدور فرمانی به سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تقدیر از خدمات نیروهای مسلّح به مردم در زمینه مقابله با ویروس کرونا، بر لزوم سازماندهی این خدمات در قالب یک «قرارگاه بهداشتی و درمانی» برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری تأکید و خاطرنشان کردند: این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال «حملهی بیولوژیکی» بودن این رویداد را مطرح کرده میتواند جنبهی رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملّی بیفزاید.
متن فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسمهتعالی
سردار سرلشکر باقری
با تقدیر از خدماتی که نیروهای مسلّح تاکنون در زمینهی کرونا به مردم عزیز تقدیم کردهاند و با تاکید بر ادامه و گسترش هرچه بیشتر آن، لازم است سازماندهی این خدمات به شکل یک قرارگاه بهداشتی و درمانی بوده و علاوه بر درمان و ایجاد مراکز درمانی مانند بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه و غیره، به پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری با شیوههای لازم نیز بپردازد. تقسیم وظائف و مأموریتهای سازمانها و بخشهای نیروهای مسلّح از وظائف این قرارگاه است. این قرارگاه باید در هماهنگی کامل با دولت و وزارت بهداشت و درمان عمل کند.
این اقدام با توجه به قرائنی که احتمال «حملهی بیولوژیکی» بودن این رویداد را مطرح کرده میتواند جنبهی رزمایش دفاع بیولوژیک نیز داشته و بر اقتدار و توان ملّی بیفزاید.
امید است با هدایت الهی و پشتیبانی ویژهی حضرت بقیه الله ارواحنا فداه ملت ایران همواره پیروز و برخوردار از امنیت و سلامت باشند.
سیّدعلی خامنهای
۲۲ اسفند ۱۳۹۸
@kanooneQarbshenasiAndisheIslami