فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا ایمان در #ژن ما تاثیر دارد؟!
آیا نظام ژنوم ما در میزانِ ایمان ما تاثیر دارد؟!
آیا از نظر ژنتیک حرامزادهها بیایمان هستند؟
آیا ژن حرامزادگی قابل تکثیر است؟
⚠️ آیا طاغوت برای تغییر در باورها و عقاید ما #علمی و دقیق عمل نمیکند؟!
🎥 [در این کلیپ تامل برانگیز مستنداتی از تلاش علمی دشمنان ما برای تغییر در نظامِ ژنوم #خدا باوران منتشر شده است.]
🔵 اگر نهضت خدایی غیر خدایی شود کدام سنت الهی جاری میشود؟
🔹 نهضت خدايى بايد براى خدا آغاز يابد و براى خدا ادامه يابد و هيچ خاطره و انديشه غير خدايى در آن راه نيابد تا عنايت و نصرت الهى شاملش گردد، و اگر نه، باد غيرت خدايى به صد خار پريشاندلش مىنمايد.
🔹 آن كه نهضت خدايى آغاز مىكند بايد جز به خدا نينديشد، توكلش بر ذات مقدس او باشد و دائما حضور ذهنى داشته باشد كه در حال بازگشتن به اوست...
🔹 پاك نگه داشتن انديشه و نيت در مراحل نفى و انكار كه همه سرگرميها درگيرى با دشمن بيرونى است، آسانتر است.
🔹 همین كه نهضت به ثمر رسد و نوبت سازندگى و اثبات - كه ضمنا پاى تقسيم غنائم هم در ميان است- برسد، حفظ اخلاص بسى مشكلتر است.
🔹 قرآن كريم در سوره مائده- كه آخرين سوره يا از آخرين سوره هاى قرآن است و بالاخره در دو سه ماه آخر عمر رسول اكرم نازل شده است و زمان، زمانى است كه مشركين يكسره به زانو درآمدهاند و خطرى از ناحيه آنها اسلام را تهديد نمیكند اعلام خطر میکند که:
🔹 تاكنون از دشمن مىترسيديد كه ريشه شما را بركنَد، اكنون نگرانى از آن ناحيه منتفى است، اكنون نگرانى از ناحيه من است، از اين پس از كافران و دشمنان خارجى نترسيد، از من بترسيد كه در كمين شما هستم:
«اليوم يئس الذين كفروا من دينكم فلا تخشوهم و اخشون»
🔹يعنى چه؟ يعنى جامعه اسلامى از اين پس از درون خود تهديد مىشود كه راه انحراف از مسير خدايى اخلاص پيش گيرد و خدا را فراموش كند.
🔹 سنت لايتغير خداست كه هر ملتى كه از درون و از جنبه اخلاقى تغيير كند و عوض شود، خداوند متعال سرنوشت آنها را تغيير دهد.
🔹 استاد مطهری، نهضتهاى اسلامى درصد ساله اخير، ص۹۴-٩٣ (با تلخیص)
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در تلگرام، ایتا و سروش👇
t.me/motahari_ir
eitaa.com/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مسئول گروه پسران مغرور:
📍بايدن به حرفمان گوش ندهد، خشونت ها بیشتر میشود...!
☑️ @Kavoshplus
🔰 «شهید پیروز»؛ ویژهنامه مجازی نشریه مسیر منتشر شد
🔻 پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR در آستانهی چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ویژهنامهی مجازی نشریه مسیر را با عنوان «شهید پیروز» منتشر میکند.
👈 این ویژهنامه در دو پرونده «پاسداشت ایامالله» و «مکتب حاجقاسم» به بررسی و تحلیل خطبههای نمازجمعه رهبر انقلاب در رثای سردار سلیمانی پرداخته است و برای نخستین بار تصاویری از دستنوشتههای رهبر انقلاب برای متن خطبههای عربی نماز جمعه ۲۷ دی، متن نامهی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به فرزندش و تصاویری ویژه از جلسات و همراهی حاج قاسم با رهبر انقلاب منتشر شده است.
➕ گفتوگو با شخصیتهای برجستهی محور مقاومت، کارشناسان مسائل منطقه و همرزمان شهید سلیمانی
📥 لینک مطالعه نشریه👇
https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=47312
ویژه نامه شهید پیروز.pdf
6.41M
🔰 «شهید پیروز»؛ ویژهنامه مجازی نشریه مسیر منتشر شد
🔻 پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR در آستانهی چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ویژهنامهی مجازی نشریه مسیر را با عنوان «شهید پیروز» منتشر میکند.
👈 این ویژهنامه در دو پرونده «پاسداشت ایامالله» و «مکتب حاجقاسم» به بررسی و تحلیل خطبههای نمازجمعه رهبر انقلاب در رثای سردار سلیمانی پرداخته است و برای نخستین بار تصاویری از دستنوشتههای رهبر انقلاب برای متن خطبههای عربی نماز جمعه ۲۷ دی، متن نامهی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به فرزندش و تصاویری ویژه از جلسات و همراهی حاج قاسم با رهبر انقلاب منتشر شده است.
➕ گفتوگو با شخصیتهای برجستهی محور مقاومت، کارشناسان مسائل منطقه و همرزمان شهید سلیمانی
#هم_اندیشی
#علامه_مصباح_یزدی
🔸 #قطب_علمی_فلسفه_دین پژوهشگاه با همکاری نهادهای علمی و فرهنگی کشور برگزار می کند:
🔰 هم اندیشی علمی "#علامه_مصباح_یزدی(ره) و #فلسفه_دین"
🎙 با سخنرانی:
حجت الاسلام والمسلمین #مجتبی_مصباح
حجت الاسلام والمسلمین #ابوالفضل_ساجدی
پروفسور #محمد_لگنهاوزن
دکتر #محمد_محمدرضایی
دکتر #رمضان_علی_تبار
📅 سه شنبه 21 بهمن ماه ۹۹ ساعت 09:00
📣 پخش زنده و مستقیم از :
🌐 aparat.com/iictchannel/live
🔸 عضویت:
👇👇👇👇
eitaa.com/joinchat/905248775C8cd586abfc
#هم_اندیشی
#علامه_مصباح_یزدی
🔴 هم اکنون...
🔰 سخنرانی دکتر #محمد_محمدرضایی استاد تمام فلسفه دانشگاه تهران در هم اندیشی علمی " #علامه_مصباح_یزدی(ره) و #فلسفه_دین"
📣 پخش زنده و مستقیم از :
🌐 aparat.com/iictchannel/live
🔸 عضویت:
👇👇👇👇
eitaa.com/joinchat/905248775C8cd586abfc
🎊 #جشنواره_آفاق 🎊
➕/🔻به اطلاع کلیه علاقهمندان مباحث علوم انسانی و اسلامی میرساند؛ به مناسبت ایامالله #دههفجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مدرسه درسگفتار آفاق #تخفیفویژه ۵۰ درصدی خرید #درسگفتارها و سایر #دورههایمجازی را برای علاقهمندان و دانشپژوهان حوزه علوم انسانی در نظر گرفته است.
به این منظور از شما دعوت میشود تا با مراجعه به سایت مدرسه آفاق حکمت، از این تخفیف بهره مند شوید.
⛔️این کوپن تخفیف تا روز جمعه ۲۴ بهمن معتبر می باشد.
⭐️⭐️⭐️
#مدرسهدرسگفتارآفاق
مرجعآموزشآزادعلومانسانیواسلامی
🆔 @afaghehekmat
🌐 afaghehekmat.ir
💠دولت و رئیس جمهور و امثال این ها توجه بُکنند که خدمتگزارند، این مطلب را ایمان بیاورند که به این مردم خدمت میخواهیم بکنیم. شما باید در روحیهتان این مطلب را حفظ کنید، و مردم هم باید مواظب شما باشند.
#امام_خمینی
📚صحیفه نور ،جلد ١۶،صفحه ٣٣
👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره)
@Sahifeh_noor
🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | امام خمینی (ره)
🔹 این مساجد است که این بساط را درست کرد، این #مساجد است که نهضت را درست کرد.
🔺 در عهد رسول الله هم و بعد از آن هم تا مدت ها مسجد مرکز اجتماع سیاسی بود مرکز تجییش جیوش بود.
🔸 محراب یعنی مکان حرب مکان جنگ، هم جنگ با شیطان و هم جنگ با طاغوت. از محراب ها باید جنگ پیدا بشود چنانچه پیشتر از محراب ها و از مسجدها پیدا می شد.
💯 ای ملت! مسجدهای خودتان را حفظ کنید. ای روشنفکران! مسجدها را حفظ کنید، #روشنفکر_غربی نباشید #روشنفکر_وارداتی نباشید ای #حقوقدان_ها !
👈 مسجدها را حفظ کنید، بروید به #مسجد ، نمی روید این مسجدها را حفظ کنید تا این نهضت به ثمر برسد، تا مملکت شما نجات پیدا کند
#امام_خمینی
صحیفه نور؛ جلد ۷؛ صفحه ۵۵
@sahifeh_noor
#هم_اندیشی
#علامه_مصباح_یزدی
🔴 هم اکنون...
🔰 پخش هم اندیشی علمی " #علامه_مصباح_یزدی(ره) و #فلسفه_دین"
🎙 با سخنرانی:
حجت الاسلام والمسلمین #ابوالفضل_ساجدی عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره)
📣 زنده و مستقیم از :
🌐 aparat.com/iictchannel/live
🔸 عضویت:
👇👇👇👇
eitaa.com/joinchat/905248775C8cd586abfc
🛑 فضای مجازی چگونه احمق میکند؟
✅ کتاب «فقر احمق میکند» زوایه جالبی را برای تبیین مسئله فقر طرح میکند. این کتاب که به قلم یک روانشناس و یک اقتصاددان نوشته شده، بر این فرض استوار است که فقر با ایجاد اشتغالات ذهنی فراوان ذیل نیازهای روزمره و ضروری مثل تأمین خوراک، پوشاک، مسکن، بهداشت و درمان، تحصیل فرزندان و...، پهنای باند ذهن افراد فقیر را اشغال کرده و این اشغال شدن، موجب ایجاد اختلال در قوای شناختی افراد فقیر میشود. این اختلال شناختی باعث اتخاذ تصمیمات بد در آنها شده و اساساً احمق بودن درواقع همین تصمیمات بدی است که مثلاً موجب ترجیح نفع کوتاهمدت بر نفع درازمدت شده یا نوعی از ناتوانی را در پی دارد که برآمده از تحلیل پیامدهای تصمیم و تصمیم بدی است که حالا پایه تصمیمات بد دیگر میشود. درواقع این تصمیمات بد نیست که افراد را فقیر میکند بلکه این فقر است که موجب تصمیمات بد در افراد شده است. بنابراین سیاستهای رفع فقر از این جهت توجیه میشوند که تلاش دارند تا پهنای باند ذهنی افراد را باز کرده و به تبع آن، افراد شرایط اتخاذ تصمیمات بهتری برای خود و جامعه داشته باشند.
🔴 مشابه همین منطق، میتوان ادعا کرد؛ فضای مجازی نیز بهخصوص به شیوهای که غالباً در ایران استفاده میشود؛ مانند فقر میتواند تولیدکننده نادانی باشد. درواقع شاید بتوان گفت: فضای مجازی، احمق میکند!
🔴 مصداق بارز این احمق شدن را اما میتوان در بسیاری از چهرههای ورزشی، هنری و موسیقیایی دید که تحت عنوان سلبریتی شناخته میشوند. برخی حرفها و گزارههایی که از سوی این افراد طرح و بیان میشود، چنان عجیبوغریب و بیحسابوکتاب است که انسان را در وضعیت «ما هیچ؛ ما نگاه» قرار میدهد. اعلام مرگ مرحوم علی انصاریان در اثر ابتلاء به کرونا به عنوان شهید واکسن، فریادهای جگرخراش یک بازیگر بر سر وطن به عنوان خراب شده یا بکار بردن تعابیری مثل سرزمین نفرین شده برای ایران و...، در این چارچوب قابلتأمل است.
🔴 حال میتوان پرسید چرا و چگونه فضای مجازی احمق یا نادان میکند؟ فضای حاکم بر شبکههای اجتماعی مثل توئیتر و اینستاگرام متکی بر کنشها و شاخصهایی نظیر آمار لایک، فالوئر، ریپلای، ریتوئیت و میزان ایمپرشن و... است. این یعنی شاخصهای کمّی فوق، سنجه وزنکشی حرفها و مواضع و دیدگاههاست. این وضعیتِ ساختاری اما به تدریج در قوای شناختی افراد دائمالمصرف که مدام در معرض آن هستند، ایجاد اختلال میکند. اختلالی که باعث میشود جدیترین معیار و دغدغه در تولید پیام، چه از منظر محتوایی و چه به جهت فرمی، ناظر به همین جلب توجه آماری باشد. به بیان دیگر اینکه «چه بگویم و چگونه بگویم» تا بیشترین بازخورد و توجه اجتماعی را جلب کنم، به مهمترین دغدغه کاربران شبکههای اجتماعی تبدیل میشود. در واقع در این ساختار، کسب کف و هورا، جایگزین واقعیت و استدلال میشود تا در فضایی که واقعیت و استدلال کمارزش است، به ناچار، نادانی تولید و توسعه یابد.
🔴 طبیعتاً پیامد طرح پرسش بالا و انتقال آن از حاشیه به متنِ فعالیتِ یک فرد در شبکههای اجتماعی، این است که پرسشهای عقلانیتسازِ حرف و سخن، به حاشیه میرود. مثلا این پرسشها که آیا این موضع بر واقعیت متکی است؟ آیا اخباری که مبنای اعلام مواضعاند، از فیلتر راستیآزمایی عبور کردهاند؟ آیا این مواضع با باورها و عقاید من سازگار است؟ آیا احساسات عمومی و منافع هموطنان من در این موضع لحاظ شده است؟ آیا این میزان و به این شکل حرف زدن به حل مسئله کمک میکند؟ و سئوالاتی از این دست که به مواضع ما عقلانیت میبخشد، از دستور بحث خارج میشود. و اینچنین، فضای شبکه اجتماعی که میتواند موجد آگاهی و خردورزی باشد، به مهلکه ترویج و گسترش نادانی میافتد.
🔴 آنچه مایه تأسف است، این است که کژکارکردهای رسانههای اجتماعی در سطح عموم مردم منحصر نبوده و به سطح نخبگان سیاسی و فکری و فرهنگی و حتی تصمیمگیران و تصمیمسازان کشور نیز تعمیم یافته است. آنجا که این افراد نیز در رقابت بیانتهای دیدهشدن، خود را تابع قواعد مبتذل این فضا کرده یا حداقل این فضا را مرجع تحلیل یا مبنای فهم فضای اجتماعی قرار میدهند. اینک تعداد زیادی از افراد را میشناسم که بعد از فعال شدن در بستر شبکههای اجتماعی، به جهت سطح دغدغه و مواضعشان، نسبت به پیش از فعالیت در این فضا، افت قابلتوجهی داشتهاند. تلختر آنکه اگرچه پیامدهای نادانی و گسترش آن همیشه خطرناک و پرهزینه است اما هزینه توسعه نادانی در میان تصمیمسازان، تصمیمگیران و سیاستمداران با هزینه نادانی سلبریتیها هم قابلمقایسه نیست چراکه اگر تبعات نادانی گروه دوم تنها به بخشی از هوادارانشان بازمیگردد، هزینههای نادانی اینها، بهناچار به میلیونها شهروند ایرانی تحمیل خواهد شد.
✍ دکتر پرویز امینی
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔷️ وبینار تخصصی
♦️به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و بزرگداشت چهلمین روز درگذشت حکیم مجاهد آیت الله علامه مصباح یزدی(ره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نقده با همکاری کمیته معارف و هیات اندیشه ورز تعالی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزار میکند:
💢موضوع نشست : بررسی دیدگاه آیت الله علامه مصباح یزدی(ره) در باب ضرورت تحول علوم انسانی و نقش آن در بستر سازی تمدن نوین اسلامی
🔻سخنران : حجت الاسلام دکتر خسروپناه معاون محترم علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی
🌐آدرس سایت:https://daanaan.daan.ir
شناسه کلاس : 20947f9
گذر واژه : a12345
🧭 زمان : سه شنبه ۲۱ بهمن ساعت ۲۰ الی ۲۱
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#لذت_نقد_هنری
💠مدرسه هنر و علوم انسانی درنگ برگزار می کند:
🔳 "دوره آموزشی مجازی مهارتهای فهم و گفتگو درباره آثار هنری" - فصل اول
↩ ۲۵ بهمن الی 1 اسفندماه
هر روز از ساعت ۱۶ الی ۲۰
ثبت نام در wWw.rcica.ir
سایت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
💠 با تدریس اساتید هنر و علوم انسانی:
دکتر #عبدالکریم_خیامی
(لایه های نقد هنری)
دکتر #وحیداله_موسوی
(سبک شناسی هنرهای تجسمی)
دکتر #سید_عماد_حسینی
(نگاهی به تاریخ های سینما)
دکتر #وحید_یامین_پور
(هستس شناسی عرفانی هنر)
دکتر #مجید_سلیمانی_ساسانی
(روایت شناسی)
دکتر #میثم_مهدیار
(اصول جامعه شناسی هنر)
دکتر #سید_حسین_شهرستانی
(چارچوب های زیبایی شناسی هنری)
دکتر #حسین_سرفراز
(نشانه شناسی هنری)
💰هزینه ثبت نام ۸۰ هزارتومان
◀️ #پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
🔸️باشگاه هنر و اندیشه
🔹️با همکاری #دانشگاه_سوره
#مدرسه_درنگ
📚نشست آنلاین رونمایی کتاب
💡پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار میکند
📘تجسم حماسه
به کوشش: محمدعلی نجفی دوانی
🔸کتاب تجسم حماسه، مجموعه درسگفتارهایی است که در حوزههای گوناگون هنرهای تجسمی انقلاب توسط هنرمندان و اساتید نسل اول هنر انقلاب ارائه شده است.
این کتاب که به کوشش دکتر محمدعلی رجبی و به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی تهیه شده و توسط انتشارات سوره مهر روانه بازار شده است، در ۹ فصل هنرهای نقاشی، عکاسی، نقاشی دیواری، گرافیک (پوستر و نشان)، کاریکاتور، مجسمهسازی، تصویرسازی و نگارگری انقلاب را مورد بررسی و تامل قرار میدهد.
🎙این نشست با حضور محمدعلی رجبی دوانی، سید مسعود شجاعی طباطبایی، سیدحمید شریفی آل هاشم، طاهر شیخ الحکمایی، محمدکاظم حسنوند، پرویز اقبالی، سیدعباس میرهاشمی و سیدحسین شهرستانی
⏳زمان: چهارشنبه ۲۱ بهمنماه ۱۳۹۹، ساعت ۱۵
📲پخش زنده نشست از صفحه اینستاگرام پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
@live_rcica.ir
#پژوهشکده_فرهنگ_و_هنر_اسلامی
#باشگاه_هنر_و_اندیشه
🌍 rcica.ir
متن کامل نامه حجت الاسلام علی کشوری به دکتر محمد باقر قالیباف: ساخت مسکن با الگوی آپارتمان روابط انسانی را به چالش می کشد و نتیجه اش گسترش تنهایی و گسست در روابط انسانی است....
⚡️متن کامل نامه:
http://nro-di.blog.ir/1399/11/20
#نظام_سازی_فقهی
#مقررات_فقهی_ساختمان
#گسست_روابط_انسانی
@olgou4
مقایسه تراز تجاری چین و آمریکا
#افول_آمریکا
#روایت_آمریکا
اخبار افول موریانه وار آمریکا را در کانال زیر دنبال کنید🔽
🆔: @America_in_decline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ کارشناس ترک:
📍کشورهایی که ایران را تحریم کردند، در دوران کرونا مجبور شدند از ایران تجهیزات بخرند...!
#ترکی
🆔 @Kavoshmedia
🔰 دفتر آیندهپژوهی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی برگزار میکند:
🔸وبینار آموزشی راهکارهای خنثی سازی تحریم های اقتصادی
🔹با ارائه :
🔘 دکتر هادی آجیلی
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
⏱زمان : سه شنبه ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰ الی ۱۷:۰۰
علاقمندان می توانند از طریق آدرس زیر در وبینار شرکت نمایند:
🌐https://www.skyroom.online/ch/da-a/ayande
پس از ورود گزینه مهمان را بزنید.
《محفل زمانه شناسی》
KakhJavanan.mp3
2.22M
#صوت
🔊 #بشنوید
🔰 نقل خاطره صوتی آیت الله #علی_اکبر_رشاد از کاخ جوانان! و خاطرات شکل گیری کانون های جوانان در تهران
🆔 @Rashad_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ریچارد ولف، اقتصاددان و استاد دانشگاه ماساچوست:
📍آمریکا با شکست های ساختاری و آشفتگی روبهرو شده است...!
☑️ @Kavoshplus
mesbah.mp3
42.36M
#صوت
💯🔊 #بشنوید
🔰 صوت کامل هم اندیشی علمی علامه #مصباح_یزدی و #فلسفه_دین
🎙 با سخنرانی:
#مجتبی_مصباح_یزدی
#محمد_محمدرضایی
#ابوالفضل_ساجدی
#رمضان_علی_تبار
#محمد_لگنهاوزن
📅 سه شنبه ۲۱ بهمن ماه ۹۹
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
کانون غربشناسی و اندیشۀاسلامی
@iictchannel
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami
🔸 برنامه «چراغ مطالعه»
🎙با حضور:
#حیدرعلی_مسعودی نویسنده کتاب «غرب در رویکردهای روابط بینالملل»
📚 گروه #غرب_شناسی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی
⏰ سهشنبه، ۲۱ بهمن، ساعت ۲۱
🖥 شبکه چهار سیما
🔺 مفهوم «غرب» در رویکردهای روابط بینالملل ایرانی، نقطه تمایزبخش «خود» و «دیگری» است و در طول حیات جمهوری اسلامی ایران مصادیق مختلفی مانند غرب به معنای خاصِ آمریکا، شوروی، اسرائیل، عراق و غیره پیدا کرده است. سوال کتاب این است که مفهوم «غرب» در رویکردهای رسمی و آکادمیک روابط بینالملل ایرانی در دوره زمانی ۱۳۵۷ تا ۱۳۸۴ چگونه تکوین یافته است؟
@iictchannel
@KanooneQarbshenasiAndisheIslami