فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓پرسش از چرایی بعثت پیامبران
🔹 ابونصر #فارابی بر آن بود که تنها کسی میتواند قانونگذار باشد که صلاح معاد و معاش مردم را تشخیص دهد؛ یعنی همان پیامبر.
🔸 #ملاصدرا نیز تصریح نموده است که گرچه شارع و قانونگذار باید انسان باشد، اما در عین حال میبایست آیه و معجزهای از جانب خداوند داشته باشد.
🔹 #علامه_طباطبایی بر آن بود که صرف نیاز به قانون اداره جامعه برای اثبات ضرورت نبوت کافی نیست.
🔸 محمدِ اقبال لاهوری، بعثت پیامبر را برکشاندن بشر از دوران کودکی به دوران بزرگسالی تفسیر کرد.
🔹 دکتر علی شریعتی بعثت انبیا را نوعی اصلاح یا انقلاب آزادیبخش خوانده است.
🔸 استاد شهید #مطهری بر آن است که تلقی اقبال لاهوری بهمنزله بینیازی کامل از هر گونه راهنمایی وحی است.
🔹 مهدی بازرگان توجه دادن انسانها به آخرت و خدا را تنها برنامه بعثت انبیا خواند.
🔸 جلالالدین فارسی بر آن بود که خداوند پیامبران را با حجتهای روشن فرستاد تا عدالت را برقرار کنند.
@Soore_tv4
✅ کشکول ناب حوزوی🔻
🔴 @kashkolenab
4_5980813281906919851.mp3
14.4M
💥برنامه "بررسی اندیشه ها و آراء آیت الله دکتر #احمد_بهشتی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه (۱)
📻رادیو گفتگو
#معرفی_اساتید
🔸 کشکول ناب حوزوی🔻
⭐️ @kashkolenab
4_5980813281906919853.mp3
14.4M
💥برنامه "بررسی اندیشه ها و آراء آیت الله دکتر احمد بهشتی در رادیو گفتگو (۲)
🔸 کشکول ناب حوزوی🔻
⭐️ @kashkolenab
4_5980813281906919852.mp3
14.4M
💥برنامه "بررسی اندیشه ها و آراء آیت الله دکتر احمد بهشتی در رادیو گفتگو(۳)
🔸 کشکول ناب حوزوی🔻
⭐️ @kashkolenab
4_5980813281906919854.mp3
8.17M
💥برنامه "بررسی اندیشه ها و آراء آیت الله دکتر احمد بهشتی در رادیو گفتگو(۴)
🔸 کشکول ناب حوزوی🔻
⭐️ @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥عدو سبب خیر شود گر خدا خواهد!
🎥تقدیر و تمجید آیت الله جعفر #سبحانی از زحمات آیت الله سید احمد حسینی #اشکوری (نسخه پژوه و محقّق کتاب و رجالی و بنیانگذار مجمع ذخائر اسلامی)
✍پ.ن: این فیلم ، برای حدود سال ۹۵ می باشد.
#تراجم_علما
✅ کشکول ناب🔻
🔴 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥عدو سبب خیر شود گر خدا خواهد! 🎥تقدیر و تمجید آیت الله جعفر #سبحانی از زحمات آیت الله سید احمد حسین
#معرفی_اساتید
🔹آیت الله سید احمد حسینی #اشکوری، پژوهشگر و محقق، از پرکارترین فهرستنگاران نسخههای خطی در ایران معاصر می باشد.
🔸ایشان در سال ۱۳۱۰ شمسی در نجف به دنیا آمد و همانجا به تحصیل پرداخت و از سال ۱۳۴۰ به پژوهش و نگارش روی آورد. در سال ۱۳۵۰ همراه شمار زیادی از ایرانیانی که دهها سال بود در آن کشور زندگی میکردند، مظلومانه از عراق بیرون آمده و در قم ساکن شدند.
🔹آیت الله حسینی اشکوری از همان زمان، افزون بر حضور در برخی از دروس آیات به کار پژوهش و فهرستنگاری پرداختند که تنها یک نمونه از کارهای وی تألیف 27 مجلد فهرست نسخههای کتابخانه آیتالله العظمی مرعشی نجفی است.
🔸استاد اشکوری در سال ۱۳۵۵ مجمع ذخائر الاسلامیه را تأسیس کرده و آثار فراوانی را در این مرکز تصحیح و منتشر کرده است. یکی از مهمترین اقدامات استاد اشکوری تأسیس مرکز احیای میراث اسلامی در سال ۱۳۷۳ برای حفظ و نگهداری نسخ خطی و نیز تهیه تصاویر نسخههای با ارزش از کتابخانههای مختلف دنیا بود.
🔹در حال حاضر هزاران #نسخه_خطی و عکسی در این مرکز نگهداری میشود که فهرست آنها در بیش از 20 مجلد منتشر شده است.
🔸آیت الله حسینی اشکوری علاوه بر انتشار دهها مجلد فهرست نسخ خطی از کتابخانههای خصوصی و عمومی کشور و نیز تدوین فهرست نسخ خطی عربی ایران، بسیاری از متون کهن دینی و رجالی را منتشر کرده و بدین ترتیب سهم به سزایی در تولید علم در ایران اسلامی داشته است.
🌐 مشاهده برخی از تالیفات 👉
📥دانلود برخی از تالیفات در نرم افزار همراه نور👉
#نسخ_خطی
#تراجم_علما
#فهرست_نگاری
🔸 کشکول ناب حوزوی🔻
⭐️ @kashkolenab
هدایت شده از بازگشت || محمدامین رضایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻حقوق کارگران ۵۷٪افزایش پیدا کرد عمله های مجازی سرمایه داران حرف بیخودشان را باز در رسانه ها تکرار می کنند که افزایش حقوق کارگر تورم زاست! بر اساس محاسبات هزینه کارگر در امر تولید حدود ۸٪ است. برای خلق تورم ده ها بستر دیگر فراهم است اما سرمایه داری از طریق رسانه و شانتاز میخواهد کارگر را مقصر جلو دهد و حق او را بگیرد. روایت های متعددی که در تمجید و دادن حق کارگر آمده باید در اینجا که سیاست گذاری می کنیم به کمک ما بیاید و مقابل سرمایه داری که بنای بر طبقاتی کردن جامعه و به بردگی کشاندن کارگر دارد بایستیم نه اینکه صرفا فردی معنا کنیم. بعضی هم اینجا قیافه مظلومانه می گیرند که اگر حقوق کار گر اضافه کارفرمایان اخراجشان میکنند پس...راهکار عدم اخراج کارگرها توسط کارفرما هم عدم افزایش دستمزد نیست، این یک مغالطه واضح است برای حل مساله نباید صورت مساله را پاک کرد. اگر طرحی تصویب شود که بساط پیمانکاران و واسط ها و قراردادهای کوتاه مدت کارگری( بعضا ماهانه) که بیش از ۹۰٪ قراردها موقت است جمع شود اینقدر راحت بستر ظلم به کارگر فراهم نمیشود. بخشی از ماجرا دغدغه تورم و حفظ شغل کارگر نیست، مسله شرف است اگر کسی شرف داشته باشد سمت قشر محروم جامعه کارگر می ایستد
✍ #محمدامین_رضایی
کلیپ بخشی از گفتگوی برنامه ۱۴۰۰ با دکتر خاندوزی است که حالا وزیر اقتصاد شدند و تصریح میکنند آنهایی که میگویند افزایش حقوق کارگر تورم زاست چیزی از اقتصاد و اعداد نمی دانند.
@m_amin_rezai
کشکول ناب حوزوی
💥انتقاد صریح یکی از طلاب درباره مساله اشرافیت در ساخت برخی حوزه ها ⚠️رهبر معظم انقلاب: اشرافیگری رو
⁉️شیخ بهایی یا ظلالسلطان:
نسبت متولیان مذهبی و میراث فرهنگی در ایران امروز چیست؟
۱. ژان شاردن در سفرنامهاش نوشته است وقتی شاه عباس قصد بنای «مسجد شاه» در میدان نقش جهان اصفهان را داشت، تصمیم گرفت «مسجد جامع عتیق» (که قدمتش به عهد سلجوقی میرسد) را خراب کنند و از سنگهای آن برای بنای مسجد جدید استفاده کنند. علما و روحانیون اصفهان که از این تصمیم باخبر شدند، نزد او رفته و «خود را به پای شاه انداختند» و با اصرار و خواهش، به هر شکلی بود، وی را از این تصمیم منصرف کردند.
اینکه امروزه مسجد جامع ـ این نگین بیبدیل و زیبای شهر ـ هنوز پس از هزار سال پابرجاست و به سرنوشت بسیاری از دیگر عمارتها و بناهای باشکوه اصفهان که تنها نامی از آنها باقی مانده، دچار نشده،مرهون آن علمای عهد صفوی است که نامشان در تاریخ میراث فرهنگی ایران به نیکی ثبت شده است.
۲. اما نسبت علما و روحانیت امروز با میراث فرهنگی چیست؟ چه نامی از آنها در تاریخ ثبت خواهد شد؟
۳. به نظر میرسد پاسخ این پرسش چندان دشوار نیست. وقتی هرازگاه خبر تلخی از تخریب میراث فرهنگی ـ مذهبی کشور در اصفهان و شیراز و مشهد و قم و... به گوش میرسد که مستقیم یا غیرمستقیم امضای یک عالم و روحانی ذینفوذ پایین آن است و ارادهای مذهبی ـ سیاسی پشت آن.
از تخریب گستردهی بافت پیرامون حرم رضوی در مشهد تا پروژهی گذر آقانجفی و ساخت پاساژ_مدرسهی علمیه پشت مسجد شیخ لطفالله، به قیمت تخریب بافت تاریخی و نقض حریم میدان نقش جهان اصفهان؛ از طرح تخریب چندین خانهی تاریخی در بافت پیرامونی حرم شاهچراغ شیراز تا تخریبهایی که این روزها در بخش تاریخی حرم حضرت معصومه در قم صورت میگیرد.
۴. کمتر حرم و بقعه و زیارتگاه و مسجد و حوزهای در این دو سه دهه میتوان سراغ گرفت که از طرحهای تخریب (به نام توسعه) مصون مانده باشد. هرکدام را که مینگری، بهمحاصرهی تل آجر و سیمان و سنگ درآمده و در آن صدای گوشخراش بیل و کلنگ و مته و جرثقیل بلند است. و دریغ که متولیان مذهبی خود را از مشاوره و نقد و نظر کارشناسان و متخصصان معماری و فرهنگ و علوم اجتماعی و... مستغنی میدانند و گوششان بدهکار کسی نیست.
۵
این انتخاب خود متولیان مذهبی است که نامشان را در تاریخ میراث فرهنگی کنار نام #شیخ_بهایی ثبت کنند یا کنار نام ظلالسلطان.
✍ محسنحسام مظاهری
🎥 #مستند "نسیان"
با موضوع تخریب گستردهی بافت پیرامون حرم رضوی👇
https://www.aparat.com/v/npei1
🔸 کشکول ناب حوزوی🔻
⭐️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
⁉️شیخ بهایی یا ظلالسلطان: نسبت متولیان مذهبی و میراث فرهنگی در ایران امروز چیست؟ ۱. ژان شاردن در س
تصویری گویا از پروژهی تخریب خانههای تاریخی شیراز به بهانهی طرح توسعهی حرم شاهچراغ
و تصویری از تخریب بافت قدیمی پشت مسجد شیخ لطفالله و میدان نقش جهان اصفهان
🔖پیوست یادداشت "شیخ بهایی یا ظل السطان!؟"👇
https://eitaa.com/kashkolenab/1246
📚 #معرفی_کتاب "اوائل المقالات فی المذاهب و المختارات"
💎شیخ مفید
🔻به اهتمام استاد مهدی #محقق و با مقدمه پروفسور مارتین مکدرموت
✍پ.ن۱: استاد محقق بسیاری از کتب بزرگان شیعه را در موسسه مطالعات اسلامی (وابسته به دانشگاه تهران و دانشگاه مک گیل کانادا) منتشر کرده و در نشر معارف تشیع در جهان بسیار موفق بوده است.
✍پ.ن۲: کتاب اوائل المقالات از اولین کتب کلامی شیعه است که به بیان عقاید فرق اسلامی و تفاوت آنها با عقاید مکتب امامیه می پردازد.
#کلام_اسلامی
🔸 کشکول ناب حوزوی🔻
⭐️ @kashkolenab
هدایت شده از آیت الله العظمی علوی گرگانی قدس سره
بسم الله الرحمن الرحیم
الذین تتوفیهم الملائکه طیبین یقولون سلام علیکم ادخلوا الجنه بما کنتم تعملون
دقایقی قبل ( ١۵/۴٠ ) امروز و بعد از روزها تلاش تیم پزشکی، قلب تپنده عالمی وارسته و مردمی و مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی (قدس سره الشریف) از حرکت باز ایستاد و روح بلند و سر شار از عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) کالبد تن را شکست و به ملکوت اعلی پیوست.
ضمن عرض تسلیت این ضایعه جبران ناپذیر به پیشگاه مقدس مولا و محبوبش،حضرت بقيت الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، علمای اعلام، حوزههای علمیه، مردم شریف ایران و دوستداران مرجعیت در همه نقاط جهان، به اطلاع میرساند مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر معظم له، متعاقبا اعلام خواهد گردید.
دفتر حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی (رضوان الله علیه)
🆔https://eitaa.com/alavigorgani
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
کشکول ناب حوزوی
بسم الله الرحمن الرحیم الذین تتوفیهم الملائکه طیبین یقولون سلام علیکم ادخلوا الجنه بما کنتم تعملون
💥خاطره ای جالب از مرحوم آیت الله #علوی_گرگانی
نثار روحشان صلوات و فاتحه ای هدیه کنیم🤲
#خاطرات_علما
🔹 کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
بسم الله الرحمن الرحیم الذین تتوفیهم الملائکه طیبین یقولون سلام علیکم ادخلوا الجنه بما کنتم تعملون
💥آیت الله میرتقی حسینی گرگانی (استاد درس خارج قم و از علمای گرگان)
✴️ @hgorgani
🔹سایت رسمی👇
🌐 hgorgani.ir
🔰واحد نشر صوت و اطلاع رسانی دروس آیت الله حسینی گرگانی (گروه مباحثات)🔻
http://eitaa.com/joinchat/3102801934Cb5d19ad4b3
#معرفی_اساتید
✔️کشکول ناب حوزوی🔻
☑️ @kashkolenab
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رابطه ولایت فقیه و مرجعیت در بیان آیتالله العظمی علوی گرگانی(قدس سره)
#اختصاصی
#انتشار_برای_نخستینبار
🔹گزیده بیانات:
▫️همه اجرائیات ولایت فقیه به دست مبارک آقاست.
▫️ما افتخار میکنیم ایشان رهبری داشته باشد و در رأس امور باشد.
▫️هرکس هم از ما سؤال میکند میگوییم شما تابع نظر رهبری باشید.
▫️هرچه ایشان مصلحت دید حرکتی باید بشود، بشود، اگر قیام باید بشود، بشود فرمودند فعلا آرام باشید، [گفتیم] چشم.
▫️الان هم بحمدالله مملکت به همین منوال دارد پیش میرود. افتخار ما این است.
▫️در همین قضیه [بنزین]، ما آمدیم اطلاعیه دادیم رهبری آمد فرمود که چون سه قوه [تصمیم گرفتند، من پشتیبانی میکنم] ما هم گفتیم سمعا و طاعه.
▫️ما گفتیم تسلیم محض هستیم، گفتیم فصل الخطاب ایشان است؛ هرچه آقا بگویند. نه تنها من دیگران هم همین بود.
▫️مراجع دیگر آیتاللهالعظمی مکارم، آیتالله سبحانی، آیتالله جوادی، آیتالله شبیری، همه اینها جزء بزرگان مراجع هستند.الحمدلله همه سکوت کردند؛ معنایش این است که فصلالخطاب را خود آقا قرار دادیم.
▫️ما هم یک نظر داشتیم دادیم، اشکال ندارد، مردم هم چقدر خوشحال شدند تشکر کردند گفتیم لااقل مردم را در این جریان تنها نگذاریم. مردم هم چقدر خوشحال شدند از اینکه به یادشان هستیم هم دل آنها را به دست آوردیم هم اطاعت از فرمایش رهبری کردیم.
دعا کنید این نعمت از دست ما گرفته نشود.
#جهاد_تبیین
#اسوههایحوزهانقلابی
#پیوند_ناگسستنی_حوزه_و_نظام
#آیتاللهالعظمی_علوی_گرگانی
🔻رسانه رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇
https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
4_5976646180082289070.pdf
530.7K
📕 #مقاله معرفی کتاب «معجم احادیث الامام المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)» در پرتو اصول حاکم بر جوامع حدیثی
✍ نویسندگان: مجید معارف؛ فرزانه روحانی مشهدی
#معرفی_کتاب
🔹 کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
💥رحم بر حیوانات
مرحوم حاج شیخ عباسعلی محقّق واعظ خراسانی در کتاب خویش الجُنّة الناجیة، ذیل عنوان رحم بر حیوانات، سه حکایت عبرت انگیز از ترحّم بر حیوانات و عنایت الهی به خاطر ترحّم بر این موجودات نقل میکند. این سه حکایت از این قرار است:
🔹سلطان محمود هنوز به سلطنت نرسیده، روزی به شکار رفته برّه آهویی را شکار کرده جلو زین گرفته میبرد. ماده آهو به عقب سر به هوای بچهاش میآمد و ناله میکرد. محمود رحمش آمد، بچه آهو را زمین گذاشت آهو دوید بچه را گرفت هر دو راه صحرا را گرفتند. محمود دست خالی شد. شب در عالم خواب به او گفتند برای ترحّمی که به بچه آهو کردی خدا تاج و تخت پادشاهی به تو داد.
🔸و حکایتی دیگر: سال قحطی، طلبه ای ماده سگی را دید افتاده بچه هایش به پستان او آویخته بودند. هر قدر ماده سگ میخواست برخیزد از ضعف نمیتوانست حرکت کند. طلبه دلش به رحم آمد چیزی هم نداشت. کتاب درسش را داد، نان گرفت پیش آن سگ گذاشت.
شب در خواب به آن طلبه گفتند دیگر زحمت نکش مطالعه نکن: اِنّا اَعطیناکَ من لدنّا علماً.
🔹موسی بن عمران در دوران قبل بعثت خود که گوسفند میچراند، روزی گوسفندی فرار کرد. موسی آن قدر دنبال او دوید که خسته شد. وقتی به او رسید او را گرفت به آن حیوان درشتی نکرد و او را نزد خود در بغل گرفت دست به پشت او میکشید میگفت: ای حیوان بر من رحمت نیامد مرا این همه دواندی؟ چرا خود را زحمت انداختی؟
با نهایت مهربانی با او رفتار کرد سر انجام به مقام نبوّت نائل گردید [: روي أنّ اللّه تعالىٰ أوحىٰ إلىٰ موسى (عليه السّلام) فقال: أ تدري لم رزقتُك النبوة؟ فقال: يا ربّ أنت أعلم به منّي فقال: تذكّر اليوم الّذي كنت ترعى الغنم بالموضع الفلاني فعدت شاة فعدوت خلفها، فلمّا لحقتها لم تضربها وقلت: أتعبتني وأتعبت نفسك؟ فحين رأيت منك تلك الشفقة علىٰ ذلك الحيوان رزقتُك النبوة (الأنوار النعمانیة، ج۳،ص۲۳)].
🔹 کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
هدایت شده از سید محمدنبی موسوی فرد امام جمعه اهواز
🏴 پیام تسلیت نماینده ولی فقیه خوزستان در پی ارتحال حضرت حجت الاسلام والمسلمین شفیعی
متن پیام به شرح زیر است؛
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر ناراحت کننده و پر از درد ارتحال دوست و برادر گرامی، روحانی وارسته و پارسا و پرتلاش و با درایتمان حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی را دریافت کردیم.
به راستی که یار عزیز و دوست همراه و همدلی برای اینجانب و پدری مهربان و فهیم برای جامعه دانشگاهی خوزستان بودند. ادب و حسن خلق و رفتار کریمانه ایشان هیچگاه از اذهان و قلوب مردم شریف اهواز کنار نخواهد رفت.
با اشک و آه و دلی پر از غم این ضایعه پر درد را به والد معزز ایشان حضرت آیت الله شفیعی و خانواده محترم ایشان خصوصا آقازادههای فاضل و گرانقدرشان و نیز جامعه دانشگاهی خوزستان تسلیت عرض میکنم و از خدای منان مقامات عالیه و دستگیری اهل بیت علیهم السلام برای ایشان طلب میکنم.
سید محمدنبی موسوی فرد
۲۸ اسفند ۱۴۰۰
✅ @mousavifard_ir
✍ #شیخ_بهایی رحمه الله:
"تجاذبتني ايدى الاسفار و تناوبتني البراري و البحار، يوما بالشام و يوما بالاهواز، و تارة بمصر و اخرى بالحجاز، و كان ذلك الكتاب[تفسير البيضاوي] رفيق اسفاري ..."
📜بخشی از نسخه ای خطی از حاشيه شیخ بر تفسير بيضاوي
#معرفی_کتاب
#خاطرات_علما
#نسخه_خطی
مشاهده نسخه ای خطی از حاشیه شیخ 👉
🌸کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
هدایت شده از منتهی
🎯 متن | #نقل_قول | اهمیت روششناسی علم
📝 نامهٔ مدرس فیزیک
در دسامبر ۱۹۴۴ روبرت.ا تورنتون که به عنوان مدرس فیزیک در دانشگاه پورتوریکو استخدام شد میخواست فلسفه علم را در تدریس درآمدی بر فیزیک خود بگنجاند، و به همین دلیل به آلبرت اینشتین نامهای نوشت و از او کمک خواست تا [بوسیلهٔ پاسخ او] همکاران خود را برای پذیرش این نوآوری متقاعد کند.
🖋📜 پاسخ اینشتین
اینشتین در پاسخ تورنتون نوشت: « من کاملا با شما در مورد اهمیت و ارزش آموزشی روششناسی و همچنین تاریخ و فلسفهٔ علم موافقم. امروزه بسیاری از مردم -و حتی دانشمندان متخصص- برای من به نظر می رسد مشابه کسانی هستند که هزاران درخت را دیده اند اما هرگز یک جنگل را ندیده اند. دانستن زمینهٔ فلسفی و تاریخی نوعی استقلال از پیشداوری های آن نسل را به ارمغان می آورد که بسیاری از دانشمندان به آن مبتلا هستند. این استقلال که بوسیلهٔ بینش فلسفی ایجاد شد -به نظر من- نشانهٔ تمایز بین یک صنعتگر محض یا متخصص و یک کاوشگر واقعی حقیقت است.» منبع
(https://physicstoday.scitation.org/doi/10.1063/1.2169442)
#علم | #فلسفه | #تاریخ | 📓📝🔭🩺🔬 ارزش فلسفه علم
🔹منتهی
@MONTAHACOGNITION
🇮🇷 چرا رهبری عدالتخواهی و اشرافیتستیزی را از جوانان مطالبه میکنند؟
💠 از آنجا که انقلاب اسلامی با فطرتهای پاک و جانهای پاک انسانها و با آزادی و آزادگی ارتباط دارد و طبیعتا همیشه بهترین صاحبان فطرت پاک، جوانان هستند؛ جوانها انقلاب اسلامی را دنبال میکنند.
💠 شما شاهدید در برابر برخی انحرافها در سیاستهای اجرایی کشور، این جوانها هستند که مقاومت میکنند.
💠 وقتی به بهانه ی خصوصی سازی در روز روشن اموال دولتی را به چپاولگران دزد و غارتگر سپردند و به چوب حراج به سرمایه ها و دارایی های ملت زدند این جوان های دانشجو بودند که ایستادند ، پلاکارد به دست گرفتند ، بغض کردند و فریاد زدند چرا که فطرت آنان پاک و بی آلایش است و دیدیم که رهبر عزیز انقلاب اسلامی هم حرکت آنان را موثر و کارا دانستند و آن را ستودند.
💠 رهبری بزرگوار نیز عدالت طلبی و آرمان گرایی و اشرافیت ستیزی را در دیدارهای دانشجویی طرح و بیان و مطالبه می کنند چون در آنجا منفعت جویی ، دست های آلوده ، فرصت طلبی و رانت خواری نیست ، فطرت ها پاک و دلها پرشور است.
✴️کانال مرحوم استاد سیدمحسن شفیعی👇
@smshafiee_ir
#عدالتخواهی
⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
مناجات شعبانیه.pdf
236.3K
#مناجات_شعبانيه
🔸 اللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاسْمَعْ دُعائى اِذا دَعَوْتُكَ وَاْسمَعْ نِدائى اِذا نادَيْتُكَ وَاَقْبِلْ عَلىَّ اِذا ناجَيْتُكَ ...
▫️ خدايا درود فرست بر محمد و آل محمد و بشنو دعايم را هنگامى كه تو را خوانم و بشنو صدايم را هر گاه تو را صدا زنم و رو به من كن هرگاه با تو راز گويم ...
🗯 این مناجات، نمونهی کاملی از تضرع و وصف حال برگزیدهترین بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبی است. هم درس معارف است، هم اسوه و الگوی عرض حال و درخواست انسان مؤمن از خدا.
@hadithnet
@kashkolenab