eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
5.6هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
623 ویدیو
369 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا با همکاری دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر برگزار می‌کند: ♨️ کارگاه تربیت "راهبر نوآوری اجتماعی" در حوزه "مسئله‌شناسی" ⚙️ شرایط شرکت در فراخوان: ✅ویژه برادران (۲۰ تا ۴۰سال) ✅ برگزاری کارگاه در شهر مقدس قم ✅ پذیرش قطعی پس از فرآیند مصاحبه 🎁 امتیازات: ✨اعطای گواهی پایان دوره معتبر ✨اولویت همکاری به عنوان راهبر در رویدادهای مسأله پژوهی (بینا) ✨ اولویت پذیرش در کارگاه تخصصی مسئله‌پژوهی ✨جذب تعداد محدودی برای راهبری در رویدادهای مرکز نوآوری اجتماعی مبتدا 💳هزینه شرکت در کارگاه: ۳۰۰ هزار تومان مهلت ثبت‌نام: ۲۷تا ۳۰تیر درگاه ثبت‌نام و اطلاعات تکمیلی: 🌐https://mobtada.org/maghalat/tarbiat-rahbar/ 🔅مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا سایت|تلگرام|بله|ایتا|اینستا|سروش|روبیکا
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام مجلس روضه و سوگواری بیت آیت الله سید احمد مددی طبق سنوات گذشته برقرار می باشد. زمان : از سه شنبه ۲۹ ذی الحجه ۱۴۰۲/۴/۲۷ الی چهارشنبه ۱۵ محرم الحرام ۱۴۰۲/۵/۱۱ ساعت : ۲۱ الی ۲۱:۴۵ مکان : قم ، سالاریه ، فلکه میثم اقاقیا ۴ پلاک ۱۰۱ ☑️ @kashkolenab
💥عروسی حضرت قاسم در کربلا؟! (۱) ✍مرحوم علامه سید جعفر مرتضی عاملی (ره) در کتاب ۲۳ جلدی سیرة الحسين(ع) ، جلد ۱۸ ، ص ۱۹ در دو جا که با خط قرمز در تصویر اشاره کردیم می فرماید ، ما روایت و نقل معتبر و قابل اعتماد، درباره قضیه عروسی حضرت قاسم نیافتیم. ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
💥عروسی حضرت قاسم در کربلا؟! (۱) ✍مرحوم علامه سید جعفر مرتضی عاملی (ره) در کتاب ۲۳ جلدی سیرة الحسين(
💥عروسی حضرت قاسم در کربلا؟! (۲) ✍مرحوم علامه سید عبدالرزاق مقرّم: هر چه در عروسی قاسم می‌گویند، نادرست است؛ چرا که قاسم به سن بلوغ نرسیده بود و هرگز نص صحیحی نیز در این باره از مورخان وارد نشده است. اما شیخ فخرالدین با آن عظمت و جلالت در علم، امکان ندارد که چنین داستانی را نوشته باشد و بر کسی روا نیست که در حق او این خرافه را تصور کند. در کتاب او، منتخب، دست برده‌اند و این افسانه را داخل آن کرده‌اند؛ طریحی آن کس را هیچ وقت نخواهد بخشید. 📚مقتل ، ص ۲۶۴ ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
💥عروسی حضرت قاسم در کربلا؟! (۳) ✍آیت الله محمدباقر بیرجندی(ره): بدان كه حكايت عروسى (قاسم بن الحسن) كه در منتخب است مرسلا(بدون سند)، و در کتاب مدينة المعاجز از آن نقل شده، اصلى ندارد و يقينا دروغ است و فاطمه بنت مولانا الحسين زوجه حسن مثنى بود و شوهر او در واقعه كربلا با او بود و زخم بسيار برداشت و اسماء بن خارجه او را به كوفه برد و مداوا كرد و چون صحيح شد، به مدينه روانه نمود و وحى كودك با آن‏كه در نزد اهل كتاب نيز ضعيف است و آن را موضوع مى‏دانند و قرائن بسيار بر ضعف آن در كتاب انيس الاعلام في نصرة دين الاسلام آورده، معذلك ممكن است مراد او دامادى وهب بن عبد اللّه كلبى باشد كه به عزا مبدل شد؛ «و العلم عند اللّه تعالى». 📚كبريت احمر،ص 307 ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
🔺️خالی از لطف نیست ✍آیت الله سید کاظم #ارفع : آیت الله #حق_شناس رحمه الله عليه تعریف می‌کردند که ب
سه نفر تهرانی با هم به زیارت امام رضا (علیه السلام) مشرف شدند ایامی بود که مرحوم آیت الله در منزل و حسینیه خود اقامه عزای امام حسین (علیه السلام) کرد. با هم اتفان نمودند که یک روز در مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) در منزل آن بزرگوار شرکت کنند یکی از آن سه که جنب بود پیش خود گفت حرم که نمی خواهم مشرف شوم کسی هم از جنابت من خبر ندارد باهمین وضع من هم همراه رفقا به روضه می‌روم وارد حسینیه شدیم در مراسم شرکت کردیم در هنگام خداحافظی هر سه با مرحوم آيت الله میلانی که آستانه در ایستاده بود و میهمانان را احترام می‌کرد مصافحه کردیم نوبت که به من رسید دست مرا در دست خود نگاهداشت و آرام در گوش من فرمود: در مجلس عزای سید الشهداء طاهر باش و در حال جنابت حضور پیدا مکن! 📚درنگستان : هزار نکته باریکتر ز مو اینجاست ، سید کاظم ص۱۵۶ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab
💥فتوای شیخ انصاری و میرزای شیرازی بزرگ بر تحریم قمه زنی قمه زنی ضرر دارد و حرام است/ سینه‌زنی متعارف ضرر ندارد ✍متن فتوا: «در تعزیه‌داری حضرت امام‌حسین علیه السلام اگر شخص زخمی مثل تیغ و غیره بر خود بزند که ضرر باشد بر بدنش، حرام است؛ اما اگر [عزاداری به] قسمی باشد که درد و اَلَمش در همان وقت تعزیه‌داری باشد نه بعد از آن، مثل سینه‌زدن به طور متعارفِ ناس [مردم] که سیاه و سرخ شود، ضرر ندارد.» 📜ص ۷۰ نسخه خطی رساله سرور العباد شیخ انصاری با حواشی میرزای شیرازی اول 🔻پ.ن: متاسفانه فتاوای علمای بزرگی مثل و و صاحب عروه (سید یزدی) و... در این زمینه کمتر منتشر شده و باعث شده برخی خیال کنند قمه زنی از امام خمینی ره به بعد تحریم شد! ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
💥تحلیلی جالب از واقعه عاشورا 🎤آیت الله سید احمد : بنده تحلیلی از واقعه عاشورا دارم که قرائن تاریخی فراوانی هم برایش دارم و از صدر اسلام تاکنون کسی این تحلیل را بیان نکرده است. حتی یکی از محققان عاشورا ـ در تهران ـ که حدود 20 نظر در مورد عاشورا را جمع کرده است، با من تلفنی صحبت کرد و وقتی بنده تحلیل خودم را گفتم می‌گفت: ما با این همه تحقیق این نظر را تا به حال از کسی نشنیده‌ام. تحلیل بنده این است که امام حسین علیه‌السلام علیه یزید قیام نکرد، بلکه یزید علیه امام قیام کرد. به عبارتی بعد از معاویه از یک سو امام حسین علیه‌السلام، حاکم اسلامی را فردی می‌دانست که به احکام و شریعت عامل و عالم باشد و از سوی دیگر جامعه اسلامی نیز حاکمیت امام حسین علیه السلام را پذیرفته بود و امام حاکم بود. در زمان معاویه با صلحی که امام حسن انجام داد، جامعه اسلامی معاویه را پذیرفت ولی بعد معاویه، یزید به هیچ وجه جایگاه حاکم را نداشت و در همان زمان هم در کوفه بحث‌های زیادی بر سر حاکمیت یزید بعد از معاویه مطرح شد. لذا قصد یزیدیان این بود که علیه امام کودتا و قیام کنند و ایشان را با محاصره ترور کنند و از بین ببرند تا بدون رقیب حاکمیت یزید را اثبات کنند. جو جامعه اسلامی به هیچ وجه یزید را به عنوان حاکم نمی‌پذیرفت و معاویه با ارعاب و پول می‌خواست جا برای یزید باز کند ولی جامعه اسلامی بعد از معاویه، یزید را در حد حاکم اسلامی نمی‌دانست لذا بیعت با او را خیلی‌ها حرام می‌دانند چه برسد به امام حسین علیه‌السلام که خود را حاکم به حق می‌دانست و جامعه اسلامی ایشان را حاکم می‌دانست، لذا ایشان بیعت با مثل یزید را حرام می‌دانست. امکان ندارد امام با چنین حاکمی بیعت کنند چرا که اصلا جامعه اسلامی نیز این بیعت را نمی‌پذیرفت. در ادامه استاد برای این تحلیل خود قرائن متعددی نقل کرد؛ مثلا یزیدیان در عاشورا، راه را بستند و نگذاشتند کسی بیاید و با ارعاب و پول، نیرو جذب کردند تا جلوی حرکت یاران امام حسین علیه‌السلام را به کربلا ببندند. این نشان می‌دهد که امام یارانی داشت و جامعه اسلامی تا آخرین لحظه قصد داشت از حاکم اصلی خودش حمایت کند ولو به شمشیر و جنگ؛ برای مثال در تاریخ داریم که راه‌های کوفه را بستند و به زور از پیوستن به ایشان جلوگیری کردند و بعضی‌ها هم به زور و از راه شط خود را به امام رساندند. یا در تاریخ نقل است فردی که در بعضی‌ نقل‌ها داماد امام هم معرفی شده است، با 12 هزار نفر از بصره به سمت کربلا راه افتاده بود و وقتی رسید که واقعه کربلا رخ داده بود... 💎 ادامه 👉 ✔️کشکول ناب حوزوی🔻 ◾️ @kashkolenab
شمربن ذی الجوشن.mp3
2.18M
آیا شمر در جنگ صفین از اصحاب امیرالمومنین(ع) بود یا در لشکر معاویه؟ 🎤پاسخ آیت الله احمد شمر (لعنة الله علیه) از برپاکنندگان جنگ علیه امیرالمومنین(ع) بوده... ☑️کشکول ناب حوزوی🔻 ◽️ @kashkolenab
▪️مراسم روضه در دفتر آیت الله سبحانی زمان: از دوشنبه (6 محرم)، به مدت پنج روز -- ساعت: ۷ الی ۸ صبح مکان: قم ، میدان شهداء، دفتر حضرت آیت الله جعفر سبحانی ☑️ @kashkolenab