💡 دوره آموزش تفکر محور (توانمندسازی کنشگران تربیتی)
🔸١۶ ساعت آموزشی، به صورت مجازی (آفلاین)
⏰ از ۱ مرداد به مدت ۳ هفته
⭕️مهلت ثبت نام تا ۳۰ تیر ماه
🔻 همراه با اعطای گواهی معتبر از طرف مرکز تربیت مربی کرامت و باشگاه فکرپروری و خلاقیت
🔴 کد تخفیف ویژه به مناسبت غدیر
smhkt20
✔️ پشتیبانی در پیام رسان بله
@taakt
@keraamat_yar
🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام
www.keraamat.ir
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اشتباهی که بچهها را وسواسی میکند!
🔻بهترین کار برای آموزش نظم در بچهها، قرار دادن ساعت نظم است.
مثلاً گوشی خود را برای ساعت ۷ شب کوک کنید و با آغاز زنگ زدن ساعت، مثل یک بازی، همه با شور و هیجان وسایل را در جای خود قرار دهند.
✔️ بهترین راه برای جمع کردن اسباب بازیها، ریختن آن در سبد است.
❌ در حالی که مادران وسواسی، بچههای خود را مجبور می کند که اسباب بازیهای را با نظم خاصی در کمد قرار دهند.
مثلا باربیها یک جا، پشمالوها یک جا و ... . در حالی که نیاز به چنین کاری نیست و خیلی راحت میتوان همه اسباب بازیها را در چند سبد قرار داد و این به بچه ها حس آرامش می دهد و باعث می شود از بازی لذت ببرند.
🔴 اگر چنین کاری انجام ندهیم، کم کم بچهها دچار وسواس می شوند و شاهد این هستیم که بسیاری از والدین از وسواسی بودن بچهها شکایت دارند.
☑️ دلیل این موضوع این است که خود ما از ابتدای بچگی ریشههای آن را با تذکر های زیاد و مداوم در بچهها ایجاد کردیم. بنابراین حواسمان باشد برای جمع کردن اسباب بازیها در ساعت نظم چند سبد قرار دهیم تا بچه ها اسباب بازی هایشان را در آن بریزند.
"خانم دکتر علیدوستی"
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_علیدوستی
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#اسباب_بازی #بازی
#وسواس #نظم
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روش تربیت خانههای چندفرزندی اینجوریه!
🔻بعضیها میگویند شما که میگویید فرزند زیاد داشته باشید، اگر فرزندان زیاد شدند، نمیتوانیم تربیتشان کنیم.
🔴 این حرف غلط است! توجّه داشته باشید که تربیت فرزندان اینجور نیست که انسان بخواهد، یکیک بچّهها را مثل یک شاگرد معیّنی دعوت و تربیت کند.
☑️ تربیت فرزندان، تربیت تکتک فرزندان نیست، تربیت محیط خانواده است. محیط خانواده که خوب بود، چه بچّه یکی باشد چه پنج تا، فرقی نمیکند. بهطور طبیعی، خوب تربیت میشوند.
"مقام معظم رهبری"
شرح حدیث ۱۳۹۵/۹/۱۵
نشانی برای دریافت فیلم:
http://panahian.ir/post/3663
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#مقام_معظم_رهبری
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#فرزندآوری #فرزندزیاد
#خانواده #چندفرزندی
✅ @keraamat_ir
📣 به اطلاع شرکت کنندگان بسته های ویژه نوروزیِ
🔸کلیات تربیت دینی فرزند
🔸 تربیت مشاور و پشتیبان تربیت دینی پیوند
🔸 الزامات تربیتی اندیشه شهید مطهری
میرساند؛
اگر پیامک کانال اطلاع رسانی آزمون بسته ها را دریافت نکرده اید و یا در کانال ها عضو نشده اید، تا اول مرداد به کاربری @keraamat_site
اطلاع دهید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اینجوری موتور بچهها رو برای یادگیری روشن کنید!
🔻در آموزش مهم این است که ما مسائل خود بچهها را در نظر بگیریم.
❓ممکن است این سوال ایجاد شود که اگر ما مسائل بچهها را در نظر بگیریم، پس چیزهایی که لازم است به آنها یاد دهیم چه میشود؟ مثلا اینکه باید یاد بگیرد دروغ بد است یا چطور نماز بخواند؟! این پرسش، دو پاسخ دارد.
✴️ پاسخ اول این است که وقتی که ما به مسائل خود بچهها توجه کردیم، بچهها به واسطه آن مسئله، سراغ مسائل دیگر علمی نیز خواهند رفت. به عبارتی موتور یادگیریشان روشن میشود.
مثلاً اگر مسئله او این است که یک مهمانی بگیرد و آش درست کند به واسطه آن، اندازهها و وزن را یاد میگیرد.
✴️ نکته دوم اینکه اگر قائل هستیم که بچه ها فطرت دارند، کمال گرا هستند، زیبایی را دوست دارند، کشف حقیقت را دوست دارند و ... همه اینها به این میانجامد که دنبال آن باشند که این دنیا را چه کسی به وجود آورده؟ اگر دنبال این باشد، خدا را می شناسند، اگر خدا را بشناسند، دین را میشناسند، اگر دین رو بشناسند، پیامبر را میشناسد و اگر پیامبر را بشناسند، نکاتی که پیامبر بر آن تأکید دارد را میشناسند.
اما اگر مثلا بگوییم پیامبر بر به دنبال علم بودن تأکید دارند، اثری بر بچهها نخواهد گذاشت.
☑️ بنابراین، خیلی مهم است که ما مسئله خود بچهها را در نظر بگیریم.
"آقای ذوفن"
دوره آموزش تفکر محور (توانمندسازی کنشگران تربیتی)
#استاد_ذوفن
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#آموزش #یادگیری
#نماز #دروغ
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 درسهای مدرسه به چه دردمون میخوره؟!
🔻قاعدتاً حفظ کردن محتوای کتابهای درسی؛ چه فرمولهای ریاضی، چه علوم انسانی و چه ویژگیهای گونه های مختلف حیوانات؛ هیچ کدام به تنهایی در زندگی ما به کار نمیآید.
اما اینها شیوهای از فکر کردن را به ما هدیه میدهد که آن به کار ما خواهد آمد و آن شیوه علمی فکر کردن است.
♨️ وقتی در کلاس، ره یافت اصلی گفتگو باشد، باعث میشود حتی اگر آن مبحث مورد علاقه بچهها نباشد، آن را همراهی کنند و کلاس برایشان جذاب باشد.
برای اینکار سه راه همدلی در کلاس وجود دارد.
✴️ اول اینکه احساس طرف مقابل برای من مهم باشد.
مثلاً اگر بچهها خسته هستند، بدون توجه به خستگی آنان، درس را ادامه ندهیم، بلکه از آنها بخواهیم کمی با هم دستهایمان را حرکت دهیم و بعد از آن کلاس را ادامه دهیم.
✴️ دوم اینکه نیازهای آنان را در نظر بگیریم.
مثلاً اگر در زنگ تفریح بچهها با هم دعوایشان شده و ناراحت به کلاس آمدهاند، به احساسشان بی توجه نباشیم و از طرفی همه زمان کلاس را هم به آن اختصاص ندهیم.
بلکه بگوییم، بچهها اگر موافق باشید، 5 دقیقه آخر کلاس راجع به موضوع شما با هم صحبت میکنیم.
✴️ سوم تغییر در شیوه بیان است.
اگر دیدیم بچهها به هر دلیلی مطلبی که توضیح داده شده را متوجه نمیشوند، شیوه بیان را تغییر دهیم.
☑️ این روشها موجب میشود، بچهها احساس کنند احساس و نیازشان در نظر گرفته شده، به همین دلیل با ما همراه میشوند.
"خانم قنبریان"
دوره آموزش تفکر محور (توانمندسازی کنشگران تربیتی)
#استاد_قنبریان
#تربیت_فرزند
#تربیت_کودک
#آموزش #گفتگو
✅ @keraamat_ir
📍برنامه گفتگوی زنده (لایو)
✏ موضوع: پرورش تفکر در متربی
🎥 گفتگو با استاد:
جناب آقای صادق ذوفن
📌 پنجشنبه ۳۰ تیرماه
🕰 ساعت ۲۲
📺 پخش از صفحه اینستاگرام کرامت
https://instagram.com/keraamat_ir?igshid=YmMyMTA2M2Y=
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 انبیأ چگونه متفکر تربیت می کردند؟!
🔻شناخت را نمی توان به شکل صادراتی و تحمیلی به افراد داد. بلکه خود انسان بايد به تفکر بپردازد و به شناخت برسد. حتی انبیا به کسی شناخت صادراتی نمی دهند.
مثلا پیامبر نمی گوید شما قبول کنید که خدا هست، یا معاد هست، یا جهنم و بهشت هست.
♨️ بلکه کار انبیا این است که به ما تعلیم بدهند که چگونه تفکر کنیم تا خودمان به شناخت برسیم.
✔️ یعنی به جای اینکه اون شناخت رو همینجوری بگذارد در وجود من، یک کاری میکند این ابزار رفت و برگشت بین معلوم و مجهول انقدر قوت پیدا بکند که وقتی با مجهول های جدید مواجه شدم ، بتونم از معلوم های قبلیم استفاده بکنم، این حرکت رو انجام بدم. به این می گویند تفکر.
⚡️ برای به جریان افتادن فکر من نیاز دارم به چیزی به اسم سؤال.
که اصلا کار انبیا سؤال قشنگ مطرح کردن بوده.
☑️ کار انبیا این بوده که اون معلوم های آدم ها رو با سؤال های بنیادین به هم بریزه، دوباره در موردش فکر بکنن و اگر من مجهول جدی یا سؤال یا مسئله جدی نداشته باشم، اتفاقی به اسم تفکر رقم نمی خورد، اتفاقی به اسم شناخت رقم نمی خورد، اتفاقی به اسم عقل و تعقل رقم نمی خورد، و این بهترطلبی من نمیتونه رقم بخوره، و من نمیتونم یه حرکت انسانی داشته باشم.
و من مجبورم حرکت بکنم، حرکت طبیعی یا غریزی انجام بدم.
"آقای ولی"
دوره آموزش تفکر محور (توانمندسازی کنشگران تربیتی)
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_ولی
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#آموزش #انبیا
#سؤال #تفکر
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چه میزان علائق در تفکر دانش آموزان تأثیر دارد؟!
🔻پرورش فکر چند مقدمه دارد که مهمترین پایه آن تزکیه نفس و تهذیب است.
ما معمولا از دیدگاه روان شناختی روز انسان را به سه بعد تقسیم می کنیم، بعد رفتاری، بعد بینشی، و بعد گرایشی.
یعنی هر ساحتی از وجود انسان و هر فعل و انفعالاتی در درون انسان ذیل یکی از اینها می گنجد.
⚡️ وقتی اسم تفکر می آید آن را قرین ساحت بینشی می دانیم و اگر می خواهیم پرورش تفکر در دانش آموز و متربی اتفاق بیفتد، باید ببینیم چه اتفاقی در ساحت بینش و اندیشه دانش آموز می افتد.
♨️ چرا که رفتار در اندیشه موثر است، به قول شهید مطهری ما بحث آزادی عقیده را قبول نداریم، اما به آزادی تفکر اعتقاد داریم و مبنای آزادی تفکر ، آزادی معنوی است.
☑️ برای آزادی تفکر و آزادی اندیشه، بیش از آنچه که در ساحت اندیشه ی دانش آموز و متربی کار کنیم ، باید در ساحت گرایش های دانش آموز توجه کنیم و ریشه های انحرافات بینشی و اندیشه ای را در ساحت گرایش و علایق جستجو کنیم.
"آقای امینیان"
دوره آموزش تفکر محور (توانمندسازی کنشگران تربیتی)
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_امینیان
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#آموزش #اندیشه
#سؤال #تفکر
✅ @keraamat_ir
💡 دوره مجازی (آفلاین) معلم خلاق دبستان
✅ به همراه فرصت شغلی بعنوان همدرس
🔴 مهلت ثبت نام تا ۸ مرداد
📜 اعطای گواهی معتبر از سوی مرکز کرامت و گروه آموزشی بردار
⭕️ دریافت کد تخفیف (برای شرکت کنندگان دوره های قبل ) و پشتیبانی دوره با:
@keraamat_majazi
🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
www.keraamat.ir
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اینجوری به بچهتون محبت نکنین!
🔻 یکی از خطراتی که در بحث تربیت وجود دارد اشتباه تعریف شدن نقطه صفر است.
مثلاً نقطه صفر محبت چیست؟
بعضی والدین میگویند اینقدر به فرزندانمان محبت میکنیم، اما آخرش هم درست تربیت نمیشوند.
⚡️ اما زمانی که با آنها صحبت میکنیم، میبینیم نقطه صفر و تعریف محبتشان اشتباه است و محبت را اینگونه تعریف میکنند که؛ همیشه صبحانه و ناهار و غذای بچهها آماده است، لباس هایشان تمیز و اتو کشیده است، بی نظمیها ریخت و پاشهایی که میکنند را خودمان جمع میکنیم و ... .
🔴 در این نگاه، چنین مادری خیلی دارد به فرزندش محبت میکند، اما وقتی از او میپرسیم زمانی که این کارها را برای فرزندت انجام میدهی، نوع برخورد با او چگونه است و چگونه با او صحبت میکنی؟
⚡️ در پاسخها میبینیم در قبال انجام این کارها نوعی از منت گذاشتن وجود دارد، مثلا گفته میشود: بیا لباسهایت را بپوش و باز هم هی سر من غر بزن!! آیا وقتی بچهها از خانه بیرون میروند یا وارد خانه میشوند به بدرقه و استقبال آنها میرویم و آنها را نوازش میکنیم و میبوسیم؟
♨️ به اینجا که میرسیم نام این کارها را لوس بازی میگذاریم و حتی به پدر و مادرهایی که فرزند خود را زیاد نوازش میکنند، نمره منفی در محبت کردن میدهیم.
❌ مشکل این است که ما آن رسیدگیهای بدون مهر را محبت میدانیم اما چنین کارها و نوازشهایی لوس بازی مینامیم.
☑️ بنابراین مهم است که ما نقطه صفر را کجا میگذاریم.
"حجت الاسلام عباسی ولدی"
#استاد_عباسی_ولدی
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#محبت #لوس #نظم
#نقطه_صفر
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اینجوری با بچه هاتون رفتار نکنین!
🔻 وقتی فرزند شما نقاشی میکشد و در حالی که مشغول آشپزی یا شستن ظرفها هستید، آن را به شما نشان میدهد، واکنش شما چیست؟
✴️ یک برخورد این است که به فرزند خود میگویید، آفرین! قشنگ است! برو جلوی تلویزیون و یکی دیگر بکش.
✴️ اما برخورد دیگر این است که مادر، شیر آب را میبندد، دستش را خشک میکند، در مقابل کودک زانو میزند تا هم قد او شود و نقاشی او را میبیند و راجع به آن با فرزندش صحبت میکند. بدون آن که نگرانی داشته باشد که ظرفهایی نشسته باقی مانده یا غذا روی گاز است یا ... .
♨️ فرق این دو مادر چیست؟
⚡️مادر اول از سر دلسوزی فقط باریکلایی میگوید و او را از سر خود وا میکند.
⚡️اما مادر دوم همه اطلاعات را به قلب خود میدهد، شیر آب را میبندد، شعله گاز را کم میکند، با خواهر یا دوستش خداحافظی میکند و گوشی را قطع میکند و فرزندش را میبیند،
یا مرد خانه، لپ تاپش را کنار میگذارد و با زنش صحبت میکند. این یعنی زنش را قلبا دوست دارد و آن مادر هم فرزندش را قلبا دوست دارد.
☑️ وقتی که قلب وسط میآید عشق و گرما و حرارت وسط میآید.
"حجت الاسلام دوست محمدی"
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_دوست_محمدی
#تربیت_فرزند
#تربیت_نوجوان
#تربیت_کودک
#محبت #دلسوزی
#برخوردبابچهها
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 مسئله با سؤال فرق داره؟!
🔻بعضی ها فکر می کنند که همینقدر که من دغدغه دارم ، نارضایتی دارم ، یعنی مسئله ام را می شناسم، خیر
♨️ وقتی ما می گوییم مسئله تعریف شده که ما خواسته مطلوب را می شناسیم، می خواهیم کجا باشیم، وضعیت موجودمان را می دانیم، و این فاصله را که یک مانعی نمی گذارد به آن برسیم، مسئله است.
موانعی که می بینیم ممکن است باز بین افراد متفاوت باشد و بعد اینها چطور اعتبارسنجی می شود؟
⚡️ بر اساس اینکه به سمتی که داده جمع کنیم، می رویم و بر اساس واقعیت ها صحبت میکنیم و بعد می توانیم به همه اینها شکل نهایی بدهیم.
☑️ و بدین صورت هر پرسشی که مطرح شده و هر سؤالی که قابل مطرح شدن بود، برایش یک جواب قابل قبولی پیدا کردیم و بدین صورت مسئله را شکل دادیم.
"خانم سلیمی"
دوره آموزش تفکر محور (توانمندسازی کنشگران تربیتی)
🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
www.keraamat.ir
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_سلیمی
#تربیت_فرزند
#دوره_آموزشی
#سؤال #مسئله
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اینجوری میتونی روی دیگران اثر بزاری!
🔻 اگر مشاور توسط مراجع، پذیرفته نشود، نمیتواند بر او اثر بگذارد. مشاوره مانند وارد شدن به یک دِه است. اول باید ما را به دِه راه دهند تا بتوانیم کاری انجام دهیم.
♨️ به همین دلیل اولین و مهمترین کار مشاوره ملحق شدن است.
📍همه تکنیک های گوش دادن فعال، انعکاس و همدلی برای این است که بتوانیم به مراجع ملحق شویم.
📍الحاق یعنی با سبک مراجع و گفتمان ذهنی او پیش رفتن و با کلمات او صحبت کردن، تا به این وسیله بفهمد ما دنیای ذهنی او را فهمیدهایم تا به ما اطلاعات بدهد.
مثلا در مقابل شخصی که میگوید، زندگی برای من هیچ چیز ندارد کنيم بچهای که میگوید پدر و مادر من هیچ چیز نمیفهمند، باید گفت: واقعا اگر آدم در شرایطی قرار بگیرد که زندگی هیچ برایش نداشته باشد عذاب آور است.
☑️ باید توجه کنیم این به معنای تایید صحبتهای مراجع نیست، بلکه فقط برای کمک به این است که با ما همراه شود.
"دکتر خدادادی"
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_خدادادی
#تربیت_فرزند
#تربیت_کودک
#مشاور #مشاوره
#همدلی #گوش_دادن
✅ @keraamat_ir
📍برنامه گفتگوی زنده (لایو)
✏ موضوع: بررسی بازی های کامپیوتری، کنسولها و موبایل
🎥 گفتگو با استاد:
جناب آقای حسامالدین براتی
📌 چهارشنبه ۵ مردادماه
🕰 ساعت ۲۱:۳۰
📺 پخش از صفحه اینستاگرام کرامت
https://instagram.com/keraamat_ir?igshid=YmMyMTA2M2Y=
✅ @keraamat_ir
🔰 نشست تربیتی
📌 با موضوع: سلبریتی و تربیت رسانه ای
❓آیا برای فرزندان شما هم سلبریتی ها تبدیل به یک الگو شدند؟
❓آیا زنگ خطر سلبریتی سازی در جهان به صدا درآمده؟
❓به نظر شما خطرات پیروی از سلبریتی ها چیست؟
❓دلایل میل به پیروی و هم سویی با سلبریتی ها چیست؟
در این نشست همراه ما باشید تا جواب چالش ها و سوال هایتان را در این باره بگیرید
⏰ زمان: پنجشنبه ۶ مرداد ماه
ساعت: ۱۶:۰۰
🔖 با حضور جناب آقای داوود طالقانی
پژوهشگر و نویسنده کتاب سلبریتی ایرانی
📺 پخش زنده در اینستاگرام
https://instagram.com/keraamat_ir?igshid=YmMyMTA2M2Y=
پخش زنده در اسکای روم
https://www.skyroom.online/ch/ho33einf/keraamat-3
✅️ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تجربه ای که تلاش کردن رو به بچه ها آموخت!
🔻یک بار یک اردویی رفتیم و میخواستیم بچهها در آن مفهوم کار کردن در دنیا و تجارت را یاد بگیرند.
یک پولی چاپ کردیم به نام "فانی".
✔️ ابتدای دوره ۲۰ هزار فانی به بچهها وام دادیم و هر روز باید ۷ هزار فانی برمیگرداندند.
غذایشان را از این پول باید میخریدند، برای بازی باید زمینه اجاره میکردند، بچه ها با فرغون تاکسی درست کرده بودند و در اردوگاه بچهها را جابهجا میکردند و در ازای آن هزینهای میگرفتند،
🔻یک نشریه درست کرده بودیم هر کس مقاله میداد، در ازای ارائه مقاله خود هزینهای دریافت میکرد تا بتوانند روزی 7 هزار فانی خود را بازگردانند. هر روز، کارهایی که در اردو داشتیم را به در بورس اردو، به مزایده میگذاشتیم. ظاهر این اردو این بود که ما برنامه خاصی برای بچهها نداریم و آزاد هستند.
‼️ اما خودشان باید برای هرکاری فکر میکردند و چون بچهها عادت به فکر کردن نداشتند و همیشه همه چیز برایشان فراهم بود بسیار خسته شده بودند!
✅آخر اردو بچهها گفتند ما فهمیدیم که چیزی در این دنیا به راحتی به دست نمیآید و ما هم همین را میخواستیم.
“حجت الاسلام وافی.”
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_وافی
#تربیت_فرزند
#تربیت_کودک
#تجربه #تجارت
#کارکردن #تلاش
✅ @keraamat_ir
📣#اطلاعیه
هیأت نوجوانان میثاق با شهدا با همکاری مرکز مشاوره و پشتیبانی تربیتی پیوند برگزار میکند:
🔹 طرح تربیتی همیار خانواده
🔸مشاوره تربیتی رایگان برای خانوادههای هیات میثاق با شهدا
📆از شنبه ۸ام مرداد به مدت ۱۰ شب
🕤از ساعت ۱۹:۳۰ لغایت ۲۱
📍مکان: پل مدیریت، دانشگاه امام صادق(ع)، هیات میثاق با شهدا
❌ ویژه مادران
✅برای رزرو زمان مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر از طریق پیام به شماره 09102261322 در بله و ایتا و واتس آپ اقدام فرمائید.
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
@misaq_nojavan
@misaq_ba_shohada
@keraamat_ir
#هیأت_نوجوانان_میثاق_با_شهدا #اطلاعیه #کرامت
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 چه نوع محبتی به امام حسین علیه السلام تربیت کننده است؟!
🔻در تربیت برای ما فقط حرف گوش کردن مهم نیست. نظر ما با مکتب رفتارگرایی فرق دارد که با تشویق و تنبیه و محرک و پاسخ تلاش میکند، رفتارهای مورد نظر اجرا شود.
❓ما میخواهیم حقیقت انسان رشد کند تا به کمال برسد. اما این از چه طریق اتفاق میافتد؟
♨️ هر انسانی باید بالاتر از خود را ببیند، به او محبت پیدا کند و از طریق متصل شدن به او خودش را بالا بکشد.
مثلاً محبت به امام حسین باعث میشود که او را الگو قرار دهیم و روح خود را شبیه او کنیم. آن وقت روح من بزرگ می شود.
☑️ رفتار به شرطی ارزش دارد که باطنی در وجود ما داشته باشد. هیچ ظاهری در دین ارزش ندارد مگر اینکه باطن آن وجود داشته باشد. این ظاهر میخواهد حجاب باشد یا نماز... ، به شرطی ارزش دارد که باطن آن نیز وجود داشته باشد.
"دکتر میثم صداقت زاده"
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#کرامت #تربیت #امام_حسین #محرم #استاد_صداقت_زاده
#تربیت_حسینی
✅ @keraamat_ir
💡 دوره مجازی (آفلاین) حیات طیبه
🔸 ۲۰ ساعت آموزشی طی ۴ هفته
⛔️ شروع دوره: ۱۶ مرداد
📜 اعطای گواهی معتبر از سوی مرکز کرامت
🔴 اعطای کد تخفیف به شرکت کنندگان دوره های گذشته کرامت، مادران دارای سه فرزند و طلاب و دانشجویان
⭕️ دریافت کد تخفیف و پشتیبانی دوره با:
@keraamat_majazi
🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
www.keraamat.ir
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 معیار بهشتی شدن آدم ها!
🔻همه ما بر اساس یک پیشینه تربیتی، ژنتیکی، خانوادگی و محیطی وارد دنیا میشویم.
✴️ احتمال دارد محیط خانوادگی ما یک محیط مذهبی باشد و والدین ما برای ما زحمات زیادی کشیده باشند.
مثلا اهل وضو و ذکر و کسب مال حلال بودهاند که همه اینها یک ویژگیهای غیر اکتسابی در ما ایجاد میکند.
✴️ احتمال هم دارد بر اساس شرایط محیطی حسود یا ترسو باشیم. حتی شاید کسی نقص پاکی تولد داشته باشد.
❓اگر کسی چنین مشکلی داشته باشد، آیا نمیتواند بهشتی شود؟
🔴 اصلا اینطور نیست! تاکید اسلام و قرآن این است که تو هر کسی میخواهی باش.
♨️ مهم این است که یک نقطه شروع تعریف کنی و حرکت کنی.
یعنی هر کسی با عددی به دنیا میآید. یکی با ۱۸، یکی با ۱۰، یکی با ۵ و دیگری با ۵-. فرض کنیم، ۱۸ عدد خود را ۵/۱۸، ۱۰ عدد خود را ۱۴، ۵ عدد خود را ۱۰ و ۵- عدد خود را ۸ میکند.
☑️ قانون خدا میگوید «لیس للانسان الا ما سعی». یعنی درست هست که ۸ از ۵/۱۸ کمتر است، اما مهم این است که ۱۳ تا تلاش کرده. مهم میزان حرکت و تلاش است.
"استاد مجید اسماعیلی"
دوره حیات طیبه
🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
www.keraamat.ir
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_اسماعیلی
#تربیت_فرزند
#تربیت_کودک
#خانواده #شرایط_محیطی
#بهشتی_شدن
#دوره_حیات_طیبه
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 حد مجاز استفاده از دنیا؟!
🔻حد مجاز استفاده ما از دنیا چه قدر است؟
✴️ اول اینکه دنیا هدف ما قرار نگیرد.
✴️ دوم آنکه وابستگی به آن ایجاد نشود.
مثلا اگر یک ساعت قشنگ خریدیم اما متوجه میشویم با فروختن آن ساعت میتوانیم مشکل کسی را حل کنیم، آن کار را انجام دهیم.
✴️ سومین نکته در حد استفاده از دنیا اینکه نیازهای اولیه ما را برطرف کند
✴️ و چهارم اینکه از معدل عمومی جامعه فراتر نرود.
♨️ اسلام میگوید لباس شهرت نپوشید، خانه شهرت و وسیله شهرت نداشته باشید.
☑️ مثلا وقتی در زندگی شهری مثل تهران، یک زوج میتواند در یک خانه شصت متری زندگی خود را شروع کند، زندگی در خانه دوهزار متری و در طبقه سی ام یک برج، خروج از معدل جامعه است.
"استاد مجید اسماعیلی"
دوره حیات طیبه
🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
www.keraamat.ir
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_اسماعیلی
#تربیت_فرزند
#دنیا
#استفادهازدنیا
#دوره_حیات_طیبه
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اینجوری اراده بچهها رو تقویت کنید!
🔻لازم است برای خود و خانوادههایمان بخشی از خود نگهداری را ایجاد کنیم.
مثلاً تابلویی در خانه قرار دهیم و از بچهها بخواهیم ۲ ساعت به آن نگاه نکنند یا وقتی خوابشان میآید، از آنها بخواهیم چند دقیقه دیرتر بخوابند.
🔴 اگر فرزندان ما هر چه میخواهند، همان لحظه برایشان فراهم کردیم، باعث میشود عزم در آنها شکل نگیرد.
در نتیجه در حیات طیبه دچار مشکل خواهیم شد. چون ایمان و عقلشان مشکل پیدا میکند.
⚡️خود نگهداری معمولا در سه چهار حوزه خوابیدن، دیدن و شنیدن است.
☑️ لازم است بچه ها یاد بگیرند به صورت خود ساخته، از یکسری امور امتناع کنند و این مقدمهای برای توانمندی در حوزه عقل است.
"استاد مجید اسماعیلی"
دوره حیات طیبه
🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
www.keraamat.ir
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_اسماعیلی
#تربیت_فرزند
#اراده #تقویت_اراده
#دوره_حیات_طیبه
✅ @keraamat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اشتباهی که بچهها را منفعل میسازد!
🔻شیطان بیشتر از آنکه انسان را به عمل بد ترغیب کند، به بیعملی ترغیب میکند.
🔴 آنقدر که ما از عمل نکردن به جهنم میرویم از عمل اشتباه به جهنم نمیرویم!
گاهی در تربیت هم ما بچهها را از عمل باز میداریم!
مثلا بچهی کوچک، چون هنوز تنظیماتش درست نشده، درست نمیتواند غذا بخورد. خودش و اطرافش را کثیف میکند. مادرها در چنین مواقعی قاشق را از بچه میگیرند و غذا را در حلق بچه میکنند!! ما در تربیت از ترس اشتباه کردن بچهها، جلوی عمل آنها را میگیریم.
☑️ اشتباه حق بچههاست. چیزی که درست نیست، اصرار بر اشتباه است که لازم است جلوی آن گرفته شود. اتفاقاً اشتباه باعث رشد بچهها میشود و خاطرات تغییر دهنده برایشان رقم میزند.
استاد مجید اسماعیلی
دوره حیات طیبه
🌐 اطلاعات بیشتر و ثبت نام:
www.keraamat.ir
⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️
#استاد_اسماعیلی
#تربیت_فرزند
#تربیت_کودک
#اشتباه #رشد
#دوره_حیات_طیبه
✅ @keraamat_ir